VVD onder Paars wist ook wel wat stokpaardjes te verzilveren. Soms kwam het een beetje krampachtig over. PvdA kreeg voor elkaar dat niet al te veel werd ingegrepen in de publieke sector (uitkeringen, onderwijs, zorg). Er gebeurde natuurlijk wel iets, zoals het privatiseren van de ziektewet maar als je het naast de teksten van Bolkestein toentertijd legde stelde het allemaal weinig voor.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
probleem is dat het CDA eigenlijk alleen met de VVD erbij kan regeren en dan een gewillige partner is om mee te snoeien/slachten. En de VVD in een paars achtige constructie meer tegenwicht heeft
Zo was het de laatste jaren inderdaad. Het CDA is naar rechts opgeschoven in de loop van de jaren en de VVD zwabberde een beetje van links naar rechts (niet alleen in de beleving was de VVD van Dijkstal een stuk linkser, het bleek ook uit wetenschappelijk programmaanalyses).quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:16 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ik zie nauwelijks verschil tussen het huidige CDA en de VVD, in elk geval op economisch vlak. Het CDA onder Balkenende/Verhagen is economisch gezien een kopie van de VVD. Bovendien begint de VVD weer wat liberaler te worden sinds de conservatieve vleugel z'n belangrijkste gezichten is kwijtegeraakt (van Baalen, Verdonk, Kamp). Scheelt in elk geval een hoop bemoeizucht en pricacyschendingen.
Maar dan krijg je een onzalig compromis. Dan krijg je sterfhuisconstructies zoals tijdens paars. Raamwerk overeind maar geen geld. Want dat geld is er niet dankzij conservatief begroten, verankerde lastenverlichtingen en dwangmatige aflossingen van de staatsschuld. Om niet te vergeten de privatiseringen om helemaal goede sier met je begroting te maken (en eenmalige cadeautjes geven).quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Hm. Met een coalitie met PvdA en GL zullen ze dat er niet door krijgen. Met CDA wellicht wel. Dus is ga voor het eerste. Gezien de verziekte sfeer tussen CDA en PvdA zal er bij een CDA coalitie niemand zijn om de scherpe kantjes er vanaf te halen.
CDA VVD LPF en CDA VVD D66 waren opzich wel vrij rechts tochquote:Op woensdag 24 februari 2010 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een echt rechts kabinet meegemaakt dus wat mij mag het wel eens gaan gebeuren.
Die eerste hebben niet echt een goede kans gehad(Pim was dood) en die 2e weet ik niet waarom ze ermee gekapt zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CDA VVD LPF en CDA VVD D66 waren opzich wel vrij rechts toch
Van mij mag progressief het wel weer proberen na drie mislukte conservatieve regeringenquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die eerste hebben niet echt een goede kans gehad(Pim was dood) en die 2e weet ik niet waarom ze ermee gekapt zijn.
D66 fractie liep weer te zeiken om niets. De ministers wilden door.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die eerste hebben niet echt een goede kans gehad(Pim was dood) en die 2e weet ik niet waarom ze ermee gekapt zijn.
Vond ze beide goed. Prima debat, niet teveel door elkaar geen geluld.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:02 schreef Klopkoek het volgende:
wat een debiel discussie bij nova tussen rutte en bos trouwens... en clairy polak die domme, soms pesterige vragen ging stellen. "wilt u de banken nationaliseren". dat soort taal.
rutte kwam er wel goed uit. kwam door de opzet van het programma
jullie soort tuig vaart wel bij dit soort domme debatjes ja. lekker oneliners strooienquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vond ze beide goed. Prima debat, niet teveel door elkaar geen geluld.
dat laatste klopt sowieso niet want het was afgesproken dat de helft van de meevallers naar de staatschuld zouden gaan en de andere helft naar lastenverlichting.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Lubbers -III en Paars-I : Ja!
effectieve hervorm-kabinetten met doortastende bewindsvoerders
Paars-II ....Nee;
Paars-2 was _eigenlijk_ een soort van Balkenende-prequel... gebakkelei, incompetentie ministers (Jorritsma de MULO-secretaresse op EZ, Netelenbos op V&W, Zal die enkel kadootjes ging uitdelen, lachend moi-weer spelen maar betreffende de Euro zitten slapen en alle mevallers wat betreft Sociale Zekerheid eigenlijk laten 'wegvloeien' zonder aantoonbaar resultaat (*)), verder wijfelend D66-gedrag (Nacht van Wiegel en het terugtreden van D66, waarna het ontslag werd aangeboden al in 1999)
(*) Integendeel tot wat vaak bewerd wordt, heeft Paars-II geen achterstallig onderhoud op Onderwijs en Gezondheid laten ontstaan, maar is juist het tegendeel het geval .. er werd te véél geld, uit tijdelijke meevallers, gestoken in Zorg en Onderwijs, zonder hierbij duidelijke doelen te stellen ... wat vooral tot kostenopdrijving leidde, en toen de eenmalige meevallers die hiervoor gebruikt werden, uitbleven ontstond de indruk van een tekort, echter moest men in Zorg en Onderwijs hooguit terug naar de voorgaande zuinigheid en bleek dat het extra geld niet voor investeringen benut was, maar vooral voor verspilling
Ik heb me de afgelopen dagen toch onthouden van dit soort persoonlijke aanvallen maar het vuur is weer geopend neem ik aan?quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
jullie soort tuig vaart wel bij dit soort domme debatjes ja. lekker oneliners strooien
Wat klopt er niet? je ontkent namelijk nu iets heel anders... dat de tijdelijke meevallers ook benut zijn om de staatsschuld af te bouwen, of iig dat dat stond in het oorspronkelijke regeerakkoord van Paars-II, is iets wat ik verder niet ontken.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat laatste klopt sowieso niet want het was afgesproken dat de helft van de meevallers naar de staatschuld zouden gaan en de andere helft naar lastenverlichting.
Wat vond jij van Den Uyl?quote:
toen leefde ik nog niet. wat ik er over gelezen heb en gehoord was er weinig mis met dat kabinet.quote:
Natte droom van Klopkoek. Geld van anderen uitdelen.quote:
Den Uyl heeft het Nederlandse record staatsschuld laten oplopen gewonnen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
toen leefde ik nog niet. wat ik er over gelezen heb en gehoord was er weinig mis met dat kabinet.
waffel dichtquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Natte droom van Klopkoek. Geld van anderen uitdelen.
Ach die man was toch zo kansloos als iemand maar kan zijn. Wat een flapdrol.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Den Uyl heeft het Nederlandse record staatsschuld laten oplopen gewonnen.
Klopt, heb niks met dat soort sinterklaas look a likes. Geld van hard werken uitdelenquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach die man was toch zo kansloos als iemand maar kan zijn. Wat een flapdrol.
Wij moeten een kabinet vormen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, heb niks met dat soort sinterklaas look a likes. Geld van hard werken uitdelen
Prima, hoe heet jouw partij?quote:
Weer van dat gepapagaai !!!quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Den Uyl heeft het Nederlandse record staatsschuld laten oplopen gewonnen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat ik terugverlang naar Paars.
Zijn er nog lotgenoten in de zaal?
Wat is het volgende? Bordjes bij de ingangen van parken met de tekst "voor moslims verboden" ?quote:'Geen hoofddoekjes in Den Haag en Almere'
Dat wordt als het aan PVV-leider Geert Wilders ligt een belangrijke inzet bij collegeonderhandelingen in Den Haag en Almere, de twee steden waar zijn partij woensdag meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen.
Hij stelde dit donderdagavond in het RTL Nieuws. Volgens veel peilingen maakt de PVV een grote kans om in beide steden de grootste partij te worden.
Nederlandse cultuur
Eerder pleitten de lijsttrekkers van de PVV in beide steden al voor het afschaffen van hoofddoekjes in alle openbare gebouwen.
Het verbod zou overigens niet gelden voor andere zichtbare religieuze symbolen als keppeltjes of kruisjes. ''Die horen bij de Nederlandse cultuur'', aldus Wilders.
© ANP
Ja, absoluut, dat was het eerste wat bij me opkwam na de val van het huidige kabinet. Het is allemaal zó hopeloos ouderwets, betuttelend en stroperig. Buiten de PVV is er geen politieke partij waar ik werkelijk een afkeer van heb, maar het CDA begint me toch wel erg tegen te staan. De PvdA wordt vaak een regentenpartij gezien, maar daar lopen in ieder geval nog frisse en redelijk eigenzinnige types als Samson rond. Bos vind ik het ook niet slecht doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:15 schreef thettes het volgende:regeren zonder CDA is werkelijk een zegen.
Ja, en nadat ik de VVDer in Almere heb gezien denk ik dat Islamieten bij deze VVD echt wel veilig zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
Och, ik heb wel een zwak voor de CU. Koopzondagen vind ik ook een gruwel.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:43 schreef keesjeislief het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden als we een nieuw paars zouden krijgen: een regering zonder christelijke invloeden die uitgaat van cijfers en gezond verstand, en verder bewust zoveel mogelijk wegblijft van moralistische oordelen.
Aha een moslima met hoofddoekje of een oud omatje mag van de PVV straks niet meer naar pakweg de bibliotheek :'0quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:55 schreef partizan het volgende:
[..]
Wat is het volgende? Bordjes bij de ingangen van parken met de tekst "voor moslims verboden" ?
Ik respecteer iedereen maar Wilders spoort echt niet.
Ik wil zo snel mogelijk weer het gezonde verstand aan het bewind dus PAARS !!
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:43 schreef keesjeislief het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden als we een nieuw paars zouden krijgen: een regering zonder christelijke invloeden die uitgaat van cijfers en gezond verstand, en verder bewust zoveel mogelijk wegblijft van moralistische oordelen. Misschien is dat wel het beste tegengif voor het gezanik over onderbuikgevoelens, Jip- en Janneketaal, het succes van Wilders enzovoort, nl. zoveel mogelijk wegblijven uit elk 'debat' dat enkel gevoerd wordt op basis van hijgerigheid, emoties, moraliteit en andere onmeetbare en/of subjectieve grootheden waarin uiteindelijk degene met de grootste bek de meeste (media-)aandacht krijgt, en in plaats daarvan je beperken tot het uitvoeren van helder, constructief beleid gebaseerd op voldoende gedegen onderzoek.
Mjah, ik kan mij zo voorstellen dat Rutte liever Balkenende niet als premier ziet, de man heeft het na 4 pogingen nog steeds geen 4 jaar uit weten te houden. Daar zouden toch zo langzamerhand wel alarmbellen over moeten afgaan, Balkenende is geen leider, de man is gewoon ongeschikt voor de baan.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
probleem is dat het CDA eigenlijk alleen met de VVD erbij kan regeren en dan een gewillige partner is om mee te snoeien/slachten. En de VVD in een paars achtige constructie meer tegenwicht heeft
Volgens mij zei Bos in Nova dat Paars het wel allemaal makkelijker maakte of iets in die richting. Ander voordeel is dat PvdA en vvd niet in dezelfde vijver vissen. En dat Rutte nu GroenRechts (?!?!?! What the fuck is THATquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
In principe is het natuurlijk makkelijker onderhandelen en compromissen sluiten over geld dan over principes: Een beetje abortus bestaat niet, een beetje meer of minder belasting voor een inkomensgroep kan wel. Maar partijen laten zich nou eenmaal graag indelen op de sociaal-economische balans. Bovendien zijn er ook principiele breekpunten, als het paars+ zou worden, met GroenLinks erbij, dan moet de VVD natuurlijk wel opschuiven richting het liberale GroenLinks.
Het wordt een lastig verhaal, maar wat het kansrijk maakt is dat geen van de partijen die ooit met het CDA geregeerd heeft zin heeft om met het CDA te regeren. Iedereen die ermee te maken heeft gehad weet dat het achterbakse gladjakkers zijn, dat maakte Paars I ook zo aantrekkelijk. Tel daar incompetentie bij op in de persoon van Balkenende, en de wil om naar andere opties te kijken zal enorm zijn.
Dat is nou eenmaal zo. 30% van Nederland bestaat uit achterlijke miezers die een andere bevolkingsgroep als inferieur moet kunnen aanwijzen om zich goed te voelen over zichzelf.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:51 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Volgens mij zei Bos in Nova dat Paars het wel allemaal makkelijker maakte of iets in die richting. Ander voordeel is dat PvdA en vvd niet in dezelfde vijver vissen. En dat Rutte nu GroenRechts (?!?!?! What the fuck is THAT) wil
De vraag is, zal het meer afhangen van Vvd of GL? Wie loopt het eerste weg?
Wat wel teleurstellend is, is dat de PW de Vvd en ton leegeet ...
Stel dat ze naar 30 zetels gaan, dan is 1 op de 5 nederlanders een ontverantwoordelijke racist. En ja, racist. Dat Marokkaan geen ras is, is mierenneuken om maar te doen als of de PW een nette partij is.
Precies!quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
hervorm-kabinetten
afbraak-kabinetten
wanneer is het nou eindelijk eens klaar met 'hervormen'. het is gewoonweg afbreken.
We zouden niet verbaasd moeten zijn dat 20 tot 30 procent racistisch stemt, maar ja het is toch verbazend.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:Dat is nou eenmaal zo. 30% van Nederland bestaat uit achterlijke miezers die een andere bevolkingsgroep als inferieur moet kunnen aanwijzen om zich goed te voelen over zichzelf.
Die heb je altijd gehad, vroeger stemden ze dan gewoon naar de dingen die hen persoonlijk aangingen en op een partij in wie ze vertrouwen hadden. Nu menen ze een mening te moeten hebben over nationale en mondiale problematiek. Zoals dit forum duidelijk illustreert is dat te hoog gegrepen. Dan komen ze bij de PVV uit ipv bij het CDA, de VVD of de PvdA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |