abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78548828
Nou voel ik me bijna bezwaard om dit te zeggen, maar, ja, ik heb gewoon wel veel vrienden... en dat is heus niet altijd zo geweest...

ik heb gewoon een brede voedingsbodem gehad denk ik...twee meiden van de middelbare school, mensen van mn studie (dat is een mengsel van kennissen en vrienden) en de mensen van collegium musicum, ook een mengsel van kennissen en vrienden...en nog een groepje oud cm- ers/bestuursgenoten etc. die eigenlijk mijn beste vrienden en vriendinnen zijn. en dan kennissen van weet ik veel wat voor dingen allemaal...

als ik vrij conservatief tel, dan heb ik aan echt goede vrienden er een stuk of 12 (mensen bij wie ik kan instorten, die voor me door t vuur zouden gaan) heel goede kennissen al gauw een stuk of 20-30 (mensen die niet mijn goeie vrienden zijn maar die ik wel kan bellen als ik mn huissleutels kwijt ben en het is koud buiten, of met wie ik goeie gesprekken kan hebben over privézaken, mensen die meer van me weten dan gemiddeld) en gewone kennissen (mensen die als ik ze tegenkom even blijven staan om een praatje te maken, mensen met wie ik hgezellig een kop thee zou kunnen drinken) dan kom je ruim boven de honderd... en ik tel mijn zegeningen op dat gebied dagelijks want ik weet dat het bijzonder is. maar ik vind niet dat je kan zeggen dat zoiets niet kán.

het is ook niet zo dat jullie hier meer van mij horen dan mensen IRL. eigenlijk weten alle goede vrienden en goede kennissen wel bijna alles van mij... ik ben gewoon nooit zo bang om een stukje van mn hart aan mensen te geven, en ik heb gemerkt dat ik daar heel veel voor terugkrijg. laat ik nou op dit gebied wél goed in iets zijn...

maar ik zou ook best willen dat iemand eens een keer echt verliefd zou worden op mij, ipv me zo'n goeie vriendin te vinden... iedereen heeft wel wat te willen...
Kwak
pi_78548897
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:53 schreef kwakz0r het volgende:
iedereen heeft wel wat te willen...
Dat dus.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_78548935
Ik weet ook wel waar het bij mij aan ligt hoor. Maar ik vind het niet zo gemakkelijk om dat te veranderen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:58:20 #54
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78548945
En iedereen heeft ook andere behoeftes...

LIjstje:
O1: 2 beschuitjes met roomboter en hagelslag
O2/L: kom yoghurt met rode vruchten en muesli
T: chips en cola
D: stoofpot met brood en aardappelpuree uit de oven (had extra aardappels gekookt voor de stamppot van gister..)

Misschien maak ik nog wel een soepje voor wat vitamientjes, want ik doe geen groente in de stoofpot...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78548966
Goh, ik val net in een interessante discussie. Ik kan me wel vinden in wat Phaidra zegt, er zijn wel een paar goede vrienden maar dat zijn niet echt mensen die ik in mijn dagelijks leven zie, wonen ver weg enzo. Tijdens mijn studententijd waren er wel mensen waar ik veel mee omging, maar toen ik die niet meer regelmatig zag was het ook snel over. Ik vraag me nog steeds af hoe je na je studie aan nieuwe vrienden moet komen, of hoe vriendje en ik bijvoorbeeld gemeenschappelijke vrienden zouden moeten opdoen. Hij kent ook nog wel een paar mensen van zijn studie maar hij werkt nu voor zichzelf dus collega's ofzo zijn er ook niet. Hoe doen andere mensen dat?

Ik vind mezelf alleen al sociaal gehandicapt omdat ik überhaupt over dit soort dingen moet nadenken. Bij andere mensen lijkt het een stuk meer vanzelf te gaan, maar misschien is dat ook maar schijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78549017
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:58 schreef AKnynke het volgende:
En iedereen heeft ook andere behoeftes...

Dat ook ja! Ik hoef ook geen mega vriendenkring, ik zou doodmoe worden om dat te onderhouden. Een vriendin van mij heeft dat wel en die leeft daar juist echt van op, veel afspraken is voor haar echt een soort van ontspanning.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:01:07 #57
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78549022
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Goh, ik val net in een interessante discussie. Ik kan me wel vinden in wat Phaidra zegt, er zijn wel een paar goede vrienden maar dat zijn niet echt mensen die ik in mijn dagelijks leven zie, wonen ver weg enzo. Tijdens mijn studententijd waren er wel mensen waar ik veel mee omging, maar toen ik die niet meer regelmatig zag was het ook snel over. Ik vraag me nog steeds af hoe je na je studie aan nieuwe vrienden moet komen, of hoe vriendje en ik bijvoorbeeld gemeenschappelijke vrienden zouden moeten opdoen. Hij kent ook nog wel een paar mensen van zijn studie maar hij werkt nu voor zichzelf dus collega's ofzo zijn er ook niet. Hoe doen andere mensen dat?

Ik vind mezelf alleen al sociaal gehandicapt omdat ik überhaupt over dit soort dingen moet nadenken. Bij andere mensen lijkt het een stuk meer vanzelf te gaan, maar misschien is dat ook maar schijn.
Ik denk dat dat schijn is. Ik zie daar ook wel tegenop, als ik straks klaar ben met studeren, weer naar een andere stad en waarschijnlijk een ander land verhuis en ga werken..hoe bouw ik dan in hemelsnaam een sociaal leven op? Want ik heb dat echt nodig, een sociaal leven. Hier heb ik een heel beperkt sociaal leven, en ik merk dat dat me ongelukkig maakt...
pi_78549028
Lijstje goed plan

O: boterham pindakaas en roggebrood
L: 2 boterham; 1 met jam en 1 met gekookt eitje
T: Yoghurt of kwark
T: mineola
D: Risotto (wereldgerechten) met champignons en courgette
T: als ik nog honger krijg. risotto vult nogal aardig
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:01:56 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78549047
Ik zie mezelf ook nog niet mensen in de supermarkt aanspreken ofzo .

Heb zelf niet zo'n leuke schooltijd gehad en ben vaak verhuisd waardoor contacten ook verwaterd zijn. Heb echt bewondering voor mensen die zich op het sociale vlak zo makkelijk bewegen. Ik ben gewoon wat horkerig ofzo .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_78549052
Vanzelf gaat het iig niet. Je moet wel wat moeite doen voor je vienden!

Hoe? Nou, je ontmoet iemand en merkt dat het klikt... dan nodig je diegene uit wat te gaan drinken... en dan rolt er meestal wel weer een nieuwe afspraak uit...
pi_78549100
Herkenbaar wat Sigme schrijft over beleefdheid/meeleven en de dunne scheidslijn. Vaak als heel veel mensen al sterkte hebben gezegd, dan laat ik het maar. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb, of niet meeleef.

Het lijstje van gisteren post ik maar even niet. was erg lekker en erg zoet.
pi_78549120
God wat heb ik een leven, ben al 20 minuten aan het wachten totdat HIMYM klaar is met downloaden, maar ik moet nog minimaal 45 minuten omdat het met10kb/s download.....

Triest
  zondag 28 februari 2010 @ 13:04:25 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78549124
Ik weet ook wat mijn probleem is: ik maak vrij makkelijk kennis met mensen (hell, in de gemiddelde winkel ofzo heb ik soms al dat onbekenden vrolijk reageren op mijn random gebabbel en dan sta je weer met iemand te neuzelen over games of boeken ), ook studiegenootjes etc., maar ik ben SUPERSLECHT in het onderhouden van vriendschappen. Bellen, mailen, afspreken. Ik weet dat het leuk en goed is, maar kan mezelf er nauwelijks toe zetten omdat het vroeger zo'n gedoe was (mocht niks) en ik er dus doodzenuwachtig van word Gaat tegenwoordig wel wat beter gelukkig!

Mini: veel mensen zijn geloof ik actief in clubs, studieverenigingen, vrijwilligerswerk, etc. Maar daar moet je tijd en gelegenheid voor hebben I guess. Ik ben zelf het trotse enige vrouwelijke lid van een nerdy-dingen-club hier, dat zijn vaak zulke gezellige mensen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78549127
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef conleche het volgende:
Herkenbaar wat Sigme schrijft over beleefdheid/meeleven en de dunne scheidslijn. Vaak als heel veel mensen al sterkte hebben gezegd, dan laat ik het maar. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb, of niet meeleef.

Het lijstje van gisteren post ik maar even niet. was erg lekker en erg zoet.
Ik heb hem ook stiekem achterwege gelaten. Er is nog een fles prosecco bij gekomen ook
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_78549180
Ik word nogal emotioneel van dit onderwerp, geloof ik. .

Iig, tijd om naar de UB te gaan.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:08:33 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78549238
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb hem ook stiekem achterwege gelaten. Er is nog een fles prosecco bij gekomen ook
Sneaky hoor, GeeBeetje! Nouja, for your amusement, hier die van mij van gisteren

O: snee brood met chocopasta
S: Zumba
L: afbakbolletje met rosbief, snee brood met choco
-- so far so good--
T: stuk Limburgse vlaai, meegenomen door vriend van mn mams, pretzelsticks
D: keftedes met stukje baguette
T: toe een stuk door mij gebakken chocoladetaart, cola
  zondag 28 februari 2010 @ 13:09:48 #67
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_78549285
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat ook ja! Ik hoef ook geen mega vriendenkring, ik zou doodmoe worden om dat te onderhouden. Een vriendin van mij heeft dat wel en die leeft daar juist echt van op, veel afspraken is voor haar echt een soort van ontspanning.
Ik vind dit heel herkenbaar. Ik wil helemaal geen grote vriendenkring, lijkt me erg vermoeiend. Een paar goede vrienden vind ik prima! Ik heb er relatief (denk ik) heel veel behoefte aan om alleen zijn. Ik vind dat echt heerlijk. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om zo'n grote vrienden groep te onderhouden.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_78549441
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik word nogal emotioneel van dit onderwerp, geloof ik. .

Iig, tijd om naar de UB te gaan.
Ik ook hoor...
Of eigenlijk al van de repetitiedag waar ik gisteren was, een aantal mensen daar ging ik vroeger best veel mee om maar het is nogal verwaterd en nu is het alleen maar lastig als ik ze weer zie. Ga je nou een praatje maken, of niet... Er zijn genoeg mensen waar het best mee klikt en ik kan best leuk met mensen kletsen als we elkaar toch zien, maar dat zijn allemaal van die gelegenheidsdingen. De stap naar vriendschap buiten hetgene waar je elkaar van kent lukt me niet, ofzo.

Wat Nynke zegt, ik mis het ook wel, zeker na zo'n dag, maar wat moet je eraan doen? Het is niet dat ik zo asociaal ben dat ik volstrekt gelukkig ben als ik altijd alleen thuis zit (dat heb ik ook wel nodig, maar niet alleen maar), een paar mensen om iets mee te doen zou toch wel leuk zijn.

Maria: een vereniging is inderdaad wel een goeie maar waar moet je dan na je studie nog bij gaan?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:15:12 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78549470
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:09 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik vind dit heel herkenbaar. Ik wil helemaal geen grote vriendenkring, lijkt me erg vermoeiend. Een paar goede vrienden vind ik prima! Ik heb er relatief (denk ik) heel veel behoefte aan om alleen zijn. Ik vind dat echt heerlijk. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om zo'n grote vrienden groep te onderhouden.
Uhuh, ik ook niet. Ik heb iedereen in MSN en op m'n Hyves en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van hoe het met ze gaat, maar als ik dan op MSN het laatste nieuws heb gehoord, vind ik het nooit zo nodig om dan ook nog af te spreken. Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen .
Niet meer actief op Fok!
pi_78549539
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik ook hoor...
Of eigenlijk al van de repetitiedag waar ik gisteren was, een aantal mensen daar ging ik vroeger best veel mee om maar het is nogal verwaterd en nu is het alleen maar lastig als ik ze weer zie. Ga je nou een praatje maken, of niet... Er zijn genoeg mensen waar het best mee klikt en ik kan best leuk met mensen kletsen als we elkaar toch zien, maar dat zijn allemaal van die gelegenheidsdingen. De stap naar vriendschap buiten hetgene waar je elkaar van kent lukt me niet, ofzo.

Wat Nynke zegt, ik mis het ook wel, zeker na zo'n dag, maar wat moet je eraan doen? Het is niet dat ik zo asociaal ben dat ik volstrekt gelukkig ben als ik altijd alleen thuis zit (dat heb ik ook wel nodig, maar niet alleen maar), een paar mensen om iets mee te doen zou toch wel leuk zijn.
mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enrom aan je karakter waar je je prettig bij voelt.
mijn eerste instinct zou zijn om op die mensen af te stappen met een heeee hoe is t met jullie/wat zonde dat ik jullie al zo lang niet gesproken heb/etc. niet met de insteek om t weer volledig op te pakken, maar wel om weer even gezellig een praatje te maken...

ik zou gene moment twijfelen. maar goed dat is dus MIJN karakter, en daarom zou IK dat doen, maar dat betekent nog niet dat dat voor jou zo werkt.

en wat ritual;s zegt: sommige mensen hebben liever een kleinere vriendenkring...ik niet toevallig.

maar wat voor iedereen hetzelfde geldt is dat vriendschap energie en investering kost. en iedereen heeft daar een andere hoeveelheid voor over...
Kwak
pi_78549623
en verder heb ik echt enorme hormonale buikpijn en voel ik me onwijs naar. bleurgh.
Kwak
pi_78549646
Even iets anders: sollicitatiebrief is verstuurd. Nét op tijd, want moest voor 1 maart binnen zijn. Mijn leidinggevende vroeg er vrijdag nog om, ze dacht dat de brief niet meer zou komen. Ik heb nog steeds niet geleerd om het niet op deadlines aan te laten komen .

Ook ter vermaak ende ontopic, lijstje van gister:
O: 2 cracers met nutella
S: huis opruimen en stofzuigen
L: 2 boterhammen met rosbief
T: stuk witte chocolade / frambozen cheescake
T: 2 minicroissants met oude kaas ertussen, plakje gedroogde worst en glas rode wijn
D: 3 sandwiches: 1 met gegrilde kipfilet/ bacon, 1 met zalm / bieslookroomkaas en 1 met filet americain en plakjes ei. Alles opgeleukt met tomaat en komkommer
T: handje cashewnootjes
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78549712
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enrom aan je karakter waar je je prettig bij voelt.
mijn eerste instinct zou zijn om op die mensen af te stappen met een heeee hoe is t met jullie/wat zonde dat ik jullie al zo lang niet gesproken heb/etc. niet met de insteek om t weer volledig op te pakken, maar wel om weer even gezellig een praatje te maken...

ik zou gene moment twijfelen. maar goed dat is dus MIJN karakter, en daarom zou IK dat doen, maar dat betekent nog niet dat dat voor jou zo werkt.

en wat ritual;s zegt: sommige mensen hebben liever een kleinere vriendenkring...ik niet toevallig.

maar wat voor iedereen hetzelfde geldt is dat vriendschap energie en investering kost. en iedereen heeft daar een andere hoeveelheid voor over...
Dat heb ik inderdaad wel gedaan bij sommige mensen. Bij anderen (die er gisteren niet bij waren) moet ik de moed nog even bijeen rapen.

Mja, het jammere is dus dat het niet echt een keuze is. Ik heb er best energie voor over, maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken.
pi_78550003
Oh nee, topickiller...

Dan maar een lijstje, zonder T's vanwege heel laat ontbijt.
O: afbakbroodje met 30+-kaas, tomaat en gekookt ei (om 12 uur ofzo)
L: yoghurt met cruesli
D: gehakt-tomaat-paprikaprutje met brood
T: fruit, glaasje wijn
pi_78550388
Wat het bij mij voor het grootste gedeelte veroorzaakt is dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat er mensen zijn die op me zitten te wachten. Ik herinner me nog dat ik tijdens therapie de opdracht kreeg om een studiegenootje uit te nodigen om bij me te komen eten. Ik vond het doodeng, de angst om afgewezen te worden was zo groot. Daardoor blijf ik altijd toch afstand houden, denk ik. Ik kan met heel veel mensen goed opschieten, maar er is een soort lijn die ik maar heel weinig mensen toesta om over te steken.

En nu ga ik echt studeren, ik heb nog 103 passages om te typeren!
pi_78550402
Lijstje van vandaag:

O: kaiserbroodje gekookt ei + kaiserbroodje gelderse rookworst
T: 1 bonbon, thee
L: kom oranje groentensoep (met wortel, paprika en pompoen) 2 crackers humus
T: banaan
D: biefstukje, spruitjes, gepofte aardappel
pi_78550631
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat het bij mij voor het grootste gedeelte veroorzaakt is dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat er mensen zijn die op me zitten te wachten. Ik herinner me nog dat ik tijdens therapie de opdracht kreeg om een studiegenootje uit te nodigen om bij me te komen eten. Ik vond het doodeng, de angst om afgewezen te worden was zo groot. Daardoor blijf ik altijd toch afstand houden, denk ik. Ik kan met heel veel mensen goed opschieten, maar er is een soort lijn die ik maar heel weinig mensen toesta om over te steken.

Heel herkenbaar. Ik neem nooit initiatief omdat ik denk dat mensen daar gewoon niet op zitten te wachten, maar waar ze écht niet op zitten te wachten is natuurlijk iemand die altijd maar volgt en alles van hun kant laat komen. Daar spreekt natuurlijk niet echt uit dat je graag vrienden wilt worden.

Nou ja, succes met studeren!
  zondag 28 februari 2010 @ 13:54:30 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78550696
Ik neem wel eens initiatief, maar dan lijkt het vervolgens éénrichtingsverkeer te zijn en dan haak ik wel af...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 13:55:21 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78550725
quote:

Aw DaDtje! Beetje herkenbaar! Wat zijn we trouwens allemaal een stel bij mekaar he! Ik vind dat boekwinkelplan van laatst nog steeds geniaal trouwens, kunnen we met zn allen non-sociaal sociaal zijn!

Studeerder ze!
pi_78550772
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik neem wel eens initiatief, maar dan lijkt het vervolgens éénrichtingsverkeer te zijn en dan haak ik wel af...
Dat studiegenootje heeft daarna ook niets van zich laten horen, dus de oefening heeft nogal averechts gewerkt. .
pi_78550817
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja weet je, dit soort dingen zijn echt persoonlijk... het ligt enorm aan je karakter waar je je prettig bij voelt.

Interessante discussie

Ik denk ook dat karakter er heel veel mee te maken heeft of veel vrienden onderhoudt of niet. Ik heb er zelf ook niet zo veel, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik vroeger altijd alles alleen heb moeten doen. Ik heb geen denderende opvoeding gehad en vertrouwde niet zo veel mensen. En in zo'n situatie ben je ook alleen maar bezig met "een goed leven voor jezelf krijgen", met andere woorden een betere basis dan die van je ouders creëren. Ik ben nu 29 en pas sinds een paar jaar merk ik meer behoefte te krijgen aan meer mensen om me heen. Maar nu ben ik dan ook gesetteld: al heel lang een vaste baan, net een bedrijf gestart etc. En nu loopt dat allemaal op rolletjes. Dan geef je jezelf ook veel meer ruimte om je sociale leven verder uit te bouwen. Ik denk dat dat ook de clou is: jezelf de ruimte en rust gunnen voor een vriendenkring.

Maar toch blijf ik Mo's verhaal ook wel herkennen: als je gaat trouwen kan het heel confronterend zijn: wat gaan mensen over je vertellen en welke mensen zijn dat dan? En zeker als je niet zo veel mensen om je heen hebt van vroeger: met welke bril hebben ze naar je gekeken.? Je stelt je bij nieuwe vrienden toch vaak op met een bepaalde rol. Mensen van vroeger kennen al die rollen, terwijl de nieuwere vrienden die nog niet allemaal hebben gezien!

En alleen zijn of met vriendje is inderdaad ook lekker: zo veel mensen zijn er niet waar je volledige rust me kunt ervaren
  zondag 28 februari 2010 @ 13:59:01 #82
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78550840
Ik ben niet van de vriendschappen.. mensen die ik vaker dan 2 x per jaar zie dat is een verplichting

Zo, ben net een kwartier uit bed... feestje gisteren was gezellig, ben weer helemaal op de hoogte van de laatste Nederlandse hits ;')
Kater..

Lijst:
O/L: 2 boterhammen kaas, gekookt ei, beschuit jam, 2 glazen melk
T: peer, appel, sinaasappel
D: Brood met een hamburger ofzo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 februari 2010 @ 13:59:05 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78550842
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat studiegenootje heeft daarna ook niets van zich laten horen, dus de oefening heeft nogal averechts gewerkt. .
Kan me voorstellen... Ik voel me dan ook zo'n Toos Hopeloos en ik wil niet zo'n pushy typ zijn dat maar blijft zaniken om een keer wat af te spreken. Vreselijk.
pi_78550926
Nog 30 sec
pi_78551056
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:01 schreef Californium het volgende:
Nog 30 sec
Veel plezier er mee! Ik heb hem al gezien geloof ik, want er was deze week geen nieuwe ep!
  zondag 28 februari 2010 @ 14:06:30 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78551085
Even snel: weet iemand hier hoe je zelf je shoarmakruiden maakt??
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 februari 2010 @ 14:19:43 #87
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_78551497
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Uhuh, ik ook niet. Ik heb iedereen in MSN en op m'n Hyves en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van hoe het met ze gaat, maar als ik dan op MSN het laatste nieuws heb gehoord, vind ik het nooit zo nodig om dan ook nog af te spreken. Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen .
Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?
Ik merkte dinsdag, nadat ik slecht nieuws van mijn werk had gekregen, dat mijn eerste impuls was om mijn vriendje te bellen en even mijn verhaal te doen. Ik heb dan behoefte aan contact op zo'n moment...
Ik krijg ook altijd heel veel energie van tussen de mensen zijn, dat kan met vrienden/goede kennisses of een leuk praatje met een vreemde...
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_78551595
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Even snel: weet iemand hier hoe je zelf je shoarmakruiden maakt??
Shoarma (varkensvlees) zelf maken, hoe?

http://zuinighuishouden.w(...)shoarmakruiden_.html
pi_78551640
Ik ben net gaan lunchen met vriendinnen maar dat kwam ook omdat het (alweer) een idee van iemand anders was. Ik denk ook altijd dat men niet op mij zit te wachten

Maar we gaan een avondje weg plannen en een dag shoppen

DaD> Superherkenbaar. Ik heb een keer of twee voor een vriendin gekookt, maar die is zo sociaal en emphatisch dat ze gewoon meehelpt etc. dus dat is behoorlijk faalproof
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_78551668
En het waait hier heel erg en ik ben een beetje doodsbenauwd dat dalijk de boom voor de flat op m'n balkon ligt
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 28 februari 2010 @ 14:24:55 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78551669
Tahnks Ewelina... dus gewoon alles doorelkaar gooien Dat kan ik wel
pi_78551810
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat schijn is. Ik zie daar ook wel tegenop, als ik straks klaar ben met studeren, weer naar een andere stad en waarschijnlijk een ander land verhuis en ga werken..hoe bouw ik dan in hemelsnaam een sociaal leven op? Want ik heb dat echt nodig, een sociaal leven. Hier heb ik een heel beperkt sociaal leven, en ik merk dat dat me ongelukkig maakt...
Herkenbaar! Het begint hier nu net een beetje te komen (ik vind Vlamingen echt een ramp om vriendschap mee te sluiten - mijn vrienden hier komen echt uit alle hoeken van de aarde ). En enerzijds vind ik het geen reden om niet te emigreren en om direct terug te gaan naar Nederland. Maar ja, anderzijds: soms mis ik mijn Nederlandse vrienden best wel, en al is het maar 200 km, je doet het toch niet zo effe als je wilt bijpraten.

Hoera voor online telefonie
pi_78551851
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:19 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad enorm aan je karakter, of je bijvoorbeeld introvert of extravert bent. Na een lange zware dag, heb je dan de neiging om je af te sluiten, of wil je je juist onder de mensen begeven?
Ik merkte dinsdag, nadat ik slecht nieuws van mijn werk had gekregen, dat mijn eerste impuls was om mijn vriendje te bellen en even mijn verhaal te doen. Ik heb dan behoefte aan contact op zo'n moment...
Dat heb ik wel.
quote:
Ik krijg ook altijd heel veel energie van tussen de mensen zijn, dat kan met vrienden/goede kennisses of een leuk praatje met een vreemde...
Dat heb ik niet. Feestjes, familiedagen, ik vind het allemaal vreselijk vermoeiend.
pi_78551915
quote:

@ DaD: zo was ik ook altijd hoor!! ik herken het heel erg...onzeker als kind en puber. op de middelbare school kwam ik erachter dat mensen om me konden lachen dus werd ik de clown onder de meisjes. met als gevolg dat iedereen me aardig vond, maar niemand echt vrienden was behalve een klein groepje meisjes. twee daarvan ben ik nog steeds close mee.

op de uni kwam ik gelukkig in een leuke eerstejaarsgroep terecht, maar was ik nog steeds een onzekere volger, en was mijn eerste instinct altijd bij iedereen "zou ik wel leuk/goed/interessant genoeg zijn" en het idee dat niemand er op zat te wachten om met mij af te spreken...

in mn bestuursjaar is dat pas over gegaan. mijn leven is in 2006 echt 180 graden omgekeerd, en de mensen die me van daarvoor kennen hebben dat in eerste instantie niet gemerkt/begrepen. vandaar dat ik ook ineens wat moeilijker lag in mn groep met studievrienden die niet snapten dat ik het ineens druk had (want ineens een drie keer zo groot sociaal leven als dat van hen)

bestuur heeft vooral geholpen omdat ik me ineens geaccepteerd en de moeite waard voelde. iedereen wilde wel met mij kletsen want ik was secretaris van t bestuur. ik was de go-to voor alle mensen in de vereniging, met mijn bestuursgenoten, ineens konden mijn bestuursgenoten op mij bouwen en was ik belangrijk geworden voor mensen... dat gevoel gaf me vleugels en ineens werd ik spontaan en extravert...

ik heb na mijn bestuursjaar een enrome inzinking gehad, omdat die zekerheid die met het shirtje kwam, wegviel, maar wat ik had was de sociale kring die ik opgebouwd had. dat heeft me opgevangen... nou toen de sociale boost van mn eerste vriendje, en ineens was ik daarna in staat om vrienden te zijn met mannen, en te flirten...

kortom: ik herken heel erg wat je zegt, maar ik ben dus heel erg veranderd... en dat betekent niet dat jij moet veranderen, maar wel dat ik als ervaringsdeskundige kan zeggen dat er best veel mensen wél op je zitten te wachten, ook al denk je van niet... je kan alleen nooit verwahcten dat iedereen op je zit te wachten, en daarom is een steekproef van 1 niet zo heel geschikt om je meer zelfvertrouwen te geven denk ik... kijk nou hier alleen al: ik denk dat iedereen in dit topic wel gezellig een keer met jou zou willen afspreken...
Kwak
  zondag 28 februari 2010 @ 14:32:12 #95
236335 neen
schone schijn
pi_78551921
Het regent hier al de hele dag! M'n pa is al afgehaakt om te lopen en ik zit hier nu al een uur ofzo met m'n spullen aan Eigenlijk zou ik vanmiddag met iemand koffie drinken maar ik ga er vanavond maar even langs denk ik, ze doet toch altijd voetbal voor me aan
het lijkt niet wat het is
  zondag 28 februari 2010 @ 14:33:20 #96
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78551961
haha, de duutser en ik gaan volgende week samen yoga doen. We hebben het allebei opgepakt, thuis met een podcast, en nu heeft hij een aflevering voor 'partneryoga' gevonden.

Ik ben benieuwd!
pi_78551968
Vriendje bellen doe ik ook meteen, maar dat vind ik ook heel anders. Bij hem zijn is bijna als alleen zijn.
Soms denk ik echt dat het een foutje is dat ik wel al jaren een relatie heb. Dat ze hem zijn vergeten te vertellen dat ik sociaal gestoord ben ofzo. (Het is niet zo dramatisch als het klinkt hoor.)

Sociale dingen, behalve met naaste familie en mensen die ik echt heel goed ken, kosten wel veel energie maar tegelijkertijd heb ik er toch wel behoefte aan.
pi_78552022
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Mijn vrije tijd is heilig en die breng ik liever door met series, films en boeken dan met mensen .
Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! Hoewel ik wel houd van het incidentele weekendje rommelen in huis (dit weekend de diepvries weer eens vullen!), kan ik me echt verheugen om gezellige activiteiten - een avondje in de kroeg met collega's, een oud-huisgenoot die komt logeren, een etentje met een vriendin, een bruiloft van vrienden...

DaD, je hebt het echt mis wat betreft mensen die niet op je zitten te wachten! Echt! Ik vind jou een van de leukste fokkers die ik IRL heb ontmoet!
pi_78552043
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Herkenbaar! Het begint hier nu net een beetje te komen (ik vind Vlamingen echt een ramp om vriendschap mee te sluiten - mijn vrienden hier komen echt uit alle hoeken van de aarde ). En enerzijds vind ik het geen reden om niet te emigreren en om direct terug te gaan naar Nederland. Maar ja, anderzijds: soms mis ik mijn Nederlandse vrienden best wel, en al is het maar 200 km, je doet het toch niet zo effe als je wilt bijpraten.

Hoera voor online telefonie
Klopt het nu ook echt dat je bij die Belgen vaak op eieren loopt omdat wij ons wat grover en meer nuchter op stellen in gesprekken? Dat gevoel heb ik namelijk altijd: dat ik mijn woorden in een mooi jasje moet pakken omdat ik bang ben om te kwetsen. Belgische vrienden trekken mij daarom ook niet echt
  zondag 28 februari 2010 @ 14:35:50 #100
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78552060
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! Hoewel ik wel houd van het incidentele weekendje rommelen in huis (dit weekend de diepvries weer eens vullen!), kan ik me echt verheugen om gezellige activiteiten - een avondje in de kroeg met collega's, een oud-huisgenoot die komt logeren, een etentje met een vriendin, een bruiloft van vrienden...

DaD, je hebt het echt mis wat betreft mensen die niet op je zitten te wachten! Echt! Ik vind jou een van de leukste fokkers die ik IRL heb ontmoet!
eens. Ik kan ook echt naar dat soort dingen uitkijken. Een feestje als dat van gister, daar keek ik al de hele week naar uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')