abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:24:45 #151
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79249503
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:43 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Maar nog een vraagje over die snelle koolhydraten. Nu neem ik vaak complexe op meestal rond 1 1/2 á 2 uur voor de training (juist ook om een langere periode de afgifte van koolhydraten te hebben). Omdat die snelle veel makkelijker en sneller ( ) worden opgenomen, hoeveel tijd voor de training is het dan het meest effectief om die tot je te nemen?
Direct voor en tijdens. Maar ik denk dat jij al een heel eind geholpen zult zijn met het aanvullen na je training.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:30:54 #152
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79251925
Zozo, zojuist met de Zandvoort circuit run in het achterhoofd een duurloop gedaan van 12 KM. Best lang, vond ik zelf

Had voor mezelf een doel gesteld dat mijn hartslag niet boven de 170 uit mocht komen, en zo kijken hoe lang het ging. Uiteindelijk heb ik 10 km aaneen gelopen, toen even 2 min gerekt (kreeg last van linker bovenbeen) en toen nog de 2 km afgemaakt. Gemiddeld 9,5 km/u, daar hoor je mij niet over klagen

Heb een erg mooie route gelopen, een stuk langs de Kromme Rijn, een stuk door het buitengebied en landgoed Amelisweerd, en maar een klein stukje door de stad. Het bevalt me wel, dat hardlopen

http://connect.garmin.com/activity/27226835
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79264353
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:45 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Aaahh oke... Zoiets als gister zeker... Ik begreep al niet waar ik last van had maar ik liep op het tempo van een bejaarde met een rollator.
Weet niet... misschien voelde het gewoon een stuk minder dan andere keren. De enige keer dat ik man met hamer ben tegengekomen was na 3 uur intensief wielrennen. Dan merk je echt dat je glycogeenvoorraad gewoon op is en niet omdat je niet meer wilt! Na 20 minuten hardlopen zou wel echt heel raar zijn.

Zie ook voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hongerklop
pi_79266527
Als je erg weinig conditie hebt kan je snel een energietekort hebben. Daarom is het ook zo belangrijk om bewust met je lichaam om te gaan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:39:00 #155
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_79272828
Vandaag een extra rustdag ingelast. Voel een naar pijntje in mijn been Vermoeidheidsverschijnselen Maargoed, nog 1 weekendje knallen en daarna afbouwen richting marathon
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:43:29 #156
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_79273048
Zijn we aan het kwakkelen hier? Ik doe mee: ik ging gisteren 15 km lopen, ging niet heel soepel, maar ik dacht ik push het een beetje, die halve marathon is immers al over twee en een halve week. Toen ik 20 minuten thuis was en op het punt stond om te gaan eten werd ik zo vreselijk misselijk dat ik geen hap naar binnen heb kunnen krijgen. Ik heb de hele avond met een emmer ernaast op de bank rillend onder een deken gelegen. Vandaag heb ik nergens meer last van (nouja, behalve dat ik vanochtend echt immense honger had), en voel ik me weer helemaal fit maar dat was niet best gisteren....
I'm just a girl in the world.
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:09:42 #157
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_79284049
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:43 schreef annoh het volgende:
Zijn we aan het kwakkelen hier? Ik doe mee: ik ging gisteren 15 km lopen, ging niet heel soepel, maar ik dacht ik push het een beetje, die halve marathon is immers al over twee en een halve week. Toen ik 20 minuten thuis was en op het punt stond om te gaan eten werd ik zo vreselijk misselijk dat ik geen hap naar binnen heb kunnen krijgen. Ik heb de hele avond met een emmer ernaast op de bank rillend onder een deken gelegen. Vandaag heb ik nergens meer last van (nouja, behalve dat ik vanochtend echt immense honger had), en voel ik me weer helemaal fit maar dat was niet best gisteren....
Dat heb ik de dag voor de CPC gehad
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:21:00 #158
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_79284330
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:09 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat heb ik de dag voor de CPC gehad
Oh! En zag ik nou goed dat je daar een goede halve marathon had gelopen? En waar denk dat dat het aan lag?
I'm just a girl in the world.
pi_79285907
Deze week weer wat hersteld van de buikgriep en maar weer verder met de training.
Zaterdag toch een lange duurloop gedaan. Ik twijfelde eerst nog, maar ben zeer rustig gaan lopen en ik had mijn route niet geheel goed ingeschat. Daardoor werd het 34.5 km..
Wat een eind, maar het ging best wel goed. Behalve dat ik spierpijn in mijn bovenbenen kreeg.
Ik vermoed door te weinig vocht. Conditoneel ging het makkelijk.
Voelde me een beetje een ultraloper, zo'n eind lopen zeg. Maar je went er aan, ik eet ook niks meer tussendoor. Honger had ik niet en met 5 boterhammen vooraf ging het gewoon goed.
Daarna wel flink eten om alles weer aan te vullen.
De zondag was ik wel moe ervan en maandag eigenlijk ook nog wel.

Maandag intervaltraining gedaan met 8x400 en gisteren 4x200 4x400 4x200 4x400
Het tempo gaat weer wat de goede kant op. Laatste serie van 400 m ging ruim onder de 1.30.
Door al die lange duurlopen heb ik soms het gevoel niet meer vooruit te komen, maar door dit soort werk blijft de snelheid er een beetje in.
pi_79292547
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:18 schreef e-runner het volgende:

Da's best ver na zo'n buikgriep! Maar blijkbaar is alles dus goedgekomen? Intervallen ook lekker snel gedaan

Ik ben ook gewoon doorgegaan na CPC. Ik ga me nu weer wat meer focussen op een snelle 5km met een zwemloop en 1/8e triatlon in zicht. Dan misschien halverwege de zomer uitbreiden naar 10 of 15km, want die 10km was toch wel leuk.

Dinsdag 12km rustige duurloop gedaan in 1uur en 6 minuten, vandaag 4x1km interval in 3:40 met 2min pauze (dit was dus te snel maar het voelde goed ).
pi_79297863
Als ik zie wat voor afstanden iedereen loopt is het misschien beter het deel amateur uit de tt te verwijderen
pi_79297949
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Als ik zie wat voor afstanden iedereen loopt is het misschien beter het deel amateur uit de tt te verwijderen
Pas als iedereen ook met 20km/u gaat
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_79298517
quote:
Zo'n idee had ik inderdaad ook... En ik weet ook niet hoe ik dan genoemd moet worden, met mijn 18 minuten wandelen/ hardlopen per keer...
pi_79302112
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag een extra rustdag ingelast. Voel een naar pijntje in mijn been Vermoeidheidsverschijnselen Maargoed, nog 1 weekendje knallen en daarna afbouwen richting marathon
Ik kwakkel ook nog steeds. Al drie weken niet gelopen wat niet echt ideaal is in voorbereiding voor de marathon. Vanavond ga ik weer een stukje proberen maar het wordt wel erg krap tot 11 april....
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:37:29 #165
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_79303400
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef annoh het volgende:

[..]

Oh! En zag ik nou goed dat je daar een goede halve marathon had gelopen? En waar denk dat dat het aan lag?
Ik heb echt geen idee, maar ik was blij met me tijd... De halve van Leiden wil ik onder de 1:45:00 lopen Dan moeten er wel 3 minuten af van me PR en dat is een hoop

Vanavond 5km doen... eerste keer na zondag
pi_79303472
quote:
Amateur marathonlopers zijn ook amateur hardlopers

Ieder z'n eigen afstand en niveau toch ? Trouwens, wat doe jij voor trainingen/afstanden?

@ JortK: je hoeft maar 9 seconden sneller per km
Edit: Dat is toch wel een aardig stukje sneller Maargoed je hebt nog 2 maanden? ^^

[ Bericht 8% gewijzigd door bananablues op 18-03-2010 17:49:20 ]
pi_79308891
Het plan is om deze week in ieder geval nog een keer te lopen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:04:28 #168
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79315050
* beertenderrr heeft de marathon van Berlijn toch maar weer even in de ijskast gezet

vriend waarmee ik zou gaan lopen is nu alweer afgehaakt. Om er helemaal in mn eentje naar toe te leven voel ik nu niets voor, met examens op komst. Wie weet volgend jaar, en dan met iemand die niet binnen een week na het afspreken afzegt
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79323654
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr heeft de marathon van Berlijn toch maar weer even in de ijskast gezet

vriend waarmee ik zou gaan lopen is nu alweer afgehaakt. Om er helemaal in mn eentje naar toe te leven voel ik nu niets voor, met examens op komst. Wie weet volgend jaar, en dan met iemand die niet binnen een week na het afspreken afzegt
Wat een loser, maar ik zou het toch in mijn eentje gaan doen...je bent al zo goed bezig! Of anders iemand zoeken die nu al aan het hardlopen is zodat de kans dat hij/zij doorzet groter is

Ik ben zelf vorige week flink verkouden geweest en heb daar nu nog steeds een beetje de naweeen van. Woensdag voor het eerst weer gelopen, maar kreeg er met moeite 6 km uitgeperst.

[ Bericht 4% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 19-03-2010 08:51:05 ]
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:44:58 #170
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_79325433
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belasting heb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:59:40 #171
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79325890
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat een loser, maar ik zou het toch in mijn eentje gaan doen...je bent al zo goed bezig! Of anders iemand zoeken die nu al aan het hardlopen is zodat de kans dat hij/zij doorzet groter is

Ik ben zelf vorige week flink verkouden geweest en heb daar nu nog steeds een beetje de naweeen van. Woensdag voor het eerst weer gelopen, maar kreeg er met moeite 6 km uitgeperst.
Was nog niet met de voorbereidingen begonnen en denk dat die ook pas eind mei echt kunnen beginnen. Op zich is het dan nog wel te doen, maar ik kijk het even aan de komende tijd. Het hoofd moet er natuurlijk wel naar staan en dat is op dit moment niet helemaal het geval

Verder succes met herstellen verkoudheid blijkt toch altijd een flinke impact te hebben op de conditie. Gelukkig is het ook zo weer terug, maar de eerste ronden zijn wel het lastigst.
pi_79327496
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belasting heb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
Vorige week heb ik ook zo'n lange duurloop gedaan nadat ik ziek was geweest. Ws wat dit niet zo verstandig, maar ik ging weg met het idee van: als het niet gaat dan keer ik terug.
Gezond en fit blijven is het belangrijkste.
34 km is erg ver en zeer belastend. Als je al pijn hebt zou ik voorzichtig kijken hoe het gaat.
Het zou jammer zijn als je het forceert en straks niet de marathon kan lopen.
Doorbijten en doorgaan, ik heb het vaker gehoord en dat waren meestal de mensen die al voor een wedstrijd afvielen omdat ze geblesseerd raakten.
pi_79327757
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:

Jammer zeg! Nou ja, de marathon loopt niet weg.
Heb jij weer ruimte om je snelheid op te bouwen. Want dat is wel lastig als je voor een marathon traint merk ik. Een snelle 10 km of een 5 is ook leuk. Ik denk dat het goed is als je daar de juiste basis legt en zo die snelheid langzamerhand meeneemt naar langere wedstrijden.
Ik herinner me dat jij nog het doel had om een halve binnen 1.23 te lopen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:18:21 #174
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79331883
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef e-runner het volgende:

[..]

Jammer zeg! Nou ja, de marathon loopt niet weg.
Heb jij weer ruimte om je snelheid op te bouwen. Want dat is wel lastig als je voor een marathon traint merk ik. Een snelle 10 km of een 5 is ook leuk. Ik denk dat het goed is als je daar de juiste basis legt en zo die snelheid langzamerhand meeneemt naar langere wedstrijden.
Ik herinner me dat jij nog het doel had om een halve binnen 1.23 te lopen?
Ja snelheid wil ik ook nog graag omhoog gooien, daar zou ik denk ik ook meer bij gebaat zijn. De marathon duurt dan tenminste niet zo lang Ik wil idd 1:23 lopen op de halve. Over een paar weken de eerste halve marathon van het jaar, ben benieuwd hoe het gaat en of er al een pr in zit . En over het algemeen zijn de meeste mensen die een marathon lopen wel 30+ dus wat dat betreft is het niet noodzakelijk dat ik het loop
pi_79332933
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:59 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Was nog niet met de voorbereidingen begonnen en denk dat die ook pas eind mei echt kunnen beginnen.
?? Je loopt toch al een halve met 2 vingers in je neus?
In mijn beleving is de hele dan in het vizier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')