abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78410228
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

probleem is dat het CDA eigenlijk alleen met de VVD erbij kan regeren en dan een gewillige partner is om mee te snoeien/slachten. En de VVD in een paars achtige constructie meer tegenwicht heeft
VVD onder Paars wist ook wel wat stokpaardjes te verzilveren. Soms kwam het een beetje krampachtig over. PvdA kreeg voor elkaar dat niet al te veel werd ingegrepen in de publieke sector (uitkeringen, onderwijs, zorg). Er gebeurde natuurlijk wel iets, zoals het privatiseren van de ziektewet maar als je het naast de teksten van Bolkestein toentertijd legde stelde het allemaal weinig voor.
De tegenprestatie was dat zeer conservatief begroot werd en alle meevallers linea recta werden gebruikt voor lastenverlichtingen en de aflossing van staatsschulden. De belastingverlaging van 2001 kwam daar nog eens bovenop. Achteraf gezien niet zo handig gedaan. De economie raakte oververhit en het raamwerk van de publieke sector bleef overeind (winst PvdA) zonder dat er geld voor was.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78410463
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:16 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ik zie nauwelijks verschil tussen het huidige CDA en de VVD, in elk geval op economisch vlak. Het CDA onder Balkenende/Verhagen is economisch gezien een kopie van de VVD. Bovendien begint de VVD weer wat liberaler te worden sinds de conservatieve vleugel z'n belangrijkste gezichten is kwijtegeraakt (van Baalen, Verdonk, Kamp). Scheelt in elk geval een hoop bemoeizucht en pricacyschendingen.
Zo was het de laatste jaren inderdaad. Het CDA is naar rechts opgeschoven in de loop van de jaren en de VVD zwabberde een beetje van links naar rechts (niet alleen in de beleving was de VVD van Dijkstal een stuk linkser, het bleek ook uit wetenschappelijk programmaanalyses).
Maar nu met de crisis heb ik het gevoel alsof de VVD een flinke ruk naar rechts maakt. De VVD belooft bijvoorbeeld onomwonden lastenverlichtingen in deze tijden en ook hebben ze verregaande plannen ten aanzien van de sociale zekerheid. Zo vinden ze dat arbeidsongeschikten op 70% van het minimumloon moeten worden gezet. Ze zouden verplicht full-time aan het werk gesteld moeten worden zonder dat ze daar 'salaris' voor krijgen. Want dat 'salaris' is de uitkering al zeggen ze. Tot slot moet het geen gewoonte meer zijn dat iedere arbeidsongeschikte een aangepaste werkplek krijgt en zouden ook de eisen naar beneden moeten worden bijgesteld (dus: minder mensen die er onder vallen en de mensen die er wel onder vallen kunnen op minder rekenen). Het is allemaal erg extreem en het gaat echt nog veel verder dan wat Donner in zijn hoofd heeft (en dat is op sommige specifieke punten al niet erg fraai).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78410850
Hm. Met een coalitie met PvdA en GL zullen ze dat er niet door krijgen. Met CDA wellicht wel. Dus is ga voor het eerste. Gezien de verziekte sfeer tussen CDA en PvdA zal er bij een CDA coalitie niemand zijn om de scherpe kantjes er vanaf te halen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_78411375
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Hm. Met een coalitie met PvdA en GL zullen ze dat er niet door krijgen. Met CDA wellicht wel. Dus is ga voor het eerste. Gezien de verziekte sfeer tussen CDA en PvdA zal er bij een CDA coalitie niemand zijn om de scherpe kantjes er vanaf te halen.
Maar dan krijg je een onzalig compromis. Dan krijg je sterfhuisconstructies zoals tijdens paars. Raamwerk overeind maar geen geld. Want dat geld is er niet dankzij conservatief begroten, verankerde lastenverlichtingen en dwangmatige aflossingen van de staatsschuld. Om niet te vergeten de privatiseringen om helemaal goede sier met je begroting te maken (en eenmalige cadeautjes geven).

Sowieso denk ik dat de PvdA lullige maatregelen moet gaan nemen. De internationale context is helaas niet anders. Er lag een kans om de internationale context te veranderen ('Bretton Woods II') waardoor het voor overheden makkelijker is om beleid te maken maar die kans is nu verkeken. Het blijft zoals het is en het blijft bijvoorbeeld heel makkelijk voor investeerders ('de markt') om onwillige overheden genadeloos te straffen.

Bankenheffingen zullen er niet van komen (nu dit plan in de VS gestrand is) en iets hogere belastingen voor de 'rijke graaiers' zetten weinig zoden aan de dijk.

Waar het wel weer op neer zal gaan komen is dat de gehandicapten in het land de klos zijn. Dat is een makkelijke groep om te pakken. Het PGB stelsel zal ongetwijfeld op de slachtbank gaan (waar ik overigens achter sta), zonder dat er iets tegenover staat.

De PvdA zal het inderdaad wat zachtaardiger aanpakken, waar de VVD het doodleuk houdt bij de frase 'PGB opheffen' (terwijl ze het ooit zelf bedacht hebben om de wachtlijsten tegen te gaan, en het individualisme en ondernemerschap te bevorderen; dit ging uiteraard gepaard met een forse herverdeling van gelden indertijd).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:55:49 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78411699
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een echt rechts kabinet meegemaakt dus wat mij mag het wel eens gaan gebeuren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 februari 2010 @ 22:03:38 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_78412173
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een echt rechts kabinet meegemaakt dus wat mij mag het wel eens gaan gebeuren.
CDA VVD LPF en CDA VVD D66 waren opzich wel vrij rechts toch
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:05:56 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78412320
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

CDA VVD LPF en CDA VVD D66 waren opzich wel vrij rechts toch
Die eerste hebben niet echt een goede kans gehad(Pim was dood) en die 2e weet ik niet waarom ze ermee gekapt zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78415857
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die eerste hebben niet echt een goede kans gehad(Pim was dood) en die 2e weet ik niet waarom ze ermee gekapt zijn.
Van mij mag progressief het wel weer proberen na drie mislukte conservatieve regeringen . Van rechts moet je het in Nederland in elk geval niet hebben als je iets wilt veranderen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78415980
nou, nou, als ik rechts iets moet nageven is dat ze altijd daadkrachtig, vlot en helder dingen weten te veranderen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78416196
wat een debiel discussie bij nova tussen rutte en bos trouwens... en clairy polak die domme, soms pesterige vragen ging stellen. "wilt u de banken nationaliseren". dat soort taal.

rutte kwam er wel goed uit. kwam door de opzet van het programma
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:19:25 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78417313
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

D66 fractie liep weer te zeiken om niets. De ministers wilden door.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:19:57 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78417354
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:02 schreef Klopkoek het volgende:
wat een debiel discussie bij nova tussen rutte en bos trouwens... en clairy polak die domme, soms pesterige vragen ging stellen. "wilt u de banken nationaliseren". dat soort taal.

rutte kwam er wel goed uit. kwam door de opzet van het programma
Vond ze beide goed. Prima debat, niet teveel door elkaar geen geluld.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:09:32 #115
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78419788
Paars.
Géén kloon van tvlxd!
pi_78425044
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vond ze beide goed. Prima debat, niet teveel door elkaar geen geluld.
jullie soort tuig vaart wel bij dit soort domme debatjes ja. lekker oneliners strooien
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78425325
Lubbers -III en Paars-I : Ja!
effectieve hervorm-kabinetten met doortastende bewindsvoerders

Paars-II .... Nee;
Paars-2 was _eigenlijk_ een soort van Balkenende-prequel... gebakkelei, incompetentie ministers (Jorritsma de MULO-secretaresse op EZ, Netelenbos op V&W, Zal die enkel kadootjes ging uitdelen, lachend moi-weer spelen maar betreffende de Euro zitten slapen en alle mevallers wat betreft Sociale Zekerheid eigenlijk laten 'wegvloeien' zonder aantoonbaar resultaat (*)), verder wijfelend D66-gedrag (Nacht van Wiegel en het terugtreden van D66, waarna het ontslag werd aangeboden al in 1999)

(*) Integendeel tot wat vaak bewerd wordt, heeft Paars-II geen achterstallig onderhoud op Onderwijs en Gezondheid laten ontstaan, maar is juist het tegendeel het geval .. er werd te véél geld, uit tijdelijke meevallers, gestoken in Zorg en Onderwijs, zonder hierbij duidelijke doelen te stellen ... wat vooral tot kostenopdrijving leidde, en toen de eenmalige meevallers die hiervoor gebruikt werden, uitbleven ontstond de indruk van een tekort, echter moest men in Zorg en Onderwijs hooguit terug naar de voorgaande zuinigheid en bleek dat het extra geld niet voor investeringen benut was, maar vooral voor verspilling

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 25-02-2010 09:58:46 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_78425585
hervorm-kabinetten

afbraak-kabinetten

wanneer is het nou eindelijk eens klaar met 'hervormen'. het is gewoonweg afbreken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78425615
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:51 schreef RM-rf het volgende:
Lubbers -III en Paars-I : Ja!
effectieve hervorm-kabinetten met doortastende bewindsvoerders

Paars-II .... Nee;
Paars-2 was _eigenlijk_ een soort van Balkenende-prequel... gebakkelei, incompetentie ministers (Jorritsma de MULO-secretaresse op EZ, Netelenbos op V&W, Zal die enkel kadootjes ging uitdelen, lachend moi-weer spelen maar betreffende de Euro zitten slapen en alle mevallers wat betreft Sociale Zekerheid eigenlijk laten 'wegvloeien' zonder aantoonbaar resultaat (*)), verder wijfelend D66-gedrag (Nacht van Wiegel en het terugtreden van D66, waarna het ontslag werd aangeboden al in 1999)

(*) Integendeel tot wat vaak bewerd wordt, heeft Paars-II geen achterstallig onderhoud op Onderwijs en Gezondheid laten ontstaan, maar is juist het tegendeel het geval .. er werd te véél geld, uit tijdelijke meevallers, gestoken in Zorg en Onderwijs, zonder hierbij duidelijke doelen te stellen ... wat vooral tot kostenopdrijving leidde, en toen de eenmalige meevallers die hiervoor gebruikt werden, uitbleven ontstond de indruk van een tekort, echter moest men in Zorg en Onderwijs hooguit terug naar de voorgaande zuinigheid en bleek dat het extra geld niet voor investeringen benut was, maar vooral voor verspilling
dat laatste klopt sowieso niet want het was afgesproken dat de helft van de meevallers naar de staatschuld zouden gaan en de andere helft naar lastenverlichting.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:12:19 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78425925
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

jullie soort tuig vaart wel bij dit soort domme debatjes ja. lekker oneliners strooien
Ik heb me de afgelopen dagen toch onthouden van dit soort persoonlijke aanvallen maar het vuur is weer geopend neem ik aan?
Bis bis bis
pi_78426431
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

dat laatste klopt sowieso niet want het was afgesproken dat de helft van de meevallers naar de staatschuld zouden gaan en de andere helft naar lastenverlichting.
Wat klopt er niet? je ontkent namelijk nu iets heel anders... dat de tijdelijke meevallers ook benut zijn om de staatsschuld af te bouwen, of iig dat dat stond in het oorspronkelijke regeerakkoord van Paars-II, is iets wat ik verder niet ontken.

enkel wijs ik erop dat het deel dat besteed is aan gezondheidszorg en onderwijs (waar het merendeel van de te besteden meevallers naartoe ging) een erg foute uitwerking heeft gehad, het is besteeds zonder goede doelstelling en enkel 'om hen wat extra geld te geven' wat juist rampzalig kan uitwerken als die eenmalige meevallers opgevat worden als 'budgetverhoging' door de ontvangers en daarna wegvallen en er bv geen werkelijke investeringen mee gedaan worden maar bv benut voor duurdere uitbatingskosten (zo werden bv ook salaris-bonussen betaald uit de meevallers, maar hiervoor de CAO-lonen niet meer met de inflatie verhoogd, wat dus eigenlijk een verstopte loons-verlaging is ... creatief boekhouden waar kennelijk een hoop domme mensen makkelijk intrapten omdat ze dachten "kadootjes te krijgen van Zalm.")

Overigens, ik ben zelf enigszins links en zeker voor een sterke collectieve overheidsdiensten, maar dan moet je juist ook de kosten goed durven te begroten en niet enerzijds bezuinigen en kunstmatig te krap begroten, om vervolgens de vermende 'meevallers' op een onverantwoorde wijze te besteden...

Dat er daadwerkelijk 50% van de meevallers benut is om de staatsschuld te verlagen stond wel in het kabinets-akkord, maar is bij mijn weten overigens niet daadwerkelijk uitgevoerd, omdat er altijd wel een politieke meerderheid in het kabinet te vinden was om om dat punt heen te glibberen; alhoewel ik darvan geen exact overzicht heb.
Naar ik meen werd er deels een truk gebruikt door de 'aflossing' te doen via extra bestedingen in het AOW-spaarfonds waarmee men dan zijn eigen staatsobligaties terugkocht die bleven bestaan als dekking van de AOW, wat deels ook gezien kan worden als een boekhoudkundige truk, de 'staatschuld' is namelijk niet afgelost, maar verschoven als schuld naar de toekomst, als financiering van de AOW (wat nu dus een heet thema is)

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 25-02-2010 10:43:32 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_78428801
owkee, dat afspraken niet grotendeels zijn nagekomen zou kunnen. daar is idd soms van afgeweken maar tot op welke hoogte weet ik niet
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78429258
Ik was destijds als 16-jarige met andere zaken bezig. Toen was alles een stuk vrediger. Dus naar die tijd verlang ik wel terug.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:46:48 #124
198365 Morendo
The Real Deal
pi_78444296
Er is toch niemand die werkelijk gelooft dat PvdA en VVD het samen eens zullen worden over 35 miljard aan bezuinigingen? Vooral nu Woutertje na de 'den Uyl-lezing' wel heel links reactionair uit de hoek komt. Zie ook het debat tussen Bos en Rutte, gisteren bij NOVA:

http://www.novatv.nl/page(...)os+en+Rutte+in+debat
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_78444662
Rutte is de reactionaire debiel
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:23:24 #126
177885 JoaC
Het is patat
pi_78445523
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte is de reactionaire debiel
Wat vond jij van Den Uyl?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_78446884
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:23 schreef JoaC het volgende:

[..]

toen leefde ik nog niet. wat ik er over gelezen heb en gehoord was er weinig mis met dat kabinet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:21:38 #128
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78450182
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:23 schreef JoaC het volgende:

[..]

Natte droom van Klopkoek. Geld van anderen uitdelen.
Bis bis bis
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:49:02 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78451619
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

toen leefde ik nog niet. wat ik er over gelezen heb en gehoord was er weinig mis met dat kabinet.
Den Uyl heeft het Nederlandse record staatsschuld laten oplopen gewonnen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78451948
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Natte droom van Klopkoek. Geld van anderen uitdelen.
waffel dicht
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:57:17 #131
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78452072
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ach die man was toch zo kansloos als iemand maar kan zijn. Wat een flapdrol.
Bis bis bis
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:02:37 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78452404
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach die man was toch zo kansloos als iemand maar kan zijn. Wat een flapdrol.
Klopt, heb niks met dat soort sinterklaas look a likes. Geld van hard werken uitdelen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:04:54 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78452530
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, heb niks met dat soort sinterklaas look a likes. Geld van hard werken uitdelen
Wij moeten een kabinet vormen.
Bis bis bis
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:05:31 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78452572
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wij moeten een kabinet vormen.
Prima, hoe heet jouw partij?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:44:20 #135
199509 partizan
sterk in onafhankelijkheid
pi_78454752
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Weer van dat gepapagaai !!!

De staatschuld is pas onder Van Agt/Wiegel uit de klauwen gelopen.

Maar goed !!........... Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt gaat iedereen het vanzelf als waarheid beschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door partizan op 25-02-2010 22:20:21 ]
Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:46:27 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78454864
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:52:20 #137
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_78455167
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat ik terugverlang naar Paars.

Zijn er nog lotgenoten in de zaal?
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:55:06 #138
199509 partizan
pi_78455294
quote:
'Geen hoofddoekjes in Den Haag en Almere'

Dat wordt als het aan PVV-leider Geert Wilders ligt een belangrijke inzet bij collegeonderhandelingen in Den Haag en Almere, de twee steden waar zijn partij woensdag meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Hij stelde dit donderdagavond in het RTL Nieuws. Volgens veel peilingen maakt de PVV een grote kans om in beide steden de grootste partij te worden.

Nederlandse cultuur

Eerder pleitten de lijsttrekkers van de PVV in beide steden al voor het afschaffen van hoofddoekjes in alle openbare gebouwen.

Het verbod zou overigens niet gelden voor andere zichtbare religieuze symbolen als keppeltjes of kruisjes. ''Die horen bij de Nederlandse cultuur'', aldus Wilders.
© ANP
Wat is het volgende? Bordjes bij de ingangen van parken met de tekst "voor moslims verboden" ?
Ik respecteer iedereen maar Wilders spoort echt niet.
Ik wil zo snel mogelijk weer het gezonde verstand aan het bewind dus PAARS !!
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:18:09 #139
199509 partizan
pi_78456564

[ Bericht 100% gewijzigd door partizan op 25-02-2010 22:19:35 ]
pi_78458270
vooral benauwend vind ik dat die man zo veel aandacht krijgt.

illustratief was dat Bos bij Nova zat en ze ook Geert Wilders, en alleen Wilders, aan het woord lieten. totaal irrelevant maar ze deden het toch
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 26 februari 2010 @ 00:43:05 #141
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_78464068
quote:

Ja, absoluut, dat was het eerste wat bij me opkwam na de val van het huidige kabinet. Het is allemaal zó hopeloos ouderwets, betuttelend en stroperig. Buiten de PVV is er geen politieke partij waar ik werkelijk een afkeer van heb, maar het CDA begint me toch wel erg tegen te staan. De PvdA wordt vaak een regentenpartij gezien, maar daar lopen in ieder geval nog frisse en redelijk eigenzinnige types als Samson rond. Bos vind ik het ook niet slecht doen.

Ik zou het heerlijk vinden als we een nieuw paars zouden krijgen: een regering zonder christelijke invloeden die uitgaat van cijfers en gezond verstand, en verder bewust zoveel mogelijk wegblijft van moralistische oordelen. Misschien is dat wel het beste tegengif voor het gezanik over onderbuikgevoelens, Jip- en Janneketaal, het succes van Wilders enzovoort, nl. zoveel mogelijk wegblijven uit elk 'debat' dat enkel gevoerd wordt op basis van hijgerigheid, emoties, moraliteit en andere onmeetbare en/of subjectieve grootheden waarin uiteindelijk degene met de grootste bek de meeste (media-)aandacht krijgt, en in plaats daarvan je beperken tot het uitvoeren van helder, constructief beleid gebaseerd op voldoende gedegen onderzoek.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_78464872
Wat echter mijn grote afkeer is van Paars was het ongebreidelde privatiseren. Ik kan het lang onder woorden gaan brengen, maar kort gezegd zie ik daardoor dergelijk beleid liever niet meer terug.

Kok was daarentegen wel een premier met de juiste stijl, ondanks dat ik het werkelijk een slappe eikel vond kort geleden bij de crisisenquete. En regeren zonder CDA is werkelijk een zegen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 01:50:48 #143
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_78465580
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:15 schreef thettes het volgende:regeren zonder CDA is werkelijk een zegen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_78467551
quote:

Ja, en nadat ik de VVDer in Almere heb gezien denk ik dat Islamieten bij deze VVD echt wel veilig zijn.
Dus als GroenLinkser denk ik dat met hun best zaken te doen valt.
Ook Neelie bevalt mij prima!
Rutte is persoonlijk wel okee, en als hij niet meer zo krampachtig de PVV probeert te concurren is hij politiek ook niet meer zo eng!

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_78467553
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:43 schreef keesjeislief het volgende:

Ik zou het heerlijk vinden als we een nieuw paars zouden krijgen: een regering zonder christelijke invloeden die uitgaat van cijfers en gezond verstand, en verder bewust zoveel mogelijk wegblijft van moralistische oordelen.
Och, ik heb wel een zwak voor de CU. Koopzondagen vind ik ook een gruwel.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_78468208
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:55 schreef partizan het volgende:

[..]

Wat is het volgende? Bordjes bij de ingangen van parken met de tekst "voor moslims verboden" ?
Ik respecteer iedereen maar Wilders spoort echt niet.
Ik wil zo snel mogelijk weer het gezonde verstand aan het bewind dus PAARS !!
Aha een moslima met hoofddoekje of een oud omatje mag van de PVV straks niet meer naar pakweg de bibliotheek :'0
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78471566
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:43 schreef keesjeislief het volgende:

Ik zou het heerlijk vinden als we een nieuw paars zouden krijgen: een regering zonder christelijke invloeden die uitgaat van cijfers en gezond verstand, en verder bewust zoveel mogelijk wegblijft van moralistische oordelen. Misschien is dat wel het beste tegengif voor het gezanik over onderbuikgevoelens, Jip- en Janneketaal, het succes van Wilders enzovoort, nl. zoveel mogelijk wegblijven uit elk 'debat' dat enkel gevoerd wordt op basis van hijgerigheid, emoties, moraliteit en andere onmeetbare en/of subjectieve grootheden waarin uiteindelijk degene met de grootste bek de meeste (media-)aandacht krijgt, en in plaats daarvan je beperken tot het uitvoeren van helder, constructief beleid gebaseerd op voldoende gedegen onderzoek.

Probleem is eigenlijk dat je dan de democratie moet afschafffen ...

Ik vermoed dat de meeste politici pragmatisch genoeg zijn om ook in te zien dat ze allemaal best door een deur kunnen ... dat ook VVD en PvdA heus niet mijlenver van elkaar zitten qua programma, maar dat ook in de PvdA genoeg mensen zitten die best bereid zijn hun oren te laten hangen naar neo-liberale experimenten en meer vrije-markt-werking ; zoals ze met Paars deden .

en dat men ook in de VVD realiseert dat juist de overheid bepaalde collectieve diensten moet leveren; Onderwijs, Gezondheidszorg en Sociale Zekerheid gewoon basis-behoeftes die de vrije markt eigenlijk _niet_ beter/goedkoper dan de Overheid zal kunnen leveren ...

Mààr... als deze partijen dat ook daadwerkelijk doen, worden ze door de kiezers kei- en keihard afgestrafd doordat die dan heel snel hun stem gaan geven aan veel extremere 'vleugel-partijen' die vooral polariseren...
de centrum-koers van de PvdA werd gevolgd door een sterk opkomende SP, die zich heel erg 'oud-Linksch' opstelde en stemmen binnensleepte met slap boe-roeperij en populstisch 'tegen-geschreeuw'... daaraan is de PvdA behoorlijk electoraal kapot gegaan en om te overleven _moet_ die wel weer naar links opschuiven.

Anderszijds, de VVD heeft het door hun realistische centrum-koers tijdens Paars zwaar te leiden gekregen van 'rechtse vleugels' die zich afsplitsden...
zeker Wilders' PVV en Verdonk's TON halen veel stemmen binnen met precies eenzelfde houding jegens typische VVD-puntjes, als de SP tov de PvdA.

(Fortuyn is overigens een interssante buitenstaander hierbinnen, aangezien het Fortuyn lukte zowel een substantieel deel van de 'volkse' PvdA-kiezers aan te spreken, alswel rechtse VVD-stemmers aan zich te binden ... maar ook hij deed dat vooral door en aanval in te zetten op de 'centrum-politiek', te polariseren en politiek 'levend te maken' juist door vel meer discussie op te zoeken)
pi_78472060
In principe is het natuurlijk makkelijker onderhandelen en compromissen sluiten over geld dan over principes: Een beetje abortus bestaat niet, een beetje meer of minder belasting voor een inkomensgroep kan wel. Maar partijen laten zich nou eenmaal graag indelen op de sociaal-economische balans. Bovendien zijn er ook principiele breekpunten, als het paars+ zou worden, met GroenLinks erbij, dan moet de VVD natuurlijk wel opschuiven richting het liberale GroenLinks.

Het wordt een lastig verhaal, maar wat het kansrijk maakt is dat geen van de partijen die ooit met het CDA geregeerd heeft zin heeft om met het CDA te regeren. Iedereen die ermee te maken heeft gehad weet dat het achterbakse gladjakkers zijn, dat maakte Paars I ook zo aantrekkelijk. Tel daar incompetentie bij op in de persoon van Balkenende, en de wil om naar andere opties te kijken zal enorm zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78473969
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

probleem is dat het CDA eigenlijk alleen met de VVD erbij kan regeren en dan een gewillige partner is om mee te snoeien/slachten. En de VVD in een paars achtige constructie meer tegenwicht heeft
Mjah, ik kan mij zo voorstellen dat Rutte liever Balkenende niet als premier ziet, de man heeft het na 4 pogingen nog steeds geen 4 jaar uit weten te houden. Daar zouden toch zo langzamerhand wel alarmbellen over moeten afgaan, Balkenende is geen leider, de man is gewoon ongeschikt voor de baan.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2010 11:47:25 ]
pi_78479287
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
In principe is het natuurlijk makkelijker onderhandelen en compromissen sluiten over geld dan over principes: Een beetje abortus bestaat niet, een beetje meer of minder belasting voor een inkomensgroep kan wel. Maar partijen laten zich nou eenmaal graag indelen op de sociaal-economische balans. Bovendien zijn er ook principiele breekpunten, als het paars+ zou worden, met GroenLinks erbij, dan moet de VVD natuurlijk wel opschuiven richting het liberale GroenLinks.

Het wordt een lastig verhaal, maar wat het kansrijk maakt is dat geen van de partijen die ooit met het CDA geregeerd heeft zin heeft om met het CDA te regeren. Iedereen die ermee te maken heeft gehad weet dat het achterbakse gladjakkers zijn, dat maakte Paars I ook zo aantrekkelijk. Tel daar incompetentie bij op in de persoon van Balkenende, en de wil om naar andere opties te kijken zal enorm zijn.
Volgens mij zei Bos in Nova dat Paars het wel allemaal makkelijker maakte of iets in die richting. Ander voordeel is dat PvdA en vvd niet in dezelfde vijver vissen. En dat Rutte nu GroenRechts (?!?!?! What the fuck is THAT ) wil

De vraag is, zal het meer afhangen van Vvd of GL? Wie loopt het eerste weg?
Wat wel teleurstellend is, is dat de PW de Vvd en ton leegeet ...
Stel dat ze naar 30 zetels gaan, dan is 1 op de 5 nederlanders een ontverantwoordelijke racist. En ja, racist. Dat Marokkaan geen ras is, is mierenneuken om maar te doen als of de PW een nette partij is.

Als het meer wordt, zeg ik mijn baan en ga ik uitkeringtrekken en importeer ik mijn nicht als fake-bruid om maar meer uitkering te krijgen en adopteer ik willekeurig 7 kiddies uit afghanistan.

pi_78479669
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:51 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Volgens mij zei Bos in Nova dat Paars het wel allemaal makkelijker maakte of iets in die richting. Ander voordeel is dat PvdA en vvd niet in dezelfde vijver vissen. En dat Rutte nu GroenRechts (?!?!?! What the fuck is THAT ) wil

De vraag is, zal het meer afhangen van Vvd of GL? Wie loopt het eerste weg?
Wat wel teleurstellend is, is dat de PW de Vvd en ton leegeet ...
Stel dat ze naar 30 zetels gaan, dan is 1 op de 5 nederlanders een ontverantwoordelijke racist. En ja, racist. Dat Marokkaan geen ras is, is mierenneuken om maar te doen als of de PW een nette partij is.
Dat is nou eenmaal zo. 30% van Nederland bestaat uit achterlijke miezers die een andere bevolkingsgroep als inferieur moet kunnen aanwijzen om zich goed te voelen over zichzelf.

Die heb je altijd gehad, vroeger stemden ze dan gewoon naar de dingen die hen persoonlijk aangingen en op een partij in wie ze vertrouwen hadden. Nu menen ze een mening te moeten hebben over nationale en mondiale problematiek. Zoals dit forum duidelijk illustreert is dat te hoog gegrepen. Dan komen ze bij de PVV uit ipv bij het CDA, de VVD of de PvdA.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78479822
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
hervorm-kabinetten

afbraak-kabinetten

wanneer is het nou eindelijk eens klaar met 'hervormen'. het is gewoonweg afbreken.
Precies!
pi_78485292
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:Dat is nou eenmaal zo. 30% van Nederland bestaat uit achterlijke miezers die een andere bevolkingsgroep als inferieur moet kunnen aanwijzen om zich goed te voelen over zichzelf.

Die heb je altijd gehad, vroeger stemden ze dan gewoon naar de dingen die hen persoonlijk aangingen en op een partij in wie ze vertrouwen hadden. Nu menen ze een mening te moeten hebben over nationale en mondiale problematiek. Zoals dit forum duidelijk illustreert is dat te hoog gegrepen. Dan komen ze bij de PVV uit ipv bij het CDA, de VVD of de PvdA.
We zouden niet verbaasd moeten zijn dat 20 tot 30 procent racistisch stemt, maar ja het is toch verbazend.
Wat ik wel merk, is stijging van het aantal mensen dat openlijk tegen mij als allochtoon durft te zeggen dat "Toch zegt Wilders wel goede dingen, hoor!" Racisme, discriminatie, oftewel het behandelen van moslims als tweederangs burgers die "nou eenmaal" minder rechten moeten hebben dan "echte" Nederlanders is volstrekt normaal geworden in Nederland, voor deze groep mensen. De ware fascisten, dat zijn zij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')