abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:45:37 #51
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79262186
2e les ging al een stuk beter, en ik ben nu verliefd

Nee, niet op de instructeur
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:05:58 #52
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79271028
Vandaag in het zonnetje al heel wat mooie motors voorbij zien komen.. ik wil ook
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:28:59 #53
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79292810
ik kan volgens mij de OP niet veranderen...

Forumgek is ondertussen geslaagd en ik wil er ook in!
pi_79304091
Vanmiddag AVB gehaald

Vertraging
stopproef
noodstop
uitwijk
achtje
langzame slalom
lopen en parkeren
De laatste ging wel een beetje slordig maar ik hoefde hem niet eens af te maken, kreeg in het parkeervak al een hand
Maar toen ik weg wilde rijden startte de motor niet meer had per ongeluk die rode knop omgezet

Krijg je nog iets van een bevestiging van het cbr? Op je mail ofzo?
You dream it, I live it.
pi_79304296
Gefeliciteerd
Je krijgt geen bevestiging. Ze houden dat intern bij.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_79305670
Je rijschool kan een uitslag formulier printen volgens mij, zelf krijg je niets (meer)

Hoor net dat vriendin volgende week dr eerste les heeft!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:23:40 #57
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79487779
Gister weer rijles gehad.. was erg nerveus maar het ging best goed. Alleen de langzame slalom
Heb vandaag wel spierpijn, na 3 maanden niet te hebben gereden.
20 april mijn AVB-examen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:50:26 #58
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79493833
lol, ik heb net überhaupt voor het eerst een slalom gedaan.

geeft wel echt een stuk meer gevoel van de motor.
pi_79495928
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:23 schreef Miriampje het volgende:
Gister weer rijles gehad.. was erg nerveus maar het ging best goed. Alleen de langzame slalom
Heb vandaag wel spierpijn, na 3 maanden niet te hebben gereden.
20 april mijn AVB-examen.
Ik kreeg altijd last van mijn hand van het koppelen/remmen, met de praktijklessen ook. Maar de omstandiheden waren in het najaar/winter ook wel wat slechter ! Heerlijk weer om te rijden nu, vanmiddag ff met de Vespa (150CC, 1980) naar sporten geweest, heerlijk .
Fingerspitzgefühl
pi_79527689
Hoi ik meld me even Ik ben bijna klaar met mijn autorijbewijs halen en wil gelijk daarna motorrijles nemen want motoren

Iemand nog tips voordat ik uberhaupt ga beginnen?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79537837
Ja, zorg dat je voldoende geld hebt
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_79538642
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:22 schreef crossover het volgende:
Ja, zorg dat je voldoende geld hebt
Voor het rijbewijs sowieso, daarna zie ik wel
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79564949
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:00 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand nog tips voordat ik uberhaupt ga beginnen?
-niet in de winter lessen, begin rond april
-proefles nemen, kijk of de rijschool je bevalt
-ga ruim voor je examen op zoek naar een leuke motor
pi_79573696
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:00 schreef Jac0bus het volgende:
Hoi ik meld me even Ik ben bijna klaar met mijn autorijbewijs halen en wil gelijk daarna motorrijles nemen want motoren

Iemand nog tips voordat ik uberhaupt ga beginnen?
Het is inderdaad wel verstandig (en natuurlijk ook het leukst ) als je geld overhoud om een leuke (beginners)motor te kunnen kopen. In de winter lessen is idd niet zo praktisch, maar wel weer leerzaam.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_79573942
Ow god . . . heb ooit eens in topic 2 van de reeks aangegeven,d at ik rijlessen zou nemen. Ik ben ondertussen nog niet geslaagd

Ben ermee gekapt, omdat ik nooit van mijn levensdagen meer de kas van het CBR zal spekken. Ik ben na mijn tweede examenpoging toch zo ongelofelijk uit mijn slof geschoten tegen mijn examinator en mijn instructeur, dat ze mij er voorlopig ook niet meer willen zien (en dat is wederzijds)
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:28:25 #66
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79574957
Ik ben totaal niet nieuwsgierig hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_79575982
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:28 schreef GimmeGore het volgende:
Dat vraagt om details!
Laat ik het zo zeggen. De cliches vlogen me om de oren bij mijn eerste examen. "Je hebt geen fouten gemaakt en geen rare dingen gedaan, maar je hebt niet laten zien dat je echt kunt motorrijden". Dat baseerde hij op het feit, dat ik ervoor koos om een auto voor me niet in te halen, terwijl hij vond dat het wel kon. Juist, maar wat doe ik dan fout? Ben ik verplicht in te halen? Het was gvd spits en ik vond het slimmer om rechts te blijven rijden, omdat ik na twee kruispunten naar rechts zou moeten gaan (terug naar het CBR). Maar verder dus totaal geen op of aanmerkingen, echt alleen dat. Daar kan ik al ontzettend slecht tegen! Maar goed, dat was de eerste keer, dus ik dacht laat maar gaan.

Tweede keer ging eigenlijk perfect op een klein incidentje na. Maar daar kreeg ik achteraf dus precies het tegenovergestelde te horen. Je hebt technisch goed gereden, maar je kijkt bij straatjes van links niet naar links. Daar zakt toch zo mijn broek van af! Ik wist 100% zeker, dat ik dat wel gedaan had. En als ik ergens niet tegen kan is het wanneer iemand mij onjuist beoordeeld of wanneer je tegen mij liegt. En dan begint de discussie

Ik sprak de beste man dus tegen en zei dat ik weldegelijk altijd links en rechts kijk. Waarop hij antwoordde dat ik suggereerde dat hij loog. Daarop zei ik dat hij niet loog, maar blijkbaar niet capabel genoeg was om dat goed te kunnen beoordelen. Op de achtergrond gelach van een hork van een examinator, maar dat was met een scherpe en vuile blik in die richting ook gelijk over. Vervolgens begint hij over dat minuscule incidentje, waarbij ik ergens naar links wilde (ivm een doodlopende straat, maar waar klaarblijkelijk na 100 meter nog een straat naar rechts zat, die je dus door geparkeerde auto's gewoon niet kon zien op die afstand). Toen ik naar links aangaf en in wilde sturen tettert mijn instructrice in mijn oor, dat ik rechtdoor moet. OK, dus ik kijk goed om me heen, zet mijn richtingaanwijzer uit, moet een kein beetje terugsturen en vervolg mijn weg. Echt het stelde geen kloot voor. Er was echt helemaal niemand in de buurt alleen de examinator achter me. Volgens hem haalde ik daar toch wel vreemde capriolen uit. Juist, mijn vraag was dus direct, wat was er vreemd aan? Je stuurde zonder te kijken direct terug. Hier start dus discussie nummer 2.

Ik vraag hem, weet je dat wel zeker? Ja!, Dus ik vertel hem haarfijn de situatie, jij rijdt ongeveer 15 meter achter me, achter jou is geen verkeer. In de straat links reed niemand en er liep aan de overkant links een man met een labrador. Rechts kwam ook niemand vandaan en voor me was de weg ook leeg. Heb ik nog iets gemist meneer de examinator? Bek vol tanden natuurlijk, maar ik had het toch niet goed gedaan. Het meest vervelende was nog, dat mijn instructrice gewoon de hele tijd haar bek gehouden heeft, wetende dat ik gelijk had, maar achteraf krijg je dan te horen dat het toch geen zin heeft . . . .

Vervolgens daagde ik hem ook uit om aan te geven waar ik dan niet naar links gekeken had, maar daar kreeg ik geen respons op en toen was ik er helemaal klaar mee. Ik eindigde met, dat ik de examinator een zielig hoopje ellende vond en dat hij vooral op moest passen met leugens te vertellen en dat mijn grens bijna bereikt was.

Achteraf gezien had ik gewoon gelijk bij het horen van "U bent niet geslaagd" op moeten staan en moeten zeggen tot de volgende keer, ik heb geen tijd voor het aanhoren van standaard nietszeggende opmerkingen waar ik niets aan heb.

Tsja, als ik het gevoel krijg oneerlijk behandeld te worden, dan knapt er gewoon iets bij me. Helemaal, omdat de persoon voor mij (je gaat altijd met zijn tweëen) gewoon ondanks een grove fout wel geslaagd was . . . .
pi_79576879
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef Robar het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen. De cliches vlogen me om de oren bij mijn eerste examen. "Je hebt geen fouten gemaakt en geen rare dingen gedaan, maar je hebt niet laten zien dat je echt kunt motorrijden". Dat baseerde hij op het feit, dat ik ervoor koos om een auto voor me niet in te halen, terwijl hij vond dat het wel kon. Juist, maar wat doe ik dan fout? Ben ik verplicht in te halen? Het was gvd spits en ik vond het slimmer om rechts te blijven rijden, omdat ik na twee kruispunten naar rechts zou moeten gaan (terug naar het CBR). Maar verder dus totaal geen op of aanmerkingen, echt alleen dat. Daar kan ik al ontzettend slecht tegen! Maar goed, dat was de eerste keer, dus ik dacht laat maar gaan.

Tweede keer ging eigenlijk perfect op een klein incidentje na. Maar daar kreeg ik achteraf dus precies het tegenovergestelde te horen. Je hebt technisch goed gereden, maar je kijkt bij straatjes van links niet naar links. Daar zakt toch zo mijn broek van af! Ik wist 100% zeker, dat ik dat wel gedaan had. En als ik ergens niet tegen kan is het wanneer iemand mij onjuist beoordeeld of wanneer je tegen mij liegt. En dan begint de discussie

Ik sprak de beste man dus tegen en zei dat ik weldegelijk altijd links en rechts kijk. Waarop hij antwoordde dat ik suggereerde dat hij loog. Daarop zei ik dat hij niet loog, maar blijkbaar niet capabel genoeg was om dat goed te kunnen beoordelen. Op de achtergrond gelach van een hork van een examinator, maar dat was met een scherpe en vuile blik in die richting ook gelijk over. Vervolgens begint hij over dat minuscule incidentje, waarbij ik ergens naar links wilde (ivm een doodlopende straat, maar waar klaarblijkelijk na 100 meter nog een straat naar rechts zat, die je dus door geparkeerde auto's gewoon niet kon zien op die afstand). Toen ik naar links aangaf en in wilde sturen tettert mijn instructrice in mijn oor, dat ik rechtdoor moet. OK, dus ik kijk goed om me heen, zet mijn richtingaanwijzer uit, moet een kein beetje terugsturen en vervolg mijn weg. Echt het stelde geen kloot voor. Er was echt helemaal niemand in de buurt alleen de examinator achter me. Volgens hem haalde ik daar toch wel vreemde capriolen uit. Juist, mijn vraag was dus direct, wat was er vreemd aan? Je stuurde zonder te kijken direct terug. Hier start dus discussie nummer 2.

Ik vraag hem, weet je dat wel zeker? Ja!, Dus ik vertel hem haarfijn de situatie, jij rijdt ongeveer 15 meter achter me, achter jou is geen verkeer. In de straat links reed niemand en er liep aan de overkant links een man met een labrador. Rechts kwam ook niemand vandaan en voor me was de weg ook leeg. Heb ik nog iets gemist meneer de examinator? Bek vol tanden natuurlijk, maar ik had het toch niet goed gedaan. Het meest vervelende was nog, dat mijn instructrice gewoon de hele tijd haar bek gehouden heeft, wetende dat ik gelijk had, maar achteraf krijg je dan te horen dat het toch geen zin heeft . . . .

Vervolgens daagde ik hem ook uit om aan te geven waar ik dan niet naar links gekeken had, maar daar kreeg ik geen respons op en toen was ik er helemaal klaar mee. Ik eindigde met, dat ik de examinator een zielig hoopje ellende vond en dat hij vooral op moest passen met leugens te vertellen en dat mijn grens bijna bereikt was.

Achteraf gezien had ik gewoon gelijk bij het horen van "U bent niet geslaagd" op moeten staan en moeten zeggen tot de volgende keer, ik heb geen tijd voor het aanhoren van standaard nietszeggende opmerkingen waar ik niets aan heb.

Tsja, als ik het gevoel krijg oneerlijk behandeld te worden, dan knapt er gewoon iets bij me. Helemaal, omdat de persoon voor mij (je gaat altijd met zijn tweëen) gewoon ondanks een grove fout wel geslaagd was . . . .
Zonde. Kan je dan niet gewoon aangeven dat je een andere examinator wil of misschien zelfs in het ergste geval een ander examenpunt?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79577237
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:23 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Zonde. Kan je dan niet gewoon aangeven dat je een andere examinator wil of misschien zelfs in het ergste geval een ander examenpunt?
Geen idee of je in een andere regio kunt afrijden, maar ik heb me voorlopig voorgenomen de CBR kas niet te spekken. En nu na het horen van de salarissen bij het CBR al helemaal niet. Wat een baggerorganisatie is dat zeg. Examinator heb je volgens mij niets over te zeggen, maar de kans dat je tweemaal dezelfde examinator krijgt is niet zo groot in Haarlem.
pi_79578592
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:31 schreef Robar het volgende:

[..]

Geen idee of je in een andere regio kunt afrijden, maar ik heb me voorlopig voorgenomen de CBR kas niet te spekken. En nu na het horen van de salarissen bij het CBR al helemaal niet. Wat een baggerorganisatie is dat zeg. Examinator heb je volgens mij niets over te zeggen, maar de kans dat je tweemaal dezelfde examinator krijgt is niet zo groot in Haarlem.
True dat gegraai daar is echt niet te geloven Al helemaal om te bedenken dat dat geld van arme tieners komt. Wel alles lekker duurder maken maar dan nog 400k+ per jaar meepakken
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79583910
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:06 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

True dat gegraai daar is echt niet te geloven Al helemaal om te bedenken dat dat geld van arme tieners komt. Wel alles lekker duurder maken maar dan nog 400k+ per jaar meepakken
Nou nou, 400k+ is wel erg veel, volgens mij was het van 240k naar 270k gegaan, stijging van 15% ofzo!
Fingerspitzgefühl
pi_79584377
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:24 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Nou nou, 400k+ is wel erg veel, volgens mij was het van 240k naar 270k gegaan, stijging van 15% ofzo!
quote:
In 2005 verdiende de algemeen directeur nog 225 duizend euro, terwijl dit vorig jaar ruim 448 duizend euro was.
bron
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79585134
Bij mij inderdaad ook hoor, kan er hele verhalen van maken. Kwam er in ieder geval op neer, dat de eerste examinator puur de puntjes optelt die je fout hebt gedaan (dus op papier) en de tweede examinator die ik had (waar ik overigens een perfecte rit reed) exact hetzelfde. Alleen de jongen waar ik examen mee moest doen, had een andere examinator en die kijkt naar je algehele rijstijl, icm hoe zenuwachtig je bent (menselijker dus). Die jongen was dus wel geslaagd, maar die heeft dus precies hetzelfde gereden als mijn eerste rit. Daarmee kan je dus zeggen dat of, mij 500 euro extra door mijn neus geboort is, of de andere jongen de juiste examinator had. Persoonlijk vind ik dat instructeurs ook een zeggenschap over je examen moeten krijgen, deze weten immers hoe jij rijd, dus ook hoe jij rijd als je les hebt en je jezelf gewoon op je gemak voelt.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_79585348
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:49 schreef PeeJie_ het volgende:
Bij mij inderdaad ook hoor, kan er hele verhalen van maken. Kwam er in ieder geval op neer, dat de eerste examinator puur de puntjes optelt die je fout hebt gedaan (dus op papier) en de tweede examinator die ik had (waar ik overigens een perfecte rit reed) exact hetzelfde. Alleen de jongen waar ik examen mee moest doen, had een andere examinator en die kijkt naar je algehele rijstijl, icm hoe zenuwachtig je bent (menselijker dus). Die jongen was dus wel geslaagd, maar die heeft dus precies hetzelfde gereden als mijn eerste rit. Daarmee kan je dus zeggen dat of, mij 500 euro extra door mijn neus geboort is, of de andere jongen de juiste examinator had. Persoonlijk vind ik dat instructeurs ook een zeggenschap over je examen moeten krijgen, deze weten immers hoe jij rijd, dus ook hoe jij rijd als je les hebt en je jezelf gewoon op je gemak voelt.
Dat is dus een veel gehoorde klacht over het CBR. Ze zijn niet consistent. De een slaagt bij grove fouten gewoon en de ander rijdt een perfecte rit en zakt, omdat hij te goed reed. En dat is nogal vervelend als het 230 euro per examen kost.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79598248
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:54 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dat is dus een veel gehoorde klacht over het CBR. Ze zijn niet consistent. De een slaagt bij grove fouten gewoon en de ander rijdt een perfecte rit en zakt, omdat hij te goed reed. En dat is nogal vervelend als het 230 euro per examen kost.
Dat is ook wat mij ongelofelijk tegen de borst stuitte. Nou ben ik allang geen student meer en kan ik dat allemaal makkelijk betalen, maar het gaat mij om het principe. Er wordt zo makkelijk gedacht door de heren en dames CBR, maar er wordt vergeten dat je in Nederland voor het behalen van je motorrijbewijs al snel minimaal 1250-1500 euro kwijt bent. En iedere keer als je zakt kost het je 230 euro + 4 lessen. Dat is toch al snel bijna 350-400 euro per keer. Als ik nu weer zou willen beginnen, moet ik eerst weer opnieuw AVB doen, kost me ook weer minimaal een paar honderd euro. Als er nou een goede beoordelingsmethodiek zou zijn, waaruit gewoon duidelijk blijkt of je wel of niet klaar bent om de weg op te gaan met de motor, dan zou ik er niet zo een problemen mee hebben. Maar het huidige systeem is zo willekeurig als maar kan. Ik snap ook niet, dat het CBR niet begint met een syteem waar de rijschool kan bepalen of iemand klaar is om de weg op te gaan. Het is nu een momentopname die zo zenuwslopend kan zijn voor mensen, dat ze daardoor juist fouten gaan maken. Een instructeur van een rijschool ziet dat. Die flapdrol van het CBR kent je niet en ziet dat dus niet en heeft ook nog eens ongedefinieerde beoordelingscriteria. Ik heb 1 maal het lijstje gezien, maar daar stonden allemaal dingen op waar ik me totaal niet in kon vinden. Kom op zeg, ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs en dan doodleuk tegen me zeggen, dat ik niet naar links kijk. In ieder ander land op deze planeet had ik allang mijn motorrijbewijs gehaald, maar in Nederland denkt men iedereen die de weg op wil te moeten ontmoedigen. Nou bij mij is het gelukt, voorlopig voor mij geen motor!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:46:52 #77
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79598822
Dat is ook een van de redenen dat ik tegen mijn examens op zie.
Ik heb best wel last van faalangst, maar ik ben bang dat ze daar niet langskijken
pi_79599251
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:46 schreef GimmeGore het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik tegen mijn examens op zie.
Ik heb best wel last van faalangst, maar ik ben bang dat ze daar niet langskijken
Ik heb er ook wel een beetje last van hoor en dat is eigenlijk vrij vreemd, omdat ik wat betreft auto en motorrijden altijd heel zeker van mezelf ben. Het heeft bij mij te maken met de willekeur van de examinatoren, waardoor je gewoon nooit 100% zeker van je zaak kunt zijn. Maar normaal gesproken heb ik daar na het wegrijden geen last meer van.
pi_79605068
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat is ook wat mij ongelofelijk tegen de borst stuitte. Nou ben ik allang geen student meer en kan ik dat allemaal makkelijk betalen, maar het gaat mij om het principe. Er wordt zo makkelijk gedacht door de heren en dames CBR, maar er wordt vergeten dat je in Nederland voor het behalen van je motorrijbewijs al snel minimaal 1250-1500 euro kwijt bent. En iedere keer als je zakt kost het je 230 euro + 4 lessen. Dat is toch al snel bijna 350-400 euro per keer. Als ik nu weer zou willen beginnen, moet ik eerst weer opnieuw AVB doen, kost me ook weer minimaal een paar honderd euro. Als er nou een goede beoordelingsmethodiek zou zijn, waaruit gewoon duidelijk blijkt of je wel of niet klaar bent om de weg op te gaan met de motor, dan zou ik er niet zo een problemen mee hebben. Maar het huidige systeem is zo willekeurig als maar kan. Ik snap ook niet, dat het CBR niet begint met een syteem waar de rijschool kan bepalen of iemand klaar is om de weg op te gaan. Het is nu een momentopname die zo zenuwslopend kan zijn voor mensen, dat ze daardoor juist fouten gaan maken. Een instructeur van een rijschool ziet dat. Die flapdrol van het CBR kent je niet en ziet dat dus niet en heeft ook nog eens ongedefinieerde beoordelingscriteria. Ik heb 1 maal het lijstje gezien, maar daar stonden allemaal dingen op waar ik me totaal niet in kon vinden. Kom op zeg, ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs en dan doodleuk tegen me zeggen, dat ik niet naar links kijk. In ieder ander land op deze planeet had ik allang mijn motorrijbewijs gehaald, maar in Nederland denkt men iedereen die de weg op wil te moeten ontmoedigen. Nou bij mij is het gelukt, voorlopig voor mij geen motor!
Maar de vraag is of je als lesser zelf in staat bent jezelf te beoordelen? Je moet een bepaalde indruk achterlaten bij de examinator, dat je overal goed hebt gekeken -en dus misschien iets overdreven- en dat je situaties goed in kan schatten door daar o.a. plaats op de weg en snelheid op aan te passen. Dat zie je zelf door je eigen helm, maar hij ziet dat van een afstandje in een auto. Maar blijkbaar heb je niet de indruk achtergelaten bij het CBR (examinator) dat ze je op de motor de weg op laten.

Ik denk dat je voor jezelf het ook een plaats moet kunnen geven, en gewoon weer verder moet gaan en jezelf bewijzen door te laten zien dat je het kan. En als daar 4 examens voor nodig zijn, dan is dat maar zo.

Blijkbaar werkt dit systeem ergens wel..
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:43:13 #80
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79605417
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef Robar het volgende:
In ieder ander land op deze planeet had ik allang mijn motorrijbewijs gehaald, maar in Nederland denkt men iedereen die de weg op wil te moeten ontmoedigen.
Nederland is ook één van de landen waar de drukte op de weg het grootste is. Ik denk dat het goed is om mensen goed te selecteren voor ze op de weg mogen. Met de auto vind ik dat ze hier soms te soepel mee om gaan, omdat je tegenwoordig nauwelijks zonder dit vervoersmiddel kunt. Maar als motorrijder ben je super kwetsbaar.. dus wat mij betreft mag een beetje angst aanjagen en ontmoediging wel worden toegepast in het belang van de veiligheid.
Ik vind ook dat het CBR niet erg transparant is in de beoordeling ze hebben er daarnaast ook een financieel voordeel bij om mensen niet te laten slagen. En sommige mensen slagen terwijl ze echt grove fouten hebben gemaakt.
pi_79605861
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Maar de vraag is of je als lesser zelf in staat bent jezelf te beoordelen? Je moet een bepaalde indruk achterlaten bij de examinator, dat je overal goed hebt gekeken -en dus misschien iets overdreven- en dat je situaties goed in kan schatten door daar o.a. plaats op de weg en snelheid op aan te passen. Dat zie je zelf door je eigen helm, maar hij ziet dat van een afstandje in een auto. Maar blijkbaar heb je niet de indruk achtergelaten bij het CBR (examinator) dat ze je op de motor de weg op laten.

Ik denk dat je voor jezelf het ook een plaats moet kunnen geven, en gewoon weer verder moet gaan en jezelf bewijzen door te laten zien dat je het kan. En als daar 4 examens voor nodig zijn, dan is dat maar zo.

Blijkbaar werkt dit systeem ergens wel..
Als mijn instructeur nou dezelfde indruk had gehad, dan had ik er iets meer mee kunnen leven, maar beide keren zag zij het ook niet aankomen. Voor mezelf heb ik niets meer te bewijzen. als ik zak op verkeersinzicht, dan hadden ze maar gelijk ook mijn autorijbewijs af moeten nemen. En omdat ik al 10 jaar incidentloos autorijdt vind ik dat ik van mezelf kan zeggen, dat ik verkeersinzicht heb. Als je als examinator ook geen duidelijke argumenten kunt geven ben je voor mij volstrekt willekeurig aan het selecteren.

Tuurlijk is de makkelijkste reactie om te plaatsen hier, kijk naar jezelf. Maar ik heb in totaal nu 4 examens meegemaakt, tweemaal auto en tweemaal motor en er is werkelijk waar geen touw aan vast te knopen. De eerste keer auto dacht ik geslaagd te zijn en zakte ik, de tweede keer dacht ik dat wordt niks en toen slaagde ik. Nu met de motor ook tweemaal het tegenovergestelde. En degene voor me slaagt terwijl hij zowat een in de zijkant van auto van rechts beland, maar door wat behendigheid er mooi omheen stuurde. Krijgt hij achteraf te horen, dat hij door zijn herstelactie geslaagd was Voorkomen lijkt mij nog altijd beter dan genezen, want blijkbaar lette hij gewoon niet goed op. Misschien had ik ook zo een situatie moeten uitlokken
pi_79775894
Hoi
Ik zit al een jaar of 3 aan motorrijles te de denken maar het komt er nooit van.
Heb wel een paar vraagjes.
- Hoeveel rijlessen is een beetje gemiddeld nodig? Ik rij nu 3 jaar auto dus inzicht in het verkeer is er (al zal dat voor een motor anders zijn)
- Moet je ook gewoon theorie-examen doen als je al een autorijbewijs hebt?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79776122
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:13 schreef justmattie het volgende:
- Hoeveel rijlessen is een beetje gemiddeld nodig? Ik rij nu 3 jaar auto dus inzicht in het verkeer is er (al zal dat voor een motor anders zijn)
- Moet je ook gewoon theorie-examen doen als je al een autorijbewijs hebt?
-Beetje inzicht helpt zeker mee maar hou je er niet te zeer aan vast. Het gaat er straks om wat je met de motor kan en je zal zien dat het heel anders is. Aantal rijlessen is heel erg afhankelijk van verschillende dingen. Stuk of 24 enkel (12 dubbel) is gemiddeld volgens mij.

-Ja.
pi_79776311
Oke thanks, verschilt het theorie-examen voor een auto en motor zo veel dan?
En wat is meer aan te raden, alleen les of met nog 1. Wanneer je met z'n tweeen rijdt is het per les al gauw 15 euro goedkoper.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79777485
Theorie motor is nogal anders ja, en ga gewoon met z'n 2en lessen. Privée les lijkt beter (heb ik zelf ook een paar keer gehad) maar is erg intensief omdat jij alle aandacht krijgt.
pi_79778483
Info waar ik iets mee kan. Thanks !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:48:25 #87
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79781629
Ik heb in het begin alleen les gehad en nu heb ik met z'n 2en les.
Als je alleen AVB-les hebt ben je echt voortdurend de oefeningen aan het doen.. maar met z'n 2en moet je soms ook even wachten op elkaar. Ik vind dat fijner, kun je een beetje uitrusten en kijken hoe de ander een oefening aanpakt.
pi_79800791
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef justmattie het volgende:
Oke thanks, verschilt het theorie-examen voor een auto en motor zo veel dan?
En wat is meer aan te raden, alleen les of met nog 1. Wanneer je met z'n tweeen rijdt is het per les al gauw 15 euro goedkoper.
Heb beide meegemaakt, instructeur probeerde wel altijd 2tallen in te plannen maar lukte dat niet ging je gewoon alleen lessen (tegen de normale prijs)

Probeer het eerst gewoon met zn 2en, voor het avb deel is er meer dan genoeg tijd voor de instructeur om beide lessers in de gaten te houden.. daarnaast is het inderdaad ook niet heel prettig om niet iedere seconde op je vingers gekeken te worden. Je krijgt uitleg, daarna ga je oefenen. Daarnaast is er vaak een niveau verschil tussen de 2 lessers, de 1 kan zelfstandiger oefenen waardoor de beginner ook al meer aandacht krijgt. Ga je richting examen kun je altijd nog besluiten een prive les in te plannen. (als je ze neemt zou ik ze voor het examen nemen, niet aan het begin)

Op de weg is er ook vaak dat niveau verschil, in het begin kun je een beetje de kunst afkijken van de andere lesser.. maar je moet natuurlijk zelf wel goed opletten (iets minder als wanneer je achter je instructeur aan zou rijden voor mijn gevoel, daar zal je toch meer op vertrouwen dan op de andere lesser) Naarmate je wat meer vordert zal je steeds vaker voorop komen te rijden, wat natuurlijk het meest vergelijkbaar is met afrijden. Ook 'in het midden' leer je genoeg, maar in mijn ervaring worden de posities afgewisseld (maar de persoon die het dichtst bij zijn examen zit rijd het meest voorop)
pi_79801990
AVB lessen deed ik altijd samen met een andere lesser, iets wat ook niet stoorde. Je kon altijd even afkijken en van de fouten van een ander leren.

Met AVD zou ik ook met een ander lessen, maar eigenlijk alleen maar alleen gelest. Voor mijn gevoel wel veel fijner, want je rijd altijd voorop en lekker je eigen tempo. Plus je word op al je fouten gecorrigeerd en deze maak je meer als je 2 uur voorop rijd, ipv 1 uur voorop en 1 uur achter de ander aan (lijkt me). Met AVB moest ik ook altijd een stukje rijden (cc. 10 minuten) en ik merkte dat mijn tempo een stuk hoger lag dan mijn mede-lesser, dus was ik altijd blij als ik voorop mocht rijden.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_80037663
hallo
Ik overweeg om deze zomer ook mijn motorrijbewijs eens te materialiseren. Ligt nog een beetje in het midden aangezien ik student ben en niet zo gek veel geld heb. Heb als bijbaan chauffeur en zie nu het plezier op twee wielen weer zat voorbij komen dus het begint weer te knagen zit dus voor mijn leeftijd al wel akelig veel op de weg, hoop dat dat helpt...
pi_80047895
Nou, dat dacht ik ook, omdat ik een paar jaar als koerier heb gewerkt.
Vergis je daar niet in hoor, motorrijden is een heel ander vak en overschat je voorsprong niet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_80052482
Als je al voorsprong hebt geven ze daar niet snel aan toe. Rijscholen willen geld verdienen en laten je echt niet na 3 lessen al op examen gaan.
pi_80073483
Nee akkoord, een motor is een grotere kunst dan autorijden. Maar het zal geen 1500 euro worden voor t rijbewijs dan.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:22:04 #94
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80074306
Oh wat fijn als je thuiskomt en al je 'optrekspieren' gloeien nog na omdat het een mooie rit is geweest.

optrekspieren: alle spieren die je moet spannen om vast te houden

stiekeme tvp
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_80076235
Dan doe je wel iets fout

Als je goed en rustig zit heb je nergens last van. Alleen van je kont misschien
You dream it, I live it.
  donderdag 8 april 2010 @ 11:42:56 #96
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80077026
Bummer man, hebben jullie geen last van biceps + polsen en shizzle?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  donderdag 8 april 2010 @ 12:28:48 #97
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80078734
Ik heb na een intensieve les altijd last van mijn polsen en de spieren aan binnenkant bovenbeen.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:30:02 #98
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_80078770
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:
Bummer man, hebben jullie geen last van biceps + polsen en shizzle?



eeehm nee.
alleen toen ik een dubbele les had, had ik kontpijn na afloop
pi_80090993
Ach, beetje stijve vingers misschien, maar voor de rest heel ontspannen hoor
Wie niet dom is moet slim zijn!
  vrijdag 9 april 2010 @ 06:03:20 #100
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_80111278
Ik moet van mn instructeur maar op salsa dansen gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')