Dat is nou eenmaal zo. 30% van Nederland bestaat uit achterlijke miezers die een andere bevolkingsgroep als inferieur moet kunnen aanwijzen om zich goed te voelen over zichzelf.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:51 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Volgens mij zei Bos in Nova dat Paars het wel allemaal makkelijker maakte of iets in die richting. Ander voordeel is dat PvdA en vvd niet in dezelfde vijver vissen. En dat Rutte nu GroenRechts (?!?!?! What the fuck is THAT) wil
De vraag is, zal het meer afhangen van Vvd of GL? Wie loopt het eerste weg?
Wat wel teleurstellend is, is dat de PW de Vvd en ton leegeet ...
Stel dat ze naar 30 zetels gaan, dan is 1 op de 5 nederlanders een ontverantwoordelijke racist. En ja, racist. Dat Marokkaan geen ras is, is mierenneuken om maar te doen als of de PW een nette partij is.
Precies!quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
hervorm-kabinetten
afbraak-kabinetten
wanneer is het nou eindelijk eens klaar met 'hervormen'. het is gewoonweg afbreken.
We zouden niet verbaasd moeten zijn dat 20 tot 30 procent racistisch stemt, maar ja het is toch verbazend.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:Dat is nou eenmaal zo. 30% van Nederland bestaat uit achterlijke miezers die een andere bevolkingsgroep als inferieur moet kunnen aanwijzen om zich goed te voelen over zichzelf.
Die heb je altijd gehad, vroeger stemden ze dan gewoon naar de dingen die hen persoonlijk aangingen en op een partij in wie ze vertrouwen hadden. Nu menen ze een mening te moeten hebben over nationale en mondiale problematiek. Zoals dit forum duidelijk illustreert is dat te hoog gegrepen. Dan komen ze bij de PVV uit ipv bij het CDA, de VVD of de PvdA.
Ach dat dit kan is in Vlaanderen wel gebleken met het Vlaams Blok en in Frankrijk mocht LePen het opnemen in de tweede ronde van de presidentsverkiezingen tegen Chirac na een grote aanhang in de eerste ronde.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
We zouden niet verbaasd moeten zijn dat 20 tot 30 procent racistisch stemt, maar ja het is toch verbazend.
Op een bepaald moment verprutsen de extreemrechtsen het toch wel weer door erg domme of provocerende uitspraken. Een PVV achtige partij is weinig duurzaamquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef sneakypete het volgende:
En als je wat beter met die mensen praat blijken het bijna allemaal geen racisten te zijn. Anti-islam zijn ze natuurlijk wel, maar vaak ook niet eens van het type 'ze moeten eruit'. Ik denk dat er vooral ook veel kiezers bij zitten die de consequenties ervan niet overzien, en da's jammer (ik ga dan ook gewoon in discussie met zo iemand). maar het PVV geluid bestaat, en blijft bestaan -zal zelfs groeien- wanneer je geen rechts beleid durft te voeren. Dan neemt de onvrede alleen maar toe.
Ik hou nu een keer van blauw, paars is mij te donketquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat ik terugverlang naar Paars.
Zijn er nog lotgenoten in de zaal?
Dat ben ik met je eens en al helemaal wanneer zo'n partij heel snel opkomt en het met het type leden moet doen dat er nu zit (wat weer samenhangt met de uitspraken van Wilders zelf natuurlijk, die schrikken de wat genuanceerdere mensen op rechts af). Maar ik vind net als al die PVV-ers dat de immigratie beperkt moet worden (zeker bij mensen die toch weinig kans van slagen hebben), dat de EU niet teveel macht over ons moet krijgen (al is aan de zijlijn staan geen optie, dat weet ik), dat de belastingen niet te hoog moeten worden en dat zware vergrijpen ook zwaar gestraft moeten worden. Ik vind alleen niet net als hem dat de gehele islam aangevallen moet worden. Focus je nu op die groep die het verknalt voor iedereen. En die groep is er, en die is niet zo klein dat je het moet negeren. Maar het gaat nog altijd niet over alle moslims, bovendien kun je die toch niet allemaal wegjagen of onderdrukken al zou je het willen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op een bepaald moment verprutsen de extreemrechtsen het toch wel weer door erg domme of provocerende uitspraken. Een PVV achtige partij is weinig duurzaam.
Klopt, maar misschien wordt het tijd dat die andere partijen dan eens wat meer duidelijk maken dat ze de problemen ook willen aanpakken, alleen dan zonder dat het voor juridische of maatschappelijke problemen zorgt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:28 schreef du_ke het volgende:
En juist die anti-moslimcomponent is (samen met nog een handvol achterlijke uitspraken) het belangrijkste verschil met de meer fatsoenlijke partijen op rechts.
Volgens mij doen alle partijen dat al zeker 10 jaar lang. Maar ze hebben geen zin om de rechtstaat buitenspel te zetten. Binnen de bestaande wetten zijn de mogelijkheden al heel ruim om allerlei tuig keihard aan te pakken. En ik heb niet het gevoel dat in de toch aardig rechtse Balkenende 1-3 die aanpak nu harder of beter was dan in B4 of tijdens paars.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:31 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Klopt, maar misschien wordt het tijd dat die andere partijen dan eens wat meer duidelijk maken dat ze de problemen ook willen aanpakken, alleen dan zonder dat het voor juridische of maatschappelijke problemen zorgt.
Al zie je ook dat ze dat steeds meer gaan doen. Ze zullen ook wel moeten. En wat dat betreft heeft de PVV een functie. Het zet de debatten ten minste op scherp. Maar een regering met de PVV zie ik niet als een serieuze optie. In de kamer zijn ze soms al erg genoeg.
ik hoop dat je nog weet dat dat was vanwege een rare kiesregel, en niet omdat Lepen zo populair was?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat dit kan is in Vlaanderen wel gebleken met het Vlaams Blok en in Frankrijk mocht LePen het opnemen in de tweede ronde van de presidentsverkiezingen tegen Chirac na een grote aanhang in de eerste ronde.
Geen racisten? OOOOOOOOOOOH ja, islam is geen ras, dus het is allemaal OK! toch. Ik bedoel, BIG DEAL.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef sneakypete het volgende:
En als je wat beter met die mensen praat blijken het bijna allemaal geen racisten te zijn. Anti-islam zijn ze natuurlijk wel, maar vaak ook niet eens van het type 'ze moeten eruit'. Die zitten er ook bij, maar de meesten waarmee ik erover heb gepraat zijn vaak mensen die zich gewoon zorgen maken en willen dat de rotte appels van de straat geveegd worden. Ik denk dat er vooral ook veel kiezers bij zitten die de consequenties ervan niet overzien, en da's jammer (ik ga dan ook gewoon in discussie met zo iemand). maar het PVV geluid bestaat, en blijft bestaan -zal zelfs groeien- wanneer je geen rechts beleid durft te voeren. Dan neemt de onvrede alleen maar toe. Het einde van de LPF betekende de opkomst van de radicalere PVV. What's next?
Wat een gotzpe! De PvdA is sinds Kok al behoorlijk naar rechts opgeschoven, soms in extreme.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:31 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Klopt, maar misschien wordt het tijd dat die andere partijen dan eens wat meer duidelijk maken dat ze de problemen ook willen aanpakken, alleen dan zonder dat het voor juridische of maatschappelijke problemen zorgt.
Al zie je ook dat ze dat steeds meer gaan doen. Ze zullen ook wel moeten. En wat dat betreft heeft de PVV een functie. Het zet de debatten ten minste op scherp.
Het maakt uit. Het is nu nl. een discussie over ideeën, niet over aangeboren menselijke eigenschappen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:21 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Geen racisten? OOOOOOOOOOOH ja, islam is geen ras, dus het is allemaal OK! toch. Ik bedoel, BIG DEAL.
Dat kun je niet aantonen, je roept nu maar wat.quote:Ze vinden allemaal dat zij meer waard zijn, meer rechten moeten hebben dan allochtonen, die ze nu voor het gemak moslims noemen. Als er geen moslims in Nederland waren, hadden ze wel iets bedacht om zwarten de zondebok te maken. en als die er niet waren, dan hadden ze wel iets tegen de 1.5 milioen nederlanders met een Duitse of Belgische vader of moeder gehad.
Het is echter wel zo dat er weldegelijk groepjes jongeren zijn (Marokkaanse, ook andere) die de straten onveilig maken en het is ook zo dat je bij die groepen opvallend veel allochtonen aantreft waarbij je ook kunt constateren dat de ene groep meer vertegenwoordigd is dan de ander. En het is nogal flauw om dat af te doen als provinciale bekrompenheid indien je bedenkt dat een soortgelijke politicus als Marco Pastors het ook goed deed. Het is geen plattelandsverschijnsel en het gaat om iets dat feitelijk juist is.quote:Wat die rotte appels aangaat, het is echt NIET zo dat er marrokkaanse bendes de straat afstropen, op zoek naar witte slachtoffers. Maar als je 99% witte dorpjes als Volendam en Urk hoort is dat wel het beeld. Gewoon bullshit hypes.
Wilders is een haatzaaier, net zoals Milosevic dat was. Gelukkig hebben we hier niet zo'n wapen traditie als daar.
Rechts beleid is immigratiebeperking, meer eigen verantwoordelijkheid, meer handhaving van openbare orde (incl de middelen ertoe beschikbaar stellen),enz.quote:en rechts beleid? Wat is dat dan, structureel moslims hun rechten ontnemen, of mensen die hier geboren zijn deporteren.
Rechts beleid? Dus eigenlijk zeg je: doe wat wilders wilt, want anders stemmen mensen op .... wilders? Nee, die vlieger gaat dus niet op.
Dat slaat nergens op. Veel moslimjongeren zien nauwelijks een moskee van binnen, maar wilders wil juist die wel deporteren, omdat ze marrokaans zijn. Dus die "ideeeen" die hebben ze nauwelijks. Die aangeboren Marrokkaansheid hebben ze allemaal. En ze vinden zichzelf allemaal moslim, want ze willen net als iedereen ergens bijhoren. En ze worden zwaar verstoten door de witte groep.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:29 schreef sneakypete het volgende:Het maakt uit. Het is nu nl. een discussie over ideeën, niet over aangeboren menselijke eigenschappen.
Als Balkenende een zwak leider is dan is dat toch juist prettig voor de coalitiepartners? Dan kunnen zij grotendeels de agenda bepalen. Gerrit Zalm had dat bijvoorbeeld wel door in het kabinet Balkenende 2.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, ik kan mij zo voorstellen dat Rutte liever Balkenende niet als premier ziet, de man heeft het na 4 pogingen nog steeds geen 4 jaar uit weten te houden. Daar zouden toch zo langzamerhand wel alarmbellen over moeten afgaan, Balkenende is geen leider, de man is gewoon ongeschikt voor de baan.
Nu moet je nog langer wachten. Of je krijgt als inwoner van stad A een ziekenhuis toegewezen in stad B 160 kilometer verderop.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef Klummie het volgende:
[..]
Wachtlijsten in de zorg, een puinhoop van het onderwijs en dat in een tijd waarin men alleen jaren met een enorme economische groei kende etc.
En dat wil men weer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |