abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78825651
Vorige topic: Borstvoeding deel 65

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_78825691
En nog even voor de liefhebbers:
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:47 schreef amaranta het volgende:
Ik post het even hier. Ik heb 6 wasbare zoogcompressen van Avent,waarvan 2 er nog nooit gebruikt zijn. Nieuwprijs ligt rond de 10 euro.
Voor 5 euro excl. verzendkosten doe ik ze weg. Ik heb alleen het oorspronkelijke wasnetje niet meer. Kan er wel een van mn andere wasnetten bij doe evt.
pi_78828417
Freecell, L. heeft hier hetzelfde gehad alleen hebben wij er heel lang mee aangemodderd, nu na vier maanden beginnen de krampen wat af te nemen en drinkt ze wat rustiger. Het weg laten lopen van de TSR maakte hier eigenlijk niet zoveel uit. Wat voor zetpillen hebben jullie voor Florian gekregen?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:47:25 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78828526
Vandaag stukken minder pijn. Misschien gaat het wel weer vanzelf weg, dat bultje

Hier ook giga TSR trouwens. Beide kanten tegelijk ook dus soms wat onhandig met in het openbaar voeden want pads vergeet ik echt gewoon
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:11:34 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78829394
fijn dat het beter gaat rocka!

ik denk dat ik maandag nog een keer bel naar de lk. ben nog niet tevreden hoe het gaat. nu ik weet dat het perfect kan, wil ik het ook perfect kunnen. zeker als niet perfect aanleggen me raynauds bezorgt...
maar het gaat echt al heel veel beter, hoor! en de luiers blijven stukken voller, en ze slaapt beter overdag, en mijn borsten zijn echt leger na een voeding, pfff.... toch wel groot verschil.

vraagje voor de lilypadz-gebruiksters: leggen julllie die dingen na het reinigen nat op die houdertjes, of laten jullie ze eerst aan de lucht drogen? (ik heb geen fohn om ze schoon te blazen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78839171
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:44 schreef Rubey het volgende:
Freecell, L. heeft hier hetzelfde gehad alleen hebben wij er heel lang mee aangemodderd, nu na vier maanden beginnen de krampen wat af te nemen en drinkt ze wat rustiger. Het weg laten lopen van de TSR maakte hier eigenlijk niet zoveel uit. Wat voor zetpillen hebben jullie voor Florian gekregen?
Pomperidon. En vanmorgen was het echt weer aanhappen *kloekkloekKLOEKKLOEK.. proest!* en dan de tepel uitspugen.
Het helpt wel als ik hem na de TSR eerst even aan de andere kant laat drinken

Daviniah: fijn dat het zoveel verschil maakt Wat is het punt nu nog? Het aanleggen?

En de lilypads spoel ik af met heel heet water en dan wapper ik er even mee. Zijn ze binnen 10 seconden droog.
  zondag 7 maart 2010 @ 09:12:30 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_78839226
Hier merk ik steeds vaker dat het vooral om de lol gaat bij het drinken. Met een tepel in je mond grijnzen en dan blijven lachen in plaats van drinken Zal dus wel een aflopende zaak zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78845671
Bedoel je Domperidon? Dat is toch een middel tegen misselijkheid en braken? Wist niet dat dat ook tegen darmkrampen werkt
pi_78845809
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:53 schreef WupWup het volgende:
Bedoel je Domperidon? Dat is toch een middel tegen misselijkheid en braken? Wist niet dat dat ook tegen darmkrampen werkt
Ja
Domme tikfout
Klopt, is tegen misselijkheid en braken, maar verslapt ook de gladde spieren in de darmwand wat
pi_78855966
Even snel een vraag tussendoor, want het is echt crisis hier thuis. Maar ik denk er over om Lotte flesvoeding te gaan geven, naast de bv, omdat ik blijf denken dat ze niet genoeg drinkt. Vandaag dronk ze ook meer als anders, ze plast geen superzware luiers, maar wel altijd een plasje in de luier, ze poept niet (vochttekort?). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Een flesje na de borst? Een eigen tijdstip inplannen? En kan ik dan al vanaf 6 maanden nemen (ze is 20 maart 6 maanden)?

Ik vind het helemaal niks zo We hebben allebei een uur lopen huilen en de tranen zitten nogsteeds erg hoog bij mij
Lotte!
Noah!
  zondag 7 maart 2010 @ 19:12:21 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_78856183
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:05 schreef Linda2205 het volgende:
Even snel een vraag tussendoor, want het is echt crisis hier thuis. Maar ik denk er over om Lotte flesvoeding te gaan geven, naast de bv, omdat ik blijf denken dat ze niet genoeg drinkt. Vandaag dronk ze ook meer als anders, ze plast geen superzware luiers, maar wel altijd een plasje in de luier, ze poept niet (vochttekort?). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Een flesje na de borst? Een eigen tijdstip inplannen? En kan ik dan al vanaf 6 maanden nemen (ze is 20 maart 6 maanden)?

Ik vind het helemaal niks zo We hebben allebei een uur lopen huilen en de tranen zitten nogsteeds erg hoog bij mij

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78858039
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:05 schreef Linda2205 het volgende:

Lieve Linda, ik denk dat als Lotte niet genoeg zou krijgen, dat ze dat dan zelf wel 'regelt' door vaker bij jou te vragen. Is de crisis bij jou thuis het gevolg van de bv of heeft dat andere oorzaken? Natte luiers zijn natte luiers, daar zou ik me echt helemaal niet druk om maken hoe zwaar ze precies zijn. Hoelang poept ze al niet? Geef je haar al bijvoeding? Borstvoeding KAN zo goed op het kind afgestemd zijn dat er amper reststoffen zijn.

Maar goed, ik lees dat je er goed doorheen zit, dus zal gewoon concrete antwoord geven op je vragen. Al zou het maar zijn dat jij je rustiger erover voelt, dat is sowieso beter voor Lotte.
Je zou kunnen overwegen om haar een lekker fruithapje of groentehapje te geven. Vooral als ze je het eten uit de mond kijkt.
En anders, als je er echt een flesje bij wilt geven; ja, dan kan je prima die vanaf 6 maanden geven. Zou ik wel doen, want het is best duur en als je maar 1 flesje per dag gaat geven, doe je er nog wel een maand mee (zolang is het houdbaar na opening). Het tijdstip dat je kiest, is vooral afhankelijk van wanneer het jou ontlast denk ik. Lijkt me namelijk de hoofdreden waarom je het flesje gaat geven.
En maak je niet al te druk. Je doet het (al een half jaar!) prima!
pi_78859054
terug Troel!

Lief je reactie mammietje. De crisis was een schreeuwend kind, dat er bijna in bleef en ik kan daar zo slecht mee omgaan en alleen en hm..nouja.
Lotte poept al 4 weken niet zonder klysma. De poep die er dan komt zijn echt ingedroogde stukken en het stinkt, niet normaal. Dat is begonnen nadat we zijn gaan rapleyen, dus veel krijgt ze niet binnen. We zijn ook gestopt met het geven van extra eten, maar tot nu toe is er geen poep. Ik geef nu sinds 2 dagen een beetje olijfolie op een lepeltje en een paar minislokjes water, in de hoop dat het poepen dan beter gaat, tot nu toe zonder resultaat. Ze heeft vandaag iedere 2u gedronken, soms wilde ze zelfs ieder uur. Ik voed met tepelhoedje en dat maakt me ook een beetje onzeker geloof ik. Er is altijd gezegd dat dat negatief kan werken op de bv en dat hangt nog steeds in mn achterhoofd.
Dank je voor de uitleg mbt het flesje!

Ow en ik wil nog even zeggen (zit me namelijk beetje schuldig te voelen hier): Ik reageer hier bijna alleen als ik een vraag heb, maar dat is niet uit desinteresse naar andere toe, maar meer omdat ik er gewoon geen verstand van heb. Ik lees het wel allemaal, maar ik kan er zo weinig zinnigs over zeggen, dus dat laat ik dan maar aan de pro's over
Lotte!
Noah!
pi_78860395
Een uur lang een huilend kind als je alleen bent, is inderdaad als crisis te bestempelen. Daar word je wanhopig van. Het klinkt inderdaad alsof ze aan het regelen is als ze vaker vraagt. Misschien een stukje geruststelling dat al mijn 3 kinderen ook rond een half jaar zo'n periode hebben gekend. Van tepelhoedjes weet ik niets, daar ben jij de deskundige in. Maar soms kunnen mensen je door 1 enkele opmerking heel erg onzeker maken, dankzij zo'n opmerking loop ik hier ineens ook weer na een jaar rond!
Dat poepen op die manier klinkt inderdaad wat zorgwekkend. Heb je iemand die je daarbij begeleid? (Ik bedoel huisarts ofzo?) Even om te pesten: een flesje kan ook negatief werken op de bv! Dat flesje wat ze extra zou willen, maak jij dan minder aan. Maar ik geloof dat ik het in jouw geval ook zou doen, puur en alleen omdat ik denk dat het je rust geeft.
Schuldig voelen? Ben jij gek! Je voelt je toch ook niet schuldig omdat je alleen in de supermarkt iets koopt als je het nodig hebt? Enneh... je hebt al genoeg verstand van bv om een half jaar een kind in leven te houden hoor! Ze bestaat helemaal uit jou!
  zondag 7 maart 2010 @ 20:43:09 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78860648
Ben je al naar de arts geweest voor een middeltje om het poepen te bevorderen? Misschien helpt dat beter dan olijfolie en water? En rond het half jaar heb je weer regeldagen, dus dat ze veel wil drinken en niet genoeg lijkt te hebben is normaal.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78861310
GWS, van de arts heb ik klysma's meegekregen om de verstopping eruit te krijgen, maar er blijft toch iedere keer weer wat komen.

Regeldagen dus met een half jaar...dat zou natuurlijk ook kunnen... Mn lief is naar huis gekomen. Ondanks dat de rust wedergekeerd is en ze lekker slaapt, is dat toch een fijn idee.
Lotte!
Noah!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:18:51 #17
12913 GreatWhiteSilence
pi_78862779
En als je vraagt naar een medicijn, lactulose? Misschien helpt dat beter dan de klysma's?

Ik kan me herinneren dat freecell ook verbaasd was dat er nog regeldagen waren met 6 maanden.
Ik heb er zelf weinig van gemerkt, maar ik kolfde daarnaast ook nog best veel terwijl Annicka gewoon voltijd aan de borst dronk en niets uit de fles, dus misschien kwam dat daardoor.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78863458
Ik zal morgen nog wel even bellen met een dokter. Ik ben in Nederland namelijk naar de dokter geweest, omdat ze daar echt buikpijn kreeg. Nu ben in weer in Dld, dus moet ik maar even kijken wat ze me hier willen geven. Lactulose heet hier in ieder geval hetzelfde, dat had ik al opgezocht

Zou het eventueel zin hebben om te gaan kolven, als extra stimulans? Maakt het dan uit dat ik geen TSR krijg bij het kolven?
Lotte!
Noah!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:47:50 #19
12913 GreatWhiteSilence
pi_78864635
Hmm, als je geen held bent in kolven, is het misschien handiger vaker aan te leggen. Misschien kun je er vannacht nog een keer voeden tussen wurmen als dat verder geen nadelige effecten heeft (zoals een kindje dat daarna wakker blijft)? 's Nachts voeden is een geweldige boost voor de productie omdat je dan de meeste prolactine in je bloed hebt.
pi_78869565
Nog even update over mezelf (voor wie het interesseert):
Ik ben zaterdag toch nog begonnen aan de AB. Jaja! Had me voorgenomen om die nacht niet te voeden.
Om 12.30 begon Bink te miepen. Heb hem zijn flesje aangegeven en heb me slapende gehouden. Meneer gaat liggen, flesje werd leeggedronken... poosje stilte... en meneer komt weer omhoog, geeft me het flesje aan met de mededeling "op". Ik pak hem aan, maar Bink gaat niet liggen. Gezien het vroege tijdstip waarop hij komt, weet ik dat hij niet de hele nacht door gaat slapen, dus ik besluit het flesje nogmaals te vullen. Terug gekomen staat het ventje nog steeds rechtop in zijn bedje; hij wil bij me liggen. Ik pak hem en leg hem zo neer dat hij niet ineens aan kan happen. Hij voelt dat er iets anders is dan anders. Hij blijft ff liggen, draait zijn koppie dan met een ruk naar mij, priekt een vingertje in mijn borst en vraagt "tietsjuh?" Ik zeg dat we dat niet gaan doen en hij reageert onmiddelijk met "Weeh". Ik bied snel het volgende flesje aan en leg hem er weer mee in zijn bedje. Ook die drinkt hij in een keer leeg! Ik hou me slapende maar door de emoties, raakt mijn neus vol en lig ik te snotteren. Meneer komt weer omhoog en maakt me duidelijk dat ie bij me wil liggen. Ha... lekker, heb ik ff nodig! Eenmaal op zijn plek gebaart hij op mijn borst met de mededeling: "Bing, Bing" Ja schat... die waren van Bink... Maar Bink heeft genoeg gehad! Dit heeft zich nog 2 keer herhaalt, het zit hem net zo hoog als mij!
Later in de nacht / vroege ochtend (hij is tot 2.30 wakker gebleven, lag inmiddels al weer in zijn eigen bed) riep hij me weer en heb ik hem slaapdronken gewoon aangelegd. Toen hij de borst leeghad, was ik wat wakkerer en schrok ik eigenlijk terug... oei... dit wou ik niet doen... Met het gevolg dat ik nu met 1 ploftiet zit...
Gelukkig lijkt hij er geen last van te hebben, dus krijgt hij die lekker vannacht!
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 08:42:41 #21
5428 crew  miss_sly
pi_78877410
Senna beet vanochtend
Bij de eerste voeding, die doen we meestal lioggend in bed. Schaap ging haar halen, legde haar naast me neer, ik positioneer haar zo dat ze kan aanhappen en toen beet ze. Geheel onverwacht voor de allereerste keer. Dus mijn AUW kwam ook meteen en oprecht. Nog 2-3 keer geprobeerd zo aan te leggen (dacht dat het misschien een foutje was) waarbij ze iedere keer beet ipv aanhapte, ben ik gaan zitten en heb haar zo aangelegd. Dat ging goed, ze dronk een tijdje, en ineens beet ze weer. Hard NEE gezegd en haar losgemaakt, en toen begon ze heel hard en zielig te huilen Intussen zat ik ook te huilen, van de pijn en omdat ik me rot voelde. Andere kant geprobeerd aan te leggen, daar begon ze ook met bijten ipv aanhappen. En als ik dan NEE zei en haar loskoppelde, begon ze weer heel hard en verdrietig te huilen.

Uiteindeiljk maar opgestaan en tafel gedekt om te ontbijten, dus ze heeft net wat brood gegeten. Ze taalt nu nog niet echt naar drinken, maar dat zal ze toch echt wel gaan doen en ook nodig hebben. schaap stelde al voor om een flesje te geven, maar dat vind ik zo'n snelle oplossing die niet echt iets oplost.

Ik wil Senna graag bv blijven geven zolang zij het wil. Als het voor haar op dit moment afgelopen is, vind ik dat prima. Ik vind het alleen erg moeilijk om dat nu te bepalen. Dat bijten is heel naar (zowel lichamelijk als emotioneel, merkte ik), maar ik weet niet of dat voor haar betekent dat de bv tijd ten einde is. Het opnieuw aanleggen is echter ook heel naar, want ik zit heel gespannen te zijn, omdat ik bang ben dat ze me weer bijt. Het is ook niet zo dat ze gaat bijten als ze klaar is, zodat ik kan proberen erop te anticiperen en haar op tijd los te koppelen.

Iemand briljante ideeen of soortgelijke ervaring?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78877888
Linda wat een toestand, ik zou er ook heel onzeker van worden. Ik sluit me aan bij Mammietje dat ze nu waarschijnlijk gewoon aan het regelen is en je straks weer genoeg hebt. Maar ik heb ook geen verstand van tepelhoedjes ,ik geloof dat Oeke er een keer iets over gezegd heeft dat het onzin is dat met tepelhoedjes de melkproductie niet voldoende gestimuleerd wordt? Nou daar zijn jij en Lotte en Oeke en Kobus toch wel het levende voorbeeld van.

Mammietje ik kan me heel goed voorstellen dat je heel emotioneel wordt van je mannetje die zo graag wil drinken en dat je dan nee moet zeggen Het is veel fijner als hij zelf aangeeft geen behoefte meer te hebben aan bv.

Argh Senna aan het bijten Wat rot Miss Sly! Krijgt ze weer tandjes? Ik las dat ze dan je tepel ook als bijtring kunnen gebruiken. Wat zielig dat ze zo moest huilen, ze snapt er natuurlijk ook helemaal niets van en ik kan me goed voorstellen dat jij ook moest huilen Het is vast niet het einde van de bv periode hoor, het is gewoon een faaaaaaaaase Ik lees steeds over zulk soort problemen rond die leeftijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 08-03-2010 15:32:42 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 8 maart 2010 @ 09:14:21 #23
12913 GreatWhiteSilence
pi_78877963
Het gebeurd inderdaad vaak dat kindjes op een gegeven moment gaan bijten. Het is vaak gewoon een kwestie van opvoeden. Consequent nee zeggen en afkoppelen als ze bijt. Je kunt het ook zelf in de gaten houden, omdat je het tongetje ziet verdwijnen als ze niet goed meer aangelegd ligt. Als dat gebeurt kun je haar afkoppelen.

Sterkte.
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 09:16:36 #24
5428 crew  miss_sly
pi_78878019
2 probleempjes: ze begint met bijten, meteen als ik haar aanleg. Dus bij het aanleggen gaat het al fout, en dat gaat zo snel, dat ik er niet op kan anticiperen.
2e probleempje: ze wil nu helemaal niet meer. Geen van beide borsten, ook geen flesje, ze wil niets.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:18:37 #25
12913 GreatWhiteSilence
pi_78878079
Mammietje, je blijft dus voeden? Mooi dat Bink er geen last van heeft.
pi_78878099
Heel herkenbaar. Met alle 3. Maar bijten heeft niets te maken met einde bv hoor... Meer met een fase van oefenen met gebruik van de kaakjes, 'testbijten' om te kijken hoe hard iets is of hoe iemand er op reageert. En het doet inderdaad VERSCHRIKKELIJK zeer! Zeker met tandjes. En het enige wat je kan doen, heb je al gedaan: duidelijk "NEE" of auw roepen en afkoppelen. (Gebeurt ook vanzelf instinctief wel, doet zeer genoeg! ) Ook de angst dat ze het nog een keer doet, herken ik maar al te goed, je gaat er tegenop zien dat je weer voeden moet. Ze zal het gerust nog een keertje doen, maar het gaat echt geen week duren ofzo. Tis een (gelukkig korte) faááááse!
pi_78878148
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mammietje, je blijft dus voeden? Mooi dat Bink er geen last van heeft.
Je bent een bv-junk of je bent het niet he!
  maandag 8 maart 2010 @ 09:28:35 #28
12913 GreatWhiteSilence
pi_78878323
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je bent een bv-junk of je bent het niet he!
Ik ben er ook eentje hoor, ik heb een paar dagen geleden een boek uit de bibliotheek gehaald waarin staat dat borstvoeden na het eerste jaar schadelijk kan zijn. Ik zit eraan te denken om een artikel van bv.com uit te printen en dat in het boek te stoppen bij de betreffende bladzijde...

Alsof er ook maar één voedingsmiddel is wat schadelijk wordt voor een mens na een bepaalde leeftijd. Zie je het voor je? 'Ja mevrouw, u bent nu 30, aardappels zijn vanaf nu schadelijk voor uw gezondheid. En na uw 50ste stoppen met citrusvruchten.' .
  maandag 8 maart 2010 @ 09:34:46 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78878456
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik ben er ook eentje hoor, ik heb een paar dagen geleden een boek uit de bibliotheek gehaald waarin staat dat borstvoeden na het eerste jaar schadelijk kan zijn. Ik zit eraan te denken om een artikel van bv.com uit te printen en dat in het boek te stoppen bij de betreffende bladzijde...

Alsof er ook maar één voedingsmiddel is wat schadelijk wordt voor een mens na een bepaalde leeftijd. Zie je het voor je? 'Ja mevrouw, u bent nu 30, aardappels zijn vanaf nu schadelijk voor uw gezondheid. En na uw 50ste stoppen met citrusvruchten.' .
Bij veel volken is dat wel het geval met melk... (koeienmelk wel te verstaan)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:41:54 #30
62233 Jelief
ikke lief!
pi_78878606
Miss Sly, zoals twinkly zegt, het iseen fase,écht! waarschijnlijk heeftze ook ontdekt dat ze zèlf kan beslissen of ze wil drinken of niet. De makkelijkste manier om dat duidelijk te maken is om te bijten. Het beste dat helpt is goed naar Senna kijken, dat doe je al maar doe het toch maar Probeer te ontdekken waarom ze bijt, geen honger? tandjes?gewoon geen zin in drinken, wil ze liever eerst even spelen of knuffelen?
Sterkte, het gaat over en ze gaat niet ineens stoppen met drinken hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:42:34 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78878625
bijten = afkoppelen... gewoon zeggen dat het niet mag..
  maandag 8 maart 2010 @ 09:57:00 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_78878969
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij veel volken is dat wel het geval met melk... (koeienmelk wel te verstaan)
Koeienmelk is geen voedingsmiddel, dat is een error of judgement...
  maandag 8 maart 2010 @ 09:59:10 #33
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78879021
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Koeienmelk is geen voedingsmiddel, dat is een error of judgement...
Ik vind het anders heerlijk en drink minimaal een liter per dag
pi_78879071
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:10 schreef Twinkly het volgende:
Martine wat een toestand, ik zou er ook heel onzeker van worden. Ik sluit me aan bij Mammietje dat ze nu waarschijnlijk gewoon aan het regelen is en je straks weer genoeg hebt. Maar ik heb ook geen verstand van tepelhoedjes ,ik geloof dat Oeke er een keer iets over gezegd heeft dat het onzin is dat met tepelhoedjes de melkproductie niet voldoende gestimuleerd wordt? Nou daar zijn jij en Lotte en Oeke en Kobus toch wel het levende voorbeeld van.

Linda

GWS, ik las je berichtje over en nachtvoeding net pas, maar dat durf ik niet zo goed aan, met een kind wat niet zo makkelijk inslaapt. Ik kan dr pas sinds een week in bedje leggen ('s avonds wel te verstaan, overdag nog steeds niet) en dat ze dan ook echt gaat slapen, zonder dat ik een uur naast dr moet zitten.

Heb besloten het maar even aan te kijken met de voedingen. Vind het wel lastig, want ik kan absoluut niet tegen dat gemiep en dat doet ze nu ongeveer de hele dag We gaan zo ook even langs de kinderarts voor het poepen

Miss, auw Hopelijk komen jullie snel tot een oplossing

Mammietje, fijn dat je ventje geen last van de AB lijkt te hebben. Hopelijk betekent dat nog een fijne BV-periode voor jullie

En Tico, waarom is dat dan opeens schadelijk?
Lotte!
Noah!
pi_78879166
Oeps Mijn smoes is dat ik vanaf half 6 wakker ben

lol bv na 1 jaar vergif, ik hoop dat dat een heel oud boek was!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 8 maart 2010 @ 10:04:19 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78879170
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

En Tico, waarom is dat dan opeens schadelijk?
Nou ja schadelijk...

In veel culturen is het niet zo normaal om koeienmelk te blijven drinken. Als je dus niet gewent bent aan melk, dan wordt je er ziek van.
pi_78879177
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef Ticootje het volgende:
bijten = afkoppelen... gewoon zeggen dat het niet mag..
Ik heb wel eens geschreeuwd Héél hard en bewust *BWAAAAH!* maar toen was hij al wel een maand of 8/9 geloof ik.
Was wel afdoende Nooit meer gebeten.

Hier zere tepels Rood en auwauw. Vooral de tepelhof. Verkeerd aangehapt vannacht..
  maandag 8 maart 2010 @ 10:14:29 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78879396
miss, als je tandjesleed vermoedt, kan je mss ruim voor een voeding dentinox smeren bij haar. (of jezelf, dan voel je het bijten niet, maar dat lijkt me niet de bedoeling ) 7 mnd is toch geen logische speenleeftijd voor een kind? meestal doen ze dat toch vanaf een jaar?

mammietje, fijn dat bink er geen last van heeft! gewetensvraag: wat ga je doen als hij er over een paar dagen wel op reageert? ...

kheb net bijna 150cc gekolfd uit ploftiet, 100cc nagegeven met flesje, ze had toch nog honger, en meteen druppels bij gegooid. goed, he? vorige keer had ze hetmoord flesje op 'ah, daar had ik dus de druppels in kunnen doen' ze vinst de druppels goor, dus op die manier heb ik haar weer een dagje gespaard
  maandag 8 maart 2010 @ 10:16:25 #39
62233 Jelief
ikke lief!
pi_78879437
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:16 schreef miss_sly het volgende:
2 probleempjes: ze begint met bijten, meteen als ik haar aanleg. Dus bij het aanleggen gaat het al fout, en dat gaat zo snel, dat ik er niet op kan anticiperen.
2e probleempje: ze wil nu helemaal niet meer. Geen van beide borsten, ook geen flesje, ze wil niets.
ik had mijn scherm tel ang open staan, dusvorige reactie wasbeetje spuit elf.

Ik gok op tandjes
  maandag 8 maart 2010 @ 10:18:27 #40
12913 GreatWhiteSilence
pi_78879498
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:
Oeps Mijn smoes is dat ik vanaf half 6 wakker ben

lol bv na 1 jaar vergif, ik hoop dat dat een heel oud boek was!
1997...

Linda, probeer haar maar zoveel mogelijk aan te leggen. Dan is het meestal snel voorbij. Of het moet een sprongetje zijn, maar dan zal andere voeding geven ook niet helpen, denk ik...
  maandag 8 maart 2010 @ 10:27:03 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78879751
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

1997...

Linda, probeer haar maar zoveel mogelijk aan te leggen. Dan is het meestal snel voorbij. Of het moet een sprongetje zijn, maar dan zal andere voeding geven ook niet helpen, denk ik...
Als je toch al bezig bent met bijvoeden... let dan op de voedingsmiddelen die laxeren...

Geef dus geen banaan, appel ed. Dat stopt juist.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:29:00 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78879830
stopt appel? daar ga ik altijd prima van af

oh, en GWS, ik vind je stoer! dat wilde ik ff zeggen.
pi_78880398
Appel zorgt hier ook voor goede doorstroom..of naja...appelsap!

Ik vroeg me af of ik dr stukjes pruim mag geven...ga ik zo eens even opzoeken. Maar we hadden net poep Ze was heel erg aan het persen, echt maar het kwam niet, dus klysma gegeven. Toen kwam na 5 minuutjes weer een halve luier met ingedroogde stinkende poep met stukjes. Maar daar stopte het niet Er kwam mooie, gele, natte, zure bv-poep achteraan En ze is helemaal happy nu, ligt gezellig te kletsen en lachen in de box
ik kon nog net op tijd aan de kant springen en ik heb nu heel veel was. maar ook een blij kind
Lotte!
Noah!
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 10:50:05 #44
5428 crew  miss_sly
pi_78880576
Ze ligt nu in bed, ze lijkt even stil en te gaan slapen, ze is ook erg moe.
Maar ze wil dus niet. Zo gauw ik probeer aan te leggen, begint ze vreselijk te huilen en ik doe dan bijna mee, dat lijkt me ook niet echt bevorderlijk. Sowieso is ze al de hele ochtend aan het huilen, behalve het kwartiertje dat we aan tafel zaten om te ontbijten. En ik zit hier in een hemdje, dus veel blote huid, ik heb met haar gelopen, gezeten, terug in bed gelegen, en niets werkt. Ik word er een beetje moedeloos van. Aan die paar slokken van vanochtend kan ze toch niet genoeg hebben?

Dentinox heb ik niet in huis, wel chamodent, dat heb ik net gedaan, maar lijkt niets te doen. Als het al om tandjes gaat, natuurlijk.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:51:26 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_78880616
Linda Er zat dus gewoon een flinke 'scheet' dwars?
  maandag 8 maart 2010 @ 10:55:01 #46
12913 GreatWhiteSilence
pi_78880770
Miss_Sly, wat vervelend. Misschien als ze geslapen heeft, dat je haar aanlegt als ze net wakker is?
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 10:56:16 #47
5428 crew  miss_sly
pi_78880814
Ja, dat ga ik maar proberen, en dan op haar kamertje in de stoel. Daar heb ik haar vannacht ook nog gevoed en dat ging nog prima. En anders gaan we maar weer aan tafel zitten, fruit eten ofzo.
pi_78882538
Van kiwi gaan kindjes ook vaak goed aan de poep het maakt het zachter dacht ik.
Even mijn bron zoeken
  maandag 8 maart 2010 @ 11:44:11 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78882601
kiwi mag het eerste jaar niet. is sterk allergeen.

ik heb vanmiddag al een afspraak met de lk! perfecte aanlegtechniek, here we come!
miss, ik mail je nog ff de tijd.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:53:38 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78882993
sinasappel doet ook laxeren, en zit in de 6 maanden potjes van olvarit. (maar volgens stefan mogen ze het dan nog niet)

Oh en ik zie dat pruimen vanaf 6 maanden mogen... Daar ga je ook goed van.
pi_78883502
Linda super

Miss Sly in een boek van mij staat dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Davinia succes bij de LK!! Komt vast allemaal goed
Wat een schattige foto van Aviva in je avatar
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 12:12:15 #52
5428 crew  miss_sly
pi_78883681
Twinkly, dank je

Staan wel goede dingen in. Ik hoop alleen dat ze geen aantal dagen in staking gaat er staat niet bij wat je moet doen om te zorgen dat ze wel voldoende voeding en vocht binnenkrijgt. Ze slaapt nu al een hele tijd, dus ze was iig al erg moe van de hele ochtend huilen. Als ze wakker wordt, ga ik haar in haar kamertje in het schemerdonker (gordijnen dicht) rustig proberen aan te leggen en hopen dat het dan alweer wat beter gaat. En anders gaan we vanmiddag maar in bad, denk ik.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:18:46 #53
108648 cattie
lieve moeder
pi_78883982
Miss, Fee is af een toe een bijtertje. Bij Fee heb ik ontdekt dat ze bijt als ze niet echt honger (meer) heeft. Ik leg haar nu dus alleen aan als ik zeker weet dat ze wil drinken, aangezien ik anders een tepelamputatie krijg. Naar mijn mening is Senna nog te jong om in 1x de stekker eruit te trekken. Misschien heeft ze last van iets, misschien is het een fase. Mijn tips: aanleggen op een rustig moment, op een rustige plek, als je denkt/vermoedt dat ze echt wel honger heeft. Succes!
pi_78885381
Miss_sly wat balen zeg
Vocht op een lepeltje, doet dat ook niks? Desnoods wat afgekolfde melk? Dat ze weet dat de melk er nog wel is?
pi_78885773
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, dank je

Staan wel goede dingen in. Ik hoop alleen dat ze geen aantal dagen in staking gaat er staat niet bij wat je moet doen om te zorgen dat ze wel voldoende voeding en vocht binnenkrijgt. Ze slaapt nu al een hele tijd, dus ze was iig al erg moe van de hele ochtend huilen. Als ze wakker wordt, ga ik haar in haar kamertje in het schemerdonker (gordijnen dicht) rustig proberen aan te leggen en hopen dat het dan alweer wat beter gaat. En anders gaan we vanmiddag maar in bad, denk ik.
Oh dat hoorde er ook nog bij!
even vertaald in het Nederlands:
Blijven kolven om de productie in stand te houden en de voeding aanbieden met een cupje.

Maar omdat Senna wel uit de fles drinkt zou ik het gewoon daarin aanbieden, maar wel minder dan normaal zodat ze een hongerprikkel houdt (?)
  maandag 8 maart 2010 @ 13:14:34 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_78885978
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:45 schreef Linda2205 het volgende:
Appel zorgt hier ook voor goede doorstroom..of naja...appelsap!

Ik vroeg me af of ik dr stukjes pruim mag geven...ga ik zo eens even opzoeken. Maar we hadden net poep Ze was heel erg aan het persen, echt maar het kwam niet, dus klysma gegeven. Toen kwam na 5 minuutjes weer een halve luier met ingedroogde stinkende poep met stukjes. Maar daar stopte het niet Er kwam mooie, gele, natte, zure bv-poep achteraan En ze is helemaal happy nu, ligt gezellig te kletsen en lachen in de box
ik kon nog net op tijd aan de kant springen en ik heb nu heel veel was. maar ook een blij kind
Wat heerlijk Linda!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 13:24:55 #57
5428 crew  miss_sly
pi_78886314
ze is wakker. Ze zocht wel naar de tepel, maar toen ik die ook aanbood,b egon ze nog voor ze die in de mond had heel hard te huilen. Allebei de kanten

Nu zit ze wel lekker te smikkelen van een half boterhammetje.

Ik snap het niet, en weet echt niet wat ik moet...
  maandag 8 maart 2010 @ 13:25:49 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78886340
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:24 schreef miss_sly het volgende:
ze is wakker. Ze zocht wel naar de tepel, maar toen ik die ook aanbood,b egon ze nog voor ze die in de mond had heel hard te huilen. Allebei de kanten

Nu zit ze wel lekker te smikkelen van een half boterhammetje.

Ik snap het niet, en weet echt niet wat ik moet...
Ik denk dat ze pijn heeft in dr mondje...
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 13:26:58 #59
5428 crew  miss_sly
pi_78886388
ja, dat dacht ik ook, maar hte brood gaat er prima in, ook doorslikken en kauwen enzo.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:30:04 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78886514
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:26 schreef miss_sly het volgende:
ja, dat dacht ik ook, maar hte brood gaat er prima in, ook doorslikken en kauwen enzo.
Kun je in dr mondje kijken? Zie je misschien daar iets raars?

Hoe oud is Senna nu?
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 13:33:01 #61
5428 crew  miss_sly
pi_78886631
Voor zover ik kan zien niets raars. Ook geen bobbels van aankomende tanden of kiezen. 1 vrijwel helemaal door en 1 half door tandje onderin.

Ze is 7,5 maand vandaag precies een x-aantal weken, dat zal dan wel een week of 30-31 zijn?

en nu heel erg aan het smullen van de tweede helft van de boterham, waarbij ze zat te dansen terwijl ik die aan eht smeren was en ze niet kon wachten om aan te vallen.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:41:52 #62
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78886985
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:33 schreef miss_sly het volgende:
Voor zover ik kan zien niets raars. Ook geen bobbels van aankomende tanden of kiezen. 1 vrijwel helemaal door en 1 half door tandje onderin.

Ze is 7,5 maand vandaag precies een x-aantal weken, dat zal dan wel een week of 30-31 zijn?

en nu heel erg aan het smullen van de tweede helft van de boterham, waarbij ze zat te dansen terwijl ik die aan eht smeren was en ze niet kon wachten om aan te vallen.
Probeer het gewoon op een rustig moment, bijvoorbeeld vanavond nog eens. Lekker rustig samen op bed liggen en laat maar gaan...

En gewoon blijven aanbieden, wil ze niet ook goed... Maar maak er geen strijd van.
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 13:43:41 #63
5428 crew  miss_sly
pi_78887053
Goed, een hele boterham in totaal dus. Even goed gezocht, maar geen geknoeide stukjes opd e grond ofzo. En een aantal gulzige slokken water uit een flesje.

Het lijkt er dus op dat ze iets tegen de borst heeft. Zou ze dan zo geschrokken zijn van mijn reactie vanmorgen, dat ze niet meer durft?
Ik denk dat we zo maar even in bad gaan zitten samen, gewoon lekker warm en knus.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:43:56 #64
12913 GreatWhiteSilence
pi_78887059
Wat hier altijd werkt om Annicka te laten happen is haar in de madonnahouding in mijn armen te nemen, en dan rondjes te lopen, te wiegen(met mijn hele lichaam, zodat ze goed kan happen als ze wil) en soms te zingen. En niet naar haar te kijken verder, want dat leidt ook af (in ieder geval Annicka wel... )
  maandag 8 maart 2010 @ 13:44:17 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78887082
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Goed, een hele boterham in totaal dus. Even goed gezocht, maar geen geknoeide stukjes opd e grond ofzo. En een aantal gulzige slokken water uit een flesje.

Het lijkt er dus op dat ze iets tegen de borst heeft. Zou ze dan zo geschrokken zijn van mijn reactie vanmorgen, dat ze niet meer durft?

Ik denk dat we zo maar even in bad gaan zitten samen, gewoon lekker warm en knus.
Dat kan heel goed...
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 13:45:53 #66
5428 crew  miss_sly
pi_78887165
Heb ik net ook geprobeerd, en idd leek het erop dat ze wilde gaan happen, tot ze met haar mond net bij de tepel was, en toen begon ze weer te huilen.
pi_78891132
nog meer poep

GWS, ze had echt wel last van dr buikje, ook geen wonder als je al een maand niet normaal gepoept hebt. Dr buik voelde altijd aan alsof ze dr buikspieren aangespannen had. Maar veel drinken doet ze nog steeds, dus het is niet het enige wat er was.

Miss, ik hoop dat Senna zixh heel snel realiseert hoe fijn het was om bij jou te drinken, want dit klinkt heel verdrietig
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 15:21:13 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78891187
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:20 schreef Linda2205 het volgende:
nog meer poep

GWS, ze had echt wel last van dr buikje, ook geen wonder als je al een maand niet normaal gepoept hebt. Dr buik voelde altijd aan alsof ze dr buikspieren aangespannen had. Maar veel drinken doet ze nog steeds, dus het is niet het enige wat er was.

Miss, ik hoop dat Senna zixh heel snel realiseert hoe fijn het was om bij jou te drinken, want dit klinkt heel verdrietig
zal ze al leeg zijn?
pi_78891239
in ieder geval is de verstopping wel echt weg. Leeg, geen diee. net was het niet luiervullend, maar wel tot op dr rug
Lotte!
Noah!
pi_78891370
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:10 schreef Twinkly het volgende:
Martine wat een toestand, ik zou er ook heel onzeker van worden. Ik sluit me aan bij Mammietje dat ze nu waarschijnlijk gewoon aan het regelen is en je straks weer genoeg hebt. Maar ik heb ook geen verstand van tepelhoedjes ,ik geloof dat Oeke er een keer iets over gezegd heeft dat het onzin is dat met tepelhoedjes de melkproductie niet voldoende gestimuleerd wordt? Nou daar zijn jij en Lotte en Oeke en Kobus toch wel het levende voorbeeld van.
Linda, ik had precies dezelfde onzekerheden als jij rond die tijd, uitgezonderd het poepen, dat deed/doet Ko ook zeer weinig, maar ik heb nooit hele harde brokken in zijn luier gevonden. Meer stopverf.

En ik was ook bedacht op ondervoeding, omdat je dat hoort met een tepelhoedje, maar Owlet stelde me gerust dat als je op verzoek aanlegt het vaak gewoon goed gaat.
Dus ik zou niet zeggen dat het onzin is, het gebeurt wel degelijk.
En toen Ko in 2 maanden maar 80 gram was aangekomen was het hek van de dam.
Maar op het cb zeiden ze dat dat normaal was met bv, de groei blijft niet zo explosief als in het begin en zijn hoofdje was veel gegroeid. Dus soms zit het ook in andere dingen.

Oja en die regeldagen daar was ik helemaal niet op bedacht.

Dus ik herken het heel goed, die angst voor dat hoedje en de ondervoeding. Maar we hebben doorgezet en het gaat gewoon nog steeds heel goed allemaal. En Ko krijgt al 9 maanden moedermelk. 1 maand gekolfd en de rest met de feesthoed!

Miss, wat zielig dat ze misschien geschrokken is van het bijten. Lekker ontspannen met haar werkt vast het beste. Ik kan er weinig van zeggen want dankzij dat hoedje, merk ik er niet altijd wat van als hij bijt. Dus soms kijkt hij me zo ondeugend aan en bijt dan op dat hoedje.
Hopelijk is ze gauw over haar schroom heen.

Mammietje, ik word vrolijk van je verslag. Het is helemaal niet leuk, maar je beschrijft het zo mooi en vol overgave, aan de borstvoeding. Heerlijk om te lezen. Het geeft een soort vertrouwen in langer voeden op de een of andere manier. Ik wens jullie 2 een mooi bv-afscheid. Of niet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78891689
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef oeke het volgende:

[..]

Linda, ik had precies dezelfde onzekerheden als jij rond die tijd, uitgezonderd het poepen, dat deed/doet Ko ook zeer weinig, maar ik heb nooit hele harde brokken in zijn luier gevonden. Meer stopverf.

En ik was ook bedacht op ondervoeding, omdat je dat hoort met een tepelhoedje, maar Owlet stelde me gerust dat als je op verzoek aanlegt het vaak gewoon goed gaat.
Dus ik zou niet zeggen dat het onzin is, het gebeurt wel degelijk.
En toen Ko in 2 maanden maar 80 gram was aangekomen was het hek van de dam.
Maar op het cb zeiden ze dat dat normaal was met bv, de groei blijft niet zo explosief als in het begin en zijn hoofdje was veel gegroeid. Dus soms zit het ook in andere dingen.

Oja en die regeldagen daar was ik helemaal niet op bedacht.

Dus ik herken het heel goed, die angst voor dat hoedje en de ondervoeding. Maar we hebben doorgezet en het gaat gewoon nog steeds heel goed allemaal. En Ko krijgt al 9 maanden moedermelk. 1 maand gekolfd en de rest met de feesthoed!

Miss, wat zielig dat ze misschien geschrokken is van het bijten. Lekker ontspannen met haar werkt vast het beste. Ik kan er weinig van zeggen want dankzij dat hoedje, merk ik er niet altijd wat van als hij bijt. Dus soms kijkt hij me zo ondeugend aan en bijt dan op dat hoedje.
Hopelijk is ze gauw over haar schroom heen.

Mammietje, ik word vrolijk van je verslag. Het is helemaal niet leuk, maar je beschrijft het zo mooi en vol overgave, aan de borstvoeding. Heerlijk om te lezen. Het geeft een soort vertrouwen in langer voeden op de een of andere manier. Ik wens jullie 2 een mooi bv-afscheid. Of niet.
Mja, ik ben ook een beetje huiverig voor onze afspraak bij de arts, omdat er altijd uitgerekend wordt hoeveel ze per dag aankomt enzo...voelt echt als een examen Maar goed om te horen dat je het herkent en Ko is een lekker spekkie, dus dat ziet er wel uit alsof het goed komt
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 15:33:25 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_78891765
Lekker zo'n arts die alleen naar cijfertjes kijkt, je kunt toch ook naar het kind kijken?
pi_78891887
Komt vast goed. En gewoon op de bv curve invullen dan kun je zelf zien hoe het gaat.
En elke dag uitrekenen? Tjee, daar zou ik ook zenuwachtig van worden.
pi_78891931
mja, ze zei wel: als er een keer wat minder groei is, is dat niet zo erg. Maar ik geloof dr niet echt, vorige keer ging er al een wenkbrouw omhoog toen ze op de ondergrens zat (15 van de 15-20gram per dag)
Lotte!
Noah!
pi_78891978
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:36 schreef oeke het volgende:
Komt vast goed. En gewoon op de bv curve invullen dan kun je zelf zien hoe het gaat.
En elke dag uitrekenen? Tjee, daar zou ik ook zenuwachtig van worden.
Ja, dr curve daar buigt ietsje af, maar dat is maar een heel klein beetje, wat opzich te verklaren is door dr explosieve lengtegroei, dus daar maak ik me niet zo druk om...maar die stomme arts he
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 15:38:05 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78891981
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef Linda2205 het volgende:
mja, ze zei wel: als er een keer wat minder groei is, is dat niet zo erg. Maar ik geloof dr niet echt, vorige keer ging er al een wenkbrouw omhoog toen ze op de ondergrens zat (15 van de 15-20gram per dag)
Braadwurst en snitzel voeren zeg ik!
pi_78892022
owja, lekker hopelijk laat ze nog een beetje voor mij over
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 15:45:37 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78892294
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Linda2205 het volgende:
owja, lekker hopelijk laat ze nog een beetje voor mij over
Ik mis mn wintersport zo...
pi_78892366
ik kan wel worst voor je meenemen als ik weer naar NL kom...hoef je ze alleen nog te braden In juni ben ik er weer... Of opsturen

/offtopic
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:00:18 #80
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78893029
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:47 schreef Linda2205 het volgende:
ik kan wel worst voor je meenemen als ik weer naar NL kom...hoef je ze alleen nog te braden In juni ben ik er weer... Of opsturen

/offtopic
hmmmmm
  maandag 8 maart 2010 @ 19:38:48 #81
12913 GreatWhiteSilence
pi_78903097
Ook vervelend: als ik lekker rustig lig te relaxen terwijl ik Annicka in slaap voed en dan een kriebel in de keel voel, die zich ontwikkelt tot een hoestbui, waardoor ik snel moet afkoppelen en de kamer uit moet vluchten om haar niet helemaal wakker te hoesten.

Gelukkig was ze al vrij ver heen en toen ik de kamer in keek om te spieken keek ze me verbaasd met opgeheven hoofd aan (ze lag op haar buik) waarna ze neerstortte en verder mafte.
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 23:03:08 #82
5428 crew  miss_sly
pi_78913991
Einde van de middag, na een kolfsessie, had schaap Senna 60 cc in een flesje gegeven. Dat ging er goed in, wat niet gek is natuurlijk als je de hele dag nog niets gedronken hebt. Toen strekte ze haar handjes uit naar mij, dus nam ik haar over. Samen rustig op de bank gaan zitten en toen ging ze toch wel weer op zoek. Heel voorzichtig haar mondje naar de tepel, voelde ik toch even een tandje, maar daar schrok ze zelf al zo erg van, dat ze meteen begon te huilen. Ik hield me groot en heb helemaal niet gereageerd op die beet. Nog een keer haar mondje naar de tepel gebracht, leek echt alsof ze niet goed wist hoe ermee om te gaan. En ineens wist ze het weer, begon ze te drinken en geen probleem mee

Alleen moest er natuurlijk wat ingehaald worden, dus uiteindelijk lag ze pas na 9 uur in bed nadat ze een paar keer uitgebreid, en zonder bijten, had gedronken!

Crisis lijkt bezworen dus, maar ik ga in het vervolg wel proberen de methode die in Twinkly's spoiler staat (mondje naar de borst toe bewegen ipv NEE zeggen) toe te passen. Kennelijk hebben wij een heel gevoelig zieltje hier
pi_78914707
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
mammietje, fijn dat bink er geen last van heeft! gewetensvraag: wat ga je doen als hij er over een paar dagen wel op reageert? ...
Dan ga ik stoppen met de bv eh AB eh... dan ga ik ergens mee stoppen!
Gelukkig heb ik de 3 dagen stootkuur er nu op zitten. Nu nog 28 dagen onderhoudsdosis.
pi_78914893
Miss, wat fijn! En dat gevoelige zieltje, hoe schattig. Ik geloof het direct.
  maandag 8 maart 2010 @ 23:27:59 #85
12913 GreatWhiteSilence
pi_78914944
Mammietje, misschien stoppen met twijfelen?

Miss_Sly, wat goed dat ze weer drinkt. Wat een opluchting is dat.
Wat ik zelf altijd trouwens doe is 'voorzichtig' zeggen, of licht verontwaardigd 'héy' zeggen.
pi_78915217
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef oeke het volgende:
Ooit keek ik er ook een beetje vreemd tegenaan; een kind voeden dat er zelf al 'om vragen' kan. Randy heeft maar 8 maanden gehad en Tinka 18 maanden, maar zij was een trage prater! Net als Bink overigens. Maar ik word regelmatig lachend wakker van hem hoor, als hij op dat dwingende toontje (soms ook heel lief zachtjes roepen) "Mamaaaaaa" roept! En die ritueeltjes ook: uit bedje tillen, naast je droppen, hij wacht tot je zelf ook goed ligt en dan geeft hij zijn foppie af! (Soms propt hij hem ook in mijn mond, mag ik hem ff hebben! ) En dan kan hij zo heerlijk zijn vrije armpie om me heen slaan en soms streelt hij mijn arm zelfs! Omdraaien en dan moet ik de foppie in mijn hand houden, hij pakt hem terug, speelt er mee in zijn handen tot hij genoeg gedronken heeft en stopt hem in zijn mond terwijl hij zich nog eens lekker tegen me aan schurkt... Heerlijk echt! Nou moet ik er wel bijzeggen dat ie echt een enorme knuffelkont is hoor... Hij wil de hele dagen wel lichamelijk contact! He... *zucht*... dat je na bijna 22 maanden nog steeds zo verliefd op zo'n kind kan zijn he?! Ik ga voorlopig gewoon nog even lekker door!
pi_78915321

Krijg helemaal zin in de nachtvoeding straks!
  maandag 8 maart 2010 @ 23:38:51 #88
12913 GreatWhiteSilence
pi_78915328
Hier hebben we ook al een woord voor de bv: Mama
pi_78915591
Ik en twijfelen?

Tegen al die mensen die twijfelen of hun guppies wel genoeg krijgen... NIET DOEHOEN!
Tinka is als zwaargewichtje geboren en kwam iedere keer onder het minimum aan. In het begin zei het CB: "Als ze maar minimaal 90 gram per week aankomt", en moest ik na 2 weken maar weer eens komen wegen (alsof dat hielp!) Daarna hielden ze het op 80... en ook daar voldeed ze meestal niet aan. Ze stevende recht op die onderlijn van het CB af. Ik heb me er zo'n zorgen over gemaakt destijds (vooral ook omdat Randy meer dan prima groeide op mijn bv). Maar toen ze op de onderlijn zat, bleef ze die keurig volgen. Ze is nog steeds een iel grietje, maar zolang ze niet ziek is, maak ik me er geen zorgen meer om. Ze eten zoveel ze willen, en niet zoveel als wij willen.
pi_78915661
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:38 schreef oeke het volgende:

Krijg helemaal zin in de nachtvoeding straks!
Jaaaaa.... en dan al die mensen die op je in zitten te praten dat het belachelijk is dat je nog nachtvoedingen geeft en wie zij allemaal kennen die na 4 weken al doorsliepen en dat het jezelf na al die jaren toch wel op moet breken, blablabla.... Om met Petje Pitamientje te spreken: "We vinden het gewoon lekker!"
  maandag 8 maart 2010 @ 23:58:36 #91
12913 GreatWhiteSilence
pi_78915925
Ik ga mijn meisje voeden, ik hoor haar piepen voor meer.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:27:37 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78922020
Jaa!! Even jompelen voor alle moedige moeders hier
En ook een jompel voor mij en Harry
Harry was gisteren 3 weken oud en vandaag zijn we voor het eerst gaan wegen op het consultatiebureau. Mijn vreetzakje weegt nu 3315 gram! Dat is 200 gram boven zijn geboortegewicht. Hij doet het dus prima. En de groene poep was geen probleem als hij daar verder geen last van had...
pi_78922456
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:44 schreef DaviniaHR het volgende:
kiwi mag het eerste jaar niet. is sterk allergeen.

ik heb vanmiddag al een afspraak met de lk! perfecte aanlegtechniek, here we come!
miss, ik mail je nog ff de tijd.
Hihihi voor de hippe langvoedsters
Maar dat het 1 jaar was staat ook in alle bv boeken toch.
Die van Stefan wel
pi_78923746
Alhoewel het bijna niet kan, doe ik toch iets verkeerd geloof ik. Of ik zie iets over het hoofd.

Even uit mijn hoofd, Laura kwam gister om:
7.30
vanaf 10.00 tot 12.00, ze wilde blijven drinken dacht ik
Vervolgens (1 straal)
14.30
18.30
21.30
0.00
2.30
4.30 tot 6 uur en toen ook weer

(overigens geeft ze na elke voeding wel iets terug, maar niet zo krachtig als na zo'n moeilijk doen periode)

En als ze zo moeilijk doet en wil blijven drinken, dan hapt ze niet goed meer, drinkt ze niet door en wordt ze erg onrustig aan de borst, dus als ze wel goed heeft gehapt wurmt ze zich zo dat ze op een gegeven moment alleen nog maar de tepel in de mond heeft (auwie) en koppel ik haar dus los om even later weer aan te bieden.
Volgens wil ze dan misschien niet eens heel graag drinken, maar probeert ze iets anders aan te geven. Ik snap het in ieder geval niet.
Of maak ik me weer te druk en is dit normaal?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:41:58 #95
12913 GreatWhiteSilence
pi_78924248
En als je de 'lege' borst aanbiedt als je denkt dat ze genoeg heeft gedronken, maar misschien nog wel zuigbehoefte heeft? Misschien helpt dat?
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 11:51:58 #96
5428 crew  miss_sly
pi_78924605
Ik ben heel blij dat ze weer drinkt! En ze deed het vannacht en vanochtend ook weer goed, zonder bijten. Ik denk echt dat het een vergissing was, slaapdronken even vergeten wat ze ook alweer moest doen.

En ja, ik geloof zeker dat ze een 'teer zieltje' is, dus ik ga het maar wat zachtmoediger proberen, bijvoorbeeld zoals jij het zegt, GWS.

Ze had me wel goed te pakken: op beide tepels zitten wondjes en zowel voeden als kolven doen nog pijn, maar dat gaat vanzelf wel weer over.

Mammietje, wat een heerlijke post over je Bink
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:08:38 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_78925191
Miss, wat een opluchting! Ik heb de afgelopen nacht nog aan je liggen denken. (Ik ben geloof ik een beetje fokverslaafd ofzo. )
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:23:58 #98
12913 GreatWhiteSilence
pi_78925629
Annicka heeft volgens mij ook nooit moedwillig gebeten, het was altijd onhandigheid, te enthousiast aanhappen en niet beseffen dat die tandjes mij pijn doen. Vandaar dat ik haar altijd maan tot voorzichtigheid.
pi_78926049
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En als je de 'lege' borst aanbiedt als je denkt dat ze genoeg heeft gedronken, maar misschien nog wel zuigbehoefte heeft? Misschien helpt dat?
Tja ik vraag me af of het zuigbehoefte is eigenlijk. Maar dat heb ik al eens geprobeerd, maar misschien even wat langer volhouden inderdaad.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:05:39 #100
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78926980
miss, wat fijn!

Sindell, mss heeft ze dan wel voldoende aan een pink?

Ben gister bij de lk geweest, en ze was erg tevreden! Waar ik niet zeker was dat het goed ging, verzekerde zij me dat het wel goed ging. Kheb we nog wat tips gekregen over hoe ik beter kon hamburgeren, maar verder was het eigenlijk wel prima! dat had ik ff nodig
ze heeft ook geprobeerd die afsluiting van de melkuitgang open te pulken, maar dat is neit helemaal gelukt. al denk ik dat hij nu wel 'lek' is. hoef ik zelf niet aan de gang met een naald
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:42:43 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78930445
miss, wat fijn en wat een opluchting

sindell, succes

Davinia, wat fijn dat het goed gaat!
pi_78931140
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:05 schreef DaviniaHR het volgende:
miss, wat fijn!

Sindell, mss heeft ze dan wel voldoende aan een pink?

Ben gister bij de lk geweest, en ze was erg tevreden! Waar ik niet zeker was dat het goed ging, verzekerde zij me dat het wel goed ging. Kheb we nog wat tips gekregen over hoe ik beter kon hamburgeren, maar verder was het eigenlijk wel prima! dat had ik ff nodig
ze heeft ook geprobeerd die afsluiting van de melkuitgang open te pulken, maar dat is neit helemaal gelukt. al denk ik dat hij nu wel 'lek' is. hoef ik zelf niet aan de gang met een naald
Hamburgeren? Heb ik iets gemist?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:04:32 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78931172
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hamburgeren? Heb ik iets gemist?
Bigmac schijnt goed te zijn!

(je tepel een soort samenknijpen zodat de kleine een goede hap er van kan nemen)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:07:41 #104
12913 GreatWhiteSilence
pi_78931292
Bij hamburgeren knijp je je borst wat platter(evenwijdig aan het mondje van het kind) zodat deze makkelijker aan kan happen. Handig bij bijvoorbeeld vlakke tepels (zoals ik ze heb dus).
pi_78943086
Hier megatepels
De kraamverzorgster: ' wat een prachtige bv-tepels!' Ik heb maar gezegd dat ik ze niet zo charmant vind

Maar ik heb een gaatje Er zat bloed op mijn zoogcompres en bij een nadere bestudering heb ik dus een gaatje in mijn tepel. Is dat nu een kloofje? Nooit eerder gehad en ik heb niet het idee dat Florian slechter hapt dan Leander?
Doet wel een beetje pijn
pi_78968250
Ja, spruw
Au
En au voor Florian ook...

Meteen even Gentiaan besteld.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:11:37 #107
12913 GreatWhiteSilence
pi_78968312
Ow, vervelend freecell
Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.
pi_78968503
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, vervelend freecell
Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.
Mja, ik ook. Ik krijg er gaatjes van in m'n tepels en tepelhof Had gisteren al gezien dat het was schilferig was en het deed flink pijn, dus toen hij vandaag echt beroerd aanhapte steeds even weer goed in zijn mondje gekeken.
Het is bij hem gelukkig nog niet heel erg
pi_78968692
Muh spruw goed dat je direct GV gaat gebruiken, wij hebben weken aan zitten modderen met Nystatine en Daktarin. Hopelijk werkt het snel!!

Super dat Senna weer drinkt Miss Sly!!

Wij zijn net naar het CB geweest.

Die uitschieters naar boven zijn de metingen die in het ziekenhuis gedaan zijn.
pi_78968739
Ziet er goed uit twinkly... (Ik denk dat het vorige meetpunt niet helemaal goed gemeten is bij de lengte)

Ah, andere meetlat...
pi_78968971
Ze meten zowel bij het CB als in het ziekenhuis door een been uit te strekken, maar in het ziekenhuis trekken ze waarschijnlijk net wat harder
pi_78969014
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ze meten zowel bij het CB als in het ziekenhuis door een been uit te strekken, maar in het ziekenhuis trekken ze waarschijnlijk net wat harder
Ach arm ding...
pi_78969096
of gewoon iets te heet gewassen natuurlijk
pi_78969144
bleh spruw. krijgen we wel een paars-bekkie-foto?
pi_78969152
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef WupWup het volgende:
Of had ik hem niet in de droger moeten doen? vindt ie juist zo leuk, draaien draaien draaien!
pi_78969303
Even een kleine update, sinds al jullie tips heb ik neusspray gekregen en dat werkte redelijk, ik kolfde ietsjes makkelijker en alle kleine beetjes helpen
Ik heb nu ook op het kdv een pakje kunstvoeding gezet als reservevoeding, dat scheelt me per keer toch een keer kolven en ik heb afgesproken dat ze me bellen voordat ze dat geven zodat ik zelf daar heen kan komen om live te voeden als ik in de buurt ben, wat bijna altijd zo is
Afgelopen maandag hield mijn kolf er ineens mee op en ben ik direct een kolf gaan huren en ik denk dat ik nu weet waarom het kolven voor geen meter ging, mijn kolf werkt gewoon niet goed.. Want nu kolf ik zonder problemen in een kwartiertje (2 borsten tegelijk) meer dan 1 voeding.. In plaats van in een uur een halve voeding..
Al met al gaat het dus een stuk beter hier, dank voor alle tips

edit: huh, ik drukte te vroeg op invoeren geloof ik?
pi_78969317
Oh, is dat hamburgeren Nou, dat doe ik ook wel eens als ie weer beroerd aanhapt

Twinkly, raar hoor, dat dat meten zo'n eind verschilt. Klinkt bijna zielig

Goddank heb ik geen kloven, spruw of andere enge dingen.. Vond dat puistje al stom genoeg
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:47:31 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_78969657
Ik merk zelf ook best veel verschil bij kolven als ik verschillende kolven gebruik. Enkelzijdig kolven met een handkolf(Avent) werkt voor mij veel beter dan dubbelzijdig met een elektrische.(Ameda) Dat komt denk ik doordat ik met mijn duim in mijn borst kan duwen, waardoor ik er meer melk uitkrijg.
Misschien zou dat ook wel kunnen met die elektrische, maar ik ben te lui om te oefenen...
En de elektrische is minder krachtig, vind ik.
pi_78969784
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:32 schreef WupWup het volgende:
bleh spruw. krijgen we wel een paars-bekkie-foto?
jo
En ik heb het vandaag besteld, dus met héél veel mazzel morgen of overmorgen binnen. Dus ik begin zelf alvast bij mij met de Daktarin
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef WupWup het volgende:
Aan zijn oortjes door het bad, anders fik je je vingers

Over kolven gesproken: ik heb nog helemaal niet gekolfd, maar ik wil wel graag wat in de vriezer hebben. Ik weet alleen geen handige momenten te vinden... En nu zou een handig moment zijn, maar nu laat ik écht geen kolf los op mn tepels
pi_78969845
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:50 schreef freecell het volgende:

[..]

jo
En ik heb het vandaag besteld, dus met héél veel mazzel morgen of overmorgen binnen. Dus ik begin zelf alvast bij mij met de Daktarin
[..]

Aan zijn oortjes door het bad, anders fik je je vingers

Over kolven gesproken: ik heb nog helemaal niet gekolfd, maar ik wil wel graag wat in de vriezer hebben. Ik weet alleen geen handige momenten te vinden... En nu zou een handig moment zijn, maar nu laat ik écht geen kolf los op mn tepels
In de ochtend na een voeding heb je meestal wel over voor een bekertje in de vriezer.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:53:39 #121
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78969903
Wij zijn vandaag ook weer op het cb geweest .

R heeft weer (nog steeds?) spruw . We mogen weer aan de nystatine (of hoe heet dat spul)

En verder is hij groot, maar licht in verhouding. Zelfde als mijn dochter steeds was.
pi_78969956
Arme R Heeft hij er last van?

En qua formaat... als ik hier mijn ventje zo eens bekijk is het ook een spriet, net als zijn broer
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:56:27 #123
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970044
Ik vind dat moeilijk te zeggen. Hij trekt soms wel aan mijn tepels, maar of hij echt last, als in pijn, heeft. Geen idee eigenlijk. Niet overdreven in ieder geval, want hij huilt niet bij het drinken, wordt ook niet boos ofzo.

En ja groot en licht zou ook sprieterig moeten zijn hè ? Toch vind ik mijn kinderen helemaal niet zo dun/ sprieterig lijken .
pi_78970118
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:53 schreef Groofsken het volgende:
Wij zijn vandaag ook weer op het cb geweest .

R heeft weer (nog steeds?) spruw . We mogen weer aan de nystatine (of hoe heet dat spul)

En verder is hij groot, maar licht in verhouding. Zelfde als mijn dochter steeds was.
Misschien moet je eens een ander middel proberen, zoals daktarin of ander gv.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:58:23 #125
12913 GreatWhiteSilence
pi_78970140
Is het wel handig om te kolven met spruw? Dat je misschien weer een herbesmetting krijgt door de melk?
pi_78970182
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het wel handig om te kolven met spruw? Dat je misschien weer een herbesmetting krijgt door de melk?
Gewoon niet invriezen...
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:01:12 #127
12913 GreatWhiteSilence
pi_78970273
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon niet invriezen...
Ja, maar ze zegt dat ze graag een voorraadje in de vriezer heeft, vandaar.
pi_78970308
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, maar ze zegt dat ze graag een voorraadje in de vriezer heeft, vandaar.
Oh, niet doen dus.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:02:23 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970321
Ik gooi de gekolfde melk steeds weg eigenlijk . (Ik hoef maar drie keer in de week te kolven. Verder krijgt hij om en om kv en bv. Op mijn werkdagen heeft hij gewoon een extra kv en kolf ik één keer. Dat gooi ik dus weg daarna, dus daaraan kan het niet liggen.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:02:59 #130
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970354
Oh sorry, dat was een reactie op iemand aders zie ik.
pi_78970402
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:02 schreef Groofsken het volgende:
Ik gooi de gekolfde melk steeds weg eigenlijk . (Ik hoef maar drie keer in de week te kolven. Verder krijgt hij om en om kv en bv. Op mijn werkdagen heeft hij gewoon een extra kv en kolf ik één keer. Dat gooi ik dus weg daarna, dus daaraan kan het niet liggen.
Hoelang heb je behandeld? En soms werkt nystalnogwattus niet goed tegen de spruw.

Je behandeld spruw nog minimaal een week nadat de klachten zijn verdwenen.

En behandel jezelf en je kindje tegelijk. Niet alleen jezelf of alleen je kind, dat heeft geen zin.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:06:50 #132
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970529
Ik heb ons allebei behandeld, en dat heeft ook echt een wereld van verschil gemaakt. Mijn tepels waren echt tot bloedens toe kapot, die zien er nu perfect uit weer . En R zijn mondje zat heelmaal vol blaasjes, nu heeft hij er alleen nog wat in zijn wangetjes. Maar dat laatste beetje moet wel weg dus .
pi_78970646
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, niet doen dus.
warhoofd

ik kon gisteren aan de telefoon met schoonmoeders met geen enkele mogelijheid op het woord 'lint' komen. 'zo'n ding op een rol... voor een cadeau... met glittertjes... voor een strik... HELP ME NOUOUOUUUU' (dat laatste tegen vriend die helemaal dubbel lag)
pi_78970658
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Owja, goed punt
Dank je wel, haha
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:

En behandel jezelf en je kindje tegelijk. Niet alleen jezelf of alleen je kind, dat heeft geen zin.
Tot ik Florian ook kan behandelen doe ik toch echt mezelf alvast met Daktarin hoor. Misschien helpt het wat en alle hulp is welkom nu
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:12:09 #135
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970740
is daktarin ook op recept?
pi_78970755
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

warhoofd

ik kon gisteren aan de telefoon met schoonmoeders met geen enkele mogelijheid op het woord 'lint' komen. 'zo'n ding op een rol... voor een cadeau... met glittertjes... voor een strik... HELP ME NOUOUOUUUU' (dat laatste tegen vriend die helemaal dubbel lag)

Toen ik de eerste keer bij TARA thuis kwam was hij ook wat van z'n apropos volgens mij.
Hoi, kom er in, hang je jas maar op de... de.....:? Dat ding met die haakjes daar aan de muur!
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:13:16 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78970784
en we gaan weer minder hier...
ik word helemaal knettergestoord van mezelf, soms
madam hapt prima, en gaat dan liggen tutten, met als gevolg dat eea alsnog niet goed uit de strijd komt en... jaja, Raynauds spasmes ik ben het zooooo zat, die pijn! ben al 25 weken thuis, en min of meer dagelijks pijn. das volgende week een half jaar! (+ 10 wk part time arbeidsongeschikt, we zitten dus al bijna op 9 mnd )
Maar ja, ik kan ook niet de hele tijd naar haar kijken als ik hier een peuter rond heb springen, die ook aandacht behoeft.
morgen zal het vast weer beter gaan, dan is eli op de opvang.
dan heb ik weer genoeg ruimte in mijn hoofd om tegen de muren op te lopen van verveling, dat scheelt

nog een vraagje: tegen het eind van een voeding gaat ze liggen rukken en vechten, maar dan heb ik niet altijd het idee dat de borst echt leeg is. toch afkoppelen en andere borst aanbieden?
pi_78970785
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:12 schreef Groofsken het volgende:
Yep, voor jezelf kun je micanazolcreme gebruiken dat is receptvrij.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:14:22 #139
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970819
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Yep, voor jezelf kun je micanazolcreme gebruiken dat is receptvrij.
Ja, die heb ik.
pi_78970850
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:12 schreef Groofsken het volgende:
nee
Is gewoon bij elke drogist.
En Daktarin is de merknaam van miconazol, huismerk-miconazol is vaak veel goedkoper. En dat er dan voeten op de verpakking staan boeit niet
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:15:53 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970881
Oh . Oké.
pi_78970915
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef DaviniaHR het volgende:

nog een vraagje: tegen het eind van een voeding gaat ze liggen rukken en vechten, maar dan heb ik niet altijd het idee dat de borst echt leeg is. toch afkoppelen en andere borst aanbieden?
Dat is hier ook zo en dat doe ik wel Helpt.

Wel balen zeg dat het weer niet wil
pi_78970951
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:15 schreef freecell het volgende:

[..]

nee
Is gewoon bij elke drogist.
En Daktarin is de merknaam van miconazol, huismerk-miconazol is vaak veel goedkoper. En dat er dan voeten op de verpakking staan boeit niet
HE? Ik moest het wel op recept halen.... nou ja zeg.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:18:06 #144
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970971
Davinia, pffff, dat klinkt zwaar .
pi_78971090
De Daktarin die je in de mond van je baby doet is op recept en die je op je voeten doet tegen schimmel gewoon vrij verkrijgbaar.
Ik zou zelf niet met de voetenvariant in de mond van je baby gaan smeren.

Bah, Davinia wat een gevecht. Hopelijk is morgen een betere dag.
pi_78971158
Even meegenomen vanuit Z&G, omdat hier veel ervaren mensen zitten
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:20 schreef Orea het volgende:
*check* wel een goeie, moet ook nog een afspraak maken voor een voorlichtingsavond
Ik heb begrepen (maargoed, kan net zo goed weer één van de blabla verhalen zijn) dat het met grote borsten (zegge nu al cup G inmiddels ) lastiger kan zijn met bv. Klopt dat?

En ik heb een tepelpiercing gehad. Heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn? Hij is destijds wel laag gezet, de piercer zei dat dat beter was als ik ooit nog borstvoeding wilde geven (maargoed, die piercing heb ik 13 jaar terug laten zetten....)

ik verkas de vraag wel even naar het borstvoedingstopic overigens
pi_78971261
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:21 schreef oeke het volgende:
De Daktarin die je in de mond van je baby doet is op recept en die je op je voeten doet tegen schimmel gewoon vrij verkrijgbaar.
Ik zou zelf niet met de voetenvariant in de mond van je baby gaan smeren.

Bah, Davinia wat een gevecht. Hopelijk is morgen een betere dag.
ja, idd alleen de creme is receptloos
maar die kan wel op je tepels
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:30:22 #148
12913 GreatWhiteSilence
pi_78971488
Orea: dat kan inderdaad wat lastiger zijn, ik heb even een linkje voor je opgezocht van borstvoeding.com die het onderwerp behandeld.

linkje
pi_78971540
Davinia wat rot dat die spasmes toch nog op komen zetten
Misschien helpt het wanneer je aan het einde van de voeding borstcompressie toepast? Er komt dan meer melk en soms krijg je dan ook weer een nieuw toeschietreflex.
pi_78971639
Orea met grotere borsten moet je soms je borst ondersteunen tijdens het voeden. Dat kan het aanleggen wat bemoeilijken, dus laat je dat goed aanleren. Een hydrofiel ter ondersteuning wil ook wel helpen.

Met die piercing kunnen er melkkanaaltjes beschadigd zijn met littekenvorming, maar of dat zo is en of het ook nog eens relevant is weet je alleen door straks te gaan voeden.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:34:04 #151
12913 GreatWhiteSilence
pi_78971640
Davinia, balen zeg. Hopelijk gaat het morgen beter.
pi_78971798
Super bedankt, ik ga het linkje even bekijken
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:41 #153
12913 GreatWhiteSilence
pi_78975452
Wel heel goed van die piercer, dat hij (of zij) rekening heeft gehouden met de borstvoeding.
pi_78975616
Nou ja, heel stom.. Ik was 16 (...) en gaf al direct aan dat ik graag die piercing wilde, maar ook dat ik graag later (als ik groot ben ) borstvoeding wilde gaan geven. Hij is dus lager gezet. Maar, ik begrijp dat de melkkanaaltjes niet alleen in het midden van de tepel lopen, maar in de hele tepel.
pi_78975656
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:02 schreef Orea het volgende:
Nou ja, heel stom.. Ik was 16 (...) en gaf al direct aan dat ik graag die piercing wilde, maar ook dat ik graag later (als ik groot ben ) borstvoeding wilde gaan geven. Hij is dus lager gezet. Maar, ik begrijp dat de melkkanaaltjes niet alleen in het midden van de tepel lopen, maar in de hele tepel.
Yep en dat kunnen wel iets van 8 uitgangen zijn ofzo...
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:09:18 #156
12913 GreatWhiteSilence
pi_78975910
Je hebt er ééntje gehad, zei je? Dus in één borst? Meestal is het ook mogelijk om met één borst te voeden, mocht het toch onverhoopte schade hebben gedaan.

Echt heel goed van je, dat je daar op je 16de al aan denkt.
pi_78976258
Inderdaad, alleen aan de linkerkant
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:23:46 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78976600
Orea, ik heb cup H. Zolang je tepels niet vlak zijn, gaat het best wel volgens mij. Ik moet wel wat beter kijken met aanleggen want als ik mijn borst vast houd en dan Harry aanleg en ik laat mijn borst los dan kan het zijn dat die soms nog wat zakt. Dus ik moet er zo min mogelijk aan tillen.
Verder is mij geleerd om zoveel mogelijk van mijn borst af te blijven tijdens het voeden omdat je met je vingers altijd druk uitoefent op de melkkanaaltjes en die dan dicht drukt.

Overigens hebben grote borsten ook voordelen. Bij mij verdeelde de stuwing zich over de buitenkant en werden ze wel wat harder maar niet keihard. Mijn kraamverzorgster zei dat je dat vaker zag bij grote borsten.

Over kolven: ik heb een elektrische kolf (Medela Swing) maar ik help ook altijd door op volle melkklieren te drukken. Als de kolf zelf niks meer eruit krijgt, komen er wel vaak nog straaltjes als ik op mijn borsten druk/masseer. Ik kolf 1x per dag na een voeding mijn borsten volledig leeg. Hiermee heb ik inmiddels al een flinke voorraad opgebouwd.

Davinia
pi_78979133
Hoe lang kunnen de regeldagen duren bij 3 maanden? Zijn hier al zo'n 5 dagen bezig ermee :s
pi_78993999
Gemiddeld tot een week voordat de 6-maanden-regeldagen beginnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79003154
Vannacht eindelijk weer eens gewoon om de 3 uren gevoed, dat is een stuk beter te doen. Maar ze krijgt het vacuum niet meer goed ofzo ik hoor dat ze veel lucht binnen krijgt en ze boert dus ook enorm daarna. En het komt haar natuurlijk op. Is daar wat aan te doen verder? Dat is ook iets van de laatste dagen trouwens.
(ze is wel een luie drinker hoor, ze moet al heel overstuur zijn voordat ze echt fanatiek aanhapt, zo ver laat ik het dan liever weer niet komen)
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:47:01 #162
5428 crew  miss_sly
pi_79003837
Senna drinkt gelukkig weer erg goed. Dat wil zeggen: live. De flesjes gekolfde melk gaan steeds minder goed, zelfs op het kdv krijgen ze er niet heel veel meer in, terwijl ze het daar toch vanaf het begin het beste voor elkaar kregen. Ik vrees dus dat het met die flesjes zo afgelopen is. Nu is Senna bijna 8 maanden en heb ik een vrij stabiele produktie inmiddels, dus ik hoop dat met een onderhoudsbeurt kolven op het werk ik mijn produktie voldoende op peil kan houden om haar iig een ochtend- en avondvoeding te kunnen blijven geven. En een nachtvoeding, als ze daar om komt natuurlijk. Afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen Ik verwacht niet dat dat de nieuwe trend is, maar ik schrok gewoon toen ik vancohtend wakker werd van haar en ontdekte dat het al kwart voor 7 was

sindell, misschien toch even afkoppelen als je merkt dat ze veel lucht binnenkrijgt en weer opnieuw aan laten happen? Ik merkte bij Senna ook dat ze soms weer wat slordiger ging happen en drinken. Dan probeerde ik weer even beter op te letten met aanleggen en met een paar dagen ging het dan weer beter.
pi_79007401
Wat een interessante topicreeks

Ik geef zelf ook borstvoeding en dat lukt vrij goed. Een half uur na de geboorte lag Thomas al goed te drinken en na 2 dagen in het ziekenhuis waren alle vroedvrouwen helemaal onder de indruk van onze zoon dat hij het zo goed deed.
Maar ik vraag me eigenlijk af of jullie in het begin ook zoveel last hebben gehad van een te hoge productie? Ik denk toch dat het daaraan ligt. 's Ochtends is mijn pyjama doorweekt en als Thomas aan de ene borst ligt te drinken, gebeurt het vaak dat mijn buik nat is van het vocht dat uit mijn andere borst loopt (dit op het moment dat ik geen bh aan heb natuurlijk als ik net wakker ben, anders zitten de compressen in mijn bh vrij vol).
Is dit normaal en zal dit zichzelf allemaal nog regelen? Hij is natuurlijk morgen pas 1 week, dus ik ben me ervan bewust dat er nog zaken moeten aangepast worden, ik vraag me gewoon af of ik daar zelf iets moet voor doen of dat het komt omdat vraag/aanbod nog niet helemaal juist zit.
pi_79007471
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:21 schreef leonieke het volgende:
Wat een interessante topicreeks

Ik geef zelf ook borstvoeding en dat lukt vrij goed. Een half uur na de geboorte lag Thomas al goed te drinken en na 2 dagen in het ziekenhuis waren alle vroedvrouwen helemaal onder de indruk van onze zoon dat hij het zo goed deed.
Maar ik vraag me eigenlijk af of jullie in het begin ook zoveel last hebben gehad van een te hoge productie? Ik denk toch dat het daaraan ligt. 's Ochtends is mijn pyjama doorweekt en als Thomas aan de ene borst ligt te drinken, gebeurt het vaak dat mijn buik nat is van het vocht dat uit mijn andere borst loopt (dit op het moment dat ik geen bh aan heb natuurlijk als ik net wakker ben, anders zitten de compressen in mijn bh vrij vol).
Is dit normaal en zal dit zichzelf allemaal nog regelen? Hij is natuurlijk morgen pas 1 week, dus ik ben me ervan bewust dat er nog zaken moeten aangepast worden, ik vraag me gewoon af of ik daar zelf iets moet voor doen of dat het komt omdat vraag/aanbod nog niet helemaal juist zit.
Is normaal... Als het goed is regelt het zich vanzelf en worden je borsten ook zinnelijk met de tijd... Dat de ene borst begint te stromen als er aan de andere wordt gedronken, heb ik nooit iets tegen kunnen doen, ja een hydrofieldoek.
pi_79007612
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is normaal... Als het goed is regelt het zich vanzelf en worden je borsten ook zinnelijk met de tijd... Dat de ene borst begint te stromen als er aan de andere wordt gedronken, heb ik nooit iets tegen kunnen doen, ja een hydrofieldoek.
Ah oké, een geruststelling dus Thx

Maar nu weet ik dus ook waarom je na een bevalling zo veel wasjes moet draaien. Voor de mama alleen al elke dag een andere pyjama
pi_79007646
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah oké, een geruststelling dus Thx

Maar nu weet ik dus ook waarom je na een bevalling zo veel wasjes moet draaien. Voor de mama alleen al elke dag een andere pyjama
Jep en met een beetje pech je bed ook
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:29:47 #167
12913 GreatWhiteSilence
pi_79007714
Dat het aan de andere kant gaat stromen bij het drinken gebeurt bij mij ook inderdaad nog. En dan geef ik dus iets van 14 maanden bv. Van spontane tsr's heb ik volgens mij geen last meer, en dat vind ik heerlijk want ik werd nogal onpasselijk van zo'n spontane tsr...
pi_79008130
GWS werd je dan echt misselijk? Bij mij doet het alleen pijn.

Ik heb nu dit ding voor 's nachts, ik vind het ideaal Met de Lillypads moest ik toch nog steeds de andere tepel in blijven drukken namelijk.

pi_79008372
Ik verslijt zelf die zoogcompressen, na een paar uur moet ik em vervangen omdat hij vol is.
Zo'n tsr voel ik trouwens helemaal niet, kan dat?

En ik slaap dus met een beha om nu, anders blijf ik verschonen

Heb wel eens dat als ik onder de douche weg kom, dat er dan 1 borst wat lekt. Heel stom, ik dacht waar komt dat water nou vandaan, ik had me toch goed afgedroogd? Ohw wacht, het is geen water

MissSly, loskoppelen had ik al geprobeerd, maar ze rukt zich gewoon weer zo dat het niet goed meer zit, gepaard met een hoop gekreun en gedoe. Het is dat ik er weinig last van heb dat ik haar wel eens laat zitten, maar voor haar is het natuurlijk wel vervelend al die lucht....
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:55:22 #170
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79008677
Leonie, mijn ene borst begint ook (flink!) te lekken als ik de andere geef. Ik geef 2 borsten per voeding.
Ik stop dan in mijn bh aan de kant waar Harry niet drinkt een spuugdoekje dat ik zo gevouwen heb dat er 6 lagen zijn. Als ik geluk heb, is dat voldoende. Soms lekt het er doorheen.
Als ik wissel van borst is dat trucje niet meer nodig en volstaat een lilypad.

Ik gebruikte eerst ook tig zoogcompressen per dag. En toen bedacht ik me dat ik lilypadz had. Nu gebruik ik die en echt, behalve tijdens de voedingmomenten blijft het droog!
Maar dat hielden de zoogcompressen ook niet tijdens de voeding.

Ik slaap trouwens nog met bh omdat mijn borsten nog niet helemaal zindelijk zijn
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:56:13 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_79008713
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:40 schreef Twinkly het volgende:
GWS werd je dan echt misselijk? Bij mij doet het alleen pijn.
Ik werd eerst misselijk (dus dan wist ik wat er ging komen) en daarna kreeg ik een brandend gevoel in mijn tepels. Ligt Annicka te drinken, is het alleen een brandend gevoel. Wel handig, want ik ben slechthorend en kan haar niet horen drinken. Als ik dat brandende gevoel krijg, dan weet ik iig dat er wat uitkomt...
pi_79008910
GWS hihi handig, en je ziet het ook aan de bewegingen van de kaak toch, dat die rustiger worden.

Ik moest in het begin echt een hydrofiel in mijn bh stoppen, zo opgevouwen dat het erin paste, dat zijn heel veel lagen en dan nog lekte ik soms door
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:01:24 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79008922
tsr doet hier best wel pijn (stekend) en komt ook altijd aan 2 kanten bij het aanbieden van de eerste borst. Bij het aanbieden van de tweede borst gelukkig alleen de borst die gebruikt wordt
Ik heb nu 2x een spontane tsr gehad, maar dan sta ik dus echt even op mijn tanden te bijten
Soms is de tsr zo sterk dat ik me inderdaad even niet zo lekker voel, maar ik dacht dat dat aan mij lag!
IK heb het ook wel eens als mijn borsten heel erg vol zijn en Harry drinkt de harde plekken weg. Dan voel ik het zo hard trekken dat ik me even niet lekker voel...
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:05:29 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_79009095
Liggend in het donker zie je geen kaakbewegingen...
pi_79009307
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Liggend in het donker zie je geen kaakbewegingen...
Owja ik kan niet in het donker voeden, lijkt me ook best moeilijk om de tepel dan goed te richten Maar jouw kindje kan het misschien al helemaal zelf?
Ik moet nog steeds rechtop gaan zitten: steun rechtop zetten enzo, want als ik liggend probeer te voeden wordt Niels heel ongeduldig.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:29:19 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79010001
miss sly, wat fijn dat ze weer vanouds drinkt!
mss kunnen ze op het kdv de flesjes wel met de lepel en een flinke scheut rijstebloem geven? pap, dus

leo, fijn dat de bv zo goed gaat!

orea, ik heb zowel een grote cup, als vlakke tepels, naja, links, en aviva doet het er prima op. ik wat minder, maar das mn eigen schuld, heeft niks met de omvang en vorm van mn borst te maken, en alles met mijn aanlegtechniek en eigenwijsheid om pas na 8 wk en 2 bo's een lk in te schakelen.

asy, die stekende tsr schijnt een teken te zijn dat je veel melk hebt. heb ik ook. veel melk en stekende tsr.
ben vanochtend door zowel lilypad als dubbelgevouwen hydrofiel heen gelekt.

en excuses voor de klaagpost van gister, hoor, maar ik loop hier tegen de muren op na bijna een half jaar thuis. ik had er niet aan moeten denken om volgende week weer te beginnen met werk. ben ik fysiek nog helemaal niet toe in staat!

en dan soms schiet de gedachte aan fv met door het hoofd, en dat vind ik eigenlijk heel erg naar. maar ja, met brandende tepels is het wel een aanlokkelijke gedachte naja, goed aanleggen en dan trekt het weg... nu maar hopen dat ik er ECHT handigheid in krijg, zodat eea kan echt herstellen. Andere optie is een dagje alles kolven, maar daar heb ik ook het geduld niet voor

net weer gewogen op het cb, en aviva is 205g aangekomen in een week! helemaal prima, dus.
pi_79011279
TSR is hier ook goed pijnlijk Asy Vervelend als Florian piept en urmelt in zijn slaap zo tegen voedingstijd

Hier twijfelmomentje... De gentiaan is binnen, maar ik zie niks meer in zijn mondje... En gisteren was het echt zo'n niet weg te poetsen wit laagje...
Mijn tepels voelen nog wel naar maar ook veel minder...

Gentiaan of even aanzien... hmmm.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:03:02 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79011399
Davinia, fijn dat Aviva in elk geval gewoon goed groeit...
En als jij denkt dat het prettiger is om fv te geven, dan moet je dat gewoon doen hoor!
Maar aan de andere kant: je bent nu zover gekomen en je hebt er zoveel voor doorstaan. Nog even perfectioneren en dan kun je er misschien nog een hele tijd tegen! En een dagje kolven is zo voorbij en je tepels hebben even een extra kans om bij te komen...
Hè woonde ik maar wat dichterbij, dan kwam ik je een hart onder de riem steken

btw ik lek dus ook langs de lilypad vandaar nu dat 6 lagen badstoffen spuugdoekje
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:07:40 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79011599
Twinkly: ik ben pas liggend gaan voeden op het moment dat Annicka zelfstandig op haar zij kon gaan liggen. Daarna heb ik zelfs een periode gehad dat ze alleen maar liggend op bed wilde drinken.

Davinia, op een gegeven moment krijgt ook zij er handigheid in. Vandaag de dag hoef ik echt niet meer op te letten of ze goed aangelegd ligt, dat regelt ze zelf heel goed. Hap en klaar.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:08:01 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79011617
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
TSR is hier ook goed pijnlijk Asy Vervelend als Florian piept en urmelt in zijn slaap zo tegen voedingstijd

Hier twijfelmomentje... De gentiaan is binnen, maar ik zie niks meer in zijn mondje... En gisteren was het echt zo'n niet weg te poetsen wit laagje...

ik heb het gelukkig pas als Harry aanhapt en begint te zuigen
pas 2x echt spontaan: 1x was ik zijn luier aan het verschonen 1 uur na voeding en 1x zat ik met hem op de bank ook ca. 1 uur na voeding...

ik zou toch beginnen als ik jou was..
pi_79011618
Ik heb wel eens een lilypad vol gehad zonder dat ik het door had. Trek je dat ding er af: *plens*
pi_79011640
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:

Niet aanzien, gewoon beginnen.
pi_79011657
Ohw wacht...

Ik er naar aanleiding van de reacties hier over tsr even op te letten en nu merk ik ineens op dat mijn borsten wat aanspannen bij een tsr en dat het een beetje prikt in de tepels.... (kijk net namelijk in beha als dat gebeurt en zie het druppelen...)
Gewoon uit het niets dus....
Worden ze ooit nog zindelijk? Of zit dat er niet meer in?
pi_79011675
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik heb wel eens een lilypad vol gehad zonder dat ik het door had. Trek je dat ding er af: *plens*
Check..

Daarom vond ik het ondingen. Ik vind de wegwerppads van natusan heel erg fijn.
pi_79011695
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef sindell het volgende:
Ohw wacht...

Ik er naar aanleiding van de reacties hier over tsr even op te letten en nu merk ik ineens op dat mijn borsten wat aanspannen bij een tsr en dat het een beetje prikt in de tepels.... (kijk net namelijk in beha als dat gebeurt en zie het druppelen...)
Gewoon uit het niets dus....
Worden ze ooit nog zindelijk? Of zit dat er niet meer in?
Ooit
pi_79012025
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ooit

Nou ja er zijn ergere dingen, maar nu snap ik dat trekkende gevoel ook gelijk. Had ik nog niet bedacht ben dan ook geen bv expert, ik probeer gewoon mijn best te doen
pi_79012065
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:17 schreef sindell het volgende:

[..]

Nou ja er zijn ergere dingen, maar nu snap ik dat trekkende gevoel ook gelijk. Had ik nog niet bedacht ben dan ook geen bv expert, ik probeer gewoon mijn best te doen
Dat doen we gewoon allemaal hoor.
pi_79012575
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:34 schreef Mammietje het volgende:
Gemiddeld tot een week voordat de 6-maanden-regeldagen beginnen
SPOILER

We zijn dag 6 ingegaan Vannacht ook iedere 2 uur. Ze begon de nacht om half 1, toen kwam ze om 1 uur, 3 uur, 5 uur, 7 uur (ja dat is ook nog een beetje nacht ) en om half 8 zetten de bouwvakkers de kango in de gevel
pi_79012860
TSR doet zeer ja. Het prikt, brandt, niet echt goed te omschrijven. Minder fijn iig. Zowel spontaan als tijdens de voeding. En dan vooral de borst waaraan niet gedronken wordt.

Over dat lekken: ik las laatst bij de buren dat de truc om zindelijk te worden juist géén bh en pads dragen meer is. Dus een paar dagen tot een week natte plekken en dan moet het over zijn. Geen idee of het echt werkt, maar als ik terugredeneer is het hier eigenlijk ook zo gegaan. Wie wil de uitdaging aan?

Freecell gewoon beginnen met de GV. Spruw kan ook onzichtbaar aanwezig zijn en gaat eigenlijk vrijwel niet vanzelf over.
pi_79014205
Kan iemand mij de afkorting TSR uitleggen? (ik voel me trouwens zo'n idioot dat ik dat hier moet vragen )

Op heel veel websites lees ik ook dat je 's nachts geen bh mag dragen bij het slapen. Dus dat zullen nog veel natte pyjama's worden, vrees ik. Ik hoop gewoon dat het vanzelf zal ophouden (toch 's nachts). Als ik eten aan het geven ben, kan ik idd iets extra in mijn bh steken, dan heb ik dat ook onder controle.
pi_79014384
toeschietreflex

En het houdt vanzelf op, echt waar
pi_79014633
Ah ja nu je het zegt ik zat de hele tijd met teaser in mijn hoofd, maar zag de link niet met bv
pi_79014719
Hier heeft dat continue lekken nog heel erg lang geduurd en nu is het eigenlijk nog steeds niet helemaal weg, ik gebruik nog steeds zoogcompressen.. Maar in het begin heb ik met handdoeken in bed geslapen en kon ik halverwege de nacht de handdoeken gaan vervangen omdat ze doorweekt waren.. Gelukkig heeft dat niet zo heel erg lang geduurd.. Het gaat dus (bijna helemaal in mijn geval) over
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:12:11 #194
5428 crew  miss_sly
pi_79014785
Wij zijn naar het cb geweest. Ons kleine meisje blijft klein, maar volgt een keurig lijntje van zichzelf. Op de curves van het cb zit ze niet eens in het groen, maar op de bv-curves wel!

Nu ging het over de bv: volgens hun dient een kindje van Senna's leeftijd (bijna 8 maanden) 500 cc melkprodukten te krijgen. Hieronder valt dus ook een papfles, maar ook yoghurt (wat ze volgens Kleintjes wel al mogen met 7 maanden, maar volgens ons cb pas met 9 maanden) en uiteraard de bv.
Dus zou ik eigenlijk nog maar 2 keer moeten voeden, als ze ook voor het slapen een fles met nutrilon en rijstebloem krijgt. De rijstebloem zou ik moeten stoppen, want daar zit verder niets in aan voedingsstoffen.

Telt de bv ook echt mee voor de 500 cc? Een kindje kan toch ook als het wat ouder is niet te veel bv binnenkrijgen? Daar wordt ze toch ook niet dik van?
pi_79014830
Ik sliep ook altijd zonder bh en lekte tussendoor niet, ik heb nu alleen een slaap-bh aan omdat dat handiger is tijdens het voeden zodat ik de andere tepel niet in hoef te drukken.
Leonieke een gewone BH knelt idd teveel waardoor je een borstontsteking kunt krijgen, maar dat ding dat ik postte is er speciaal voor gemaakt. Het lijkt op een netbroekje maar dan in de vorm van een bh

Free ik zou gewoon beginnen met de GV hoor, better safe than sorry!!
En ik heb dat ook al een paar keer gehad met een Lilypad en ook heel vaak dat hij er zelf afviel

Oh GWS, dan ga ik het weer proberen als hij zelf kan liggen Nu valt ie nog om naar achteren Lijkt me heel relaxed, zo uit de co-sleeper aan de borst schuiven!
pi_79015002
Ik vind het een beetje een gek advies Miss Sly Het lijkt mij dat een mensenbaby beter mensenmelk kan drinken en dus geen koemelk nodig heeft. Sowieso is bijvoeding tot het eerste jaar echt bijvoeding naast de melk. En ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn haar teveel borstvoeding te geven, ze regelt zelf wel hoeveel ze nodig heeft door op haar eigen gevoel van verzadiging te reageren.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:18:30 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015073
BV zit geen maximum aan, ook niet op oudere leeftijd. Het geldt voor koemelk en afgeleide producten, omdat dit volgens mij nog steeds een (te) zware belasting voor een kinderlichaampje kan zijn.
pi_79015108
Moet je trouwens op een gegeven moment pap gaan geven? De KA begint er hier ook steeds over en ik zeg braaf ja en amen en leg d'r thuis gewoon weer lekker aan. Of doe ik nou iets heel erg fout?

Volgens mij kan Senna nooit te veel drinken hoor Miss, van jouw melk! Lekker doorgaan
Lotte!
Noah!
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:20:08 #199
5428 crew  miss_sly
pi_79015143
Dat dacht ik dus ook, idd. Ik ga dus ook maar gewoon verder met bv op verzoek. Ze geniet er nog te veel van, en ik ook

De papfles doen we omdat we denken dat ze toch wat onvoldaan blijft. We maken 200 cc met wat rijstebloem aan, en ze drinkt daarvan ongeveer 80-140 cc op, scheelt per avond. Als ze stopt met drinken, krijgt ze als toetje nog net zoveel bv als ze wil en dan gaat ze heerlijk voldaan slapen
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:20:26 #200
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015154
Twinkly, misschien helpt het als je een kussentje achter zijn rug legt? Dan kan ie niet meer omvallen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:21:28 #201
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015202
Ik heb nooit pap gegeven en zal het nooit doen ook. Het woord papfles alleen al doet me gruwen van mijn kruin tot in de tenen.
pi_79015209
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Twinkly, misschien helpt het als je een kussentje achter zijn rug legt? Dan kan ie niet meer omvallen.
Doe ik ook, Lotte heeft het voedingskussen in dr rug, of het dekbed. Maar meestal ligt ze al op dr zij voor ik goed en wel in bed lig en dan houdt ze zich aan mn bh vast Werkt super
Lotte!
Noah!
pi_79015291
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb nooit pap gegeven en zal het nooit doen ook. Het woord papfles alleen al doet me gruwen van mijn kruin tot in de tenen.
ok, dus ik doe dr niks tekort, das mooi.

Nog iets anders, in Dld zeggen ze, volledige BV tot de volgroeide 6 maanden, dus pas beginnen met vast eten met 7 maanden. Waarom verschilt dat? Meestal zie je toch verschil tussen 4-6 maanden, niet 6-7 maanden, qua beginnen
Lotte!
Noah!
pi_79015311
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Doe ik ook, Lotte heeft het voedingskussen in dr rug, of het dekbed. Maar meestal ligt ze al op dr zij voor ik goed en wel in bed lig en dan houdt ze zich aan mn bh vast Werkt super
Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoeg
Wat ontzettend cute dat Lotte zich vasthoudt aan je bh

GWS: Papfles!
pi_79015401
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoeg

Wij moesten ook wel even oefenen hoor, maar het ging steeds beter. Lotte wordt niet woest, dat maakt het wel iets fijner om te oefenen Succes

Ow, en als ze moe is laat ze zich vallen en dan laat ze alleen dr hoofd scheef liggen, vindt ze ook prima
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:28:19 #206
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015508
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Neeeejj, jij ook al? Mijn man begon daarnet ook met die ongein "OW, dan weten ik welk woordje ik Annicka kan leren..."

Hier ging dat tot de zes volgroeide maanden automatisch: eerder deed ze haar mond niet open voor vast voedsel...
pi_79015566
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:09 schreef leonieke het volgende:
Ah ja nu je het zegt ik zat de hele tijd met teaser in mijn hoofd, maar zag de link niet met bv
Wheh
Mijn spontane TSR's hebben nooit melk tot gevolg. Ik lek maar héél af en toe.

Wupwup veel sterktemet je anti-wallen-crème
pi_79015702
Papfles hebben wij ook nooit gehad
Leander kreeg op een gegeven moment heel af en toe BV-pap van een lepeltje, maar hij hield helemaal niet van pap
pi_79015831
O, ik heb dat ook met het woord papfles. Ieh. Ik vind het zo zijig klinken, brr. Net als groentehap en fruithap. Huuu. Groente en fruit dekt de lading toch prima?
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:35:41 #210
5428 crew  miss_sly
pi_79015859
Senna vindt het soms wel lekker, soms hoeft ze niet. geen probleem, we bieden het aan, maar als ze niet hoeft is het ook goed. maar misschien dat we er wel weer mee stoppen, als het niets toevoet. kijken hoe ze dan slaapt
pi_79015872
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Neeeejj, jij ook al? Mijn man begon daarnet ook met die ongein "OW, dan weten ik welk woordje ik Annicka kan leren..."

Hier ging dat tot de zes volgroeide maanden automatisch: eerder deed ze haar mond niet open voor vast voedsel...
wehhehe!
Hier moeten we waarschijnlijk wel aan de pap Niels kan niet uit de fles drinken en ik moet wel weer een keertje aan het werk. Als hij niet op tijd uit een (tuit)bekertje leert drinken zal hij moedermelk met rijstebloem van een lepeltje moeten krijgen. Van een lepeltje happen kan hij al, zo krijgt hij zijn medicijnen. Maar pffff ik heb constant discussies met mijn man, die wil het liefst nu al rijstebloem geven terwijl ik in ieder geval tot 6 maanden alleen moedermelk wil geven. (dat komt ook door een collega van hem die preventief zijn kind inbakerde en rijstebloem gaf ) kreeg ik ook nog de opmerking of ik misschien verslaafd ben aan borstvoeding, "want dat komt ook voor..." dat wordt nog wat als Niels straks 1 is...
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:53 #212
5428 crew  miss_sly
pi_79015922
het is, zoals wij het geven dan, toch pap uit een fles. je kunt het ook met een lepel geven
pi_79016137
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:35 schreef Twinkly het volgende:

kreeg ik ook nog de opmerking of ik misschien verslaafd ben aan borstvoeding, "want dat komt ook voor..." dat wordt nog wat als Niels straks 1 is...
Welke malloot zei dat dan?
pi_79016170
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Welke malloot zei dat dan?
mijn man waar hij dat vandaan heeft?
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:55:19 #215
12913 GreatWhiteSilence
pi_79016832
Niels is net vier maanden oud. Sowieso is het advies: geen bijvoeding tot (en met?) de zes maanden. Weet je man van het WHO-advies?
pi_79016927
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niels is net vier maanden oud. Sowieso is het advies: geen bijvoeding tot (en met?) de zes maanden. Weet je man van het WHO-advies?
Ja, dat weet hij, maar we hebben zo'n "leuke" kinderarts die met 3 maanden al over rijstebloem begon omdat Niels reflux heeft en mijn man heeft dus allemaal collega's met kindjes die rijstebloem en johannesbroodpitmeel krijgen lang voordat ze zes maanden zijn. Dus hij vindt mij nogal krampachtig hiermee omgaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:11:20 #217
12913 GreatWhiteSilence
pi_79017582
Ik snap dat probleem met de reflux eigenlijk niet, ieder kindje heeft daar last van en sommige kindjes hebben daar zelfs tot 12 maanden last van. Zolang er geen schade ontstaat, is er toch geen enkel probleem, behalve dan gevulde wasmachines?
pi_79017780
Inderdaad en Niels spuugt nu ook nog steeds evenveel. Maar bij Niels was de slokdarm beschadigd geraakt door het zuur dat er steeds langskwam, de medicijnen remmen de aanmaak van maagzuur. Een week na het starten met de medicijnen was de slokdarm weer geheeld en was hij een stuk vrolijker (hij krijste namelijk tijdens en na iedere voeding). De medicijnen zijn nu om te voorkomen dat het weer gebeurd.
Rijstebloem raden ze aan zodat de voeding minder snel naar boven stroomt, maar ik lees juist dat het dan ook weer minder makkelijk terug stroomt naar de maag en dus meer schade aanricht. Bovendien blijft pure moedermelk het minst lang in de maag.
pi_79018196
Het probleem van reflux is dat het maagklepje nog onvolgroeid is. Medicatie en 'papfles' speciaal voor gws is helaas alleen maar symptoombestrijding en over de papfles lol kun je gezien het bijvoeding is nog een stevige discussie voeren. De darmpjes van zo'n kleintje zijn daar simpelweg nog niet rijp genoeg voor, dus dan bestrijd je het ene probleem met het andere.
pi_79018379
Daarop volgend vind ik het beleid qua bijvoeding in Dld ook beter te noemen. 4 maanden is écht nog te vroeg. Tot in ieder geval 1 jaar is het bijvoeding (naast borstvoeding dan), dus waarom eigenlijk niet bij 7 maanden 'pas' beginnen? Of 8 maanden? Als het hier zo doorgaat met die krampen, ga ik iig niet al bij 6 maanden beginnen...
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:30:14 #221
12913 GreatWhiteSilence
pi_79018386
Jullie zijn gemeen...
pi_79018598
Ik wilde Jen ook pap geven, ik vind nutrix zelf zo lekker. Daar dacht Jen anders over, en die eet het nu nog niet, zelfs niet als ik het wel eet.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:01:19 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79022723

Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Wat moet ik nou? Nog een keer naar de LK?
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik word er zo verdrietig van.
Ik wil zo graag.
Waarom lukt het dan niet?
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:29:54 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79024251
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:

Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik wil zo graag.
Het lukt jou ook maar je bent nu moe van alles.
Ga 1 dagje kolven en laat je tepels even met rust. En dan ga je weer verder met oefenen.
Oefening baart kunst. Zij heeft al jaren ervaring met baby's aan borsten leggen. Jij niet. Punt.
En er zijn vast momenten waarop Aviva wel heel goed aangelegd is, alleen laat ze dan weer los. Tel alleen de momenten dat het wél goed gaat....
En probeer elke voeding weer als een nieuwe kans te zien om samen wat te leren.

ik moet Harry ook vaker opnieuw aanleggen hoor! Soms hapt hij perfect aan maar drinkt vervolgens niet door zodat ik hem er toch af moet halen. Met als gevolg soms een bozig mannetje dat dan weer slecht aanhapt. Maar ik probeer alles te zien als samen moeten we het leren, al valt dat soms niet mee als je 's avonds wil gaan slapen en je bent in gevecht met zo'n klein ukkie...
pi_79024552
Eh, ik weet niet hoe anderen het doen, maar wat ik zelf ook erg prettig vind is om het niet alleen te doen. Overdag moet ik wel natuurlijk, maar als er is laat ik hem altijd helpen, dan installeer ik mezelf in de stoel met het kussen en dan laat ik hem Laura er goed voor leggen. Als ze er goed voor ligt, wil het aanhappen al stukken beter....

Misschien is het een waardeloze tip hoor, maar misschien niet...

En ik ken het frustrerende gevoel, Laura heeft ook wel eens buien dat ze er een potje van maakt, alleen heb ik weinig last meer van mijn tepels, dus dan wordt het wat draaglijker om het dan maar zo te laten....af en toe...tot het echt pijn doet...
pi_79026929
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik wil zo graag.
Ik denk dat je er veel te veel druk achter zet, veel te gespannen bent en dat het daarom niet lukt...

Je hebt er niets aan, maar het zijn mijn gedachten..
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:58 #227
5428 crew  miss_sly
pi_79028316
Davinia, perfectie kun je naar streven, maar probeer het voor nu misschien wat meer ontspannen steeds een beetje beter te doen dan de vorige keer, is dat iets? Het is ook gewoon helemaal niet simpel, aanleggen.
Ik begrijp wel dat het voor jou wat dringender is om het goed te doen, ivm dat Raynauds, maar je doet het al zo goed, perfectie ligt vast om de hoek. Iedere volgende keer weer proberen het ietsje beter te doen, dan zit je heel snel op perfect
pi_79028376
Het probleem hier met de reflux is niet dát het terug komt, maar dat het heel zuur terug komt en dat doet pijn. En dan heb je een baby die 8 uur op een dag huilt.

En een uur na de eerste dosis was het opgelost.
pi_79030262
Davinia

Pfft..heb net Lotte in bed gebracht, dan doen we eerst nog een lange voeding op haar kamertje en ik wilde weer eens zonder tepelhoedje proberen. Eerst laten aanhappen (rechts) met tepelhoedje, zodat ze mn tepel goed naar buiten kon zuigen en na verloop van tijd tepelhoedje weggehaald. gedronken, geen probleem. Wel beetje gemiep tussendoor, maar alles ging goed. Waarom maakt ze er links dan zo'n drama van? Het was weer net als in mn kraamtijd, huilen, schreeuwen, rood aanlopen, duwen, krabben, brullen! Zelfs als ik liet aanzuigen met hoedje en dan wisselde, of het hoedje heel snel uit dr mond frommelde, op het moment dat mn tepel dr lip raakte, was het mis. Hoe kan dat nou?
Lotte!
Noah!
pi_79031004
Davinia

Wat fijn dat tenminste aan een kant het drinken zonder hoedje goed gaat Linda! Hier is ook een kant minder favoriet en hapt Niels minder goed aan, misschien is het dat waarom het daar zonder hoedje bij jou niet goed gaat?
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 20:03:10 #231
5428 crew  miss_sly
pi_79031006
Linda geen idee hoe of waarom, maar het klinkt niet fijn.

Senna heeft vandaag als om het cb te logenstraffen met hun opmerking dat ik maar minder bv moet geven de hele middag zo'n beetje aan de borst gehangen Ach ja, ik zie het probleem niet, dus laat ik het maar zo
pi_79032485
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef Twinkly het volgende:
Davinia

Wat fijn dat tenminste aan een kant het drinken zonder hoedje goed gaat Linda! Hier is ook een kant minder favoriet en hapt Niels minder goed aan, misschien is het dat waarom het daar zonder hoedje bij jou niet goed gaat?
Ik vind het heel moeilijk om het zo te zien. Meer als: mutsie, je kan het aan de andere kant toch ook? En niet te vroeg juigen he, het was maar 1x...iets met geen garanties en toekomst enzo...
Qua productie heeft ze trouwens nu aan de slechtere kant gedronken. Verder merk ik niet echt verschil qua drinken tussen links en rechts

Senna, you go girl! (trok mama het ook? )
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:53:46 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79039817
freecell, fijn dat het opgelost is!
pi_79040183
Davinia, wat tico zegt, misschien zet je er veel te veel druk achter
Nobody is perfect..geef het ook de tijd
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:28:16 #235
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79041286
Oh, Davinia, wat ontzettend lastig! Niet twijfelen aan jezelf, hoor! Ik hoop zo dat het goede aanleggen ook bij jou, opeens, goed gaat!

En Linda, wat vervelend... Geen idee waarom ook verder. Gewoon blijven proberen misschien?

Ik ga zondag stoppen met kolven. Dan is ze bijna een jaar (volgende week woensdag). Ik ben het zat, vanavond nog een miniscuul flesje gekolfd, wil ze het niet. Ik was daar toch wel een beetje verdrietig over. Zo'n gevoel van: nu kan het nog, en doe het dan ook! Neem die laatste slokjes 'goedheid'! Maar nee dus, nog maar weinig interesse en de productie loopt keihard terug. Had ik een week geleden nog 2 flesjes van 125, nu zijn het 2 flesjes van net 100, als ik geluk heb...

Het is goed zo, denk ik, maar toch twijfel ik ergens... Had ik toch moeten blijven zitten bij 4 flesjes per dag (wat ik qua productie wel goed aankon?) Maar ik ben het ergens ook zo zat. En dan hoorde ik weer ergens hoe goed moedermelk is, en dan voel ik me weer zo schuldig dat ik het haar ontneem. Zal wel aan de emoties liggen rond haar 1ste verjaardag en mijn terugreis naar Canada liggen ook...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79041538
Basboussa, ten eerste, respect dat je het zolang hebt volgehouden
als je nog twijfelt, is het dan misschien een idee om de beslissing te nemen als je weer terugbent in Canada? Dan is het hele emotionele gedoe van afscheid nemen en een lange reis met kind (wat ik beide iedere keer weer erg stressend vind) voorbij en dan kan je misschien rustiger nadenken over je besluit?

voor jou
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:45:41 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79045962
Basboussa; ik heb ook echt diep diep diep respect voor jou! een jaar lang kolven! echt super van je!

ik ga dat dus echt niet redden... (ik ben al heel blij dat Evie nu 14 weken BV krijgt afgekolfd...)

daarom nog 1 keer
R.E.S.P.E.C.T.!

(vooral omdat ik weet hoe zwaar het soms kan zijn.... )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:47:28 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79047239
Petje af voor meiden die langdurig kolven!

Dat is meteen een mooi bruggetje naar mijn vraag: ik heb echt zóvéel voeding dat ik inmiddels ruim 3 liter melk in de vriezer heb liggen. Er ligt zelfs nog gele melk bij van de eerste week en elke 2 dagen komt daar zo'n 300cc bij. Er was toch iets waar je die melk kwijt kon? Dat je er een andere moeder blij mee kon maken? Help! Anders moet ik dadelijk gaan weggooien en dat is ook jammer...

mijn kraam grapte al dat de volgende maar een tweeling moest zijn want het was zonde van de bv
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:23:46 #239
12913 GreatWhiteSilence
pi_79048147
Jazeker, het moedermelknetwerk. Maar voor een eenmalige donatie moet je 13 liter bij elkaar kolven, omdat de bloedtesten(je wordt gecontroleerd op hiv en dergelijke) nogal prijzig zijn. Deze bloedtesten worden betaald door de moeders die de melk afnemen, dus om het kostentechnisch haalbaar te houden moet er minimaal 13 liter gedoneerd worden, of je moet per dag 200 ml leveren. Dan ben je meestal direct gelinkt aan een kindje bij jou in de buurt, die 'dagelijks' afneemt.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 09:24:40 #240
5428 crew  miss_sly
pi_79048176
Het moedermelknetwerk is dat denk ik, Asy. Hoe en wat moet je even op googlen, dat weet ik niet.

En idd respect voor het langdurig kolven. Ik vind het een crime en doe het echt alleen op mijn werk of thuis als het echt, echt niet anders kan!

Linda, lief mama trok het ook wel, omdat het iets is wat niet meer dagelijks voorkomt. Bovendien heeft schaap haar lekker even in bad gedaan, zodat ik even zonder kind wat dingetjes kon doen en kon zitten.
Slapen deed ze weer prima, ook zonder papfles (issie weer GWS ), maar vanochtend leek ze toch weer wat hangerig en had ze meer behoefte aan drinken. Helaas moet ik werken vandaag dat vind ik dan wel erg jammer, dat ik op zo'n dag gewoon weg moet en niet aan haar behoefte aan bv en nabijheid kan voldoen
Misschien ga ik wel in de pauze naar huis om te voeden

Davinia, hoe is het gegaan verder?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:55:49 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79049151
Dank je wel dames. Op dit moment is een kinderarts tevens lactatiekundige voor mij op zoek. Mocht dat niks worden dan meld ik me aan bij het moedermelknetwerk.

Trouwens met googlen vond ik de naam Gonneke. Die heb ik al vaker voorbij zien komen. Is dat dé Gonneke? Want die woont dus in een piepklein dorpje hier een letterlijke steenworp vandaan!
pi_79057575
WOW 300cc extra per dag! Is dat van 1 keer kolven?

Volgens mij zijn we het regelen voorbij Ik heb althans vannacht niet hoeven voeden en vanochtend heeft ze op míjn verzoek na 3 1/2 uur gedronken En nu ligt ze te slapen... al sinds 12 uur. Ik weet niet wat ik meemaak
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:27:05 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79057933
Linda, wat fijn dat rechts al zonder tepelhoedje gaat! Idd beetje jammer dat ze links dan niet ook meteen goed pakt, maar wellicht volgt die volgende week of zo...

Basboussa, ook van mij een hele grote dat je bijna een jaar lang hebt gekolfd! Diep respect! En als je er klaar mee bent, ben je er klaar mee. Als je wel nog door wil gaan, ook al is het maar voor weinig, dan kan dat toch ook? Dit lijkt me iig geen beslissing om nu overhaast te nemen in de emotionele week voor de eerste verjaardag.

wup, wat fijn dat jullie weer ingeregeld zijn!

@mrien en tico, jullie hebben zeker gelijk dat ik er veel druk op zet. Maar om mezelf even te verdedigen, zonder aangevallen te worden, als jullie zouden weten hoeveel pijn een lekker strak Raynauds-spasme doet, zouden jullie het wellicht ook doen. Een echt goede, witte tepel doet net zoveel zeer, zo niet meer, als aanhappen met een full-blown bo. En als dat voorkomen kan worden door perfect aan te happen/leggen, zullen jullie mijn gevoel voor noodzaak wel begrijpen, hoop ik.

Vandaag gaat het weer beter. Nog niet perfect, wel beter. Gisteravond kwam ze er zowaar perfect vanaf, en toen ik vanochtend hetzelfde probeerde te doen, lukte het weer niet. figures...
Ach, ik voel me gewoon k*t, en bv is dan een dankbaar 'scapegoat', want stoppen met bv is de oplossing voor alles, zoals jullie weten. Dat de muren op me af komen en dat ik knettergestoord word van de lege dagen en de stilte in huis die de radio niet kan vullen, wordt niet opgelost door te stoppen met bv. Pijn aan de tepels door bv maakt het niet beter, dat is zeker waar. Maar vandaag tnt is het aanleggen eigenlijk best goed gegaan en voel ik me ook goed (goh, zien we een verband hier?), dus we hebben weer hoop dat we het gaan leren.
pi_79059925
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
En nu ligt ze te slapen... al sinds 12 uur. Ik weet niet wat ik meemaak
Zodrá ik op invoeren klikte....

Davinia ik kan niet anders dan zeggen dat ik het klote voor je vind. En ja, stoppen met bv is toch zelfs dé oplossing voor wereldvrede? Feit is dat je Aviva al een paar keer goed hebt aangelegd, dus jullie komen er samen echt wel!

Basboussa een jaar kolven!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:12:11 #245
12913 GreatWhiteSilence
pi_79060068
Weet je nog dat ik je die link gaf waarin stond dat raynauds ook door emoties veroorzaakt kan worden? Als je de hele dag tegen de muren aanloopt, is dat niet echt bevorderlijk, denk ik?

Ik wou dat ik bij je in de buurt woonde: ik zit ook de hele dag thuis, dus dan zou ik je kunnen bezoeken en het huis wat drukker kunnen maken (met een meisje dat de hele dag rondloopt en loopt te babbelen. )
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:13:46 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79060147
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
WOW 300cc extra per dag! Is dat van 1 keer kolven?
Nah, inmiddels is het 'nog maar' 180-200cc per dag (In elk geval ruim 300cc per 2 dagen).
Dat is van 1x per dag kolven, direct na een voeding.

Op mijn topdag heb ik eerst een volledige voeding gegeven, toen 20cc gekolfd voor instant bijvoeding voor Harry en toen 340-360cc afgekolfd. Mijn kraamverzorgster viel de mond 's morgens open

Davinia, er is zeker een verband. Voor de rest: zie PM
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:46:06 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79090371
Whaaaa... wat een telefoontje om je voeding kwijt te raken niet al kan doen
Hier is het roer om...
Gisteravond belde dus een kinderarts/lactatiekundige terug ivm mijn donatiewens.
Toen ze hoorde dat Harry pas 4 weken was, zei: je moet je voeding zelf bewaren. Het klopt dat de samenstelling over 2 maanden anders is, maar dan is 'oude' bv nog akltijd beter dan kunstvoeding. Dus tot zover mijn doneren. We kwamen verder te praten over Harry en bv en het feit dat hij groene poep heeft en verder geen klachten. Dat noemde ze 'bijzonder' maar gaf wel meteen aan dat hij dus teveel voormelk binnenkrijgt. Op de vraag of hij goed groeide kon ik antwoorden dat hij 250g was aangekomen in 2 weken, maar dat vond ze weinig.
Dus op advies van haar geef ik nu 1 borst per voeding en zie daar: vanmorgen een gele spuitluier!
Harry had gisteren wel even het voedingsschema in de war gegooid maar vanaf vanochtend zitten we gewoon weer in ons oude ritme.
Ook heeft ze me adviezen gegeven omtrent mijn overproductie.

Maandag mag ik bij die kinderarts op spreekuur komen (ben er tussen gepropt). Ze wil hem zelf zien en wegen. Even in de gaten houden hoe het gaat en nog wat dingen doorspreken omtrent bv. Ze gaf aan dat ze nu bezig zijn hier in de regio de bv goed op de rails te zetten en dat zij zich daar voor wil inspannen. Vandaar ook dat lange telefoontje en het feit dat ik bij haar op spreekuur kan komen.
En het is notabene een ander ziekenhuis dan waar ik bevallen ben!
pi_79092565
Asy, wat positief joh!

Maar over die groene poep: als ik maar 1 borst geef heb ik na die borst een woest mannetje... Die wil 2!
pi_79093652
We hebben hier even overlegd. Aangezien Florian wél last van krampjes heeft (en behoorlijk ook) gaan we het een dagje proberen. Net aan één kant gevoed, daarna getroost met een speen en een pittenzak (daar wordt hij echt blij van )
En nu ligt hij tevreden naast me (en ploft mn andere borst)
Als hij morgenmiddag nog elke keer om de andere borst gaat piepen en we geen verschil merken krijgt hij hem weer
pi_79094120
Freecell (en Asyniur evt ook), je kunt ook blokvoeden bij overproductie. Dan deel je de dag in blokjes van 3 of 4 uur en geef je gedurende zo'n blok 1 borst op verzoek. Na zo'n blok wissel je van borst. Op die manier wordt de borst goed geleegd, krijgt je kind voldoende voeding en zal de productie zich wat beter gaan afstemmen.
pi_79094302
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:16 schreef WupWup het volgende:
Freecell (en Asyniur evt ook), je kunt ook blokvoeden bij overproductie. Dan deel je de dag in blokjes van 3 of 4 uur en geef je gedurende zo'n blok 1 borst op verzoek. Na zo'n blok wissel je van borst. Op die manier wordt de borst goed geleegd, krijgt je kind voldoende voeding en zal de productie zich wat beter gaan afstemmen.
Dat komt hier op hetzelfde neer
Florian drinkt echt niet vaker dan eens per 3 uur. En hij wordt woest als ik hem ongevraagd eerder aanleg of hem wakker maak
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:47:23 #252
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79094978
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:16 schreef WupWup het volgende:
Zo doe ik het inderdaad ook. Alleen heb ik een probleem in de nacht als hij dus 'pas' na 4 of 5 uur komt, dan ploft mijn tiet bijna uit elkaar. Moet ik eerst met de hand flink wat afkolven zodat hij normaal kan aanhappen, want anders lukt het hem niet om te drinken. Zou dat op een gegeven moment niet minder moeten worden met die stuwing?

Overigens, Daan is nu 2,5 week en waar hij in de eerste week bijna een uur aan het drinken was per voeding, is hij nu in krap 15 minuten klaar en voldaan. Hij komt ook niet eerder dan weer na 3 uur, maar het lijkt me zo kort. Hoe lang drinkt zo'n kleintje normaal gesproken? (als er zo iets is als 'normaal').
pi_79095012
Lijkt me fijn, Emma ligt het liefst de hele dag aan. Alhoewel het wel makkelijk is als ze even moet drinken voor we weggaan, omdat ze anders tijdens de reis wil. en zo heb ik dus al een keer in de auto moeten voeden
pi_79095128
Happy het afstemmen van vraag en aanbod duurt ongeveer 6 weken heb ik me laten vertellen.
Er is geen 'normaal' hoe lang een kindje moet drinken. Ze leren gaandeweg effectiever te drinken, wat zich uit in kortere voedingen. Belangrijk is dat de baby voldaan en tevreden is en daarbij natuurlijk ook de plasluiers en de groei.
pi_79095251
In 15 minuten goed drinken hebben ze wel genoeg binnen hoor
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:06:51 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79097133
Dat blokvoeden doe ik nu dus ook. Alleen komt dat in de praktijk er op neer dat er maar 1 voeding per 3 uur is

Freecell, 1 borst leeg laten drinken en dan de andere geven mag wel!
Ik gaf standaard 2 borsten, 10 min de eerste en dan afkoppelen en dan onbeperkt de tweede. Maar daardoor kreeg Harry niet genoeg achtermelk binnen. Nu krijgt hij dus 1 borst per keer, want hij krijgt ze niet leeggedronken. Mocht hij de borst wel leegdrinken en nog trek hebben, krijgt hij natuurlijk wel de tweede...
pi_79097385
Ik wilde dus net zeggen: ik heb het alweer opgegeven
Hij ging zo hard huilen dat hij de tweede niet kreeg en kwam na een uurtje alweer en dat heeft hij nog nooit eerder gedaan. En hij werd heel boos toen ik weer die borst aanbood. Hij drinkt de eerste ook meestal wel leeg. Ik laat hem zelf afkoppelen

Dus nu heeft hij er net toch weer twee gehad Ik laat hem niet verhongeren
pi_79097440
Met Laura zit er eigenlijk geen regelmaat in
Gistermiddag bijvoorbeeld dronk ze ineens als een bezetene, toen ben ik een minuut of 40 bezig geweest, ze had zelfs 1 leeg en nog wat van de 2e (normaal heeft ze aan 1 genoeg)
Gisteravond een keer of 2 een minuut of 10 en vervolgens slaapt ze gewoon goed. 1 keer vannacht een kwartiertje gevoed en toen was het weer en vanochtend ook een paar keer een minuut of 10 gedronken, langer niet eigenlijk. Ze laat zelf gewoon los...

Ik ga maar gewoon wat op mijn gevoel af, zolang ze niet krijst en er zo goed uit blijft zien en goed poept en plast zal het wel goed zijn toch?
pi_79098499
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:17 schreef sindell het volgende:
Ik ga maar gewoon wat op mijn gevoel af, zolang ze niet krijst en er zo goed uit blijft zien en goed poept en plast en alert is en normaal groeit zal het wel goed zijn toch?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:29:09 #260
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79099514
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef WupWup het volgende:
Happy het afstemmen van vraag en aanbod duurt ongeveer 6 weken heb ik me laten vertellen.
Er is geen 'normaal' hoe lang een kindje moet drinken. Ze leren gaandeweg effectiever te drinken, wat zich uit in kortere voedingen. Belangrijk is dat de baby voldaan en tevreden is en daarbij natuurlijk ook de plasluiers en de groei.
Aha, kijk dan hebben we nog een paar weken te gaan om de v&a af te stemmen. Hij lijkt voldaan (alleen is het soms lastig te zien omdat hij door de verborgen reflux een grote zuigbehoefte heeft) en hij heeft zeker voldoende plasluiers.

Asy, hier krijgt hij ook 1 borst niet leeg hoor, maar dan stopt hij met drinken en als hij na een paar keer proberen opnieuw aan te leggen, nog niet aanhapt ga ik er vanuit dat hij voldoende binnenkrijgt. Hoe lang drinkt jouw Harry per voeding ongeveer?
pi_79109075
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:17 schreef sindell het volgende:
Met Laura zit er eigenlijk geen regelmaat in
Gistermiddag bijvoorbeeld dronk ze ineens als een bezetene, toen ben ik een minuut of 40 bezig geweest, ze had zelfs 1 leeg en nog wat van de 2e (normaal heeft ze aan 1 genoeg)
Gisteravond een keer of 2 een minuut of 10 en vervolgens slaapt ze gewoon goed. 1 keer vannacht een kwartiertje gevoed en toen was het weer en vanochtend ook een paar keer een minuut of 10 gedronken, langer niet eigenlijk. Ze laat zelf gewoon los...

Ik ga maar gewoon wat op mijn gevoel af, zolang ze niet krijst en er zo goed uit blijft zien en goed poept en plast zal het wel goed zijn toch?
Hetzelfde hier hoor. We hebben gewoon eigenwijze madammekes

Ik weet ook niet wanneer een borst leeg is. Meestal valt Hannah in slaap aan de borst en maak ik haar weer een beetje wakker voor de andere borst (1 ploftiet ). Als ze wakker blijft let ik er op of ze nog wel slikt, anders kan ze net zo goed op een speentje sabbelen

Vannacht was jammer genoeg wel drama met aanleggen. Ze drukt haar knuistjes in haar mond en als ik dan met behulp van acrobatische toeren eindelijk mijn tepel in haar mond heb laat ze na 1 keer zuigen weer los. Dat proces herhaalt zich een paar keer en dan zijn we allebei gefrustreerd. Het duurt dan echt 10 minuten voordat ze wat binnenkrijgt.

Dit soort drama's zijn eigenlijk meestal 's nachts. Ik ben op dit soort momenten soms zo vermoeid van het gevecht dat ik mijn man een flesje laat geven (dat gaat gelukkig goed).
Ik kan dan ook best boos worden op mezelf (wat doe ik verkeerd?) en een beetje op mijn meisje, maar ik reageer het dan af op manlief
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:54:36 #262
12913 GreatWhiteSilence
pi_79109846
Octo, misschien een idee om met veiligheidsspelden haar mouwtje (Alleen het armpje wat boven komt te liggen, anders zit je in de knoei met het armpje wat onder jouw arm door steekt. Tenminste, dat had ik dan, misschien lukt het jouw beter. ) aan haar broekje vast te maken, zodat ze dat soort grapjes niet meer uit kan halen? Zodra ze klaar is met drinken kun je de spelden weer loshalen. Dat deed ik in het begin bij Annicka, zelfs de lactatiekundige was de indruk van dat idee.

[ Bericht 19% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 13-03-2010 22:00:25 ]
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:01:08 #263
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79110073
Ik vind Laura zo'n mooie naam stiekem <3

L is ook een knuistjes-eter maar ik voed meestal liggend en dan kan ik hem aardig bijsturen (of ik ga half op zijn armpje liggen Is allemaal zacht materiaal dus heeft ie geen last van )
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:13:43 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79112932
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:29 schreef happyme28 het volgende:
Asy, hier krijgt hij ook 1 borst niet leeg hoor, maar dan stopt hij met drinken en als hij na een paar keer proberen opnieuw aan te leggen, nog niet aanhapt ga ik er vanuit dat hij voldoende binnenkrijgt. Hoe lang drinkt jouw Harry per voeding ongeveer?
Dat verschilt heel erg. Laatst heeft hij 'de laatste avondvoeding' maar 8 minuten gedronken aan 1 kant dus ik verwachtte hem 's nachts nog een keer maar uiteindelijk meldde hij zich gewoon na 6 uur pas weer.
HIj heeft ook wel eens 10 minuten de ene borst en 20 minuten de andere gehad.
Nu ik overgestapt ben naar 1 borst eerst leegdrinken (wat dus nog niet gelukt is), lijkt hij sowieso beter te drinken en hij drinkt nu gemiddeld zo'n 20 minuten.

Ow en die handjes: ik vouw de onderste altijd loodrecht met zijn lijfje mee onder mijn borst (die is groot en zwaar genoeg om dat armpje op zijn plek te houden ) en de bovenste daar had ik vaak 'ruzie' mee maar nu pakt hij heel lief mijn borst vast en blijft hij meestal bij de tepel weg. Eén keer heb ik zijn arm uit de mouw getrokken na 600 pogingen tot aanleggen en steeds weer dat vuistje erbij.

Ik zal sowieso nog eens een paar filmpjes maken van een drinkende Harry, want ik lach me soms kapot,
HIj is soms zo fanatiek dat hij al begint te zuigen als hij voor de tepel ligt (dus nog niet in de mond) en als ik hem afkoppel dan zuigt hij met zo'n tuitmondje en gekrulde tong gewoon verder.
En dan natuurlijk nog dat lieve kriebelende handje
pi_79118592
Goed idee zijn armpje uit zijn mouwtje te halen! Ik heb net weer een poging tot liggend voeden gedaan en dat knuistje zat steeds weer in zijn mond (poging is mislukt).
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:13 schreef Asyniur het volgende:
HIj is soms zo fanatiek dat hij al begint te zuigen als hij voor de tepel ligt (dus nog niet in de mond) en als ik hem afkoppel dan zuigt hij met zo'n tuitmondje en gekrulde tong gewoon verder.
haha same here of hij zuigt ernaast ( ) en dat doorzuigen deed hij ook toen hij jonger was
ik heb er een foto van, hij is hier precies 2 weken:

pi_79118639
Twinkly, toen ik wilde lren liggend te voeden heb ik niet Lotte naar me toegehaald zoals het hoort, maar op dr zij gelegd, er half boven gehangen (dr hoofdje draaide dan al richting mij), aangelegd en dan langzaam gaan liggen. Zo wende ze aan drinken in die houding.

En wat een foto van Niels
Lotte!
Noah!
pi_79118939
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:22 schreef Twinkly het volgende:
Goed idee zijn armpje uit zijn mouwtje te halen! Ik heb net weer een poging tot liggend voeden gedaan en dat knuistje zat steeds weer in zijn mond (poging is mislukt).
[..]

haha same here of hij zuigt ernaast ( )
Dat mondje

Zuigvlek Nu nog niet gehad, bij Leander wel
  zondag 14 maart 2010 @ 10:23:35 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79119488
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:22 schreef Twinkly het volgende:
[..]

haha same here of hij zuigt ernaast ( ) en dat doorzuigen deed hij ook toen hij jonger was
ik heb er een foto van, hij is hier precies 2 weken:
[ afbeelding ]

Dan gewoon even zijn hand in de mouw trekken. Dan kan hij alleen nog maar onder zijn trui/pyjama bewegen maar hij kan zijn knuistje niet in de mond stoppen...
Ja zo'n mondje dus alleen heeft Harry dan ook nog zijn tong gekruld (tongrol) en een beetje uit zijn mond.

Hmm, ik ben nu aan het blokvoeden, maar nu komt Harry dus elke 1,5 tot 2 uur (behalve 's nachts). Das toch vreemd want hij zou nu meer achtermelk moeten binnenkrijgen dus vetter dus langer verzadigd.
Morgen maar eens navragen aan die kinderarst/lactatiekundige...
pi_79119637
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dan gewoon even zijn hand in de mouw trekken. Dan kan hij alleen nog maar onder zijn trui/pyjama bewegen maar hij kan zijn knuistje niet in de mond stoppen...
Ja zo'n mondje dus alleen heeft Harry dan ook nog zijn tong gekruld (tongrol) en een beetje uit zijn mond.

Hmm, ik ben nu aan het blokvoeden, maar nu komt Harry dus elke 1,5 tot 2 uur (behalve 's nachts). Das toch vreemd want hij zou nu meer achtermelk moeten binnenkrijgen dus vetter dus langer verzadigd.
Morgen maar eens navragen aan die kinderarst/lactatiekundige...
Hoe oud issie nu Asy? Niet toevallig een regeldag? In het begin ging het wel goed toch?
Lotte!
Noah!
  zondag 14 maart 2010 @ 10:39:09 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79119694
Ow en nog een vraagje: is er iemand die borstvoedingshirts/topjes gebruikt? En zo ja, van wel merk? Andere ervaringen zijn ook welkom.

Ik had namelijk Hema-shirts/topjes besteld. Perfecte pasvorm, heerlijke stof, alleen bij mijn borsten zitten ze echt heel erg raar. De band die onder de borsten hoort te lopen, loopt bij mij eroverheen en als ik hem naar beneden trek zodat ie zit waar ie hoort, dan heb ik zo'n enorm decolleté dat mijn bh er royaal onderaan komt. Bovendien kreeg ik de 'flappen' niet goed opzij geschoven om mijn bh los te kunnen maken, laat staan een tepel te voorschijn te toveren. Of zou het te maken hebben met mijn formaat borsten?
De spullen gaan in elk geval terug.
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 10:43:34 #271
5428 crew  miss_sly
pi_79119779
ik heb shirts van mamalicious en van Boob.com (?) en ik vind ze wel prima. Nou moet ik zeggen dat ik thuis, als er niemand is, gewoon de boel bloot gooi, hoor, geen gedoe met discreet zitten doen Maar voor op een ander vind ik ze prima.

En is het idd geen regeldagje, Asy?

Ik had laatst een zuigplek op mijn borst zo grappig, een klein blauwe plek ahtig plekje, waarvan ik wist dat ze daar 's nachts per ongeluk verkeerd had zitten zuigen

Davinia, hoe is het met jou?
  zondag 14 maart 2010 @ 10:51:43 #272
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79119911
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:13 schreef Asyniur het volgende:
Ik zal sowieso nog eens een paar filmpjes maken van een drinkende Harry, want ik lach me soms kapot,
En dan natuurlijk nog dat lieve kriebelende handje
Te schattig is dat hè! Hier precies hetzelfde. Soms vind ik het ook wel zielig. Dan is hij zo fanatiek dat hij helemaal boos wordt omdat hij dan ineens merkt dat hij geen melk binnen krijgt.
pi_79120065
Ik heb die HEMA shirts ook, Asy. Bij de witte heb ik hetzelfde probleem. Ik heb er een flink decollete in want ik trek de stof dus ook tot waar hij hoort.
De zwarte zit anders/ruimer.

Ik doe, als er anderen bijzijn, gewoon een sjaaltje erbij om (ivm het enorme decollete)
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 11:04:04 #274
5428 crew  miss_sly
pi_79120107
Ik lees hier nu de posts van de beginnende mama's en de probleempjes enzo, en ineens realiseer ik me dat ik al bijna 8 maanden bv geef Dat ik in de begintijd ook diezelfde vragen had, en dat die toch echt van alle tijden zijn. Het is zo natuurlijk, maar het is niet zo simpel, die borstvoeding. Maar wat is het bijzonder
  zondag 14 maart 2010 @ 11:06:10 #275
18860 sindell
Seriously
pi_79120136
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Ow en nog een vraagje: is er iemand die borstvoedingshirts/topjes gebruikt? En zo ja, van wel merk? Andere ervaringen zijn ook welkom.

Ik had namelijk Hema-shirts/topjes besteld. Perfecte pasvorm, heerlijke stof, alleen bij mijn borsten zitten ze echt heel erg raar. De band die onder de borsten hoort te lopen, loopt bij mij eroverheen en als ik hem naar beneden trek zodat ie zit waar ie hoort, dan heb ik zo'n enorm decolleté dat mijn bh er royaal onderaan komt. Bovendien kreeg ik de 'flappen' niet goed opzij geschoven om mijn bh los te kunnen maken, laat staan een tepel te voorschijn te toveren. Of zou het te maken hebben met mijn formaat borsten?
De spullen gaan in elk geval terug.
Ik heb ook die van Hema, maar voor het voeden zijn ze echt niet handig, ik gok op het formaat borsten inderdaad. Die passen er gewoon niet door.
Dus thuis inderdaad gewoon de boel weer omhoog.
pi_79120256
Ik zit nog steeds met een vreselijk slordige drinkster. Ze laat tijdens een voeding echt tig keer los. Ze drinkt al slordig sinds haar geboorte maar het lijkt wel weer erger te worden.
Ik vind het toch niet zo leuk want het vergt meer van me zo, de voedingen duren langer en dat onrustige drinken (loslaten en met armpjes slaan) is niet relaxed natuurlijk.
Ik ben bang dat ik er op deze manier de borstvoeding eerder mee ga opgeven.

Ik denk echt dat het haar tongriempje is. Ze kan ook echt haar tong niet uitsteken. Een cb verpleegkundige heeft er 4 weken geleden naar gekeken en vond het ook kort maar zou er een notitie van maken zodat de arts er 18 maart naar kon kijken.

Ik weet het niet..
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 11:16:02 #277
5428 crew  miss_sly
pi_79120308
Wat vervlend, lily. Is het geen optie om eerder te laten kijken naar het tongriempje? Als dat het is, is het op te lossen, toch? En dan kun je misschien wel nog een tijdje bv blijven geven op een fijne manier, als je dat zou willen.
pi_79120490
De 18de is donderdag al, maar ik had er inderdaad 4 weken geleden geen genoegen mee moeten nemen. Misschien moet er echt iets aan gebeuren en had het haar (en mij) 4 weken beter drinken gescheeld.
Ik ben ook te lang aan het "doorsukkelen". Het gaat wel, ze drinkt natuurlijk wel. Ze leeft nu al bijna 12 weken op borstvoeding maar goed, als het beter kan, graag.

Ik hoor het donderdag wel..

oh, en ik wil heel graag gewoon doorgaan.
  zondag 14 maart 2010 @ 11:41:37 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79120890
Ik wilde nou net een bv-shirt omdat ik daar dan mee in het openbaar/bij anderen kon voeden.
Thuis trek ik inderdaad gewoon mijn t-shirt omhoog. Daar hoef ik het niet voor te hebben.

lily, ik heb zo'n beetje alle kleuren besteld en met alle soorten mouwen, maar ze zijn allemaal precies hetzelfde model dus bij mij loopt alles zo raar (had er 8 besteld en echt alle 8 gepast).
Enige waar ik nog over twijfel is of ik dan niet een XL zal bestellen. Misschien dat die beter zit?

Vervelend lily dat het niet lekker loopt. Zie PM voor de rest

Ow en wat betreft dat 'regeldag': Harry is nu 4 weken. Is dat de tijd voor een regeldag? Ik zou anders niet weten waarom er een regeldag zou moeten zijn want ik heb meer dan genoeg voeding. Hij hoeft dus echt niet te 'regelen' dat er nog meer komt. Hij krijgt het huidige aanbod al niet op
pi_79121342
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:41 schreef Asyniur het volgende:
lily, ik heb zo'n beetje alle kleuren besteld en met alle soorten mouwen, maar ze zijn allemaal precies hetzelfde model dus bij mij loopt alles zo raar (had er 8 besteld en echt alle 8 gepast).
Enige waar ik nog over twijfel is of ik dan niet een XL zal bestellen. Misschien dat die beter zit?
Oh, die van mij waren er alleen in zwart of wit (in december). Ik heb een L en een XL (nu weet ik niet welke XL is)
  zondag 14 maart 2010 @ 12:04:43 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79121426
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:00 schreef lily het volgende:

[..]

Oh, die van mij waren er alleen in zwart of wit (in december). Ik heb een L en een XL (nu weet ik niet welke XL is)
ze hebben nu ook met een bloemetje, verder is het inderdaad alleen zwart/wit.
pi_79122906
Zuigvlekken

Ik heb 1 bv-shirt van de hema: een paarse met lange mouwen. Heb eerst thuis een paar keer moeten oefenen om m'n borst een beetje charmant door dat gaatje te krijgen En inderdaad zit die rand die onder je borsten hoort te hoog. Maar dat vind ik ook zo gek van die voedingsbh's daar, die gaan maar tot cup D. Alsof grotere borsten zeldzaam zijn bij borstvoeding
Dan heb ik ook nog een shirt van de H&M en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal

Ik baker ze ook wel eens in tegen het wapperhandje, nou ja, soort van. Gewoon inwikkelen in een badcape, kan dat knuistje nergens heen.

Davinia hoe gaat het nu?

En Mammietje, nog aan de ab en/of bv?
  zondag 14 maart 2010 @ 18:11:22 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79135613
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:51 schreef WupWup het volgende:
Zuigvlekken

Ik heb 1 bv-shirt van de hema: een paarse met lange mouwen. Heb eerst thuis een paar keer moeten oefenen om m'n borst een beetje charmant door dat gaatje te krijgen En inderdaad zit die rand die onder je borsten hoort te hoog. Maar dat vind ik ook zo gek van die voedingsbh's daar, die gaan maar tot cup D. Alsof grotere borsten zeldzaam zijn bij borstvoeding
Dan heb ik ook nog een shirt van de H&M en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal

Ik baker ze ook wel eens in tegen het wapperhandje, nou ja, soort van. Gewoon inwikkelen in een badcape, kan dat knuistje nergens heen.

Davinia hoe gaat het nu?

Heb jij ook een royale cup dan?
Ik heb in elk geval nu een XL besteld. Kijken of dat beter is/zit.

Oja en grote(re) borsten en voedingsbh's: een verschrikkelijk moeilijke combi. En dan heb ik ook nog maar een smalle omvang. Dan is het bijna onmogelijk.

Dat ' inbakeren' heb ik ook wel eens aan gedacht maar voorlopig lukt het zo nog. Want ik heb er dan vaak wel last van bij het aanleggen, tegelijkertijd vind ik zo'n handje kriebelend op mijn borst een van de ultieme genietmomentjes...
pi_79144367
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:11 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heb jij ook een royale cup dan?
Ik heb in elk geval nu een XL besteld. Kijken of dat beter is/zit.

Oja en grote(re) borsten en voedingsbh's: een verschrikkelijk moeilijke combi. En dan heb ik ook nog maar een smalle omvang. Dan is het bijna onmogelijk.

Dat ' inbakeren' heb ik ook wel eens aan gedacht maar voorlopig lukt het zo nog. Want ik heb er dan vaak wel last van bij het aanleggen, tegelijkertijd vind ik zo'n handje kriebelend op mijn borst een van de ultieme genietmomentjes...
Och royaal... vergeleken met een jaar geleden misschien. Ik heb nu meestal een D en soms een DD/E. Beetje afhankelijk van de pasvorm, maar die van de hema is dus te klein. Bh's van de prenatal daarentegen zitten me goed, maar die hebben niet zo'n band over je borst waardoor je gelijk heel bloot zit.

Ik doe het inbakeren ook niet vaak hoor, heb het een paar keren gedaan en dan alleen voor tijdens de voeding. Maar misschien heeft een ander er wat aan

Emma heeft het bijten nu echt uitgevonden En een lol dat ze dan heeft! Blij dat ze nog geen tanden heeft
pi_79144711
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:51 schreef WupWup het volgende:
Vandaag exact precies 22 maanden! BV dan he! Dubbel feest, zit ik me nu te bedenken, want dat maakt het totaal (8 + 18 + 22 mnd =) 48 maanden = 4 jaar!!! (En mijn oudste kind is nu 5 jaar en 3 maanden!) Waar kan ik mijn lintje halen? En de AB doen we er naast, blijkt prima te gaan. Ik had Dr. Hale ook gewoon meteen moeten vertrouwen! Bedankt voor je belangstelling trouwens, doet me goed.
En is bij jou nu alles "geregeld"?

Borstvoedings-shirts heb ik nooit gehad. Hop, gewoon shirt omhoog, en als het nodig was jas stukje ervoor. Heb toen de kinderen klein waren ook nooit problemen gehad met in het openbaar voeden, ging als het mogelijk was met de rug naar de menigte zitten. En als dat niet kon, jammer dan, wat ziet men nou helemaal? De achterkant van een koppie. En de enkeling die daar aanstoot aan nam, ach... die had zich waarschijnlijk ook aan een brullend kind (van de honger) geïrriteerd.
pi_79145030
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vandaag exact precies 22 maanden! BV dan he! Dubbel feest, zit ik me nu te bedenken, want dat maakt het totaal (8 + 18 + 22 mnd =) 48 maanden = 4 jaar!!! (En mijn oudste kind is nu 5 jaar en 3 maanden!) Waar kan ik mijn lintje halen? En de AB doen we er naast, blijkt prima te gaan. Ik had Dr. Hale ook gewoon meteen moeten vertrouwen! Bedankt voor je belangstelling trouwens, doet me goed.
En is bij jou nu alles "geregeld"?

Borstvoedings-shirts heb ik nooit gehad. Hop, gewoon shirt omhoog, en als het nodig was jas stukje ervoor. Heb toen de kinderen klein waren ook nooit problemen gehad met in het openbaar voeden, ging als het mogelijk was met de rug naar de menigte zitten. En als dat niet kon, jammer dan, wat ziet men nou helemaal? De achterkant van een koppie. En de enkeling die daar aanstoot aan nam, ach... die had zich waarschijnlijk ook aan een brullend kind (van de honger) geïrriteerd.

Toepasselijk lintje hè

Problemen met openbaar voeden heb ik ook niet, maar krijg je geen koude buik met shirt omhoog?
pi_79145650
LOL! Yesss, mijn welverdiende lintje!

Koude buik? Eh... alleen in de winters? Waar voed jij die kinders dan? De enkele keer dat ik buiten in een berm neergeploft ben om te voeden was het zomer! En van een brullend kind krijg je het zo warm dat je wel wat afkoeling kan gebruiken toch? Zit me nu te bedenken, vroeger had ik het altijd koud (was ook maar 47 kilo tot ik kinders kreeg). Ben sindsdien wat (welkome) kilootjes aangekomen, maar heb het vooral door de continuë hormonen volgens mij altijd warm gehad. Loop tegenwoordig zelfs in de winter vaak nog met enkel een t-shirt aan.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:51:28 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79175036
Mammietje, gefeli met je mijlpaal!

Hier gaat het beter. Ze is zowaar een paar keer perfect eraf gekomen, per ongeluk! we kunnen het dus wel! nu uitzoeken wat ik deed waardoor ze zo goed bleef zitten... daar zij nwe nog niet achter.
ik denk dat het aanleggen goed gaat, maar ze glipt eraf of zo... Naja, de raynauds is weer een stuk beter, dus dat is heel fijn. gister met mijn zus uitgeweest, kleerrtjes gekocht, was ook erg fijn. even het huis uit.
en ik moet gewoon maar heel erg mn best doen om niet te hard tegen de muren op te lopen, want dat geeft echt serieuze pijnklachten, zoals GWS had gevonden.
naja, we komen er wel.

en ik hoop echt over een tijd te kunnen zeggen 'we hadden een turbulente start, maar nu heb ik bv kunnen geven tot we er geen zin meer in hadden, en heb ik me niet weg moeten laten pesten door pijn'. als ik dat kan zeggen, ben ik tevreden.

ik vind het zoooo bijzonder, ligt ze aan, ik voel de tsr, en dan gaat het *klok* *klok* *klok* *klok* mijn melk! voor haar ja, vind ik mooi. daar doen we het voor. hopelijk binnenkort volledig pijnloos.

nu weer snel terug naar mijn regelende en niet slapende dochter
  maandag 15 maart 2010 @ 17:37:38 #289
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79176824
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?

Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.

Klinkt dat bekend?
  maandag 15 maart 2010 @ 20:08:06 #290
12913 GreatWhiteSilence
pi_79182622
FF, ik voed helaas nog niet zo lang, dus ik zou het niet echt kunnen zeggen. Ik weet wel dat de bv op het moment een stuk beter gaat dan de vaste voeding. Maar we zijn met zijn allen wel een weekje ziek geweest, dus ik vermoed dat het daardoor komt. Is het voor jou een probleem dat hij misschien geen zin heeft om te eten, maak je je daar zorgen over?

Davinia, wat goed dat het zo lekker gaat! Nog even en je kunt ervan genieten zonder dat je constant op zit te letten of ze goed aangelegd ligt. Dan zal het nog beter gaan, vermoed ik, want dat is weer een stresspuntje minder...
  maandag 15 maart 2010 @ 20:25:18 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79183573
hier niet gered tot zo lang. Maar Jen eet ook voor geen meter hoor.
pi_79183863
Davinia wat fijn om te horen dat het beter gaat!

Mammietje ik ben altijd al een koukleum geweest eigenlijk, daar veranderen die hormonen helaas niks aan. (Alhoewel vriend mijn voeten wel aangenamer vond aanvoelen in bed tijdens de zwangerschap ) Brrr alleen een tshirt... zelfs hartje zomer slaap ik het liefst nog onder het dekbed

FF sorry ik ben nog geen langvoeder. Vind je het vervelend dat peuter vaker wil drinken of maak je je zorgen om tekorten?
  maandag 15 maart 2010 @ 22:59:52 #293
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79191754
Aan het drinken ben ik wel gewend.
Hij bouwt het zelf wel af.

12-uurtje stopte hij zelf mee begin dit jaar en soms heeft hij 's middags ook geen zin.

Hij springt wel vaak bij mama om 'tittie' te doen.

Ontbijt gaat de laatste tijd weer lekker (Lu Vital is hij gek op).
Lunch al iets moeilijker. Een hele boterham lukt meestal niet. Maar als hij zin heeft worden het er wel 2. En het avondeten.... Tja. Dan veel, dan niets.

Vanaf ongeveer zijn 6e maand eet hij ook al vast. Rapley. Ik heb het gevoel dat dat in het begin beter ging dan nu. Nu is het met veel dingen dat hij het niet wil eten.

Maar ik maak me idd. meer zorgen om wat hij binnenkrijgt aan 'normaal' eten.

Aan de andere kant, zijn groei- en gewichtscurves zijn normaal.
  maandag 15 maart 2010 @ 23:05:33 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79192004
FF, mss is het een fase dat je kindje wat minder nodig heeft? los van hoeveel bv hij binnenkrijgt? je zegt dat hij zelf ook de bv afbouwt, dus dat is dan tegenstrijdig met het idee dat hij op de bv vertrouwt voor zijn voeding, nietwaar?

gws, ik help je hopen. was iedereen maar zo positief als jij! net laatste voeding was weer perfect! maar ze liet zelf ook los zonder te gaan sabbelen, dus ik denk echt dat daar ook een deel van het euvel zit... we puzzelen verder
pi_79192731
FF, ik voedt alleen snachts (jaja, ook binnen 5,3 jaar welgeteld 4 jaar geen nacht doorgeslapen! ) dus ik zou het niet kunnen herkennen. Maar wat jij beschrijft wat ie binnen krijgt, klinkt mij als een gewone peuter in de oren, hoor. Ik heb er zelfs 1 (die geen bv meer krijgt) die minder eet. En Bink zit momenteel ook in een fase dat eten hem gestolen kan worden. Neem aan dat er ook nog tussendoortjes (appeltje, koekje etc.) bij zitten?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw omgeving reageert dat je nog bv geeft?
  maandag 15 maart 2010 @ 23:53:10 #296
12913 GreatWhiteSilence
pi_79193916
*is rasoptimist *

Dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat het mij gelukt is te blijven voeden.
Ow, en ik heb pitbull-trekjes, dat helpt ook wel...
pi_79194092
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
*is rasoptimist *

Dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat het mij gelukt is te blijven voeden.
Ow, en ik heb pitbull-trekjes, dat helpt ook wel...
Zolang je kind dat maar niet heeft dan, he?!
Ik neem tenminste aan dat je het vastbijten bedoeld, en niet de lelijkheid!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:46:58 #298
12913 GreatWhiteSilence
pi_79195298
Over dat vastbijten in combinatie met Annicka ga ik niets zeggen. Iets met wet van Fok enzo...
pi_79198379
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:

Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.

Klinkt dat bekend?
Peuters eten nou eenmaal niet zoveel vast voedsel, ze groeien minder hard dan de eerste 1,5 jaar.
Hier 2jr 9mnd (ow al zo lang ) wordt eigenlijk alleen 's avonds 's nachts en 's ochtends gedronken, en heel soms 's middags als ik toevallig thuis ben en Pepijn is volledig uitgeput.
Maar ik denk dat je op deze leeftijd ook gewoon kunt vertellen "bij mama drinken is voor voor het slapen, wil je nu limonade of een banaan?" of iets dergelijks.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:50:53 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_79198709
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:59 schreef FF het volgende:
Aan het drinken ben ik wel gewend.
Hij bouwt het zelf wel af.

12-uurtje stopte hij zelf mee begin dit jaar en soms heeft hij 's middags ook geen zin.

Hij springt wel vaak bij mama om 'tittie' te doen.

Ontbijt gaat de laatste tijd weer lekker (Lu Vital is hij gek op).
Lunch al iets moeilijker. Een hele boterham lukt meestal niet. Maar als hij zin heeft worden het er wel 2. En het avondeten.... Tja. Dan veel, dan niets.

Vanaf ongeveer zijn 6e maand eet hij ook al vast. Rapley. Ik heb het gevoel dat dat in het begin beter ging dan nu. Nu is het met veel dingen dat hij het niet wil eten.

Maar ik maak me idd. meer zorgen om wat hij binnenkrijgt aan 'normaal' eten.

Aan de andere kant, zijn groei- en gewichtscurves zijn normaal.
Ruben krijgt dan wel geen borstvoeding meer, maar eet ook de ene dag meer dan de andere dag. Niet raar denk ik, ik heb zelf ook wel verschil, een en ander ook afhankelijk van wat er op tafel staat natuurlijk (en dat zal bij een kleintje misschien nog wel erger zijn, tenslotte kan ik zelf beslissen wat er op tafel staat en hij niet)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:34:47 #301
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79199481
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:

Klinkt dat bekend?
Ja hoor,pas toen ze beduidend minder ging drinken ging ze meer eten. Dat heeft nooit problemen opgeleverd met haar groei overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')