Zelf heb ik sinds november een Bandit 600 uit 95. Bevalt me zeer goedquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef NutKees het volgende:
Ik heb vanmiddag ergens een mooie bandit zien staan. Heeft iemand ervaring met die motoren?
Je moet je schijnbaar aanmelden en inloggen..quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:37 schreef crossover het volgende:
Waarom kan ik de wiki niet bijwerken?
Om even op de laatste post terug te komen:
[..]
Zelf heb ik sinds november een Bandit 600 uit 95. Bevalt me zeer goed![]()
Ik heb deze op het oog:quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:37 schreef crossover het volgende:
Zelf heb ik sinds november een Bandit 600 uit 95. Bevalt me zeer goed![]()
Je moet gewoon goed zoeken en geluk hebben. Houd motor-forum en marktplaats in de gaten en je loopt vanzelf ergens tegenaan. Die van motoport is veel te duur.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 06:22 schreef NutKees het volgende:
[..]
Ik heb deze op het oog:
http://www.motoport.nl/ep(...)port/Products/893480
Vind hem wel wat aan de dure kant maar dealers zijn hier nogal schaars...
quote:Checklist:
Vooraf
Is het blok warm? (onderkant voelen) anders kun je niet testen hoe hij koud start.
Naar garantie informeren
VoorkantDe velg. (beschadiging velgrand) Vorkpoten (beschadiging? recht? Functioneerd goed?) (Als voorvork recht is, loopt spatbord evenwijdig aan wiel) Werkt de voorvering soepel? Staat van de remblokken Draai voorwiel rond, dit moet soepel kunnen. Kijk of er geen slag in zit en controleer het profiel van de band. (minimaal 1.0 mm) Zijn de banden erg aan de zijkant afgesleten? (vaak zeer schuin, dus hard, door de bocht geweest)
Sturen (Zet de motor op de middenbok met voorwiel los van de grond)Controleer of er speling zit op de voorvork of voorwiel. Draait de voorvork soepel van links naar rechts? Stand remvloeistof? (lage vloeistofstand kan versleten remblokken betekenen) (val)schade aan het stuur?
AchterkantKijk of het achterwiel recht in de achtervork staat (merkstreepjes op achtervork) De velg (beschadiging velgrand) Zit er speling op het achterwiel? Controleer profiel achterband (minimaal 1.6 mm) Kijk of de remhevel al op de limiet zit (versleten remmen) Zet stuur recht en ga een paar meter voor de motor zitten en kijk of de wielen in één lijn staan In geval van kettigaandrijving: de staat van ketting en tandwielen, en spanning van de ketting.
MotorblokLekt er olie uit kleppendeksel, cilinderkop- en voet en carterafdichtingen ? Water lekkage? Rubberen leidingen bros?
DiversenZit er roest op de motor? Functioneerd voor- en achterlicht? Remlicht? Richtingaanwijzer? Afstelling koplamp in orde? Accu (Toestand polen? Stand accuzuur? Behuizing? Slangetje aan accu?) Laat de dagteller zich resetten? Erg beschadigde, of juist fonkelnieuwe voetsteuntjes kunnen op hard rijden of een valpartij duiden. Lopen alle hendels soepel? (Afstelmogelijkheid op de maximale stand?)
MotorStart soepel met koude motor? Stationair geluid hapert niet? Stationair toerental niet te hoog? Kleur rook mag niet te blauw of (te) zwart zijn
ProefritSlipt de koppeling bij versnellen in de hoogste versnelling? (Versleten koppelingsplaten?) Geeft de motor bij het inschakelen van de eerste versnelling een grote schok, met de koppeling ingeknepen? (Versleten koppelingsplaten?) Knallen uit de uitlaat bij gas loslaten? (uitlaat niet in orde) Maakt de transmissie zingende geluiden? Rammelen of ratelen bij lage toerentallen? (distributieketting?) Werken kilometerteller, snelheidsmeter, toeren teller goed? Remt goed? Trekt de motor één kant op, of volgt ie keurig zijn weg? (losse handen) Na de proefrit nogmaals controleren op lekkages.
Tot slot:Zijn alle sleutels voorhanden? Kloppen de papieren? (klopt het framenummer?) Wat is de geschiedenis van de motor? (vorige eigenaar, grote reparaties, onderhoud)
http://www.motor-dealers.nl/motordealers-limburg.htmlquote:Op zondag 28 februari 2010 09:29 schreef NutKees het volgende:
Het is hier nogal dun gezaaid wat dealers betreft, ik kom uit zuid-limburg.
Erg mooie motor trouwens PeeJie!
Scherpquote:Op vrijdag 26 februari 2010 05:28 schreef GimmeGore het volgende:
als iedereen het vraagt, hoe kan je het dan bijna vergeten
Die lijst is not-so-very-up-to-date, veel van de kleinere zaakjes bestaan al een tijdje niet meer. Maar wat het landschap betreft hebben jullie wel gelijk. Zelf heb ik tijdens de lessen wel eens gedacht: "Wow, woon ik hier maar 15 minuten vandaan??".quote:Op zondag 28 februari 2010 16:36 schreef PeeJie_ het volgende:
http://www.motor-dealers.nl/motordealers-limburg.html
Meer als in FlevolandMaarja, zuid-limburg is wel een stukje landschap om jaloers op te zijn...
Er zijn er wel meer die al lang niet meer lessen hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 14:45 schreef NutKees het volgende:
Motor gekocht, Yamaha Fz6. Ik was helemaal verkocht na de proefrit. Woensdag oppikken...
[ afbeelding ]
Ik ga dus waarschijnlijk langzaam verdwijnen uit dit sub-forum.
Vet goed!quote:
En, lekker geredenquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:28 schreef NutKees het volgende:
Ik zal van tijd tot tijd zeker nog eens komen kijken. Toch benieuwd hoe druk het hier gaat worden in het voorjaar. Nog een klein uurtje en dan is het zover! Nog geen 6 maanden van intest tot eigen motor, had 3-4 maanden kunnen zijn zonder die sneeuw.
quote:
Jeetje das balen zegquote:Op maandag 15 maart 2010 20:38 schreef NutKees het volgende:
Het motorrijden is me niet gegund. Na alle sneeuw en ellende tijdens lessen en examens heb ik krap 5 dagen na aankoop van mijn motor een dikke schroef door mijn voorband gekregen. Mijn trots staat dus alweer een dag in de garage aangezien ik het voorwiel er met geen mogelijkheid vanaf krijg (moet een 19mm inbus of zoiets hebben). Ik ben behoorlijk ontmoedigd...
Bij mij gaan de eerste lessen na een lange periode niet lessen juist goedquote:Op maandag 15 maart 2010 21:21 schreef Miriampje het volgende:
Volgende week na drie maanden weer een les.. ben echt benieuwd of ik veel ben afgeleerd of het wel mee zal vallen.
Zonde! Duur grapje, zo'n schroef. Hij staat nu al bij de garage zeker, anders had je het kunnen proberen met een kranen/radiatorsleutel.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:38 schreef NutKees het volgende:
Het motorrijden is me niet gegund. Na alle sneeuw en ellende tijdens lessen en examens heb ik krap 5 dagen na aankoop van mijn motor een dikke schroef door mijn voorband gekregen. Mijn trots staat dus alweer een dag in de garage aangezien ik het voorwiel er met geen mogelijkheid vanaf krijg (moet een 19mm inbus of zoiets hebben). Ik ben behoorlijk ontmoedigd...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie niet dom is moet slim zijn!
Zal ff wennen zijn, maar als je eenmaal rijd ga je gewoon weer verder met waar je gebleven wasquote:Op maandag 15 maart 2010 21:21 schreef Miriampje het volgende:
Volgende week na drie maanden weer een les.. ben echt benieuwd of ik veel ben afgeleerd of het wel mee zal vallen.
Ik kreeg altijd last van mijn hand van het koppelen/remmen, met de praktijklessen ook. Maar de omstandiheden waren in het najaar/winter ook wel wat slechter ! Heerlijk weer om te rijden nu, vanmiddag ff met de Vespa (150CC, 1980) naar sporten geweest, heerlijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:23 schreef Miriampje het volgende:
Gister weer rijles gehad.. was erg nerveus maar het ging best goed. Alleen de langzame slalom![]()
Heb vandaag wel spierpijn, na 3 maanden niet te hebben gereden.
20 april mijn AVB-examen.
Voor het rijbewijs sowieso, daarna zie ik welquote:
-niet in de winter lessen, begin rond aprilquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:00 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand nog tips voordat ik uberhaupt ga beginnen?
Het is inderdaad wel verstandig (en natuurlijk ook het leukstquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:00 schreef Jac0bus het volgende:
Hoi ik meld me evenIk ben bijna klaar met mijn autorijbewijs halen en wil gelijk daarna motorrijles nemen want motoren
![]()
Iemand nog tips voordat ik uberhaupt ga beginnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie niet dom is moet slim zijn!
Laat ik het zo zeggen. De cliches vlogen me om de oren bij mijn eerste examen. "Je hebt geen fouten gemaakt en geen rare dingen gedaan, maar je hebt niet laten zien dat je echt kunt motorrijden". Dat baseerde hij op het feit, dat ik ervoor koos om een auto voor me niet in te halen, terwijl hij vond dat het wel kon. Juist, maar wat doe ik dan fout? Ben ik verplicht in te halen? Het was gvd spits en ik vond het slimmer om rechts te blijven rijden, omdat ik na twee kruispunten naar rechts zou moeten gaan (terug naar het CBR). Maar verder dus totaal geen op of aanmerkingen, echt alleen dat. Daar kan ik al ontzettend slecht tegen! Maar goed, dat was de eerste keer, dus ik dacht laat maar gaan.quote:
Zonde. Kan je dan niet gewoon aangeven dat je een andere examinator wil of misschien zelfs in het ergste geval een ander examenpunt?quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. De cliches vlogen me om de oren bij mijn eerste examen. "Je hebt geen fouten gemaakt en geen rare dingen gedaan, maar je hebt niet laten zien dat je echt kunt motorrijden". Dat baseerde hij op het feit, dat ik ervoor koos om een auto voor me niet in te halen, terwijl hij vond dat het wel kon. Juist, maar wat doe ik dan fout? Ben ik verplicht in te halen? Het was gvd spits en ik vond het slimmer om rechts te blijven rijden, omdat ik na twee kruispunten naar rechts zou moeten gaan (terug naar het CBR). Maar verder dus totaal geen op of aanmerkingen, echt alleen dat. Daar kan ik al ontzettend slecht tegen! Maar goed, dat was de eerste keer, dus ik dacht laat maar gaan.
Tweede keer ging eigenlijk perfect op een klein incidentje na. Maar daar kreeg ik achteraf dus precies het tegenovergestelde te horen. Je hebt technisch goed gereden, maar je kijkt bij straatjes van links niet naar links.Daar zakt toch zo mijn broek van af! Ik wist 100% zeker, dat ik dat wel gedaan had. En als ik ergens niet tegen kan is het wanneer iemand mij onjuist beoordeeld of wanneer je tegen mij liegt. En dan begint de discussie
![]()
Ik sprak de beste man dus tegen en zei dat ik weldegelijk altijd links en rechts kijk. Waarop hij antwoordde dat ik suggereerde dat hij loog. Daarop zei ik dat hij niet loog, maar blijkbaar niet capabel genoeg was om dat goed te kunnen beoordelen. Op de achtergrond gelach van een hork van een examinator, maar dat was met een scherpe en vuile blik in die richting ook gelijk over. Vervolgens begint hij over dat minuscule incidentje, waarbij ik ergens naar links wilde (ivm een doodlopende straat, maar waar klaarblijkelijk na 100 meter nog een straat naar rechts zat, die je dus door geparkeerde auto's gewoon niet kon zien op die afstand). Toen ik naar links aangaf en in wilde sturen tettert mijn instructrice in mijn oor, dat ik rechtdoor moet. OK, dus ik kijk goed om me heen, zet mijn richtingaanwijzer uit, moet een kein beetje terugsturen en vervolg mijn weg. Echt het stelde geen kloot voor. Er was echt helemaal niemand in de buurt alleen de examinator achter me. Volgens hem haalde ik daar toch wel vreemde capriolen uit.Juist, mijn vraag was dus direct, wat was er vreemd aan? Je stuurde zonder te kijken direct terug. Hier start dus discussie nummer 2.
Ik vraag hem, weet je dat wel zeker? Ja!, Dus ik vertel hem haarfijn de situatie, jij rijdt ongeveer 15 meter achter me, achter jou is geen verkeer. In de straat links reed niemand en er liep aan de overkant links een man met een labrador. Rechts kwam ook niemand vandaan en voor me was de weg ook leeg. Heb ik nog iets gemist meneer de examinator? Bek vol tanden natuurlijk, maar ik had het toch niet goed gedaan. Het meest vervelende was nog, dat mijn instructrice gewoon de hele tijd haar bek gehouden heeft, wetende dat ik gelijk had, maar achteraf krijg je dan te horen dat het toch geen zin heeft . . . .![]()
Vervolgens daagde ik hem ook uit om aan te geven waar ik dan niet naar links gekeken had, maar daar kreeg ik geen respons op en toen was ik er helemaal klaar mee. Ik eindigde met, dat ik de examinator een zielig hoopje ellende vond en dat hij vooral op moest passen met leugens te vertellen en dat mijn grens bijna bereikt was.
Achteraf gezien had ik gewoon gelijk bij het horen van "U bent niet geslaagd" op moeten staan en moeten zeggen tot de volgende keer, ik heb geen tijd voor het aanhoren van standaard nietszeggende opmerkingen waar ik niets aan heb.
Tsja, als ik het gevoel krijg oneerlijk behandeld te worden, dan knapt er gewoon iets bij me. Helemaal, omdat de persoon voor mij (je gaat altijd met zijn tweëen) gewoon ondanks een grove fout wel geslaagd was . . . .
Geen idee of je in een andere regio kunt afrijden, maar ik heb me voorlopig voorgenomen de CBR kas niet te spekken. En nu na het horen van de salarissen bij het CBR al helemaal niet. Wat een baggerorganisatie is dat zeg. Examinator heb je volgens mij niets over te zeggen, maar de kans dat je tweemaal dezelfde examinator krijgt is niet zo groot in Haarlem.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:23 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zonde. Kan je dan niet gewoon aangeven dat je een andere examinator wil of misschien zelfs in het ergste geval een ander examenpunt?
True dat gegraai daar is echt niet te gelovenquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Geen idee of je in een andere regio kunt afrijden, maar ik heb me voorlopig voorgenomen de CBR kas niet te spekken. En nu na het horen van de salarissen bij het CBR al helemaal niet. Wat een baggerorganisatie is dat zeg. Examinator heb je volgens mij niets over te zeggen, maar de kans dat je tweemaal dezelfde examinator krijgt is niet zo groot in Haarlem.
Nou nou, 400k+ is wel erg veel, volgens mij was het van 240k naar 270k gegaan, stijging van 15% ofzo!quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:06 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
True dat gegraai daar is echt niet te gelovenAl helemaal om te bedenken dat dat geld van arme tieners komt. Wel alles lekker duurder maken maar dan nog 400k+ per jaar meepakken
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:24 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Nou nou, 400k+ is wel erg veel, volgens mij was het van 240k naar 270k gegaan, stijging van 15% ofzo!
bronquote:In 2005 verdiende de algemeen directeur nog 225 duizend euro, terwijl dit vorig jaar ruim 448 duizend euro was.
Dat is dus een veel gehoorde klacht over het CBR. Ze zijn niet consistent. De een slaagt bij grove fouten gewoon en de ander rijdt een perfecte rit en zakt, omdat hij te goed reed. En dat is nogal vervelend als het 230 euro per examen kost.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:49 schreef PeeJie_ het volgende:
Bij mij inderdaad ook hoor, kan er hele verhalen van maken. Kwam er in ieder geval op neer, dat de eerste examinator puur de puntjes optelt die je fout hebt gedaan (dus op papier) en de tweede examinator die ik had (waar ik overigens een perfecte rit reed) exact hetzelfde. Alleen de jongen waar ik examen mee moest doen, had een andere examinator en die kijkt naar je algehele rijstijl, icm hoe zenuwachtig je bent (menselijker dus). Die jongen was dus wel geslaagd, maar die heeft dus precies hetzelfde gereden als mijn eerste rit. Daarmee kan je dus zeggen dat of, mij 500 euro extra door mijn neus geboort is, of de andere jongen de juiste examinator had. Persoonlijk vind ik dat instructeurs ook een zeggenschap over je examen moeten krijgen, deze weten immers hoe jij rijd, dus ook hoe jij rijd als je les hebt en je jezelf gewoon op je gemak voelt.
Dat is ook wat mij ongelofelijk tegen de borst stuitte. Nou ben ik allang geen student meer en kan ik dat allemaal makkelijk betalen, maar het gaat mij om het principe. Er wordt zo makkelijk gedacht door de heren en dames CBR, maar er wordt vergeten dat je in Nederland voor het behalen van je motorrijbewijs al snel minimaal 1250-1500 euro kwijt bent. En iedere keer als je zakt kost het je 230 euro + 4 lessen. Dat is toch al snel bijna 350-400 euro per keer. Als ik nu weer zou willen beginnen, moet ik eerst weer opnieuw AVB doen, kost me ook weer minimaal een paar honderd euro. Als er nou een goede beoordelingsmethodiek zou zijn, waaruit gewoon duidelijk blijkt of je wel of niet klaar bent om de weg op te gaan met de motor, dan zou ik er niet zo een problemen mee hebben. Maar het huidige systeem is zo willekeurig als maar kan. Ik snap ook niet, dat het CBR niet begint met een syteem waar de rijschool kan bepalen of iemand klaar is om de weg op te gaan. Het is nu een momentopname die zo zenuwslopend kan zijn voor mensen, dat ze daardoor juist fouten gaan maken. Een instructeur van een rijschool ziet dat. Die flapdrol van het CBR kent je niet en ziet dat dus niet en heeft ook nog eens ongedefinieerde beoordelingscriteria. Ik heb 1 maal het lijstje gezien, maar daar stonden allemaal dingen op waar ik me totaal niet in kon vinden. Kom op zeg, ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs en dan doodleuk tegen me zeggen, dat ik niet naar links kijk. In ieder ander land op deze planeet had ik allang mijn motorrijbewijs gehaald, maar in Nederland denkt men iedereen die de weg op wil te moeten ontmoedigen. Nou bij mij is het gelukt, voorlopig voor mij geen motor!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:54 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dat is dus een veel gehoorde klacht over het CBR. Ze zijn niet consistent. De een slaagt bij grove fouten gewoon en de ander rijdt een perfecte rit en zakt, omdat hij te goed reed. En dat is nogal vervelend als het 230 euro per examen kost.
Ik heb er ook wel een beetje last van hoor en dat is eigenlijk vrij vreemd, omdat ik wat betreft auto en motorrijden altijd heel zeker van mezelf ben. Het heeft bij mij te maken met de willekeur van de examinatoren, waardoor je gewoon nooit 100% zeker van je zaak kunt zijn. Maar normaal gesproken heb ik daar na het wegrijden geen last meer van.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:46 schreef GimmeGore het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik tegen mijn examens op zie.
Ik heb best wel last van faalangst, maar ik ben bang dat ze daar niet langskijken
Maar de vraag is of je als lesser zelf in staat bent jezelf te beoordelen? Je moet een bepaalde indruk achterlaten bij de examinator, dat je overal goed hebt gekeken -en dus misschien iets overdreven- en dat je situaties goed in kan schatten door daar o.a. plaats op de weg en snelheid op aan te passen. Dat zie je zelf door je eigen helm, maar hij ziet dat van een afstandje in een auto. Maar blijkbaar heb je niet de indruk achtergelaten bij het CBR (examinator) dat ze je op de motor de weg op laten.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij ongelofelijk tegen de borst stuitte. Nou ben ik allang geen student meer en kan ik dat allemaal makkelijk betalen, maar het gaat mij om het principe. Er wordt zo makkelijk gedacht door de heren en dames CBR, maar er wordt vergeten dat je in Nederland voor het behalen van je motorrijbewijs al snel minimaal 1250-1500 euro kwijt bent. En iedere keer als je zakt kost het je 230 euro + 4 lessen. Dat is toch al snel bijna 350-400 euro per keer. Als ik nu weer zou willen beginnen, moet ik eerst weer opnieuw AVB doen, kost me ook weer minimaal een paar honderd euro. Als er nou een goede beoordelingsmethodiek zou zijn, waaruit gewoon duidelijk blijkt of je wel of niet klaar bent om de weg op te gaan met de motor, dan zou ik er niet zo een problemen mee hebben. Maar het huidige systeem is zo willekeurig als maar kan. Ik snap ook niet, dat het CBR niet begint met een syteem waar de rijschool kan bepalen of iemand klaar is om de weg op te gaan. Het is nu een momentopname die zo zenuwslopend kan zijn voor mensen, dat ze daardoor juist fouten gaan maken. Een instructeur van een rijschool ziet dat. Die flapdrol van het CBR kent je niet en ziet dat dus niet en heeft ook nog eens ongedefinieerde beoordelingscriteria. Ik heb 1 maal het lijstje gezien, maar daar stonden allemaal dingen op waar ik me totaal niet in kon vinden. Kom op zeg, ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs en dan doodleuk tegen me zeggen, dat ik niet naar links kijk. In ieder ander land op deze planeet had ik allang mijn motorrijbewijs gehaald, maar in Nederland denkt men iedereen die de weg op wil te moeten ontmoedigen. Nou bij mij is het gelukt, voorlopig voor mij geen motor!
Nederland is ook één van de landen waar de drukte op de weg het grootste is. Ik denk dat het goed is om mensen goed te selecteren voor ze op de weg mogen. Met de auto vind ik dat ze hier soms te soepel mee om gaan, omdat je tegenwoordig nauwelijks zonder dit vervoersmiddel kunt. Maar als motorrijder ben je super kwetsbaar.. dus wat mij betreft mag een beetje angst aanjagen en ontmoediging wel worden toegepast in het belang van de veiligheid.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef Robar het volgende:
In ieder ander land op deze planeet had ik allang mijn motorrijbewijs gehaald, maar in Nederland denkt men iedereen die de weg op wil te moeten ontmoedigen.
Als mijn instructeur nou dezelfde indruk had gehad, dan had ik er iets meer mee kunnen leven, maar beide keren zag zij het ook niet aankomen. Voor mezelf heb ik niets meer te bewijzen. als ik zak op verkeersinzicht, dan hadden ze maar gelijk ook mijn autorijbewijs af moeten nemen. En omdat ik al 10 jaar incidentloos autorijdt vind ik dat ik van mezelf kan zeggen, dat ik verkeersinzicht heb. Als je als examinator ook geen duidelijke argumenten kunt geven ben je voor mij volstrekt willekeurig aan het selecteren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:31 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je als lesser zelf in staat bent jezelf te beoordelen? Je moet een bepaalde indruk achterlaten bij de examinator, dat je overal goed hebt gekeken -en dus misschien iets overdreven- en dat je situaties goed in kan schatten door daar o.a. plaats op de weg en snelheid op aan te passen. Dat zie je zelf door je eigen helm, maar hij ziet dat van een afstandje in een auto. Maar blijkbaar heb je niet de indruk achtergelaten bij het CBR (examinator) dat ze je op de motor de weg op laten.
Ik denk dat je voor jezelf het ook een plaats moet kunnen geven, en gewoon weer verder moet gaan en jezelf bewijzen door te laten zien dat je het kan. En als daar 4 examens voor nodig zijn, dan is dat maar zo.
Blijkbaar werkt dit systeem ergens wel..
-Beetje inzicht helpt zeker mee maar hou je er niet te zeer aan vast. Het gaat er straks om wat je met de motor kan en je zal zien dat het heel anders is. Aantal rijlessen is heel erg afhankelijk van verschillende dingen. Stuk of 24 enkel (12 dubbel) is gemiddeld volgens mij.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:13 schreef justmattie het volgende:
- Hoeveel rijlessen is een beetje gemiddeld nodig? Ik rij nu 3 jaar auto dus inzicht in het verkeer is er (al zal dat voor een motor anders zijn)
- Moet je ook gewoon theorie-examen doen als je al een autorijbewijs hebt?
Heb beide meegemaakt, instructeur probeerde wel altijd 2tallen in te plannen maar lukte dat niet ging je gewoon alleen lessen (tegen de normale prijs)quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef justmattie het volgende:
Oke thanks, verschilt het theorie-examen voor een auto en motor zo veel dan?
En wat is meer aan te raden, alleen les of met nog 1. Wanneer je met z'n tweeen rijdt is het per les al gauw 15 euro goedkoper.
quote:Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:
Bummer man, hebben jullie geen last van biceps + polsen en shizzle?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |