Ja, die bottlenecks bleven best lang duren. Zelfs na ruim 4 km was er nog een bochtje (vlakbij Madurodam) waar ik gewoon weer stil heb gestaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:00 schreef knnth het volgende:
[..]
Ambiance was niet zo, zo'n start en finish naast een tochtig veldje achteraf buiten het centrum is echt de grootste misser van het jaar. Wat is er mis met de Lange Voorhout?
Het parcours had echt te veel bottlenecks, juist in het begin wil je dat niet hebben. Pluspunt is dat het laatste stuk terug niet over de smalle Koninginnegracht is maar op de Koningskade, de driebaans autoweg ernaast. Maargoed, dan is de groep toch al uitgedund ...
lange voorhout is gerestaureerd dus logisch dat ze daar niet voor een dagje 20.000 man overheen willen laten struinen.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:00 schreef knnth het volgende:
[..]
Ambiance was niet zo, zo'n start en finish naast een tochtig veldje achteraf buiten het centrum is echt de grootste misser van het jaar. Wat is er mis met de Lange Voorhout?
Het parcours had echt te veel bottlenecks, juist in het begin wil je dat niet hebben. Pluspunt is dat het laatste stuk terug niet over de smalle Koninginnegracht is maar op de Koningskade, de driebaans autoweg ernaast. Maargoed, dan is de groep toch al uitgedund ...
Veters te strak?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:00 schreef CaLeX het volgende:
Gister mijn 3de 10Km ooit gelopen (Na de 2 van vorig jaar 56:20 (CPC) en 55:56(LVML) )
Vol goede (en voornamelijk tevergeefse) voornemens om te gaan trainen, liep ik nu 55:36 (wederom een PR) tijdens de CPC, vond het parcours wel beter dan vorig jaar.
Enige aparte was dat mijn linkervoet sliep tussen kilometer 6 en 8,5Iemand een idee waar dit aan lag.
En het is nog waar ookquote:http://www.runinfo.nl/hersteltraining.htm
· Het heeft dus geen opbouwend effect. Het grote voordeel is dat je eerder kan beginnen met de volgende training, die dan wel een trainingseffect/prikkel geeft.
· Door de rustige hersteltraining gaan ook de kleinste bloedvaatjes in de spieren gemakkelijker zuurstof en koolhydraten opnemen en afvalstoffen afvoeren.
· Als je de training goed uitgevoerd voel je je direct na afloop al beter.
Drink je wel genoeg water ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:35 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Maandag heb ik overigens weer migraine gehad. Voor de vierde keer nu al in een week, allemaal begonnen sinds ik ben gaan hardlopen. Daarvoor heb ik 2 maanden geen last gehad. Ik begrijp er niets van.
Ik heb geprobeerd er wat over op te zoeken op internet, maar daar staat alleen maar dat sporten migraine zou moeten verminderen. Begrijp niet wat ik fout doe, maar ik wil echt niet weer stoppen...
Ja dat hoor ik meer mensen zeggen; maar omdat ik een absurt hoge wreef heb, besteed ik best veel aandacht aan mijn veters. (als ik ze te strak doe, kan ik na 10 minuten al niet meer lopen) Misschien was het omdat ik nieuwe schoenen heb en ze pas 2 keer had ingelopen.quote:
Hm, hier zou het aan kunnen liggen. Het gekke is dat ik, toen ik vroeger hardliep, hier helemaal geen last van had.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:58 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Drink je wel genoeg water ?
Ik drink minimaal 2 liter water per dag. Als ik ben wezen hardlopen dan gaat dit al richting de 3 liter.
Ze kijken alleen naar pronatie ja/nee bij hardloopwinkels hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef The_Hives het volgende:
heb je 'gewoon' een paar schoenen in de winkel gekocht, of heb je je drukpunten en loop bewegingen enzo laten meten/bekijken ?
ze keken bij mij zowel naar de pronatie als de druk onderop mijn voeten als ik gewoon stilstond.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze kijken alleen naar pronatie ja/nee bij hardloopwinkels hoor.
Ik kreeg bij mijn vorige schoenen ook pijn in mijn voeten na 8 km of zo. Heb nu andere schoenen met andere demping, ik ben blijkbaar nogal een voorvoetlander, waar veel schoenen weinig of geen demping hebben.
Misschien moet Ganzenbord eerst even wat gaan letten op de afwikkeling van je voet?
Dus niet met hele voet in een keer landen, maar eerst achterste deel van voet en dan afrollen naar grote teen.
Schoen te strak zou ook nog kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |