dat wel, maar nog eens 21 km erna is wel heel veel hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
?? Je loopt toch al een halve met 2 vingers in je neus?
In mijn beleving is de hele dan in het vizier
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:59 schreef beertenderrr het volgende:
dat wel, maar nog eens 21 km erna is wel heel veel hoor
Ik kan onderhand uit ervaring zeggen dat je goed moet luisteren naar je lichaam. Bij spierpijn een rustig rondje lopen maar bij overbelastingsverschijnselen RUST houden!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belastingheb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
zelfs als de business runners niet eerder starten is het slalommen bij dit soort masale aangelegenheden. Omdat mensen een veel te hoge eindtijd opgeven om eerder te kunnen starten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:13 schreef beertenderrr het volgende:
startnummer voor de circuitrun is binnen, start in het 1e prestatieloop vak. Nadeel is dat die %@#^# business lopers acht minuten eerder starten, en het dus weer de hele weg slalommen wordt.![]()
Mooi, star_gazer! Dat zal dan wel helemaal goedkomenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:32 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de 37km (rondje was een "beetje" onderschat) volbracht en geen centje pijn
Blessure was blijkbaar loos alarm
toch voor de zekerheid wel gekoeld en biofreeze gesmeerd na afloop
quote:Bij officiële wedstrijden (baanwedstrijden en kampioenschappen op de weg) is het dragen van een clubtenue verplicht.
Loop liever met FOK! op mijn shirt dan PK runningquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:39 schreef beertenderrr het volgende:
Zou leuk zijnal zal Danny dan vast wel geld willen zien en shirt sponsoring verplichten
![]()
wel leuk om het iig te onderzoeken
Daar heb ik al drie flesjes van leeg gezopen. Punt is alleen, dat ik ontzettend veel zweet en dus snel veel zouten verlies. Misschien de ochtend voor het lopen een kop bouillon, hoe vies dat 's ochtends ook isquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:17 schreef beertenderrr het volgende:
goed bezig star_gazermaar ipv zoute drop kan je ook van die isotone sportdrank nemen. Die is daar juist voor gemaakt.
http://www.pkrun.nl/cms/modules/article/index.php?id=4&page=20quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
Trouwens, iemand enig idee hoe duur zo'n wedstrijdlicentie is en of deze te verkrijgen is zonder ergens lid van te zijn? Die starten er tenminste wel voor.
Caspervc, om nog even op jouw post terug te komen (ik had niet eerder te tijd om te reageren).quote:Op zondag 7 maart 2010 13:06 schreef caspervc het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je dat redden! Misschien leuk om samen in ieder geval voor te bereiden en erheen te gaan de tweede paasdag?
Erg mooi rondje moet ik zeggen. Heb je advies gevolgd en vandaag hetzelfde ongeveer gelopen.
Het pad langs de vecht en het stuk Amelisweerd was erg mooi. Lekker ook om een keer niet op asfalt te lopen. Ga dit zeker vaker doen en weet ook wel mooie manieren om verder uit te bouwen naar 15 km ofzo.
Op het einde nog door het beatrixpark gegaan, want ik was nog niet klaar. Had een interval van 12x (3 min lopen, 1 min wandelen). Wel zwaar. Alle hardloopstukken geprobeerd boven de 10,5 km/u te lopen. Is me bijna gelukt.
Woensdag nog een duurloopje doen en dan heb ik voor zaterdag een 10 km loop staan (naar de singel toe en er rondom heen in Utrecht)
http://connect.garmin.com/activity/26302083
Sure, dat kunnen we zeker doen. We moeten toch 1e paasdag naar die beurs toe om ons startbewijs en goodies op te halen?quote:Misschien leuk om samen in ieder geval voor te bereiden en erheen te gaan de tweede paasdag?
Ik heb nu sinds een jaar een wedstrijdlicentie en dit keer kon ik tijdens de 20 van Alphen voor de business lopers starten. De reden dat ik een licentie heb genomen, omdat ik het slalommen zat was.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
@ caspervc: hehe er zijn maar 3 recreatievakkenheb je je brief nog niet binnen dan? Je start in ieder geval om 13:15 of 13:20 (afhankelijk van welke groep je valt).
@computergirl: ja klopt, in principe wel. Echter sta ik nu in het 1e startvak, waardoor ik in ieder geval geen overmoedige mensen van hogere startvakken tegenkom. Helaas dan weer wel die business lopersHet is eigenlijk afwachten tot inschrijven.nl of een andere organisatie de inschrijftijden gaat beheren met een maximale streeftijd limiet. Dit zou een hoop helpen tegen de vele overmoedige hardlopers. En als mensen echt progressie gemaakt denken te hebben, worden ze aangespoord om voor hun inschrijving dit te bewijzen in een andere loop.
Trouwens, iemand enig idee hoe duur zo'n wedstrijdlicentie is en of deze te verkrijgen is zonder ergens lid van te zijn? Die starten er tenminste wel voor.
Lekker gevoel dat je er nu al 37 km op hebt zitten. Gelukkig was de blessure loos alarm.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:32 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de 37km (rondje was een "beetje" onderschat) volbracht en geen centje pijn
Blessure was blijkbaar loos alarm
toch voor de zekerheid wel gekoeld en biofreeze gesmeerd na afloop
overigens wel op de 32km kramp gekregenEerste keer dat ik dat meemaakte, wat een ellende! Even stretchen, wandelen en ik kon gelukkig weer door
net even een flinke kop bouillon opgeslurpt voor de zouten
lesje voor de marathon: zoute drop bij 20km!
kwam er na afloop ook achter dat er blijkbaar een sok niet goedzat; blaar! Nouja, dat is allemaal wel te overzien. Nu afbouwen richting de marathon; ik ben er klaar voor!
Dat is al een stuk goedkoper dan loopgroep PK! Bij mijn lokale AV kost het 190 euro per jaar, dat vind ik ook een beetje zonde als je niet met de trainingen meedoet.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:10 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds een jaar een wedstrijdlicentie en dit keer kon ik tijdens de 20 van Alphen voor de business lopers starten. De reden dat ik een licentie heb genomen, omdat ik het slalommen zat was.
Zo'n licentie is niet zo duur, maar je moet lid zijn van een atletiekvereniging of iets wat daarop lijkt.
Ik ben lid van een AV en ik vind het wel leuk hoor. Kan ik lekker op de baan trainen en ik ben toch vrij om te komen wanneer ik wil. Daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over.
Ik ken ook loopgroep aart Stigter en daar kan je een licentie aanvragen.
http://www.loopgroepaartstigter.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=6
Ze betalen er natuurlijk ook meer voor, dus commerciëel een stuk interessanter dan gewone lopers.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:38 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is iedereen hier lekker actief![]()
Wat betreft die businesslopers. Ik heb er zelf met lopen niet echt last van (daar ben ik nog te langzaam voor), maar vind het wel storend dat het tegenwoordig steeds meer om de businesslopers lijkt te draaien. Bij de Dam tot Dam waar ik eigenlijk mijn eerste 10EM wilde lopen, zijn er 18 startgroepen waarvan alleen de laaste 3 voor de gewone recreatieve lopers zijn. Die verhouding vind ik echt absurd. Ik denk dat ik dus een andere 10EM ga uitzoeken, lijkt me leuker.
Deze week heb ik trouwens erg weinig gelopen. Dinsdag soort van herstelloopje na de CPC en verder geen tijd meer gehad. Vandaag is er een 10k van een lokaal circuit waar ik voor ingeschreven sta, denk dat ik die maar gewoon als duurloop ga lopen. Word ik hoogstwaarschijnlijk allerallerlaatste, maar dat boeit me dan weer niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |