abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:21:28 #201
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79015202
Ik heb nooit pap gegeven en zal het nooit doen ook. Het woord papfles alleen al doet me gruwen van mijn kruin tot in de tenen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79015209
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Twinkly, misschien helpt het als je een kussentje achter zijn rug legt? Dan kan ie niet meer omvallen.
Doe ik ook, Lotte heeft het voedingskussen in dr rug, of het dekbed. Maar meestal ligt ze al op dr zij voor ik goed en wel in bed lig en dan houdt ze zich aan mn bh vast Werkt super
Lotte!
Noah!
pi_79015291
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb nooit pap gegeven en zal het nooit doen ook. Het woord papfles alleen al doet me gruwen van mijn kruin tot in de tenen.
ok, dus ik doe dr niks tekort, das mooi.

Nog iets anders, in Dld zeggen ze, volledige BV tot de volgroeide 6 maanden, dus pas beginnen met vast eten met 7 maanden. Waarom verschilt dat? Meestal zie je toch verschil tussen 4-6 maanden, niet 6-7 maanden, qua beginnen
Lotte!
Noah!
pi_79015311
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Doe ik ook, Lotte heeft het voedingskussen in dr rug, of het dekbed. Maar meestal ligt ze al op dr zij voor ik goed en wel in bed lig en dan houdt ze zich aan mn bh vast Werkt super
Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoeg
Wat ontzettend cute dat Lotte zich vasthoudt aan je bh

GWS: Papfles!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79015401
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ga ik testen. De vorige keer werd hij woest want het ging allemaal niet snel genoeg

Wij moesten ook wel even oefenen hoor, maar het ging steeds beter. Lotte wordt niet woest, dat maakt het wel iets fijner om te oefenen Succes

Ow, en als ze moe is laat ze zich vallen en dan laat ze alleen dr hoofd scheef liggen, vindt ze ook prima
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:28:19 #206
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015508
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Neeeejj, jij ook al? Mijn man begon daarnet ook met die ongein "OW, dan weten ik welk woordje ik Annicka kan leren..."

Hier ging dat tot de zes volgroeide maanden automatisch: eerder deed ze haar mond niet open voor vast voedsel...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79015566
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:09 schreef leonieke het volgende:
Ah ja nu je het zegt ik zat de hele tijd met teaser in mijn hoofd, maar zag de link niet met bv
Wheh
Mijn spontane TSR's hebben nooit melk tot gevolg. Ik lek maar héél af en toe.

Wupwup veel sterktemet je anti-wallen-crème
pi_79015702
Papfles hebben wij ook nooit gehad
Leander kreeg op een gegeven moment heel af en toe BV-pap van een lepeltje, maar hij hield helemaal niet van pap
pi_79015831
O, ik heb dat ook met het woord papfles. Ieh. Ik vind het zo zijig klinken, brr. Net als groentehap en fruithap. Huuu. Groente en fruit dekt de lading toch prima?
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:35:41 #210
5428 crew  miss_sly
pi_79015859
Senna vindt het soms wel lekker, soms hoeft ze niet. geen probleem, we bieden het aan, maar als ze niet hoeft is het ook goed. maar misschien dat we er wel weer mee stoppen, als het niets toevoet. kijken hoe ze dan slaapt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79015872
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Neeeejj, jij ook al? Mijn man begon daarnet ook met die ongein "OW, dan weten ik welk woordje ik Annicka kan leren..."

Hier ging dat tot de zes volgroeide maanden automatisch: eerder deed ze haar mond niet open voor vast voedsel...
wehhehe!
Hier moeten we waarschijnlijk wel aan de pap Niels kan niet uit de fles drinken en ik moet wel weer een keertje aan het werk. Als hij niet op tijd uit een (tuit)bekertje leert drinken zal hij moedermelk met rijstebloem van een lepeltje moeten krijgen. Van een lepeltje happen kan hij al, zo krijgt hij zijn medicijnen. Maar pffff ik heb constant discussies met mijn man, die wil het liefst nu al rijstebloem geven terwijl ik in ieder geval tot 6 maanden alleen moedermelk wil geven. (dat komt ook door een collega van hem die preventief zijn kind inbakerde en rijstebloem gaf ) kreeg ik ook nog de opmerking of ik misschien verslaafd ben aan borstvoeding, "want dat komt ook voor..." dat wordt nog wat als Niels straks 1 is...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:53 #212
5428 crew  miss_sly
pi_79015922
het is, zoals wij het geven dan, toch pap uit een fles. je kunt het ook met een lepel geven
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79016137
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:35 schreef Twinkly het volgende:

kreeg ik ook nog de opmerking of ik misschien verslaafd ben aan borstvoeding, "want dat komt ook voor..." dat wordt nog wat als Niels straks 1 is...
Welke malloot zei dat dan?
pi_79016170
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Welke malloot zei dat dan?
mijn man waar hij dat vandaan heeft?
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:55:19 #215
12913 GreatWhiteSilence
pi_79016832
Niels is net vier maanden oud. Sowieso is het advies: geen bijvoeding tot (en met?) de zes maanden. Weet je man van het WHO-advies?
pi_79016927
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niels is net vier maanden oud. Sowieso is het advies: geen bijvoeding tot (en met?) de zes maanden. Weet je man van het WHO-advies?
Ja, dat weet hij, maar we hebben zo'n "leuke" kinderarts die met 3 maanden al over rijstebloem begon omdat Niels reflux heeft en mijn man heeft dus allemaal collega's met kindjes die rijstebloem en johannesbroodpitmeel krijgen lang voordat ze zes maanden zijn. Dus hij vindt mij nogal krampachtig hiermee omgaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:11:20 #217
12913 GreatWhiteSilence
pi_79017582
Ik snap dat probleem met de reflux eigenlijk niet, ieder kindje heeft daar last van en sommige kindjes hebben daar zelfs tot 12 maanden last van. Zolang er geen schade ontstaat, is er toch geen enkel probleem, behalve dan gevulde wasmachines?
pi_79017780
Inderdaad en Niels spuugt nu ook nog steeds evenveel. Maar bij Niels was de slokdarm beschadigd geraakt door het zuur dat er steeds langskwam, de medicijnen remmen de aanmaak van maagzuur. Een week na het starten met de medicijnen was de slokdarm weer geheeld en was hij een stuk vrolijker (hij krijste namelijk tijdens en na iedere voeding). De medicijnen zijn nu om te voorkomen dat het weer gebeurd.
Rijstebloem raden ze aan zodat de voeding minder snel naar boven stroomt, maar ik lees juist dat het dan ook weer minder makkelijk terug stroomt naar de maag en dus meer schade aanricht. Bovendien blijft pure moedermelk het minst lang in de maag.
pi_79018196
Het probleem van reflux is dat het maagklepje nog onvolgroeid is. Medicatie en 'papfles' speciaal voor gws is helaas alleen maar symptoombestrijding en over de papfles lol kun je gezien het bijvoeding is nog een stevige discussie voeren. De darmpjes van zo'n kleintje zijn daar simpelweg nog niet rijp genoeg voor, dus dan bestrijd je het ene probleem met het andere.
pi_79018379
Daarop volgend vind ik het beleid qua bijvoeding in Dld ook beter te noemen. 4 maanden is écht nog te vroeg. Tot in ieder geval 1 jaar is het bijvoeding (naast borstvoeding dan), dus waarom eigenlijk niet bij 7 maanden 'pas' beginnen? Of 8 maanden? Als het hier zo doorgaat met die krampen, ga ik iig niet al bij 6 maanden beginnen...
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:30:14 #221
12913 GreatWhiteSilence
pi_79018386
Jullie zijn gemeen...
pi_79018598
Ik wilde Jen ook pap geven, ik vind nutrix zelf zo lekker. Daar dacht Jen anders over, en die eet het nu nog niet, zelfs niet als ik het wel eet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:01:19 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79022723

Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Wat moet ik nou? Nog een keer naar de LK?
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik word er zo verdrietig van.
Ik wil zo graag.
Waarom lukt het dan niet?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:29:54 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79024251
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:

Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Wat moet ik nou? Nog een keer naar de LK?
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik word er zo verdrietig van.
Ik wil zo graag.
Waarom lukt het dan niet?
Het lukt jou ook maar je bent nu moe van alles.
Ga 1 dagje kolven en laat je tepels even met rust. En dan ga je weer verder met oefenen.
Oefening baart kunst. Zij heeft al jaren ervaring met baby's aan borsten leggen. Jij niet. Punt.
En er zijn vast momenten waarop Aviva wel heel goed aangelegd is, alleen laat ze dan weer los. Tel alleen de momenten dat het wél goed gaat....
En probeer elke voeding weer als een nieuwe kans te zien om samen wat te leren.

ik moet Harry ook vaker opnieuw aanleggen hoor! Soms hapt hij perfect aan maar drinkt vervolgens niet door zodat ik hem er toch af moet halen. Met als gevolg soms een bozig mannetje dat dan weer slecht aanhapt. Maar ik probeer alles te zien als samen moeten we het leren, al valt dat soms niet mee als je 's avonds wil gaan slapen en je bent in gevecht met zo'n klein ukkie...
pi_79024552
Eh, ik weet niet hoe anderen het doen, maar wat ik zelf ook erg prettig vind is om het niet alleen te doen. Overdag moet ik wel natuurlijk, maar als er is laat ik hem altijd helpen, dan installeer ik mezelf in de stoel met het kussen en dan laat ik hem Laura er goed voor leggen. Als ze er goed voor ligt, wil het aanhappen al stukken beter....

Misschien is het een waardeloze tip hoor, maar misschien niet...

En ik ken het frustrerende gevoel, Laura heeft ook wel eens buien dat ze er een potje van maakt, alleen heb ik weinig last meer van mijn tepels, dus dan wordt het wat draaglijker om het dan maar zo te laten....af en toe...tot het echt pijn doet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')