Ja, die bottlenecks bleven best lang duren. Zelfs na ruim 4 km was er nog een bochtje (vlakbij Madurodam) waar ik gewoon weer stil heb gestaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:00 schreef knnth het volgende:
[..]
Ambiance was niet zo, zo'n start en finish naast een tochtig veldje achteraf buiten het centrum is echt de grootste misser van het jaar. Wat is er mis met de Lange Voorhout?
Het parcours had echt te veel bottlenecks, juist in het begin wil je dat niet hebben. Pluspunt is dat het laatste stuk terug niet over de smalle Koninginnegracht is maar op de Koningskade, de driebaans autoweg ernaast. Maargoed, dan is de groep toch al uitgedund ...
lange voorhout is gerestaureerd dus logisch dat ze daar niet voor een dagje 20.000 man overheen willen laten struinen.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:00 schreef knnth het volgende:
[..]
Ambiance was niet zo, zo'n start en finish naast een tochtig veldje achteraf buiten het centrum is echt de grootste misser van het jaar. Wat is er mis met de Lange Voorhout?
Het parcours had echt te veel bottlenecks, juist in het begin wil je dat niet hebben. Pluspunt is dat het laatste stuk terug niet over de smalle Koninginnegracht is maar op de Koningskade, de driebaans autoweg ernaast. Maargoed, dan is de groep toch al uitgedund ...
Veters te strak?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:00 schreef CaLeX het volgende:
Gister mijn 3de 10Km ooit gelopen (Na de 2 van vorig jaar 56:20 (CPC) en 55:56(LVML) )
Vol goede (en voornamelijk tevergeefse) voornemens om te gaan trainen, liep ik nu 55:36 (wederom een PR) tijdens de CPC, vond het parcours wel beter dan vorig jaar.
Enige aparte was dat mijn linkervoet sliep tussen kilometer 6 en 8,5Iemand een idee waar dit aan lag.
En het is nog waar ookquote:http://www.runinfo.nl/hersteltraining.htm
· Het heeft dus geen opbouwend effect. Het grote voordeel is dat je eerder kan beginnen met de volgende training, die dan wel een trainingseffect/prikkel geeft.
· Door de rustige hersteltraining gaan ook de kleinste bloedvaatjes in de spieren gemakkelijker zuurstof en koolhydraten opnemen en afvalstoffen afvoeren.
· Als je de training goed uitgevoerd voel je je direct na afloop al beter.
Drink je wel genoeg water ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:35 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Maandag heb ik overigens weer migraine gehad. Voor de vierde keer nu al in een week, allemaal begonnen sinds ik ben gaan hardlopen. Daarvoor heb ik 2 maanden geen last gehad. Ik begrijp er niets van.
Ik heb geprobeerd er wat over op te zoeken op internet, maar daar staat alleen maar dat sporten migraine zou moeten verminderen. Begrijp niet wat ik fout doe, maar ik wil echt niet weer stoppen...
Ja dat hoor ik meer mensen zeggen; maar omdat ik een absurt hoge wreef heb, besteed ik best veel aandacht aan mijn veters. (als ik ze te strak doe, kan ik na 10 minuten al niet meer lopen) Misschien was het omdat ik nieuwe schoenen heb en ze pas 2 keer had ingelopen.quote:
Hm, hier zou het aan kunnen liggen. Het gekke is dat ik, toen ik vroeger hardliep, hier helemaal geen last van had.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:58 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Drink je wel genoeg water ?
Ik drink minimaal 2 liter water per dag. Als ik ben wezen hardlopen dan gaat dit al richting de 3 liter.
Ze kijken alleen naar pronatie ja/nee bij hardloopwinkels hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef The_Hives het volgende:
heb je 'gewoon' een paar schoenen in de winkel gekocht, of heb je je drukpunten en loop bewegingen enzo laten meten/bekijken ?
ze keken bij mij zowel naar de pronatie als de druk onderop mijn voeten als ik gewoon stilstond.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze kijken alleen naar pronatie ja/nee bij hardloopwinkels hoor.
Ik kreeg bij mijn vorige schoenen ook pijn in mijn voeten na 8 km of zo. Heb nu andere schoenen met andere demping, ik ben blijkbaar nogal een voorvoetlander, waar veel schoenen weinig of geen demping hebben.
Misschien moet Ganzenbord eerst even wat gaan letten op de afwikkeling van je voet?
Dus niet met hele voet in een keer landen, maar eerst achterste deel van voet en dan afrollen naar grote teen.
Schoen te strak zou ook nog kunnen
nee, met de afstanden die ik maximaal loop is dat niet nodigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:46 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk speciale voeding om beter op te kunnen hardlopen?
Letten jullie bijvoorbeeld extra op voeding met koolhydraten of iets dergelijks?
ik zorg ervoor dat ik genoeg eiwitten eet zodat ik in ieder geval geen spierafbraak heb. Er is een tijd geweest dat ik te veel aan sport deed en te weinig eiwitten binnenkreeg waardoor ik veel aan spiermassa verloren heb.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:46 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Letten jullie bijvoorbeeld extra op voeding met koolhydraten of iets dergelijks?
Ik ben namelijk heel dun van mijzelf, en ik wil er absoluut voor zorgen om niet af te vallen door het hardlopen.
Het schijnt dat ik daarvoor extra op mijn voeding moet gaan letten, dus dat ben ik dan maar aan het doen.
Dat is vreemd. Eiwitten worden als brandstof gebruikt wanneer er onvoldoende brandstof in het lichaam aanwezig is, zoals vetten en koolhydraten. Volgens mij heb je een ander probleem.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik heb er tot de dag van vandaag nog steeds last van. Als ik nu bv meer dan 14km loop ruik ik aan mijn zweet dat ik weer spieren aan het verbranden ben. Terwijl 14k nou niet echt een enorme afstand is....
Als ik langere afstanden loop (>20km) eet ik vooraf drie pannenkoeken. Heerlijk krachtvoerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:46 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik ben namelijk heel dun van mijzelf, en ik wil er absoluut voor zorgen om niet af te vallen door het hardlopen.
Het schijnt dat ik daarvoor extra op mijn voeding moet gaan letten, dus dat ben ik dan maar aan het doen.
Er is bij mij inderdaad slechts naar pronatie gekeken, volgens mij was dit redelijk neutraal, en dit model schoen zou daarbij aansluiten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze kijken alleen naar pronatie ja/nee bij hardloopwinkels hoor.
Ik kreeg bij mijn vorige schoenen ook pijn in mijn voeten na 8 km of zo. Heb nu andere schoenen met andere demping, ik ben blijkbaar nogal een voorvoetlander, waar veel schoenen weinig of geen demping hebben.
Misschien moet Ganzenbord eerst even wat gaan letten op de afwikkeling van je voet?
Dus niet met hele voet in een keer landen, maar eerst achterste deel van voet en dan afrollen naar grote teen.
Schoen te strak zou ook nog kunnen
Ik weet hetquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:00 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Eiwitten worden als brandstof gebruikt wanneer er onvoldoende brandstof in het lichaam aanwezig is, zoals vetten en koolhydraten.
Eiwitten worden pas verband nadat de koolhydraten op zijn. Wat jij ruikt, is de stikstof die van de aminozuren wordt afgestript. Je bent inderdaad eiwit aan het verbranden. De fout die jij echter maakt, is denken dat je dit kunt compenseren door je volt e stoppen met eiwitten. Dat werkt niet! Je lichaam schakelt over op eiwitverbanding zodra de de koolhydraten op zijn en de vetten niet aangesproken kunnen worden (te weinig zuurstof of gewoonweg niet aanwezig). Wat je het beste kunt doen, is jezelf voor het trainen volstoppen met koolhydraten. Vervolgens na de training een eiwitrijke maaltijd om je verloren/beschadigde spiermassa te helpen herstellen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik zorg ervoor dat ik genoeg eiwitten eet zodat ik in ieder geval geen spierafbraak heb. Er is een tijd geweest dat ik te veel aan sport deed en te weinig eiwitten binnenkreeg waardoor ik veel aan spiermassa verloren heb.
Ik heb er tot de dag van vandaag nog steeds last van. Als ik nu bv meer dan 14km loop ruik ik aan mijn zweet dat ik weer spieren aan het verbranden ben. Terwijl 14k nou niet echt een enorme afstand is....
In ieder geval constantquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:36 schreef Woodpecker het volgende:
Vorige week woensdag: 15 kilometer. Afgelopen zondag: 15 kilometer. Zonet: 15 kilometer. Ik ben denk ik goed bezig:
Star Gazer, even een vraag.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als ik langere afstanden loop (>20km) eet ik vooraf drie pannenkoeken. Heerlijk krachtvoerTijdens het lopen neem ik een koolhydraatrijke reep mee (van isostar), een pakketje gel en een gordel drinkflesjes. De helft van de flesje sis gevuld met sportdrank, de andere helft met water
Hebben jullie zo'n gezondheidswinkel? Anders de drogist.Ik heb bij de Etos wel eens een paar repen gekocht.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:07 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Star Gazer, even een vraag.
Ik loop ook langere afstanden 20+(vanavond weer een poging wagen) en let eigenlijk nooit echt op mijn voeding. Ik eet vrij gezond en vind het niet echt nodig.
Nu ga ik de marathon lopen in Rotterdam als het goed is en lijkt me het goed om ook een reep oid mee te nemen. Ik zal nog een aantal lange duurlopen hebben (30km) en zal deze dan even willen proberen.
Maar waar koop ik deze repen, ik woon in een gebied waar geen echte hardloopwinkel is, enkel een intersport...
ja, ranzige ammoniakluchtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Eiwitten worden pas verband nadat de koolhydraten op zijn. Wat jij ruikt, is de stikstof die van de aminozuren wordt afgestript. Je bent inderdaad eiwit aan het verbranden. De fout die jij echter maakt, is denken dat je dit kunt compenseren door je volt e stoppen met eiwitten. Dat werkt niet! Je lichaam schakelt over op eiwitverbanding zodra de de koolhydraten op zijn en de vetten niet aangesproken kunnen worden (te weinig zuurstof of gewoonweg niet aanwezig). Wat je het beste kunt doen, is jezelf voor het trainen volstoppen met koolhydraten. Vervolgens na de training een eiwitrijke maaltijd om je verloren/beschadigde spiermassa te helpen herstellen.
Yep, dat klopt als je eiwitten aan het verbranden bent. Een ammoniaklucht. De koolhydraten die je nu naar binnen gooit zijn van het type complex. Deze doen er vrij lang over voordat die beschikbaar zijn. Ik denk dat je beter naar de enkelvoudige koolhydraten kan overstappen, deze worden veel sneller door je lichaam opgenomen. Dit zijn voornamelijk de zoetwaren en suikers.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, ranzige ammoniaklucht
ik ben niet dik, maar heb op zich nog wel vetten die verbrand kunnen worden. En dat zuurstof tekort, als ik loop ben ik eigenlijk totaal niet buiten adem (met 12km/u) kan net aan niet meer rustig door mn neus inademen. Dus ik zou verwachten geen zuustof tekort te hebben. Daarnaast zorg ik er ook voor dat ik minimaal 1 1/2 uur voor training een paar boterhammen of brinta voor de koolhydraten naar binnen heb gewerkt.
Ohja, dat doe ik ook. Dat gaat eigenlijk automatisch omdat ik na trainingen meestal erg veel trek hebquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Tevens is het handig om na je training koolhydraten tot je te nemen. Als je geen koolhydraten eet na je training, zal je glycogeengehalte dalen en zal er een glucosetekort ontstaan. Hierdoor zullen je spieren de energie missen om te kunnen groeien. Of je nu vlak na je training suikers eet of complexe koolhydraten maakt geen verschil, zolang het aantal koolhydraten dat je eet maar voldoende is.
Wat is het menselijk lichaam toch een mooi iets hequote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:50 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ohja, dat doe ik ook. Dat gaat eigenlijk automatisch omdat ik na trainingen meestal erg veel trek heb
Ik ben het hier niet mee eens. Je lichaam legt een soort van 'glucose' voorraad aan waar je spieren mee gevoed worden. Je loopt eigenlijk op wat je uren/een dag van te voren gegeten hebt. Complexe koolhydraten zijn prima om je bloedsuikerspiegel constant te houden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef Krullehoofd het volgende:
De koolhydraten die je nu naar binnen gooit zijn van het type complex. Deze doen er vrij lang over voordat die beschikbaar zijn. Ik denk dat je beter naar de enkelvoudige koolhydraten kan overstappen, deze worden veel sneller door je lichaam opgenomen. Dit zijn voornamelijk de zoetwaren en suikers.
hmm, na de training leg ik de nadruk op eiwitten. Toch maar combineren met koolhydraten dan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Yep, dat klopt als je eiwitten aan het verbranden bent. Een ammoniaklucht. De koolhydraten die je nu naar binnen gooit zijn van het type complex. Deze doen er vrij lang over voordat die beschikbaar zijn. Ik denk dat je beter naar de enkelvoudige koolhydraten kan overstappen, deze worden veel sneller door je lichaam opgenomen. Dit zijn voornamelijk de zoetwaren en suikers.
Tevens is het handig om na je training koolhydraten tot je te nemen. Als je geen koolhydraten eet na je training, zal je glycogeengehalte dalen en zal er een glucosetekort ontstaan. Hierdoor zullen je spieren de energie missen om te kunnen groeien. Of je nu vlak na je training suikers eet of complexe koolhydraten maakt geen verschil, zolang het aantal koolhydraten dat je eet maar voldoende is.
Dat je totaal niet buiten adem bent zegt niet zoveel. Je loopt met 12 km/u zeg je, ik wil dan wel eens weten wat je op een 10 km bijvoorbeeld loopt. Zelf ben ik erg dun en ik loop nu lange afstanden en soms wel meer dan 3 uur. Als ik die heel rustig loop dan heb ik geen last van dat ik mijn eiwitten aanspreek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, ranzige ammoniaklucht
ik ben niet dik, maar heb op zich nog wel vetten die verbrand kunnen worden. En dat zuurstof tekort, als ik loop ben ik eigenlijk totaal niet buiten adem (met 12km/u) kan net aan niet meer rustig door mn neus inademen. Dus ik zou verwachten geen zuustof tekort te hebben. Daarnaast zorg ik er ook voor dat ik minimaal 1 1/2 uur voor training een paar boterhammen of brinta voor de koolhydraten naar binnen heb gewerkt.
Ja met dat niet buiten adem zijn, doelde ik vooral op eventueel zuurstof te kort zoals star_gazer opperde.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:52 schreef e-runner het volgende:
[..]
Dat je totaal niet buiten adem bent zegt niet zoveel. Je loopt met 12 km/u zeg je, ik wil dan wel eens weten wat je op een 10 km bijvoorbeeld loopt. Zelf ben ik erg dun en ik loop nu lange afstanden en soms wel meer dan 3 uur. Als ik die heel rustig loop dan heb ik geen last van dat ik mijn eiwitten aanspreek.
Dat komt omdat ik rustig loop. Ongv. 10 km/u.
Maar dan heb je het over echt lange duurlopen. Bij jou gaan ze tot 1.5 uur en zou je in principe moeten toekunnen met het glycogeen dat je in je lichaam hebt.
Ik zou je aanraden op de langere duurlopen rustiger te gaan lopen, want dan leert je lichaam om op vetverbranding te gaan lopen. Je zult merken dat je dan je eiwitten niet meer aanspreekt.
Verder als je terugkomt van een loop snel koolhydraten tot je nemen, het liefst al binnen een kwartier.
Kan ook sportdrank zijn met koolhydraten erin omdat die snel opgenomen worden.
Wordt vooral aangeraden voor mensen die willen afvallen, omdat dan je stofwisseling de rest van de dag hoger is, wat resulteert in meer vetverbranding in rust.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:50 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Stel dat je 's ochtends vroeg wilt lopen. Volgens mijn vader (een ervaren hardloper) kun je dat het beste voor het ontbijt doen. Maar als je loopt op hetgeen je een paar uur van te voren gegeten hebt, zou dit toch eigenlijk helemaal niet goed kunnen zijn?
Wees maar niet bang. Je loopt op de glycogeen voorraden in je spieren. Vergeet alleen niet om deze na je loopje weer aan te vullen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:50 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik loop nu namelijk 's avonds met een rammelende maag, omdat het mij leek dat het slecht is om met volle maag te rennen. Ik hoop niet dat ik dan spieren aan het verbranden ben omdat ik niet zoveel eten in mijn maag heb liggen.
Ah oke, thanks.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:38 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Wordt vooral aangeraden voor mensen die willen afvallen, omdat dan je stofwisseling de rest van de dag hoger is, wat resulteert in meer vetverbranding in rust.
[..]
Wees maar niet bang. Je loopt op de glycogeen voorraden in je spieren. Vergeet alleen niet om deze na je loopje weer aan te vullen.
Merk je vanzelf....voorraad op...man met hamerquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ah oke, thanks.![]()
Maar hoe weet ik dan of ik wel genoeg van die voorraden in mijn spieren heb zitten?
Aaahh oke... Zoiets als gister zeker... Ik begreep al niet waar ik last van had maar ik liep op het tempo van een bejaarde met een rollator.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Merk je vanzelf....voorraad op...man met hamer![]()
Je bent niet meer voor uit te branden
Direct voor en tijdens. Maar ik denk dat jij al een heel eind geholpen zult zijn met het aanvullen na je training.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Maar nog een vraagje over die snelle koolhydraten. Nu neem ik vaak complexe op meestal rond 1 1/2 á 2 uur voor de training (juist ook om een langere periode de afgifte van koolhydraten te hebben). Omdat die snelle veel makkelijker en sneller () worden opgenomen, hoeveel tijd voor de training is het dan het meest effectief om die tot je te nemen?
Weet niet... misschien voelde het gewoon een stuk minder dan andere keren. De enige keer dat ik man met hamer ben tegengekomen was na 3 uur intensief wielrennen. Dan merk je echt dat je glycogeenvoorraad gewoon op is en niet omdat je niet meer wilt! Na 20 minuten hardlopen zou wel echt heel raar zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:45 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Aaahh oke... Zoiets als gister zeker... Ik begreep al niet waar ik last van had maar ik liep op het tempo van een bejaarde met een rollator.
Dat heb ik de dag voor de CPC gehadquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:43 schreef annoh het volgende:
Zijn we aan het kwakkelen hier? Ik doe mee: ik ging gisteren 15 km lopen, ging niet heel soepel, maar ik dacht ik push het een beetje, die halve marathon is immers al over twee en een halve week. Toen ik 20 minuten thuis was en op het punt stond om te gaan eten werd ik zo vreselijk misselijk dat ik geen hap naar binnen heb kunnen krijgen. Ik heb de hele avond met een emmer ernaast op de bank rillend onder een deken gelegen. Vandaag heb ik nergens meer last van (nouja, behalve dat ik vanochtend echt immense honger had), en voel ik me weer helemaal fit maar dat was niet best gisteren....
Oh! En zag ik nou goed dat je daar een goede halve marathon had gelopen? En waar denk dat dat het aan lag?quote:
Da's best ver na zo'n buikgriep! Maar blijkbaar is alles dus goedgekomen? Intervallen ook lekker snel gedaanquote:
Pas als iedereen ook met 20km/u gaatquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Als ik zie wat voor afstanden iedereen loopt is het misschien beter het deel amateur uit de tt te verwijderen
Zo'n idee had ik inderdaad ook... En ik weet ook niet hoe ik dan genoemd moet worden, met mijn 18 minuten wandelen/ hardlopen per keer...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Als ik zie wat voor afstanden iedereen loopt is het misschien beter het deel amateur uit de tt te verwijderen
Ik kwakkel ook nog steeds. Al drie weken niet gelopen wat niet echt ideaal is in voorbereiding voor de marathon. Vanavond ga ik weer een stukje proberen maar het wordt wel erg krap tot 11 april....quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag een extra rustdag ingelast. Voel een naar pijntje in mijn beenVermoeidheidsverschijnselen
Maargoed, nog 1 weekendje knallen en daarna afbouwen richting marathon
Ik heb echt geen idee, maar ik was blij met me tijd... De halve van Leiden wil ik onder de 1:45:00 lopenquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef annoh het volgende:
[..]
Oh! En zag ik nou goed dat je daar een goede halve marathon had gelopen? En waar denk dat dat het aan lag?
Amateur marathonlopers zijn ook amateur hardlopersquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Wat een loser, maar ik zou het toch in mijn eentje gaan doen...je bent al zo goed bezig! Of anders iemand zoeken die nu al aan het hardlopen is zodat de kans dat hij/zij doorzet groter isquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr heeft de marathon van Berlijn toch maar weer even in de ijskast gezet
vriend waarmee ik zou gaan lopen is nu alweer afgehaakt. Om er helemaal in mn eentje naar toe te leven voel ik nu niets voor, met examens op komst. Wie weet volgend jaar, en dan met iemand die niet binnen een week na het afspreken afzegt
Was nog niet met de voorbereidingen begonnenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat een loser, maar ik zou het toch in mijn eentje gaan doen...je bent al zo goed bezig! Of anders iemand zoeken die nu al aan het hardlopen is zodat de kans dat hij/zij doorzet groter is
Ik ben zelf vorige week flink verkouden geweest en heb daar nu nog steeds een beetje de naweeen van. Woensdag voor het eerst weer gelopen, maar kreeg er met moeite 6 km uitgeperst.
Vorige week heb ik ook zo'n lange duurloop gedaan nadat ik ziek was geweest. Ws wat dit niet zo verstandig, maar ik ging weg met het idee van: als het niet gaat dan keer ik terug.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belastingheb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
Jammer zeg! Nou ja, de marathon loopt niet weg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr heeft de marathon van Berlijn toch maar weer even in de ijskast gezet
vriend waarmee ik zou gaan lopen is nu alweer afgehaakt. Om er helemaal in mn eentje naar toe te leven voel ik nu niets voor, met examens op komst. Wie weet volgend jaar, en dan met iemand die niet binnen een week na het afspreken afzegt
Ja snelheid wil ik ook nog graag omhoog gooien, daar zou ik denk ik ook meer bij gebaat zijn. De marathon duurt dan tenminste niet zo langquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef e-runner het volgende:
[..]
Jammer zeg! Nou ja, de marathon loopt niet weg.
Heb jij weer ruimte om je snelheid op te bouwen. Want dat is wel lastig als je voor een marathon traint merk ik. Een snelle 10 km of een 5 is ook leuk. Ik denk dat het goed is als je daar de juiste basis legt en zo die snelheid langzamerhand meeneemt naar langere wedstrijden.
Ik herinner me dat jij nog het doel had om een halve binnen 1.23 te lopen?
?? Je loopt toch al een halve met 2 vingers in je neus?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:59 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Was nog niet met de voorbereidingen begonnenen denk dat die ook pas eind mei echt kunnen beginnen.
dat wel, maar nog eens 21 km erna is wel heel veel hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
?? Je loopt toch al een halve met 2 vingers in je neus?
In mijn beleving is de hele dan in het vizier
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:59 schreef beertenderrr het volgende:
dat wel, maar nog eens 21 km erna is wel heel veel hoor
Ik kan onderhand uit ervaring zeggen dat je goed moet luisteren naar je lichaam. Bij spierpijn een rustig rondje lopen maar bij overbelastingsverschijnselen RUST houden!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belastingheb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
zelfs als de business runners niet eerder starten is het slalommen bij dit soort masale aangelegenheden. Omdat mensen een veel te hoge eindtijd opgeven om eerder te kunnen starten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:13 schreef beertenderrr het volgende:
startnummer voor de circuitrun is binnen, start in het 1e prestatieloop vak. Nadeel is dat die %@#^# business lopers acht minuten eerder starten, en het dus weer de hele weg slalommen wordt.![]()
Mooi, star_gazer! Dat zal dan wel helemaal goedkomenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:32 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de 37km (rondje was een "beetje" onderschat) volbracht en geen centje pijn
Blessure was blijkbaar loos alarm
toch voor de zekerheid wel gekoeld en biofreeze gesmeerd na afloop
quote:Bij officiële wedstrijden (baanwedstrijden en kampioenschappen op de weg) is het dragen van een clubtenue verplicht.
Loop liever met FOK! op mijn shirt dan PK runningquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:39 schreef beertenderrr het volgende:
Zou leuk zijnal zal Danny dan vast wel geld willen zien en shirt sponsoring verplichten
![]()
wel leuk om het iig te onderzoeken
Daar heb ik al drie flesjes van leeg gezopen. Punt is alleen, dat ik ontzettend veel zweet en dus snel veel zouten verlies. Misschien de ochtend voor het lopen een kop bouillon, hoe vies dat 's ochtends ook isquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:17 schreef beertenderrr het volgende:
goed bezig star_gazermaar ipv zoute drop kan je ook van die isotone sportdrank nemen. Die is daar juist voor gemaakt.
http://www.pkrun.nl/cms/modules/article/index.php?id=4&page=20quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
Trouwens, iemand enig idee hoe duur zo'n wedstrijdlicentie is en of deze te verkrijgen is zonder ergens lid van te zijn? Die starten er tenminste wel voor.
Caspervc, om nog even op jouw post terug te komen (ik had niet eerder te tijd om te reageren).quote:Op zondag 7 maart 2010 13:06 schreef caspervc het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je dat redden! Misschien leuk om samen in ieder geval voor te bereiden en erheen te gaan de tweede paasdag?
Erg mooi rondje moet ik zeggen. Heb je advies gevolgd en vandaag hetzelfde ongeveer gelopen.
Het pad langs de vecht en het stuk Amelisweerd was erg mooi. Lekker ook om een keer niet op asfalt te lopen. Ga dit zeker vaker doen en weet ook wel mooie manieren om verder uit te bouwen naar 15 km ofzo.
Op het einde nog door het beatrixpark gegaan, want ik was nog niet klaar. Had een interval van 12x (3 min lopen, 1 min wandelen). Wel zwaar. Alle hardloopstukken geprobeerd boven de 10,5 km/u te lopen. Is me bijna gelukt.
Woensdag nog een duurloopje doen en dan heb ik voor zaterdag een 10 km loop staan (naar de singel toe en er rondom heen in Utrecht)
http://connect.garmin.com/activity/26302083
Sure, dat kunnen we zeker doen. We moeten toch 1e paasdag naar die beurs toe om ons startbewijs en goodies op te halen?quote:Misschien leuk om samen in ieder geval voor te bereiden en erheen te gaan de tweede paasdag?
Ik heb nu sinds een jaar een wedstrijdlicentie en dit keer kon ik tijdens de 20 van Alphen voor de business lopers starten. De reden dat ik een licentie heb genomen, omdat ik het slalommen zat was.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
@ caspervc: hehe er zijn maar 3 recreatievakkenheb je je brief nog niet binnen dan? Je start in ieder geval om 13:15 of 13:20 (afhankelijk van welke groep je valt).
@computergirl: ja klopt, in principe wel. Echter sta ik nu in het 1e startvak, waardoor ik in ieder geval geen overmoedige mensen van hogere startvakken tegenkom. Helaas dan weer wel die business lopersHet is eigenlijk afwachten tot inschrijven.nl of een andere organisatie de inschrijftijden gaat beheren met een maximale streeftijd limiet. Dit zou een hoop helpen tegen de vele overmoedige hardlopers. En als mensen echt progressie gemaakt denken te hebben, worden ze aangespoord om voor hun inschrijving dit te bewijzen in een andere loop.
Trouwens, iemand enig idee hoe duur zo'n wedstrijdlicentie is en of deze te verkrijgen is zonder ergens lid van te zijn? Die starten er tenminste wel voor.
Lekker gevoel dat je er nu al 37 km op hebt zitten. Gelukkig was de blessure loos alarm.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:32 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de 37km (rondje was een "beetje" onderschat) volbracht en geen centje pijn
Blessure was blijkbaar loos alarm
toch voor de zekerheid wel gekoeld en biofreeze gesmeerd na afloop
overigens wel op de 32km kramp gekregenEerste keer dat ik dat meemaakte, wat een ellende! Even stretchen, wandelen en ik kon gelukkig weer door
net even een flinke kop bouillon opgeslurpt voor de zouten
lesje voor de marathon: zoute drop bij 20km!
kwam er na afloop ook achter dat er blijkbaar een sok niet goedzat; blaar! Nouja, dat is allemaal wel te overzien. Nu afbouwen richting de marathon; ik ben er klaar voor!
Dat is al een stuk goedkoper dan loopgroep PK! Bij mijn lokale AV kost het 190 euro per jaar, dat vind ik ook een beetje zonde als je niet met de trainingen meedoet.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:10 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds een jaar een wedstrijdlicentie en dit keer kon ik tijdens de 20 van Alphen voor de business lopers starten. De reden dat ik een licentie heb genomen, omdat ik het slalommen zat was.
Zo'n licentie is niet zo duur, maar je moet lid zijn van een atletiekvereniging of iets wat daarop lijkt.
Ik ben lid van een AV en ik vind het wel leuk hoor. Kan ik lekker op de baan trainen en ik ben toch vrij om te komen wanneer ik wil. Daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over.
Ik ken ook loopgroep aart Stigter en daar kan je een licentie aanvragen.
http://www.loopgroepaartstigter.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=6
Ze betalen er natuurlijk ook meer voor, dus commerciëel een stuk interessanter dan gewone lopers.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:38 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is iedereen hier lekker actief![]()
Wat betreft die businesslopers. Ik heb er zelf met lopen niet echt last van (daar ben ik nog te langzaam voor), maar vind het wel storend dat het tegenwoordig steeds meer om de businesslopers lijkt te draaien. Bij de Dam tot Dam waar ik eigenlijk mijn eerste 10EM wilde lopen, zijn er 18 startgroepen waarvan alleen de laaste 3 voor de gewone recreatieve lopers zijn. Die verhouding vind ik echt absurd. Ik denk dat ik dus een andere 10EM ga uitzoeken, lijkt me leuker.
Deze week heb ik trouwens erg weinig gelopen. Dinsdag soort van herstelloopje na de CPC en verder geen tijd meer gehad. Vandaag is er een 10k van een lokaal circuit waar ik voor ingeschreven sta, denk dat ik die maar gewoon als duurloop ga lopen. Word ik hoogstwaarschijnlijk allerallerlaatste, maar dat boeit me dan weer niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |