Zelf heb ik sinds november een Bandit 600 uit 95. Bevalt me zeer goedquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef NutKees het volgende:
Ik heb vanmiddag ergens een mooie bandit zien staan. Heeft iemand ervaring met die motoren?
Je moet je schijnbaar aanmelden en inloggen..quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:37 schreef crossover het volgende:
Waarom kan ik de wiki niet bijwerken?
Om even op de laatste post terug te komen:
[..]
Zelf heb ik sinds november een Bandit 600 uit 95. Bevalt me zeer goed![]()
Ik heb deze op het oog:quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:37 schreef crossover het volgende:
Zelf heb ik sinds november een Bandit 600 uit 95. Bevalt me zeer goed![]()
Je moet gewoon goed zoeken en geluk hebben. Houd motor-forum en marktplaats in de gaten en je loopt vanzelf ergens tegenaan. Die van motoport is veel te duur.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 06:22 schreef NutKees het volgende:
[..]
Ik heb deze op het oog:
http://www.motoport.nl/ep(...)port/Products/893480
Vind hem wel wat aan de dure kant maar dealers zijn hier nogal schaars...
quote:Checklist:
Vooraf
Is het blok warm? (onderkant voelen) anders kun je niet testen hoe hij koud start.
Naar garantie informeren
VoorkantDe velg. (beschadiging velgrand) Vorkpoten (beschadiging? recht? Functioneerd goed?) (Als voorvork recht is, loopt spatbord evenwijdig aan wiel) Werkt de voorvering soepel? Staat van de remblokken Draai voorwiel rond, dit moet soepel kunnen. Kijk of er geen slag in zit en controleer het profiel van de band. (minimaal 1.0 mm) Zijn de banden erg aan de zijkant afgesleten? (vaak zeer schuin, dus hard, door de bocht geweest)
Sturen (Zet de motor op de middenbok met voorwiel los van de grond)Controleer of er speling zit op de voorvork of voorwiel. Draait de voorvork soepel van links naar rechts? Stand remvloeistof? (lage vloeistofstand kan versleten remblokken betekenen) (val)schade aan het stuur?
AchterkantKijk of het achterwiel recht in de achtervork staat (merkstreepjes op achtervork) De velg (beschadiging velgrand) Zit er speling op het achterwiel? Controleer profiel achterband (minimaal 1.6 mm) Kijk of de remhevel al op de limiet zit (versleten remmen) Zet stuur recht en ga een paar meter voor de motor zitten en kijk of de wielen in één lijn staan In geval van kettigaandrijving: de staat van ketting en tandwielen, en spanning van de ketting.
MotorblokLekt er olie uit kleppendeksel, cilinderkop- en voet en carterafdichtingen ? Water lekkage? Rubberen leidingen bros?
DiversenZit er roest op de motor? Functioneerd voor- en achterlicht? Remlicht? Richtingaanwijzer? Afstelling koplamp in orde? Accu (Toestand polen? Stand accuzuur? Behuizing? Slangetje aan accu?) Laat de dagteller zich resetten? Erg beschadigde, of juist fonkelnieuwe voetsteuntjes kunnen op hard rijden of een valpartij duiden. Lopen alle hendels soepel? (Afstelmogelijkheid op de maximale stand?)
MotorStart soepel met koude motor? Stationair geluid hapert niet? Stationair toerental niet te hoog? Kleur rook mag niet te blauw of (te) zwart zijn
ProefritSlipt de koppeling bij versnellen in de hoogste versnelling? (Versleten koppelingsplaten?) Geeft de motor bij het inschakelen van de eerste versnelling een grote schok, met de koppeling ingeknepen? (Versleten koppelingsplaten?) Knallen uit de uitlaat bij gas loslaten? (uitlaat niet in orde) Maakt de transmissie zingende geluiden? Rammelen of ratelen bij lage toerentallen? (distributieketting?) Werken kilometerteller, snelheidsmeter, toeren teller goed? Remt goed? Trekt de motor één kant op, of volgt ie keurig zijn weg? (losse handen) Na de proefrit nogmaals controleren op lekkages.
Tot slot:Zijn alle sleutels voorhanden? Kloppen de papieren? (klopt het framenummer?) Wat is de geschiedenis van de motor? (vorige eigenaar, grote reparaties, onderhoud)
http://www.motor-dealers.nl/motordealers-limburg.htmlquote:Op zondag 28 februari 2010 09:29 schreef NutKees het volgende:
Het is hier nogal dun gezaaid wat dealers betreft, ik kom uit zuid-limburg.
Erg mooie motor trouwens PeeJie!
Scherpquote:Op vrijdag 26 februari 2010 05:28 schreef GimmeGore het volgende:
als iedereen het vraagt, hoe kan je het dan bijna vergeten
Die lijst is not-so-very-up-to-date, veel van de kleinere zaakjes bestaan al een tijdje niet meer. Maar wat het landschap betreft hebben jullie wel gelijk. Zelf heb ik tijdens de lessen wel eens gedacht: "Wow, woon ik hier maar 15 minuten vandaan??".quote:Op zondag 28 februari 2010 16:36 schreef PeeJie_ het volgende:
http://www.motor-dealers.nl/motordealers-limburg.html
Meer als in FlevolandMaarja, zuid-limburg is wel een stukje landschap om jaloers op te zijn...
Er zijn er wel meer die al lang niet meer lessen hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 14:45 schreef NutKees het volgende:
Motor gekocht, Yamaha Fz6. Ik was helemaal verkocht na de proefrit. Woensdag oppikken...
[ afbeelding ]
Ik ga dus waarschijnlijk langzaam verdwijnen uit dit sub-forum.
Vet goed!quote:
En, lekker geredenquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:28 schreef NutKees het volgende:
Ik zal van tijd tot tijd zeker nog eens komen kijken. Toch benieuwd hoe druk het hier gaat worden in het voorjaar. Nog een klein uurtje en dan is het zover! Nog geen 6 maanden van intest tot eigen motor, had 3-4 maanden kunnen zijn zonder die sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |