quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
Wie zegt dat degene die wel van 9 tot 5 werken, niets te doen hebben met hun leven?quote:Op zondag 28 februari 2010 11:29 schreef Aya-KeAi het volgende:
Zo'n 9 tot 5 baan op kantoor lijkt me ook waardeloos. Ik heb dan liever vier dagen van 8 tot 6, dan heb je tenminste nog tijd om iets anders te doen met je leven.
Simpel, twee letters:quote:Op zondag 28 februari 2010 13:26 schreef Renesite het volgende:
Grappig trouwens, waar wekren de niet loonslaven? Allemaal als self made directors of 32 uur in de week?
Jaaaquote:Op zondag 28 februari 2010 13:36 schreef Aya-KeAi het volgende:
[..]
Simpel, twee letters:
WW
Graaien maar
Hahaha, TS werkt echt bij een kutbedrijf!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Een beetje maar? Het is zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:29 schreef Saaaaab het volgende:
Ik vind dat TS een beetje overdrijft.
Mensen die op ts kotsenquote:Op zondag 28 februari 2010 00:22 schreef Dawwa het volgende:
Mensen met dromen![]()
70% van de studenten wil later ondernemer worden, uiteindelijk lukt het maar een enkeling <3%
Zijn ook zelfde lui die altijd beweren te emigreren maar na 50 jaar hier nog steeds zijn![]()
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:09 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Mensen die op ts kotsen
omdat iedereen in je omgeving toevallig faalhazen zijn die het niet gelukt is om hun droomleven te bewerkstellen en nu aan kutbanen of / en partners zitten, moet iedereen maar precies hetzelfde doen![]()
flikker toch op stelletje mieren, dan liever mensen met dromen die het tenminste nog willen proberen om van hun leven te genieten
Tuurlijk niet, iemand die vanaf kinds af aan droomt om advocaat piloot dokter of zelfs brandweer te worden en dat haalt heb ik geen moeite mee, alleen weet ik zeker dat niemand droomt om assistent sales manager ofzo te worden, daar neem je genoegen mee op het moment dat je dromen niet meer bereikbaar lijken, en zo kom je als loonslaaf in het 9 tot 5 kantoor onzin leventje terecht.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.
Ik weet niet wat je zit te lullen, die onzin in de eerste twee zinnen en waar je dat vandaan denkt te halen, maar die conclusie zou alleen een vrouw kunnen trekken. je profiel heeft dus een update nodigquote:Op zondag 28 februari 2010 15:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Kijk, daar gaan jij en TS dus de fout in. Jullie schilderen alles af als kutbaan. Kortzichtigheid heet dat, en het is een ziekte.
eens, en maar hopen dat de baas hun waardeert etc..best zieligquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS heeft potdomme gelijk!!!!!
Al die kantoorklerken met hun lease Passat werken zich de ganse dag uit de naad voor een flutsalaris.
En waar doen ze het allemaal voor?? Ze kunnen er elk moment uitgegooid worden.
De baas heeft helegaar geen interesse in het personeel, enkel in de cijfers die elke maand uit de printer rollen.
quote:Op zondag 28 februari 2010 21:52 schreef Appelknaller het volgende:
Als je eenmaal een goede baan gevonden hebt, hoef je nooit meer te werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |