abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78537961
wat een zuigleven heb je dan ook iig he

Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.

Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.

Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.

Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
pi_78538034
Als het je nu al niet aanstaat: Stop met afstuderen, ga nooit werken en hoop op een goedgeefse regering.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:29:03 #3
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538053
Eens met de klacht.
Ik probeer nu dan ook met zo weinig mogelijk inspanning en zo veel mogelijk rendement mijn opleiding af te ronden zodat ik zekerheid heb, maar ik weiger een loonslaaf te worden. Ik zie wel wat er van komt. Ambitie heb ik wel, maar niet om loonslaaf te worden.
This isn't even my final form.
pi_78538072
Ik vind dat TS een beetje overdrijft.
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
pi_78538086
Zo moeilijk is het anders niet om daar uit te komen hoor. Common sense.
"Hoffenheim, daar hebben ze geen palendansclubs."
pi_78538130
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Levolution het volgende:
Eens met de klacht.
Ik probeer nu dan ook met zo weinig mogelijk inspanning en zo veel mogelijk rendement mijn opleiding af te ronden zodat ik zekerheid heb, maar ik weiger een loonslaaf te worden. Ik zie wel wat er van komt. Ambitie heb ik wel, maar niet om loonslaaf te worden.
Je kan beter met zo veel mogelijk inspanning je studie afronden, zodat je zo'n goede baan kan krijgen dat je geen slaaf wordt
Troll van de maand: nicolesoufi
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:32:09 #7
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538215
Aan de luchtige reacties hier te zien is het best ernstig gesteld met de Nederlander. We vinden het maar best zo en hebben niet door dat we allemaal een slaaf van de consumptiemaatschappij zijn en geheel opgaan in de massa.

MENSEN OPEN JE OGEN
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:33:38 #8
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538287
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:30 schreef Robere_Renaissance het volgende:

[..]

Je kan beter met zo veel mogelijk inspanning je studie afronden, zodat je zo'n goede baan kan krijgen dat je geen slaaf wordt
Wat een bullshit, jij bent er zo één die denkt dat de prestatie belangrijker is dan het talent. Aan papieren alleen heb je niks, je hebt ook nog veel sociale contacten en een grote bek nodig om hogerop te komen.
En hoe bereik je dat? Door wat minder tijd in je studie te stoppen.
pi_78538327
TS is een moderne Spartacus
pi_78538331
Niet iedereen verdwijnt in het grote, grijze bedrijfsleven; er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals MKB of ZZP'er.

Zelf ben ik ook niet meer van plan om bij een groot bedrijf aan te kloppen voor werk, heb reeds ervaringen opgedaan bij multinationals, MKB en als zelfstandige en voor mij was de conclusie duidelijk: nooit meer hoer van een manager.

Er zit namelijk ook een wereld van verschil tussen een baas/chef en een manager, maar dat verschil heb je kennelijk nog niet ontdekt.
pi_78538336
Word dan ondernemer huilie als je zo goed bent Moet je wel wat serieuzere uren maken dan 40..
pi_78538375
Of WAO'er zoals Haagsje Sjonnie.
pi_78538453
Ik zag net deze advertentie in de krant staan. De slavendrijvers durven er gewoon bij te zetten dat je 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn.

quote:
Voor onze Transport Unit zijn wij op zoek naar:

REPRESENTATIEVE EN SERVICE GERICHTE CHAUFFEURS

Taken:
Bezorgen en ophalen van barbecue of gourmetpakketten bij de klanten
van A-Z Barbecue & Gourmet Party Service
Administratieve route afhandelingstaken
Laden en lossen van de bussen
Het rijden van storingen en draaien van storingsdiensten

Functie eisen:
In het bezit van rijbewijs B en minimaal 1 jaar rij ervaring
Op oproepbasis beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag in de maanden mei tot en met september met de nadruk op vrijdag, zaterdag, zondag ,maandag en dinsdag
Betrouwbaar en beschikken over een sterk verantwoordelijkheidsgevoel
Goede rekenvaardigheden
Geografisch inzicht
Klantvriendelijk, service gericht, communicatief goed vaardig en flexibel
In staat zijn om zelfstandig te werken
Op aanvraag kunnen overhandigen van een verklaring omtrent het gedrag.

Voor onze Office Unit zijn wij op zoek naar:

VERKOOPMEDEWERK(ST)ERS:
(20 - 38 uur per week op oproepbasis voor de periode mei t/m september)

Taken:
Het verstrekken van telefonische informatie betreffende onze verschillende barbecue en gourmet menu’s.
Het telefonisch aannemen van reserveringen en het verwerken daarvan in ons automatiseringssysteem.
Overige administratieve taken ter ondersteuning van onze afdeling verkoop, marketing en productie.
Het vervullen van algemene receptietaken aan onze front office.

Functie eisen:
Beschikken over goede contactuele eigenschappen
Stressbestendig en accuraat kunnen werken
Beschikken over een organisatorisch goed inzicht en een service gerichte en dienstverlenende instelling
Goede computervaardigheden en kunnen werken met o.a. Microsoft Office en Outlook
Minimaal 20-38 uur per week beschikbaar zijn en inzetbaar van maandag tot en met zondag in de maanden mei tot en met september
Een team player die graag in een gezellig team wil samenwerken
pi_78538470
niet iedereen wil een linkse stinkende metal luisterende langharige hippie zijn die later uitkeringen trekt zoals TS
There are only 151 Pokémon.
pi_78538518
Tja. Ik erger me dan weer aan die stageadvertenties die pronken met "wil jij de tijd van je leven beleven?" Tijd van je leven tijdens een kutstage in de polder.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:39:32 #16
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538540
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef Eenskijken het volgende:
niet iedereen wil een linkse stinkende metal luisterende langharige hippie zijn die later uitkeringen trekt zoals TS
hippies luisteren geen metal
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:40:07 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78538561
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik zag net deze advertentie in de krant staan. De slavendrijvers durven er gewoon bij te zetten dat je 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn.

[..]
Nooit verder gelezen dan je neus lang is medunkt?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78538581
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:39 schreef Levolution het volgende:

[..]

Eens. En verder: Lemmy is God
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:41:00 #19
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_78538596
quote:
Eens met de klacht.
WTF!?..

Zekerheid???..

Man man man, wat zal jij opkijken zodra jij je op de arbeidsmarkt gaat begeven..

Veel succes!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_78538610
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nooit verder gelezen dan je neus lang is medunkt?
Verklaar u nader a.u.b.
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:41:21 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78538614
En dan vooral het begrip: OVERWERKEN BELANGELOOS ! MER STUDENTEN
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:41:47 #22
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538633
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:40 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Eens. En verder: Lemmy is God
Dat is Lemmy niet
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:42:12 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78538653
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:41 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Verklaar u nader a.u.b.
De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:43:21 #24
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78538701
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:41 schreef Tism het volgende:

[..]

WTF!?..

Zekerheid???..

Man man man, wat zal jij opkijken zodra jij je op de arbeidsmarkt gaat begeven..

Veel succes!..
Verkeerd verwoord. Ik bedoel natuurlijk dat het in ieder geval handig is om die papieren achter de hand te hebben.
pi_78538799
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

De woensdag en donderdag is niet van belang, minder belang. En ik zou een moord doen voor zo'n functie die op alle dagen van de week uitvoerbaar is. Ik zou het GEWELDIG vinden om op zondag te werken. Wat een verneukte kutdag is dat anders.
Dat dus. Plus het simpele feit dat werk op zondag doorgaans dubbel betaald wordt.
pi_78538804
Moet er ook niet aan denken Hopelijk ben ik tegen die tijd geestelijk doodgeslagen zodat ik er tegen kan
Eens met wat hierboven staat
pi_78538858
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

Er staat toch heel duidelijk dat je van maandag tot zondag inzetbaar moet zijn. Dus ook op woensdag en donderdag. Op die dagen zal het misschien minder druk zijn, maar je moet wel beschikbaar zijn. Of denk je dat mensen op woensdag en donderdag niet barbecueen?
pi_78538882
TS bezit nog teveel hersencellen voor het werkende leven. Trouwens die verlies je gauw genoeg volgens mij als je een jaartje gewerkt hebt, want je werkt dan toch alleen nog maar op routine.

[ Bericht 17% gewijzigd door NoShitSherlock op 28-02-2010 00:10:34 ]
pi_78538967
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:46 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Er staat toch heel duidelijk dat je van maandag tot zondag inzetbaar moet zijn. Dus ook op woensdag en donderdag. Op die dagen zal het misschien minder druk zijn, maar je moet wel beschikbaar zijn. Of denk je dat mensen op woensdag en donderdag niet barbecueen?
Zelfs dan... In de advertentie staat dat het op oproepbasis is. Dus grote kans dat je maanden aan een stuk thuis uit je neus zit te vreten.
pi_78539045
TS heeft potdomme gelijk!!!!!
Al die kantoorklerken met hun lease Passat werken zich de ganse dag uit de naad voor een flutsalaris.
En waar doen ze het allemaal voor?? Ze kunnen er elk moment uitgegooid worden.
De baas heeft helegaar geen interesse in het personeel, enkel in de cijfers die elke maand uit de printer rollen.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:55:34 #31
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_78539211
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:39 schreef Levolution het volgende:

[..]

En metal luisterende mensen zijn ook vaak rechts geloof ik.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:56:52 #32
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_78539246
Ach, een opleiding afronden en voor de rest van je leven tot je 67e in loondienst werken is de makkelijke weg. Je hoeft er niet bij na te denken, een weg die is uitgestippeld voor je.

Het echte geld ligt op straat. Je kunt ongelofelijk veel geld verdienen als je maar contacten hebt en weet hoe het moet - de meeste mensen weten dat jammer genoeg niet.
Putting the laughter back in slaughter.
pi_78539370
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:56 schreef Dennehy het volgende:
Ach, een opleiding afronden en voor de rest van je leven tot je 67e in loondienst werken is de makkelijke weg. Je hoeft er niet bij na te denken, een weg die is uitgestippeld voor je.

Het echte geld ligt op straat. Je kunt ongelofelijk veel geld verdienen als je maar contacten hebt en weet hoe het moet - de meeste mensen weten dat jammer genoeg niet.
Hoeveel doekoes wil jij hebben conjo voor je wierie?
pi_78539392
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:49 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zelfs dan... In de advertentie staat dat het op oproepbasis is. Dus grote kans dat je maanden aan een stuk thuis uit je neus zit te vreten.
Nee hoor, het is een heel goed lopend bedrijf, dus je kunt je uren echt wel maken daar. Maar ik werk momenteel 6 dagen per week, en moet er niet aan denken om die ene vrije dag in de week ook nog te moeten werken. Vandaar dat ik op deze advertentie nooit zou reageren, hoewel het me best een leuke baan lijkt.
pi_78539541
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:00 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Nee hoor, het is een heel goed lopend bedrijf, dus je kunt je uren echt wel maken daar. Maar ik werk momenteel 6 dagen per week, en moet er niet aan denken om die ene vrije dag in de week ook nog te moeten werken. Vandaar dat ik op deze advertentie nooit zou reageren, hoewel het me best een leuke baan lijkt.
Zevendaagse werkweken zijn helemaal niet verkeerd. Uiteraard moet je wel de mogelijkheid krijgen om op zeker moment een fatsoenlijke vakantie te nemen. En dan niet een knullige drie weekjes.
  zondag 28 februari 2010 @ 00:04:12 #36
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_78539564
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
Gast, denk je dat uitkeringstrekkers het beter hebben? Zo afhankelijk van andermans geld ben je nog nooit geweest, en je weet nooit wanneer ze de regelingen weer 's omgooien en je netto opeens 100 euro minder in de maand kunt vangen.

Of probeer eens ZZP'er te worden (of uberhaupt een eigen toko te runnen). Als jij niet genoeg nieuwe klanten weet binnen te halen, of je komt voor anderhalve maand in het ziekenhuis te liggen, dan kan ik je garanderen dat het woord "onzeker" een nieuwe dimensie krijgt voor je.
quote:
Ik denk dat ik liever werk in een leuk vakgebied onder een of andere stropdas die zo nu en dan een beetje bijgestuurd moet worden. Vergeleken met de andere opties kon de vermeende stress nog wel eens in het niet vallen...

En eigenlijk snap ik niet waarom TS over dit onderwerp klaagt, aangezien hij nu al hetzelfde werk doet, maar dan alleen voor een belediging die ze stagevergoeding durven te noemen.
Als hij die al krijgt - in sommige begroepsgroepen mag je 't nog voor spek en bonen doen ook.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_78540190
Mensen met dromen

70% van de studenten wil later ondernemer worden, uiteindelijk lukt het maar een enkeling <3%

Zijn ook zelfde lui die altijd beweren te emigreren maar na 50 jaar hier nog steeds zijn
  zondag 28 februari 2010 @ 00:28:49 #38
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_78540412
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:22 schreef Dawwa het volgende:
Mensen met dromen

70% van de studenten wil later ondernemer worden, uiteindelijk lukt het maar een enkeling <3%

Zijn ook zelfde lui die altijd beweren te emigreren maar na 50 jaar hier nog steeds zijn
Ik zeg beide, als je over 10 jaar nog op FOK! zit dan pm ik je wel even of het gelukt is.
  zondag 28 februari 2010 @ 00:33:49 #39
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_78540593
Wat een OP.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_78541099
Verbazingwekkend dat ik nog niemand over beleggen heb gehoord.
"Hoffenheim, daar hebben ze geen palendansclubs."
  zondag 28 februari 2010 @ 00:49:44 #41
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_78541142
Ik werk er 60. Niet zo huilen, als het je niet bevalt ga je toch gewoon naar Afrika emigreren?
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_78541302
Eens met TS!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 28 februari 2010 @ 00:55:49 #43
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_78541344
Als we allemaal zouden denken als de TS, komen we nooit uit de financiële recessie.

en je bent trouwens geen loonslaaf, je bent een slaaf van de maatschapij.
en de maatschapij! dat ben jij
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
  zondag 28 februari 2010 @ 01:38:00 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78542379
Daarom ben ik zelfstandige.

ik heb het geprobeerd om voor een baas te werken maar ik kan het gewoonweg echt niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 28 februari 2010 @ 01:40:16 #45
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_78542427
TS zijn aversie tegen burgerlijkheid in het algemeen is aandoenlijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 28 februari 2010 @ 01:44:10 #46
198371 Equites
pi_78542499
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:38 schreef snakelady het volgende:
Daarom ben ik zelfstandige.

ik heb het geprobeerd om voor een baas te werken maar ik kan het gewoonweg echt niet.
Zelfstandige huisvrouw?
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  zondag 28 februari 2010 @ 01:46:00 #47
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78542524
TS, je kan met een uitkering en zwart werken ook prima rondkomen hoor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 28 februari 2010 @ 01:49:21 #48
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78542563
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:44 schreef Equites het volgende:

[..]

Zelfstandige huisvrouw?
Ik doe ook gedeeltelijk het huishouden ja, maar dat doet mijn man ook.
Maar anders wordt het een bende in huis.... dus is een noodzakelijk kwaad.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_78542580
Mensen die denken dat elke 40-uursbaan een levende hel is
  zondag 28 februari 2010 @ 01:51:47 #50
198371 Equites
pi_78542596
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik doe ook gedeeltelijk het huishouden ja, maar dat doet mijn man ook.
Maar anders wordt het een bende in huis.... dus is een noodzakelijk kwaad.

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor
  zondag 28 februari 2010 @ 01:53:08 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78542612
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:51 schreef Equites het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor
Doe ik ook niet, je vraag was alleen een beetje vreemd dus dacht ik leg je even uit dat er ook vrouwen zijn die werken....welkom in de 21ste eeuw.
  zondag 28 februari 2010 @ 01:54:15 #52
198371 Equites
pi_78542631
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, je vraag was alleen een beetje vreemd dus dacht ik leg je even uit dat er ook vrouwen zijn die werken....welkom in de 21ste eeuw.
Ik heb op mijn werk ook vrouwen rondlopen hoor en die maken iets meer uren dan jou gok ik. Dus dat is niets nieuws voor me.
  zondag 28 februari 2010 @ 01:55:16 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78542640
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:54 schreef Equites het volgende:

[..]

Ik heb op mijn werk ook vrouwen rondlopen hoor en die maken iets meer uren dan jou gok ik. Dus dat is niets nieuws voor me.
Weet jij hoeveel uren ik maak dan?
Maar kan best dat ze meer uren maken, is dat erg dan of is dat van belang?
pi_78542645
Als je zelfstandige bent en je eenmanszaak loopt nog niet geweldig moet je leuren om opdrachten. Netwerken, glimlachen, handjes schudden. Als je voor een baas werkt kun je die met een beetje geluk grotendeels mijden en gewoon je gang gaan zonder kruiperig te hoeven doen.
  zondag 28 februari 2010 @ 02:01:35 #55
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78542727
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:55 schreef ShadyLane het volgende:
Als je zelfstandige bent en je eenmanszaak loopt nog niet geweldig moet je leuren om opdrachten. Netwerken, glimlachen, handjes schudden. Als je voor een baas werkt kun je die met een beetje geluk grotendeels mijden en gewoon je gang gaan zonder kruiperig te hoeven doen.
Dat wel ja, maar dat vind ik dan weer minder erg.
Nu krijg ik de meeste klanten via mond op mond reclame dus hoef ik niet meer zo de "leuren"om opdrachten.

Ach ja, zo heeft ieder werk wel iets denk ik.
pi_78543075
Ts wil straks naar een onbewoond eiland gaan verhuizen en daar leven van wat het land opbrengt....anders zie ik niet in hoe jij in deze maatschappij wilt leven...geld zul je moeten verdienen als loonslaaf voor 40 uur per week of zelfstandige voor nog veel meer uren....en als uitkeringgerechtige ben je ook afhankelijk van de maatschappij...dus 3 x niets maar ja zo is het leven nu eenmaal ...wen er maar vast aan
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_78543593
Ik heb laatst ook ongeveer zo'n topic gemaakt om vervolgens te worden afgefikt.
Conclusie: Eensch en FOK! zit vol ambitieloze mensen die het allemaal wel goed vinden
Ga weg
pi_78543599
En dan toch zeiken dat je en 9 tot 5 mentaliteit hebt.
Fear is the grease of society.
pi_78543982
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:50 schreef elfzesendertig het volgende:
Mensen die denken dat elke 40-uursbaan een levende hel is
Dat is het ook Ik heb meerdere stages gelopen en vaak behandelen ze je gewoon als vuil, elke ochtend vroeg me bed uit om lange dagen te maken 5x per week terwijl ik uit het raam blije gezichten in de trein zie om half 1 waarna mijn dagdroom over vrijheid onderbroken wordt door een knippend geluid van vingers met een snauw erachter " verdomme ff doorwerken je kan straks pauze houden " , in het donker aankomen en gaan.
Nee, ik verafschuw het loonslaafkantoorhokjes9tot5leven.
Ik haal mijn opleiding zodat ik dat als stok achter de deur heb, volg mijn dromen en maak goed geld met gedurfde stappen zodat ik binnen 10 jaar vanuit een hangmat in het caribisch gebied lachend terug denk aan al die lemmings met hun nietszeggende kutleventje als een werkmier dag in dag uit, wasted life.
Al ben ik erg bang dat ik op een dag wakker wordt getrouwd 2 kinderen 9 tot 5 kantoorbaantje en werken voor me hypotheek en een vakantie in de zomer, comformiteitsdrang
  zondag 28 februari 2010 @ 04:23:25 #60
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_78544056
Ik ga met plezier naar het werk maar begrijp TS wel.

TS moet eens het Venus Project lezen. Vast iets voor hem.
Persoonlijk, ik werk als Systeem/netwerk beheerder op een scholengemeenschap. Leuke collega's, leuk werk. En leuke Jailbait rondom.

Ik ga met plezier naar het werk, en in het Venus Project zou ik ook met plezier verder werken!
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zondag 28 februari 2010 @ 08:51:48 #61
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_78544936
Toch wel grappig dat al die studentjes denken te weten dat alle werknemers een miezerig kutleventje hebben. De toekomst zal echter rooskleurig zijn met al die entrepreneurs hier.

Elite
Tegen TTIP
pi_78545159
Zoals ik het lees is Nederland over 15 jaar een paar multinationals rijker...

Ik ben blij met mijn "zekere" baantje. Wel 7 dagen per week beschikbaar zijn maar daar staat tegenover dat ik overuren 165% uitbetaald krijg, weekenden 135% krijg en moet ik werken op een dag dat ik roostervrij ben dan krijg ik 145% en extra verlofuren. Vakantie nemen is nooit een probleem. Goede werktijden en ik zwaai vrolijk naar alle mensen die in de file staan want ik ben hun altijd voor

Nee geef mij maar mijn "zekere" baantje
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  zondag 28 februari 2010 @ 09:42:50 #63
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_78545181
Ik ben van plan snel rijk te worden zodat ik de fase van loonslaaf kan overslaan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zondag 28 februari 2010 @ 09:58:31 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_78545278
Het leven is sowieso kut, loonslaaf of niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_78545287
Deels eensch met TS: zolang je geen goede opleiding hebt afgerond is het ook een hel om een loonslaaf te zijn. Maar er zit wel een heel groot verschil tussen het hersendodende werk dat ik nu 40 uur per week doe om mijn studie te betalen en de baan die ik waarschijnlijk krijg na mijn studie.

Nu nog even vier jaar doorbijten...
pi_78545304
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:42 schreef VeX- het volgende:
Ik ben van plan snel rijk te worden zodat ik de fase van loonslaaf kan overslaan.
Succes!

Ik spreek je over 5 jaar als je de straatkrant verkoopt voor de v&d.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_78545504
Als ts trouwens echt uit 82 komt, getuige zijn username, dan wordt het godverdomme wel een keer tijd dat je klaar bent met die school van je. Je bent bijna 30
  zondag 28 februari 2010 @ 10:23:43 #68
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78545550
quote:
Veel horeca/catering werk is in het weekende, dus nogal logisch dat ze zeker willen zijn dat je ook in het weekeinde gaat werken...betkent gewoon dat je dus je vrijde ' weekend' niet per definitie in het weekend valt. Huilie.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_78545555
Zoek een baan waarbij je veel onderweg bent ik ben ook loonslaaf, maar zit heerlijk veel in de auto kriskras door Nederland. Na een 4tal stages op mijn MBO en HBO-opleiding ben ik blijven hangen op mijn afstudeerplek. Werd helemaal gek achter het bureau, 40 uur per week. Nu gelukkig een andere baan.
pi_78545662
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Zoek een baan waarbij je veel onderweg bent ik ben ook loonslaaf, maar zit heerlijk veel in de auto kriskras door Nederland. Na een 4tal stages op mijn MBO en HBO-opleiding ben ik blijven hangen op mijn afstudeerplek. Werd helemaal gek achter het bureau, 40 uur per week. Nu gelukkig een andere baan.
Koerier zijn heb je na een tijd ook wel gezien toch?
5 Ferrari's op videoband!
pi_78545688
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Koerier zijn heb je na een tijd ook wel gezien toch?
Ik ben geen koerier Zit ook nog wel dagen op kantoor hoor.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:36:11 #72
153506 Captain_Fabulous
pi_78545696
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:00 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Gast, niemand werkt 7 dagen per week in een normale baan. De vakbonden zouden daar gehakt van maken. Ze willen gewoon dat jij in het topseizoen bijvoorbeeld maandag en dinsdag vrij hebt, ipv het weekend...
  zondag 28 februari 2010 @ 10:39:13 #73
153506 Captain_Fabulous
pi_78545737
quote:
Op zondag 28 februari 2010 04:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is het ook Ik heb meerdere stages gelopen en vaak behandelen ze je gewoon als vuil, elke ochtend vroeg me bed uit om lange dagen te maken 5x per week terwijl ik uit het raam blije gezichten in de trein zie om half 1 waarna mijn dagdroom over vrijheid onderbroken wordt door een knippend geluid van vingers met een snauw erachter " verdomme ff doorwerken je kan straks pauze houden "
Als je op 1 stage zo behandeld wordt, is het toeval. Jij maakt het er kennelijk naar.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:45:08 #74
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_78545827
quote:

[..]
ja, want BBQ'en/gourmetten etc kan je elke dag bij mooi weer! dus moet ook iemand dat spul brengen & ophalen! (en afwassen!)

vast een ad van easybbq.nl
pi_78545866
quote:
Eens met de klacht.
Ik quote je ff voor over een paar jaar
quote:
Op zondag 28 februari 2010 04:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is het ook Ik heb meerdere stages gelopen en vaak behandelen ze je gewoon als vuil, elke ochtend vroeg me bed uit om lange dagen te maken 5x per week terwijl ik uit het raam blije gezichten in de trein zie om half 1 waarna mijn dagdroom over vrijheid onderbroken wordt door een knippend geluid van vingers met een snauw erachter " verdomme ff doorwerken je kan straks pauze houden " , in het donker aankomen en gaan.
Nee, ik verafschuw het loonslaafkantoorhokjes9tot5leven.
Ik haal mijn opleiding zodat ik dat als stok achter de deur heb, volg mijn dromen en maak goed geld met gedurfde stappen zodat ik binnen 10 jaar vanuit een hangmat in het caribisch gebied lachend terug denk aan al die lemmings met hun nietszeggende kutleventje als een werkmier dag in dag uit, wasted life.
Al ben ik erg bang dat ik op een dag wakker wordt getrouwd 2 kinderen 9 tot 5 kantoorbaantje en werken voor me hypotheek en een vakantie in de zomer, comformiteitsdrang
En ook jij quote ik ff voor over een paar jaar

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 10:50:00 ]
pi_78546593
Zo'n 9 tot 5 baan op kantoor lijkt me ook waardeloos. Ik heb dan liever vier dagen van 8 tot 6, dan heb je tenminste nog tijd om iets anders te doen met je leven.

Het belangrijkste is het vinden van een leuke baan, wil je veel reizen en niet achter een bureau eindigen? Kies een baan waarin je veel kan reizen! It's as simple as that...
  zondag 28 februari 2010 @ 11:33:20 #77
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_78546667
Is niets mis mee, word je hard van. Ik heb niet eens weekenden op mijn school (Y).

Kwestie van wennen en na een tijdje vind je het gewoon oké.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_78547085
helaas heb je nu eenmaal geld nodig als provider voor de leuke dingen. Al die studenten die nu vol bijlenen bij de IB-groep maar straks weigeren een 40 urige werkweek te maken bij een werkgever, komen daar vanzelf nog wel achter.
pi_78547135
Op het kantoor. Homo's.
Roken is lekker
pi_78547173
het is dan ook gewoon de kunst om zo ineficient mogelijk te werken. dan gaat de tijd sneller imo.
pi_78547672
quote:

Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.

Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.

Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.

Mee eens, zal zo'n leventje ook nooit gaan lijden. Heb het wel te doen met ze.
pi_78548943
Niks mis met een tijdje loonslaaf te zijn. Als je beetje goed je best doet kun je daarnaast gaan netwerken om zelf een bedrijf op te starten. Niets is zo fijn om wat werkervaring te hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator zondag 28 februari 2010 @ 13:26:21 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78549841
Grappig trouwens, waar wekren de niet loonslaven? Allemaal als self made directors of 32 uur in de week?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:34:08 #84
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_78550070
quote:
Op zondag 28 februari 2010 11:29 schreef Aya-KeAi het volgende:
Zo'n 9 tot 5 baan op kantoor lijkt me ook waardeloos. Ik heb dan liever vier dagen van 8 tot 6, dan heb je tenminste nog tijd om iets anders te doen met je leven.
Wie zegt dat degene die wel van 9 tot 5 werken, niets te doen hebben met hun leven?
Elite
Tegen TTIP
pi_78550152
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:26 schreef Renesite het volgende:
Grappig trouwens, waar wekren de niet loonslaven? Allemaal als self made directors of 32 uur in de week?
Simpel, twee letters:
WW

Graaien maar
  Moderator zondag 28 februari 2010 @ 13:38:29 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78550213
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:36 schreef Aya-KeAi het volgende:

[..]

Simpel, twee letters:
WW

Graaien maar
Jaaa Alleen moet je wel werken alvorens je recht darop hebt
pi_78550232
quote:
Hahaha, TS werkt echt bij een kutbedrijf!
  zondag 28 februari 2010 @ 14:16:32 #88
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_78551397
Volgens mij is TS een beetje onzeker.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:18:16 #89
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_78551454
Als iedereen nu een bank overvalt en lekker gaat rentenieren komt het vast goed met het land
  zondag 28 februari 2010 @ 14:21:54 #90
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_78551564
Sommige banen kunnen echt heel leuk zijn . Ik ben b.v. scheepstimmerman en mijn hobby is mijn werk. 1 maart begin ik als chef van de timmerafdeling bij een werf en ik krijg alle vrijheid aangezien de eigenaars van de werf de ballen verstand hebben van timmeren. Daarnaast hoef je je als je ergens in loondienst bent niet als een loonslaaf te gedragen. Ik heb nog nooit mijn mond dicht gehouden tegenover een werkgever. Het zijn ook maar mensen en ik behandel ze precies zoals ze mij behandelen. Gek genoeg heeft me dat altijd veel respect opgeleverd.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 28 februari 2010 @ 14:53:33 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78552651
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Saaaaab het volgende:
Ik vind dat TS een beetje overdrijft.
Een beetje maar? Het is zwaar overdreven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_78553161
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:22 schreef Dawwa het volgende:
Mensen met dromen

Mensen die op ts kotsen
omdat iedereen in je omgeving toevallig faalhazen zijn die het niet gelukt is om hun droomleven te bewerkstellen en nu aan kutbanen of / en partners zitten, moet iedereen maar precies hetzelfde doen
flikker toch op stelletje mieren, dan liever mensen met dromen die het tenminste nog willen proberen om van hun leven te genieten
pi_78553674
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:09 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Mensen die op ts kotsen
omdat iedereen in je omgeving toevallig faalhazen zijn die het niet gelukt is om hun droomleven te bewerkstellen en nu aan kutbanen of / en partners zitten, moet iedereen maar precies hetzelfde doen
flikker toch op stelletje mieren, dan liever mensen met dromen die het tenminste nog willen proberen om van hun leven te genieten
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.
pi_78555015
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:27 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.
Tuurlijk niet, iemand die vanaf kinds af aan droomt om advocaat piloot dokter of zelfs brandweer te worden en dat haalt heb ik geen moeite mee, alleen weet ik zeker dat niemand droomt om assistent sales manager ofzo te worden, daar neem je genoegen mee op het moment dat je dromen niet meer bereikbaar lijken, en zo kom je als loonslaaf in het 9 tot 5 kantoor onzin leventje terecht.
pi_78555426
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:27 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je zit te lullen, die onzin in de eerste twee zinnen en waar je dat vandaan denkt te halen, maar die conclusie zou alleen een vrouw kunnen trekken. je profiel heeft dus een update nodig

Kantoormeubilair dat 40 uur werkt en mensen die het anders (willen) doen betichten van kortzichtigheid
  zondag 28 februari 2010 @ 17:08:44 #96
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_78557434
Eens met klacht.

Ik las ook een tip aan stduenten die een baan zochten. Ga eens naar het bedrijf met een smoesje of zo, dan zie je wat voor stijl kleding daar gedragen wordt, dan kun je je daar op aanpassen!

Je hele leven wordt er tegen je gezegd dat je jezelf moet zijn. Een grote leigenhet is aanpassen aanpasen aanpassen.

Maar ja je moet toch eten, dus je moet wel.
pi_78559026
eens met ts, leven moet niet grootendeels uit werken bestaan
  zondag 28 februari 2010 @ 21:45:50 #98
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_78569295
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS heeft potdomme gelijk!!!!!
Al die kantoorklerken met hun lease Passat werken zich de ganse dag uit de naad voor een flutsalaris.
En waar doen ze het allemaal voor?? Ze kunnen er elk moment uitgegooid worden.
De baas heeft helegaar geen interesse in het personeel, enkel in de cijfers die elke maand uit de printer rollen.
eens, en maar hopen dat de baas hun waardeert etc..best zielig
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_78569783
Als je eenmaal een goede baan gevonden hebt, hoef je nooit meer te werken.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zondag 28 februari 2010 @ 21:58:21 #100
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_78570115
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:52 schreef Appelknaller het volgende:
! pooier ofzo?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zondag 28 februari 2010 @ 22:00:07 #101
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_78570223
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:52 schreef Appelknaller het volgende:
En dan verveel je je na een half jaartje helemaal de vinkenterig.
pi_78572755
Ik bedoelde het eigenlijk meer als gezegde
Dat als je een baan vind die je echt heel leuk vind dan voelt het niet meer als werk.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zondag 28 februari 2010 @ 22:57:15 #103
293337 Florizz22
bandenplaksetintructieboek
pi_78573083
Werken is voor de mensen die niet kunnen vissen, vissen is voor de mensen die of te veel geld hebben of leven van de bijstand en de overheid oplichten en leven van de belastingcenten . Ga het land uit en neem DE vervelende allochtonen mee aub. helaas is het verplicht om te gaan werken, mijn advies zoek iets leuks uit als er al iets te zoeken valt tegenwoordig
Het grootste gedeelte van het leven, ben jij dood.
Ga..vissen..dan..win..je..nog..is..wat!
pi_78574571
ach gewoon een visie van iemand die te lui is om te werken en elke dag tot 11 uur wilt slapen.

wordt wakker, als iedereen zo denkt dan hebben we geen goed draaiende economie en maatschappij.

als je een leuke baan hebt dan is het heus geen hel om te werken. en met een vast contract heb je gewoon zekerheid

en anders ga je maar naar afrika of iets dergelijks verhuizen waar je voor 1,50 per dag kan rondkomen en dan in de natuur een beetje ronddwalen
  maandag 1 maart 2010 @ 00:32:36 #105
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_78576557
Ik ben ook geknecht door mijn werkgever. Elke dag maar weer naar kantoor toe moeten blegh.
Mijn droom is om via daytrading een stabiele inkomstenstroom te genereren, maar de kans is klein dat die droom werkelijkheid wordt...
  maandag 1 maart 2010 @ 00:35:09 #106
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_78576608
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:32 schreef Ironhide het volgende:
Ik ben ook geknecht door mijn werkgever. Elke dag maar weer naar kantoor toe moeten blegh.
Mijn droom is om via daytrading een stabiele inkomstenstroom te genereren, maar de kans is klein dat die droom werkelijkheid wordt...
Zwaar werk bij de ISS.
pi_78577755
veel mensen stappen zelf in het wereldje van de loonslaaf.

vrouwtje moet onderhouden worden, men wilt een groot huis dus eveneens grote hypotheek, grote gezinsauto die uiteraard ook aardig wat zuipt, dan zijn er ook vaak nog kinderen, ohja en een huisdier, of zelfs twee. op zomervakantie met de hele kliek, ver en luxe. je hebt gek genoeg nog steeds mensen die per jaar 1500 euro aan zoiets als sigaretten uitgeven.

Je doet het allemaal zelf

je hoort mij niet zeggen dat je niet mag genieten in het leven, maar mensen willen gewoon veel, en daar hoort een inkomen en werkgever bij die van je verwacht dat je er bent wanneer hij je nodig heeft. altijd nog meer tijd voor jezelf dan wanneer je ondernemer bent. ben je klaar met de praktijk dan kan je nog uren bezig gaan met het bestuderen van regeltjes en belastingformulieren

[ Bericht 15% gewijzigd door Synthesist op 01-03-2010 01:55:02 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:50:27 #108
198371 Equites
pi_78577881
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Wooooooooooooooo 40 uren. Jij hebt het zwaar man!
pi_78577898
Eens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 maart 2010 @ 02:01:36 #110
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_78578030
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:00 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En dan verveel je je na een half jaartje helemaal de vinkenterig.
Dat heb ik dus nu inderdaad...verveel me kapot als 'loon slaaf'
pi_78578136
Waarom worden de ´kantoortijden´ niet verschoven naar van 11.00u tot 19.00u? Iedere dag uitslapen, iedereen vrolijker op het werk.

Met z´n allen de wekker zetten omdat ´we´ zonodig om 09.00u (of nog eerder) al moeten beginnen.
pi_78578543
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:12 schreef Socios het volgende:
Waarom worden de ´kantoortijden´ niet verschoven naar van 11.00u tot 19.00u? Iedere dag uitslapen, iedereen vrolijker op het werk.

Met z´n allen de wekker zetten omdat ´we´ zonodig om 09.00u (of nog eerder) al moeten beginnen.
alsof dat uit zou maken. Het ritme van mensen wordt verstoord door prikkels zoals tv, en tegenwoordig internet wat nooit is afgelopen.

in 1950 lagen mensen voor 24:00 in hun bed en dan ben je nog eerder wakker dan dat die wekker gaat. maar er is soms ook niets aan te doen, de hoeveelheid onregelmatige diensten is in die 24uurs economie alleen maar toegenomen. funest voor je gezondheid
pi_78579339
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:12 schreef Socios het volgende:

Dan heb je helemaal niets meer aan je dag! werk en om 21.00 heb je dan eindelijk eens gegeten.
pi_78579891
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:50 schreef Equites het volgende:

[..]

Wooooooooooooooo 40 uren. Jij hebt het zwaar man!
Daar gaat het niet om dwaas Mijn punt is dat je werk ook leuk kunt maken. Het was niets voor mij om 40 uur achter een bureau te zitten. Nu heb ik een vrijere baan. Maak meer uren, maar het is 100x leuker werk.

Wat is je probleem?
  maandag 1 maart 2010 @ 08:42:17 #115
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78580107
40 uur maar ja?
0 topics op naam. 14.gif
pi_78580113
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:28 schreef Jeroenz het volgende:
met een vast contract heb je gewoon zekerheid
Het is wel duidelijk dat jij niet bij TNT Post werkt
pi_78580232
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Veel horeca/catering werk is in het weekende, dus nogal logisch dat ze zeker willen zijn dat je ook in het weekeinde gaat werken...betkent gewoon dat je dus je vrijde ' weekend' niet per definitie in het weekend valt. Huilie.
Beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag. Dat zijn zeven dagen de week, en geen vijf
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 08:59:05 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78580369
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:42 schreef Broekpaling het volgende:
40 uur maar ja?
Je werkt toch hopelijk betaald over? Met overuren en zo?
  maandag 1 maart 2010 @ 09:02:16 #119
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78580413
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je werkt toch hopelijk betaald over? Met overuren en zo?
Uiteraard. Kijk incidenteel een keertje langer werken zonder compensatie tot daar aan toe.
Maar als het consistent is dan moet er geld verschijnen willen ze mij hier langer dan de afgesproken uren hebben.
0 topics op naam. 14.gif
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 09:03:00 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78580425
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:02 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Uiteraard. Kijk incidenteel een keertje langer werken zonder compensatie tot daar aan toe.
Maar als het consistent is dan moet er geld verschijnen willen ze mij hier langer dan de afgesproken uren hebben.
Dat schijnt een unieke situatie te zijn aangezien het de norm is in sommige bedrijven dat je onbetaald overwerkt.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:05:26 #121
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78580461
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat schijnt een unieke situatie te zijn aangezien het de norm is in sommige bedrijven dat je onbetaald overwerkt.
Dat hoor ik inderdaad veel. Onder het mom van de crisis.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 1 maart 2010 @ 09:08:06 #122
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_78580496
Gewoon lekker elke dag van 7.45 - 16.30 u. en om 16.45 uur weer thuis.

Zo heb je nog wat aan je dag.
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 09:08:22 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78580499
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:05 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Dat hoor ik inderdaad veel. Onder het mom van de crisis.
Het is gewoon wit voetje halen inlikken en tegen beter weten in hopen op een betere arbeidsplaats
  maandag 1 maart 2010 @ 09:10:29 #124
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78580538
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

Het is gewoon wit voetje halen inlikken en tegen beter weten in hopen op een betere arbeidsplaats
Meestal eindigt het met een mailtje van een hogere pief die hele afdeling even een bedankje stuurt voor de extra inzet in deze bare tijden.
0 topics op naam. 14.gif
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 09:11:32 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78580554
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:10 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Meestal eindigt het met een mailtje van een hogere pief die hele afdeling even een bedankje stuurt voor de extra inzet in deze bare tijden.
De schele verneukt de blinde !
  maandag 1 maart 2010 @ 09:11:39 #126
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_78580557
Je kunt ook gewoon voor jezelf beginnen. Of muzikant worden. Maar goed dan ben je weer de slaaf van andere types.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:13:15 #127
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78580589
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:11 schreef wallofdolls het volgende:
Je kunt ook gewoon voor jezelf beginnen. Of muzikant worden. Maar goed dan ben je weer de slaaf van andere types.
Voor jezelf beginnen kan, maar dan ben je waarschijnlijk veel meer uren kwijt.
Muzikant worden lijkt me moeilijker, je moet het kunnen, en als je het kan moet je er maar je geld mee zien te verdienen.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 1 maart 2010 @ 09:16:30 #128
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_78580647
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:13 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Voor jezelf beginnen kan, maar dan ben je waarschijnlijk veel meer uren kwijt.
Muzikant worden lijkt me moeilijker, je moet het kunnen, en als je het kan moet je er maar je geld mee zien te verdienen.
Maar 80 uur voor jezelf is waarschijnlijk nog steeds minder beklemmend dan 40 uur kromliggen voor anderen. Bij mn vader werk ik ook zo 80 uur. Terwijl ik met normaal werk al na 4 x 8 uur de pest krijg.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:17:44 #129
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78580672
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:16 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Maar 80 uur voor jezelf is waarschijnlijk nog steeds minder beklemmend dan 40 uur kromliggen voor anderen. Bij mn vader werk ik ook zo 80 uur. Terwijl ik met normaal werk al na 4 x 8 uur de pest krijg.
Kan ik me inderdaad wat bij voorstellen, maar om nou week na week 80 uur te draaien breekt je ook open.
0 topics op naam. 14.gif
pi_78580710
Talent + werklust + connecties + geluk. Hoe meer je van deze dingen hebt hoe minder je een loonslaaf zal zijn.
pi_78580715
quote:
Op zondag 28 februari 2010 08:51 schreef Happel het volgende:
Toch wel grappig dat al die studentjes denken te weten dat alle werknemers een miezerig kutleventje hebben. De toekomst zal echter rooskleurig zijn met al die entrepreneurs hier.

Liever dat dan dat iedereen zou zeggen: "ach ik zie wel, als ik een saai kutbaantje krijg voor 40u p/w is het ook prima."
-
  maandag 1 maart 2010 @ 09:22:33 #132
153506 Captain_Fabulous
pi_78580753
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:52 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Beschikbaar zijn van maandag tot en met zondag. Dat zijn zeven dagen de week, en geen vijf
het verschil tussen beschikbaar, en daadwerkelijk werken is kennelijk te moeilijk voor je?
pi_78580755
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:19 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Liever dat dan dat iedereen zou zeggen: "ach ik zie wel, als ik een saai kutbaantje krijg voor 40u p/w is het ook prima."
True, maar tis wel leuk, die naieve studentjes te horen
pi_78580772
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True, maar tis wel leuk, die naieve studentjes te horen
Ach, zo hoort het toch? Iedereen droomt groot op die leeftijd, en da's maar goed ook.
-
pi_78580877
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:23 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ach, zo hoort het toch? Iedereen droomt groot op die leeftijd, en da's maar goed ook.
14.gif
pi_78582768
Zowiezo mensen die niet voor zichzelf starten

De werkgever neemt je aan omdat je hem meer geld oplevert dan kost. Mag je lekker belasting betalen en dan ook nog eens aan de Baas.

Ik ga wel een eigen zaak starten want de domme massa wilt maar al te graag voor je werken.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:55:50 #137
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_78582794
tvp, hier komt zo een andere post

edit:
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:11 schreef Ladylike het volgende:
nog 50 werkdagen van 9 tot 5 en dan het nachtleven in
4 lange dagennachten werken als iedereen slaapt of op stap is en dan 3 dagen vrij
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:42 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Ik ga van typgeit naar uitbater van een club (over een aantal jaar) dus dat is wel een verschil ja
maar eerst nog ass. bedrijfsleider opwerken duurt ff maar is al gepland door mijn werkgever
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_78582819
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:54 schreef Confetti het volgende:

De werkgever neemt je aan omdat je hem meer geld oplevert dan kost. Mag je lekker belasting betalen en dan ook nog eens aan de Baas.

Ik ga wel een eigen zaak starten want de domme massa wilt maar al te graag voor je werken.
Ik zeg succes! Met jouw redenering mag je na een paar maanden fijn jezelf aanmelden op http://www.faillissementen.com/registernl.php
  maandag 1 maart 2010 @ 13:11:10 #139
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78587252
quote:

Vergis je je er alsjeblieft niet in!
Als zelfstandige moet je uiteraard ook belasting afdragen en vaak meer dan waneer je in loondienst bent.
Heb er ook meerdere over de kop zien gaan, ik woon op een bedrijventerrein en er zijn er een aantal die er al jaren staan, bij de rest zit er regelmatig een nieuw bedrijf in was even later weer weg is, en niet om uit te breiden.
Ach, heb wel veel openingsborrels.
pi_78587610
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vergis je je er alsjeblieft niet in!
Als zelfstandige moet je uiteraard ook belasting afdragen en vaak meer dan waneer je in loondienst bent.
Heb er ook meerdere over de kop zien gaan, ik woon op een bedrijventerrein en er zijn er een aantal die er al jaren staan, bij de rest zit er regelmatig een nieuw bedrijf in was even later weer weg is, en niet om uit te breiden.
Ach, heb wel veel openingsborrels.
Prachtig toch, al die mensen die wel even voor zichzelf zullen beginnen en tonnen binnen zullen harken met hun briljante bedrijfsvoering?
  maandag 1 maart 2010 @ 13:20:38 #141
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_78587650
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prachtig toch, al die mensen die wel even voor zichzelf zullen beginnen en tonnen binnen zullen harken met hun briljante bedrijfsvoering?
en dan tot de ontdekking komen dat ze bijna de helft mogen afdragen aan de Belastingdienst

geweldig lachwekkend
Lid van de MamaSquad
  maandag 1 maart 2010 @ 13:28:03 #142
293353 Stofzuigerzak
pi_78587942
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef Ladylike het volgende:

[..]

en dan tot de ontdekking komen dat ze bijna de helft mogen afdragen aan de Belastingdienst

geweldig lachwekkend
Als TS zich laat prostitueren dan hoeft hij geen geld af te dragen en wordt hij niet meer door zijn baas genaaid. Je mag langer op je bed liggen en je verdient meer geld. Beste van twee werelden
pi_78588022
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef Ladylike het volgende:

[..]

geweldig lachwekkend
Ook mooi, die mensen die voor zichzelf denken te beginnen en zo niet 40 uur per week hoeven te werken
Die klapharken denken dat ze met 30 uurtjes in de week hun bedrijf kunnen opstarten
  maandag 1 maart 2010 @ 13:30:34 #144
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_78588056
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook mooi, die mensen die voor zichzelf denken te beginnen en zo niet 40 uur per week hoeven te werken
Die klapharken denken dat ze met 30 uurtjes in de week hun bedrijf kunnen opstarten
Oh ja, alsof die eigen zaak minder dan 40 uur werk nodig heeft
Lid van de MamaSquad
pi_78588156
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
Talent + werklust + connecties + geluk. Hoe meer je van deze dingen hebt hoe minder je een loonslaaf zal zijn.
En alles behalve geluk kun je kweken!
  maandag 1 maart 2010 @ 13:38:53 #146
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_78588446
quote:

Ga eerst maar eens een cursus Nederlands volgen, voordat je denkt klaar te zijn voor de grote mensenwereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Happel op 01-03-2010 13:57:56 ]
Elite
Tegen TTIP
  maandag 1 maart 2010 @ 13:43:55 #147
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78588699
Loonslaven.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 1 maart 2010 @ 13:59:21 #148
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78589352
quote:
ik rijdt
Inderdaad een behoorlijk kutleven heb jij... En jij studeert af?
pi_78591061
hé dan ga je een huis kopen met een hypotheek en dan moet je wel bij de zelfde werkgever blijven want je heb je centjes hard nodig. LOONSLAAF!!!!
  maandag 1 maart 2010 @ 14:47:39 #150
293353 Stofzuigerzak
pi_78591541
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')