quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Om te beginnen: hoezo niet? Pedofillie is strafbaar, er staat niets in de wet over de leeftijd van de dader.
Maar daarnaast: daar ging het ook niet om. Het punt was: als pedofilie een fysieke oorzaak heeft en die oorxaak zou je bij kinderen al vast kunnen stellen (hetgeen niet hoeft te betekenen dat die kinderen dus ook pedosexueel gedrag vertonen) zou je het dan willen corrigeren?
klopt niet wat je zegt.. je legt de link bij betasten en geestes ziekte.. maar het pedosexueel zijn is in mijn ogen net zo ziek of niet ziek als homosexueelquote:Op woensdag 10 maart 2010 11:06 schreef mirannie het volgende:
Bij homoseksualiteit gaan aanrakingen en seks en dergelijke met wederzijds goedkeuren. Op het moment dat dat niet het geval is, betreft het verkrachting (of aanranding) en is de verkrachter dus ook ziek in zijn hoofd. Bij pedoseksualiteit is het eigenlijk niet veel anders lijkt me. Alleen is seks met minderjarigen strafbaar en zal een kind ook niet bij volle verstand toestemmen tot lichamelijke handelingen, en dus betreft het een eenzijdig iets, waardoor het verkrachting betreft en dus geestes ziekte.
Een homo kan dus ergens terecht met zijn geaardheid, namelijk bij een andere homo. Een pedo daarentegen niet. Dit lijdt tot opgekropte gevoelens enz enz enz.
Ja, die link leg ik. Pedoseksueel wil graag met kinderen `spelen`, gezond verstand zegt je dat je dat niet mag/kan doen omdat je het punt 1 kinderen levenslang schaadt en punt 2 strafbaar is. Op het moment dat je het dus wel doet, zit er een steekje los.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:39 schreef Onnoman het volgende:
[..]
klopt niet wat je zegt.. je legt de link bij betasten en geestes ziekte.. maar het pedosexueel zijn is in mijn ogen net zo ziek of niet ziek als homosexueel
heeft niks met ziekte te maken maar met geaardheid, de handelingen die je verricht zijn crimineel omdat kinderen minderjarig zijn, maar het geboren worden met de sexuele voorkeur is in mijn ogen bij een homo als pedo hetzelfde.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, die link leg ik. Pedoseksueel wil graag met kinderen `spelen`, gezond verstand zegt je dat je dat niet mag/kan doen omdat je het punt 1 kinderen levenslang schaadt en punt 2 strafbaar is. Op het moment dat je het dus wel doet, zit er een steekje los.
Ik ben met je eens dat het in beide gevallen gaat om anders-geaardheid, alleen op het moment dat een homoseksueel iets zou doen tegen andersmans zin, dan is het ook ziek. Een pedofiel kan zijn ei niet kwijt omdat de geaardheid die hij heeft strafbaar is (als hij/zij er iets mee zou doen) en ten alle tijde tegen de zin van de ander.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
heeft niks met ziekte te maken maar met geaardheid, de handelingen die je verricht zijn crimineel omdat kinderen minderjarig zijn, maar het geboren worden met de sexuele voorkeur is in mijn ogen bij een homo als pedo hetzelfde.
Een pedoseksueel had als het goed is al seksuele handelingen verricht i.t.t. een pedofiel die nog niet heeft gepraktiseerd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:36 schreef Onnoman het volgende:
maar beschreven is dat een pedoseksueel in het algemeen geestesziek is, ook degene die zich niet vergrijpen aan kinderen, en dat vind ik eigenlijk verkeerd. Want ook pedo's kunnen elk beroep uitoefenen net als homo's
Er zijn weinig onderwerpen meer emotioneel beladen dan dit. In het normale leven durft vrijwel niemand zich nog te wagen aan een discussie over dit onderwerp, maar om hier toch enig cultureel en historisch besef over te dragen zal ik een poging wagen, onder dit strikte voorbehoud: In het onderstaande geef ik slechts enkele relevante feiten, artikelen en onderzoeken. Dat heeft dus uitdrukkelijk niets te maken met mijn mening, noch met enige vorm van goedkeuring. Neem de feiten, lees de artikelen en de onderzoeken, en vorm je eigen oordeel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:00 schreef Onnoman het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom homoseksualiteit geen geestesziekte is, maar pedoseksualiteit wel?
Correct me if I'm wrong, maar ik krijg bij deze discussie altijd het idee dat het meer gaat om de verschillen en overeenkomsten van beide 'geaardheden' op psychisch niveau.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:22 schreef Haushofer het volgende:
Het actief bedrijven van pedofilie behelst in beginsel een scheve verhouding tussen beide helften, bij homofilie niet. Is dat nog iets waar we over moeten discusseren?![]()
Interessante post trouwens, Denkert
Na 6 jaar Fok zou me dat niks verbazen. Sterker nog, volgens mij zijn er inderdaad in het verleden dat soort discussies geweest, maar dan zou ik topiclinkjes op moeten graven.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:46 schreef eigenaar het volgende:
Dit vind ik zelfs zo vanzelfsprekend dat ik mij bij jouw opmerking serieus afvroeg of jij werkelijk het idee had dat hier users waren die meenden dat pedosexualiteit net zo min kwaad zou kunnen als homosexualiteit.
Naast de verschillen zijn er ook overeenkomsten. Beide waren tot 1974 een geestesziekte, beide worden door veel mensen als walgelijk en verwerpelijk gezien, beide zijn in veel landen verboden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:40 schreef Miss_DE_Tonijn het volgende:
Excuseer maar die twee zijn dus echt niet te vergelijken!Ik schrik dat mensen nog met deze vragen zitten in 2010..
![]()
Volwassenen ook. Vandaar de alomtegenwoordige reclame.quote:1. Pedo ) Kinderen zijn makkelijk beinvloedbaar
Dan heb je geen ervaring met kinderen. Dat kunnen ze heel goed, vaak tot wanhoop van hun ouders.quote:en durven geen neen zeggen.
Nee, de gebruikelijke werkwijze is grooming, het langzaam opbouwen van een relatie.quote:Pedo's willen het met kinderen doen vaak tegen hun zin en tegen hun wil in.
In andere tijden en andere landen wordt daar dus verschillend over gedacht.quote:. Dat is dus slecht
Die term geldt voor ieder seksueel contact onder de zestien, pedofilie gaat over pre-puberaal.quote:en heet verkrachting van een minderjarige.
Niet dus, net als hetero en homo is het een voorkeur, niet te genezen, wel te onderdrukken.quote:Of ze er nu aan kunnen doen ofniet,
In de jaren '70 waren er voorstellen om die wetgeving af te schaffen.quote:dit zal altijd verkrachting blijven..
Ook bij pedofiele relaties komt wederzijdse verliefdheid voor.quote:2. Homosek. ) Homoseksualiteit zijn twee mensen die verliefd zijn op elkaar net op dezelfde manier als hetero's. Alleen zijn ze van hetzelfde geslacht.![]()
Dank je. Bij hetero en homo relaties zijn de verhoudingen ook niet altijd evenwichtig, afhankelijkheid of dominantie kan daar ook voorkomen, maar niemand schijnt dat ernstig te vinden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:22 schreef Haushofer het volgende:
Het actief bedrijven van pedofilie behelst in beginsel een scheve verhouding tussen beide helften, bij homofilie niet. Is dat nog iets waar we over moeten discusseren?![]()
Interessante post trouwens, Denkert
Omdat gevoelens hebben voor, en seks hebben met kinderen strafbaar is en getuigt van een psychische stoornis. Pedofielen, en pedofilistische gedachtes, zijn niet normaal en er is ook geen reden om dergelijke zieke gedachtes te accepteren in deze samenleving.quote:Kan iemand mij uitleggen waarom homoseksualiteit geen geestesziekte is, maar pedoseksualiteit wel?
Doorslaggevend is het morele oordeel, van jezelf en van je omgeving, over de ernst van het gebeurde.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:36 schreef poldergeist het volgende:
@Denkert jouw verhaal slaat er dus in feite op dat culturele en maatschappelijke achtergrond een groot deel van de perceptie en acceptatie bepaald. Maar hoe kijk jij tegen het feit aan dat veel volwassen jaren na seksueel misbruikt te zijn als kind nog steeds de gevolgen ervaren en het niet verwerkt krijgen? Wordt hen dat cultureel aangepraat aangezien het een grote taboe is, of is het duidelijke machtsmisbruik en vernedering de doorslaggevende psychische rol?
Toch wel, door grooming wordt het kind verleid tot het instemt, wat later leidt tot zelfverwijt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 02:20 schreef raebyddet het volgende:
Bij homoseksualiteit stemmen beide partijen ermee in. Bij pedoseksualiteit niet
Minderjarig is onder de zestien, pedofilie is vóór de puberteit.quote:want dan is het een kwestie van machtsmisbruik, het kind is minderjarig en dus onvolwassen en kan daarom geen goede volwassen keuzes maken.
Vanuit onze moraal. In andere landen en andere tijden wordt daar verschillend over gedacht.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:46 schreef eigenaar het volgende:
Misschien zelfs ook juist omdat het één een werkelijk verwerpelijke voorkeur is (of iniedergeval de uitvoering ervan) en de ander een compleet normaal en geaccepteert verschijnsel.
'Veel mensen vonden dat seks met kinderen moest kunnen, als een man echte liefde voor het kind koesterde, als de ouders ermee instemden en als het in een veilige sfeer gebeurde', zegt Koos Slob, emeritus hoogleraar seksuologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam."quote:Dat het handelen naar een pedosexuele gevoelens meer schade berokkend dan een homosexueel stelletje die samen van een mooie relatie genieten staat uiteraard buiten kijf.
Dit vind ik zelfs zo vanzelfsprekend dat ik mij bij jouw opmerking serieus afvroeg of jij werkelijk het idee had dat hier users waren die meenden dat pedosexualiteit net zo min kwaad zou kunnen als homosexualiteit.
Pedofilie, gevoelens hebben voor, is een psychische stoornis, dus een ziekte, en ziektes zijn niet strafbaar, maar seksueel misbruik wel. En vóór 1974 gold voor homofilie precies hetzelfde.quote:Op zondag 18 april 2010 00:31 schreef RealRJC het volgende:
Omdat gevoelens hebben voor, en seks hebben met kinderen strafbaar is en getuigt van een psychische stoornis. Pedofielen, en pedofilistische gedachtes, zijn niet normaal en er is ook geen reden om dergelijke zieke gedachtes te accepteren in deze samenleving.
Pedoseksualiteit is niets anders dan een volwassene en een kind die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Zie je de vergelijking nu?quote:Homoseksualiteit is niets anders dan twee mannen/jongens die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Homo's-->Pedo's. Ik zie de vergelijking niet?
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.quote:Op zondag 18 april 2010 03:28 schreef denkert het volgende:
[..]
Pedofilie, gevoelens hebben voor, is een psychische stoornis, dus een ziekte, en ziektes zijn niet strafbaar, maar seksueel misbruik wel. En vóór 1974 gold voor homofilie precies hetzelfde.
[..]
Pedoseksualiteit is niets anders dan een volwassene en een kind die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Zie je de vergelijking nu?
quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
[..]
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.
Het staat nog steeds in het Heilige Boek van de Psychiatrie. Er wordt gewerkt aan DSM-V, verwacht in 2012, en er is inderdaad discussie over dit onderwerp. Enerzijds is het slechts een voorkeur, anderzijds heeft de pedofiel wel een echt probleem. Evenals bij de andere parafilia ligt het probleem vooral in de maatschappelijke veroordeling, en daarom wordt de vraag gesteld of dit wel een psychische stoornis mag heten. Om dezelfde reden is destijds homofilie uit DSM geschrapt (evenals zoöfilia, een voorkeur voor sex met dieren, terwijl dit kort geleden weer tot strafbaar feit is verklaard).quote:Op zondag 18 april 2010 03:58 schreef DeParo het volgende:
Pedofilie is geen psychische stoornis, dat is volstrekte onzin,
ah...en net zoals bij een echtpaar waar de man wat slimmer/sterker/dominanter is dan de vrouw...ok onwenselijk?quote:Op zondag 18 april 2010 15:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.
De grooming is een vorm van manipuleren, "loverboys" gebruiken dezelfde techniek, waarmee verliefdheid opgewekt wordt. Door manipulatie, dus dat kan inderdaad niet aangerekend worden. Er kan ook een variant van het Stockholmsyndroom meespelen.quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
De parafilia worden gedefinieerd als een afwijkende voorkeur die het normaal functioneren verstoort.quote:Op zondag 18 april 2010 14:26 schreef Meltje het volgende:
Ik vraag me daarom af wat nou werkelijk als een geestesziekte wordt gezien. Pedofilie of pedoseksualiteit?
Resultaat van de grooming is dat het kind inderdaad vrijwillig instemt, na manipulatie. Op dezelfde manier zoals ook volwassenen elkaar kunnen verleiden. Wat dan weer niet als probleem wordt gezien.quote:En het is over het algemeen zo dat bij homoseksualiteit nog altijd twee mensen erop instemmen om seks met elkaar te hebben en bij pedoseksualiteit niet.
Dat is de eerdergenoemde variant van het Stockholmsyndroom. Dergelijke extreme gevallen halen de media, maar in verreweg de meeste gevallen is er geen sprake van geweld of opsluiting, wel van manipulatie, verleiding, misbruik van gezag.quote:Op zondag 18 april 2010 14:37 schreef Meltje het volgende:
Juist. Toevallig heb ik twee weken geleden reportage gekeken. Een man heeft een kind 8 jaar lang misbruikt, mishandeld en opgesloten.
Toch wel, maar dat gebeurt pas wanneer het kind gaat beseffen dat het gebeurde helemaal niet gewoon was, en in tegendeel sterk veroordeeld wordt. Daar ontstaat ook het schuldgevoel van het slachtoffer, dat vrijwillig en zonder het te beseffen meewerkte aan iets vreselijks.quote:Als kind zijnde kan je je niet verweren voor zulke dingen.
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.quote:Op zondag 18 april 2010 15:08 schreef Molurus het volgende:
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.
maar, los van wat de wet ervan vindt, hoe zit het dan met de moraliteit van zo'n relatie?quote:Op maandag 19 april 2010 13:30 schreef denkert het volgende:
[..]
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.
Ik denk dat je wel goede punten maakt inderdaad.quote:Op zondag 18 april 2010 02:50 schreef denkert het volgende:
[..]
Of dat uitgroeit tot een trauma hangt er vanaf hoe je zelf, en hoe je omgeving daarmee omgaat. Wat gebeurd is, kun je immers niet meer ongedaan maken, de herinnering blijft. In hoeverre je last hebt van die herinnering hangt af van je eigen morele oordeel: hoe erg het was, en ook van het morele oordeel van je omgeving.
Als die omgeving de herinnering levend houdt door er regelmatig nog eens over te beginnen Hoe Erg het wel niet was, dan heb je dus last van het morele oordeel van je omgeving. Je kunt ook zelf de herinnering levend houden door er steeds weer over na te denken Hoe Erg het wel niet was, en dan heb je last van je eigen morele oordeel. Bij seksueel misbruik ontstaan er vaak problemen om een gezonde seksuele relatie op te bouwen omdat op intieme momenten die pijnlijke herinnering weer boven komt.
Wanneer er sprake is van geweld en opsluiting of zelfs moord, dan zijn de wetten tegen mishandeling, moord en doodslag van toepassing, waarbij ook rekening kan worden gehouden met omstandigheden, zoals leeftijden.quote:Op maandag 19 april 2010 11:49 schreef SingleCoil het volgende:
Ik snap niet wat er tegen pedofilie is. Ja, het zou best wel eens schadelijk voor het kind kunnen zijn (zeker als er verkrachting bijkomt kijken). En dat zou je zo veel mogelijk moeten voorkomen. Maar verder vindt ik de hype erover een beetje overrated.Al dat gezeur over kindermisbruik,
Off topic, maar waar. Al heb je maar twee mensen, dan moet de één appels plukken en neemt de ander het eten voor zijn rekening. In een groep ontstaan altijd leiders die de macht hebben om zwakkeren te kunnen uitbuiten. Hopelijk in gematigde vorm, als de zwakkeren dat geluk hebben. Niet alleen bij mensen, het is een algemeen biologisch principe bij dieren die in groepen leven.quote:alsof het iets is wat nét uitgevonden is. We misgebruiken al eeuwen lang zwakkeren voor ons eigen genoegen/plezier/genot/gewin, en ik denk zelfs dat het een hoeksteen is van ons bestaan, het recht om misbruik te maken van zwakkeren.
Buiten de westerse christelijke cultuur heeft men er dan ook niets op tegen, hoewel er hier en daar aan amerikaanse druk wordt toegegeven, ten minste voor de vorm, omdat men het zelf niet zo als probleem ziet.quote:Wat is er, objectief gezien, en dus los van westers normenkader, eigenlijk op tegen?
Moraal in de westerse wereld, op dit moment:quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef SingleCoil het volgende:
maar, los van wat de wet ervan vindt, hoe zit het dan met de moraliteit van zo'n relatie?
Dank je. Ik had ernstige twijfels over de te verwachten reacties op dit uiterst gevoelige onderwerp, en vond het toch belangrijk om wat cultureel en historisch besef over te dragen, vandaar ook de overvloed aan referenties. Het is mij bijzonder meegevallen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:37 schreef poldergeist het volgende:
Ik denk dat je wel goede punten maakt inderdaad.
Het schijnt dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een knuffel van hetzelfde geslacht vinden de meesten wel prettig, en soms kan dat verder gaan tot massage, streling, kus, en verder. Je bepaalt zelf hoever je daarin wil gaan. Objectief gezien, als je niet zou weten of je door man of vrouw verwend wordt, zou je het verschil waarschijnlijk niet eens merken.quote:Op maandag 19 april 2010 17:55 schreef Avey het volgende:
Ik zie de overeenkomsten wel maar wat mij betreft kan de term 'homoseksualiteit in deze beter vervangen worden door gewoon 'seksualiteit'. Volgens mij zit het namelijk zo, de meeste mannen vallen alleen op vrouwen. Maar er zijn ook vrouwen die alleen op vrouwen vallen. Wat mij betreft hebben beide groepen dezelfde 'conditie'. Ik zie seksualiteit dus wat meer onafhankelijk van eigen geslacht, als dat het een beetje duidelijk maakt.![]()
De lichamelijke rijpheid ligt bij het begin van de puberteit, en daar begint ook de biologische belangstelling van het andere geslacht, meestal rond een jaar of elf, lang vóórdat een relatie wettelijk toegestaan is. Vandaar ook de term jailbait: een geheel natuurlijke verlokking om gevangenissen vol te krijgen.quote:De vraag is dan of 'pedoseksualiteit' onder dezelfde 'conditie' kan vallen of dat het inderdaad een geestesziekte is. Zo zie ik het![]()
Nou ik denk het wel hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 03:12 schreef denkert het volgende:
[..]
Het schijnt dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een knuffel van hetzelfde geslacht vinden de meesten wel prettig, en soms kan dat verder gaan tot massage, streling, kus, en verder. Je bepaalt zelf hoever je daarin wil gaan. Objectief gezien, als je niet zou weten of je door man of vrouw verwend wordt, zou je het verschil waarschijnlijk niet eens merken.
Ik neem aan dat iedereen wel kan aanvoelen of het een man of vrouw is die hen aanraakt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |