quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:26 schreef mrien het volgende:
Ziek en zielig meisje hier, ze zit zichzelf in de weg, sneu hoor.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:19 schreef Kimbell het volgende:
[..]
ouderschapsverlof?
-edit: ik laat het openen van een nieuw topic graag aan één van de gelukkige ouders over-
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:08 schreef freecell het volgende:
Arme Jan, sneu is dat, die verkouden kindjes!
We hebben Leander een slaapzak aangedaan met een stroevere ritsDat hielp
Die ene kan dus de kast in tot Florian hem past
En Leander is nog steeds schreeuwerig, pieperig en niet helemaal op streek. Hopen dat hij snel gewend is dat alles nu een beetje anders is.... Hij geniet er wel duidelijk van dat zijn papa hele dagen thuis is
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:29 schreef DJMO het volgende:
hij ligt nu weer lekker te slapen free (en mama zit met hoofdpijn van het te vroege opstaan) en ik ga zo wel even de ha bellen of ze hem toch even wil nakijken .. t duurt me iets te lang allemaal
Freecell, ach gos Leander.. het is ook zo'n heftige verandering alle aandacht ineens delen en verhuizen natuurlijk. Wel fijn dat zijn papa nog lekker thuis is!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:26 schreef mrien het volgende:
Ziek en zielig meisje hier, ze zit zichzelf in de weg, sneu hoor.
Ja, erg jammer maar liever te groot dan te klein. Nu kan hij er nog wel ingroeien... hij kan ze wel aan, maar houdt wel 2 cm over ofzo, net iets teveel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:21 schreef bodpa09 het volgende:
Jammer dat de schoentjes nog niet passen Diaan! De banaantjes waren erg lekker (lees: zijn op)
Vanmorgen was het hier helemaal wit van de sneeuw. Nu regent/sneeuwt (nat) het al vanaf een uur of half 4.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:30 schreef DJMO het volgende:
sneeuw? ik heb geen sneeuw gezien! mijn schoonvader en zwager beweren allebei dat het vanmorgen gesneeuwd heeft, en ik was om zes uur wakker en ik heb géén vlok gezienen 42 km is idd wel een beetje te ver om te fietsen diaan .. zels als het mooi weer is
5 ademhalingen. Dat is bij die kleintjes een seconde of 10. Maar dat hoort ook wel in de handleiding te staan hoor.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef DJMO het volgende:
thnx p_iglet!! logisch ook eigenlijk, helemaal niet bij stil gestaan. Hoelang moet zo'n haler op zijn gezichtje staan zeg maar? want dat staat dus niet in die papieren die ik erbij gekregen dan kan ik er een kort liedje bij zoeken wat ik kan zingen voor hem.
Ow dat heb ik met lopen, ik heb een hekel aan lopen... ook met kinderwagen vind ik het niet leuk. Ik fiets het liefst, nou ja, het liefst autorijden... maar fietsen is een goede tweede. Afhankelijk van het weer ook wel. Vandeweek wel gelopen met de driewieler, omdat me dat leuk leek voor Lennon en dat was het ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:43 schreef DJMO het volgende:
ik heb fietsen eigeljik altijd als een noodzakeljik kwaad gezien, ik heb nu geen eens een fiets, maar ik wil er wel eentje, met nijntje fietstassen om straks op de fiets boodschappen te kunnen doen. Dan is het in ieder geval nog functioneel dat ik fiets
Ze hebben hem nu met oranjequote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:52 schreef bodpa09 het volgende:
Ik had last van hetzelfde 'probleem' als jij, Jore, en heb 'em ook gekocht. Wel een week levertijd nu, dus nog geen idee hoe ie in t echt is.
Hoe gaat t met je?
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:14 schreef bodpa09 het volgende:
Maakt me niet zo veel uit. Alleen... hoe doen we dat...
Oh... wachtwil liever een nieuwe. Over een maand of 3 ruilen?
In Enschede moet je altijd een paar dagen wachten, want het wordt vanuit Drachten geleverd, maar ze leveren goed en snel. Ik heb er goede ervaringen mee!!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:29 schreef geppie het volgende:
Bedankt![]()
Helaas wonen we er te ver vandaan, ik wil het altijd meteen, meteen hebben![]()
ga die roze bestellen voor onze dame
quote:Op zondag 7 maart 2010 16:57 schreef Tinuviel het volgende:
Even een waarschuwing denk er twee keer over na als je de leuke spelletjestips uit de Oei ik groei wilt nabootsen. Ik dacht ik ga gezellig de afwas doen en laat meneer zelf ook de afwas doen: klein wasteiltje neergezet met een borstel en een plastic lepel en een heel klein beetje water. Kiepert meneer de wasteil om.Zijn panty en mijn sokken waren compleet nat.
Nou als je daar dan in de natte keuken staat met natte sokken en een kind met natte panty is het wat minder leuk. Denk je dat je even tijd hebt om iets in het huishouden te doen, maak je alles nog erger. Nog goed, dat het me zo snel opviel anders was zijn broek ook nog nat geweest. Hij probeert nu echt ons te imiteren. S'ochtends geeft papa hem zijn koffie kopje als die leeg is en de lepel en dan gaat die in het kopje roeren en doet alsof die drinkt. Maar het teiltje heb ik nog nooit zo omgekieperd, dus dat heeft hij echt niet van mij/ons afgekeken.quote:
Jij lepelt het teiltje leeg als je klaar bent?quote:Op zondag 7 maart 2010 17:46 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Nou als je daar dan in de natte keuken staat met natte sokken en een kind met natte panty is het wat minder leuk. Denk je dat je even tijd hebt om iets in het huishouden te doen, maak je alles nog erger. Nog goed, dat het me zo snel opviel anders was zijn broek ook nog nat geweest. Hij probeert nu echt ons te imiteren. S'ochtends geeft papa hem zijn koffie kopje als die leeg is en de lepel en dan gaat die in het kopje roeren en doet alsof die drinkt. Maar het teiltje heb ik nog nooit zo omgekieperd, dus dat heeft hij echt niet van mij/ons afgekeken.
Lolquote:Op zondag 7 maart 2010 18:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Jij lepelt het teiltje leeg als je klaar bent?
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoelde het belangrijkste is dat jij tevreden bent, niet het cb.quote:
Ah, nog een klimgeitquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ja elin gaat op alles zitten en doet dan BROEMMMMMMMMMMMMMMMM
maakt niet uit waarop. Mijn schuld, elke keer als ze op de wheelybug zat dan deed ik dus BROEMBROEM
ze klimt trouwens als een bezetene, ik vind t zo knapen eng
ze zat net opeens naast me op de bank , steenbokje o+
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:17 schreef Kleurdoos het volgende:
kletst koen al trouwens? Of wijst ie nog steeds met verontwaardigde blik
Hier ook, het begon met een loopfietsje en nu moet ik al opletten of ze zit boven op de glijbaan in de tuin.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ze klimt trouwens als een bezetene, ik vind t zo knapen eng
ze zat net opeens naast me op de bank , steenbokje o+
nou iddquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:56 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier ook, het begon met een loopfietsje en nu moet ik al opletten of ze zit boven op de glijbaan in de tuin.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Kleurdoos het volgende:
o en als ze gaan rennen, hilarisch
Ze komt niet harder vooruit, ze zet gewoon veel meer stapjes op dezelfde plaats
Seb is thuis met mijn moeder. Er leek weinig aan de hand, hoewel hij niet helemaal fris uit zijn ogen keek. Hij had om 23:30 gisteren een temp van 40.0. Vanmorgen heb ik hem niet getempt maar het leek me sowieso beter om hem thuis te houden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:16 schreef LovelyLady het volgende:
Wat een lekkere babbels heeft Leanderklinkt erg goed
Fijn dat Elin weer is goedgekeurd KD
Estrys hoe is het nu met Seb?
Dat hoop ik ook want hij moet zaterdag mee op vakantiequote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:25 schreef LovelyLady het volgende:
Doe je goed, thuis is lekker vertrouwd en vinden kindjes toch fijner als ze ziek zijn. Hopelijk knapt hij snel een beetje op
Goede hoop houdenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook want hij moet zaterdag mee op vakantie
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:30 schreef freecell het volgende:
Het is soms zo gezellig
Vanmorgen hoor ik uit de babyfoon: hmmm, peen! (speen) *sabbelsabbel*
Dus ik haal hem er na een tijdje kletsen uit, aankleden , naar beneden voor broodje.
En intussen maar vrolijk zijn en kletsen.
Dus ik: 'zo, ik pak even een doekje'
Hij: Boekie?
Ik, nee niet boekje, Doekje..
Hij: Koekie?
Ik, nee, ook geen koekje, Doekje!
Hij: Doekje?
Ik: *houd vaatdoekje omhoog*: deze! Doekje!
Hij: Die! Doekje! Nee boekje!![]()
En nu zit hij zelf lekker te spelen
Serieus, dat is goed voor mijn humeur 's morgens
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:28 schreef DJMO het volgende:
Jan LOOPT! als een gek .. aan twee wijsvingers, achter zijn loopkarretje (die lennon ook heeft, dat ding) er is geen houden meer aan
hij heeft ook lange benenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ah dat is idd een goed begin, wat heeft ie trouwens lange benen en grote voeten in vergelijking met mijn maisje
Ow oeps, Lennon ja... Twan is maat 19 inmiddels wel ontgroeid... die zit al in 32..quote:
elin heeft maat 20quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij heeft ook lange benenen grote voeten .. hij zal nu in sokmaat 23/35 (?) zitten ofzo? maar papa en opa hebben allebei grote voeten. Ik geloof dat ik voor een vrouw met 39/40 (sportschoenen) ook niet echt kleine voeten heb ..
Ik heb trouwens het idee dat Jan hiermee gewacht heeft tot hij zeker wist dat hij het kon, want het kwam vrijwel vanuit het niets opzetten dit lopen
leander lekker aan t kletsenik kan niet wachten tot Jan ook gaat kletsen (zal het ook weer een stuk makkelijker maken ipv alleen gehuil als er wat aan de hand is)
Fee goedgekeurd
Jair ziekjes .. Jan heeft hetzelfde, vaak hoesten 's avonds in bed en vooral veel snot! ik gaf hem vanmiddag xylometazoline voor kids, en t snot droop er gewoonweg uit .. t hielp wel, want eten ging gelijk een stuk beter. beterschap voor Jair!
Heb je er geen foto's van KD ? lijkt me zo leuk om daar ook een foto van in t babyalbum te plakken (ik moet nog steeds beginnen)
Elodie .. kijk je wel uit meisje, straks krijg je het eten van je ouders over je heen
oeh! dat is zeker vooruitgang, elin begon te lopen (los) met 2 speeltjes in haar hand, alsof ze dacht dat ze zo iets vasthield en het daardoor veilig was om te lopenquote:Op woensdag 10 maart 2010 08:48 schreef Diaan73 het volgende:
Wat fijn dat alles goed was met FeeHoe gaat het nu met haar ivm de prikjes?
Jan, wat goed joh....zo hoor je de loopkar te gebruiken
En hij heeft echt grote voetjes
Twan Lennon zit nog in maatje 19. Maar die heeft ook korte en smalle voeten.
Ik was vanmorgen even in de keuken brood maken, kom ik in de kamer staat Lennon los voor de tafel uit zn beker te drinken... had ik hem nog niet eerder zien doen.
Goed idee!! Ga ik morgen proberenquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
oeh! dat is zeker vooruitgang, elin begon te lopen (los) met 2 speeltjes in haar hand, alsof ze dacht dat ze zo iets vasthield en het daardoor veilig was om te lopenmisschien moet je dat eens proberen/ 2 dingetjes in beide handen en m dan in t midden van de kamer zetten (waar je bij bent uiteraard
![]()
)
ha tof is dat als dan net wat nieuws doen ja! Jan flikte het vanmorgen bij de fysio.. ik heel trots, hij loopt hoor! aan twee vingers .. en ik wil het laten zien, laat hem met een hand los, en hij loopt gewoon door aan één vingerquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
elin heeft maat 20
en een foto van wat? het maffe rennen? want daar had ik al een filmpje van gepost laatst..en van r poepbroeksillywalk
op het CB hadden we nog wel iets leuks, ik vroeg aan de cb-arts wat het volgende was waar ze (elin) zich op zou gaan focussen en toen zei ze, een dingetje pakken uit hurkstand en dan weer gaan staan zonder hulp. Ik rolde toen een bal naar haar toe en hoppa, ze deed t precieswas leuk, voor t eerst ook
en nu is ze woordjes aan het nazeggen. Ik vind deze leeftijd zooo leuk
'kom elin, we gaan naar huis!'
'HUI HUI HUIIIIIIIIIIIIIIIIII'
Ik denk dat het eerder een rare dag was dan een vreselijke avond. Jair ging wel wat later naar bed dan normaal, zo kwart voor 9 pas en normaal is het rond 8 uur. Daarna heeft die heerlijk geslapen. De nacht zowat doorgeslapen en het was heel rustig en vredig in huize Tinuviel/ IARL.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:14 schreef Diaan73 het volgende:
Die kittenwat goed van haar zeg....
Beterschap voor Tyler, ben je al naar de huisarts geweest?
Tinuviel/IARL, hoe is de avond verlopen?
Nee dat was ik niet. Maar ga ik wel.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:17 schreef Grasjes het volgende:
Pvoesss, ben je al bezig met zindelijkheidstraining?
Dank je wel Pvoess goed om te weten waarop je naast de goed zool en de goede pasvorm nog op moet letten. Niet heel ver van ons vandaan is er een (kinder)schoenenwinkel, die heel goed te zijn schijnt. Een vriendin van mij koopt daar altijd de schoenen van haar zoontje. Ik denk dat wij nog wel even hebben voordat hij gaat lopen. Vanaf welke maakt schoenen kun je in zo'n winkel dan kopen. Hij heeft behoorlijk kleine voeten. De laatste schoentjes, die wij hadden gekocht was dacht maat 19.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
Tinuviel ik vind de eerste echte loopschoentjes en leren loopschoentjes heel belangrijk.
Ik koop dan ook wel redelijk dure schoenen. Met echt goede pasvorm goede afrol etc.
Ik ga naar de duurdere winkels met veel meet dingen. Dan meten ze de voet, de binnenkant van de schoen.
En zo kijken ze of het goed bij elkaar past.. Voeten zijn heel kwetsbaar zeker die van kleintjes imho.
Ze leren nu de juiste houding, ook met de voeten
Ik ga ook naar de speciaalzaak altijd gewoon omdat die net iets meer weten..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:15 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dank je wel Pvoess goed om te weten waarop je naast de goed zool en de goede pasvorm nog op moet letten. Niet heel ver van ons vandaan is er een (kinder)schoenenwinkel, die heel goed te zijn schijnt. Een vriendin van mij koopt daar altijd de schoenen van haar zoontje. Ik denk dat wij nog wel even hebben voordat hij gaat lopen. Vanaf welke maakt schoenen kun je in zo'n winkel dan kopen. Hij heeft behoorlijk kleine voeten. De laatste schoentjes, die wij hadden gekocht was dacht maat 19.
Ja ze was weer droog.. Ik ga maandag met het potje starten. gewoon als ik ook ga plassen haar meenemenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:07 schreef Grasjes het volgende:
Pvoess, was ze weer droog?Wel handig dat ze het zo zelf aangeeft door haar luier af te doen
![]()
Tinuviel, wij hebben ze ook van Shoesme gekocht en vonden het ook belangrijk dat ze goede eerste loopschoenen kreeg. Hiervoor had ze idd alleen maar leren slofjes![]()
Enne, voor je het weet loopt Jair!
Lekker rustig Freecell!
Hoeveel paar schoenen hebben jullie eigenlijk voor je kind?
1 paar schoenenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:07 schreef Grasjes het volgende:
Hoeveel paar schoenen hebben jullie eigenlijk voor je kind?
die heeft elin ook, van die zwarte met een bandje van de V&Dquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:20 schreef Grasjes het volgende:
Waterschoentjes wil ik ookleuk voor de vakantie! En sandaaltjes natuurlijk.. en ik heb nog een heeel leuk paar zwarte schoentjes met van die bandjes gezien die ik moet hebben (met als excuus dat ze natuurlijk ook schoentjes moet hebben die onder een jurkje/rokje passen
)
Goed, 1 paar is te weinig voor hierJammer dat goede schoenen zo duur zijn en moeilijk op de groei te koop.
O dat hebben we hier ook gehad een paar weken terug, inclusief het gillen! Ik had op een gegeven moment echt zoiets van: kan hij ook een week uit logeren?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:41 schreef Fruppel het volgende:
oh my mijn dreumes is echt even niet leuk, de laatste dagen is het alleen maar gillen en huilen bij alles wat madam niet bevalt, om gek van te worden want ze gilt echt keihard. Daarbij is ze ineens om 5.30 wakker en wilt dan echt niet meer slapen, ook bij ons in bed niet. Alles is drama, is fit een fase? Wil mijn lieve vrolijke meisje terug!
Ja fasequote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:50 schreef Fruppel het volgende:
is het echt een fase? Ik hoop dan dat het niet lang duurt eigenlijk![]()
Ze is om 11 uur bij me in bed gaan liggen en daarna hebben we best goed geslapen gelukkig!!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:22 schreef cattie het volgende:
Beterschap voor Tyler!
Fee is nu al voor de 3e keer wakker geworden. Ze heeft geen koorts meer. Ik heb haar een zetpil gegeven. Ze slaapt nu, en dat ga ik dus ook maar snel doen!
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:31 schreef Kleurdoos het volgende:
whaaaaaaa er was een stotteraar op tv, en die die A A A A A A A A A ALLSS
hoor ik om de hoek
AH AAAA A A A A A A A
elin![]()
Zet eens terug, ikke zien!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:50 schreef freecell het volgende:
Leander is wel blij hoor momenteel, kijk maar: Leander en Jaina en de bank droogt wel weer op!
[..]
mmmm lekkerquote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:28 schreef freecell het volgende:
Grasjes: tot nu toe nietHij heeft wel zijn brood gesopt in karnemelk
En dan eet hij ineens zijn korsten wel op
Als ik NEE tegen Koen zeg, gaan 2 handjes voor zijn ogen, hoofd naar beneden en dan *huilpruillip*quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:
elin gilt JAJAJJAJAJAJ terug als ik nee zeg
en gaat dan boos stampen. Gillen doet ze wel uit boosheid maar dan alleen als het om slapen gaat.. ik mag rustig dingen van haar afpakken, ze weet niet beterik pak namelijk alles van r af
althans alles wat ze leuk vindt bestaat uit mijn electronische inboedel
Jeetje Ingrid... Nog steeds koorts ondanks de AB? (Vanaf maandag al non-stop begrijp ik?) Goed dat je er even mee heen gaat dan. Hij krijgt het wel voor zijn kiezen zeg, eerst waterpokken en ook nog keelontsteking... Ben benieuwd wat de hap zegt...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler heeft goed geslapen, tot 11.00 zelfs! Wel pas laat in slaap gevallen ook. Verder nog hetzelfde. De koorts blijft, heb niet het idee dat hij maar iets opknapt.
Dus de hapost gebeld. En Djeez is nu met hem heen.
Jemig wat sneu dat het zo lang duurt! Hopelijk zijn ze nu snel aan de beurt. Beterschap igg!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vanaf maandag non stop idd. 20.30 afspraak en nu nog niet aan de beurt smste Djeez net. Tyler is in slaap gevallen daar.
Zo hee wat kan die bunkerenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:11 schreef Marie79 het volgende:
Idd wat Geppie zegt, wat rot dat ze zo lang moeten wachten. Wat is eigenlijk de reden dat jullie pas vanavond zijn gegaan? En niet bijv. vanmiddag? (is toch makkelijker voor zo'n kleintje als Tyler)
Maarten had vandaag een 'bunker' dagje: bordje pap, paar happen krentenbol, peer, half krentenbolletje, 1 broodje pindakaas (wel zonder (harde) korst), paar hapjes broodje chocopasta, schuimpje, plakje cake, paar kroepoekjes, bordje warm eten, paar happen van ons warme eten (rijst met kouseband), 2 plakjes komkommer en 1 bakje kwark... Als jullie plof horen,dan was dat Maarten!
God, daar mag die van ons wel een voorbeeld aan nemen! Die doet momenteel aan een kattenbrokkenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:11 schreef Marie79 het volgende:
Idd wat Geppie zegt, wat rot dat ze zo lang moeten wachten. Wat is eigenlijk de reden dat jullie pas vanavond zijn gegaan? En niet bijv. vanmiddag? (is toch makkelijker voor zo'n kleintje als Tyler)
Maarten had vandaag een 'bunker' dagje: bordje pap, paar happen krentenbol, peer, half krentenbolletje, 1 broodje pindakaas (wel zonder (harde) korst), paar hapjes broodje chocopasta, schuimpje, plakje cake, paar kroepoekjes, bordje warm eten, paar happen van ons warme eten (rijst met kouseband), 2 plakjes komkommer en 1 bakje kwark... Als jullie plof horen,dan was dat Maarten!
Ik gebruik al een flinke poos halfvolle melk en Mila krijgt 's ochtends wat melk door de pap en 's avonds nog wat zuivel (yoghurt, kwark o.i.d.). Heel af en toe krijgt ze 's middags nog een bekertje melk.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:29 schreef Koningin het volgende:
Guus kan ook echt veel eten als ie wil...hij krijgt ook nog best veel melk ('s morgens, 's middags en voor het naar bed gaan), wanneer kan zoiets minder worden?? Hij is nu 13 maanden.
Gebruiken jullie trouwens van die opvolgmelk of gewone halfvolle melk? Ik mix het nu.
BRON Voedingscentrumquote:Hoeveel melk heeft mijn kind nodig?
Melk is nodig voor de groei, maar als het al wat groter is heeft het kind niet meer zoveel melk nodig als in zijn eerste levensjaar. Kinderen tot vier jaar krijgen met 2 tot 3 bekertjes (3 dl) per dag voldoende melk binnen. Voor oudere kinderen is 3 tot 4,5 dl per dag genoeg.
Vla, yoghurt en yoghurtdranken zijn ook melkproducten! Als het veel meer melk(producten) eet of drinkt, is de kans groot dat de voeding onevenwichtig wordt. De voeding bevat dan onnodig veel eiwit en kalk en waardoor het kind mogelijk relatief weinig levensmiddelen met vezels en ijzer eet.
Misschien niet heel verwonderlijk gezien jouw allergie voor citrusfruit?quote:Op zondag 14 maart 2010 13:02 schreef freecell het volgende:
Leander lust geen melkecht het énige drinken dat hij weigert.
Gelukkig dus wel karnemelk1 of 2 grote bekers op een dag
Soms 3 als hij om nog een extra vraagt.
Hij lijkt trouwens niet tegen sinaasappelsap te kunnen? Hij vindt het heerlijk, maar binnen 2 uur komt alles er weer uitEn niet met andere dingen met sinaasappel er in?
Ik ben niet echt allergisch, het tintelt alleenquote:Op zondag 14 maart 2010 18:18 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Misschien niet heel verwonderlijk gezien jouw allergie voor citrusfruit?
Hij krijgt meer praatjes en heeft wel 1 cracker op. 1e x iets anders dan de fles sinds een dikke week.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:56 schreef Mammietje het volgende:
Ingrid, hoe is het met Tyler? Knapt ie nu wel een beetje op met de sterkere AB?
Ik wil ook even een nacht lekker slapen. Maar dat ligt niet aan mijn zoontje maar aan mijn eigen verkoudheid.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:04 schreef Fruppel het volgende:
Ah gossie Lennonje moet echt wennen aan het fietsen he!
Dat huilen bij de opvang doet Danique tegenwoordig ook weer, hardverscheurend! Maar zodra ik weg ben is ze stil!
Danique haar pestbui is gelukkig weer overgewaaid, heeft al met al dik een week geduurd dus ben blij dat het nu weer goed gaat!
Ze heeft afgelopen nacht bij mijn ouders geslapen zodat ik ook even goed kon slapen, was erg lekker
Hij knapt langzaam maar zeker wat op! Heeft lang geduurd allemaal.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:05 schreef Fruppel het volgende:
Wat fijn Ingrid dat de AB aan lijkt te slaan, arm ventje!
Gelukkig maar!quote:Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij knapt langzaam maar zeker wat op! Heeft lang geduurd allemaal.
De hele dag was het bwuh, ghihihih, diediedie en dan lachen en zwaaien.
Yayquote:Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij knapt langzaam maar zeker wat op! Heeft lang geduurd allemaal.
De hele dag was het bwuh, ghihihih, diediedie en dan lachen en zwaaien.
Welkom!quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:
Heiho!
Ik en dochterlief komen ons hier melden, wij zijn baby-af sinds gisteren!
Niet veel bijzonders gedaan, gewandeld en genoten van het weer! 18 graden hier! Woehoe! Ook bij de dokter geweest, maar 't kind is een beetje te licht dus dat wordt vetmesten (ze is 8,7 Kilo, maar dat was ze 1,5 maand geleden ook al)
Hoe lang ze is, vergeten te vragen, maar het is een redelijk kleintje. Denk zo'n 75 cm? Iets minder misschien?
Enniewee, het loopt, het klimt, het babbelt en het heeft heldere ogen (volgens de dokter), dus verder lijkt er weinig aan te mankeren.
Beisan zegt: Ha!
Gefelicteerdquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:
Heiho!
Niet veel bijzonders gedaan, gewandeld en genoten van het weer! 18 graden hier! Woehoe! Ook bij de dokter geweest, maar 't kind is een beetje te licht dus dat wordt vetmesten (ze is 8,7 Kilo, maar dat was ze 1,5 maand geleden ook al)
Hoe lang ze is, vergeten te vragen, maar het is een redelijk kleintje. Denk zo'n 75 cm? Iets minder misschien?
Enniewee, het loopt, het klimt, het babbelt en het heeft heldere ogen (volgens de dokter), dus verder lijkt er weinig aan te mankeren.
Hoi!quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:
Heiho!
Koekjes...quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:22 schreef Basboussa het volgende:
Ik maak me verder geen zorgen, hoor! Maar de man wel, die heeft nu een plan opgezet, wat 80 maaltijden per dag inhoudt, en hij kwam al met een pak koekjes aanzetten..Is ie morgen vast vergeten, en de koekjes, die eet ik wel op
Maar als het kind eens wat op brood zou gaan eten, en geen droge bammetjes, of gewoon de tijd eens zou nemen om WAT te eten, dat zou al een verschil maken
Eh wat?quote:
Dat van de zakdoek doet mijn hoogbegaafde, hoogsensitieve, heldervoelende, linksdraaiende, macrobiotische kind niet, maar de rest welquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:16 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Eh wat?
Jair pakte vandaag ook een zakdoek en hield hem tegen zijn neus. Maar snuiten doet die nog niet ondanks vaak voordoen. Hij gaat nu wel telefoneren met Mama's mobiele telefoon. De houding is perfect ergens aan de zijkant van zijn gezicht gehouden niet per se naast zijn oorAf en toe zegt die ook iets in de telefoon.
Het klinkt ongeveer zo (oleoleoleo), moet haast "hallo" zijn.
Hij probeert nu ook zijn sokken en schoenen aan te trekken. Maar veel meer als het naast zijn voet houden of eroverheen leggen stelt het nog niet voor. Wel zo schattig
Oh, nee hoor! ze is heel relaxed, maar we moetne het een beetje in de gaten houden, want ze kon het wel een beetje gaan zien... 't was meer om te tsjekken dat we haar wel voldoende gaven, maar de man is zo overbezorgd die maakt daar meteen een heel actieplan van...quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heeft die arts dat gezegd dan, dat er wat meer gewicht bij moet? Hier krijgen we alleen maar te horen dat ze liever een lichtgewicht hebben dan een zwaargewicht.
Mila zet het op een gillen als je dr neus schoon wil maken, fijn als ze verkouden isquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:13 schreef Grasjes het volgende:
Welkom Basboussa en Beisan![]()
Neus snuiten doet Isis ook niet (die rent eerder weg voor de zakdoek dan dat ze lief blijft staan zodat ik de zoveelste snottebel weg kan halen) De sokjes doet ze hetzelfde als Beisan en Jair. Zo'n lief gezicht
ook doet ze haar sjaal de hele dag om en die wordt overal mee naartoe gesleept
![]()
Lennon op de fiets! Leuk dat hij nu wel leuk gaat vinden. en die toren vind ik ook knap gemaakt!![]()
Mrien, dat klinkt lief
Handig ja! Ook fijn als ze lekker met haar hoofd gaat draaien terwijl je de neus nog niet goed vast hebt met de zakdoek.. snot over haar hele gezichtquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:23 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mila zet het op een gillen als je dr neus schoon wil maken, fijn als ze verkouden is
Of net nadat ze geniest hebben en de snot al van neus tot mond hangt met de handjes erdoorheen en dan door het gezicht.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:31 schreef Grasjes het volgende:
[..]
Handig ja! Ook fijn als ze lekker met haar hoofd gaat draaien terwijl je de neus nog niet goed vast hebt met de zakdoek.. snot over haar hele gezicht
hahah ja idd, dat doen wij ook, als ze met iets aan komt zetten dan zeg ik bedankt en dan gooi ik het weer weg.. alleen nu denkt ze dat ze met dingen mag gooienquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Muziek, dan gaat ze mee dansen en rondjes draaien. En ze vindt het leuk te apporteren, dan gooi je de bal (of iets anders, maakt niet zoveel uit) weg en dan komt zij het weer brengen.
zo apart is datquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier wisselt het nogal
Momenteel zijn er verschillende dingen waar ze echt heel druk mee bezig kan zijn
Dansen (als de muziek stopt roept ze ook "Meer dansen!")
Heel druk bezig met de pop de fles geven/ troosten en een schone luier omdoen
Koken en thee inschenken voor al het bezoek met dr nieuwe pannensetje/theerservies
Puzzelen
Tekenen
En racen op dr wheelybug
Maar lopen Ho! maar![]()
Gister 3 stapjes op het KDV maar verder heeft ze nog steeds geen zin
O ja, de vuilnisbak is hier ook in trek (gelukkig kan hij niet meer in de keuken komen, staat een hekje voor).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:
hier is het aan en uit knopje van de tv ook in trek, en zappen doet ze ooktot grote ergenis van mn vriend
en stekkertjes ook, de vuilnisbakpapierbak, koekje uitsmeren op het raam.....
hehe ah Dana staat niet alleen in dr gemakszuchtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:27 schreef Marie79 het volgende:
Bla, dat gevoel heb ik met Maarten ook hoor, kruipen gaat gewoon sneller voor hem, dus waarom zou je dan lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |