abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 12:20:25 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78547778
Het vorige deel: Slank # 963 Met vakidioten *gnork*

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:21:05 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78547793
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en dan is 't ook nog malt, want men moet nog naar huis rijden
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:21:52 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78547817
Wat is het lijstje in de OP ineens uitgedund .
Niet meer actief op Fok!
pi_78547818
vrijdagavond had Mr.Mo een verjaardag van een vriendin en ik ging eerst maar even naar een Nijmegen meet..

'kijk, ik heb echt wel vrienden.. van internet!'
Ja doei.
pi_78547826
Ik heb ook maar een paar 'echte' vrienden. Maar ook die spreek ik niet wekelijks. Als we een keer afspreken (ca. 1x per 2/3 maanden) is het heel gezellig en delen we ook wel echt persoonlijke dingen, maar ik zou ze niet bellen om mijn hart te luchten. Daar heb ik dan (gelukkig) familie voor (vooral mijn zussen!). En de meneer natuurlijk...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78547853
en het is niet alsof ik een kutleven heb, of persé een vrijgezellenfeest wil hebben met rare verkleedpartijen enzo, maar ik mis gewoon een sociaal leven
Ja doei.
pi_78547854
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het gaat me niet om dat feest, dat boeit me geen flikker, meer het idee dat ik er enorm verdrietig van word om gewoon geen groep mensen te hebben om dingen mee te delen...
Je leek wat anders te suggereren, met het niet genieten van het feest gister:
quote:
over 4,5 maand zou het voor mij georganiseerd moeten worden, en ik heb niemand om dat voor me te doen..
Vanwaar hoorde je wel bij dat feest van gister? Was dat trouwende familie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_78547877
Ik heb wel veel dezelfde vrienden als m'n ex (we zitten in hetzelfde dispuut) maar die waren al vrienden voordat we iets kregen. Verder heb ik eigenlijk een behoorlijk uitgebreide vriendenkring, waarvan ik weet dat er een aantal wel voor me voor het vuur gaan Net een vriendin gebeld en ze komt vanavond langs
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:25:26 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78547892
Nja da's net wat je wilt ook denk ik. Er zijn genoeg mensen die gelukkig worden met idd een groep mensen in een kroeg - ik zou er doodzenuwachtig en iebelig van worden.
Ik hang liever kneuterig met wat mensen thuis om thee te drinken en films te kijken Er is ook maar één persoon die ik echt iedere week zie, en dat was aanvankelijk alleen de beste vriend van mijn vriend, en is nu ook één van de mijne Ik heb helaas veel vrienden die erg ver weg wonen, dus dan moet je echt pro-actief afspreken e.d. En daar ben ik niet zo goed in
Maar goed, lokaler spreken we ook met steeds meer mensen af, ook leuk!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78547894
Je hoeft toch geen kroeg af te huren voor een verjaardag?
Ik herken het, maar het is eigenlijk alleen soms een probleem. Groot probleem wel.
De jongen tegenover me in de trein zag dat ik een gaatje heb in mn maillot en hij kijkt soms stom! :-o
pi_78547900
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Je leek wat anders te suggereren, met het niet genieten van het feest gister:
[..]

Vanwaar hoorde je wel bij dat feest van gister? Was dat trouwende familie?
precies zoals ik 't zei: het IDEE dat niemand dat voor mij zou doen, geen vriendinnen die dat zouden oppakken zeg maar. Je wordt zo met je neus op de feiten gedrukt en ja, schoonzusje (Zus van Mr.Mo)
Ja doei.
pi_78547928
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_78547942
maar ik heb Mr.Mo en dat is
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:27:20 #14
331 Merel
Be here now.
pi_78547948
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:19 schreef Viking84 het volgende:

Als ik Kwak en Merel (volgens mij?) hoor praten over vriendengroepjes, dan hebben ze het echt over iets waar ik me totaal niets bij kan voorstellen. Ik ken dat gewoon niet.
Ik ben inderdaad wel heel gelukkig dat ik aardig wat vrienden heb. Die ik ook echt als vrienden beschouw, niet als kennissen. Wel vind ik dat er gradaties zijn in vriendschap: met de één deel je meer dan met de ander, maar dat betekent niet dat de vriendschap minder waard is, het is gewoon een andere vorm van vriendschap. Er is eigenlijk niemand die het hele plaatje kent, ik deel verschillende stukken van mijn leven met verschillende mensen. Maar dat heeft meer met mij te maken (ik ben erg selectief in informatieverstrekking over mijn leventje ) dan met hen.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_78547980
Ik hoor trouwens van een aantal mensen dat hun vriendenkring rap groter werd toen hun kinderen naar school toe gingen . Kan ik me best wel voorstellen, je raakt redelijk makkelijk aan de praat op het schoolplein of met ouders van vriendjes die komen spelen, enz. En ze wonen dichtbij, ook handig. Veel van mijn vrienden wonen op ongeveer een uur rijden / ov.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78548002
ik ben even lezen
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:29:47 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78548027
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:25 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb wel veel dezelfde vrienden als m'n ex (we zitten in hetzelfde dispuut) maar die waren al vrienden voordat we iets kregen. Verder heb ik eigenlijk een behoorlijk uitgebreide vriendenkring, waarvan ik weet dat er een aantal wel voor me voor het vuur gaan Net een vriendin gebeld en ze komt vanavond langs
Dat zou ik ook best willen en soms heb ik er moeite mee dat ik dat niet heb. Dus ik herken me erg goed in Mo's verhaal.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:30:07 #18
331 Merel
Be here now.
pi_78548038
En nu ga ik me omkleden en lunchen met een vriend
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 28 februari 2010 @ 12:30:31 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78548053
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
vrijdagavond had Mr.Mo een verjaardag van een vriendin en ik ging eerst maar even naar een Nijmegen meet..

'kijk, ik heb echt wel vrienden.. van internet!'
Ook prima! Minder hecht dan wat je graag zou willen I guess, maar (en dit klinkt misschien stom en social retardish maar ik zeg het toch ) ik vind dit groepje slankies ook heel lief en fijn om te hebben Zoals gisteren, dat ik me best naar voelde en alles, dan vind ik het fijn dat ik alles hier rustig onder woorden kan brengen, en dat mensen erop reageren. Kijk, da's misschien grotendeels ook beleefdheid, maar ik heb echt het idee dat velen hier wel meeleven en alles. Op zo'n moment zou ik haast zeggen dat ik meer aan jullie heb dan aan veel vrienden, hoe lief ik hen ook vind, omdat ik niet zo snel mensen opbel om te gaan mekkeren

Nouja kortom:

En ik vond het erg tof om Chico te ontmoeten laatst, omdat je dan veel meer het idee krijgt dat hier mensen zitten met wie ik IRL ook goed zou kunnen opschieten Dan voel ik me ineens sociaal
  zondag 28 februari 2010 @ 12:31:05 #20
331 Merel
Be here now.
pi_78548079
Hey, als ik nou wat vrienden inruil, zou ik er dan een vriendje voor kunnen terugkrijgen? Daar heb ik dan weer behoefte aan.
pi_78548080
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

precies zoals ik 't zei: het IDEE dat niemand dat voor mij zou doen, geen vriendinnen die dat zouden oppakken zeg maar. Je wordt zo met je neus op de feiten gedrukt en ja, schoonzusje (Zus van Mr.Mo)
Ach ja. Ik sta er wat anders in denk ik. Misschien omdat ik ouder ben .
In elk geval; laat het je niet teneerdrukken. Je kan het verleden niet ongedaan maken, je kan wel proberen nu de dingen te doen zoals je ze graag gedaan zou hebben. En het is maar de vraag of je iemand bent voor hartsvriend(inn)en.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_78548110
Maria heeft gelijk! En Sigme ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 februari 2010 @ 12:32:32 #23
331 Merel
Be here now.
pi_78548137
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zoals gisteren, dat ik me best naar voelde en alles, dan vind ik het fijn dat ik alles hier rustig onder woorden kan brengen, en dat mensen erop reageren.
Ohja verdorie Maria, dat wilde ik nog zeggen! Want ik had het allemaal wel gelezen maar er nog niet op gerageerd. Ik hoop heel erg dat alles goed is/komt met je familie en dat jij niet te lang in de zorgen zit. En dat is niet uit beleefdheid
  zondag 28 februari 2010 @ 12:33:03 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78548155
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

En ik vond het erg tof om Chico te ontmoeten laatst, omdat je dan veel meer het idee krijgt dat hier mensen zitten met wie ik IRL ook goed zou kunnen opschieten Dan voel ik me ineens sociaal
Dat had ik toen in Utrecht . Zo van: 'zie! ik ben helemaal niet zo raar'. Of alle Slankies zijn gewoon raar .
pi_78548181
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat zou ik ook best willen en soms heb ik er moeite mee dat ik dat niet heb. Dus ik herken me erg goed in Mo's verhaal.
Jij hebt een vent
pi_78548195
Volgens mij reageert niemand hier "uit beleefdheid". Het mooie aan internet is dat je alleen hoeft te reageren wanneer je dat zelf wil En dit groepje is inderdaad fijn als je even iets kwijt wil. Er zitten heel veel verschillende type mensen hier, maar toch kunnen we het goed met elkaar vinden. Leuk is dat
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:35:06 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78548234
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:32 schreef Merel het volgende:

[..]

Ohja verdorie Maria, dat wilde ik nog zeggen! Want ik had het allemaal wel gelezen maar er nog niet op gerageerd. Ik hoop heel erg dat alles goed is/komt met je familie en dat jij niet te lang in de zorgen zit. En dat is niet uit beleefdheid
Oh dank je wel!
Ik hoop het ook, al denk ik dat het met die chaos daar wel even kan duren voor ik alles weet... En mn oma heeft geen telefoon Afwachten dus!

XM: het is gewoon leuk om te weten dat raar zijn ook normaal is
  zondag 28 februari 2010 @ 12:35:46 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78548247
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jij hebt een vent
Ja, maar dat houdt toch niet in dat je geen eigen vrienden meer kan of mag hebben?
pi_78548273
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:31 schreef Merel het volgende:
Hey, als ik nou wat vrienden inruil, zou ik er dan een vriendje voor kunnen terugkrijgen? Daar heb ik dan weer behoefte aan.
pi_78548311
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, maar dat houdt toch niet in dat je geen eigen vrienden meer kan of mag hebben?
Ik bedoelde meer dat ik die ook wel zou willen hebben

Ach, het gras is altijd groener bij de buren denk ik maar...
pi_78548342
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En dat is een hele goede conclusie denk ik!
pi_78548351
Het zal niemand verbazen dat ik ook niet echt dik in de vriendinnen zit. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:39:49 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78548368
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jij hebt nu wel veel vrienden om op terug te vallen, dat lijkt me toch wel heel fijn, zeker nu. Als het tussen Duvel en mij zou mislopen, zou ik echt heel erg op mezelf aangewezen zijn. En nieuwe mensen leren kennen als je fulltime werkt, is (of althans, vind ik) niet zo gemakkelijk!
pi_78548407
O, ik reageer wél uit beleefdheid hoor. Met zo'n mededeling over Maria's familie, dan is mijn eerste idee dat ik daar toch helemaal niks zinnigs over kan zeggen, niets kan toevoegen waar iemand iets aan heeft. Maar dan bedenk ik me dat het toch aardig is (= beleefd) om aan Maria te laten weten dat ik het gelezen heb, dat ik het klote voor d'r vind en haar het beste wens. Dan denk ik nog steeds het eerste, maar doe ik het tweede. Overigens denk ik dat veel medeleven / interesse in vriendschapsrelaties ook beleefdheid is. Bij een te hoog beleefdheidsgehalte koelt de vriendschap af, bij een te laag gehalte verwatert het.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:41:11 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78548415
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het zal niemand verbazen dat ik ook niet echt dik in de vriendinnen zit. .
Snurk, madame!
Als je het niet zelf al verteld had zou ik dat niet raden hoor!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:41:25 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78548426
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:31 schreef Merel het volgende:
.
Niet meer actief op Fok!
pi_78548487
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik hoor trouwens van een aantal mensen dat hun vriendenkring rap groter werd toen hun kinderen naar school toe gingen . Kan ik me best wel voorstellen, je raakt redelijk makkelijk aan de praat op het schoolplein of met ouders van vriendjes die komen spelen, enz. En ze wonen dichtbij, ook handig. Veel van mijn vrienden wonen op ongeveer een uur rijden / ov.
Dan moet MoBlo toch maar aan de koters..
pi_78548494
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jij hebt nu wel veel vrienden om op terug te vallen, dat lijkt me toch wel heel fijn, zeker nu. Als het tussen Duvel en mij zou mislopen, zou ik echt heel erg op mezelf aangewezen zijn. En nieuwe mensen leren kennen als je fulltime werkt, is (of althans, vind ik) niet zo gemakkelijk!
Heb jij familie waarbij je terecht kunt? Ik niet.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:43:38 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78548508
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:41 schreef sigme het volgende:
O, ik reageer wél uit beleefdheid hoor. Met zo'n mededeling over Maria's familie, dan is mijn eerste idee dat ik daar toch helemaal niks zinnigs over kan zeggen, niets kan toevoegen waar iemand iets aan heeft. Maar dan bedenk ik me dat het toch aardig is (= beleefd) om aan Maria te laten weten dat ik het gelezen heb, dat ik het klote voor d'r vind en haar het beste wens. Dan denk ik nog steeds het eerste, maar doe ik het tweede. Overigens denk ik dat veel medeleven / interesse in vriendschapsrelaties ook beleefdheid is. Bij een te hoog beleefdheidsgehalte koelt de vriendschap af, bij een te laag gehalte verwatert het.
Ja dat bedoelde ik! Je legt het alleen helderder uit

Met beleefdheid bedoelde ik niet dat het mensen per definitie niks kan schelen, maar meer dat het een beleefdheidsvorm is óm te reageren. Omdat het je wat kan schelen, ondanks dat je er niks mee kan. Ofzo. Nouja, wat Sigme zegt dus!
pi_78548520
Wel een aantal vrienden hiero, ook goede vrienden, maar moet tot mijn grote spijt zeggen, dat sinds dat ik een vriend heb ik zo burgelijk ben geworden dat ik het liefst thuis zit, en eigenlijk mijn sociale leven buiten aan het vervallen is

@ Maria: Ik hoop dat alles goed is met je familie! En sterkte met je oma!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:44:11 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78548530
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Heb jij familie waarbij je terecht kunt? Ik niet.
Afgezien van m'n ouders, nee. Heb geen broers of zussen .
pi_78548535
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En mensen van je werk?
Heb zelf nu iig best een hoog 'in hetzelfde schuitje zitten' gehalte met de co's, zodat er best ruimte is om bepaalde dingen te delen.
Maar kan me voorstellen dat dat niet overal zo is.
pi_78548542
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik! Je legt het alleen helderder uit

Met beleefdheid bedoelde ik niet dat het mensen per definitie niks kan schelen, maar meer dat het een beleefdheidsvorm is óm te reageren. Omdat het je wat kan schelen, ondanks dat je er niks mee kan. Ofzo. Nouja, wat Sigme zegt dus!
Meestal helpt het ook al als je je verhaal alleen maar kwijt kan. Althans, bij mij is dat zo. Meestal ben ik wel in staat zelf een oplossing te bedenken.
pi_78548556
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En mensen van je werk?
Heb zelf nu iig best een hoog 'in hetzelfde schuitje zitten' gehalte met de co's, zodat er best ruimte is om bepaalde dingen te delen.
Mwah, een paar. En medestudenten (maar die zijn ook vriendinnen van me).
  zondag 28 februari 2010 @ 12:45:33 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78548567
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En mensen van je werk?
Ik ben de jongste . Eerstvolgende is 37 en daarboven 45+. Andere levensfase enzo. Hele toffe mensen allemaal, daar niet van.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:47:30 #46
236335 neen
schone schijn
pi_78548621
Ik heb m'n vrienden wel nodig
het lijkt niet wat het is
  zondag 28 februari 2010 @ 12:49:40 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78548684
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan moet MoBlo toch maar aan de koters..
Gelukkig is MoBlo nu aan het lezen .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:51:05 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78548736
Ik kan ook altijd bij mijn ouders terecht hoor . Maar ja, die hebben ook niet het eeuwige leven natuurlijk. Mijn broer en zussen zijn stukken ouder dan ik en ik zou niet zo snel naar hen toe gaan als ik ergens mee zat. Misschien wel naar m'n middelste zus, want zij was vroeger wel een soort van vertrouwenspersoon voor me, maar nu toch een stuk minder...
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:51:28 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78548749
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:47 schreef neen het volgende:
Ik heb m'n vrienden wel nodig
Tot ziens in deeltje 965 dan! .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:53:31 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78548811
Ik had in Maastricht een hele grote groep vrienden. Met de ene ben je wat closer dan met de ander, maar ik beschouwde ze allemaal als goede vrienden. We zien elkaar nog steeds, altijd met oud en nieuw, en we proberen een weekend te gaan beach volleyballen elke zomer. Het is zo'n fijne groep, en ik vind het zo bijzonder dat we elkaar nog steeds zien...

Dat mis ik hier echt heel erg. ik heb hier wel een paar vrienden en een aantal kennissen, maar dat uitgebreide, nee..

@ Blootje:
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78548828
Nou voel ik me bijna bezwaard om dit te zeggen, maar, ja, ik heb gewoon wel veel vrienden... en dat is heus niet altijd zo geweest...

ik heb gewoon een brede voedingsbodem gehad denk ik...twee meiden van de middelbare school, mensen van mn studie (dat is een mengsel van kennissen en vrienden) en de mensen van collegium musicum, ook een mengsel van kennissen en vrienden...en nog een groepje oud cm- ers/bestuursgenoten etc. die eigenlijk mijn beste vrienden en vriendinnen zijn. en dan kennissen van weet ik veel wat voor dingen allemaal...

als ik vrij conservatief tel, dan heb ik aan echt goede vrienden er een stuk of 12 (mensen bij wie ik kan instorten, die voor me door t vuur zouden gaan) heel goede kennissen al gauw een stuk of 20-30 (mensen die niet mijn goeie vrienden zijn maar die ik wel kan bellen als ik mn huissleutels kwijt ben en het is koud buiten, of met wie ik goeie gesprekken kan hebben over privézaken, mensen die meer van me weten dan gemiddeld) en gewone kennissen (mensen die als ik ze tegenkom even blijven staan om een praatje te maken, mensen met wie ik hgezellig een kop thee zou kunnen drinken) dan kom je ruim boven de honderd... en ik tel mijn zegeningen op dat gebied dagelijks want ik weet dat het bijzonder is. maar ik vind niet dat je kan zeggen dat zoiets niet kán.

het is ook niet zo dat jullie hier meer van mij horen dan mensen IRL. eigenlijk weten alle goede vrienden en goede kennissen wel bijna alles van mij... ik ben gewoon nooit zo bang om een stukje van mn hart aan mensen te geven, en ik heb gemerkt dat ik daar heel veel voor terugkrijg. laat ik nou op dit gebied wél goed in iets zijn...

maar ik zou ook best willen dat iemand eens een keer echt verliefd zou worden op mij, ipv me zo'n goeie vriendin te vinden... iedereen heeft wel wat te willen...
Kwak
pi_78548897
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:53 schreef kwakz0r het volgende:
iedereen heeft wel wat te willen...
Dat dus.
pi_78548935
Ik weet ook wel waar het bij mij aan ligt hoor. Maar ik vind het niet zo gemakkelijk om dat te veranderen.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:58:20 #54
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78548945
En iedereen heeft ook andere behoeftes...

LIjstje:
O1: 2 beschuitjes met roomboter en hagelslag
O2/L: kom yoghurt met rode vruchten en muesli
T: chips en cola
D: stoofpot met brood en aardappelpuree uit de oven (had extra aardappels gekookt voor de stamppot van gister..)

Misschien maak ik nog wel een soepje voor wat vitamientjes, want ik doe geen groente in de stoofpot...
pi_78548966
Goh, ik val net in een interessante discussie. Ik kan me wel vinden in wat Phaidra zegt, er zijn wel een paar goede vrienden maar dat zijn niet echt mensen die ik in mijn dagelijks leven zie, wonen ver weg enzo. Tijdens mijn studententijd waren er wel mensen waar ik veel mee omging, maar toen ik die niet meer regelmatig zag was het ook snel over. Ik vraag me nog steeds af hoe je na je studie aan nieuwe vrienden moet komen, of hoe vriendje en ik bijvoorbeeld gemeenschappelijke vrienden zouden moeten opdoen. Hij kent ook nog wel een paar mensen van zijn studie maar hij werkt nu voor zichzelf dus collega's ofzo zijn er ook niet. Hoe doen andere mensen dat?

Ik vind mezelf alleen al sociaal gehandicapt omdat ik überhaupt over dit soort dingen moet nadenken. Bij andere mensen lijkt het een stuk meer vanzelf te gaan, maar misschien is dat ook maar schijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78549017
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:58 schreef AKnynke het volgende:
En iedereen heeft ook andere behoeftes...

Dat ook ja! Ik hoef ook geen mega vriendenkring, ik zou doodmoe worden om dat te onderhouden. Een vriendin van mij heeft dat wel en die leeft daar juist echt van op, veel afspraken is voor haar echt een soort van ontspanning.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:01:07 #57
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78549022
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Goh, ik val net in een interessante discussie. Ik kan me wel vinden in wat Phaidra zegt, er zijn wel een paar goede vrienden maar dat zijn niet echt mensen die ik in mijn dagelijks leven zie, wonen ver weg enzo. Tijdens mijn studententijd waren er wel mensen waar ik veel mee omging, maar toen ik die niet meer regelmatig zag was het ook snel over. Ik vraag me nog steeds af hoe je na je studie aan nieuwe vrienden moet komen, of hoe vriendje en ik bijvoorbeeld gemeenschappelijke vrienden zouden moeten opdoen. Hij kent ook nog wel een paar mensen van zijn studie maar hij werkt nu voor zichzelf dus collega's ofzo zijn er ook niet. Hoe doen andere mensen dat?

Ik vind mezelf alleen al sociaal gehandicapt omdat ik überhaupt over dit soort dingen moet nadenken. Bij andere mensen lijkt het een stuk meer vanzelf te gaan, maar misschien is dat ook maar schijn.
Ik denk dat dat schijn is. Ik zie daar ook wel tegenop, als ik straks klaar ben met studeren, weer naar een andere stad en waarschijnlijk een ander land verhuis en ga werken..hoe bouw ik dan in hemelsnaam een sociaal leven op? Want ik heb dat echt nodig, een sociaal leven. Hier heb ik een heel beperkt sociaal leven, en ik merk dat dat me ongelukkig maakt...
pi_78549028
Lijstje goed plan

O: boterham pindakaas en roggebrood
L: 2 boterham; 1 met jam en 1 met gekookt eitje
T: Yoghurt of kwark
T: mineola
D: Risotto (wereldgerechten) met champignons en courgette
T: als ik nog honger krijg. risotto vult nogal aardig
  zondag 28 februari 2010 @ 13:01:56 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78549047
Ik zie mezelf ook nog niet mensen in de supermarkt aanspreken ofzo .

Heb zelf niet zo'n leuke schooltijd gehad en ben vaak verhuisd waardoor contacten ook verwaterd zijn. Heb echt bewondering voor mensen die zich op het sociale vlak zo makkelijk bewegen. Ik ben gewoon wat horkerig ofzo .
pi_78549052
Vanzelf gaat het iig niet. Je moet wel wat moeite doen voor je vienden!

Hoe? Nou, je ontmoet iemand en merkt dat het klikt... dan nodig je diegene uit wat te gaan drinken... en dan rolt er meestal wel weer een nieuwe afspraak uit...
pi_78549100
Herkenbaar wat Sigme schrijft over beleefdheid/meeleven en de dunne scheidslijn. Vaak als heel veel mensen al sterkte hebben gezegd, dan laat ik het maar. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb, of niet meeleef.

Het lijstje van gisteren post ik maar even niet. was erg lekker en erg zoet.
pi_78549120
God wat heb ik een leven, ben al 20 minuten aan het wachten totdat HIMYM klaar is met downloaden, maar ik moet nog minimaal 45 minuten omdat het met10kb/s download.....

Triest
  zondag 28 februari 2010 @ 13:04:25 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78549124
Ik weet ook wat mijn probleem is: ik maak vrij makkelijk kennis met mensen (hell, in de gemiddelde winkel ofzo heb ik soms al dat onbekenden vrolijk reageren op mijn random gebabbel en dan sta je weer met iemand te neuzelen over games of boeken ), ook studiegenootjes etc., maar ik ben SUPERSLECHT in het onderhouden van vriendschappen. Bellen, mailen, afspreken. Ik weet dat het leuk en goed is, maar kan mezelf er nauwelijks toe zetten omdat het vroeger zo'n gedoe was (mocht niks) en ik er dus doodzenuwachtig van word Gaat tegenwoordig wel wat beter gelukkig!

Mini: veel mensen zijn geloof ik actief in clubs, studieverenigingen, vrijwilligerswerk, etc. Maar daar moet je tijd en gelegenheid voor hebben I guess. Ik ben zelf het trotse enige vrouwelijke lid van een nerdy-dingen-club hier, dat zijn vaak zulke gezellige mensen!
pi_78549127
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef conleche het volgende:
Herkenbaar wat Sigme schrijft over beleefdheid/meeleven en de dunne scheidslijn. Vaak als heel veel mensen al sterkte hebben gezegd, dan laat ik het maar. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb, of niet meeleef.

Het lijstje van gisteren post ik maar even niet. was erg lekker en erg zoet.
Ik heb hem ook stiekem achterwege gelaten. Er is nog een fles prosecco bij gekomen ook
pi_78549180
Ik word nogal emotioneel van dit onderwerp, geloof ik. .

Iig, tijd om naar de UB te gaan.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:08:33 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78549238
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb hem ook stiekem achterwege gelaten. Er is nog een fles prosecco bij gekomen ook
Sneaky hoor, GeeBeetje! Nouja, for your amusement, hier die van mij van gisteren

O: snee brood met chocopasta
S: Zumba
L: afbakbolletje met rosbief, snee brood met choco
-- so far so good--
T: stuk Limburgse vlaai, meegenomen door vriend van mn mams, pretzelsticks
D: keftedes met stukje baguette
T: toe een stuk door mij gebakken chocoladetaart, cola
  zondag 28 februari 2010 @ 13:09:48 #67
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78549285
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat ook ja! Ik hoef ook geen mega vriendenkring, ik zou doodmoe worden om dat te onderhouden. Een vriendin van mij heeft dat wel en die leeft daar juist echt van op, veel afspraken is voor haar echt een soort van ontspanning.
Ik vind dit heel herkenbaar. Ik wil helemaal geen grote vriendenkring, lijkt me erg vermoeiend. Een paar goede vrienden vind ik prima! Ik heb er relatief (denk ik) heel veel behoefte aan om alleen zijn. Ik vind dat echt heerlijk. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om zo'n grote vrienden groep te onderhouden.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_78549441
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik word nogal emotioneel van dit onderwerp, geloof ik. .

Iig, tijd om naar de UB te gaan.
Ik ook hoor...
Of eigenlijk al van de repetitiedag waar ik gisteren was, een aantal mensen daar ging ik vroeger best veel mee om maar het is nogal verwaterd en nu is het alleen maar lastig als ik ze weer zie. Ga je nou een praatje maken, of niet... Er zijn genoeg mensen waar het best mee klikt en ik kan best leuk met mensen kletsen als we elkaar toch zien, maar dat zijn allemaal van die gelegenheidsdingen. De stap naar vriendschap buiten hetgene waar je elkaar van kent lukt me niet, ofzo.

Wat Nynke zegt, ik mis het ook wel, zeker na zo'n dag, maar wat moet je eraan doen? Het is niet dat ik zo asociaal ben dat ik volstrekt gelukkig ben als ik altijd alleen thuis zit (dat heb ik ook wel nodig, maar niet alleen maar), een paar mensen om iets mee te doen zou toch wel leuk zijn.

Maria: een vereniging is inderdaad wel een goeie maar waar moet je dan na je studie nog bij gaan?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:15:12 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78549470
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:09 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik vind dit heel herkenbaar. Ik wil helemaal geen grote vriendenkring, lijkt me erg vermoeiend. Een paar goede vrienden vind ik prima! Ik heb er relatief (denk ik) heel veel behoefte aan om alleen zijn. Ik vind dat echt heerlijk. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om zo'n grote vrienden groep te onderhouden.
Uhuh, ik ook niet. Ik heb iedereen in MSN en op m'n Hyves en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van hoe het met ze gaat, maar als ik dan op MSN het laatste nieuws heb gehoord, vind ik het nooit zo nodig om dan ook nog af te spreken. Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen .
Niet meer actief op Fok!
pi_78549539
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik ook hoor...
Of eigenlijk al van de repetitiedag waar ik gisteren was, een aantal mensen daar ging ik vroeger best veel mee om maar het is nogal verwaterd en nu is het alleen maar lastig als ik ze weer zie. Ga je nou een praatje maken, of niet... Er zijn genoeg mensen waar het best mee klikt en ik kan best leuk met mensen kletsen als we elkaar toch zien, maar dat zijn allemaal van die gelegenheidsdingen. De stap naar vriendschap buiten hetgene waar je elkaar van kent lukt me niet, ofzo.

Wat Nynke zegt, ik mis het ook wel, zeker na zo'n dag, maar wat moet je eraan doen? Het is niet dat ik zo asociaal ben dat ik volstrekt gelukkig ben als ik altijd alleen thuis zit (dat heb ik ook wel nodig, maar niet alleen maar), een paar mensen om iets mee te doen zou toch wel leuk zijn.
mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enrom aan je karakter waar je je prettig bij voelt.
mijn eerste instinct zou zijn om op die mensen af te stappen met een heeee hoe is t met jullie/wat zonde dat ik jullie al zo lang niet gesproken heb/etc. niet met de insteek om t weer volledig op te pakken, maar wel om weer even gezellig een praatje te maken...

ik zou gene moment twijfelen. maar goed dat is dus MIJN karakter, en daarom zou IK dat doen, maar dat betekent nog niet dat dat voor jou zo werkt.

en wat ritual;s zegt: sommige mensen hebben liever een kleinere vriendenkring...ik niet toevallig.

maar wat voor iedereen hetzelfde geldt is dat vriendschap energie en investering kost. en iedereen heeft daar een andere hoeveelheid voor over...
Kwak
pi_78549623
en verder heb ik echt enorme hormonale buikpijn en voel ik me onwijs naar. bleurgh.
Kwak
pi_78549646
Even iets anders: sollicitatiebrief is verstuurd. Nét op tijd, want moest voor 1 maart binnen zijn. Mijn leidinggevende vroeg er vrijdag nog om, ze dacht dat de brief niet meer zou komen. Ik heb nog steeds niet geleerd om het niet op deadlines aan te laten komen .

Ook ter vermaak ende ontopic, lijstje van gister:
O: 2 cracers met nutella
S: huis opruimen en stofzuigen
L: 2 boterhammen met rosbief
T: stuk witte chocolade / frambozen cheescake
T: 2 minicroissants met oude kaas ertussen, plakje gedroogde worst en glas rode wijn
D: 3 sandwiches: 1 met gegrilde kipfilet/ bacon, 1 met zalm / bieslookroomkaas en 1 met filet americain en plakjes ei. Alles opgeleukt met tomaat en komkommer
T: handje cashewnootjes
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78549712
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enrom aan je karakter waar je je prettig bij voelt.
mijn eerste instinct zou zijn om op die mensen af te stappen met een heeee hoe is t met jullie/wat zonde dat ik jullie al zo lang niet gesproken heb/etc. niet met de insteek om t weer volledig op te pakken, maar wel om weer even gezellig een praatje te maken...

ik zou gene moment twijfelen. maar goed dat is dus MIJN karakter, en daarom zou IK dat doen, maar dat betekent nog niet dat dat voor jou zo werkt.

en wat ritual;s zegt: sommige mensen hebben liever een kleinere vriendenkring...ik niet toevallig.

maar wat voor iedereen hetzelfde geldt is dat vriendschap energie en investering kost. en iedereen heeft daar een andere hoeveelheid voor over...
Dat heb ik inderdaad wel gedaan bij sommige mensen. Bij anderen (die er gisteren niet bij waren) moet ik de moed nog even bijeen rapen.

Mja, het jammere is dus dat het niet echt een keuze is. Ik heb er best energie voor over, maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken.
pi_78550003
Oh nee, topickiller...

Dan maar een lijstje, zonder T's vanwege heel laat ontbijt.
O: afbakbroodje met 30+-kaas, tomaat en gekookt ei (om 12 uur ofzo)
L: yoghurt met cruesli
D: gehakt-tomaat-paprikaprutje met brood
T: fruit, glaasje wijn
pi_78550388
Wat het bij mij voor het grootste gedeelte veroorzaakt is dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat er mensen zijn die op me zitten te wachten. Ik herinner me nog dat ik tijdens therapie de opdracht kreeg om een studiegenootje uit te nodigen om bij me te komen eten. Ik vond het doodeng, de angst om afgewezen te worden was zo groot. Daardoor blijf ik altijd toch afstand houden, denk ik. Ik kan met heel veel mensen goed opschieten, maar er is een soort lijn die ik maar heel weinig mensen toesta om over te steken.

En nu ga ik echt studeren, ik heb nog 103 passages om te typeren!
pi_78550402
Lijstje van vandaag:

O: kaiserbroodje gekookt ei + kaiserbroodje gelderse rookworst
T: 1 bonbon, thee
L: kom oranje groentensoep (met wortel, paprika en pompoen) 2 crackers humus
T: banaan
D: biefstukje, spruitjes, gepofte aardappel
pi_78550631
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat het bij mij voor het grootste gedeelte veroorzaakt is dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat er mensen zijn die op me zitten te wachten. Ik herinner me nog dat ik tijdens therapie de opdracht kreeg om een studiegenootje uit te nodigen om bij me te komen eten. Ik vond het doodeng, de angst om afgewezen te worden was zo groot. Daardoor blijf ik altijd toch afstand houden, denk ik. Ik kan met heel veel mensen goed opschieten, maar er is een soort lijn die ik maar heel weinig mensen toesta om over te steken.

Heel herkenbaar. Ik neem nooit initiatief omdat ik denk dat mensen daar gewoon niet op zitten te wachten, maar waar ze écht niet op zitten te wachten is natuurlijk iemand die altijd maar volgt en alles van hun kant laat komen. Daar spreekt natuurlijk niet echt uit dat je graag vrienden wilt worden.

Nou ja, succes met studeren!
  zondag 28 februari 2010 @ 13:54:30 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78550696
Ik neem wel eens initiatief, maar dan lijkt het vervolgens éénrichtingsverkeer te zijn en dan haak ik wel af...
  zondag 28 februari 2010 @ 13:55:21 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78550725
quote:

Aw DaDtje! Beetje herkenbaar! Wat zijn we trouwens allemaal een stel bij mekaar he! Ik vind dat boekwinkelplan van laatst nog steeds geniaal trouwens, kunnen we met zn allen non-sociaal sociaal zijn!

Studeerder ze!
pi_78550772
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik neem wel eens initiatief, maar dan lijkt het vervolgens éénrichtingsverkeer te zijn en dan haak ik wel af...
Dat studiegenootje heeft daarna ook niets van zich laten horen, dus de oefening heeft nogal averechts gewerkt. .
pi_78550817
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enorm aan je karakter waar je je prettig bij voelt.

Interessante discussie

Ik denk ook dat karakter er heel veel mee te maken heeft of veel vrienden onderhoudt of niet. Ik heb er zelf ook niet zo veel, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik vroeger altijd alles alleen heb moeten doen. Ik heb geen denderende opvoeding gehad en vertrouwde niet zo veel mensen. En in zo'n situatie ben je ook alleen maar bezig met "een goed leven voor jezelf krijgen", met andere woorden een betere basis dan die van je ouders creëren. Ik ben nu 29 en pas sinds een paar jaar merk ik meer behoefte te krijgen aan meer mensen om me heen. Maar nu ben ik dan ook gesetteld: al heel lang een vaste baan, net een bedrijf gestart etc. En nu loopt dat allemaal op rolletjes. Dan geef je jezelf ook veel meer ruimte om je sociale leven verder uit te bouwen. Ik denk dat dat ook de clou is: jezelf de ruimte en rust gunnen voor een vriendenkring.

Maar toch blijf ik Mo's verhaal ook wel herkennen: als je gaat trouwen kan het heel confronterend zijn: wat gaan mensen over je vertellen en welke mensen zijn dat dan? En zeker als je niet zo veel mensen om je heen hebt van vroeger: met welke bril hebben ze naar je gekeken.? Je stelt je bij nieuwe vrienden toch vaak op met een bepaalde rol. Mensen van vroeger kennen al die rollen, terwijl de nieuwere vrienden die nog niet allemaal hebben gezien!

En alleen zijn of met vriendje is inderdaad ook lekker: zo veel mensen zijn er niet waar je volledige rust me kunt ervaren
  zondag 28 februari 2010 @ 13:59:01 #82
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78550840
Ik ben niet van de vriendschappen.. mensen die ik vaker dan 2 x per jaar zie dat is een verplichting

Zo, ben net een kwartier uit bed... feestje gisteren was gezellig, ben weer helemaal op de hoogte van de laatste Nederlandse hits ;')
Kater..

Lijst:
O/L: 2 boterhammen kaas, gekookt ei, beschuit jam, 2 glazen melk
T: peer, appel, sinaasappel
D: Brood met een hamburger ofzo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 februari 2010 @ 13:59:05 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78550842
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat studiegenootje heeft daarna ook niets van zich laten horen, dus de oefening heeft nogal averechts gewerkt. .
Kan me voorstellen... Ik voel me dan ook zo'n Toos Hopeloos en ik wil niet zo'n pushy typ zijn dat maar blijft zaniken om een keer wat af te spreken. Vreselijk.
pi_78550926
Nog 30 sec
pi_78551056
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:01 schreef Californium het volgende:
Nog 30 sec
Veel plezier er mee! Ik heb hem al gezien geloof ik, want er was deze week geen nieuwe ep!
  zondag 28 februari 2010 @ 14:06:30 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78551085
Even snel: weet iemand hier hoe je zelf je shoarmakruiden maakt??
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 februari 2010 @ 14:19:43 #87
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_78551497
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Uhuh, ik ook niet. Ik heb iedereen in MSN en op m'n Hyves en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van hoe het met ze gaat, maar als ik dan op MSN het laatste nieuws heb gehoord, vind ik het nooit zo nodig om dan ook nog af te spreken. Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen .
Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?
Ik merkte dinsdag, nadat ik slecht nieuws van mijn werk had gekregen, dat mijn eerste impuls was om mijn vriendje te bellen en even mijn verhaal te doen. Ik heb dan behoefte aan contact op zo'n moment...
Ik krijg ook altijd heel veel energie van tussen de mensen zijn, dat kan met vrienden/goede kennisses of een leuk praatje met een vreemde...
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_78551595
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Even snel: weet iemand hier hoe je zelf je shoarmakruiden maakt??
Shoarma (varkensvlees) zelf maken, hoe?

http://zuinighuishouden.w(...)shoarmakruiden_.html
pi_78551640
Ik ben net gaan lunchen met vriendinnen maar dat kwam ook omdat het (alweer) een idee van iemand anders was. Ik denk ook altijd dat men niet op mij zit te wachten

Maar we gaan een avondje weg plannen en een dag shoppen

DaD> Superherkenbaar. Ik heb een keer of twee voor een vriendin gekookt, maar die is zo sociaal en emphatisch dat ze gewoon meehelpt etc. dus dat is behoorlijk faalproof
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_78551668
En het waait hier heel erg en ik ben een beetje doodsbenauwd dat dalijk de boom voor de flat op m'n balkon ligt
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 28 februari 2010 @ 14:24:55 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78551669
Tahnks Ewelina... dus gewoon alles doorelkaar gooien Dat kan ik wel
pi_78551810
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat schijn is. Ik zie daar ook wel tegenop, als ik straks klaar ben met studeren, weer naar een andere stad en waarschijnlijk een ander land verhuis en ga werken..hoe bouw ik dan in hemelsnaam een sociaal leven op? Want ik heb dat echt nodig, een sociaal leven. Hier heb ik een heel beperkt sociaal leven, en ik merk dat dat me ongelukkig maakt...
Herkenbaar! Het begint hier nu net een beetje te komen (ik vind Vlamingen echt een ramp om vriendschap mee te sluiten - mijn vrienden hier komen echt uit alle hoeken van de aarde ). En enerzijds vind ik het geen reden om niet te emigreren en om direct terug te gaan naar Nederland. Maar ja, anderzijds: soms mis ik mijn Nederlandse vrienden best wel, en al is het maar 200 km, je doet het toch niet zo effe als je wilt bijpraten.

Hoera voor online telefonie
pi_78551851
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:19 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?
Ik merkte dinsdag, nadat ik slecht nieuws van mijn werk had gekregen, dat mijn eerste impuls was om mijn vriendje te bellen en even mijn verhaal te doen. Ik heb dan behoefte aan contact op zo'n moment...
Dat heb ik wel.
quote:
Ik krijg ook altijd heel veel energie van tussen de mensen zijn, dat kan met vrienden/goede kennisses of een leuk praatje met een vreemde...
Dat heb ik niet. Feestjes, familiedagen, ik vind het allemaal vreselijk vermoeiend.
pi_78551915
quote:

@ DaD: zo was ik ook altijd hoor!! ik herken het heel erg...onzeker als kind en puber. op de middelbare school kwam ik erachter dat mensen om me konden lachen dus werd ik de clown onder de meisjes. met als gevolg dat iedereen me aardig vond, maar niemand echt vrienden was behalve een klein groepje meisjes. twee daarvan ben ik nog steeds close mee.

op de uni kwam ik gelukkig in een leuke eerstejaarsgroep terecht, maar was ik nog steeds een onzekere volger, en was mijn eerste instinct altijd bij iedereen "zou ik wel leuk/goed/interessant genoeg zijn" en het idee dat niemand er op zat te wachten om met mij af te spreken...

in mn bestuursjaar is dat pas over gegaan. mijn leven is in 2006 echt 180 graden omgekeerd, en de mensen die me van daarvoor kennen hebben dat in eerste instantie niet gemerkt/begrepen. vandaar dat ik ook ineens wat moeilijker lag in mn groep met studievrienden die niet snapten dat ik het ineens druk had (want ineens een drie keer zo groot sociaal leven als dat van hen)

bestuur heeft vooral geholpen omdat ik me ineens geaccepteerd en de moeite waard voelde. iedereen wilde wel met mij kletsen want ik was secretaris van t bestuur. ik was de go-to voor alle mensen in de vereniging, met mijn bestuursgenoten, ineens konden mijn bestuursgenoten op mij bouwen en was ik belangrijk geworden voor mensen... dat gevoel gaf me vleugels en ineens werd ik spontaan en extravert...

ik heb na mijn bestuursjaar een enrome inzinking gehad, omdat die zekerheid die met het shirtje kwam, wegviel, maar wat ik had was de sociale kring die ik opgebouwd had. dat heeft me opgevangen... nou toen de sociale boost van mn eerste vriendje, en ineens was ik daarna in staat om vrienden te zijn met mannen, en te flirten...

kortom: ik herken heel erg wat je zegt, maar ik ben dus heel erg veranderd... en dat betekent niet dat jij moet veranderen, maar wel dat ik als ervaringsdeskundige kan zeggen dat er best veel mensen wél op je zitten te wachten, ook al denk je van niet... je kan alleen nooit verwahcten dat iedereen op je zit te wachten, en daarom is een steekproef van 1 niet zo heel geschikt om je meer zelfvertrouwen te geven denk ik... kijk nou hier alleen al: ik denk dat iedereen in dit topic wel gezellig een keer met jou zou willen afspreken...
Kwak
  zondag 28 februari 2010 @ 14:32:12 #95
236335 neen
schone schijn
pi_78551921
Het regent hier al de hele dag! M'n pa is al afgehaakt om te lopen en ik zit hier nu al een uur ofzo met m'n spullen aan Eigenlijk zou ik vanmiddag met iemand koffie drinken maar ik ga er vanavond maar even langs denk ik, ze doet toch altijd voetbal voor me aan
  zondag 28 februari 2010 @ 14:33:20 #96
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78551961
haha, de duutser en ik gaan volgende week samen yoga doen. We hebben het allebei opgepakt, thuis met een podcast, en nu heeft hij een aflevering voor 'partneryoga' gevonden.

Ik ben benieuwd!
pi_78551968
Vriendje bellen doe ik ook meteen, maar dat vind ik ook heel anders. Bij hem zijn is bijna als alleen zijn.
Soms denk ik echt dat het een foutje is dat ik wel al jaren een relatie heb. Dat ze hem zijn vergeten te vertellen dat ik sociaal gestoord ben ofzo. (Het is niet zo dramatisch als het klinkt hoor.)

Sociale dingen, behalve met naaste familie en mensen die ik echt heel goed ken, kosten wel veel energie maar tegelijkertijd heb ik er toch wel behoefte aan.
pi_78552022
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen .
Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! Hoewel ik wel houd van het incidentele weekendje rommelen in huis (dit weekend de diepvries weer eens vullen!), kan ik me echt verheugen om gezellige activiteiten - een avondje in de kroeg met collega's, een oud-huisgenoot die komt logeren, een etentje met een vriendin, een bruiloft van vrienden...

DaD, je hebt het echt mis wat betreft mensen die niet op je zitten te wachten! Echt! Ik vind jou een van de leukste fokkers die ik IRL heb ontmoet!
pi_78552043
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Herkenbaar! Het begint hier nu net een beetje te komen (ik vind Vlamingen echt een ramp om vriendschap mee te sluiten - mijn vrienden hier komen echt uit alle hoeken van de aarde ). En enerzijds vind ik het geen reden om niet te emigreren en om direct terug te gaan naar Nederland. Maar ja, anderzijds: soms mis ik mijn Nederlandse vrienden best wel, en al is het maar 200 km, je doet het toch niet zo effe als je wilt bijpraten.

Hoera voor online telefonie
Klopt het nu ook echt dat je bij die Belgen vaak op eieren loopt omdat wij ons wat grover en meer nuchter op stellen in gesprekken? Dat gevoel heb ik namelijk altijd: dat ik mijn woorden in een mooi jasje moet pakken omdat ik bang ben om te kwetsen. Belgische vrienden trekken mij daarom ook niet echt
  zondag 28 februari 2010 @ 14:35:50 #100
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78552060
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! Hoewel ik wel houd van het incidentele weekendje rommelen in huis (dit weekend de diepvries weer eens vullen!), kan ik me echt verheugen om gezellige activiteiten - een avondje in de kroeg met collega's, een oud-huisgenoot die komt logeren, een etentje met een vriendin, een bruiloft van vrienden...

DaD, je hebt het echt mis wat betreft mensen die niet op je zitten te wachten! Echt! Ik vind jou een van de leukste fokkers die ik IRL heb ontmoet!
eens. Ik kan ook echt naar dat soort dingen uitkijken. Een feestje als dat van gister, daar keek ik al de hele week naar uit.
pi_78552101
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:33 schreef AKnynke het volgende:
haha, de duutser en ik gaan volgende week samen yoga doen. We hebben het allebei opgepakt, thuis met een podcast, en nu heeft hij een aflevering voor 'partneryoga' gevonden.

Ik ben benieuwd!
Hoe leuk is dat! Kun je een link sturen? Hoewel ik niet denk dat ik Meneer zo gek krijg Hij wil al niet eens mee naar spinning. En we zouden vandaag rondjes gaan rennen op de atletiekbaan, maar het zeikt van de regen
  zondag 28 februari 2010 @ 14:38:10 #102
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78552146
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:32 schreef kwakz0r het volgende:

Ik denk dat iedereen in dit topic wel gezellig een keer met jou zou willen afspreken...

Ik kan trouwens wel helemaal blij worden van gasten ontvangen in een opgeruimd huis en ze dan volstoppen met gebak en zo Gastvrouw spelen vind ik best leuk!
  zondag 28 februari 2010 @ 14:39:19 #103
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78552196
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:19 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde als wat DaD zegt. Ik ben extrovert, maar na een lange dag op de uni/werk heb ik behoefte aan tijd voor mezelf (of met mijn vriend). Als er iets gebeurd dan wil ik ook meteen mijn vriend bellen, maar nooit vriendinnen.

En ik herken héél erg wat DaD zegt over familiedagen/verjaardagen! Enorm vermoeiend. Daar krijg ik dus ook absoluut geen energie van en daar kijk ik ook niet naar uit.

Een praatje met een vreemde vind ik daarentegen weer leuk! Ik word ook regelmatig aangesproken door mensen. Het schijnt dat ik er vriendelijk uitzie .
  zondag 28 februari 2010 @ 14:39:38 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78552203
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:55 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Aw DaDtje! Beetje herkenbaar! Wat zijn we trouwens allemaal een stel bij mekaar he! Ik vind dat boekwinkelplan van laatst nog steeds geniaal trouwens, kunnen we met zn allen non-sociaal sociaal zijn!

Studeerder ze!
Ik vind het vakidiotenboekwinkeltje ook een geniaal plan!! Graag meer plannen

Maar ik ben net zoals Kwak: ik zing altijd in koren, en heb daar echt veel leuke vrienden gemaakt, waarvan de kernclub mijn huidige koor heeft gevormd. Met hun vier ik verjaardagen, oud&nieuw, gaan we zonnen in het park ed. Oudhuisgenoot-vrienden en studievrienden heb ik ook nog steeds, en 4 vriendinnen die al heel lang teruggaan (maar helaas allemaal buiten de stad wonen ). Ik word doodongelukkig als ik niemand zie, heb echt veel contact nodig. Ik zou dan ook nooit alleen willen wonen, zou altijd een huisgenoot zoeken!

Wel merk ik dat ik sinds ik samenwoon, minder behoefte heb om in de stad met mensen af te spreken, en dat ik mezelf daarom soms maar een suffe doos vind
  zondag 28 februari 2010 @ 14:39:43 #105
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78552206
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe leuk is dat! Kun je een link sturen? Hoewel ik niet denk dat ik Meneer zo gek krijg Hij wil al niet eens mee naar spinning. En we zouden vandaag rondjes gaan rennen op de atletiekbaan, maar het zeikt van de regen
in itunes zoeken naar yogamazing, en dan hun laatste aflevering is partneryoga.

T vriendje is helemaal enthousiast over yoga, zo leuk!
pi_78552218
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Klopt het nu ook echt dat je bij die Belgen vaak op eieren loopt omdat wij ons wat grover en meer nuchter op stellen in gesprekken? Dat gevoel heb ik namelijk altijd: dat ik mijn woorden in een mooi jasje moet pakken omdat ik bang ben om te kwetsen. Belgische vrienden trekken mij daarom ook niet echt
Ja, maar dat went ook wel, en ik heb het idee dat het beide kanten op het geval is. Wat vooral een killer is, is dat Vlamingen mega-honkvast zijn en ontzettend familiegericht. In het weekend zitten ze vaak bij hun ouders. Zelfs mensen van jouw/mijn leeftijd. En dat is niet echt bevorderlijk, natuurlijk.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:40:17 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78552224
CF: gaan de leuke belgen dan naar NL? Bij mn Zumba-klasje is nu een superleuk Belgisch meisje, die is heel gezellig en open enzo!
pi_78552275
Ach MoBlo, laat je je niet teveel leiden door wat jij denkt dat 'men' van je denkt of verwacht? Je eigen leven heb je juist zo goed vormgegeven, met een hele hechte relatie en een zware studie. Veel mensen lukt het niet eens om díe twee dingen te combineren, laat staan nog een enorme vrienden- en kennissenkring te onderhouden! Niet iedereen hoeft te leven zoals in de Bacardi-reclame, hè
pi_78552278
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:39 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik vind het vakidiotenboekwinkeltje ook een geniaal plan!! Graag meer plannen

Maar ik ben net zoals Kwak: ik zing altijd in koren, en heb daar echt veel leuke vrienden gemaakt, waarvan de kernclub mijn huidige koor heeft gevormd. Met hun vier ik verjaardagen, oud&nieuw, gaan we zonnen in het park ed. Oudhuisgenoot-vrienden en studievrienden heb ik ook nog steeds, en 4 vriendinnen die al heel lang teruggaan (maar helaas allemaal buiten de stad wonen ). Ik word doodongelukkig als ik niemand zie, heb echt veel contact nodig. Ik zou dan ook nooit alleen willen wonen, zou altijd een huisgenoot zoeken!

Wel merk ik dat ik sinds ik samenwoon, minder behoefte heb om in de stad met mensen af te spreken, en dat ik mezelf daarom soms maar een suffe doos vind
ik woon dan wel weer alleen heb namelijk wel die behoefte aan tijd en ruimte voor mezelf, maar als ik dat even gedaan heb dan heb ik daarna weer behoefte aan stoom afblazen door gezellig met vrienden iets te doen/ in de kroeg te hangen enzo...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_78552342
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
CF: gaan de leuke belgen dan naar NL? Bij mn Zumba-klasje is nu een superleuk Belgisch meisje, die is heel gezellig en open enzo!
Ah, het verschilt ook erg hoor! Sommige Vlamingen zijn ook heel spontaan en open! Maar dat is niet de volksaard, zeg maar
En sommige Vlamingen zijn ook ontzettend gesloten en bot, zodra ze je Nederlandse accent horen, sluiten ze je buiten. Echt. Dat vind ik zo vreselijk kwetsend!
  zondag 28 februari 2010 @ 14:44:22 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78552360
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik woon dan wel weer alleen heb namelijk wel die behoefte aan tijd en ruimte voor mezelf, maar als ik dat even gedaan heb dan heb ik daarna weer behoefte aan stoom afblazen door gezellig met vrienden iets te doen/ in de kroeg te hangen enzo...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_78552405
En in meer ontopic nieuws: ik heb gisteren kaasfondue gegeten en nu heb ik buikpijn Gister was echt een ev0l dag, qua eten Ik zal jullie mijn lijst sparen.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:46:22 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78552429
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:35 schreef AKnynke het volgende:

[..]

eens. Ik kan ook echt naar dat soort dingen uitkijken. Een feestje als dat van gister, daar keek ik al de hele week naar uit.
Ik leef ook helemaal op als ik weer eens een avondje wel in de kroeg kan dansen! Vind het heerlijk, maar mijn twee beste vriendinnen waar ik geweldig mee kon stappen, zijn dus verhuisd Nu is het dus meestal alleen op afterconcertfeestjes en verjaardagen die in de kroeg gevierd worden.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:47:18 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78552457
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
En in meer ontopic nieuws: ik heb gisteren kaasfondue gegeten en nu heb ik buikpijn Gister was echt een ev0l dag, qua eten Ik zal jullie mijn lijst sparen.
Mmmmm, lekker wel! Wij waren dinsdag uit eten en toen hadden we als voorafje een knoflookkaaspotje: lekker!!! Heel zoetig en pittig tegelijk
  zondag 28 februari 2010 @ 14:48:07 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78552484
Draai vandaag ook op een bak kwark, een stukje kwarktaart, stukje worteltjestaart en chocolade

En nu voel ik me huge .
pi_78552525
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:39 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Bij mij is het juist andersom: ik ben een hele egocentrische luie mensenhater, mijn meneer onderhoudt moeiteloos bijna alle sociale contacten: hij is heel spontaan, nodigt vaak mensen uit, etc. Daardoor heb ik toch nog een behoorlijk sociaal leven. Want op mijn beste vriendin na, heb ik alleen maar vrienden die ook collega's zijn, en die ik dus toch wel, zonder dat ik er moeite voor doe, vaak zie

Wel merk ik dat het anders voelt, of je vriendschappen als 'stel' aangaat of alleen. En ik ben dan ook een andere persoon, ergens.
pi_78552541
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

@ DaD: zo was ik ook altijd hoor!! ik herken het heel erg...onzeker als kind en puber. op de middelbare school kwam ik erachter dat mensen om me konden lachen dus werd ik de clown onder de meisjes. met als gevolg dat iedereen me aardig vond, maar niemand echt vrienden was behalve een klein groepje meisjes. twee daarvan ben ik nog steeds close mee.

op de uni kwam ik gelukkig in een leuke eerstejaarsgroep terecht, maar was ik nog steeds een onzekere volger, en was mijn eerste instinct altijd bij iedereen "zou ik wel leuk/goed/interessant genoeg zijn" en het idee dat niemand er op zat te wachten om met mij af te spreken...

in mn bestuursjaar is dat pas over gegaan. mijn leven is in 2006 echt 180 graden omgekeerd, en de mensen die me van daarvoor kennen hebben dat in eerste instantie niet gemerkt/begrepen. vandaar dat ik ook ineens wat moeilijker lag in mn groep met studievrienden die niet snapten dat ik het ineens druk had (want ineens een drie keer zo groot sociaal leven als dat van hen)

bestuur heeft vooral geholpen omdat ik me ineens geaccepteerd en de moeite waard voelde. iedereen wilde wel met mij kletsen want ik was secretaris van t bestuur. ik was de go-to voor alle mensen in de vereniging, met mijn bestuursgenoten, ineens konden mijn bestuursgenoten op mij bouwen en was ik belangrijk geworden voor mensen... dat gevoel gaf me vleugels en ineens werd ik spontaan en extravert...

ik heb na mijn bestuursjaar een enrome inzinking gehad, omdat die zekerheid die met het shirtje kwam, wegviel, maar wat ik had was de sociale kring die ik opgebouwd had. dat heeft me opgevangen... nou toen de sociale boost van mn eerste vriendje, en ineens was ik daarna in staat om vrienden te zijn met mannen, en te flirten...

kortom: ik herken heel erg wat je zegt, maar ik ben dus heel erg veranderd... en dat betekent niet dat jij moet veranderen, maar wel dat ik als ervaringsdeskundige kan zeggen dat er best veel mensen wél op je zitten te wachten, ook al denk je van niet... je kan alleen nooit verwahcten dat iedereen op je zit te wachten, en daarom is een steekproef van 1 niet zo heel geschikt om je meer zelfvertrouwen te geven denk ik... kijk nou hier alleen al: ik denk dat iedereen in dit topic wel gezellig een keer met jou zou willen afspreken...
Bedankt, kwakje. . Het is absoluut niet zo dat ik niet goed lig bij mensen - hell, in m'n scriptiegroep ben ik zelfs ronduit populair! Maar om dat om te buigen naar vriendschap, mensen die ik kan bellen als er iets is, dat vind ik vreselijk moeilijk. En de enige bij wie ik dat kan gaat straks op een jarenlange wereldreis... Je laatste zin vind ik heel lief.

Ik vind het ook fijn om te merken dat er meer mensen zijn met hetzelfde 'probleem' hier, en dat we zo respectvol naar elkaar toe het allemaal uit kunnen spreken.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:51:23 #118
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78552574
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ah, het verschilt ook erg hoor! Sommige Vlamingen zijn ook heel spontaan en open! Maar dat is niet de volksaard, zeg maar
En sommige Vlamingen zijn ook ontzettend gesloten en bot, zodra ze je Nederlandse accent horen, sluiten ze je buiten. Echt. Dat vind ik zo vreselijk kwetsend!
Da's inderdaad rot Sommige mensen... Alsof je minder leuk zou zijn omdat je Nederlands bent. Mn Zumbamaatje is van het Franse deel, weet niet of dat verschil maakt in volksaard?

Weet je wat ook leuk is om te horen? "Ik heb het niet zo op allochtonen. Maar jou mag ik wel hoor!" Ho hum.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:54:53 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78552685
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:51 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Da's inderdaad rot Sommige mensen... Alsof je minder leuk zou zijn omdat je Nederlands bent. Mn Zumbamaatje is van het Franse deel, weet niet of dat verschil maakt in volksaard?

Weet je wat ook leuk is om te horen? "Ik heb het niet zo op allochtonen. Maar jou mag ik wel hoor!" Ho hum.
!

Overigens moest ik gisteren ook meteen aan jou denken toen ik het nieuws over Chili hoorde. Dat blijf ik toch fascinerend vinden aan fok. In de SC waar ik ook post gaat het net zo: je leeft toch echt wel oprecht met mensen mee Mijn vrienden IRL vinden dat maar moeilijk te begrijpen, maar dat vind ik echt their loss
pi_78552759
Ik kijk online een aflevering van "The Bachelor". Echt zo verkeerd fout Ik heb de vrijgezel nu al een paar keer halfnaakt gezien, met als toppunt net onder de douche, zich inwrijvend met een stuk zeep
pi_78552817
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bedankt, kwakje. . Het is absoluut niet zo dat ik niet goed lig bij mensen - hell, in m'n scriptiegroep ben ik zelfs ronduit populair! Maar om dat om te buigen naar vriendschap, mensen die ik kan bellen als er iets is, dat vind ik vreselijk moeilijk. En de enige bij wie ik dat kan gaat straks op een jarenlange wereldreis... Je laatste zin vind ik heel lief.
Kleine stapjes tegelijk, natuurlijk! Nodig je weleens mensen uit om te komen eten? Nu je zo lekker kunt koken...

laureline, bij ons ben ik juist degene die sociale dingen regelt. Ik onthou ook altijd verjaardagen en belangrijke dingen, mijn Meneer is echt een ramp met dat soort grappen.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:59:13 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78552818
Mijn uitgebreidere sociale leven (en ook mn eerste vriendje) kwamen trouwens pas toen ik hier in Groningen ging zingen, bedenk ik me nu. Voor die tijd was ik veel stiller en had ik meer 1 op 1 vriendinnen. Pas bij het koor vond ik echt mn draai en merkte ik dat ik ook gangmaker kon zijn en me ook op mn gemak voelde bij jongens (grote openbaring!! ).
  zondag 28 februari 2010 @ 15:00:13 #123
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78552857
Milady: aww lief En eens! Ik zeg ook wel eens tegen vriendje: wacht even hoor! Ik wil even zien of *insert naam* nog gepost heeft, want daar was net *zus en zo* mee, en ik wil weten of ze al iets gehoord heeft. Dan ben je er buiten interwebz ook mee bezig, grappig hoe dat werkt!

GeeBeetje: omg! Dat klinkt inderdaad ERG fout ! Gisteren liet ik mn zus een stukje Zumba-DVD zien (omg which reminds me!) en iedere keer dat de Hysterische Geblondeerde Trommeldude in beeld kwam lagen we plat van het lachen
pi_78552917
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kleine stapjes tegelijk, natuurlijk! Nodig je weleens mensen uit om te komen eten? Nu je zo lekker kunt koken...

laureline, bij ons ben ik juist degene die sociale dingen regelt. Ik onthou ook altijd verjaardagen en belangrijke dingen, mijn Meneer is echt een ramp met dat soort grappen.
Ik weet ook wel dat je het soort vriendschap zoals ik dat noemde niet zomaar hebt. . Maar uitnodigen om te komen eten is al een grote stap, voor mij. Ik vond het al heel knap dat ik Viking durfde te vragen. .
pi_78552933
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Milady: aww lief En eens! Ik zeg ook wel eens tegen vriendje: wacht even hoor! Ik wil even zien of *insert naam* nog gepost heeft, want daar was niet *zus en zo* mee, en ik wil weten of ze al iets gehoord heeft. Dan ben je er buiten interwebz ook mee bezig, grappig hoe dat werkt!

GeeBeetje: omg! Dat klinkt inderdaad ERG fout ! Gisteren liet ik mn zus een stukje Zumba-DVD zien (omg which reminds me!) en iedere keer dat de Hysterische Geblondeerde Trommeldude in beeld kwam lagen we plat van het lachen
En hij zoekt heel Amerikaans naar zijn true love. Dus nu komen er 25 praaaaachtige vrouwen, die achter zijn rug om natuurlijk heel vals naar elkaar gaan zitten doen Ik hou daar wel van

Hysterische Geblondeerde Trommeldude Die komt dus niet in je Thuis-zumba repertoire, denk ik. Hoewel lachen ook goed is voor je buikspieren
pi_78552963
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]
SPOILER
wat leuk!! met david als dirigent!! hij kent mij vast niet, maar ik was met CM kamerkoor in bayeux een paar jaar geleden en hij was daar met het Fries Jeugdkoor (Joost van B. was ook mee, die ken je vast wel...)

kleine cluppies zijn tof he?

edit: en ik herken wat je zegt over uitgaan: ik feest ook alleen op naborrels of verjaardagen of andere "borrels". gisteren weer een fijn nafeest na het NSK concert in Leiden. vandaar dat ik pas tegen 13 uur uit bed was en nu voor het eerst de moed heb om iets te eten
Kwak
pi_78552984
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, maar dat went ook wel, en ik heb het idee dat het beide kanten op het geval is. Wat vooral een killer is, is dat Vlamingen mega-honkvast zijn en ontzettend familiegericht. In het weekend zitten ze vaak bij hun ouders. Zelfs mensen van jouw/mijn leeftijd. En dat is niet echt bevorderlijk, natuurlijk.
Moederskindjes vandaar dat zachte! het klopt weer Nee grapje hoor. Wel leuk dat het went....ik heb zelf altijd moeite met een masker op zetten...voor ik het weet vliegt er weer van alles uit mijn mond
pi_78553005
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat je het soort vriendschap zoals ik dat noemde niet zomaar hebt. . Maar uitnodigen om te komen eten is al een grote stap, voor mij. Ik vond het al heel knap dat ik Viking durfde te vragen. .
Je bent echt enorm in het voordeel als je lekker kunt koken

Ik vind het wel jammer dat ik zover weg woon van iedereen hier; naar sommigen ben ik echt heel benieuwd!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:05:50 #129
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78553042
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:02 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En hij zoekt heel Amerikaans naar zijn true love. Dus nu komen er 25 praaaaachtige vrouwen, die achter zijn rug om natuurlijk heel vals naar elkaar gaan zitten doen Ik hou daar wel van

Hysterische Geblondeerde Trommeldude Die komt dus niet in je Thuis-zumba repertoire, denk ik. Hoewel lachen ook goed is voor je buikspieren
Ohja, en ze zijn natuurlijk alle 25 de perrrrfecte society wives, die hem wel even een massaaaaage geven (met of zonder happy ending!? Hahaa, daar hangt de uitslag wel van af!) en met blinkende prodentgebitten vertellen dat hun beste vriendin hun moeder is

Nouja hij komt af en toe in beeld, met de dansjes heeft ie verder gelukkig weinig te doen
pi_78553044
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je bent echt enorm in het voordeel als je lekker kunt koken

Ik vind het wel jammer dat ik zover weg woon van iedereen hier; naar sommigen ben ik echt heel benieuwd!
Ik kan niet koken

Maar ik ben wel heel goed in flesjes wijn opentrekken
  zondag 28 februari 2010 @ 15:09:12 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78553137
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik kan niet koken

Hear hear!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:10:16 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78553173
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat leuk!! met david als dirigent!! hij kent mij vast niet, maar ik was met CM kamerkoor in bayeux een paar jaar geleden en hij was daar met het Fries Jeugdkoor (Joost van B. was ook mee, die ken je vast wel...)

kleine cluppies zijn tof he?

edit: en ik herken wat je zegt over uitgaan: ik feest ook alleen op naborrels of verjaardagen of andere "borrels". gisteren weer een fijn nafeest na het NSK concert in Leiden. vandaar dat ik pas tegen 13 uur uit bed was en nu voor het eerst de moed heb om iets te eten
Ja, en Tine die staat vaak naast mij, lief meisje Ik versterk met een paar mensen soms ook het FJK, ook een gezellig clubje wel.

Joost en David behoren dus tot mijn vaste vriendengroep. Ik pas wekelijks op Davids zoontje, ga binnenkort Joost helpen verhuizen.... enz enz. Erg gezellig

Wij kennen echt veel dezelfde mensen geloof ik
Enne, eet smakelijk
pi_78553225
Heb me net gewogen bij mn ma
106 kg. Dus of ik ben in 4 weken dieet 36 kg aangekomen, of de weegschaal is kapot!
(Dit is natuurlijk niet mn ochtendgewicht hè)
  zondag 28 februari 2010 @ 15:14:07 #134
236335 neen
schone schijn
pi_78553298
Damn, wat is iTunes een waardeloos programma
pi_78553307
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja, en Tine die staat vaak naast mij, lief meisje Ik versterk met een paar mensen soms ook het FJK, ook een gezellig clubje wel.

Joost en David behoren dus tot mijn vaste vriendengroep. Ik pas wekelijks op Davids zoontje, ga binnenkort Joost helpen verhuizen.... enz enz. Erg gezellig

Wij kennen echt veel dezelfde mensen geloof ik
Enne, eet smakelijk
oh wat grappig! tine ken ik nog wel ja... waren best leuke mensen die kinders, maar we beseften toen we met zn allen in de bus zaten wel ineens heel goed het verschil tussen een gemiddelde leeftijd van 24 (wij) en 17 (zij)...

ja joost kent mij nog wel denk ik, facebook vriendje (was ook uitgenodigd voor zn feestje toen ie 30 werd, maar ja, groningen, ver, en zo goed ken ik m nou ook weer niet...) doe joost maar de groeten, dan snapt ie er denk ik helemaal niks meer van, froukje van CM zou hij wel moeten weten...
Kwak
pi_78553333
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb me net gewogen bij mn ma
106 kg. Dus of ik ben in 4 weken dieet 36 kg aangekomen, of de weegschaal is kapot!
(Dit is natuurlijk niet mn ochtendgewicht hè)
is vast vocht

ik was vanochtend 101,7 ik hoop dat dat morgen nog steeds zo is
Kwak
pi_78553415
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik kan niet koken

Ook niet onbelangrijk!

Ik heb volgens mij alle deurklinken, deurposten, lichtknopjes en wc's in het huis goed afgenomen. Hopelijk heeft het zin gehad... Mijn zus smste net al dat zij nu ook ziek geworden was . Ik wil niet ziek worden!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78553439
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hear hear!
Cheers
pi_78553516
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

is vast vocht

ik was vanochtend 101,7 ik hoop dat dat morgen nog steeds zo is
Goed zeg!

Ik maak er de laatste twee dagen een zooitje van....zwaar onregelmatig en te veel carbs! heb er gewoon hoofdpijn van Gelukkig net aan een nieuwe pil. Door yasmin geen vocht vasthoud problemen meer
  zondag 28 februari 2010 @ 15:21:40 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78553517
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:18 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Cheers
pi_78553531
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hihihihi

Verdorie, nu heb ik zin in wijn!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:22:36 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78553536
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ook niet onbelangrijk!

Ik heb volgens mij alle deurklinken, deurposten, lichtknopjes en wc's in het huis goed afgenomen. Hopelijk heeft het zin gehad... Mijn zus smste net al dat zij nu ook ziek geworden was . Ik wil niet ziek worden!!!
Oeh, dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan, en toen schaamde ik me echt dood daarna: werk je verdorie in de thuiszorg en dan komt er zwart water van 3 deuren + posten op je bovenverdieping
  zondag 28 februari 2010 @ 15:24:18 #143
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78553583
*geeft Phaidra de laatste minneola* Viezemientjes!

Whoa, way to go, Kwak!

Puff: dat klinkt als een kapotte weegschaal

Ik ga mezelf maar eens richting verjaardag slepen
  zondag 28 februari 2010 @ 15:25:12 #144
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78553610
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:22 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hihihihi

Verdorie, nu heb ik zin in wijn!
Zondagmiddagwijntje mag best.

Ga ik straks ook doen
pi_78553612
zo, een boek uit! Ik vond 'm niet echt leuk (The Great Gatsby), maar wellicht dat er over praten in colleges het wat beter maakt

De trouwpapieren zitten in de enveloppe, zo maar eens op de bus doen dan..

en wat Nyn zegt: sociaal leven opbouwen in een andere omgeving is moeilijk. Na het opzeggen van mn sociale leven in Den Haag heb ik nooit meer iets gehad wat er op leek hier.. wel eens wat doen, maar vaak afhankelijk van Mr.Mo .. en nou ja, ik had mn beste vriend dus sinds ik informatiekunde studeerde, maar dat is ook 'over' en nu begin ik weer van voren af aan.. en ik weet ook niet waar ik het zou moeten zoeken, en voor mn trouwen gaat het sowieso niet meer lukken ! maargoed... ach... alle hoop is gevestigd op 'na september', als het bestuursjaar afgelopen is
Ja doei.
pi_78553706
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
zo, een boek uit! Ik vond 'm niet echt leuk (The Great Gatsby), maar wellicht dat er over praten in colleges het wat beter maakt
the great gatsby is dan weer een van de weinig boeken die ik vind. maar weer eens een keer herlezen... t gaat mij vooral om t beeld van de leegte van verveelde rijkdom, en op de achtergrond de verwoestende kracht van liefde .. of is het wel liefde? dat hele wereldje van de tijd dat alles niet op kon, vóór de beurskrach, en voor de tweede wereldoorlog....modernisme

vanity fair is ook zo mooi, en alles van oscar wilde...
Kwak
pi_78553732
Damn, sinds ik een kasboek bijhou zie ik pas dat ik best veel uitgeef!! Terwijl ik er nu op let, dus het was eerst veel meer denk ik!!

Ruim 2350 euro deze maand. Máár, gaf ik vorige maand nog 390 euro uit aan Albert Heijnboodschappen: deze maand nog maar 188 euro *trots is*

Bovendien moest ik een laptopaccu kopen van 139 euro, m'n tenniscontributie werd afgeschreven; 245 euro en ik heb de USA reis aanbetaald. 575 euro. Dus eigenlijk valt het dan misschien nogal mee en ik heb 0 euro aan kleren uitgegeven.

Wat betreft vrienden: ik ben wel tevreden hoe het bij mij is. Ik ben geen allemansvriend, maar heb een paar goede vrienden en vriendinnen. En ook een echt beste vriendin, zoéén die ik al meer dan mijn halve leven ken! En dan nog een bunch meer oppervlakkige vrienden/kennissen. Ik heb ook niet echt behoefte aan meer. Van contact met de juiste mensen (voor mij dan) krijg ik energie, terwijl ik veel contact ook als energievretend ervaar en dat vermijd ik dus. En dat ik dan geen sociaal dier ben, so be it.

Ik probeer wel om wat attenter te worden, wel zo aardig als het ook een keer van mijn kant komt. (ik heb net direct wat mensen gesmst! )
pi_78553808
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:28 schreef conleche het volgende:
Damn, sinds ik een kasboek bijhou zie ik pas dat ik best veel uitgeef!! Terwijl ik er nu op let, dus het was eerst veel meer denk ik!!

Ruim 2350 euro deze maand. Máár, gaf ik vorige maand nog 390 euro uit aan Albert Heijnboodschappen: deze maand nog maar 188 euro *trots is*

Bovendien moest ik een laptopaccu kopen van 139 euro, m'n tenniscontributie werd afgeschreven; 245 euro en ik heb de USA reis aanbetaald. 575 euro. Dus eigenlijk valt het dan misschien nogal mee en ik heb 0 euro aan kleren uitgegeven.

Wat betreft vrienden: ik ben wel tevreden hoe het bij mij is. Ik ben geen allemansvriend, maar heb een paar goede vrienden en vriendinnen. En ook een echt beste vriendin, zoéén die ik al meer dan mijn halve leven ken! En dan nog een bunch meer oppervlakkige vrienden/kennissen. Ik heb ook niet echt behoefte aan meer. Van contact met de juiste mensen (voor mij dan) krijg ik energie, terwijl ik veel contact ook als energievretend ervaar en dat vermijd ik dus. En dat ik dan geen sociaal dier ben, so be it.

Ik probeer wel om wat attenter te worden, wel zo aardig als het ook een keer van mijn kant komt. (ik heb net direct wat mensen gesmst! )
Als je al die eenmalige uitgaven van dat bedrag aftrekt vind ik het best meevallen hoor! Is dat inclusief huur enzo?

En 0 euro aan kleren vind ik echt bewonderingswaardig
pi_78553840
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:31 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Als je al die eenmalige uitgaven van dat bedrag aftrekt vind ik het best meevallen hoor! Is dat inclusief huur enzo?

En 0 euro aan kleren vind ik echt bewonderingswaardig
Ja inclusief alles!!
pi_78553868
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oeh, dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan, en toen schaamde ik me echt dood daarna: werk je verdorie in de thuiszorg en dan komt er zwart water van 3 deuren + posten op je bovenverdieping
Haha! Het viel hier nog wel mee, we zijn hier in augustus komen wonen, dus toen is het nog gedaan .

@Maria, thanks voor de minneola! Bedenk me dat ik vandaag nog niet echt veel gezonds heb gegeten, dus het komt wel goed uit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78553879
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja inclusief alles!!
Keeeeeeurig Cootje. Inclusief High Tea van 30 euro dus ook

Ik zou eigenlijk ook een kasboek moeten gaan bijhouden, ik doe te veel impulsaankopen.
  zondag 28 februari 2010 @ 15:34:40 #152
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78553924
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:28 schreef conleche het volgende:
Ik ga vanaf morgen ook een kasboek bijhouden! Ik hoop dat ik het zie als een soort wedstrijd om zo min mogelijk geld uit te geven . Ben benieuwd of het bij mij ook zo goed uitpakt!
pi_78553983
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Keeeeeeurig Cootje. Inclusief High Tea van 30 euro dus ook

Ik zou eigenlijk ook een kasboek moeten gaan bijhouden, ik doe te veel impulsaankopen.
Ja die staat er ook bij! En een keer sushi van 60 en een keer uiteten!!

En daarom ben ik het ook gaan doen, ik kocht echt altijd alles maar waar ik zin in had. Geen dure dingen, maar wel veel en vaak. Maar nu met de crisis en zo, moet ik toch maar wat opletten, zodat ik de dingen die ik echt belangrijk vind (reizen!!) kan blijven doen!!
pi_78554012
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:34 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik ga vanaf morgen ook een kasboek bijhouden! Ik hoop dat ik het zie als een soort wedstrijd om zo min mogelijk geld uit te geven . Ben benieuwd of het bij mij ook zo goed uitpakt!
Hahaha, zo werkt het precies bij mij, ik zie het als een sport nu.
pi_78554257
In het kader van financiële besparingen heb ik gister een hoop afschrijvingen stopgezet en mijn telefoonabonnement overgezet naar een veel goedkoper sim only abonnement. Alleen jammer dat ik dat pas heb gedaan na de conclusie dat ik toch niet zoveel geld meer over had voordat mijn salaris weer gestort wordt
  zondag 28 februari 2010 @ 15:52:09 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78554511
Oh wat goed, zo'n kasboek! Ik ben ook van vaak kleine bedragjes uitgeven, maar dat is echt verneukeratief

Toen ik nog in de bieb studeerde, elke dag een paar kopjes koffie en vaak een liga bolletje kaas of plak ontbijtkoek, zo'n 2 euro per dag. Lijkt niks, totdat ik even nadacht hoeveel ik verdiende in de maand, en dat daarvan dus een KWART opging aan die stomme vieze kantine-koffie
pi_78554536
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
In het kader van financiële besparingen heb ik gister een hoop afschrijvingen stopgezet en mijn telefoonabonnement overgezet naar een veel goedkoper sim only abonnement. Alleen jammer dat ik dat pas heb gedaan na de conclusie dat ik toch niet zoveel geld meer over had voordat mijn salaris weer gestort wordt
Je hebt het iig gedaan
Ik ben van zorgverzekering veranderd (30 euro bespaard per maand) en de studieschuld afbetaald (45 euro per maand).

En ik moet voorlopig wat avonddiensten doen ivm nieuwe collega.

En de Belastingdienst terugbetalen, 400 euro en 178 En dan nog de definitieve toeslagtoekenning over 2009 afwachten. Ik had het beter acheraf kunnen aanvragen, maar goed.
  zondag 28 februari 2010 @ 15:53:16 #158
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78554552
Heb gisteren 1000E uitgegeven aan: waterschapsbelasting, WOZ dingen, jaarlijkse containerledigingen, zorgpremie en nog wat dingen
pi_78554599
Die gemeentelijke belastingen zijn inderdaad echt idioot. .
  zondag 28 februari 2010 @ 15:55:38 #160
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78554629
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:52 schreef Syrena het volgende:

[..]

Je hebt het iig gedaan
Ik ben van zorgverzekering veranderd (30 euro bespaard per maand) en de studieschuld afbetaald (45 euro per maand).

En ik moet voorlopig wat avonddiensten doen ivm nieuwe collega.

En de Belastingdienst terugbetalen, 400 euro en 178 En dan nog de definitieve toeslagtoekenning over 2009 afwachten. Ik had het beter acheraf kunnen aanvragen, maar goed.
Wat veel! Wat betaal je nu aan je zorgverzekering? Ik heb namelijk geen idee of ik veel/weinig betaal.
pi_78554725
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:55 schreef Rituals het volgende:

[..]

Wat veel! Wat betaal je nu aan je zorgverzekering? Ik heb namelijk geen idee of ik veel/weinig betaal.
Ik betaalde eerst ongeveer 126 euro en betaal nu zo'n 95 euro (CZ internetzorgverzekering).
  zondag 28 februari 2010 @ 16:00:06 #162
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78554808
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:57 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik betaalde eerst ongeveer 126 euro en betaal nu zo'n 95 euro (CZ internetzorgverzekering).
Wat scheelt behoorlijk! Ik betaal volgens mij 100 euro bij VGZ (jong&zeker). Dat lijkt me dan wel oké. Of zijn er hier mensen met veel lagere kosten?
pi_78554809
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb gisteren 1000E uitgegeven aan: waterschapsbelasting, WOZ dingen, jaarlijkse containerledigingen, zorgpremie en nog wat dingen
Dat soort gemeentedingen betaal ik in maandelijkse termijnen, dat scheelt wel!!
pi_78554826
Ik ben bij Anderzorg en betaal 83 euro.

Maar moet voor de rest ook zelf alles betalen, want er is een eigen risico van 250 euro (geloof ik, kan ook 200 zijn) En dat is ongeveer wat ik vorig jaar heb uitgegeven aan nuvaring, inentingen en hooikoorts medicijnen.
pi_78554831
Joepie, ik heb af wat ik vandaag af wilde hebben en nog een uur sneller ook. . Nog even printen en dan met een knorrende maag naar huis.

Ik wilde nog wel een high tea doen met m'n vriend hier in de stad maar hij wilde niet. .
pi_78554845
Ik zit bij CZ op 83 euro (incl. aanvullend jongerenpakket), maar da's wel met maximaal eigen risico.
pi_78554866
De Olde Beth.
Vreselijk!

Mijn vrijgezellenfeestjes was cocktails drinken met mijn beste vriendin en mijn zusje.
Prima wat mij betreft.
Ik had vroeger wel een aardige vriendenkring (voornamelijk mannen) maar iedereen is inmiddels naar verweg verhuisd en het contact is voornamelijk online tegenwoordig.
Prima wat mij betreft.

1000 ¤?
Ik heb zojuist een rekening gekregen van ¤ 272 voor de gemeentelijke belastingen en ik had er al eentje voor watergedoe van ¤ 130 ofzo. Minder dan de helft dus.
Maar jij hebt zeker een koopwoning? Want ik zou met een koopwoning nog zo'n ¤ 300 duurder uit zijn geloof ik.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:02:32 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78554880
Ik zit bij Zilveren Kruis en betaal 126 euro met werkgeverskorting. Maarja, met mijn gebit, EDS en chronisch fysio ga ik niet mopperen .
pi_78554942
Wij moeten bijna 500 euro betalen aan de gemeente. En dan moet de waterschapsrekening nog komen
  zondag 28 februari 2010 @ 16:06:51 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78555051
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Joepie, ik heb af wat ik vandaag af wilde hebben en nog een uur sneller ook. . Nog even printen en dan met een knorrende maag naar huis.

Ik wilde nog wel een high tea doen met m'n vriend hier in de stad maar hij wilde niet. .
Zit je nu in de UB?? Wauw

Ik heb bijna mijn volledige scriptieschrijf-tijd geweigerd om in het weekend naar de bieb te gaan of zelfs thuis eraan te werken diepe bewondering voor bikkels als jij!
  zondag 28 februari 2010 @ 16:07:59 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78555089
Vraagje trouwens, ik heb nu hele lekkere kwark gevonden van 3,2% vet. Wat is dat dan, halfvol ofzo? Ik snap het niet zo goed, sommige bakken zijn toch wel 10% Maar magere kwark is maar 0,2
pi_78555198
Waterschap en afvalstoffenheffing heb ik al betaald. Ligt alleen nog een rekening voor de vuilniszakken, maar die is 8.68 euro Parkeervergunning komt nog denk ik.
pi_78555265
Volgens mij is het verschil tussen halfvol en vol echt maar een procent ofzo, bij melk tenminste. Maar goed, als het aantal calorieën acceptabel is maakt het toch niet zoveel uit.
pi_78555437
Vrienden....interesting. Ik heb opzich redelijk veel vrienden, sommige in een groepje, sommigen apart. Sommigen spreek/zie ik iedere week en sommigen 1 x per maand. Gaat prima zo, bovendien kan ik ook heel goed in mijn eentje zijn en mezelf vermaken. Heel snel nieuwe vrienden maken doe ik niet, want ik praat wel veel maar ben altijd erg onzeker over wat ik
zeg en of mensen me wel leuk vinden.
pi_78555697
Vroeger, zeg zo'n vijftien tot tien jaar geleden, heb ik ook en paar keer expliciet en opzettelijk m'n best gedaan om wat vrienden (met name vriendinnen) te maken. Mij lukt het niet. Hoewel het me toen nog wel lukte om iemand uit te nodigen, en ik met ééntje ook nog wel eens wat verder gekomen ben (ook eens bij haar thuis, wel eens de kroeg in), krijg ik vriendschappen niet van de grond. Dat vond ik toen wel pijnlijk.

Ik hou niet van praten, zéker niet van praten over mezelf. Eigenlijk heb ik gewoon niets te zoeken in een vriendschap. Uiteindelijk heb ik dat ook zelf begrepen, en nu taal ik niet naar vrienden. Die bieden iets wat niet bij mij aansluit. Ik heb één vriendin, maar dat is meer een koppig en taai volharden. Ook aan haar vertel ik niet veel bijzonders (maar ik héb ook niet veel bijzonders te vertellen. En ik kan niet vertellen, niet eens over interessante gebeurtenissen.). Maar met haar kan ik wel goed wat doen, en zij kan werkelijk eindeloos over zichzelf praten.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:26:09 #176
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78555785
Wat Sigme zegt... Precies hetzelfde, fijn dat er meer bestaan
pi_78555973
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat Sigme zegt... Precies hetzelfde, fijn dat er meer bestaan
Vriendinnen worden? We wonen ook nog op (voor ons tweetjes) wandelafstand van elkaar; ik zie dat het maar een dikke 20km is .
  zondag 28 februari 2010 @ 16:36:08 #178
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78556152
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Vriendinnen worden? We wonen ook nog op (voor ons tweetjes) wandelafstand van elkaar; ik zie dat het maar een dikke 20km is .
Dat zal wel wat zijn
pi_78556154
Whehehe, gezellig, zo'n zwijgende vriendschap!!

Ik vind dingen dóen met vrienden ook wel fijn hoor en dat je dan intussen wat praat. Ik hoef ook niet altijd van die zware gesprekken te hebben. Vooral met mensen die je vaak ziet, die weten toch wel zo'n beetje hoe het gaat.

En van de 7 dagen in de week heb ik gemerkt dat de beste verhouding voor mij is: 3 dagen wat doen en 4 dagen alleen. Zo'n beetje.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:37:56 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78556217
Ik vind dit echt mooi om te lezen, al die verhalen over vriendschap . Maakt dat ik eea weer in perspectief kan zien. Ik heb er heel lang moeite mee gehad dat het mij niet lukte echt vriendschappen te ontwikkelen. Totdat ik me realiseerde dat ik helemaal geen behoefte heb aan een grote vriendenkring. Maar als je daar geen behoefte aan hebt, krijg je al snel het gevoel dat je niet normaal bent, want leuke mensen hebben toch altijd vrienden en als je niet veel vriendschappen bent, ben je blijkbaar niet leuk. Nu redeneer ik even zoals ik denk dat de maatschappij redeneert.
Niet meer actief op Fok!
pi_78556241
Oh, ik ben een enorme waterval als het op praten aankomt Tenminste, zodra ik me een beetje op m'n gemak voel dan. Dan denken mensen nog wel eens dat ik verlegen ben. Wat niet echt zo is
pi_78556432
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zit je nu in de UB?? Wauw

Ik heb bijna mijn volledige scriptieschrijf-tijd geweigerd om in het weekend naar de bieb te gaan of zelfs thuis eraan te werken diepe bewondering voor bikkels als jij!
Ik doe het ook zelden hoor. . Maar ik moest nog even iets afmaken, en dat gaat daar toch beter dan thuis. Maar omdat ik elke zaterdag werk, vind ik over het algemeen dat ik op zondag niets hoef te doen. .
pi_78556459
nu lijkt het weer alsof ik op zoek ben naar 20 hartsvrienden/-innen en elke avond iets te doen wil hebben
ben erg op mezelf en vind het heerlijk om thuis te zijn, maar soms ook niet en wil je andere dingen doen en wel je verjaardag willen vieren en niet weten wie je uit zou moeten nodigen om het mee te vieren buiten je familie om, de gastenlijst van je bruiloft bekijken en zien dat de meeste mensen die komen van je vriend zijn (als het om vrienden gaat) en dat soort dingen zijn gewoon erg confronterend als je graag een sociaal leven zou willen hebben..

heb laatst eens gekeken op dat nieuwemensenlerenkennen.nl maar daar moet je weer best veel geld voor betalen en ik weet niet of ik dat wel wil
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:46:10 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78556519
Ja hoi, hier zijn een hoop dames die graag op jouw bruiloft willen komen, maar ze mogen niet van jou .
Niet meer actief op Fok!
pi_78556558
Het is echt rotweer . Ik moet eigenlijk boodschappen doen, maar vriendje moest plotseling werken en heb nu dus geen auto. En de supermarkt die op zondagmiddag open is, ligt op minstens 10 min. fietsen .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78556575
whehe 1 - 0

als we nou wat vaker zouden meeten zou dat wrsch ook veel minder een issue zijn
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:47:55 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78556602
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
nu lijkt het weer alsof ik op zoek ben naar 20 hartsvrienden/-innen en elke avond iets te doen wil hebben
ben erg op mezelf en vind het heerlijk om thuis te zijn, maar soms ook niet en wil je andere dingen doen en wel je verjaardag willen vieren en niet weten wie je uit zou moeten nodigen om het mee te vieren buiten je familie om, de gastenlijst van je bruiloft bekijken en zien dat de meeste mensen die komen van je vriend zijn (als het om vrienden gaat) en dat soort dingen zijn gewoon erg confronterend als je graag een sociaal leven zou willen hebben..

heb laatst eens gekeken op dat nieuwemensenlerenkennen.nl maar daar moet je weer best veel geld voor betalen en ik weet niet of ik dat wel wil
Ik zou ook echt niet via zoiets aan vrienden proberen te komen joh... als je straks wat minder tijd kwijt bent met je bestuur kun je toch gewoon eens een keer koffie gaan drinken na college met wat mensen?

En een vereniging doet het in mijn ogen dus ook altijd goed. Ik heb veel vrienden via mn koor, een vriendin van me heeft een vriendenkring opgebouwd bij volleybal... Het is leuk en je leert er nieuwe mensen kennen
  zondag 28 februari 2010 @ 16:48:13 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78556617
@Mo: ook wel eens gekeken daar, en dat is ook wat mij tegenhoud. En ik vind nieuwe mensen ook wel een beetje eng
pi_78556680
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Mo: ook wel eens gekeken daar, en dat is ook wat mij tegenhoud. En ik vind nieuwe mensen ook wel een beetje eng
ik vind nieuwe mensen niet eng.. ik ouwehoer wel, maar vind het moeilijk om leuk te 'blijven' zodat mensen me nog 's vaker willen zien en daar schort 't 'm in mijn botte en harde humor zijn niet overal echt gangmakers
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:52:42 #190
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78556796
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vind nieuwe mensen niet eng.. ik ouwehoer wel, maar vind het moeilijk om leuk te 'blijven' zodat mensen me nog 's vaker willen zien en daar schort 't 'm in mijn botte en harde humor zijn niet overal echt gangmakers
Ook dat ja... ik kan dan ook veel beter opschieten met mannen. Ben echt verdomde bot in het echte leven

Hou sowieso niet van verwachtingen

Chips, veel! Bah.
pi_78556803
Ik snap precies hoe je je voelt Moblo. Ik heb mijn verjaardag ook alleen met familie gevierd.
Er is niet per se iets mis met weinig of geen vrienden hebben, maar wel als je ze eigenlijk wel zou willen hebben. Het hoeven er niet gelijk heel veel te zijn, maar toch meer dan helemaal niemand.

Maar mensen via internet leren kennen, daar heb je FOK! toch al voor?
  zondag 28 februari 2010 @ 16:53:10 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78556828
Ik heb er trouwens niets van gemerkt dat het voor DaD zo'n overwinning was om mij uit te nodigen! . Eigenlijk was het ook best een overwinnig voor mezelf hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_78556833
Ik vind sigme en uniekhoorn een goed koppel Ik zie ze zo uren over de hei zwalken, samen mopperen op vanalles en daarna een enorme groentemaaltijd met lamsvlees verorberen. Alleen het looptempo kan natuurlijk een probleem worden: sigme rent en uniekhoorn wandelt.

En als ik even verder ga koppelen: bij DAD zou volgens mij goed een juist helemaal tegenovergestelde vriendin passen: ik vind haar altijd een soort juffrouw Engel, dan zou er nog een mevrouw Bulstronk bij moeten. Iemand als SHE ofzo, maar zo'n type is er niet meer hier.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:54:33 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78556891
Ik was tot een paar jaar terug ook best bot. Een vriend van Mark wilde op een gegeven moment niet meer met hem afspreken als ik er ook bij was En zijn ouders zeiden ook wel eens dat ik een onaardige opmerking maakte, terwijl ik echt maar een beetje aan het dollen was .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 februari 2010 @ 16:55:20 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78556924
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel lollig. Ik ouwehoer zodra ik op mn gemak ben.
pi_78556933
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik was tot een paar jaar terug ook best bot. Een vriend van Mark wilde op een gegeven moment niet meer met hem afspreken als ik er ook bij was En zijn ouders zeiden ook wel eens dat ik een onaardige opmerking maakte, terwijl ik echt maar een beetje aan het dollen was .
Tot een paar jaar terug?!

Daar zit je dan.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:55:46 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78556943
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:53 schreef Laureline het volgende:
Ik vind sigme en uniekhoorn een goed koppel Ik zie ze zo uren over de hei zwalken, samen mopperen op vanalles en daarna een enorme groentemaaltijd met lamsvlees verorberen. Alleen het looptempo kan natuurlijk een probleem worden: sigme rent en uniekhoorn wandelt.
Hahahaha idd!
quote:
En als ik even verder ga koppelen: bij DAD zou volgens mij goed een juist helemaal tegenovergestelde vriendin passen: ik vind haar altijd een soort juffrouw Engel, dan zou er nog een mevrouw Bulstronk bij moeten. Iemand als SHE ofzo, maar zo'n type is er niet meer hier.
. Ik denk niet dat iemand hier graag als juffrouw Bulstronk aangemerkt zou willen worden .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 februari 2010 @ 16:55:52 #198
236335 neen
schone schijn
pi_78556949
gelopen
pi_78556950
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel lollig. Ik ouwehoer zodra ik op mn gemak ben.
Precies, ik ook. Jammer genoeg is daar de eerste keer meestal een wijntje voor nodig
  zondag 28 februari 2010 @ 16:56:31 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78556968
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:55 schreef Csbs het volgende:

[..]

Tot een paar jaar terug?!

Hey stiekeme meelezert . Je meent toch niet serieus dat ik bot ben? .
Niet meer actief op Fok!
pi_78556985
lisjtjestijd! beetje een gek, lui en katerig weekend...

gisteren
o-cruesli
l- 2 botehrammen met ham, een rode paprika
t- cruesli
t- 4 augurkenparten
d- stamppot rauwe andijvie met een slavink
t- drie glazen witte wijn
(1789 kcal)

vandaag
o- zzzzzzz
l- katerbuikpijn
t- drie boterhammen met ham, een komkommer
t- twee glazen aanmaaklimonade
t- 4 augurkenparten
d- lamsboutjapjes a la minute met provencaalse kruiden en knoflook, stamppot rauwe andijvie
(1301 kcal)
Kwak
pi_78556995
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:53 schreef Laureline het volgende:

.

Ik had het niet zo op SHE, eigenlijk. . En ik ben heel benieuwd waar jij vandaan haalt dat ik een soort juffrouw Engel ben. .
pi_78557026
Ik ben de laatste tijd ook van het gehele paprika's wegwerken Lekkere snack en nog gezond ook!
  zondag 28 februari 2010 @ 16:58:10 #204
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78557030
Goedzo Neen

Jezus, Laureliene Dan ik de hele tijd:'Sigme, wacht even, Sigme, wacht even niet zo snehel"
  zondag 28 februari 2010 @ 16:58:54 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78557058
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:55 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Precies, ik ook. Jammer genoeg is daar de eerste keer meestal een wijntje voor nodig
Ik ook .

Keertje wijntje doen?
pi_78557096
oh ja, lijstjes

gisteren:

O: 3 afbakbroodjes
L: 1 broodje eiersalade, 1 stukje vlechtbrood met kaas en veel fruit met chocolade uit de chocofontein
T: koffie en een soort minicakeje
S: 5km door Doetinchem GPS-en
D: pasta pesto met varkenshaas en toe chocotaart, aardbeienijs en chocolademousse

Vandaag:
O/L: 3 afbakbroodjes
D: ciabatta (denk ik) met tomatensoep uit blik, van de Lidl.. lui dagje, slecht eet-dagje, /care
Ja doei.
pi_78557100
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ook .

Keertje wijntje doen?
Hihihihihihi en dan samen heel hard gaan brullen zodra we teut zijn, ik zie het al voor me
  zondag 28 februari 2010 @ 17:00:50 #208
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78557123
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hihihihihihi en dan samen heel hard gaan brullen zodra we teut zijn, ik zie het al voor me
Hahahaha! Nou, klinkt reuze gezellig
pi_78557135
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hey stiekeme meelezert . Je meent toch niet serieus dat ik bot ben? .
Nee hoor Je bent hartstikke lief en schattig.
Daar zit je dan.
pi_78557156
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:55 schreef neen het volgende:
gelopen
Ik ben fier op u.
pi_78557176
wanneer gaan we bij CF eten en veel drinken?
Ja doei.
pi_78557231
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hahahaha! Nou, klinkt reuze gezellig
Niet dan?
pi_78557260
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Goedzo Neen

Jezus, Laureliene Dan ik de hele tijd:'Sigme, wacht even, Sigme, wacht even niet zo snehel"
Tsk. Ik kan ook heel goed wandelen. Laatste wandeling naar station: 10,6 km, om de trein van 6uur te halen om om 7uur op kantoor te zijn: 6,6km/u

Enig idee hoe hard jij wandelt, uniek?
pi_78557265
ik vind van wel hoor!

mag je dan ook boeren?
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:04:34 #215
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78557280
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Niet dan?
Als dat brullen is, meebrullen met foute muziek: ja. Als het meer in de betekenis is van heel hard janken: nee.
pi_78557312
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als dat brullen is, meebrullen met foute muziek: ja. Als het meer in de betekenis is van heel hard janken: nee.
Brullen in de zin van dat eerste en heel hard praten en lachen over foute dingen Ben ik heeeel goed in
  zondag 28 februari 2010 @ 17:05:53 #217
331 Merel
Be here now.
pi_78557323
Zo, ik ben terug van lunch, was gezellig

Deze week was niet zo goed qua lijstjes, met kaasfondue, een high tea, een patatje 's nachts op het station en meer van dat soort slechte dingen. Komende week moet makkelijker worden vanwege vrij lege agenda (help! m'n sociale leven!), dus ik heb net maar weer netjes weekboodschappen gedaan.

Nog even over het hele vriendschapsgebeuren, ik schreef net in een PM aan Calimero dat mensen ook altijd denken dat ik zo'n prater ben, maar wie goed luistert hoort dat ik heel goed kan kletsen over dingen die buiten mezelf liggen, maar dat ik maar heel weinig loslaat over m'n eigen gevoelens en gedachtes. En dat doe ik ook tegenover mensen die ik als echte vrienden beschouw. Het verschil daarbij is dat ik weet dat ik alles bij ze kwijt kan, dat ze altijd voor me klaar staan (en dat geldt andersom ook), maar ik kies er zelf voor om terughoudend om te gaan met wat ik wel en niet vertel. En zolang het lekker oppervlakkige niks-gesprekjes zijn gaat dat ook prima
pi_78557325
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

.

Ik had het niet zo op SHE, eigenlijk. . En ik ben heel benieuwd waar jij vandaan haalt dat ik een soort juffrouw Engel ben. .
O. je klinkt altijd zo lief voor je nichtjes en je vriend en iedereen, en dan die taarten nog...als ik een eenzaam hoogbegaafd meisje van 7 jaar was met afschuwelijke ouders die eindelijk gevlucht waren zou ik jou dolgraag als moeder willen En je lijkt er natuurlijk op (voorzover je een tekening van Quentin Blake kan vergelijken met een meetfoto )
pi_78557338
Een bezat-meet voor de social retards, klinkt ideaal.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:07:54 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78557399
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Waar kan ik me aanmelden?!
  zondag 28 februari 2010 @ 17:08:18 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78557414
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Brullen in de zin van dat eerste en heel hard praten en lachen over foute dingen Ben ik heeeel goed in
In dat geval... *agenda trekt
pi_78557422
quote:
Drank helpt mij meestal wel door alle sociale problemen heen!
  zondag 28 februari 2010 @ 17:08:40 #223
236335 neen
schone schijn
pi_78557432
Ik ben veel leuker als ik dronken ben. Volgens een klasgenoot van m'n buurjongen
pi_78557443
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

In dat geval... *agenda trekt
Ik vind het nog een echt goed idee ook
  zondag 28 februari 2010 @ 17:09:27 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78557470
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik vind het nog een echt goed idee ook
Ik ook
  zondag 28 februari 2010 @ 17:11:11 #226
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78557553
Geen idee Sigme, denk wel een lekker stevig tempo

Mijn lijstje wordt er neit beter op, heb al 150 gram paprikachips op, straks nog zelgemaakte kipshoarma en zit nu zelfgemaakt brood in de oven.

Gisteren hadden we nog: worst, bitterballen, quiche, kaas, haring, minisnacks en 30 biertjes ofzo
pi_78557569
Mennnn, het stormt hier echt. Het idee dat ik morgen vrij ben is dan echt heeeeerlijk
  zondag 28 februari 2010 @ 17:12:13 #228
236335 neen
schone schijn
pi_78557583
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen idee Sigme, denk wel een lekker stevig tempo

Mijn lijstje wordt er neit beter op, heb al 150 gram paprikachips op, straks nog zelgemaakte kipshoarma en zit nu zelfgemaakt brood in de oven.

Gisteren hadden we nog: worst, bitterballen, quiche, kaas, haring, minisnacks en 30 biertjes ofzo
pi_78557728
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Laureline het volgende:

[..]

Drank helpt mij meestal wel door alle sociale problemen heen!
Oh ja. Met drank op maak ik wel vrienden. Voor zolang als het duurt .
  zondag 28 februari 2010 @ 17:16:01 #230
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78557738
ha! de e-mail met schrijf samples is verstuurd. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik een antwoord krijg!

Ik geniet nu echt van m'n chips! ik heb pringles dille chips, en die zijn echt lekker! Het is zo belachelijk, alle zakken chips hier zit minstens 300 gram in, en dat wil ik helemaal niet, zoveel. Pringles was de kleinste hoeveelheid chips die ik kon kopen.

Ik heb ook een klein flesje cola gekocht. Goed he?
pi_78557828
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Laureline het volgende:

[..]

O. je klinkt altijd zo lief voor je nichtjes en je vriend en iedereen, en dan die taarten nog...als ik een eenzaam hoogbegaafd meisje van 7 jaar was met afschuwelijke ouders die eindelijk gevlucht waren zou ik jou dolgraag als moeder willen En je lijkt er natuurlijk op (voorzover je een tekening van Quentin Blake kan vergelijken met een meetfoto )
Ik denk dat ik dit maar op ga vatten als een compliment. .
pi_78557891
Kunnen mensen met een iPhone me even vertellen of zo'n toestel het waard is om mijn maandelijkse abonnementskosten te verdubbelen?? En - heel erg jaren '90, i know - kan je er ook goed mee bellen?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 februari 2010 @ 17:20:44 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78557906
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:16 schreef AKnynke het volgende:
ha! de e-mail met schrijf samples is verstuurd. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik een antwoord krijg!

Ik geniet nu echt van m'n chips! ik heb pringles dille chips, en die zijn echt lekker! Het is zo belachelijk, alle zakken chips hier zit minstens 300 gram in, en dat wil ik helemaal niet, zoveel. Pringles was de kleinste hoeveelheid chips die ik kon kopen.

Dille chips klinkt heel lekker
pi_78557924
quote:

Gelukkig is het daar (zweden) allemaal een stuk minder te betalen, je koopt daarom misschien ook minder snacks?
pi_78557939
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik vind het echt een ontzettend goede typering

OK, ik heb echt gierende baklust. wat zal ik maken? Macarons 2.0? Ik wil eigenlijk sticky toffee puding maken, maar het zeikt van de regen en ik heb geen zin om naar de carrefour te gaan voor dadels
  zondag 28 februari 2010 @ 17:21:44 #236
236335 neen
schone schijn
pi_78557943
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Kunnen mensen met een iPhone me even vertellen of zo'n toestel het waard is om mijn maandelijkse abonnementskosten te verdubbelen?? En - heel erg jaren '90, i know - kan je er ook goed mee bellen?
Is het niet waard
pi_78557952
quote:
meldt!

en het is hier echt noodweer nu! regen komt horizontaal voorbij!
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:22:26 #238
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78557977
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gelukkig is het daar (zweden) allemaal een stuk minder te betalen, je koopt daarom misschien ook minder snacks?
ik merk langzamerhand dat ik de behoefte ook niet meer zo heb. Alleen op dagen als vandaag, die wat katerig zijn vind ik snacken heerlijk. En dan mag het ook wel eens van mezelf.
pi_78557983
quote:

Zowel het versturen van je schrijfsels (heb je nog een nieuw journalistiek stuk geschreven?) als de rest van je post! Pringles dille, die heb ik hier nog niet gezien! *stopt vingers in oren*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78558028
Goed dat het verstuurd is Nynke! Heb je uiteindelijk toch iets nieuws geschreven, of dat oude gestuurd?
pi_78558082
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

meldt!

en het is hier echt noodweer nu! regen komt horizontaal voorbij!
Hier is het nog mooi en rustig..
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:24 schreef Syrena het volgende:
En het waait hier heel erg en ik ben een beetje doodsbenauwd dat dalijk de boom voor de flat op m'n balkon ligt
Syrena? Staat je flat nog?
pi_78558087
Ze zijn hier al de hele dag aan het boren
pi_78558101
quote:

ik zal voor je duimen dat je snel een positief antwoord krijgt
Ja doei.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:27:57 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78558166
Hier spookt het al de hele dag Maar wind trekt nu wel aan.
pi_78558235
het is echt erg hier vind 't wel gezellig
Ja doei.
pi_78558258
Hier waait het flink en het is buiten vies nat en grijs. Ik heb maar kaarsjes aangestoken.
pi_78558267
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Hier is het nog mooi en rustig..
[..]

Syrena? Staat je flat nog?
Ja! Maar het waait nog steeds. Bleh.
pi_78558271
Ah vrienden. Eerste jaar van de uni voelde ik me vrij alleen. Studiegenoten lagen me niet echt en met middelbare school had ik zo goed als geen contact meer. Heb geen behoefte aan veel mensen/vrienden (jaartje gehad en toen heel snel met vereniging gestopt omdat veel sociale contacten mij meer energie kosten dan opleveren). Nu spreken we ongeveer 1x per maand af met het groepje van de middelbare school (deel woont andere kant van het land). Wat bijna allemaal jongens zijn, en ook vrienden van mijn vriend. Heb ook nog 2 meiden buiten die groep waar ik leuk mee kan praten, en dat is het wel . Helemaal perfect voor mij. Wat wel inhoudt dat ik me wat afzijdig hou van studiegenoten: al die borrels zijn veel te druk en ik ga liever sporten op dat tijdstip. Wel opvallend, pas na het eerste jaar ben ik opeens een wat socialer dier geworden, kreeg ik behoefte aan menselijk contact. Heel apart.

Mijn achternichtje werd vandaag gedoopt en ze is zo lief en klein .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 28 februari 2010 @ 17:32:05 #249
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78558307
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Goed dat het verstuurd is Nynke! Heb je uiteindelijk toch iets nieuws geschreven, of dat oude gestuurd?
beide. Besloten wat nieuws te schrijven, gedaan...maar besloten dat het oude beter is...
pi_78558408
quote:
meldt ik ben dan wel geen social retard (vind ik zelf) maar ik ben óók gezellig hoor! en wel benieuwd naar jullie allemaal...
Kwak
pi_78558413
Nu weet ik nog niet of er iets af is! Wel jammer. Ik ga er tenminste van uit dat de 106 kg niet klopt
Lijstje
O: dubbele boterham jam
T: peer, mineola
T: minikokosmakroon (is dat een verbastering van macaron?)
L: boterham mosterdkaas, broodje, ene helft rundersalade, andere helft vlokken, mandarijn
T: koffie, gebak
D: boontjes met gebakken aardappeltjes en veggieschijf
T: weet ik nog niet, ben bij mn ma.
Suikerrijke dag vandaag, maar ja.
Ohja, die meet klinkt wel wat voor mij
pi_78558470
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

meldt ik ben dan wel geen social retard (vind ik zelf) maar ik ben óók gezellig hoor! en wel benieuwd naar jullie allemaal...
ik wil jou graag 's ontmoeten en Maria
Ja doei.
pi_78558565
Ik ben niet zo leuk met drank op, dus ik laat het bezatten even aan me voorbij gaan . Maar meer slankies ontmoeten lijkt me wel leuk .
pi_78558580
Ja, jongens, als jullie zin hebben, zijn jullie echt van harte welkom in het Vlaamse! Maak ik wat te eten voor bij de booze.
pi_78558639
Nynke, veel succes! Ik duim voor je! .

Hier staan cakejes in de oven en we gaan nu samen de kookboeken induiken voor een weekmenu. Fijne dag.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:43:04 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78558659
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nynke, veel succes! Ik duim voor je! .

Hier staan cakejes in de oven en we gaan nu samen de kookboeken induiken voor een weekmenu. Fijne dag.
Dat klinkt gezellig
pi_78558748
quote:
Ja!! Waard!! Ik ben er nog steeds blij mee als een kind en je kan er ook supergoed mee bellen!! En als je al Tmobile klant bent raad ik je aan om een flexabo te nemen.

Ik heb net gerend door de regen en wind, ik zat al uren te wachten tot het regenen ophield, maar toen was ik het wachten zat en eigenlijk was de wind vervelender dan de regen. Behalve dan als ik hem mee had.
pi_78558757
Ik ga zo twee soorten koekjes bakken en een klein taartje, denk ik Nog even een lekkere vulling bedenken!
pi_78558865
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga zo twee soorten koekjes bakken en een klein taartje, denk ik Nog even een lekkere vulling bedenken!
ik ben weer opgehouden met bakken. Ik kan echt veel te lekkere koekjes bakken en dat komt omdat ik er nóg meer boter en basterdsuiker indoe dan normaal en dan krijg je van die superknapperige koekjes. En ik kan ze niet handelen.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:49:25 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78558867
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:45 schreef ColdFeet het volgende:
Oei, het water loopt me in de mond! Ik wil ook graag dingen bakken maar ik heb weinig in huis, een keuken die vol staat met afwas en ik mag ze van mezelf niet opeten daarna en de meneer ook niet, dus dat schiet weinig op dan
pi_78558890
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja!! Waard!! Ik ben er nog steeds blij mee als een kind en je kan er ook supergoed mee bellen!! En als je al Tmobile klant bent raad ik je aan om een flexabo te nemen.

Ik heb net gerend door de regen en wind, ik zat al uren te wachten tot het regenen ophield, maar toen was ik het wachten zat en eigenlijk was de wind vervelender dan de regen. Behalve dan als ik hem mee had.
Tussenstand: 1 voor, 1 tegen . Hmmm.
Ben al TMobile klant idd en het is tijd mijn abo te verlengen. Heb nu relax sim only 200 min. Die minuten maak ik niet op, dus de i150 lijkt me ideaal. En ze hebben pas hun abonnementsvormen veranderd, volgens mij hebben ze geen flexabo's meer?

En voor het rennen!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 februari 2010 @ 17:50:36 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78558895
Ik heb nog een stuk carrotcake, kaasjes, pringles...chocolade...en veel wijn!
pi_78558900
Ik heb zin in zoet. En niet zo'n beetje ook.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:51:14 #264
331 Merel
Be here now.
pi_78558911
quote:
Ik zou niet meer zonder kunnen. Maar ik doe op m'n telefoon dan ook alles behalve bellen eigenlijk, ik hou niet zo van bellen
pi_78558931
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat klinkt gezellig
Inderdaad!

Hm, misschien ga ik wel eens op zoek naar een kookclub. In ons nieuwe appartement kunnen we eindeljk gasten kwijt.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:52:49 #266
331 Merel
Be here now.
pi_78558955
Als bel ik ben sommige vriendinnen dan wel weer lang, dus ik heb wel veel belminuten. En bellen gaat ook prima met zo'n iPhone hoor. Maar het zijn voor mij vooral de extra's waar ik niet meer zonder kan.

Zo, eten staat in de oven. Lekker zondagje zo
pi_78558959
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:51 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik zou niet meer zonder kunnen. Maar ik doe op m'n telefoon dan ook alles behalve bellen eigenlijk, ik hou niet zo van bellen
Ik hou er ook niet zo van, maar ik krijg mijn moeder al niet aan sms'en, laat staan mobiel internet .
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 februari 2010 @ 17:53:21 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78558967
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog een stuk carrotcake, kaasjes, pringles...chocolade...en veel wijn!
Ja, ik ga zo maar aan de wijn denk ik heb nog een beetje staan dat op moet en we hebben gisteren zoutjes gekocht toen we een dagje in Leeuwarden zijn gaan winkelen (best leuk!! echt een mooie binnenstad, en gezelliger winkelen dan Groningen vind ik)

Weekenden zijn hier wel een redelijk fiasco als het op lijstjes aankomt
  zondag 28 februari 2010 @ 17:54:16 #269
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78558991
Ben ook al aan de wijn!
pi_78558998
Het internetten op je telefoon kun je inderdaad heel snel aan verslaafd raken! Ik heb geen iPhone maar een andere smartphone (Samsung Omnia Qwerty) met uitschuiftoetsenbordje.
Raar, qwerty is nog best moeilijk om te typen.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:58:16 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78559105
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ben al TMobile klant idd en het is tijd mijn abo te verlengen. Heb nu relax sim only 200 min. Die minuten maak ik niet op, dus de i150 lijkt me ideaal. En ze hebben pas hun abonnementsvormen veranderd, volgens mij hebben ze geen flexabo's meer?

En voor het rennen!!
Doe daar nog maar 1 tegen bij: als je normaal al verslaafd bent aan internetten (en zeker Fokken!), maak dan je borst maar nat als je een iPhone hebt. Uit zelfbescherming wil ik niet zo'n ding. Ik zou er vet onrustig van worden om altijd en overal internet tot m'n beschikking te hebben.
Niet meer actief op Fok!
pi_78559146
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:49 schreef conleche het volgende:

[..]

ik ben weer opgehouden met bakken. Ik kan echt veel te lekkere koekjes bakken en dat komt omdat ik er nóg meer boter en basterdsuiker indoe dan normaal en dan krijg je van die superknapperige koekjes. En ik kan ze niet handelen.
Maak me gek Dat ze dan licht carameliseren, zeg maar Ik neem baksels altijd mee naar m'n werk. Geen wonder dat ik zoveel vrienden heb
pi_78559147
quote:

[..]

En voor het rennen!!
flex is mij ten zeerste afgeraden door een jongen die bij t mobile werkt. door de opstartkosten, het rekenen van hele minuten, etc. is flex per saldo altijd duurder dan een relax abonnement zei hij...

ik wil stiekem ook een iphone... maar ws ga ik heel thrifty een jaartje sim only nemen en nog even doen met deze neukia die niks speciaals kan
Kwak
pi_78559160
quote:

[..]

En voor het rennen!!
http://www.t-mobile.nl/pe(...)act/formulieren.aspx

Ik had al een flexabo en nog ruim 100 euro tegoed, die ik niet had kunnen meenemen naar een iPhone-abo, de medewerker stelde het toen zelf voor, dus nu heb ik voor 20 euro een flex abo en voor 9,95 een web 'n walk. Haske handig want ik spaar heel veel minuten en smsjes op, omdat ik hier gratis whatsapp en vaak met skype bel en dan kan ik alles opsparen voor als ik in het buitenland ben. Bovendien kostte het toestel me maar 39,95.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 28-02-2010 18:07:32 ]
pi_78559190
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben ook al aan de wijn!
Wijn en zelfgemaakte pittige hummus met wat kurkuma op olijventoastjes Amai amai, het wordt echt balansen na het weekend voor mij
  zondag 28 februari 2010 @ 18:02:09 #276
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78559216
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wijn en zelfgemaakte pittige hummus met wat kurkuma op olijventoastjes Amai amai, het wordt echt balansen na het weekend voor mij
Voor mij ook, na al het verjaardagsgeweld.
pi_78559239
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

flex is mij ten zeerste afgeraden door een jongen die bij t mobile werkt. door de opstartkosten, het rekenen van hele minuten, etc. is flex per saldo altijd duurder dan een relax abonnement zei hij...

ik wil stiekem ook een iphone... maar ws ga ik heel thrifty een jaartje sim only nemen en nog even doen met deze neukia die niks speciaals kan
Misschien wel als je veel belt. Maar van je flexabo gaan alle kosten af, dus je staat nooit voor verrassingen en als je vaak in het buitenland bent....... (ben er ooit mee begonnen toen ik zo vaak in Belgie was, maar ook nu vind ik het handig, maar nogmaals: ik ben geen grote beller.)

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 28-02-2010 18:08:10 ]
pi_78559242
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nu weet ik nog niet of er iets af is! Wel jammer. Ik ga er tenminste van uit dat de 106 kg niet klopt
Lijstje
O: dubbele boterham jam
T: peer, mineola
T: minikokosmakroon (is dat een verbastering van macaron?)
L: boterham mosterdkaas, broodje, ene helft rundersalade, andere helft vlokken, mandarijn
T: koffie, gebak
D: boontjes met gebakken aardappeltjes en veggieschijf
T: weet ik nog niet, ben bij mn ma.
Suikerrijke dag vandaag, maar ja.
Ohja, die meet klinkt wel wat voor mij
hmmm zelfde woord-oorsprong. maar niet hetzelfde.

een macaron is voornamelijk schuim en suiker, een makroon in t nederlands is voornamelijk kokos, suiker en ei, en zacht en chewy...

http://en.wikipedia.org/wiki/Macaron
Kwak
pi_78559301
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Misschien wel als je veel belt. Maar van je flexabo gaan alle kosten af, dus je staat nooit voor verrassingen en als je vaak in het buitenland bent....... (ben er ooit ook mee begonnen toen ik zo vaak in Belgie was, maar ook nu vind ik het handig, maar nogmaals: ik ben geen grote beller.)
ik bel ook niet zoveel, maar was met flex altijd tussne de 30 en 50 euro per maand kwijt, met uitschieters naar 80 op vakantie, en nu bij vodafone maak ik geen enkele maand uberhaupt mn hele bundel van 27,50 op...
Kwak
pi_78559320
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb met mijn vorige telefoon (een SE clamshell) 5 jaar gedaan, dus ik mocht weleens.
pi_78559356
ik ga er vandoor! straks hier zingen:

http://www.laktheater.nl/laktheater/actueel.html

wij zingen met ons kamerkoortje een lied als opening, en daarna komen alle professionals
Kwak
pi_78559381
Er staat sinds vandaag een opdracht op blackboard die ik woensdag moet inleveren en de opdracht alleen al is 8 pagina's tekst . En ik moet ook nog een artikel a 1500 woorden schrijven, een lespakket maken en dat ga ik nooit allemaal redden dus nu loop ik te stressen en is mn blije gevoel helemaal weg .
pi_78559435
ik zit weer te kloten met syntax op blackboard ben benieuwd naar de resultaten, want heb weer maar 25 uit 60 punten en vraag me af of dat aan blackboard ligt of aan mijn stommiteit.. durf de tweede opdracht, die ik echt niet snap, ook echt niet in te leveren
Ja doei.
pi_78559506
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik bel ook niet zoveel, maar was met flex altijd tussne de 30 en 50 euro per maand kwijt, met uitschieters naar 80 op vakantie, en nu bij vodafone maak ik geen enkele maand uberhaupt mn hele bundel van 27,50 op...
Hmmm, nou ja, bij mij werkt het perfect. Ligt misschien echt aan de soort beller dat je bent.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:15:24 #285
236335 neen
schone schijn
pi_78559555
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja, ik ga zo maar aan de wijn denk ik heb nog een beetje staan dat op moet en we hebben gisteren zoutjes gekocht toen we een dagje in Leeuwarden zijn gaan winkelen (best leuk!! echt een mooie binnenstad, en gezelliger winkelen dan Groningen vind ik)

Weekenden zijn hier wel een redelijk fiasco als het op lijstjes aankomt
Zekers een mooie stad

Ik heb nu een nieuw Relax afgesloten, nu nog even Flex... daarvoor ook Relax maar dat was oude stijl, toen zaten er nog geen smsjes in de bundel dus kwam er altijd nog een zooi kosten bij
Bij m'n huidige Flex bundel zit ik na 10 dagen al door m'n limiet heen dus ik moest sowieso wel uitbreiden en toen toch maar een telefoon erbij genomen. Och, ik vind dat Runkeeper wel fijn maar verder gebruik ik nog niets van dat ding maar nog m'n oude telefoon
pi_78559619
Sinds kort is er overigens wel een relax-abo waar je ook onbeperkt alles kan meenemen. Dat was eerst niet. Het fijne weet ik daar niet van, though.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:18:33 #287
236335 neen
schone schijn
pi_78559645
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:17 schreef conleche het volgende:
Sinds kort is er overigens wel een relax-abo waar je ook onbeperkt alles kan meenemen. Dat was eerst niet. Het fijne weet ik daar niet van, though.
Precies, nu kun is het gewoon zoveel minuten/sms en wat je over hebt mag je meenemen. Eerst was het alleen zoveel minuten zonder sms'jes en of er nog wat mee werd genomen weet ik niet

Ik moet nu echt even koffie gaan drinken
pi_78559732
Ik heb nu een relax abo, 200 minuten / geen sms bundel / geen internet. Ben gemiddels 13 euro p.m. kwijt, maar ik heb nu wel zo'n 200 min. opgespaard. Geen idee hoe dat bij een flex abo geregeld is, want daar werken ze niet met minuten En de nieuwe relax abo's zijn alles in één, dus zowel bellen als sms'en uit 1 bundel. Maar als ik overstap van oud relax naar nieuw relax, kan ik geen minuten meenemen. Als ik dus de abonnementsvorm wil wijzigen (wat dus sowieso moet als ik minder minuten wil hebben), ben ik hoe dan ook die opgespaarde minuten kwijt. En nieuwe relax 25 (= 190 min/smsjes - de optie 135 vind ik dan weer érg weinig) icm internet kost evenveel als de i150 (=150 min/smsjes) Ik ga wel eens langs bij de winkel voor advies .

Sorry voor deze oninteressante post

Oh ja, @Vik: ik ben niet zo internetverslaafd eigenlijk. Ik raak in het weekend meestal geen computer aan (nu wel, want de meneer is er opeens niet terwijl we samen iets leuks zouden gaan doen ). Het lijkt me gewoon heel handig om snel informatie op te kunnen zoeken en saaie tijd te vullen in de trein enzo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Phaidra op 28-02-2010 18:27:06 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 februari 2010 @ 18:26:34 #289
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_78559903
quote:
"You should never drink to forget your problems, you should drink to enhance your social skills".
- Barney Gumble
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 28 februari 2010 @ 18:31:24 #290
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_78560050
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:17 schreef conleche het volgende:
Dat onbeperkt meenemen is echt een gratis dooie mus...

Je houdt minuten over omdat je een te groot abonnement hebt. Alsof je dan ineens je minuten wel allemaal gaat opmaken omdat ze meegenomen worden...

Ik heb eens gekeken laatst, ik houd ook weet-niet-hoeveel minuten over. Ik denk dat ik overstap op sim-only en als m'n telefoon dan een keer stuk is koop ik wel een nieuwe die simlock vrij is. Da's goedkoper in mijn geval zelfs als ik maar een jaar met een telefoon zou doen...

Dat "tientje per maand extra" voor een telefoon is best een hoop geld gedurende de looptijd van een beetje telefooncontract...

Ben, here I come! (over een half jaar....)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_78560153
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:26 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

"You should never drink to forget your problems, you should drink to enhance your social skills".
- Barney Gumble
Precies!

Phaidra: daar gebruik ik het ook voor, snel iets op kunnen zoeken of je mail kunnen checken als je iets verwacht is echt heel handig als je vaak onderweg bent. Hier bij kunnen lezen als je je toch zit te vervelen in de trein trouwens ook...
pi_78560191
Als je eenmaal een iPhone abo hebt, zou je dan na 2 jaar daar ook een sim-only versie van kunnen nemen? Dat je dus korting krijgt op de prijs? Ik kan er nu niets over terugvinden, maar ze bieden dat abonnement natuurlijk nog geen 2 jaar aan .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78560280
Waar hangt je meneer eigenlijk uit, dat hij niet iets met jou kon gaan doen?
pi_78560335
Hij werd om 8 uur vanochtend uit bed gebeld door iemand van z'n werk omdat er major paniek was en hij naar het datacentre moest. Hij is daar nu dus nog steeds.
Eigenlijk is dat zijn werk niet eens, maar het overgrote deel van zijn collega's zit in Duitsland of Polen, en het datacentre zit vanaf ons op 15 min. rijden. Tja.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78560389
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:31 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat onbeperkt meenemen is echt een gratis dooie mus...

Je houdt minuten over omdat je een te groot abonnement hebt. Alsof je dan ineens je minuten wel allemaal gaat opmaken omdat ze meegenomen worden...

Ik heb eens gekeken laatst, ik houd ook weet-niet-hoeveel minuten over. Ik denk dat ik overstap op sim-only en als m'n telefoon dan een keer stuk is koop ik wel een nieuwe die simlock vrij is. Da's goedkoper in mijn geval zelfs als ik maar een jaar met een telefoon zou doen...

Dat "tientje per maand extra" voor een telefoon is best een hoop geld gedurende de looptijd van een beetje telefooncontract...

Ben, here I come! (over een half jaar....)
Ik maak het weer op in het buitenland. Een iPhone kost over de 500 euro, dat heb je met een tientje pm teveel niet terugverdiend als je een 2 jarig abo hebt. Alleen als je tevreden bent met een cheapass telefoon, of je telefoon het nog prima doet, dan is een simonly-abo prima.
pi_78560441
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:36 schreef Phaidra het volgende:
Als je eenmaal een iPhone abo hebt, zou je dan na 2 jaar daar ook een sim-only versie van kunnen nemen? Dat je dus korting krijgt op de prijs? Ik kan er nu niets over terugvinden, maar ze bieden dat abonnement natuurlijk nog geen 2 jaar aan .
Dat denk ik wel ja! In principe kan je dan nl ook naar iedere andere aanbieder gaan.
pi_78560491
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:41 schreef Phaidra het volgende:
Hij werd om 8 uur vanochtend uit bed gebeld door iemand van z'n werk omdat er major paniek was en hij naar het datacentre moest. Hij is daar nu dus nog steeds.
Wat vervelend zeg, dan is hij al lang aan het werk onderhand! Ik word zo wel benieuwd wat voor werk je meneer doet, de mijne moet namelijk ook altijd op de slechtste momenten naar het datacentrum. Ik heb daar weleens een valentijnsavond doorgebracht.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:47:56 #298
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78560560
mijn god, ik kan m'n huisgenoot en z'n vriendinnetje gewoon horen zoenen in de woonkamer..terwijl mijn deur dicht is, en hij ook nog muziek heeft aanstaan.

En ik moet nog eten maken in de keuken..
  zondag 28 februari 2010 @ 18:49:07 #299
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78560593
Klinkt erg onsmakelijk AKnynke!
pi_78560635
Zoenen!!
pi_78560777
Lapo angst? Vooruit, doe ik het.
Venus in pocketformaat