Je kan beter met zo veel mogelijk inspanning je studie afronden, zodat je zo'n goede baan kan krijgen dat je geen slaaf wordtquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Levolution het volgende:
Eens met de klacht.
Ik probeer nu dan ook met zo weinig mogelijk inspanning en zo veel mogelijk rendement mijn opleiding af te ronden zodat ik zekerheid heb, maar ik weiger een loonslaaf te worden. Ik zie wel wat er van komt. Ambitie heb ik wel, maar niet om loonslaaf te worden.
Wat een bullshit, jij bent er zo één die denkt dat de prestatie belangrijker is dan het talent. Aan papieren alleen heb je niks, je hebt ook nog veel sociale contacten en een grote bek nodig om hogerop te komen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:30 schreef Robere_Renaissance het volgende:
[..]
Je kan beter met zo veel mogelijk inspanning je studie afronden, zodat je zo'n goede baan kan krijgen dat je geen slaaf wordt
quote:Voor onze Transport Unit zijn wij op zoek naar:
REPRESENTATIEVE EN SERVICE GERICHTE CHAUFFEURS
Taken:
Bezorgen en ophalen van barbecue of gourmetpakketten bij de klanten
van A-Z Barbecue & Gourmet Party Service
Administratieve route afhandelingstaken
Laden en lossen van de bussen
Het rijden van storingen en draaien van storingsdiensten
Functie eisen:
In het bezit van rijbewijs B en minimaal 1 jaar rij ervaring
Op oproepbasis beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag in de maanden mei tot en met september met de nadruk op vrijdag, zaterdag, zondag ,maandag en dinsdag
Betrouwbaar en beschikken over een sterk verantwoordelijkheidsgevoel
Goede rekenvaardigheden
Geografisch inzicht
Klantvriendelijk, service gericht, communicatief goed vaardig en flexibel
In staat zijn om zelfstandig te werken
Op aanvraag kunnen overhandigen van een verklaring omtrent het gedrag.
Voor onze Office Unit zijn wij op zoek naar:
VERKOOPMEDEWERK(ST)ERS:
(20 - 38 uur per week op oproepbasis voor de periode mei t/m september)
Taken:
Het verstrekken van telefonische informatie betreffende onze verschillende barbecue en gourmet menu’s.
Het telefonisch aannemen van reserveringen en het verwerken daarvan in ons automatiseringssysteem.
Overige administratieve taken ter ondersteuning van onze afdeling verkoop, marketing en productie.
Het vervullen van algemene receptietaken aan onze front office.
Functie eisen:
Beschikken over goede contactuele eigenschappen
Stressbestendig en accuraat kunnen werken
Beschikken over een organisatorisch goed inzicht en een service gerichte en dienstverlenende instelling
Goede computervaardigheden en kunnen werken met o.a. Microsoft Office en Outlook
Minimaal 20-38 uur per week beschikbaar zijn en inzetbaar van maandag tot en met zondag in de maanden mei tot en met september
Een team player die graag in een gezellig team wil samenwerken
hippies luisteren geen metalquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef Eenskijken het volgende:
niet iedereen wil een linkse stinkende metal luisterende langharige hippie zijn die later uitkeringen trekt zoals TS
Nooit verder gelezen dan je neus lang is medunkt?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik zag net deze advertentie in de krant staan. De slavendrijvers durven er gewoon bij te zetten dat je 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn.
[..]
WTF!?..quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Levolution het volgende:
Eens met de klacht.
Ik probeer nu dan ook met zo weinig mogelijk inspanning en zo veel mogelijk rendement mijn opleiding af te ronden zodat ik zekerheid heb, maar ik weiger een loonslaaf te worden. Ik zie wel wat er van komt. Ambitie heb ik wel, maar niet om loonslaaf te worden.
Verklaar u nader a.u.b.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nooit verder gelezen dan je neus lang is medunkt?
Dat is Lemmy nietquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:40 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Eens. En verder: Lemmy is God
De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.quote:
Verkeerd verwoord. Ik bedoel natuurlijk dat het in ieder geval handig is om die papieren achter de hand te hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:41 schreef Tism het volgende:
[..]
WTF!?..![]()
Zekerheid???..![]()
Man man man, wat zal jij opkijken zodra jij je op de arbeidsmarkt gaat begeven..![]()
Veel succes!..![]()
![]()
Dat dus. Plus het simpele feit dat werk op zondag doorgaans dubbel betaald wordt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.
Er staat toch heel duidelijk dat je van maandag tot zondag inzetbaar moet zijn. Dus ook op woensdag en donderdag. Op die dagen zal het misschien minder druk zijn, maar je moet wel beschikbaar zijn. Of denk je dat mensen op woensdag en donderdag niet barbecueen?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.
Zelfs dan... In de advertentie staat dat het op oproepbasis is. Dus grote kans dat je maanden aan een stuk thuis uit je neus zit te vreten.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:46 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Er staat toch heel duidelijk dat je van maandag tot zondag inzetbaar moet zijn. Dus ook op woensdag en donderdag. Op die dagen zal het misschien minder druk zijn, maar je moet wel beschikbaar zijn. Of denk je dat mensen op woensdag en donderdag niet barbecueen?
Hoeveel doekoes wil jij hebben conjo voor je wierie?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:56 schreef Dennehy het volgende:
Ach, een opleiding afronden en voor de rest van je leven tot je 67e in loondienst werken is de makkelijke weg. Je hoeft er niet bij na te denken, een weg die is uitgestippeld voor je.
Het echte geld ligt op straat. Je kunt ongelofelijk veel geld verdienen als je maar contacten hebt en weet hoe het moet - de meeste mensen weten dat jammer genoeg niet.
Nee hoor, het is een heel goed lopend bedrijf, dus je kunt je uren echt wel maken daar. Maar ik werk momenteel 6 dagen per week, en moet er niet aan denken om die ene vrije dag in de week ook nog te moeten werken. Vandaar dat ik op deze advertentie nooit zou reageren, hoewel het me best een leuke baan lijkt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zelfs dan... In de advertentie staat dat het op oproepbasis is. Dus grote kans dat je maanden aan een stuk thuis uit je neus zit te vreten.
Zevendaagse werkweken zijn helemaal niet verkeerd. Uiteraard moet je wel de mogelijkheid krijgen om op zeker moment een fatsoenlijke vakantie te nemen. En dan niet een knullige drie weekjes.quote:Op zondag 28 februari 2010 00:00 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een heel goed lopend bedrijf, dus je kunt je uren echt wel maken daar. Maar ik werk momenteel 6 dagen per week, en moet er niet aan denken om die ene vrije dag in de week ook nog te moeten werken. Vandaar dat ik op deze advertentie nooit zou reageren, hoewel het me best een leuke baan lijkt.
Gast, denk je dat uitkeringstrekkers het beter hebben? Zo afhankelijk van andermans geld ben je nog nooit geweest, en je weet nooit wanneer ze de regelingen weer 's omgooien en je netto opeens 100 euro minder in de maand kunt vangen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
Ik denk dat ik liever werk in een leuk vakgebied onder een of andere stropdas die zo nu en dan een beetje bijgestuurd moet worden. Vergeleken met de andere opties kon de vermeende stress nog wel eens in het niet vallen...quote:wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Ik zeg beide, als je over 10 jaar nog op FOK! zit dan pm ik je wel even of het gelukt is.quote:Op zondag 28 februari 2010 00:22 schreef Dawwa het volgende:
Mensen met dromen![]()
70% van de studenten wil later ondernemer worden, uiteindelijk lukt het maar een enkeling <3%
Zijn ook zelfde lui die altijd beweren te emigreren maar na 50 jaar hier nog steeds zijn![]()
Zelfstandige huisvrouw?quote:Op zondag 28 februari 2010 01:38 schreef snakelady het volgende:
Daarom ben ik zelfstandige.![]()
ik heb het geprobeerd om voor een baas te werken maar ik kan het gewoonweg echt niet.
Ik doe ook gedeeltelijk het huishouden ja, maar dat doet mijn man ook.quote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 01:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik doe ook gedeeltelijk het huishouden ja, maar dat doet mijn man ook.
Maar anders wordt het een bende in huis.... dus is een noodzakelijk kwaad.
Doe ik ook niet, je vraag was alleen een beetje vreemd dus dacht ik leg je even uit dat er ook vrouwen zijn die werken....welkom in de 21ste eeuw.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:51 schreef Equites het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor
Ik heb op mijn werk ook vrouwen rondlopen hoor en die maken iets meer uren dan jou gok ik. Dus dat is niets nieuws voor me.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, je vraag was alleen een beetje vreemd dus dacht ik leg je even uit dat er ook vrouwen zijn die werken....welkom in de 21ste eeuw.
Weet jij hoeveel uren ik maak dan?quote:Op zondag 28 februari 2010 01:54 schreef Equites het volgende:
[..]
Ik heb op mijn werk ook vrouwen rondlopen hoor en die maken iets meer uren dan jou gok ik. Dus dat is niets nieuws voor me.
Dat wel ja, maar dat vind ik dan weer minder erg.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:55 schreef ShadyLane het volgende:
Als je zelfstandige bent en je eenmanszaak loopt nog niet geweldig moet je leuren om opdrachten. Netwerken, glimlachen, handjes schudden. Als je voor een baas werkt kun je die met een beetje geluk grotendeels mijden en gewoon je gang gaan zonder kruiperig te hoeven doen.
Dat is het ookquote:Op zondag 28 februari 2010 01:50 schreef elfzesendertig het volgende:
Mensen die denken dat elke 40-uursbaan een levende hel is
Succes!quote:Op zondag 28 februari 2010 09:42 schreef VeX- het volgende:
Ik ben van plan snel rijk te worden zodat ik de fase van loonslaaf kan overslaan.
Veel horeca/catering werk is in het weekende, dus nogal logisch dat ze zeker willen zijn dat je ook in het weekeinde gaat werken...betkent gewoon dat je dus je vrijde ' weekend' niet per definitie in het weekend valt. Huilie.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik zag net deze advertentie in de krant staan. De slavendrijvers durven er gewoon bij te zetten dat je 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn.
Koerier zijn heb je na een tijd ook wel gezien toch?quote:Op zondag 28 februari 2010 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Zoek een baan waarbij je veel onderweg bentik ben ook loonslaaf, maar zit heerlijk veel in de auto kriskras door Nederland. Na een 4tal stages op mijn MBO en HBO-opleiding ben ik blijven hangen op mijn afstudeerplek. Werd helemaal gek achter het bureau, 40 uur per week. Nu gelukkig een andere baan.
Ik ben geen koerierquote:Op zondag 28 februari 2010 10:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Koerier zijn heb je na een tijd ook wel gezien toch?
Gast, niemand werkt 7 dagen per week in een normale baan. De vakbonden zouden daar gehakt van maken. Ze willen gewoon dat jij in het topseizoen bijvoorbeeld maandag en dinsdag vrij hebt, ipv het weekend...quote:Op zondag 28 februari 2010 00:00 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een heel goed lopend bedrijf, dus je kunt je uren echt wel maken daar. Maar ik werk momenteel 6 dagen per week, en moet er niet aan denken om die ene vrije dag in de week ook nog te moeten werken. Vandaar dat ik op deze advertentie nooit zou reageren, hoewel het me best een leuke baan lijkt.
Als je op 1 stage zo behandeld wordt, is het toeval. Jij maakt het er kennelijk naar.quote:Op zondag 28 februari 2010 04:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is het ookIk heb meerdere stages gelopen en vaak behandelen ze je gewoon als vuil, elke ochtend vroeg me bed uit om lange dagen te maken 5x per week terwijl ik uit het raam blije gezichten in de trein zie om half 1 waarna mijn dagdroom over vrijheid onderbroken wordt door een knippend geluid van vingers met een snauw erachter " verdomme ff doorwerken je kan straks pauze houden
"
ja, want BBQ'en/gourmetten etc kan je elke dag bij mooi weer! dus moet ook iemand dat spul brengen & ophalen! (en afwassen!)quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Ik quote je ff voor over een paar jaarquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Levolution het volgende:
Eens met de klacht.
En ook jij quote ik ff voor over een paar jaarquote:Op zondag 28 februari 2010 04:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is het ookIk heb meerdere stages gelopen en vaak behandelen ze je gewoon als vuil, elke ochtend vroeg me bed uit om lange dagen te maken 5x per week terwijl ik uit het raam blije gezichten in de trein zie om half 1 waarna mijn dagdroom over vrijheid onderbroken wordt door een knippend geluid van vingers met een snauw erachter " verdomme ff doorwerken je kan straks pauze houden
" , in het donker aankomen en gaan.
Nee, ik verafschuw het loonslaafkantoorhokjes9tot5leven.
Ik haal mijn opleiding zodat ik dat als stok achter de deur heb, volg mijn dromen en maak goed geld met gedurfde stappen zodat ik binnen 10 jaar vanuit een hangmat in het caribisch gebied lachend terug denk aan al die lemmings met hun nietszeggende kutleventje als een werkmier dag in dag uit, wasted life.
Al ben ik erg bang dat ik op een dag wakker wordt getrouwd 2 kinderen 9 tot 5 kantoorbaantje en werken voor me hypotheek en een vakantie in de zomer, comformiteitsdrang
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
Wie zegt dat degene die wel van 9 tot 5 werken, niets te doen hebben met hun leven?quote:Op zondag 28 februari 2010 11:29 schreef Aya-KeAi het volgende:
Zo'n 9 tot 5 baan op kantoor lijkt me ook waardeloos. Ik heb dan liever vier dagen van 8 tot 6, dan heb je tenminste nog tijd om iets anders te doen met je leven.
Simpel, twee letters:quote:Op zondag 28 februari 2010 13:26 schreef Renesite het volgende:
Grappig trouwens, waar wekren de niet loonslaven? Allemaal als self made directors of 32 uur in de week?
Jaaaquote:Op zondag 28 februari 2010 13:36 schreef Aya-KeAi het volgende:
[..]
Simpel, twee letters:
WW
Graaien maar
Hahaha, TS werkt echt bij een kutbedrijf!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Een beetje maar? Het is zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Saaaaab het volgende:
Ik vind dat TS een beetje overdrijft.
Mensen die op ts kotsenquote:Op zondag 28 februari 2010 00:22 schreef Dawwa het volgende:
Mensen met dromen![]()
70% van de studenten wil later ondernemer worden, uiteindelijk lukt het maar een enkeling <3%
Zijn ook zelfde lui die altijd beweren te emigreren maar na 50 jaar hier nog steeds zijn![]()
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:09 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Mensen die op ts kotsen
omdat iedereen in je omgeving toevallig faalhazen zijn die het niet gelukt is om hun droomleven te bewerkstellen en nu aan kutbanen of / en partners zitten, moet iedereen maar precies hetzelfde doen![]()
flikker toch op stelletje mieren, dan liever mensen met dromen die het tenminste nog willen proberen om van hun leven te genieten
Tuurlijk niet, iemand die vanaf kinds af aan droomt om advocaat piloot dokter of zelfs brandweer te worden en dat haalt heb ik geen moeite mee, alleen weet ik zeker dat niemand droomt om assistent sales manager ofzo te worden, daar neem je genoegen mee op het moment dat je dromen niet meer bereikbaar lijken, en zo kom je als loonslaaf in het 9 tot 5 kantoor onzin leventje terecht.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.
Ik weet niet wat je zit te lullen, die onzin in de eerste twee zinnen en waar je dat vandaan denkt te halen, maar die conclusie zou alleen een vrouw kunnen trekken. je profiel heeft dus een update nodigquote:Op zondag 28 februari 2010 15:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.
eens, en maar hopen dat de baas hun waardeert etc..best zieligquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS heeft potdomme gelijk!!!!!
Al die kantoorklerken met hun lease Passat werken zich de ganse dag uit de naad voor een flutsalaris.
En waar doen ze het allemaal voor?? Ze kunnen er elk moment uitgegooid worden.
De baas heeft helegaar geen interesse in het personeel, enkel in de cijfers die elke maand uit de printer rollen.
quote:Op zondag 28 februari 2010 21:52 schreef Appelknaller het volgende:
Als je eenmaal een goede baan gevonden hebt, hoef je nooit meer te werken.
En dan verveel je je na een half jaartje helemaal de vinkenterig.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:52 schreef Appelknaller het volgende:
Als je eenmaal een goede baan gevonden hebt, hoef je nooit meer te werken.
Zwaar werk bij de ISS.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:32 schreef Ironhide het volgende:
Ik ben ook geknecht door mijn werkgever. Elke dag maar weer naar kantoor toe moeten blegh.
Mijn droom is om via daytrading een stabiele inkomstenstroom te genereren, maar de kans is klein dat die droom werkelijkheid wordt...
Wooooooooooooooo 40 uren. Jij hebt het zwaar man!quote:Op zondag 28 februari 2010 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Zoek een baan waarbij je veel onderweg bentik ben ook loonslaaf, maar zit heerlijk veel in de auto kriskras door Nederland. Na een 4tal stages op mijn MBO en HBO-opleiding ben ik blijven hangen op mijn afstudeerplek. Werd helemaal gek achter het bureau, 40 uur per week. Nu gelukkig een andere baan.
Dat heb ik dus nu inderdaad...verveel me kapot als 'loon slaaf'quote:Op zondag 28 februari 2010 22:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En dan verveel je je na een half jaartje helemaal de vinkenterig.
alsof dat uit zou maken. Het ritme van mensen wordt verstoord door prikkels zoals tv, en tegenwoordig internet wat nooit is afgelopen.quote:Op maandag 1 maart 2010 02:12 schreef Socios het volgende:
Waarom worden de ´kantoortijden´ niet verschoven naar van 11.00u tot 19.00u? Iedere dag uitslapen, iedereen vrolijker op het werk.
Met z´n allen de wekker zetten omdat ´we´ zonodig om 09.00u (of nog eerder) al moeten beginnen.
Dan heb je helemaal niets meer aan je dag!quote:Op maandag 1 maart 2010 02:12 schreef Socios het volgende:
Waarom worden de ´kantoortijden´ niet verschoven naar van 11.00u tot 19.00u? Iedere dag uitslapen, iedereen vrolijker op het werk.
Met z´n allen de wekker zetten omdat ´we´ zonodig om 09.00u (of nog eerder) al moeten beginnen.
Daar gaat het niet om dwaasquote:Op maandag 1 maart 2010 01:50 schreef Equites het volgende:
[..]
Wooooooooooooooo 40 uren. Jij hebt het zwaar man!
Het is wel duidelijk dat jij niet bij TNT Post werktquote:Op zondag 28 februari 2010 23:28 schreef Jeroenz het volgende:
met een vast contract heb je gewoon zekerheid![]()
Beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag. Dat zijn zeven dagen de week, en geen vijfquote:Op zondag 28 februari 2010 10:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Veel horeca/catering werk is in het weekende, dus nogal logisch dat ze zeker willen zijn dat je ook in het weekeinde gaat werken...betkent gewoon dat je dus je vrijde ' weekend' niet per definitie in het weekend valt. Huilie.
Je werkt toch hopelijk betaald over? Met overuren en zo?quote:
Uiteraard. Kijk incidenteel een keertje langer werken zonder compensatie tot daar aan toe.quote:Op maandag 1 maart 2010 08:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je werkt toch hopelijk betaald over? Met overuren en zo?
Dat schijnt een unieke situatie te zijn aangezien het de norm is in sommige bedrijven dat je onbetaald overwerkt.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:02 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Uiteraard. Kijk incidenteel een keertje langer werken zonder compensatie tot daar aan toe.
Maar als het consistent is dan moet er geld verschijnen willen ze mij hier langer dan de afgesproken uren hebben.
Dat hoor ik inderdaad veel. Onder het mom van de crisis.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat schijnt een unieke situatie te zijn aangezien het de norm is in sommige bedrijven dat je onbetaald overwerkt.
Het is gewoon wit voetje halen inlikken en tegen beter weten in hopen op een betere arbeidsplaatsquote:Op maandag 1 maart 2010 09:05 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Dat hoor ik inderdaad veel. Onder het mom van de crisis.
Meestal eindigt het met een mailtje van een hogere pief die hele afdeling even een bedankje stuurt voor de extra inzet in deze bare tijden.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het is gewoon wit voetje halen inlikken en tegen beter weten in hopen op een betere arbeidsplaats
De schele verneukt de blindequote:Op maandag 1 maart 2010 09:10 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Meestal eindigt het met een mailtje van een hogere pief die hele afdeling even een bedankje stuurt voor de extra inzet in deze bare tijden.
Voor jezelf beginnen kan, maar dan ben je waarschijnlijk veel meer uren kwijt.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:11 schreef wallofdolls het volgende:
Je kunt ook gewoon voor jezelf beginnen. Of muzikant worden. Maar goed dan ben je weer de slaaf van andere types.
Maar 80 uur voor jezelf is waarschijnlijk nog steeds minder beklemmend dan 40 uur kromliggen voor anderen. Bij mn vader werk ik ook zo 80 uur. Terwijl ik met normaal werk al na 4 x 8 uur de pest krijg.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:13 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Voor jezelf beginnen kan, maar dan ben je waarschijnlijk veel meer uren kwijt.
Muzikant worden lijkt me moeilijker, je moet het kunnen, en als je het kan moet je er maar je geld mee zien te verdienen.
Kan ik me inderdaad wat bij voorstellen, maar om nou week na week 80 uur te draaien breekt je ook open.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:16 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Maar 80 uur voor jezelf is waarschijnlijk nog steeds minder beklemmend dan 40 uur kromliggen voor anderen. Bij mn vader werk ik ook zo 80 uur. Terwijl ik met normaal werk al na 4 x 8 uur de pest krijg.
Liever dat dan dat iedereen zou zeggen: "ach ik zie wel, als ik een saai kutbaantje krijg voor 40u p/w is het ook prima."quote:Op zondag 28 februari 2010 08:51 schreef Happel het volgende:
Toch wel grappig dat al die studentjes denken te weten dat alle werknemers een miezerig kutleventje hebben. De toekomst zal echter rooskleurig zijn met al die entrepreneurs hier.
het verschil tussen beschikbaar, en daadwerkelijk werken is kennelijk te moeilijk voor je?quote:Op maandag 1 maart 2010 08:52 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag. Dat zijn zeven dagen de week, en geen vijf
True, maar tis wel leuk, die naieve studentjes te horenquote:Op maandag 1 maart 2010 09:19 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Liever dat dan dat iedereen zou zeggen: "ach ik zie wel, als ik een saai kutbaantje krijg voor 40u p/w is het ook prima."
Ach, zo hoort het toch? Iedereen droomt groot op die leeftijd, en da's maar goed ook.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
True, maar tis wel leuk, die naieve studentjes te horen
14.gifquote:Op maandag 1 maart 2010 09:23 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ach, zo hoort het toch? Iedereen droomt groot op die leeftijd, en da's maar goed ook.
quote:Op maandag 1 maart 2010 09:11 schreef Ladylike het volgende:
nog 50 werkdagen van 9 tot 5 en dan het nachtleven in
4 lange dagennachten werken als iedereen slaapt of op stap is en dan 3 dagen vrij
quote:Op maandag 1 maart 2010 09:42 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik ga van typgeit naar uitbater van een club (over een aantal jaar) dus dat is wel een verschil ja
maar eerst nog ass. bedrijfsleideropwerken duurt ff maar is al gepland door mijn werkgever
Ik zeg succes! Met jouw redenering mag je na een paar maanden fijn jezelf aanmelden op http://www.faillissementen.com/registernl.phpquote:Op maandag 1 maart 2010 10:54 schreef Confetti het volgende:
Zowiezo mensen die niet voor zichzelf starten![]()
De werkgever neemt je aan omdat je hem meer geld oplevert dan kost. Mag je lekker belasting betalen en dan ook nog eens aan de Baas.
Ik ga wel een eigen zaak starten want de domme massa wilt maar al te graag voor je werken.
Vergis je je er alsjeblieft niet in!quote:Op maandag 1 maart 2010 10:54 schreef Confetti het volgende:
De werkgever neemt je aan omdat je hem meer geld oplevert dan kost. Mag je lekker belasting betalen en dan ook nog eens aan de Baas.
Ik ga wel een eigen zaak starten want de domme massa wilt maar al te graag voor je werken.
Prachtig toch, al die mensen die wel even voor zichzelf zullen beginnen en tonnen binnen zullen harken met hun briljante bedrijfsvoering?quote:Op maandag 1 maart 2010 13:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vergis je je er alsjeblieft niet in!
Als zelfstandige moet je uiteraard ook belasting afdragen en vaak meer dan waneer je in loondienst bent.
Heb er ook meerdere over de kop zien gaan, ik woon op een bedrijventerrein en er zijn er een aantal die er al jaren staan, bij de rest zit er regelmatig een nieuw bedrijf in was even later weer weg is, en niet om uit te breiden.
Ach, heb wel veel openingsborrels.
en dan tot de ontdekking komen dat ze bijna de helft mogen afdragen aan de Belastingdienstquote:Op maandag 1 maart 2010 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prachtig toch, al die mensen die wel even voor zichzelf zullen beginnen en tonnen binnen zullen harken met hun briljante bedrijfsvoering?
Als TS zich laat prostitueren dan hoeft hij geen geld af te dragen en wordt hij niet meer door zijn baas genaaid. Je mag langer op je bed liggen en je verdient meer geld. Beste van twee wereldenquote:Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
en dan tot de ontdekking komen dat ze bijna de helft mogen afdragen aan de Belastingdienst
geweldig lachwekkend
Ook mooi, die mensen die voor zichzelf denken te beginnen en zo niet 40 uur per week hoeven te werkenquote:Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
en dan tot de ontdekking komen dat ze bijna de helft mogen afdragen aan de Belastingdienst
geweldig lachwekkend
Oh ja, alsof die eigen zaak minder dan 40 uur werk nodig heeftquote:Op maandag 1 maart 2010 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook mooi, die mensen die voor zichzelf denken te beginnen en zo niet 40 uur per week hoeven te werken
Die klapharken denken dat ze met 30 uurtjes in de week hun bedrijf kunnen opstarten
En alles behalve geluk kun je kweken!quote:Op maandag 1 maart 2010 09:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
Talent + werklust + connecties + geluk. Hoe meer je van deze dingen hebt hoe minder je een loonslaaf zal zijn.
Ga eerst maar eens een cursus Nederlands volgen, voordat je denkt klaar te zijn voor de grote mensenwereld.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:54 schreef Confetti het volgende:
Inderdaad een behoorlijk kutleven heb jij... En jij studeert af?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
ik rijdt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |