quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:47 schreef amaranta het volgende:
Ik post het even hier. Ik heb 6 wasbare zoogcompressen van Avent,waarvan 2 er nog nooit gebruikt zijn. Nieuwprijs ligt rond de 10 euro.
Voor 5 euro excl. verzendkosten doe ik ze weg. Ik heb alleen het oorspronkelijke wasnetje niet meer. Kan er wel een van mn andere wasnetten bij doe evt.
Pomperidon. En vanmorgen was het echt weer aanhappen *kloekkloekKLOEKKLOEK.. proest!* en dan de tepel uitspugen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:44 schreef Rubey het volgende:
Freecell, L. heeft hier hetzelfde gehad alleen hebben wij er heel lang mee aangemodderd, nu na vier maanden beginnen de krampen wat af te nemen en drinkt ze wat rustiger. Het weg laten lopen van de TSR maakte hier eigenlijk niet zoveel uit. Wat voor zetpillen hebben jullie voor Florian gekregen?
Jaquote:Op zondag 7 maart 2010 13:53 schreef WupWup het volgende:
Bedoel je Domperidon? Dat is toch een middel tegen misselijkheid en braken? Wist niet dat dat ook tegen darmkrampen werkt
quote:Op zondag 7 maart 2010 19:05 schreef Linda2205 het volgende:
Even snel een vraag tussendoor, want het is echt crisis hier thuis. Maar ik denk er over om Lotte flesvoeding te gaan geven, naast de bv, omdat ik blijf denken dat ze niet genoeg drinkt. Vandaag dronk ze ook meer als anders, ze plast geen superzware luiers, maar wel altijd een plasje in de luier, ze poept niet (vochttekort?). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Een flesje na de borst? Een eigen tijdstip inplannen? En kan ik dan al vanaf 6 maanden nemen (ze is 20 maart 6 maanden)?
Ik vind het helemaal niks zoWe hebben allebei een uur lopen huilen en de tranen zitten nogsteeds erg hoog bij mij
Lieve Linda, ik denk dat als Lotte niet genoeg zou krijgen, dat ze dat dan zelf wel 'regelt' door vaker bij jou te vragen. Is de crisis bij jou thuis het gevolg van de bv of heeft dat andere oorzaken? Natte luiers zijn natte luiers, daar zou ik me echt helemaal niet druk om maken hoe zwaar ze precies zijn. Hoelang poept ze al niet? Geef je haar al bijvoeding? Borstvoeding KAN zo goed op het kind afgestemd zijn dat er amper reststoffen zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:05 schreef Linda2205 het volgende:
Even snel een vraag tussendoor, want het is echt crisis hier thuis. Maar ik denk er over om Lotte flesvoeding te gaan geven, naast de bv, omdat ik blijf denken dat ze niet genoeg drinkt. Vandaag dronk ze ook meer als anders, ze plast geen superzware luiers, maar wel altijd een plasje in de luier, ze poept niet (vochttekort?). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Een flesje na de borst? Een eigen tijdstip inplannen? En kan ik dan al vanaf 6 maanden nemen (ze is 20 maart 6 maanden)?
Ik vind het helemaal niks zoWe hebben allebei een uur lopen huilen en de tranen zitten nogsteeds erg hoog bij mij
Je bent een bv-junk of je bent het niet he!quote:Op maandag 8 maart 2010 09:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mammietje, je blijft dus voeden? Mooi dat Bink er geen last van heeft.
Ik ben er ook eentje hoor, ik heb een paar dagen geleden een boek uit de bibliotheek gehaald waarin staat dat borstvoeden na het eerste jaar schadelijk kan zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je bent een bv-junk of je bent het niet he!
Bij veel volken is dat wel het geval met melk... (koeienmelk wel te verstaan)quote:Op maandag 8 maart 2010 09:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik ben er ook eentje hoor, ik heb een paar dagen geleden een boek uit de bibliotheek gehaald waarin staat dat borstvoeden na het eerste jaar schadelijk kan zijn.Ik zit eraan te denken om een artikel van bv.com uit te printen en dat in het boek te stoppen bij de betreffende bladzijde...
![]()
![]()
Alsof er ook maar één voedingsmiddel is wat schadelijk wordt voor een mens na een bepaalde leeftijd. Zie je het voor je? 'Ja mevrouw, u bent nu 30, aardappels zijn vanaf nu schadelijk voor uw gezondheid. En na uw 50ste stoppen met citrusvruchten.'.
Koeienmelk is geen voedingsmiddel, dat is een error of judgement...quote:Op maandag 8 maart 2010 09:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij veel volken is dat wel het geval met melk... (koeienmelk wel te verstaan)
Ik vind het anders heerlijk en drink minimaal een liter per dagquote:Op maandag 8 maart 2010 09:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Koeienmelk is geen voedingsmiddel, dat is een error of judgement...![]()
Lindaquote:Op maandag 8 maart 2010 09:10 schreef Twinkly het volgende:
Martinewat een toestand, ik zou er ook heel onzeker van worden. Ik sluit me aan bij Mammietje dat ze nu waarschijnlijk gewoon aan het regelen is en je straks weer genoeg hebt. Maar ik heb ook geen verstand van tepelhoedjes ,ik geloof dat Oeke er een keer iets over gezegd heeft dat het onzin is dat met tepelhoedjes de melkproductie niet voldoende gestimuleerd wordt? Nou daar zijn jij en Lotte en Oeke en Kobus toch wel het levende voorbeeld van.
Nou ja schadelijk...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:00 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En Tico, waarom is dat dan opeens schadelijk?
Ik heb wel eens geschreeuwdquote:Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef Ticootje het volgende:
bijten = afkoppelen... gewoon zeggen dat het niet mag..
ik had mijn scherm tel ang open staan, dusvorige reactie wasbeetje spuit elf.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:16 schreef miss_sly het volgende:
2 probleempjes: ze begint met bijten, meteen als ik haar aanleg. Dus bij het aanleggen gaat het al fout, en dat gaat zo snel, dat ik er niet op kan anticiperen.
2e probleempje: ze wil nu helemaal niet meer. Geen van beide borsten, ook geen flesje, ze wil niets.
1997...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:
OepsMijn smoes is dat ik vanaf half 6 wakker ben
![]()
lol bv na 1 jaar vergif, ik hoop dat dat een heel oud boek was!
Als je toch al bezig bent met bijvoeden... let dan op de voedingsmiddelen die laxeren...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
1997...![]()
Linda, probeer haar maar zoveel mogelijk aan te leggen. Dan is het meestal snel voorbij. Of het moet een sprongetje zijn, maar dan zal andere voeding geven ook niet helpen, denk ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Davinia succes bij de LK!! Komt vast allemaal goed![]()
Wat een schattige foto van Aviva in je avatar
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Oh dat hoorde er ook nog bij!quote:Op maandag 8 maart 2010 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, dank je
Staan wel goede dingen in. Ik hoop alleen dat ze geen aantal dagen in staking gaater staat niet bij wat je moet doen om te zorgen dat ze wel voldoende voeding en vocht binnenkrijgt. Ze slaapt nu al een hele tijd, dus ze was iig al erg moe van de hele ochtend huilen. Als ze wakker wordt, ga ik haar in haar kamertje in het schemerdonker (gordijnen dicht) rustig proberen aan te leggen en hopen dat het dan alweer wat beter gaat. En anders gaan we vanmiddag maar in bad, denk ik.
Wat heerlijk Linda!quote:Op maandag 8 maart 2010 10:45 schreef Linda2205 het volgende:
Appel zorgt hier ook voor goede doorstroom..of naja...appelsap!
Ik vroeg me af of ik dr stukjes pruim mag geven...ga ik zo eens even opzoeken. Maar we hadden net poepZe was heel erg aan het persen, echt
maar het kwam niet, dus klysma gegeven. Toen kwam na 5 minuutjes weer een halve luier met ingedroogde stinkende poep met stukjes. Maar daar stopte het niet
Er kwam mooie, gele, natte, zure bv-poep achteraan
En ze is helemaal happy nu, ligt gezellig te kletsen en lachen in de box
ik kon nog net op tijd aan de kant springen en ik heb nu heel veel was. maar ook een blij kind![]()
Ik denk dat ze pijn heeft in dr mondje...quote:Op maandag 8 maart 2010 13:24 schreef miss_sly het volgende:
ze is wakker. Ze zocht wel naar de tepel, maar toen ik die ook aanbood,b egon ze nog voor ze die in de mond had heel hard te huilen. Allebei de kanten![]()
Nu zit ze wel lekker te smikkelen van een half boterhammetje.
Ik snap het niet, en weet echt niet wat ik moet...
Kun je in dr mondje kijken? Zie je misschien daar iets raars?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:26 schreef miss_sly het volgende:
ja, dat dacht ik ook, maar hte brood gaat er prima in, ook doorslikken en kauwen enzo.
Probeer het gewoon op een rustig moment, bijvoorbeeld vanavond nog eens. Lekker rustig samen op bed liggen en laat maar gaan...quote:Op maandag 8 maart 2010 13:33 schreef miss_sly het volgende:
Voor zover ik kan zien niets raars. Ook geen bobbels van aankomende tanden of kiezen. 1 vrijwel helemaal door en 1 half door tandje onderin.
Ze is 7,5 maand vandaag precies een x-aantal weken, dat zal dan wel een week of 30-31 zijn?
en nu heel erg aan het smullen van de tweede helft van de boterham, waarbij ze zat te dansen terwijl ik die aan eht smeren was en ze niet kon wachten om aan te vallen.
Dat kan heel goed...quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Goed, een hele boterham in totaal dus. Even goed gezocht, maar geen geknoeide stukjes opd e grond ofzo. En een aantal gulzige slokken water uit een flesje.
Het lijkt er dus op dat ze iets tegen de borst heeft. Zou ze dan zo geschrokken zijn van mijn reactie vanmorgen, dat ze niet meer durft?![]()
Ik denk dat we zo maar even in bad gaan zitten samen, gewoon lekker warm en knus.
zal ze al leeg zijn?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:20 schreef Linda2205 het volgende:
nog meer poep
GWS, ze had echt wel last van dr buikje, ook geen wonder als je al een maand niet normaal gepoept hebt. Dr buik voelde altijd aan alsof ze dr buikspieren aangespannen had. Maar veel drinken doet ze nog steeds, dus het is niet het enige wat er was.
Miss, ik hoop dat Senna zixh heel snel realiseert hoe fijn het was om bij jou te drinken, want dit klinkt heel verdrietig
Linda, ik had precies dezelfde onzekerheden als jij rond die tijd, uitgezonderd het poepen, dat deed/doet Ko ook zeer weinig, maar ik heb nooit hele harde brokken in zijn luier gevonden. Meer stopverf.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:10 schreef Twinkly het volgende:
Martinewat een toestand, ik zou er ook heel onzeker van worden. Ik sluit me aan bij Mammietje dat ze nu waarschijnlijk gewoon aan het regelen is en je straks weer genoeg hebt. Maar ik heb ook geen verstand van tepelhoedjes ,ik geloof dat Oeke er een keer iets over gezegd heeft dat het onzin is dat met tepelhoedjes de melkproductie niet voldoende gestimuleerd wordt? Nou daar zijn jij en Lotte en Oeke en Kobus toch wel het levende voorbeeld van.
Mja, ik ben ook een beetje huiverig voor onze afspraak bij de arts, omdat er altijd uitgerekend wordt hoeveel ze per dag aankomt enzo...voelt echt als een examenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef oeke het volgende:
[..]
Linda, ik had precies dezelfde onzekerheden als jij rond die tijd, uitgezonderd het poepen, dat deed/doet Ko ook zeer weinig, maar ik heb nooit hele harde brokken in zijn luier gevonden. Meer stopverf.
En ik was ook bedacht op ondervoeding, omdat je dat hoort met een tepelhoedje, maar Owlet stelde me gerust dat als je op verzoek aanlegt het vaak gewoon goed gaat.
Dus ik zou niet zeggen dat het onzin is, het gebeurt wel degelijk.
En toen Ko in 2 maanden maar 80 gram was aangekomen was het hek van de dam.
Maar op het cb zeiden ze dat dat normaal was met bv, de groei blijft niet zo explosief als in het begin en zijn hoofdje was veel gegroeid. Dus soms zit het ook in andere dingen.
Oja en die regeldagen daar was ik helemaal niet op bedacht.![]()
Dus ik herken het heel goed, die angst voor dat hoedje en de ondervoeding. Maar we hebben doorgezet en het gaat gewoon nog steeds heel goed allemaal. En Ko krijgt al 9 maanden moedermelk.1 maand gekolfd en de rest met de feesthoed!
Miss, wat zielig dat ze misschien geschrokken is van het bijten. Lekker ontspannen met haar werkt vast het beste. Ik kan er weinig van zeggen want dankzij dat hoedje, merk ik er niet altijd wat van als hij bijt. Dus soms kijkt hij me zo ondeugend aan en bijt dan op dat hoedje.
Hopelijk is ze gauw over haar schroom heen.![]()
Mammietje, ik word vrolijk van je verslag. Het is helemaal niet leuk, maar je beschrijft het zo mooi en vol overgave, aan de borstvoeding. Heerlijk om te lezen. Het geeft een soort vertrouwen in langer voeden op de een of andere manier. Ik wens jullie 2 een mooi bv-afscheid. Of niet.![]()
Ja, dr curve daar buigt ietsje af, maar dat is maar een heel klein beetje, wat opzich te verklaren is door dr explosieve lengtegroei, dus daar maak ik me niet zo druk om...maar die stomme arts hequote:Op maandag 8 maart 2010 15:36 schreef oeke het volgende:
Komt vast goed.En gewoon op de bv curve invullen dan kun je zelf zien hoe het gaat.
En elke dag uitrekenen? Tjee, daar zou ik ook zenuwachtig van worden.
Braadwurst en snitzel voeren zeg ik!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef Linda2205 het volgende:
mja, ze zei wel: als er een keer wat minder groei is, is dat niet zo erg. Maar ik geloof dr niet echt, vorige keer ging er al een wenkbrouw omhoog toen ze op de ondergrens zat (15 van de 15-20gram per dag)
Ik mis mn wintersport zo...quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Linda2205 het volgende:
owja, lekkerhopelijk laat ze nog een beetje voor mij over
hmmmmmquote:Op maandag 8 maart 2010 15:47 schreef Linda2205 het volgende:
ik kan wel worst voor je meenemen als ik weer naar NL kom...hoef je ze alleen nog te bradenIn juni ben ik er weer... Of opsturen
/offtopic
Dan ga ik stoppen met de bv eh AB eh...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
mammietje, fijn dat bink er geen last van heeft!gewetensvraag: wat ga je doen als hij er over een paar dagen wel op reageert? ...
Ooit keek ik er ook een beetje vreemd tegenaan; een kind voeden dat er zelf al 'om vragen' kan. Randy heeft maar 8 maanden gehad en Tinka 18 maanden, maar zij was een trage prater! Net als Bink overigens. Maar ik word regelmatig lachend wakker van hem hoor, als hij op dat dwingende toontje (soms ook heel lief zachtjes roepen) "Mamaaaaaa" roept! En die ritueeltjes ook: uit bedje tillen, naast je droppen, hij wacht tot je zelf ook goed ligt en dan geeft hij zijn foppie af! (Soms propt hij hem ook in mijn mond, mag ik hem ff hebben!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef oeke het volgende:
Mammietje, ik word vrolijk van je verslag. Het is helemaal niet leuk, maar je beschrijft het zo mooi en vol overgave, aan de borstvoeding. Heerlijk om te lezen. Het geeft een soort vertrouwen in langer voeden op de een of andere manier. Ik wens jullie 2 een mooi bv-afscheid. Of niet.![]()
Jaaaaa.... en dan al die mensen die op je in zitten te praten dat het belachelijk is dat je nog nachtvoedingen geeft en wie zij allemaal kennen die na 4 weken al doorsliepen en dat het jezelf na al die jaren toch wel op moet breken, blablabla.... Om met Petje Pitamientje te spreken: "We vinden het gewoon lekker!"quote:Op maandag 8 maart 2010 23:38 schreef oeke het volgende:![]()
Krijg helemaal zin in de nachtvoeding straks!
Hihihi voor de hippe langvoedstersquote:Op maandag 8 maart 2010 11:44 schreef DaviniaHR het volgende:
kiwi mag het eerste jaar niet.is sterk allergeen.
ik heb vanmiddag al een afspraak met de lk!perfecte aanlegtechniek, here we come!
miss, ik mail je nog ff de tijd.
Tja ik vraag me af of het zuigbehoefte is eigenlijk. Maar dat heb ik al eens geprobeerd, maar misschien even wat langer volhouden inderdaad.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En als je de 'lege' borst aanbiedt als je denkt dat ze genoeg heeft gedronken, maar misschien nog wel zuigbehoefte heeft? Misschien helpt dat?
Hamburgeren?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:05 schreef DaviniaHR het volgende:
miss, wat fijn!![]()
![]()
Sindell, mss heeft ze dan wel voldoende aan een pink?
Ben gister bij de lk geweest, en ze was erg tevreden!Waar ik niet zeker was dat het goed ging, verzekerde zij me dat het wel goed ging. Kheb we nog wat tips gekregen over hoe ik beter kon hamburgeren, maar verder was het eigenlijk wel prima!
![]()
dat had ik ff nodig
ze heeft ook geprobeerd die afsluiting van de melkuitgang open te pulken, maar dat is neit helemaal gelukt. al denk ik dat hij nu wel 'lek' is. hoef ik zelf niet aan de gang met een naald
Bigmac schijnt goed te zijn!quote:
Mja, ik ook. Ik krijg er gaatjes van in m'n tepels en tepelhofquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, vervelend freecell![]()
Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.
Achquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ze meten zowel bij het CB als in het ziekenhuis door een been uit te strekken, maar in het ziekenhuis trekken ze waarschijnlijk net wat harder
Of had ik hem niet in de droger moeten doen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef WupWup het volgende:
of gewoon iets te heet gewassen natuurlijk
joquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:32 schreef WupWup het volgende:
bleh spruw. krijgen we wel een paars-bekkie-foto?
Aan zijn oortjes door het bad, anders fik je je vingersquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef WupWup het volgende:
of gewoon iets te heet gewassen natuurlijk
In de ochtend na een voeding heb je meestal wel over voor een bekertje in de vriezer.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:50 schreef freecell het volgende:
[..]
jo
En ik heb het vandaag besteld, dus met héél veel mazzel morgen of overmorgen binnen. Dus ik begin zelf alvast bij mij met de Daktarin
[..]
Aan zijn oortjes door het bad, anders fik je je vingers
Over kolven gesproken: ik heb nog helemaal niet gekolfd, maar ik wil wel graag wat in de vriezer hebben. Ik weet alleen geen handige momenten te vinden... En nu zou een handig moment zijn, maar nu laat ik écht geen kolf los op mn tepels
Misschien moet je eens een ander middel proberen, zoals daktarin of ander gv.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:53 schreef Groofsken het volgende:
Wij zijn vandaag ook weer op het cb geweest.
R heeft weer (nog steeds?) spruw. We mogen weer aan de nystatine (of hoe heet dat spul)
![]()
En verder is hij groot, maar licht in verhouding. Zelfde als mijn dochter steeds was.
Gewoon niet invriezen...quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het wel handig om te kolven met spruw? Dat je misschien weer een herbesmetting krijgt door de melk?
Ja, maar ze zegt dat ze graag een voorraadje in de vriezer heeft, vandaar.quote:
Oh, niet doen dus.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, maar ze zegt dat ze graag een voorraadje in de vriezer heeft, vandaar.
Hoelang heb je behandeld? En soms werkt nystalnogwattus niet goed tegen de spruw.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:02 schreef Groofsken het volgende:
Ik gooi de gekolfde melk steeds weg eigenlijk. (Ik hoef maar drie keer in de week te kolven. Verder krijgt hij om en om kv en bv. Op mijn werkdagen heeft hij gewoon een extra kv en kolf ik één keer. Dat gooi ik dus weg daarna, dus daaraan kan het niet liggen.
quote:
Owja, goed puntquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het wel handig om te kolven met spruw? Dat je misschien weer een herbesmetting krijgt door de melk?
Tot ik Florian ook kan behandelen doe ik toch echt mezelf alvast met Daktarin hoor. Misschien helpt het wat en alle hulp is welkom nuquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:
En behandel jezelf en je kindje tegelijk. Niet alleen jezelf of alleen je kind, dat heeft geen zin.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
warhoofd
ik kon gisteren aan de telefoon met schoonmoeders met geen enkele mogelijheid op het woord 'lint' komen. 'zo'n ding op een rol... voor een cadeau... met glittertjes... voor een strik... HELP ME NOUOUOUUUU' (dat laatste tegen vriend die helemaal dubbel lag)
Yep, voor jezelf kun je micanazolcreme gebruiken dat is receptvrij.quote:
Ja, die heb ik.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Yep, voor jezelf kun je micanazolcreme gebruiken dat is receptvrij.
neequote:
Dat is hier ook zo en dat doe ik welquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef DaviniaHR het volgende:
nog een vraagje: tegen het eind van een voeding gaat ze liggen rukken en vechten, maar dan heb ik niet altijd het idee dat de borst echt leeg is. toch afkoppelen en andere borst aanbieden?
HE? Ik moest het wel op recept halen.... nou ja zeg.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:15 schreef freecell het volgende:
[..]
nee
Is gewoon bij elke drogist.
En Daktarin is de merknaam van miconazol, huismerk-miconazol is vaak veel goedkoper. En dat er dan voeten op de verpakking staan boeit niet
quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:20 schreef Orea het volgende:
*check* wel een goeie, moet ook nog een afspraak maken voor een voorlichtingsavond
Ik heb begrepen (maargoed, kan net zo goed weer één van de blabla verhalen zijn) dat het met grote borsten (zegge nu al cup G inmiddels) lastiger kan zijn met bv. Klopt dat?
En ik heb een tepelpiercing gehad. Heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn? Hij is destijds wel laag gezet, de piercer zei dat dat beter was als ik ooit nog borstvoeding wilde geven (maargoed, die piercing heb ik 13 jaar terug laten zetten....)
ik verkas de vraag wel even naar het borstvoedingstopic overigens
ja, idd alleen de creme is receptloosquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:21 schreef oeke het volgende:
De Daktarin die je in de mond van je baby doet is op recept en die je op je voeten doet tegen schimmel gewoon vrij verkrijgbaar.
Ik zou zelf niet met de voetenvariant in de mond van je baby gaan smeren.![]()
Bah, Davinia wat een gevecht. Hopelijk is morgen een betere dag.
Yep en dat kunnen wel iets van 8 uitgangen zijn ofzo...quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:02 schreef Orea het volgende:
Nou ja, heel stom.. Ik was 16 (...) en gaf al direct aan dat ik graag die piercing wilde, maar ook dat ik graag later (als ik groot ben) borstvoeding wilde gaan geven. Hij is dus lager gezet. Maar, ik begrijp dat de melkkanaaltjes niet alleen in het midden van de tepel lopen, maar in de hele tepel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is normaal... Als het goed is regelt het zich vanzelf en worden je borsten ook zinnelijk met de tijd... Dat de ene borst begint te stromen als er aan de andere wordt gedronken, heb ik nooit iets tegen kunnen doen, ja een hydrofieldoek.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:21 schreef leonieke het volgende:
Wat een interessante topicreeks![]()
Ik geef zelf ook borstvoeding en dat lukt vrij goed. Een half uur na de geboorte lag Thomas al goed te drinken en na 2 dagen in het ziekenhuis waren alle vroedvrouwen helemaal onder de indruk van onze zoon dat hij het zo goed deed.
Maar ik vraag me eigenlijk af of jullie in het begin ook zoveel last hebben gehad van een te hoge productie? Ik denk toch dat het daaraan ligt. 's Ochtends is mijn pyjama doorweekt en als Thomas aan de ene borst ligt te drinken, gebeurt het vaak dat mijn buik nat is van het vocht dat uit mijn andere borst loopt (dit op het moment dat ik geen bh aan heb natuurlijk als ik net wakker ben, anders zitten de compressen in mijn bh vrij vol).
Is dit normaal en zal dit zichzelf allemaal nog regelen? Hij is natuurlijk morgen pas 1 week, dus ik ben me ervan bewust dat er nog zaken moeten aangepast worden, ik vraag me gewoon af of ik daar zelf iets moet voor doen of dat het komt omdat vraag/aanbod nog niet helemaal juist zit.
Ah oké, een geruststelling dusquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is normaal... Als het goed is regelt het zich vanzelf en worden je borsten ook zinnelijk met de tijd... Dat de ene borst begint te stromen als er aan de andere wordt gedronken, heb ik nooit iets tegen kunnen doen, ja een hydrofieldoek.
Jep en met een beetje pech je bed ookquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah oké, een geruststelling dusThx
Maar nu weet ik dus ook waarom je na een bevalling zo veel wasjes moet draaien. Voor de mama alleen al elke dag een andere pyjama
Ik werd eerst misselijk (dus dan wist ik wat er ging komen) en daarna kreeg ik een brandend gevoel in mijn tepels. Ligt Annicka te drinken, is het alleen een brandend gevoel. Wel handig, want ik ben slechthorend en kan haar niet horen drinken. Als ik dat brandende gevoel krijg, dan weet ik iig dat er wat uitkomt...quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:40 schreef Twinkly het volgende:
GWS werd je dan echt misselijk? Bij mij doet het alleen pijn.
Owjaquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Liggend in het donker zie je geen kaakbewegingen...
ik heb het gelukkig pas als Harry aanhapt en begint te zuigenquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
TSR is hier ook goed pijnlijk AsyVervelend als Florian piept en urmelt in zijn slaap zo tegen voedingstijd
Hier twijfelmomentje... De gentiaan is binnen, maar ik zie niks meer in zijn mondje... En gisteren was het echt zo'n niet weg te poetsen wit laagje...![]()
Mijn tepels voelen nog wel naar maar ook veel minder...
Gentiaan of even aanzien... hmmm.
Niet aanzien, gewoon beginnen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
TSR is hier ook goed pijnlijk AsyVervelend als Florian piept en urmelt in zijn slaap zo tegen voedingstijd
Hier twijfelmomentje... De gentiaan is binnen, maar ik zie niks meer in zijn mondje... En gisteren was het echt zo'n niet weg te poetsen wit laagje...![]()
Mijn tepels voelen nog wel naar maar ook veel minder...
Gentiaan of even aanzien... hmmm.
Check..quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik heb wel eens een lilypad vol gehad zonder dat ik het door had. Trek je dat ding er af: *plens*
Ooitquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef sindell het volgende:
Ohw wacht...![]()
Ik er naar aanleiding van de reacties hier over tsr even op te letten en nu merk ik ineens op dat mijn borsten wat aanspannen bij een tsr en dat het een beetje prikt in de tepels.... (kijk net namelijk in beha als dat gebeurt en zie het druppelen...)
Gewoon uit het niets dus....
Worden ze ooit nog zindelijk? Of zit dat er niet meer in?
quote:
Dat doen we gewoon allemaal hoor.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:17 schreef sindell het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nou ja er zijn ergere dingen, maar nu snap ik dat trekkende gevoel ook gelijk. Had ik nog niet bedachtben dan ook geen bv expert, ik probeer gewoon mijn best te doen
quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:34 schreef Mammietje het volgende:
Gemiddeld tot een week voordat de 6-maanden-regeldagen beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
We zijn dag 6 ingegaanVannacht ook iedere 2 uur. Ze begon de nacht om half 1, toen kwam ze om 1 uur, 3 uur, 5 uur, 7 uur (ja dat is ook nog een beetje nacht
) en om half 8 zetten de bouwvakkers de kango in de gevel
![]()
Doe ik ook, Lotte heeft het voedingskussen in dr rug, of het dekbed. Maar meestal ligt ze al op dr zij voor ik goed en wel in bed lig en dan houdt ze zich aan mn bh vastquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Twinkly, misschien helpt het als je een kussentje achter zijn rug legt? Dan kan ie niet meer omvallen.
ok, dus ik doe dr niks tekort, das mooi.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb nooit pap gegeven en zal het nooit doen ook. Het woord papfles alleen al doet me gruwen van mijn kruin tot in de tenen.![]()
Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoegquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Doe ik ook, Lotte heeft het voedingskussen in dr rug, of het dekbed. Maar meestal ligt ze al op dr zij voor ik goed en wel in bed lig en dan houdt ze zich aan mn bh vastWerkt super
Wij moesten ook wel even oefenen hoor, maar het ging steeds beter. Lotte wordt niet woest, dat maakt het wel iets fijner om te oefenenquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoeg![]()
Wat ontzettend cute dat Lotte zich vasthoudt aan je bh![]()
GWS: Papfles!
Neeeejj, jij ook al?quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoeg![]()
Wat ontzettend cute dat Lotte zich vasthoudt aan je bh![]()
GWS: Papfles!
Whehquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:09 schreef leonieke het volgende:
Ah ja nu je het zegtik zat de hele tijd met teaser in mijn hoofd, maar zag de link niet met bv
wehhehe!quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Neeeejj, jij ook al?Mijn man begon daarnet ook met die ongein
"OW, dan weten ik welk woordje ik Annicka kan leren..."
![]()
Hier ging dat tot de zes volgroeide maanden automatisch: eerder deed ze haar mond niet open voor vast voedsel...
Welke malloot zei dat dan?quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:35 schreef Twinkly het volgende:
kreeg ik ook nog de opmerking of ik misschien verslaafd ben aan borstvoeding, "want dat komt ook voor..."dat wordt nog wat als Niels straks 1 is...
mijn manquote:
Ja, dat weet hij, maar we hebben zo'n "leuke" kinderarts die met 3 maanden al over rijstebloem begon omdat Niels reflux heeft en mijn man heeft dus allemaal collega's met kindjes die rijstebloem en johannesbroodpitmeel krijgen lang voordat ze zes maanden zijn. Dus hij vindt mij nogal krampachtig hiermee omgaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niels is net vier maanden oud.Sowieso is het advies: geen bijvoeding tot (en met?) de zes maanden. Weet je man van het WHO-advies?
Het lukt jou ook maar je bent nu moe van alles.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Wat moet ik nou? Nog een keer naar de LK?
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik word er zo verdrietig van.
Ik wil zo graag.
Waarom lukt het dan niet?
Ik denk dat je er veel te veel druk achter zet, veel te gespannen bent en dat het daarom niet lukt...quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Wat moet ik nou? Nog een keer naar de LK?
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik word er zo verdrietig van.
Ik wil zo graag.
Waarom lukt het dan niet?
Ik vind het heel moeilijk om het zo te zien. Meer als: mutsie, je kan het aan de andere kant toch ook?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef Twinkly het volgende:
Davinia
Wat fijn dat tenminste aan een kant het drinken zonder hoedje goed gaat Linda! Hier is ook een kant minder favoriet en hapt Niels minder goed aan, misschien is het dat waarom het daar zonder hoedje bij jou niet goed gaat?
Zodrá ik op invoeren klikte....quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
En nu ligt ze te slapen... al sinds 12 uur. Ik weet niet wat ik meemaak![]()
Nah, inmiddels is het 'nog maar' 180-200cc per dag (In elk geval ruim 300cc per 2 dagen).quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
WOW 300cc extra per dag! Is dat van 1 keer kolven?
Dat komt hier op hetzelfde neerquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:16 schreef WupWup het volgende:
Freecell (en Asyniur evt ook), je kunt ook blokvoeden bij overproductie. Dan deel je de dag in blokjes van 3 of 4 uur en geef je gedurende zo'n blok 1 borst op verzoek. Na zo'n blok wissel je van borst. Op die manier wordt de borst goed geleegd, krijgt je kind voldoende voeding en zal de productie zich wat beter gaan afstemmen.
Zo doe ik het inderdaad ook. Alleen heb ik een probleem in de nacht als hij dus 'pas' na 4 of 5 uur komt, dan ploft mijn tiet bijna uit elkaar. Moet ik eerst met de hand flink wat afkolven zodat hij normaal kan aanhappen, want anders lukt het hem niet om te drinken. Zou dat op een gegeven moment niet minder moeten worden met die stuwing?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:16 schreef WupWup het volgende:
Freecell (en Asyniur evt ook), je kunt ook blokvoeden bij overproductie. Dan deel je de dag in blokjes van 3 of 4 uur en geef je gedurende zo'n blok 1 borst op verzoek. Na zo'n blok wissel je van borst. Op die manier wordt de borst goed geleegd, krijgt je kind voldoende voeding en zal de productie zich wat beter gaan afstemmen.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:17 schreef sindell het volgende:
Ik ga maar gewoon wat op mijn gevoel af, zolang ze niet krijst en er zo goed uit blijft zien en goed poept en plast en alert is en normaal groeit zal het wel goed zijn toch?
Aha, kijk dan hebben we nog een paar weken te gaan om de v&a af te stemmen. Hij lijkt voldaan (alleen is het soms lastig te zien omdat hij door de verborgen reflux een grote zuigbehoefte heeft) en hij heeft zeker voldoende plasluiers.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef WupWup het volgende:
Happy het afstemmen van vraag en aanbod duurt ongeveer 6 weken heb ik me laten vertellen.
Er is geen 'normaal' hoe lang een kindje moet drinken. Ze leren gaandeweg effectiever te drinken, wat zich uit in kortere voedingen. Belangrijk is dat de baby voldaan en tevreden is en daarbij natuurlijk ook de plasluiers en de groei.
Hetzelfde hier hoor. We hebben gewoon eigenwijze madammekesquote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:17 schreef sindell het volgende:
Met Laura zit er eigenlijk geen regelmaat in![]()
Gistermiddag bijvoorbeeld dronk ze ineens als een bezetene, toen ben ik een minuut of 40 bezig geweest, ze had zelfs 1 leeg en nog wat van de 2e (normaal heeft ze aan 1 genoeg)
Gisteravond een keer of 2 een minuut of 10 en vervolgens slaapt ze gewoon goed. 1 keer vannacht een kwartiertje gevoed en toen was het weeren vanochtend ook een paar keer een minuut of 10 gedronken, langer niet eigenlijk. Ze laat zelf gewoon los...
Ik ga maar gewoon wat op mijn gevoel af, zolang ze niet krijst en er zo goed uit blijft zien en goed poept en plast zal het wel goed zijn toch?
Dat verschilt heel erg. Laatst heeft hij 'de laatste avondvoeding' maar 8 minuten gedronken aan 1 kant dus ik verwachtte hem 's nachts nog een keer maar uiteindelijk meldde hij zich gewoon na 6 uur pas weer.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:29 schreef happyme28 het volgende:
Asy, hier krijgt hij ook 1 borst niet leeg hoor, maar dan stopt hij met drinken en als hij na een paar keer proberen opnieuw aan te leggen, nog niet aanhapt ga ik er vanuit dat hij voldoende binnenkrijgt. Hoe lang drinkt jouw Harry per voeding ongeveer?
haha same here of hij zuigt ernaast (quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:13 schreef Asyniur het volgende:
HIj is soms zo fanatiek dat hij al begint te zuigen als hij voor de tepel ligt (dus nog niet in de mond) en als ik hem afkoppel dan zuigt hij met zo'n tuitmondje en gekrulde tong gewoon verder.
Dat mondjequote:Op zondag 14 maart 2010 08:22 schreef Twinkly het volgende:
Goed idee zijn armpje uit zijn mouwtje te halen! Ik heb net weer een poging tot liggend voeden gedaan en dat knuistje zat steeds weer in zijn mond (poging is mislukt).
[..]
haha same here of hij zuigt ernaast ()
Dan gewoon even zijn hand in de mouw trekken. Dan kan hij alleen nog maar onder zijn trui/pyjama bewegen maar hij kan zijn knuistje niet in de mond stoppen...quote:Op zondag 14 maart 2010 08:22 schreef Twinkly het volgende:
Goed idee zijn armpje uit zijn mouwtje te halen! Ik heb net weer een poging tot liggend voeden gedaan en dat knuistje zat steeds weer in zijn mond (poging is mislukt).
[..]
haha same here of hij zuigt ernaast () en dat doorzuigen deed hij ook toen hij jonger was
![]()
ik heb er een foto van, hij is hier precies 2 weken:
[ afbeelding ]
Hoe oud issie nu Asy? Niet toevallig een regeldag? In het begin ging het wel goed toch?quote:Op zondag 14 maart 2010 10:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dan gewoon even zijn hand in de mouw trekken. Dan kan hij alleen nog maar onder zijn trui/pyjama bewegen maar hij kan zijn knuistje niet in de mond stoppen...
Ja zo'n mondje dus alleen heeft Harry dan ook nog zijn tong gekruld (tongrol) en een beetje uit zijn mond.![]()
Hmm, ik ben nu aan het blokvoeden, maar nu komt Harry dus elke 1,5 tot 2 uur (behalve 's nachts). Das toch vreemd want hij zou nu meer achtermelk moeten binnenkrijgen dus vetter dus langer verzadigd.![]()
Morgen maar eens navragen aan die kinderarst/lactatiekundige...
Te schattig is dat hè! Hier precies hetzelfde. Soms vind ik het ook wel zielig. Dan is hij zo fanatiek dat hij helemaal boos wordt omdat hij dan ineens merkt dat hij geen melk binnen krijgt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:13 schreef Asyniur het volgende:
Ik zal sowieso nog eens een paar filmpjes maken van een drinkende Harry, want ik lach me soms kapot,
HIj is soms zo fanatiek dat hij al begint te zuigen als hij voor de tepel ligt (dus nog niet in de mond) en als ik hem afkoppel dan zuigt hij met zo'n tuitmondje en gekrulde tong gewoon verder.
En dan natuurlijk nog dat lieve kriebelende handje
Ik heb ook die van Hema, maar voor het voeden zijn ze echt niet handig, ik gok op het formaat borsten inderdaad. Die passen er gewoon niet door.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Ow en nog een vraagje: is er iemand die borstvoedingshirts/topjes gebruikt? En zo ja, van wel merk? Andere ervaringen zijn ook welkom.
Ik had namelijk Hema-shirts/topjes besteld. Perfecte pasvorm, heerlijke stof, alleen bij mijn borsten zitten ze echt heel erg raar. De band die onder de borsten hoort te lopen, loopt bij mij eroverheen en als ik hem naar beneden trek zodat ie zit waar ie hoort, dan heb ik zo'n enorm decolleté dat mijn bh er royaal onderaan komt. Bovendien kreeg ik de 'flappen' niet goed opzij geschoven om mijn bh los te kunnen maken, laat staan een tepel te voorschijn te toveren. Of zou het te maken hebben met mijn formaat borsten?![]()
De spullen gaan in elk geval terug.
Oh, die van mij waren er alleen in zwart of wit (in december). Ik heb een L en een XL (nu weet ik niet welke XL is)quote:Op zondag 14 maart 2010 11:41 schreef Asyniur het volgende:
lily, ik heb zo'n beetje alle kleuren besteld en met alle soorten mouwen, maar ze zijn allemaal precies hetzelfde model dus bij mij loopt alles zo raar (had er 8 besteld en echt alle 8 gepast).
Enige waar ik nog over twijfel is of ik dan niet een XL zal bestellen. Misschien dat die beter zit?
ze hebben nu ook met een bloemetje, verder is het inderdaad alleen zwart/wit.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:00 schreef lily het volgende:
[..]
Oh, die van mij waren er alleen in zwart of wit (in december). Ik heb een L en een XL (nu weet ik niet welke XL is)
Heb jij ook een royale cup dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:51 schreef WupWup het volgende:
Zuigvlekken![]()
Ik heb 1 bv-shirt van de hema: een paarse met lange mouwen. Heb eerst thuis een paar keer moeten oefenen om m'n borst een beetje charmant door dat gaatje te krijgenEn inderdaad zit die rand die onder je borsten hoort te hoog. Maar dat vind ik ook zo gek van die voedingsbh's daar, die gaan maar tot cup D. Alsof grotere borsten zeldzaam zijn bij borstvoeding
Dan heb ik ook nog een shirt van de H&M en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal![]()
Ik baker ze ook wel eens in tegen het wapperhandje, nou ja, soort van. Gewoon inwikkelen in een badcape, kan dat knuistje nergens heen.
Davinia hoe gaat het nu?
En Mammietje, nog aan de ab en/of bv?
Och royaal... vergeleken met een jaar geleden misschien. Ik heb nu meestal een D en soms een DD/E. Beetje afhankelijk van de pasvorm, maar die van de hema is dus te klein. Bh's van de prenatal daarentegen zitten me goed, maar die hebben niet zo'n band over je borst waardoor je gelijk heel bloot zit.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:11 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heb jij ook een royale cup dan?
Ik heb in elk geval nu een XL besteld. Kijken of dat beter is/zit.
Oja en grote(re) borsten en voedingsbh's: een verschrikkelijk moeilijke combi. En dan heb ik ook nog maar een smalle omvang. Dan is het bijna onmogelijk.![]()
Dat ' inbakeren' heb ik ook wel eens aan gedacht maar voorlopig lukt het zo nog. Want ik heb er dan vaak wel last van bij het aanleggen, tegelijkertijd vind ik zo'n handje kriebelend op mijn borst een van de ultieme genietmomentjes...
Vandaag exact precies 22 maanden!quote:
quote:Op zondag 14 maart 2010 21:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vandaag exact precies 22 maanden!BV dan he!
Dubbel feest, zit ik me nu te bedenken, want dat maakt het totaal (8 + 18 + 22 mnd =) 48 maanden = 4 jaar!!!
![]()
![]()
(En mijn oudste kind is nu 5 jaar en 3 maanden!) Waar kan ik mijn lintje halen?
En de AB doen we er naast, blijkt prima te gaan. Ik had Dr. Hale ook gewoon meteen moeten vertrouwen!
Bedankt voor je belangstelling trouwens, doet me goed.
En is bij jou nu alles "geregeld"?![]()
Borstvoedings-shirts heb ik nooit gehad. Hop, gewoon shirt omhoog, en als het nodig was jas stukje ervoor. Heb toen de kinderen klein waren ook nooit problemen gehad met in het openbaar voeden, ging als het mogelijk was met de rug naar de menigte zitten. En als dat niet kon, jammer dan, wat ziet men nou helemaal? De achterkant van een koppie. En de enkeling die daar aanstoot aan nam, ach... die had zich waarschijnlijk ook aan een brullend kind (van de honger) geïrriteerd.
Zolang je kind dat maar niet heeft dan, he?!quote:Op maandag 15 maart 2010 23:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
*is rasoptimist*
Dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat het mij gelukt is te blijven voeden.
Ow, en ik heb pitbull-trekjes, dat helpt ook wel...
Peuters eten nou eenmaal niet zoveel vast voedsel, ze groeien minder hard dan de eerste 1,5 jaar.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?
Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.
Klinkt dat bekend?
Ruben krijgt dan wel geen borstvoeding meer, maar eet ook de ene dag meer dan de andere dag. Niet raar denk ik, ik heb zelf ook wel verschil, een en ander ook afhankelijk van wat er op tafel staat natuurlijk (en dat zal bij een kleintje misschien nog wel erger zijn, tenslotte kan ik zelf beslissen wat er op tafel staat en hij niet)quote:Op maandag 15 maart 2010 22:59 schreef FF het volgende:
Aan het drinken ben ik wel gewend.
Hij bouwt het zelf wel af.
12-uurtje stopte hij zelf mee begin dit jaar en soms heeft hij 's middags ook geen zin.
Hij springt wel vaak bij mama om 'tittie' te doen.
Ontbijt gaat de laatste tijd weer lekker (Lu Vital is hij gek op).
Lunch al iets moeilijker. Een hele boterham lukt meestal niet. Maar als hij zin heeft worden het er wel 2. En het avondeten.... Tja. Dan veel, dan niets.
Vanaf ongeveer zijn 6e maand eet hij ook al vast. Rapley. Ik heb het gevoel dat dat in het begin beter ging dan nu. Nu is het met veel dingen dat hij het niet wil eten.
Maar ik maak me idd. meer zorgen om wat hij binnenkrijgt aan 'normaal' eten.
Aan de andere kant, zijn groei- en gewichtscurves zijn normaal.
Ja hoor,pas toen ze beduidend minder ging drinken ging ze meer eten. Dat heeft nooit problemen opgeleverd met haar groei overigens.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?
Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.
Klinkt dat bekend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |