abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79026929
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:

Het is 5 uur s middags, en het is me nog geen enkele keer gelukt om aviva perfect aan te leggen.
Wat moet ik nou? Nog een keer naar de LK?
Zij krijgt Aviva wel perfect aan de borst, en ze zegt dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om haar perfect aan te leggen. Maar het lukt niet.
Ik word er zo verdrietig van.
Ik wil zo graag.
Waarom lukt het dan niet?
Ik denk dat je er veel te veel druk achter zet, veel te gespannen bent en dat het daarom niet lukt...

Je hebt er niets aan, maar het zijn mijn gedachten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:58 #227
5428 crew  miss_sly
pi_79028316
Davinia, perfectie kun je naar streven, maar probeer het voor nu misschien wat meer ontspannen steeds een beetje beter te doen dan de vorige keer, is dat iets? Het is ook gewoon helemaal niet simpel, aanleggen.
Ik begrijp wel dat het voor jou wat dringender is om het goed te doen, ivm dat Raynauds, maar je doet het al zo goed, perfectie ligt vast om de hoek. Iedere volgende keer weer proberen het ietsje beter te doen, dan zit je heel snel op perfect
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79028376
Het probleem hier met de reflux is niet dát het terug komt, maar dat het heel zuur terug komt en dat doet pijn. En dan heb je een baby die 8 uur op een dag huilt.

En een uur na de eerste dosis was het opgelost.
pi_79030262
Davinia

Pfft..heb net Lotte in bed gebracht, dan doen we eerst nog een lange voeding op haar kamertje en ik wilde weer eens zonder tepelhoedje proberen. Eerst laten aanhappen (rechts) met tepelhoedje, zodat ze mn tepel goed naar buiten kon zuigen en na verloop van tijd tepelhoedje weggehaald. gedronken, geen probleem. Wel beetje gemiep tussendoor, maar alles ging goed. Waarom maakt ze er links dan zo'n drama van? Het was weer net als in mn kraamtijd, huilen, schreeuwen, rood aanlopen, duwen, krabben, brullen! Zelfs als ik liet aanzuigen met hoedje en dan wisselde, of het hoedje heel snel uit dr mond frommelde, op het moment dat mn tepel dr lip raakte, was het mis. Hoe kan dat nou?
Lotte!
Noah!
pi_79031004
Davinia

Wat fijn dat tenminste aan een kant het drinken zonder hoedje goed gaat Linda! Hier is ook een kant minder favoriet en hapt Niels minder goed aan, misschien is het dat waarom het daar zonder hoedje bij jou niet goed gaat?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 20:03:10 #231
5428 crew  miss_sly
pi_79031006
Linda geen idee hoe of waarom, maar het klinkt niet fijn.

Senna heeft vandaag als om het cb te logenstraffen met hun opmerking dat ik maar minder bv moet geven de hele middag zo'n beetje aan de borst gehangen Ach ja, ik zie het probleem niet, dus laat ik het maar zo
pi_79032485
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef Twinkly het volgende:
Davinia

Wat fijn dat tenminste aan een kant het drinken zonder hoedje goed gaat Linda! Hier is ook een kant minder favoriet en hapt Niels minder goed aan, misschien is het dat waarom het daar zonder hoedje bij jou niet goed gaat?
Ik vind het heel moeilijk om het zo te zien. Meer als: mutsie, je kan het aan de andere kant toch ook? En niet te vroeg juigen he, het was maar 1x...iets met geen garanties en toekomst enzo...
Qua productie heeft ze trouwens nu aan de slechtere kant gedronken. Verder merk ik niet echt verschil qua drinken tussen links en rechts

Senna, you go girl! (trok mama het ook? )
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:53:46 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79039817
freecell, fijn dat het opgelost is!
pi_79040183
Davinia, wat tico zegt, misschien zet je er veel te veel druk achter
Nobody is perfect..geef het ook de tijd
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:28:16 #235
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79041286
Oh, Davinia, wat ontzettend lastig! Niet twijfelen aan jezelf, hoor! Ik hoop zo dat het goede aanleggen ook bij jou, opeens, goed gaat!

En Linda, wat vervelend... Geen idee waarom ook verder. Gewoon blijven proberen misschien?

Ik ga zondag stoppen met kolven. Dan is ze bijna een jaar (volgende week woensdag). Ik ben het zat, vanavond nog een miniscuul flesje gekolfd, wil ze het niet. Ik was daar toch wel een beetje verdrietig over. Zo'n gevoel van: nu kan het nog, en doe het dan ook! Neem die laatste slokjes 'goedheid'! Maar nee dus, nog maar weinig interesse en de productie loopt keihard terug. Had ik een week geleden nog 2 flesjes van 125, nu zijn het 2 flesjes van net 100, als ik geluk heb...

Het is goed zo, denk ik, maar toch twijfel ik ergens... Had ik toch moeten blijven zitten bij 4 flesjes per dag (wat ik qua productie wel goed aankon?) Maar ik ben het ergens ook zo zat. En dan hoorde ik weer ergens hoe goed moedermelk is, en dan voel ik me weer zo schuldig dat ik het haar ontneem. Zal wel aan de emoties liggen rond haar 1ste verjaardag en mijn terugreis naar Canada liggen ook...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79041538
Basboussa, ten eerste, respect dat je het zolang hebt volgehouden
als je nog twijfelt, is het dan misschien een idee om de beslissing te nemen als je weer terugbent in Canada? Dan is het hele emotionele gedoe van afscheid nemen en een lange reis met kind (wat ik beide iedere keer weer erg stressend vind) voorbij en dan kan je misschien rustiger nadenken over je besluit?

voor jou
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:45:41 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79045962
Basboussa; ik heb ook echt diep diep diep respect voor jou! een jaar lang kolven! echt super van je!

ik ga dat dus echt niet redden... (ik ben al heel blij dat Evie nu 14 weken BV krijgt afgekolfd...)

daarom nog 1 keer
R.E.S.P.E.C.T.!

(vooral omdat ik weet hoe zwaar het soms kan zijn.... )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:47:28 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79047239
Petje af voor meiden die langdurig kolven!

Dat is meteen een mooi bruggetje naar mijn vraag: ik heb echt zóvéel voeding dat ik inmiddels ruim 3 liter melk in de vriezer heb liggen. Er ligt zelfs nog gele melk bij van de eerste week en elke 2 dagen komt daar zo'n 300cc bij. Er was toch iets waar je die melk kwijt kon? Dat je er een andere moeder blij mee kon maken? Help! Anders moet ik dadelijk gaan weggooien en dat is ook jammer...

mijn kraam grapte al dat de volgende maar een tweeling moest zijn want het was zonde van de bv
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:23:46 #239
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79048147
Jazeker, het moedermelknetwerk. Maar voor een eenmalige donatie moet je 13 liter bij elkaar kolven, omdat de bloedtesten(je wordt gecontroleerd op hiv en dergelijke) nogal prijzig zijn. Deze bloedtesten worden betaald door de moeders die de melk afnemen, dus om het kostentechnisch haalbaar te houden moet er minimaal 13 liter gedoneerd worden, of je moet per dag 200 ml leveren. Dan ben je meestal direct gelinkt aan een kindje bij jou in de buurt, die 'dagelijks' afneemt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 09:24:40 #240
5428 crew  miss_sly
pi_79048176
Het moedermelknetwerk is dat denk ik, Asy. Hoe en wat moet je even op googlen, dat weet ik niet.

En idd respect voor het langdurig kolven. Ik vind het een crime en doe het echt alleen op mijn werk of thuis als het echt, echt niet anders kan!

Linda, lief mama trok het ook wel, omdat het iets is wat niet meer dagelijks voorkomt. Bovendien heeft schaap haar lekker even in bad gedaan, zodat ik even zonder kind wat dingetjes kon doen en kon zitten.
Slapen deed ze weer prima, ook zonder papfles (issie weer GWS ), maar vanochtend leek ze toch weer wat hangerig en had ze meer behoefte aan drinken. Helaas moet ik werken vandaag dat vind ik dan wel erg jammer, dat ik op zo'n dag gewoon weg moet en niet aan haar behoefte aan bv en nabijheid kan voldoen
Misschien ga ik wel in de pauze naar huis om te voeden

Davinia, hoe is het gegaan verder?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:55:49 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79049151
Dank je wel dames. Op dit moment is een kinderarts tevens lactatiekundige voor mij op zoek. Mocht dat niks worden dan meld ik me aan bij het moedermelknetwerk.

Trouwens met googlen vond ik de naam Gonneke. Die heb ik al vaker voorbij zien komen. Is dat dé Gonneke? Want die woont dus in een piepklein dorpje hier een letterlijke steenworp vandaan!
pi_79057575
WOW 300cc extra per dag! Is dat van 1 keer kolven?

Volgens mij zijn we het regelen voorbij Ik heb althans vannacht niet hoeven voeden en vanochtend heeft ze op míjn verzoek na 3 1/2 uur gedronken En nu ligt ze te slapen... al sinds 12 uur. Ik weet niet wat ik meemaak
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:27:05 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79057933
Linda, wat fijn dat rechts al zonder tepelhoedje gaat! Idd beetje jammer dat ze links dan niet ook meteen goed pakt, maar wellicht volgt die volgende week of zo...

Basboussa, ook van mij een hele grote dat je bijna een jaar lang hebt gekolfd! Diep respect! En als je er klaar mee bent, ben je er klaar mee. Als je wel nog door wil gaan, ook al is het maar voor weinig, dan kan dat toch ook? Dit lijkt me iig geen beslissing om nu overhaast te nemen in de emotionele week voor de eerste verjaardag.

wup, wat fijn dat jullie weer ingeregeld zijn!

@mrien en tico, jullie hebben zeker gelijk dat ik er veel druk op zet. Maar om mezelf even te verdedigen, zonder aangevallen te worden, als jullie zouden weten hoeveel pijn een lekker strak Raynauds-spasme doet, zouden jullie het wellicht ook doen. Een echt goede, witte tepel doet net zoveel zeer, zo niet meer, als aanhappen met een full-blown bo. En als dat voorkomen kan worden door perfect aan te happen/leggen, zullen jullie mijn gevoel voor noodzaak wel begrijpen, hoop ik.

Vandaag gaat het weer beter. Nog niet perfect, wel beter. Gisteravond kwam ze er zowaar perfect vanaf, en toen ik vanochtend hetzelfde probeerde te doen, lukte het weer niet. figures...
Ach, ik voel me gewoon k*t, en bv is dan een dankbaar 'scapegoat', want stoppen met bv is de oplossing voor alles, zoals jullie weten. Dat de muren op me af komen en dat ik knettergestoord word van de lege dagen en de stilte in huis die de radio niet kan vullen, wordt niet opgelost door te stoppen met bv. Pijn aan de tepels door bv maakt het niet beter, dat is zeker waar. Maar vandaag tnt is het aanleggen eigenlijk best goed gegaan en voel ik me ook goed (goh, zien we een verband hier?), dus we hebben weer hoop dat we het gaan leren.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79059925
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
En nu ligt ze te slapen... al sinds 12 uur. Ik weet niet wat ik meemaak
Zodrá ik op invoeren klikte....

Davinia ik kan niet anders dan zeggen dat ik het klote voor je vind. En ja, stoppen met bv is toch zelfs dé oplossing voor wereldvrede? Feit is dat je Aviva al een paar keer goed hebt aangelegd, dus jullie komen er samen echt wel!

Basboussa een jaar kolven!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:12:11 #245
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79060068
Weet je nog dat ik je die link gaf waarin stond dat raynauds ook door emoties veroorzaakt kan worden? Als je de hele dag tegen de muren aanloopt, is dat niet echt bevorderlijk, denk ik?

Ik wou dat ik bij je in de buurt woonde: ik zit ook de hele dag thuis, dus dan zou ik je kunnen bezoeken en het huis wat drukker kunnen maken (met een meisje dat de hele dag rondloopt en loopt te babbelen. )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:13:46 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79060147
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
WOW 300cc extra per dag! Is dat van 1 keer kolven?
Nah, inmiddels is het 'nog maar' 180-200cc per dag (In elk geval ruim 300cc per 2 dagen).
Dat is van 1x per dag kolven, direct na een voeding.

Op mijn topdag heb ik eerst een volledige voeding gegeven, toen 20cc gekolfd voor instant bijvoeding voor Harry en toen 340-360cc afgekolfd. Mijn kraamverzorgster viel de mond 's morgens open

Davinia, er is zeker een verband. Voor de rest: zie PM
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:46:06 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79090371
Whaaaa... wat een telefoontje om je voeding kwijt te raken niet al kan doen
Hier is het roer om...
Gisteravond belde dus een kinderarts/lactatiekundige terug ivm mijn donatiewens.
Toen ze hoorde dat Harry pas 4 weken was, zei: je moet je voeding zelf bewaren. Het klopt dat de samenstelling over 2 maanden anders is, maar dan is 'oude' bv nog akltijd beter dan kunstvoeding. Dus tot zover mijn doneren. We kwamen verder te praten over Harry en bv en het feit dat hij groene poep heeft en verder geen klachten. Dat noemde ze 'bijzonder' maar gaf wel meteen aan dat hij dus teveel voormelk binnenkrijgt. Op de vraag of hij goed groeide kon ik antwoorden dat hij 250g was aangekomen in 2 weken, maar dat vond ze weinig.
Dus op advies van haar geef ik nu 1 borst per voeding en zie daar: vanmorgen een gele spuitluier!
Harry had gisteren wel even het voedingsschema in de war gegooid maar vanaf vanochtend zitten we gewoon weer in ons oude ritme.
Ook heeft ze me adviezen gegeven omtrent mijn overproductie.

Maandag mag ik bij die kinderarts op spreekuur komen (ben er tussen gepropt). Ze wil hem zelf zien en wegen. Even in de gaten houden hoe het gaat en nog wat dingen doorspreken omtrent bv. Ze gaf aan dat ze nu bezig zijn hier in de regio de bv goed op de rails te zetten en dat zij zich daar voor wil inspannen. Vandaar ook dat lange telefoontje en het feit dat ik bij haar op spreekuur kan komen.
En het is notabene een ander ziekenhuis dan waar ik bevallen ben!
pi_79092565
Asy, wat positief joh!

Maar over die groene poep: als ik maar 1 borst geef heb ik na die borst een woest mannetje... Die wil 2!
pi_79093652
We hebben hier even overlegd. Aangezien Florian wél last van krampjes heeft (en behoorlijk ook) gaan we het een dagje proberen. Net aan één kant gevoed, daarna getroost met een speen en een pittenzak (daar wordt hij echt blij van )
En nu ligt hij tevreden naast me (en ploft mn andere borst)
Als hij morgenmiddag nog elke keer om de andere borst gaat piepen en we geen verschil merken krijgt hij hem weer
pi_79094120
Freecell (en Asyniur evt ook), je kunt ook blokvoeden bij overproductie. Dan deel je de dag in blokjes van 3 of 4 uur en geef je gedurende zo'n blok 1 borst op verzoek. Na zo'n blok wissel je van borst. Op die manier wordt de borst goed geleegd, krijgt je kind voldoende voeding en zal de productie zich wat beter gaan afstemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')