quote:Op zondag 28 februari 2010 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en dan is 't ook nog malt, want men moet nog naar huis rijden
Je leek wat anders te suggereren, met het niet genieten van het feest gister:quote:Op zondag 28 februari 2010 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het gaat me niet om dat feest, dat boeit me geen flikker, meer het idee dat ik er enorm verdrietig van word om gewoon geen groep mensen te hebben om dingen mee te delen...
Vanwaar hoorde je wel bij dat feest van gister? Was dat trouwende familie?quote:over 4,5 maand zou het voor mij georganiseerd moeten worden, en ik heb niemand om dat voor me te doen..
precies zoals ik 't zei: het IDEE dat niemand dat voor mij zou doen, geen vriendinnen die dat zouden oppakken zeg maar. Je wordt zo met je neus op de feiten gedruktquote:Op zondag 28 februari 2010 12:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Je leek wat anders te suggereren, met het niet genieten van het feest gister:
[..]
Vanwaar hoorde je wel bij dat feest van gister? Was dat trouwende familie?
Ik ben inderdaad wel heel gelukkig dat ik aardig wat vrienden heb. Die ik ook echt als vrienden beschouw, niet als kennissen. Wel vind ik dat er gradaties zijn in vriendschap: met de één deel je meer dan met de ander, maar dat betekent niet dat de vriendschap minder waard is, het is gewoon een andere vorm van vriendschap. Er is eigenlijk niemand die het hele plaatje kent, ik deel verschillende stukken van mijn leven met verschillende mensen. Maar dat heeft meer met mij te maken (ik ben erg selectief in informatieverstrekking over mijn leventjequote:Op zondag 28 februari 2010 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Als ik Kwak en Merel (volgens mij?) hoor praten over vriendengroepjes, dan hebben ze het echt over iets waar ik me totaal niets bij kan voorstellen. Ik ken dat gewoon niet.
Dat zou ik ook best willen en soms heb ik er moeite mee dat ik dat niet heb. Dus ik herken me erg goed in Mo's verhaal.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:25 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb wel veel dezelfde vrienden als m'n ex (we zitten in hetzelfde dispuut) maar die waren al vrienden voordat we iets kregen. Verder heb ik eigenlijk een behoorlijk uitgebreide vriendenkring, waarvan ik weet dat er een aantal wel voor me voor het vuur gaanNet een vriendin gebeld en ze komt vanavond langs
Ook prima! Minder hecht dan wat je graag zou willen I guess, maar (en dit klinkt misschien stom en social retardish maar ik zeg het tochquote:Op zondag 28 februari 2010 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
vrijdagavond had Mr.Mo een verjaardag van een vriendinen ik ging eerst maar even naar een Nijmegen meet..
'kijk, ik heb echt wel vrienden.. van internet!'
Ach ja. Ik sta er wat anders in denk ik. Misschien omdat ik ouder benquote:Op zondag 28 februari 2010 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
precies zoals ik 't zei: het IDEE dat niemand dat voor mij zou doen, geen vriendinnen die dat zouden oppakken zeg maar. Je wordt zo met je neus op de feiten gedrukten ja, schoonzusje
(Zus van Mr.Mo)
Ohja verdorie Maria, dat wilde ik nog zeggen! Want ik had het allemaal wel gelezen maar er nog niet op gerageerd. Ik hoop heel erg dat alles goed is/komt met je familie en dat jij niet te lang in de zorgen zit. En dat is niet uit beleefdheidquote:Op zondag 28 februari 2010 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zoals gisteren, dat ik me best naar voelde en alles, dan vind ik het fijn dat ik alles hier rustig onder woorden kan brengen, en dat mensen erop reageren.
Dat had ik toen in Utrechtquote:Op zondag 28 februari 2010 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
En ik vond het erg tof om Chico te ontmoeten laatst, omdat je dan veel meer het idee krijgt dat hier mensen zitten met wie ik IRL ook goed zou kunnen opschietenDan voel ik me ineens sociaal
Jij hebt een ventquote:Op zondag 28 februari 2010 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zou ik ook best willen en soms heb ik er moeite mee dat ik dat niet heb. Dus ik herken me erg goed in Mo's verhaal.
Oh dank je wel!quote:Op zondag 28 februari 2010 12:32 schreef Merel het volgende:
[..]
Ohja verdorie Maria, dat wilde ik nog zeggen! Want ik had het allemaal wel gelezen maar er nog niet op gerageerd. Ik hoop heel erg dat alles goed is/komt met je familie en dat jij niet te lang in de zorgen zit. En dat is niet uit beleefdheid
Ja, maar dat houdt toch niet in dat je geen eigen vrienden meer kan of mag hebben?quote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 12:31 schreef Merel het volgende:
Hey, als ik nou wat vrienden inruil, zou ik er dan een vriendje voor kunnen terugkrijgen? Daar heb ik dan weer behoefte aan.
Ik bedoelde meer dat ik die ook wel zou willen hebbenquote:Op zondag 28 februari 2010 12:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, maar dat houdt toch niet in dat je geen eigen vrienden meer kan of mag hebben?
En dat is een hele goede conclusie denk ik!quote:Op zondag 28 februari 2010 12:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik die ook wel zou willen hebben
Ach, het gras is altijd groener bij de buren denk ik maar...
Jij hebt nu wel veel vrienden om op terug te vallen, dat lijkt me toch wel heel fijn, zeker nu. Als het tussen Duvel en mij zou mislopen, zou ik echt heel erg op mezelf aangewezen zijn. En nieuwe mensen leren kennen als je fulltime werkt, is (of althans, vind ik) niet zo gemakkelijk!quote:Op zondag 28 februari 2010 12:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik die ook wel zou willen hebben
Ach, het gras is altijd groener bij de buren denk ik maar...
Snurk, madame!quote:Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het zal niemand verbazen dat ik ook niet echt dik in de vriendinnen zit..
quote:Op zondag 28 februari 2010 12:31 schreef Merel het volgende:
Hey, als ik nou wat vrienden inruil, zou ik er dan een vriendje voor kunnen terugkrijgen? Daar heb ik dan weer behoefte aan.
Dan moet MoBlo toch maar aan de koters..quote:Op zondag 28 februari 2010 12:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik hoor trouwens van een aantal mensen dat hun vriendenkring rap groter werd toen hun kinderen naar school toe gingen. Kan ik me best wel voorstellen, je raakt redelijk makkelijk aan de praat op het schoolplein of met ouders van vriendjes die komen spelen, enz. En ze wonen dichtbij, ook handig. Veel van mijn vrienden wonen op ongeveer een uur rijden / ov.
Heb jij familie waarbij je terecht kunt? Ik niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jij hebt nu wel veel vrienden om op terug te vallen, dat lijkt me toch wel heel fijn, zeker nu. Als het tussen Duvel en mij zou mislopen, zou ik echt heel erg op mezelf aangewezen zijn. En nieuwe mensen leren kennen als je fulltime werkt, is (of althans, vind ik) niet zo gemakkelijk!
Ja dat bedoelde ik!quote:Op zondag 28 februari 2010 12:41 schreef sigme het volgende:
O, ik reageer wél uit beleefdheid hoor. Met zo'n mededeling over Maria's familie, dan is mijn eerste idee dat ik daar toch helemaal niks zinnigs over kan zeggen, niets kan toevoegen waar iemand iets aan heeft. Maar dan bedenk ik me dat het toch aardig is (= beleefd) om aan Maria te laten weten dat ik het gelezen heb, dat ik het klote voor d'r vind en haar het beste wens. Dan denk ik nog steeds het eerste, maar doe ik het tweede. Overigens denk ik dat veel medeleven / interesse in vriendschapsrelaties ook beleefdheid is. Bij een te hoog beleefdheidsgehalte koelt de vriendschap af, bij een te laag gehalte verwatert het.
Afgezien van m'n ouders, nee. Heb geen broers of zussenquote:Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Heb jij familie waarbij je terecht kunt? Ik niet.
En mensen van je werk?quote:Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jij hebt nu wel veel vrienden om op terug te vallen, dat lijkt me toch wel heel fijn, zeker nu. Als het tussen Duvel en mij zou mislopen, zou ik echt heel erg op mezelf aangewezen zijn. En nieuwe mensen leren kennen als je fulltime werkt, is (of althans, vind ik) niet zo gemakkelijk!
Meestal helpt het ook al als je je verhaal alleen maar kwijt kan. Althans, bij mij is dat zo. Meestal ben ik wel in staat zelf een oplossing te bedenken.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik!Je legt het alleen helderder uit
![]()
Met beleefdheid bedoelde ik niet dat het mensen per definitie niks kan schelen, maar meer dat het een beleefdheidsvorm is óm te reageren. Omdat het je wat kan schelen, ondanks dat je er niks mee kan. Ofzo. Nouja, wat Sigme zegt dus!
Mwah, een paar. En medestudenten (maar die zijn ook vriendinnen van me).quote:Op zondag 28 februari 2010 12:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
En mensen van je werk?
Heb zelf nu iig best een hoog 'in hetzelfde schuitje zitten' gehalte met de co's, zodat er best ruimte is om bepaalde dingen te delen.
Maar kan me voorstellen dat dat niet overal zo is.
Ik ben de jongstequote:Op zondag 28 februari 2010 12:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
En mensen van je werk?
Heb zelf nu iig best een hoog 'in hetzelfde schuitje zitten' gehalte met de co's, zodat er best ruimte is om bepaalde dingen te delen.
Maar kan me voorstellen dat dat niet overal zo is.
Gelukkig is MoBlo nu aan het lezenquote:Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan moet MoBlo toch maar aan de koters..
Dat dus.quote:
Dat ook ja! Ik hoef ook geen mega vriendenkring, ik zou doodmoe worden om dat te onderhouden. Een vriendin van mij heeft dat wel en die leeft daar juist echt van op, veel afspraken is voor haar echt een soort van ontspanning.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:58 schreef AKnynke het volgende:
En iedereen heeft ook andere behoeftes...
Ik denk dat dat schijn is. Ik zie daar ook wel tegenop, als ik straks klaar ben met studeren, weer naar een andere stad en waarschijnlijk een ander land verhuis en ga werken..hoe bouw ik dan in hemelsnaam een sociaal leven op? Want ik heb dat echt nodig, een sociaal leven. Hier heb ik een heel beperkt sociaal leven, en ik merk dat dat me ongelukkig maakt...quote:Op zondag 28 februari 2010 12:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Goh, ik val net in een interessante discussie. Ik kan me wel vinden in wat Phaidra zegt, er zijn wel een paar goede vrienden maar dat zijn niet echt mensen die ik in mijn dagelijks leven zie, wonen ver weg enzo. Tijdens mijn studententijd waren er wel mensen waar ik veel mee omging, maar toen ik die niet meer regelmatig zag was het ook snel over.Ik vraag me nog steeds af hoe je na je studie aan nieuwe vrienden moet komen, of hoe vriendje en ik bijvoorbeeld gemeenschappelijke vrienden zouden moeten opdoen. Hij kent ook nog wel een paar mensen van zijn studie maar hij werkt nu voor zichzelf dus collega's ofzo zijn er ook niet. Hoe doen andere mensen dat?
Ik vind mezelf alleen al sociaal gehandicapt omdat ik überhaupt over dit soort dingen moet nadenken.Bij andere mensen lijkt het een stuk meer vanzelf te gaan, maar misschien is dat ook maar schijn.
quote:Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef conleche het volgende:
Herkenbaar wat Sigme schrijft over beleefdheid/meeleven en de dunne scheidslijn. Vaak als heel veel mensen al sterkte hebben gezegd, dan laat ik het maar. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb, of niet meeleef.
Het lijstje van gisteren post ik maar even niet.was erg lekker en erg zoet.
Sneaky hoor, GeeBeetje!quote:Op zondag 28 februari 2010 13:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb hem ook stiekem achterwege gelaten. Er is nog een fles prosecco bij gekomen ook
Ik vind dit heel herkenbaar. Ik wil helemaal geen grote vriendenkring, lijkt me erg vermoeiend. Een paar goede vrienden vind ik prima! Ik heb er relatief (denk ik) heel veel behoefte aan om alleen zijn. Ik vind dat echt heerlijk. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om zo'n grote vrienden groep te onderhouden.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat ook ja! Ik hoef ook geen mega vriendenkring, ik zou doodmoe worden om dat te onderhouden. Een vriendin van mij heeft dat wel en die leeft daar juist echt van op, veel afspraken is voor haar echt een soort van ontspanning.
Ik ook hoor...quote:Op zondag 28 februari 2010 13:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik word nogal emotioneel van dit onderwerp, geloof ik..
Iig, tijd om naar de UB te gaan.
Uhuh, ik ook niet. Ik heb iedereen in MSN en op m'n Hyves en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van hoe het met ze gaat, maar als ik dan op MSN het laatste nieuws heb gehoord, vind ik het nooit zo nodig om dan ook nog af te spreken. Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensenquote:Op zondag 28 februari 2010 13:09 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik vind dit heel herkenbaar. Ik wil helemaal geen grote vriendenkring, lijkt me erg vermoeiend. Een paar goede vrienden vind ik prima! Ik heb er relatief (denk ik) heel veel behoefte aan om alleen zijn. Ik vind dat echt heerlijk. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om zo'n grote vrienden groep te onderhouden.
mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enrom aan je karakter waar je je prettig bij voelt.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ook hoor...
Of eigenlijk al van de repetitiedag waar ik gisteren was, een aantal mensen daar ging ik vroeger best veel mee om maar het is nogal verwaterd en nu is het alleen maar lastig als ik ze weer zie. Ga je nou een praatje maken, of niet... Er zijn genoeg mensen waar het best mee klikt en ik kan best leuk met mensen kletsen als we elkaar toch zien, maar dat zijn allemaal van die gelegenheidsdingen. De stap naar vriendschap buiten hetgene waar je elkaar van kent lukt me niet, ofzo.
Wat Nynke zegt, ik mis het ook wel, zeker na zo'n dag, maar wat moet je eraan doen? Het is niet dat ik zo asociaal ben dat ik volstrekt gelukkig ben als ik altijd alleen thuis zit (dat heb ik ook wel nodig, maar niet alleen maar), een paar mensen om iets mee te doen zou toch wel leuk zijn.
Dat heb ik inderdaad wel gedaan bij sommige mensen. Bij anderen (die er gisteren niet bij waren) moet ik de moed nog even bijeen rapen.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enrom aan je karakter waar je je prettig bij voelt.
mijn eerste instinct zou zijn om op die mensen af te stappen met een heeee hoe is t met jullie/wat zonde dat ik jullie al zo lang niet gesproken heb/etc. niet met de insteek om t weer volledig op te pakken, maar wel om weer even gezellig een praatje te maken...
ik zou gene moment twijfelen. maar goed dat is dus MIJN karakter, en daarom zou IK dat doen, maar dat betekent nog niet dat dat voor jou zo werkt.
en wat ritual;s zegt: sommige mensen hebben liever een kleinere vriendenkring...ik niet toevallig.
maar wat voor iedereen hetzelfde geldt is dat vriendschap energie en investering kost. en iedereen heeft daar een andere hoeveelheid voor over...
Heel herkenbaar.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat het bij mij voor het grootste gedeelte veroorzaakt is dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat er mensen zijn die op me zitten te wachten. Ik herinner me nog dat ik tijdens therapie de opdracht kreeg om een studiegenootje uit te nodigen om bij me te komen eten. Ik vond het doodeng, de angst om afgewezen te worden was zo groot. Daardoor blijf ik altijd toch afstand houden, denk ik. Ik kan met heel veel mensen goed opschieten, maar er is een soort lijn die ik maar heel weinig mensen toesta om over te steken.
En nu ga ik echt studeren, ik heb nog 103 passages om te typeren!
Aw DaDtje!quote:Op zondag 28 februari 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat het bij mij voor het grootste gedeelte veroorzaakt is dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat er mensen zijn die op me zitten te wachten. Ik herinner me nog dat ik tijdens therapie de opdracht kreeg om een studiegenootje uit te nodigen om bij me te komen eten. Ik vond het doodeng, de angst om afgewezen te worden was zo groot. Daardoor blijf ik altijd toch afstand houden, denk ik. Ik kan met heel veel mensen goed opschieten, maar er is een soort lijn die ik maar heel weinig mensen toesta om over te steken.
Dat studiegenootje heeft daarna ook niets van zich laten horen, dus de oefening heeft nogal averechts gewerkt.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik neem wel eens initiatief, maar dan lijkt het vervolgens éénrichtingsverkeer te zijn en dan haak ik wel af...
Interessante discussiequote:Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enorm aan je karakter waar je je prettig bij voelt.
mijn eerste instinct zou zijn om op die mensen af te stappen met een heeee hoe is t met jullie/wat zonde dat ik jullie al zo lang niet gesproken heb/etc. niet met de insteek om t weer volledig op te pakken, maar wel om weer even gezellig een praatje te maken...
ik zou gene moment twijfelen. maar goed dat is dus MIJN karakter, en daarom zou IK dat doen, maar dat betekent nog niet dat dat voor jou zo werkt.
en wat ritual;s zegt: sommige mensen hebben liever een kleinere vriendenkring...ik niet toevallig.
maar wat voor iedereen hetzelfde geldt is dat vriendschap energie en investering kost. en iedereen heeft daar een andere hoeveelheid voor over...
Kan me voorstellen... Ik voel me dan ook zo'n Toos Hopeloos en ik wil niet zo'n pushy typ zijn dat maar blijft zaniken om een keer wat af te spreken. Vreselijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat studiegenootje heeft daarna ook niets van zich laten horen, dus de oefening heeft nogal averechts gewerkt..
Veel plezier er mee! Ik heb hem al gezien geloof ik, want er was deze week geen nieuwe ep!quote:
Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?quote:Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Uhuh, ik ook niet. Ik heb iedereen in MSN en op m'n Hyves en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van hoe het met ze gaat, maar als ik dan op MSN het laatste nieuws heb gehoord, vind ik het nooit zo nodig om dan ook nog af te spreken. Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen.
Shoarma (varkensvlees) zelf maken, hoe?quote:Op zondag 28 februari 2010 14:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Even snel: weet iemand hier hoe je zelf je shoarmakruiden maakt??
Herkenbaar! Het begint hier nu net een beetje te komen (ik vind Vlamingen echt een ramp om vriendschap mee te sluiten - mijn vrienden hier komen echt uit alle hoeken van de aardequote:Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat schijn is. Ik zie daar ook wel tegenop, als ik straks klaar ben met studeren, weer naar een andere stad en waarschijnlijk een ander land verhuis en ga werken..hoe bouw ik dan in hemelsnaam een sociaal leven op? Want ik heb dat echt nodig, een sociaal leven. Hier heb ik een heel beperkt sociaal leven, en ik merk dat dat me ongelukkig maakt...
Dat heb ik wel.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:19 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?
Ik merkte dinsdag, nadat ik slecht nieuws van mijn werk had gekregen, dat mijn eerste impuls was om mijn vriendje te bellen en even mijn verhaal te doen. Ik heb dan behoefte aan contact op zo'n moment...
Dat heb ik niet. Feestjes, familiedagen, ik vind het allemaal vreselijk vermoeiend.quote:Ik krijg ook altijd heel veel energie van tussen de mensen zijn, dat kan met vrienden/goede kennisses of een leuk praatje met een vreemde...
@ DaD: zo was ik ook altijd hoor!! ik herken het heel erg...onzeker als kind en puber. op de middelbare school kwam ik erachter dat mensen om me konden lachen dus werd ik de clown onder de meisjes. met als gevolg dat iedereen me aardig vond, maar niemand echt vrienden was behalve een klein groepje meisjes. twee daarvan ben ik nog steeds close mee.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! Hoewel ik wel houd van het incidentele weekendje rommelen in huis (dit weekend de diepvries weer eens vullen!), kan ik me echt verheugen om gezellige activiteiten - een avondje in de kroeg met collega's, een oud-huisgenoot die komt logeren, een etentje met een vriendin, een bruiloft van vrienden...quote:Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen.
Klopt het nu ook echt dat je bij die Belgen vaak op eieren loopt omdat wij ons wat grover en meer nuchter op stellen in gesprekken? Dat gevoel heb ik namelijk altijd: dat ik mijn woorden in een mooi jasje moet pakken omdat ik bang ben om te kwetsen. Belgische vrienden trekken mij daarom ook niet echtquote:Op zondag 28 februari 2010 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Herkenbaar! Het begint hier nu net een beetje te komen (ik vind Vlamingen echt een ramp om vriendschap mee te sluiten - mijn vrienden hier komen echt uit alle hoeken van de aarde). En enerzijds vind ik het geen reden om niet te emigreren en om direct terug te gaan naar Nederland. Maar ja, anderzijds: soms mis ik mijn Nederlandse vrienden best wel, en al is het maar 200 km, je doet het toch niet zo effe als je wilt bijpraten.
Hoera voor online telefonie
eens. Ik kan ook echt naar dat soort dingen uitkijken. Een feestje als dat van gister, daar keek ik al de hele week naar uit.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! Hoewel ik wel houd van het incidentele weekendje rommelen in huis (dit weekend de diepvries weer eens vullen!), kan ik me echt verheugen om gezellige activiteiten - een avondje in de kroeg met collega's, een oud-huisgenoot die komt logeren, een etentje met een vriendin, een bruiloft van vrienden...
DaD, je hebt het echt mis wat betreft mensen die niet op je zitten te wachten! Echt! Ik vind jou een van de leukste fokkers die ik IRL heb ontmoet!
Hoe leuk is dat! Kun je een link sturen? Hoewel ik niet denk dat ik Meneer zo gek krijgquote:Op zondag 28 februari 2010 14:33 schreef AKnynke het volgende:
haha, de duutser en ik gaan volgende week samen yoga doen. We hebben het allebei opgepakt, thuis met een podcast, en nu heeft hij een aflevering voor 'partneryoga' gevonden.
Ik ben benieuwd!
quote:Op zondag 28 februari 2010 14:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ik denk dat iedereen in dit topic wel gezellig een keer met jou zou willen afspreken...
Ik heb hetzelfde als wat DaD zegt. Ik ben extrovert, maar na een lange dag op de uni/werk heb ik behoefte aan tijd voor mezelf (of met mijn vriend). Als er iets gebeurd dan wil ik ook meteen mijn vriend bellen, maar nooit vriendinnen.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:19 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?
Ik merkte dinsdag, nadat ik slecht nieuws van mijn werk had gekregen, dat mijn eerste impuls was om mijn vriendje te bellen en even mijn verhaal te doen. Ik heb dan behoefte aan contact op zo'n moment...
Ik krijg ook altijd heel veel energie van tussen de mensen zijn, dat kan met vrienden/goede kennisses of een leuk praatje met een vreemde...
quote:Op zondag 28 februari 2010 13:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Aw DaDtje!Beetje herkenbaar!
Wat zijn we trouwens allemaal een stel bij mekaar he!
Ik vind dat boekwinkelplan van laatst nog steeds geniaal trouwens, kunnen we met zn allen non-sociaal sociaal zijn!
![]()
![]()
Studeerder ze!
in itunes zoeken naar yogamazing, en dan hun laatste aflevering is partneryoga.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe leuk is dat! Kun je een link sturen? Hoewel ik niet denk dat ik Meneer zo gek krijgHij wil al niet eens mee naar spinning. En we zouden vandaag rondjes gaan rennen op de atletiekbaan, maar het zeikt van de regen
Ja, maar dat went ook wel, en ik heb het idee dat het beide kanten op het geval is. Wat vooral een killer is, is dat Vlamingen mega-honkvast zijn en ontzettend familiegericht. In het weekend zitten ze vaak bij hun ouders. Zelfs mensen van jouw/mijn leeftijd. En dat is niet echt bevorderlijk, natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt het nu ook echt dat je bij die Belgen vaak op eieren loopt omdat wij ons wat grover en meer nuchter op stellen in gesprekken? Dat gevoel heb ik namelijk altijd: dat ik mijn woorden in een mooi jasje moet pakken omdat ik bang ben om te kwetsen. Belgische vrienden trekken mij daarom ook niet echt
ik woon dan wel weer alleenquote:Op zondag 28 februari 2010 14:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]Ik vind het vakidiotenboekwinkeltje ook een geniaal plan!! Graag meer plannen
Maar ik ben net zoals Kwak: ik zing altijd in koren, en heb daar echt veel leuke vrienden gemaakt, waarvan de kernclub mijn huidige koor heeft gevormd. Met hun vier ik verjaardagen, oud&nieuw, gaan we zonnen in het park ed. Oudhuisgenoot-vrienden en studievrienden heb ik ook nog steeds, en 4 vriendinnen die al heel lang teruggaan (maar helaas allemaal buiten de stad wonen). Ik word doodongelukkig als ik niemand zie, heb echt veel contact nodig. Ik zou dan ook nooit alleen willen wonen, zou altijd een huisgenoot zoeken!
Wel merk ik dat ik sinds ik samenwoon, minder behoefte heb om in de stad met mensen af te spreken, en dat ik mezelf daarom soms maar een suffe doos vind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ah, het verschilt ook erg hoor! Sommige Vlamingen zijn ook heel spontaan en open! Maar dat is niet de volksaard, zeg maarquote:Op zondag 28 februari 2010 14:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
CF: gaan de leuke belgen dan naar NL?Bij mn Zumba-klasje is nu een superleuk Belgisch meisje, die is heel gezellig en open enzo!
quote:Op zondag 28 februari 2010 14:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik woon dan wel weer alleenheb namelijk wel die behoefte aan tijd en ruimte voor mezelf, maar als ik dat even gedaan heb dan heb ik daarna weer behoefte aan stoom afblazen door gezellig met vrienden iets te doen/ in de kroeg te hangen enzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leef ook helemaal op als ik weer eens een avondje wel in de kroeg kan dansen!quote:Op zondag 28 februari 2010 14:35 schreef AKnynke het volgende:
[..]
eens. Ik kan ook echt naar dat soort dingen uitkijken. Een feestje als dat van gister, daar keek ik al de hele week naar uit.
Mmmmm, lekker wel! Wij waren dinsdag uit eten en toen hadden we als voorafje een knoflookkaaspotje: lekker!!!quote:Op zondag 28 februari 2010 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
En in meer ontopic nieuws: ik heb gisteren kaasfondue gegeten en nu heb ik buikpijnGister was echt een ev0l dag, qua eten
Ik zal jullie mijn lijst sparen.
Bij mij is het juist andersom: ik ben een hele egocentrische luie mensenhater, mijn meneer onderhoudt moeiteloos bijna alle sociale contacten: hij is heel spontaan, nodigt vaak mensen uit, etc. Daardoor heb ik toch nog een behoorlijk sociaal leven. Want op mijn beste vriendin na, heb ik alleen maar vrienden die ook collega's zijn, en die ik dus toch wel, zonder dat ik er moeite voor doe, vaak ziequote:Op zondag 28 februari 2010 14:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wel merk ik dat ik sinds ik samenwoon, minder behoefte heb om in de stad met mensen af te spreken, en dat ik mezelf daarom soms maar een suffe doos vind
Bedankt, kwakje.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
@ DaD: zo was ik ook altijd hoor!! ik herken het heel erg...onzeker als kind en puber. op de middelbare school kwam ik erachter dat mensen om me konden lachen dus werd ik de clown onder de meisjes. met als gevolg dat iedereen me aardig vond, maar niemand echt vrienden was behalve een klein groepje meisjes. twee daarvan ben ik nog steeds close mee.
op de uni kwam ik gelukkig in een leuke eerstejaarsgroep terecht, maar was ik nog steeds een onzekere volger, en was mijn eerste instinct altijd bij iedereen "zou ik wel leuk/goed/interessant genoeg zijn" en het idee dat niemand er op zat te wachten om met mij af te spreken...
in mn bestuursjaar is dat pas over gegaan. mijn leven is in 2006 echt 180 graden omgekeerd, en de mensen die me van daarvoor kennen hebben dat in eerste instantie niet gemerkt/begrepen. vandaar dat ik ook ineens wat moeilijker lag in mn groep met studievrienden die niet snapten dat ik het ineens druk had (want ineens een drie keer zo groot sociaal leven als dat van hen)
bestuur heeft vooral geholpen omdat ik me ineens geaccepteerd en de moeite waard voelde. iedereen wilde wel met mij kletsen want ik was secretaris van t bestuur. ik was de go-to voor alle mensen in de vereniging, met mijn bestuursgenoten, ineens konden mijn bestuursgenoten op mij bouwen en was ik belangrijk geworden voor mensen... dat gevoel gaf me vleugels en ineens werd ik spontaan en extravert...
ik heb na mijn bestuursjaar een enrome inzinking gehad, omdat die zekerheid die met het shirtje kwam, wegviel, maar wat ik had was de sociale kring die ik opgebouwd had. dat heeft me opgevangen... nou toen de sociale boost van mn eerste vriendje, en ineens was ik daarna in staat om vrienden te zijn met mannen, en te flirten...
kortom: ik herken heel erg wat je zegt, maar ik ben dus heel erg veranderd... en dat betekent niet dat jij moet veranderen, maar wel dat ik als ervaringsdeskundige kan zeggen dat er best veel mensen wél op je zitten te wachten, ook al denk je van niet... je kan alleen nooit verwahcten dat iedereen op je zit te wachten, en daarom is een steekproef van 1 niet zo heel geschikt om je meer zelfvertrouwen te geven denk ik... kijk nou hier alleen al: ik denk dat iedereen in dit topic wel gezellig een keer met jou zou willen afspreken...
Da's inderdaad rotquote:Op zondag 28 februari 2010 14:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ah, het verschilt ook erg hoor! Sommige Vlamingen zijn ook heel spontaan en open! Maar dat is niet de volksaard, zeg maar
En sommige Vlamingen zijn ook ontzettend gesloten en bot, zodra ze je Nederlandse accent horen, sluiten ze je buiten. Echt. Dat vind ik zo vreselijk kwetsend!
quote:Op zondag 28 februari 2010 14:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Da's inderdaad rotSommige mensen... Alsof je minder leuk zou zijn omdat je Nederlands bent. Mn Zumbamaatje is van het Franse deel, weet niet of dat verschil maakt in volksaard?
![]()
Weet je wat ook leuk is om te horen? "Ik heb het niet zo op allochtonen. Maar jou mag ik wel hoor!"Ho hum.
Kleine stapjes tegelijk, natuurlijk! Nodig je weleens mensen uit om te komen eten? Nu je zo lekker kunt koken...quote:Op zondag 28 februari 2010 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Bedankt, kwakje.. Het is absoluut niet zo dat ik niet goed lig bij mensen - hell, in m'n scriptiegroep ben ik zelfs ronduit populair! Maar om dat om te buigen naar vriendschap, mensen die ik kan bellen als er iets is, dat vind ik vreselijk moeilijk. En de enige bij wie ik dat kan gaat straks op een jarenlange wereldreis... Je laatste zin vind ik heel lief.
Ik weet ook wel dat je het soort vriendschap zoals ik dat noemde niet zomaar hebt.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kleine stapjes tegelijk, natuurlijk! Nodig je weleens mensen uit om te komen eten? Nu je zo lekker kunt koken...
laureline, bij ons ben ik juist degene die sociale dingen regelt. Ik onthou ook altijd verjaardagen en belangrijke dingen, mijn Meneer is echt een ramp met dat soort grappen.
En hij zoekt heel Amerikaans naar zijn true love. Dus nu komen er 25 praaaaachtige vrouwen, die achter zijn rug om natuurlijk heel vals naar elkaar gaan zitten doenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Milady: aww liefEn eens! Ik zeg ook wel eens tegen vriendje: wacht even hoor! Ik wil even zien of *insert naam* nog gepost heeft, want daar was niet *zus en zo* mee, en ik wil weten of ze al iets gehoord heeft. Dan ben je er buiten interwebz ook mee bezig, grappig hoe dat werkt!
![]()
GeeBeetje: omg!Dat klinkt inderdaad ERG fout
! Gisteren liet ik mn zus een stukje Zumba-DVD zien (omg which reminds me!) en iedere keer dat de Hysterische Geblondeerde Trommeldude in beeld kwam lagen we plat van het lachen
quote:Op zondag 28 februari 2010 14:44 schreef LadyBlack het volgende:
[..]wat leuk!! met david als dirigent!! hij kent mij vast niet, maar ik was met CM kamerkoor in bayeux een paar jaar geleden en hij was daar met het Fries Jeugdkoor (Joost van B. was ook mee, die ken je vast wel...)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kleine cluppies zijn tof he?
edit: en ik herken wat je zegt over uitgaan: ik feest ook alleen op naborrels of verjaardagen of andere "borrels". gisteren weer een fijn nafeest na het NSK concert in Leiden. vandaar dat ik pas tegen 13 uur uit bed was en nu voor het eerst de moed heb om iets te eten
Kwak
Moederskindjesquote:Op zondag 28 februari 2010 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, maar dat went ook wel, en ik heb het idee dat het beide kanten op het geval is. Wat vooral een killer is, is dat Vlamingen mega-honkvast zijn en ontzettend familiegericht. In het weekend zitten ze vaak bij hun ouders. Zelfs mensen van jouw/mijn leeftijd. En dat is niet echt bevorderlijk, natuurlijk.
Je bent echt enorm in het voordeel als je lekker kunt kokenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat je het soort vriendschap zoals ik dat noemde niet zomaar hebt.. Maar uitnodigen om te komen eten is al een grote stap, voor mij. Ik vond het al heel knap dat ik Viking durfde te vragen.
.
Ohja, en ze zijn natuurlijk alle 25 de perrrrfecte society wives, die hem wel even een massaaaaage geven (met of zonder happy ending!? Hahaa, daar hangt de uitslag wel van af!) en met blinkende prodentgebitten vertellen dat hun beste vriendin hun moeder isquote:Op zondag 28 februari 2010 15:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
En hij zoekt heel Amerikaans naar zijn true love. Dus nu komen er 25 praaaaachtige vrouwen, die achter zijn rug om natuurlijk heel vals naar elkaar gaan zitten doenIk hou daar wel van
![]()
Hysterische Geblondeerde TrommeldudeDie komt dus niet in je Thuis-zumba repertoire, denk ik. Hoewel lachen ook goed is voor je buikspieren
![]()
Ik kan niet kokenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je bent echt enorm in het voordeel als je lekker kunt koken
Ik vind het wel jammer dat ik zover weg woon van iedereen hier; naar sommigen ben ik echt heel benieuwd!
Hear hear!quote:Op zondag 28 februari 2010 15:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik kan niet koken![]()
Maar ik ben wel heel goed in flesjes wijn opentrekken![]()
Ja, en Tinequote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat leuk!! met david als dirigent!! hij kent mij vast niet, maar ik was met CM kamerkoor in bayeux een paar jaar geleden en hij was daar met het Fries Jeugdkoor (Joost van B. was ook mee, die ken je vast wel...)
kleine cluppies zijn tof he?
edit: en ik herken wat je zegt over uitgaan: ik feest ook alleen op naborrels of verjaardagen of andere "borrels". gisteren weer een fijn nafeest na het NSK concert in Leiden. vandaar dat ik pas tegen 13 uur uit bed was en nu voor het eerst de moed heb om iets te eten
oh wat grappig! tine ken ik nog wel ja... waren best leuke mensen die kinders, maar we beseften toen we met zn allen in de bus zaten wel ineens heel goed het verschil tussen een gemiddelde leeftijd van 24 (wij) en 17 (zij)...quote:Op zondag 28 februari 2010 15:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, en Tinedie staat vaak naast mij, lief meisje
Ik versterk met een paar mensen soms ook het FJK, ook een gezellig clubje wel.
Joost en David behoren dus tot mijn vaste vriendengroep. Ik pas wekelijks op Davids zoontje, ga binnenkort Joost helpen verhuizen.... enz enz. Erg gezellig
Wij kennen echt veel dezelfde mensen geloof ik
Enne, eet smakelijk
is vast vochtquote:Op zondag 28 februari 2010 15:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb me net gewogen bij mn ma
106 kg. Dus of ik ben in 4 weken dieet 36 kg aangekomen, of de weegschaal is kapot!
(Dit is natuurlijk niet mn ochtendgewicht hè)
Ook niet onbelangrijk!quote:Op zondag 28 februari 2010 15:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik kan niet koken![]()
Maar ik ben wel heel goed in flesjes wijn opentrekken![]()
Cheersquote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 15:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
is vast vocht![]()
ik was vanochtend 101,7ik hoop dat dat morgen nog steeds zo is
quote:
Hihihihiquote:
Oeh, dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan, en toen schaamde ik me echt dood daarna: werk je verdorie in de thuiszorg en dan komt er zwart water van 3 deuren + posten op je bovenverdiepingquote:Op zondag 28 februari 2010 15:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ook niet onbelangrijk!![]()
Ik heb volgens mij alle deurklinken, deurposten, lichtknopjes en wc's in het huis goed afgenomen. Hopelijk heeft het zin gehad... Mijn zus smste net al dat zij nu ook ziek geworden was. Ik wil niet ziek worden!!!
Zondagmiddagwijntje mag best.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:22 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hihihihi
Verdorie, nu heb ik zin in wijn!
the great gatsby is dan weer een van de weinig boeken die ikquote:Op zondag 28 februari 2010 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
zo, een boek uit! Ik vond 'm niet echt leuk (The Great Gatsby), maar wellicht dat er over praten in colleges het wat beter maakt
Als je al die eenmalige uitgaven van dat bedrag aftrekt vind ik het best meevallen hoor! Is dat inclusief huur enzo?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:28 schreef conleche het volgende:
Damn, sinds ik een kasboek bijhou zie ik pas dat ik best veel uitgeef!!Terwijl ik er nu op let, dus het was eerst veel meer denk ik!!
Ruim 2350 euro deze maand. Máár, gaf ik vorige maand nog 390 euro uit aan Albert Heijnboodschappen: deze maand nog maar 188 euro *trots is*
Bovendien moest ik een laptopaccu kopen van 139 euro, m'n tenniscontributie werd afgeschreven; 245 euro en ik heb de USA reis aanbetaald. 575 euro. Dus eigenlijk valt het dan misschien nogal mee en ik heb 0 euro aan kleren uitgegeven.
Wat betreft vrienden: ik ben wel tevreden hoe het bij mij is. Ik ben geen allemansvriend, maar heb een paar goede vrienden en vriendinnen. En ook een echt beste vriendin, zoéén die ik al meer dan mijn halve leven ken! En dan nog een bunch meer oppervlakkige vrienden/kennissen. Ik heb ook niet echt behoefte aan meer. Van contact met de juiste mensen (voor mij dan) krijg ik energie, terwijl ik veel contact ook als energievretend ervaar en dat vermijd ik dus. En dat ik dan geen sociaal dier ben, so be it.
Ik probeer wel om wat attenter te worden, wel zo aardig als het ook een keer van mijn kant komt.(ik heb net direct wat mensen gesmst!
)
Ja inclusief alles!!quote:Op zondag 28 februari 2010 15:31 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Als je al die eenmalige uitgaven van dat bedrag aftrekt vind ik het best meevallen hoor! Is dat inclusief huur enzo?
En 0 euro aan kleren vind ik echt bewonderingswaardig
Haha! Het viel hier nog wel mee, we zijn hier in augustus komen wonen, dus toen is het nog gedaanquote:Op zondag 28 februari 2010 15:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oeh, dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan, en toen schaamde ik me echt dood daarna: werk je verdorie in de thuiszorg en dan komt er zwart water van 3 deuren + posten op je bovenverdieping
Keeeeeeurig Cootje. Inclusief High Tea van 30 euro dus ookquote:
Ik ga vanaf morgen ook een kasboek bijhouden! Ik hoop dat ik het zie als een soort wedstrijd om zo min mogelijk geld uit te gevenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:28 schreef conleche het volgende:
Damn, sinds ik een kasboek bijhou zie ik pas dat ik best veel uitgeef!!Terwijl ik er nu op let, dus het was eerst veel meer denk ik!!
Ja die staat er ook bij!quote:Op zondag 28 februari 2010 15:33 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Keeeeeeurig Cootje. Inclusief High Tea van 30 euro dus ook![]()
![]()
Ik zou eigenlijk ook een kasboek moeten gaan bijhouden, ik doe te veel impulsaankopen.
Hahaha, zo werkt het precies bij mij, ik zie het als een sport nu.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:34 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik ga vanaf morgen ook een kasboek bijhouden! Ik hoop dat ik het zie als een soort wedstrijd om zo min mogelijk geld uit te geven. Ben benieuwd of het bij mij ook zo goed uitpakt!
Je hebt het iig gedaanquote:Op zondag 28 februari 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
In het kader van financiële besparingen heb ik gister een hoop afschrijvingen stopgezet en mijn telefoonabonnement overgezet naar een veel goedkoper sim only abonnement. Alleen jammer dat ik dat pas heb gedaan na de conclusie dat ik toch niet zoveel geld meer over had voordat mijn salaris weer gestort wordt
Wat veel! Wat betaal je nu aan je zorgverzekering? Ik heb namelijk geen idee of ik veel/weinig betaal.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:52 schreef Syrena het volgende:
[..]
Je hebt het iig gedaan
Ik ben van zorgverzekering veranderd (30 euro bespaard per maand) en de studieschuld afbetaald (45 euro per maand).
En ik moet voorlopig wat avonddiensten doen ivm nieuwe collega.
En de Belastingdienst terugbetalen, 400 euro en 178En dan nog de definitieve toeslagtoekenning over 2009 afwachten. Ik had het beter acheraf kunnen aanvragen, maar goed.
Ik betaalde eerst ongeveer 126 euro en betaal nu zo'n 95 euro (CZ internetzorgverzekering).quote:Op zondag 28 februari 2010 15:55 schreef Rituals het volgende:
[..]
Wat veel! Wat betaal je nu aan je zorgverzekering? Ik heb namelijk geen idee of ik veel/weinig betaal.
Wat scheelt behoorlijk! Ik betaal volgens mij 100 euro bij VGZ (jong&zeker). Dat lijkt me dan wel oké. Of zijn er hier mensen met veel lagere kosten?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:57 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik betaalde eerst ongeveer 126 euro en betaal nu zo'n 95 euro (CZ internetzorgverzekering).
Dat soort gemeentedingen betaal ik in maandelijkse termijnen, dat scheelt wel!!quote:Op zondag 28 februari 2010 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb gisteren 1000E uitgegeven aan: waterschapsbelasting, WOZ dingen, jaarlijkse containerledigingen, zorgpremie en nog wat dingen
Zit je nu in de UB?? Wauwquote:Op zondag 28 februari 2010 16:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Joepie, ik heb af wat ik vandaag af wilde hebben en nog een uur sneller ook.. Nog even printen en dan met een knorrende maag naar huis.
Ik wilde nog wel een high tea doen met m'n vriend hier in de stad maar hij wilde niet..
Vriendinnen worden? We wonen ook nog op (voor ons tweetjes) wandelafstand van elkaar; ik zie dat het maar een dikke 20km isquote:Op zondag 28 februari 2010 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat Sigme zegt... Precies hetzelfde, fijn dat er meer bestaan
Dat zal wel wat zijnquote:Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Vriendinnen worden? We wonen ook nog op (voor ons tweetjes) wandelafstand van elkaar; ik zie dat het maar een dikke 20km is.
Ik doe het ook zelden hoor.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:06 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zit je nu in de UB?? Wauw
Ik heb bijna mijn volledige scriptieschrijf-tijd geweigerd om in het weekend naar de bieb te gaan of zelfs thuis eraan te werkendiepe bewondering voor bikkels als jij!
Ik zou ook echt niet via zoiets aan vrienden proberen te komen joh... als je straks wat minder tijd kwijt bent met je bestuur kun je toch gewoon eens een keer koffie gaan drinken na college met wat mensen?quote:Op zondag 28 februari 2010 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
nu lijkt het weer alsof ik op zoek ben naar 20 hartsvrienden/-innen en elke avond iets te doen wil hebben![]()
ben erg op mezelf en vind het heerlijk om thuis te zijn, maar soms ook niet en wil je andere dingen doen en wel je verjaardag willen vieren en niet weten wie je uit zou moeten nodigen om het mee te vieren buiten je familie om, de gastenlijst van je bruiloft bekijken en zien dat de meeste mensen die komen van je vriend zijn (als het om vrienden gaat) en dat soort dingen zijn gewoon erg confronterend als je graag een sociaal leven zou willen hebben..
heb laatst eens gekeken op dat nieuwemensenlerenkennen.nlmaar daar moet je weer best veel geld voor betalen en ik weet niet of ik dat wel wil
ik vind nieuwe mensen niet eng.. ik ouwehoer wel, maar vind het moeilijk om leuk te 'blijven' zodat mensen me nog 's vaker willen zienquote:Op zondag 28 februari 2010 16:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Mo: ook wel eens gekeken daar, en dat is ook wat mij tegenhoud. En ik vind nieuwe mensen ook wel een beetje eng![]()
Ook dat ja... ik kan dan ook veel beter opschieten met mannen. Ben echt verdomde bot in het echte levenquote:Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind nieuwe mensen niet eng.. ik ouwehoer wel, maar vind het moeilijk om leuk te 'blijven' zodat mensen me nog 's vaker willen zienen daar schort 't 'm in
mijn botte en harde humor zijn niet overal echt gangmakers
Ik vind dat juist wel lollig. Ik ouwehoer zodra ik op mn gemak ben.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind nieuwe mensen niet eng.. ik ouwehoer wel, maar vind het moeilijk om leuk te 'blijven' zodat mensen me nog 's vaker willen zienen daar schort 't 'm in
mijn botte en harde humor zijn niet overal echt gangmakers
Tot een paar jaar terug?!quote:Op zondag 28 februari 2010 16:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik was tot een paar jaar terug ook best bot. Een vriend van Mark wilde op een gegeven moment niet meer met hem afspreken als ik er ook bij wasEn zijn ouders zeiden ook wel eens dat ik een onaardige opmerking maakte, terwijl ik echt maar een beetje aan het dollen was
.
Hahahaha idd!quote:Op zondag 28 februari 2010 16:53 schreef Laureline het volgende:
Ik vind sigme en uniekhoorn een goed koppelIk zie ze zo uren over de hei zwalken, samen mopperen op vanalles en daarna een enorme groentemaaltijd met lamsvlees verorberen. Alleen het looptempo kan natuurlijk een probleem worden: sigme rent en uniekhoorn wandelt.
quote:En als ik even verder ga koppelen: bij DAD zou volgens mij goed een juist helemaal tegenovergestelde vriendin passen: ik vind haar altijd een soort juffrouw Engel, dan zou er nog een mevrouw Bulstronk bij moeten. Iemand als SHE ofzo, maar zo'n type is er niet meer hier.
Precies, ik ook. Jammer genoeg is daar de eerste keer meestal een wijntje voor nodigquote:Op zondag 28 februari 2010 16:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel lollig. Ik ouwehoer zodra ik op mn gemak ben.
Hey stiekeme meelezertquote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 16:53 schreef Laureline het volgende:
Ik vind sigme en uniekhoorn een goed koppelIk zie ze zo uren over de hei zwalken, samen mopperen op vanalles en daarna een enorme groentemaaltijd met lamsvlees verorberen. Alleen het looptempo kan natuurlijk een probleem worden: sigme rent en uniekhoorn wandelt.
En als ik even verder ga koppelen: bij DAD zou volgens mij goed een juist helemaal tegenovergestelde vriendin passen: ik vind haar altijd een soort juffrouw Engel, dan zou er nog een mevrouw Bulstronk bij moeten. Iemand als SHE ofzo, maar zo'n type is er niet meer hier.
Ik ookquote:Op zondag 28 februari 2010 16:55 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Precies, ik ook. Jammer genoeg is daar de eerste keer meestal een wijntje voor nodig
Hihihihihihi en dan samen heel hard gaan brullen zodra we teut zijn, ik zie het al voor mequote:
Hahahaha! Nou, klinkt reuze gezelligquote:Op zondag 28 februari 2010 17:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hihihihihihi en dan samen heel hard gaan brullen zodra we teut zijn, ik zie het al voor me
Nee hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 16:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hey stiekeme meelezert. Je meent toch niet serieus dat ik bot ben?
.
Ik ben fier op u.quote:
Niet dan?quote:Op zondag 28 februari 2010 17:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hahahaha! Nou, klinkt reuze gezellig
Tsk. Ik kan ook heel goed wandelen. Laatste wandeling naar station: 10,6 km, om de trein van 6uur te halen om om 7uur op kantoor te zijn: 6,6km/uquote:Op zondag 28 februari 2010 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Goedzo Neen
Jezus, LaurelieneDan ik de hele tijd:'Sigme, wacht even, Sigme, wacht even niet zo snehel"
Als dat brullen is, meebrullen met foute muziek: ja. Als het meer in de betekenis is van heel hard janken: nee.quote:
Brullen in de zin van dat eerste en heel hard praten en lachen over foute dingenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als dat brullen is, meebrullen met foute muziek: ja. Als het meer in de betekenis is van heel hard janken: nee.
O. je klinkt altijd zo lief voor je nichtjes en je vriend en iedereen, en dan die taarten nog...als ik een eenzaam hoogbegaafd meisje van 7 jaar was met afschuwelijke ouders die eindelijk gevlucht waren zou ik jou dolgraag als moeder willenquote:Op zondag 28 februari 2010 16:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
.
Ik had het niet zo op SHE, eigenlijk.. En ik ben heel benieuwd waar jij vandaan haalt dat ik een soort juffrouw Engel ben.
.
Waar kan ik me aanmelden?!quote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Een bezat-meet voor de social retards, klinkt ideaal.
In dat geval... *agenda trektquote:Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Brullen in de zin van dat eerste en heel hard praten en lachen over foute dingenBen ik heeeel goed in
Drank helpt mij meestal wel door alle sociale problemen heen!quote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
quote:
Ik ookquote:Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik vind het nog een echt goed idee ook
quote:Op zondag 28 februari 2010 17:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen idee Sigme, denk wel een lekker stevig tempo
Mijn lijstje wordt er neit beter op, heb al 150 gram paprikachips op, straks nog zelgemaakte kipshoarma en zit nu zelfgemaakt brood in de oven.
Gisteren hadden we nog: worst, bitterballen, quiche, kaas, haring, minisnacks en 30 biertjes ofzo
Oh ja. Met drank op maak ik wel vrienden. Voor zolang als het duurtquote:Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Laureline het volgende:
[..]
Drank helpt mij meestal wel door alle sociale problemen heen!
Ik denk dat ik dit maar op ga vatten als een compliment.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Laureline het volgende:
[..]
O. je klinkt altijd zo lief voor je nichtjes en je vriend en iedereen, en dan die taarten nog...als ik een eenzaam hoogbegaafd meisje van 7 jaar was met afschuwelijke ouders die eindelijk gevlucht waren zou ik jou dolgraag als moeder willenEn je lijkt er natuurlijk op (voorzover je een tekening van Quentin Blake kan vergelijken met een meetfoto
)
Dille chips klinkt heel lekkerquote:Op zondag 28 februari 2010 17:16 schreef AKnynke het volgende:
ha! de e-mail met schrijf samples is verstuurd. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik een antwoord krijg!
Ik geniet nu echt van m'n chips! ik heb pringles dille chips, en die zijn echt lekker! Het is zo belachelijk, alle zakken chips hier zit minstens 300 gram in, en dat wil ik helemaal niet, zoveel. Pringles was de kleinste hoeveelheid chips die ik kon kopen.
Ik heb ook een klein flesje cola gekocht. Goed he?
Gelukkig is het daar (zweden) allemaal een stuk minder te betalen, je koopt daarom misschien ook minder snacks?quote:Op zondag 28 februari 2010 17:16 schreef AKnynke het volgende:
ha! de e-mail met schrijf samples is verstuurd. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik een antwoord krijg!
Ik geniet nu echt van m'n chips! ik heb pringles dille chips, en die zijn echt lekker! Het is zo belachelijk, alle zakken chips hier zit minstens 300 gram in, en dat wil ik helemaal niet, zoveel. Pringles was de kleinste hoeveelheid chips die ik kon kopen.
Ik vind het echt een ontzettend goede typeringquote:Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Laureline het volgende:
[..]
O. je klinkt altijd zo lief voor je nichtjes en je vriend en iedereen, en dan die taarten nog...als ik een eenzaam hoogbegaafd meisje van 7 jaar was met afschuwelijke ouders die eindelijk gevlucht waren zou ik jou dolgraag als moeder willenEn je lijkt er natuurlijk op (voorzover je een tekening van Quentin Blake kan vergelijken met een meetfoto
)
Is het niet waardquote:Op zondag 28 februari 2010 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Kunnen mensen met een iPhone me even vertellen of zo'n toestel het waard is om mijn maandelijkse abonnementskosten te verdubbelen?? En - heel erg jaren '90, i know - kan je er ook goed mee bellen?
meldt!quote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
ik merk langzamerhand dat ik de behoefte ook niet meer zo heb. Alleen op dagen als vandaag, die wat katerig zijn vind ik snacken heerlijk. En dan mag het ook wel eens van mezelf.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gelukkig is het daar (zweden) allemaal een stuk minder te betalen, je koopt daarom misschien ook minder snacks?
quote:Op zondag 28 februari 2010 17:16 schreef AKnynke het volgende:
Hier is het nog mooi en rustig..quote:Op zondag 28 februari 2010 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
meldt!
en het is hier echt noodweer nu!regen komt horizontaal voorbij!
Syrena? Staat je flat nog?quote:Op zondag 28 februari 2010 14:24 schreef Syrena het volgende:
En het waait hier heel erg en ik ben een beetje doodsbenauwd dat dalijk de boom voor de flat op m'n balkon ligt
ik zal voor je duimen dat je snel een positief antwoord krijgtquote:Op zondag 28 februari 2010 17:16 schreef AKnynke het volgende:
Ja! Maar het waait nog steeds. Bleh.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier is het nog mooi en rustig..
[..]
Syrena? Staat je flat nog?
beide. Besloten wat nieuws te schrijven, gedaan...maar besloten dat het oude beter is...quote:Op zondag 28 februari 2010 17:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Goed dat het verstuurd is Nynke!Heb je uiteindelijk toch iets nieuws geschreven, of dat oude gestuurd?
meldtquote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
ik wil jou graag 's ontmoetenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
meldtik ben dan wel geen social retard (vind ik zelf) maar ik ben óók gezellig hoor! en wel benieuwd naar jullie allemaal...
Dat klinkt gezelligquote:Op zondag 28 februari 2010 17:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nynke, veel succes! Ik duim voor je!.
Hier staan cakejes in de oven en we gaan nu samen de kookboeken induiken voor een weekmenu. Fijne dag.
Ja!! Waard!! Ik ben er nog steeds blij mee als een kind en je kan er ook supergoed mee bellen!!quote:Op zondag 28 februari 2010 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Kunnen mensen met een iPhone me even vertellen of zo'n toestel het waard is om mijn maandelijkse abonnementskosten te verdubbelen?? En - heel erg jaren '90, i know - kan je er ook goed mee bellen?
ik ben weer opgehouden met bakken. Ik kan echt veel te lekkere koekjes bakken en dat komt omdat ik er nóg meer boter en basterdsuiker indoe dan normaal en dan krijg je van die superknapperige koekjes. En ik kan ze niet handelen.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga zo twee soorten koekjes bakken en een klein taartje, denk ikNog even een lekkere vulling bedenken!
Oei, het water loopt me in de mond! Ik wil ook graag dingen bakken maar ik heb weinig in huis, een keuken die vol staat met afwas en ik mag ze van mezelf niet opeten daarnaquote:Op zondag 28 februari 2010 17:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga zo twee soorten koekjes bakken en een klein taartje, denk ikNog even een lekkere vulling bedenken!
Tussenstand: 1 voor, 1 tegenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja!! Waard!! Ik ben er nog steeds blij mee als een kind en je kan er ook supergoed mee bellen!! En als je al Tmobile klant bent raad ik je aan om een flexabo te nemen.
Ik heb net gerend door de regen en wind, ik zat al uren te wachten tot het regenen ophield, maar toen was ik het wachten zat en eigenlijk was de wind vervelender dan de regen. Behalve dan als ik hem mee had.
Ik zou niet meer zonder kunnen. Maar ik doe op m'n telefoon dan ook alles behalve bellen eigenlijk, ik hou niet zo van bellenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Inderdaad!quote:
Ik hou er ook niet zo van, maar ik krijg mijn moeder al niet aan sms'en, laat staan mobiel internetquote:Op zondag 28 februari 2010 17:51 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik zou niet meer zonder kunnen. Maar ik doe op m'n telefoon dan ook alles behalve bellen eigenlijk, ik hou niet zo van bellen
Ja, ik ga zo maar aan de wijn denk ikquote:Op zondag 28 februari 2010 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog een stuk carrotcake, kaasjes, pringles...chocolade...en veel wijn!
Doe daar nog maar 1 tegen bij: als je normaal al verslaafd bent aan internetten (en zeker Fokken!), maak dan je borst maar nat als je een iPhone hebt. Uit zelfbescherming wil ik niet zo'n ding. Ik zou er vet onrustig van worden om altijd en overal internet tot m'n beschikking te hebben.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tussenstand: 1 voor, 1 tegen. Hmmm.
Ben al TMobile klant idd en het is tijd mijn abo te verlengen. Heb nu relax sim only 200 min. Die minuten maak ik niet op, dus de i150 lijkt me ideaal. En ze hebben pas hun abonnementsvormen veranderd, volgens mij hebben ze geen flexabo's meer?![]()
Envoor het rennen!!
Maak me gekquote:Op zondag 28 februari 2010 17:49 schreef conleche het volgende:
[..]
ik ben weer opgehouden met bakken. Ik kan echt veel te lekkere koekjes bakken en dat komt omdat ik er nóg meer boter en basterdsuiker indoe dan normaal en dan krijg je van die superknapperige koekjes. En ik kan ze niet handelen.
flex is mij ten zeerste afgeraden door een jongen die bij t mobile werkt. door de opstartkosten, het rekenen van hele minuten, etc. is flex per saldo altijd duurder dan een relax abonnement zei hij...quote:Op zondag 28 februari 2010 17:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ben al TMobile klant idd en het is tijd mijn abo te verlengen. Heb nu relax sim only 200 min. Die minuten maak ik niet op, dus de i150 lijkt me ideaal. En ze hebben pas hun abonnementsvormen veranderd, volgens mij hebben ze geen flexabo's meer?![]()
Envoor het rennen!!
http://www.t-mobile.nl/pe(...)act/formulieren.aspxquote:Op zondag 28 februari 2010 17:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Envoor het rennen!!
Wijn en zelfgemaakte pittige hummus met wat kurkuma op olijventoastjesquote:
Voor mij ook, na al het verjaardagsgeweld.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wijn en zelfgemaakte pittige hummus met wat kurkuma op olijventoastjes![]()
Amai amai, het wordt echt balansen na het weekend voor mij
Misschien wel als je veel belt. Maar van je flexabo gaan alle kosten af, dus je staat nooit voor verrassingen en als je vaak in het buitenland bent....... (ben er ooit mee begonnen toen ik zo vaak in Belgie was, maar ook nu vind ik het handig, maar nogmaals: ik ben geen grote beller.)quote:Op zondag 28 februari 2010 17:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
flex is mij ten zeerste afgeraden door een jongen die bij t mobile werkt. door de opstartkosten, het rekenen van hele minuten, etc. is flex per saldo altijd duurder dan een relax abonnement zei hij...
ik wil stiekem ook een iphone... maar ws ga ik heel thrifty een jaartje sim only nemen en nog even doen met deze neukia die niks speciaals kan
hmmm zelfde woord-oorsprong. maar niet hetzelfde.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nu weet ik nog niet of er iets af is! Wel jammer. Ik ga er tenminste van uit dat de 106 kg niet klopt![]()
Lijstje
O: dubbele boterham jam
T: peer, mineola
T: minikokosmakroon (is dat een verbastering van macaron?)
L: boterham mosterdkaas, broodje, ene helft rundersalade, andere helft vlokken, mandarijn
T: koffie, gebak
D: boontjes met gebakken aardappeltjes en veggieschijf
T: weet ik nog niet, ben bij mn ma.
Suikerrijke dag vandaag, maar ja.
Ohja, die meet klinkt wel wat voor mij
ik bel ook niet zoveel, maar was met flex altijd tussne de 30 en 50 euro per maand kwijt, met uitschieters naar 80 op vakantie, en nu bij vodafone maak ik geen enkele maand uberhaupt mn hele bundel van 27,50 op...quote:Op zondag 28 februari 2010 18:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Misschien wel als je veel belt. Maar van je flexabo gaan alle kosten af, dus je staat nooit voor verrassingen en als je vaak in het buitenland bent....... (ben er ooit ook mee begonnen toen ik zo vaak in Belgie was, maar ook nu vind ik het handig, maar nogmaals: ik ben geen grote beller.)
Ik heb met mijn vorige telefoon (een SE clamshell) 5 jaar gedaan, dus ik mocht weleens.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
flex is mij ten zeerste afgeraden door een jongen die bij t mobile werkt. door de opstartkosten, het rekenen van hele minuten, etc. is flex per saldo altijd duurder dan een relax abonnement zei hij...
ik wil stiekem ook een iphone... maar ws ga ik heel thrifty een jaartje sim only nemen en nog even doen met deze neukia die niks speciaals kan
Hmmm, nou ja, bij mij werkt het perfect. Ligt misschien echt aan de soort beller dat je bent.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik bel ook niet zoveel, maar was met flex altijd tussne de 30 en 50 euro per maand kwijt, met uitschieters naar 80 op vakantie, en nu bij vodafone maak ik geen enkele maand uberhaupt mn hele bundel van 27,50 op...
Zekers een mooie stadquote:Op zondag 28 februari 2010 17:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, ik ga zo maar aan de wijn denk ikheb nog een beetje staan dat op moet
en we hebben gisteren zoutjes gekocht toen we een dagje in Leeuwarden zijn gaan winkelen
(best leuk!! echt een mooie binnenstad, en gezelliger winkelen dan Groningen vind ik)
Weekenden zijn hier wel een redelijk fiasco als het op lijstjes aankomt
Precies, nu kun is het gewoon zoveel minuten/sms en wat je over hebt mag je meenemen. Eerst was het alleen zoveel minuten zonder sms'jes en of er nog wat mee werd genomen weet ik nietquote:Op zondag 28 februari 2010 18:17 schreef conleche het volgende:
Sinds kort is er overigens wel een relax-abo waar je ook onbeperkt alles kan meenemen. Dat was eerst niet. Het fijne weet ik daar niet van, though.
"You should never drink to forget your problems, you should drink to enhance your social skills".quote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat onbeperkt meenemen is echt een gratis dooie mus...quote:Op zondag 28 februari 2010 18:17 schreef conleche het volgende:
Sinds kort is er overigens wel een relax-abo waar je ook onbeperkt alles kan meenemen. Dat was eerst niet. Het fijne weet ik daar niet van, though.
Precies!quote:Op zondag 28 februari 2010 18:26 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
"You should never drink to forget your problems, you should drink to enhance your social skills".
- Barney Gumble
Ik maak het weer op in het buitenland. Een iPhone kost over de 500 euro, dat heb je met een tientje pm teveel niet terugverdiend als je een 2 jarig abo hebt. Alleen als je tevreden bent met een cheapass telefoon, of je telefoon het nog prima doet, dan is een simonly-abo prima.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:31 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat onbeperkt meenemen is echt een gratis dooie mus...
Je houdt minuten over omdat je een te groot abonnement hebt. Alsof je dan ineens je minuten wel allemaal gaat opmaken omdat ze meegenomen worden...
Ik heb eens gekeken laatst, ik houd ook weet-niet-hoeveel minuten over. Ik denk dat ik overstap op sim-only en als m'n telefoon dan een keer stuk is koop ik wel een nieuwe die simlock vrij is. Da's goedkoper in mijn geval zelfs als ik maar een jaar met een telefoon zou doen...
Dat "tientje per maand extra" voor een telefoon is best een hoop geld gedurende de looptijd van een beetje telefooncontract...
Ben, here I come! (over een half jaar....)
Dat denk ik wel ja! In principe kan je dan nl ook naar iedere andere aanbieder gaan.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:36 schreef Phaidra het volgende:
Als je eenmaal een iPhone abo hebt, zou je dan na 2 jaar daar ook een sim-only versie van kunnen nemen? Dat je dus korting krijgt op de prijs? Ik kan er nu niets over terugvinden, maar ze bieden dat abonnement natuurlijk nog geen 2 jaar aan.
Wat vervelend zeg, dan is hij al lang aan het werk onderhand! Ik word zo wel benieuwd wat voor werk je meneer doet, de mijne moet namelijk ook altijd op de slechtste momenten naar het datacentrum. Ik heb daar weleens een valentijnsavond doorgebracht.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:41 schreef Phaidra het volgende:
Hij werd om 8 uur vanochtend uit bed gebeld door iemand van z'n werk omdat er major paniek was en hij naar het datacentre moest. Hij is daar nu dus nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |