abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79309731
Lotte kijkt momenteel regelmatig de teletubbies en ik zing ook vaak de liedjes van tv series mee.
Als we dus nu zingen, Tinky winky, Dipsy, Lala, Po, hoor je nu af en toe Dippy, Lala en Bo
Zo lief, ze is er zelf erg trots op
En als ik zeg teletubbies zegt ze hajo
Lekker ding
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:28:02 #272
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79309797
Welkom!

Misschien kan ik een gemiddelde vragen bij het CB. Daar hadden ze hele lijsten met van die mijlpalen geloof ik, misschien staat ie ertussen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:55:22 #273
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79311094
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:16 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Eh wat?

Jair pakte vandaag ook een zakdoek en hield hem tegen zijn neus. Maar snuiten doet die nog niet ondanks vaak voordoen. Hij gaat nu wel telefoneren met Mama's mobiele telefoon. De houding is perfect ergens aan de zijkant van zijn gezicht gehouden niet per se naast zijn oor Af en toe zegt die ook iets in de telefoon. Het klinkt ongeveer zo (oleoleoleo), moet haast "hallo" zijn.

Hij probeert nu ook zijn sokken en schoenen aan te trekken. Maar veel meer als het naast zijn voet houden of eroverheen leggen stelt het nog niet voor. Wel zo schattig
Dat van de zakdoek doet mijn hoogbegaafde, hoogsensitieve, heldervoelende, linksdraaiende, macrobiotische kind niet, maar de rest wel Hallo is overigens Ha, en dat bellen doet ze al heeeeeeeeeeeeel lang (ik zei toch, hoogbegaafd ). Stokjes, boekjes, doekjes gaan aan het oor, en kletsen maar... En ook het sokjes aantrekken heeft ze een beetje door. Sokje uit, en dan naast je voet leggen, en dan heel ernstig kijken, anders neerleggen, nog moeilijker kijken ed

Hoe leuk!

Man belde net: geef je haar wel eten.... Nee, ik laat haar verhongeren. Kind ligt te slapen in de wandelwagen.....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:10:43 #274
12913 GreatWhiteSilence
pi_79311944
Heeft die arts dat gezegd dan, dat er wat meer gewicht bij moet? Hier krijgen we alleen maar te horen dat ze liever een lichtgewicht hebben dan een zwaargewicht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:12:53 #275
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79312059
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heeft die arts dat gezegd dan, dat er wat meer gewicht bij moet? Hier krijgen we alleen maar te horen dat ze liever een lichtgewicht hebben dan een zwaargewicht.
Oh, nee hoor! ze is heel relaxed, maar we moetne het een beetje in de gaten houden, want ze kon het wel een beetje gaan zien... 't was meer om te tsjekken dat we haar wel voldoende gaven, maar de man is zo overbezorgd die maakt daar meteen een heel actieplan van...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:13:14 #276
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79312076
Welkom Basboussa en Beisan

Neus snuiten doet Isis ook niet (die rent eerder weg voor de zakdoek dan dat ze lief blijft staan zodat ik de zoveelste snottebel weg kan halen ) De sokjes doet ze hetzelfde als Beisan en Jair. Zo'n lief gezicht ook doet ze haar sjaal de hele dag om en die wordt overal mee naartoe gesleept

Lennon op de fiets! Leuk dat hij nu wel leuk gaat vinden. en die toren vind ik ook knap gemaakt!

Mrien, dat klinkt lief
pi_79312648
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:13 schreef Grasjes het volgende:
Welkom Basboussa en Beisan

Neus snuiten doet Isis ook niet (die rent eerder weg voor de zakdoek dan dat ze lief blijft staan zodat ik de zoveelste snottebel weg kan halen ) De sokjes doet ze hetzelfde als Beisan en Jair. Zo'n lief gezicht ook doet ze haar sjaal de hele dag om en die wordt overal mee naartoe gesleept

Lennon op de fiets! Leuk dat hij nu wel leuk gaat vinden. en die toren vind ik ook knap gemaakt!

Mrien, dat klinkt lief
Mila zet het op een gillen als je dr neus schoon wil maken, fijn als ze verkouden is
pi_79312997
elin zet alles op haar hoofd (komt waarschijnlijk omdat ze al vanaf haar geboorte testkind is voor mn haakmutsen ) maar ook bekers, knuffels e.d) en ze gebruikt ook alles als stoel, poppenhuis, mijn schoenen etc)
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:31:49 #279
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79313163
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:23 schreef Raissa het volgende:

[..]

Mila zet het op een gillen als je dr neus schoon wil maken, fijn als ze verkouden is
Handig ja! Ook fijn als ze lekker met haar hoofd gaat draaien terwijl je de neus nog niet goed vast hebt met de zakdoek.. snot over haar hele gezicht
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:34:05 #280
12913 GreatWhiteSilence
pi_79313311
Handig, zo'n overbezorgde man...

Annicka is momenteel heel hangerig, aan de spreekwoordelijke rokken. Een leuke afleidingsmanoeuvre: alle deurtjes en kastjes in de keuken openzetten, dan gaat zij ze dichtdoen.
pi_79313313
Neus echt snuiten kan ze nog niet, maar wel dr neusje schoonvegen en dan zegt ze altijd poetse poetse poetse

En ik liep dinsdag met dr door de stad en er liep een oudere mevrouw langs die haar neus aan t snuiten wads dus Dana riep poetse poetse poetse
pi_79313661
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:31 schreef Grasjes het volgende:

[..]

Handig ja! Ook fijn als ze lekker met haar hoofd gaat draaien terwijl je de neus nog niet goed vast hebt met de zakdoek.. snot over haar hele gezicht
Of net nadat ze geniest hebben en de snot al van neus tot mond hangt met de handjes erdoorheen en dan door het gezicht.

De dames zijn natuurlijk weer eens sneller Ik vind wel dat mijn jochie al vroeg kletste en dat ook vaak doet. Mama's goede invloed

KD Jair doet ook vaak dingen op zijn hoofd: schoenen, sokken speeltjes e.d. Als ik Jair uitkleed en ik heb het t-shirt of romper over zijn hoofd getrokken maar hij ligt er nog op trekt die het vaak weer terug over zijn hoof (dus aan).

Bij ons gaat het sokken/ schoenen proberen aandoen erder zo: 1. Beentjes/ voetjes in de lucht, 2. sok/ schoen pakken, 3. over voet proberen te doen, 4. wild eraan trekken, 5. weggooien/ neerleggen en 6. eventueel gefrustreerd raken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_79324758
Of niezen, verbaasd kijken en nét als je het wilt afvegen krijg je een knuffel van ze
Sinds ik mama ben, ben ik nooit meer helemaal schoon

En sokken aantrekken is hier ongeveer hetzelfde inderdaad
pi_79325103
Hebben jullie kindjes ook een 'ding ' waar ze zich erg op richten?

dus de 1 bouwt graag met zijn blokkies of speelt graag met zijn vormenstoof, weer een ander kletst al veel enzo?

Bij elin denk ik dat ze vooral gericht is op muziek en dansen.. ik vind het heel erg knap hoe ze zo 'hard' kan dansen en niet kan vallen bij elk deuntje, toontje, melodietje gaat ze los (ook op reclamemuziek) ze speelt graag met de gitaar of slaat op de tafel als er maar geluid vanaf komt En dat begon echt al hel vroeg bij r, geloof dat ze net kon zitten en toen al meewiebelde
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:57:11 #285
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79325799
Leuke foto's Diaan! Fijn dat het fietsen ook beter ging!
Wij hebben dezelfde fiets

Danique is ook steeds aan het bouwen, en dan het liefst met kleine blokjes :S
pi_79325844
elin stapelt heel af en toe, op mijn schoot, dan legt ze er steeds iets meer bovenop (kussens enzo) maar kleine dingen niet
pi_79326532
Hier dansen, zingen en dingen met geluid. En buiten spelen
Bouwen een beetje.
Puzzelen niet
pi_79326607
puzzelen kan elin erg goed..in reverse

er liggen overal stukken afgekloven puzzelstukkies
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:23:31 #289
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79326750
Puzzelen gaat hier ook niet, de stukjes worden verplaatst en weggegooid.
Dansen en "zingen" doet ze wel de hele dag door, net als Elin ook op alles wat maar een muziekje is
pi_79327177
Hier is het vooral eten
Koen houdt ook van dansen, ik heb af en toe voor de noodopvang een meisje die 2 maanden ouder is en die 2 kunnen zo leuk samen spelen. Hele verhalen. En samen dansen op K3
Koen had laatst een vliegtuig van Fisherprice gekregen met poppetjes echt hij kan zich daar prima mee vermaken
En gister de hele middag buiten gespeeld, in het speelhuisje, met de ballen het was zoo lekker, buurmeisje kwam ook even bij ons in de tuin (4maand ouder) en toen ze weg moest gaf ze Koen een knuffel en gingen ze zoenen *smelt*
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:57:20 #291
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79328111
Lennon vindt het heel leuk om ergens dingen uit te halen en er dan weer in doen... dat doet hij ook met de rozijntjes. Uit het doosje en weer terug en af en toe 1 in de mond. Puzzelen probeert hij wel en legt ze ook weer netjes terug maar niet in het juist vormpje maar er boven op.

Lennon deint ook mee met muziek
Make love, not war ☮
pi_79328342
Hier wisselt het nogal
Momenteel zijn er verschillende dingen waar ze echt heel druk mee bezig kan zijn
Dansen (als de muziek stopt roept ze ook "Meer dansen!")
Heel druk bezig met de pop de fles geven/ troosten en een schone luier omdoen
Koken en thee inschenken voor al het bezoek met dr nieuwe pannensetje/theerservies
Puzzelen
Tekenen
En racen op dr wheelybug

Maar lopen Ho! maar
Gister 3 stapjes op het KDV maar verder heeft ze nog steeds geen zin
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:42 #293
12913 GreatWhiteSilence
pi_79328464
Muziek, dan gaat ze mee dansen en rondjes draaien. En ze vindt het leuk te apporteren, dan gooi je de bal (of iets anders, maakt niet zoveel uit) weg en dan komt zij het weer brengen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:00 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79328973
Maarten vindt lopen achter de loopwagen erg leuk om te doen.
Verder van die vormenstoven zijn erg in trek (alle stukjes in hetzelfde gaatje proberen te proppen )
Houten puzzels vindt ie leuk.
Wat Diaan zegt, iets ergens uithalen, en dan er weer in doen...

En verder... knopje van de tv aan- en uitdoen, op knopjes drukken van het antwoordapparaat, snoertje van de boxjes eruit trekken, oud papier uit de doos halen (zie ook: iets ergens uithalen, en dan er weer in doen...), aan het hdmi-kabeltje trekken, zoals NU! dat krijg je hè? als mamma even fok!t

O ja, gisteren heeft hij voor het eerst 1 stapje los gedaan, om van het ene tafeltje naar het andere te komen. Heeft hij 2x gedaan, was op het kdv (toen ik hem kwam halen). Maar nu doet hij het niet (meer). Komt wel... Je ziet hem echt denken als hij los staat: zal ik gaan lopen of toch maar (sneller) kruipen? En dan doet ie het laatste...

Edit: muziek vindt hij ook helemaal geweldig! Lekker dansen en schudden met die billen
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:17:36 #295
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79329092
En dan vergeet ik ook nog Basboussa en Beissan te verwelkomen: helleu!
pi_79329155
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Muziek, dan gaat ze mee dansen en rondjes draaien. En ze vindt het leuk te apporteren, dan gooi je de bal (of iets anders, maakt niet zoveel uit) weg en dan komt zij het weer brengen.
hahah ja idd, dat doen wij ook, als ze met iets aan komt zetten dan zeg ik bedankt en dan gooi ik het weer weg.. alleen nu denkt ze dat ze met dingen mag gooien

ookhier trouwens alle vormen in hetzelfde gat, logisch, de andere gaten maken geen geluid als je er iets insmijt..dus dat snap ik wel

hier is het aan en uit knopje van de tv ook in trek, en zappen doet ze ook tot grote ergenis van mn vriend
en stekkertjes ook, de vuilnisbak papierbak, koekje uitsmeren op het raam.....
pi_79329237
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier wisselt het nogal
Momenteel zijn er verschillende dingen waar ze echt heel druk mee bezig kan zijn
Dansen (als de muziek stopt roept ze ook "Meer dansen!")
Heel druk bezig met de pop de fles geven/ troosten en een schone luier omdoen
Koken en thee inschenken voor al het bezoek met dr nieuwe pannensetje/theerservies
Puzzelen
Tekenen
En racen op dr wheelybug

Maar lopen Ho! maar
Gister 3 stapjes op het KDV maar verder heeft ze nog steeds geen zin
zo apart is dat dat sommige kindje gewoon al heeeeeel erg veel kunnen en bewust met iets bezig kunnen zijn maar dan niet willen stappen, terwijl er kindjes zijn die nog helemaal niets 'kunnen' verder maar al wel lopen.

de mens is een maf wezen
pi_79329481
ik vind het ook apart, maar volgens mij is het gewoon een soort van desinteresse. Ze kan lopen, dat heeft ze laten zien..maar ze heeft er gewoon geen zin in/ vind kruipen net zo makkelijk.
En al die andere dingen vind ze veel interessanter

denk ik dan he, ik weet t ook niet
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:26:46 #299
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79329524
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:

hier is het aan en uit knopje van de tv ook in trek, en zappen doet ze ook tot grote ergenis van mn vriend
en stekkertjes ook, de vuilnisbak papierbak, koekje uitsmeren op het raam.....
O ja, de vuilnisbak is hier ook in trek (gelukkig kan hij niet meer in de keuken komen, staat een hekje voor).
Wat hier ook een hit is, is de wc, als we boven zijn en de badkamerdeur is open, dan kruipt hij heel snel naar de wc, doet de klep open en gaat dus met zijn handen in het water wroeten Je snapt, de badkamerdeur is bijna altijd dicht!
En hij heeft net het mandarijntje een beetje ontleedt, voordat hij het opat ik deed het wel een beetje voor, zat een pitje in een partje, dat zal het wel wezen dan
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:27:59 #300
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79329587
Bla, dat gevoel heb ik met Maarten ook hoor, kruipen gaat gewoon sneller voor hem, dus waarom zou je dan lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')