niet, maar men wil blijkbaar deze reeks ook hebben. Naast dit topic: Overleg Afghanistan zit muurvast: Den Haag weer in crisis 4quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nog 12 minuten voor een uitzending
Nergens, het is een besloten vergadering. Her en der wel wat twitterberichten. Maar aangezien het een besloten vergadering is met geheimhouding, weet ik niet of je die berichten wel moet vertrouwenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:50 schreef swarmahoer het volgende:
op dit moment? waar te volgen?
http://www.dumpert.nl/med(...)ebat_onmogelijk.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:50 schreef superworm het volgende:
Er waren gister zoveel prachtige momenten, zoals ook de fittie tussen Verbeet en Halsema. Is dat ergens terug te kijken? Of heeft iemand wellicht alles opgenomen? Valt er dan een YT-filmpje, torrent of NZB van te maken?
Op de dumpert staat een versie.. Niet gekeken, dus ik weet ook niet hoe compleet dat het is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:50 schreef superworm het volgende:
Er waren gister zoveel prachtige momenten, zoals ook de fittie tussen Verbeet en Halsema. Is dat ergens terug te kijken? Of heeft iemand wellicht alles opgenomen? Valt er dan een YT-filmpje, torrent of NZB van te maken?
GuidoHendriksquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verhagen blijkbaar weer buiten, want hij twittert. http://twitter.com/maximeverhagen
RTLZ en NOS. Denk gewoon een reguliere uitzending.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:53 schreef SeLang het volgende:
tvp
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:52 schreef Omnifacer het volgende:
Wat voor uitzending is er om 16 uur dan? Gewoon regular nieuws?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:53 schreef GuidooH het volgende:
[..]
GuidoHendriks
@MaximeVerhagen Zeg Maxime, had jij niks anders te doen dan te twitteren, misschien een kabinet omgooien? Daar zit we op te wachten!!
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:54 schreef RvLaak het volgende:
[..], nu maar hopen dat hij wel reageert
Ze zijn snel daarquote:Op 19 februari 2010 is het kabinet gevallen, omdat men het niet eens kon worden over een eventuele verlenging van de militaire missie in Uruzgan.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Balkenende_IV
[..]
Ze zijn snel daar
Wellicht geëdit door iemand met voorkennis?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze zijn snel daar
Dus Maxime zit niet alleen te twitteren, maar ondertussen ook wikipedia bij te werken?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze zijn snel daar
PvdA zal vast wel toestemmen met voorlopig uitstel van de beslissing om de alternatieven te wegen.quote:
[..]
GuidoHendriks
@MaximeVerhagen Zeg Maxime, had jij niks anders te doen dan te twitteren, misschien een kabinet omgooien? Daar zit we op te wachten!!
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dus Maxime zit niet alleen te twitteren, maar ondertussen ook wikipedia bij te werken?
al ge-editquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze zijn snel daar
Hij heeft op mij wel eens gereageerd. En dat was niet heel vriendelijk, van mij.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Op dat soort berichten niet, denk ik. Als je netjes een vraag stelt, wil ie nog wel es antwoorden
.
[..]
GuidoHendriks
quote:
Hmja, gisteren paar keer reactie van 'm gekregen, maar dat waren verder ook geen schokkende tweets van mijn kantquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hij heeft op mij wel eens gereageerd. En dat was niet heel vriendelijk, van mij.
Was niet beledigend, scheldend of onbeschoft trouwens. Ik vond hem niet collegiaal. kreeg ik berichtje terug. uitgelegd waarom ik dat vond, maar geen reactie. tja..
Verkeerde context is alleen vervelend, want die 'We zijn druk bezig' was een reactie op @teunstaal @PieterOmtzigt en @bertkuiperquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:02 schreef RvLaak het volgende:
O heerlijk... Context is belangrijk:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkeerde context is alleen vervelend, want die 'We zijn druk bezig' was een reactie op @teunstaal @PieterOmtzigt en @bertkuiper
Zal wel pauze zijn aangezien Verhage twitterd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt er nog vergaderd?
Al die stukken worden de hele dag al herhaald op Politiek 24quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:07 schreef GlowMouse het volgende:
Heeft iemand het stukje met 'ik glunder niet' nog ergens?
bertkuiper: "@MaximeVerhagen moet u niet vergaderen?"quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkeerde context is alleen vervelend, want die 'We zijn druk bezig' was een reactie op @teunstaal @PieterOmtzigt en @bertkuiper
Ja, dat werd 2 a 3 uur geleden ook gezegdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:09 schreef Toad het volgende:
Joost Vullings, Radio1: kabinet is nog niet bezig met inhoudelijke discussie, maar is bezig met napraten over TK-debat gisteravond. er wordt ook gekeken of er nog vertrouwen is etc.
Ik verwacht dat ze nu wel een standpunt aan willen nemen. Daarom moet dat debat nog even geanalyseerd worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:09 schreef Toad het volgende:
Joost Vullings, Radio1: kabinet is nog niet bezig met inhoudelijke discussie, maar is bezig met napraten over TK-debat gisteravond. er wordt ook gekeken of er nog vertrouwen is etc.
met?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef JortK het volgende:
Nu is het klaar!
Je moeder?quote:
Van de trap iddquote:
Fuuuuuu!quote:
Bert leest glunderend meequote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:13 schreef Ian_Nick het volgende:
Wat een hilariteit in dit topique. Ik hoop dat ze het zelf grappig vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zender?quote:
Volgende keer beterquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:25 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Denk ik ook een keer een scoop te hebben
Och arme.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:25 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Denk ik ook een keer een scoop te hebben
Ik moest wel lachenquote:Helaas is zojuist Balkenende V aangetreden: http://www.lucaswashier.nl/wp-content/uploads/2010/02/balkV.jpg
4 minutes ago from web
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:31 schreef Heinekenfreak het volgende:
Van de twitterpagina van FarshadBashir (SP)
link: http://twitter.com/FarshadBashir
[..]
Ik moest wel lachen
wie is nou de echte?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:31 schreef Heinekenfreak het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen
Inderdaad ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:32 schreef Dunckie het volgende:
Wel eindelijk eens een normaal gesprek van iemand met Wilders, klasse van Wester.
1ste rij, tweede van rechtsquote:
[..]
Ik moest wel lachen
[..]
Ik moest wel lachen
[..]
Ik moest wel lachen
owh? mijn vrijdagmiddag borrel moet nog beginnenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:36 schreef SeLang het volgende:
Dit wordt niks meer.
* Chips weer opbergt
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:42 schreef Krambo het volgende:
Radio 1:
'' Ze zijn nu bezig met een soort healing sessie''![]()
Tuurlijk valt het niet uit elkaar... PvdA zal wel toegeven aan Balkie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:45 schreef Robbiej het volgende:
Hoe bedoel je, healing sessie? Je meent toch niet dat na deze poppenkast het boeltje niet uit elkaar valt toch?
Het hele kabinet persoonlijk onderuit schoppen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:48 schreef BasEnAad het volgende:
Godsamme, moeten we naar Den Haag komen ofzo! We moeten jullie niet meer!
VAL!!!!
omdat het gewoon doorlooptquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
waarom heet dit topic spoeddebat, terwijl het spoeddebat allang over is
Idd, thnx 4 reminder.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:55 schreef Kwaliteit het volgende:
Benieuwd of er zometeen wat nieuw nieuws is, op RTL Nieuws
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:57 schreef Kwaliteit het volgende:
btw, is er geen wekelijks gesprek van de minister president vandaag? of heb ik het gemist???
Volgens mij is het gesprek met de MP altijd na Een Vandaag en meestal is het gesprek eerder opgenomen. Een enkele keer wordt het gesprek na NOVA uitgezonden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:57 schreef Kwaliteit het volgende:
btw, is er geen wekelijks gesprek van de minister president vandaag? of heb ik het gemist???
nee hoor, in de middag met de pers altijd live op politiek 24 rond 15:00 of 16:00 uurquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij is het gesprek met de MP altijd na Een Vandaag en meestal is het gesprek eerder opgenomen. Een enkele keer wordt het gesprek na NOVA uitgezonden.
Waarom haak je af, het is fucking ongeloofwaardig, dat hele kabinet!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:02 schreef FTWO het volgende:
Ik haakte bij de dat gesprek tussen Wester en Wilders bij de eerste vraag: U gebruikte vaak het woord "ongeloofwaardig": Tekst Wilders...
De persconferentie is idd. altijd 's middags (na de ministerraad). Maar er is ook een gesprek met de MP (of diens plv.) dat wordt uitgezonden op tv.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:03 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
nee hoor, in de middag met de pers altijd live op politiek 24 rond 15:00 of 16:00 uur
Nicequote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:12 schreef Kwaliteit het volgende:
politiek24
VRIJDAG LIVE: Chat nu met politiek redacteur Toof Brader over de spanning in Den Haag. Live op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
http://livestreams.omroep.nl/nos/politiek24-bb
Bron?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:20 schreef Sphere het volgende:
*** UPDATE: De ministerraad is zojuist afgelopen. We weten het zo.
okquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:22 schreef Robbiej het volgende:
@ Wise,
Nee maar die loopt vaak wat achter of werkt maar half.. kan ook niet doorklikken naar twitter want dan krijg ik weer een leuke firewall msg
Gelukkig maakt Geert zich ook met de dag belachelijkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:23 schreef Kwaliteit het volgende:
geertwilderspvv
Kabinet nog steeds bezig. Zal gezellig zijn in Treveszaal. Buigen, barsten, uitstellen? Wat een circus. Hup naar Koningin en dan naar UWV!
Vertel mij wat. Al twee dagen lang ben ik aan het hopen op niks, blijkbaar. Maar kom op, dit houden ze toch niet nog een volledig jaar vol?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:30 schreef Dynd het volgende:
Ik had gisteren deze dag wat spectaculairder voorspelt.
klinkt alsof er een voorstel ligt...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:50 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
In kabinet schorsingen voor beraad in kleine kring
less than a minute ago from web
Hoop het niet, tenzij het voorstel is om het kabinet onderuit te schoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
klinkt alsof er een voorstel ligt...
Men houdt heel erg aan dit topic vast op de 1 of andere manierquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:56 schreef ErikT het volgende:
Waarom zijn er nou 2 topics hierover? Deze had beter niet geopend kunnen worden, er is nu geen spoeddebat.
Je weet het nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:55 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Hoop het niet, tenzij het voorstel is om het kabinet onderuit te schoppen.
2.10 - 2.40quote:
oei.. klinkt niet bestquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:02 schreef superworm het volgende:
Op radio 1 zojuist de update dat het PvdA-smaldeel zich heeft teruggetrokken in een zaal náást de Treveszaal. Ze zijn nu dus afgescheiden van elkaar overleg aan 't plegen.
Sambal bij?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
kabinet heeft net rijsttafel besteld....
Al weer?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef Sphere het volgende:
Fritswester
Maar daar gaan ze vast nog een tijdje de tijd voor nemen, zal vandaag wel niks boeiends meer bekend wordne.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef Bensel het volgende:
moet zeggen, dit hele gebeuren is hoogst vermakelijk. zowel PcdA als het CDA zitten met de handen in het haar, toenadering betekent voor beide partijen gezichtsverlies. niet toenaderen betekent grondwettelijk uit elkaar vallen van het kabinet
Het stemmenverlies is voor het CDA als oorlogszuchtige Gristenen veel groter dan het voordeel van de pvdaquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef Bensel het volgende:
moet zeggen, dit hele gebeuren is hoogst vermakelijk. zowel PcdA als het CDA zitten met de handen in het haar, toenadering betekent voor beide partijen gezichtsverlies. niet toenaderen betekent grondwettelijk uit elkaar vallen van het kabinet
Denk het haast wel, als ze nu "al" apart overleggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:13 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Maar daar gaan ze vast nog een tijdje de tijd voor nemen, zal vandaag wel niks boeiends meer bekend wordne.
Dat moet dan haast wel betekenen dat een van de twee partijen door de knieën gaat?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk het haast wel, als ze nu "al" apart overleggen.
Niet per se, helaas. Kan ook betekenen dat niemand ook maar een millimeter wil toegeven & dat ze nu intern overleggen wat te doen hiermee.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:17 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Dat moet dan haast wel betekenen dat een van de twee partijen door de knieën gaat?
Als de pvda door de knieën gaat dan kunnen ze wel inpakkenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kabinet al gevallen?
Ja, maar andersom toch net zo? 't Zou leuk zijn als ze eens aan Nederland denken in plaats van aan zichzelfquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:19 schreef Deprater het volgende:
[..]
Als de pvda door de knieën gaat dan kunnen ze wel inpakken
Precies, als ze dat nou eens gaan doen misschien komt er dan nog wat van ..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar andersom toch net zo? 't Zou leuk zijn als ze eens aan Nederland denken in plaats van aan zichzelf
In de 'iets belangrijker' categorie wist hij ook te melden dat er 75% kans is op een vallend kabinet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef Sphere het volgende:
Fritswester
Doet het hier ook niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:20 schreef Kwaliteit het volgende:
Wie heeft er overigens UPC Internet?
sinds een weekje ofzo werken de livestreams op http://www.upc.nl/upclive/tv_en_film/tv_kijken/nederland_1/
niet meer bij mij. storing? of ligt dit aan mij?????
De CDA-achterban is het in meerderheid eens met verleninging van de missie in Uruzgan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:15 schreef Deprater het volgende:
[..]
Het stemmenverlies is voor het CDA als oorlogszuchtige Gristenen veel groter dan het voordeel van de pvda
Ook van fritswester dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef GuidooH het volgende:
Vertrouwen is weg, eenheid kabinetsbereid ver te zoeken en bijna niet te repareren, kabinet stevent op val af
half a minute ago from web
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Vertrouwen is weg, eenheid kabinetsbereid ver te zoeken en bijna niet te repareren, kabinet stevent op val af
Wat een schokkend nieuws.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Tja, wandelgangen? Ze zijn nu ook aan het eten he... Maar goed, het is Frits Wester, die zou vast wel goed geïnformeerd zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:30 schreef wise het volgende:
ik vraag me af hoe hij dit allemaal weet. Het is een besloten vergadering zonder media
In Den Haag wil het wel eens een beetje lekkenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:30 schreef wise het volgende:
ik vraag me af hoe hij dit allemaal weet. Het is een besloten vergadering zonder media
Als hij het maar blijft roepen dan heeft hij vanzelf wel een keer gelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Dit zei hij in P&W vorige maand ook al.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Frits Wester krijgt nog altijd inside-info uit het CDA. En anders lekt de PvdA wel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:30 schreef wise het volgende:
Doet het bij mij prima. (ook UPC)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:20 schreef Kwaliteit het volgende:
Wie heeft er overigens UPC Internet?
sinds een weekje ofzo werken de livestreams op http://www.upc.nl/upclive/tv_en_film/tv_kijken/nederland_1/
niet meer bij mij. storing? of ligt dit aan mij?????
Ik hoop dat die CDA-journalist nu eens gelijk heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Frits Wester krijgt nog altijd inside-info uit het CDA. En anders lekt de PvdA wel.
Jij gaat op Geert stemmen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat die CDA-journalist nu eens gelijk heeft.
Door hem bijv.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:30 schreef wise het volgende:
quote:
quote:De 31-jarige CDA'er helpt hem vanaf februari bij het dragen van zijn spullen
En toen stopte je maar met lezen? Journalisten baseren hun informatie nu op de contacten die ze hebben met de politiek assistenten van de ministers.quote:
Nu komen we ergens!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:51 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Het gaat niet meer over Uruzgan, alleen nog over vertrouwen. En dat is weg. Val nabij.
less than 20 seconds ago from web
En dat weet Frits allemaal....?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:51 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Het gaat niet meer over Uruzgan, alleen nog over vertrouwen. En dat is weg. Val nabij.
less than 20 seconds ago from web
Ja, Frits weet dat!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dat weet Frits allemaal....?
wat Frits vertelde is zojuist bevestigd door RADIO 1quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dat weet Frits allemaal....?
12 uurquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:54 schreef Kwaliteit het volgende:
volgens radio1: kan nog HEEL LAAT worden vanavond
Het best denkbare scenarioquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:56 schreef Klopkoek het volgende:
Tering, op radio1 is zo'n Elseviermiep al verheugd op het vooruitzicht op een minderheidskabinet met de PVV voor de gedoogsteun.
Want? Waarom moet de PVV niet lekker plaats gaan nemen in een kabinet?quote:
Ik zal een glas champagne voor je drinken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben er vanavond niet bij. Zul je net zien dat ze nu wel de stekker eruit gaan trekken.
Omdat we die schreeuwlelijken niet als minister moeten willen hebben. CDA en VVD kunnen de ministers wel leveren. Van tevoren kunnen de partijen dan met de PVV afspraken maken over belangrijke onderwerpen. Buiten de onderwerpen om zal in de kamer telkens moeten worden gezocht naar een meerderheid. Prachtige democratie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Want? Waarom moet de PVV niet lekker plaats gaan nemen in een kabinet?
Geniet er dan maar van.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:01 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik zal een glas champagne voor je drinken.
Je krijgt dan gewoon een LPF kabinet val... Tja een paar maanden lol mee is misschien ook niet verkeerd om de PVV vervolgens lam te leggen. Zijn die ook weer mooi opgeruimd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Want? Waarom moet de PVV niet lekker plaats gaan nemen in een kabinet?
En nu graag de werkelijke reden.... dit is het reclamepraatje. Want zo'n grote fan ben jij niet eens van de democratie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:02 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Omdat we die schreeuwlelijken niet als minister moeten willen hebben. CDA en VVD kunnen de ministers wel leveren. Van tevoren kunnen de partijen dan met de PVV afspraken maken over belangrijke onderwerpen. Buiten de onderwerpen om zal in de kamer telkens moeten worden gezocht naar een meerderheid. Prachtige democratie.
Islamiseringquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Om LPF toestanden te voorkomen kan men het beste de Deense constructie gebruiken, maar zo ver is het natuurlijk nog niet. Eerst moet D66 kapot, anders krijgen we een VVD PvdA D66 GroenLinks hyper-islamisatie kabinet.
Veel neo-conservatiever krijg je het niet met alle puzzelstukjes in de kamer. Uiteraard perfect in jouw straatje.quote:
Wat een fantasieloze troll zeg, tering ....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
IslamiseringHet enige wat dit land nog kan redden. Want elke 10 buitenlanders erbij betekent 7 tot 8 PvdA stemmen
Preciesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Veel neo-conservatiever krijg je het niet met alle puzzelstukjes in de kamer. Uiteraard perfect in jouw straatje.
Zegt de opperbrilsmurfquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat een fantasieloze troll zeg, tering ....
Er stond nog een vraag open. Of houd je het bij dat reclamepraatje van 'het is een zegen voor de democratie'. Instabiliteit is namelijk nooit een zegen voor de democratie.quote:
Paars IIIquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
IslamiseringHet enige wat dit land nog kan redden. Want elke 10 buitenlanders erbij betekent 7 tot 8 PvdA stemmen
Hoe bedoel je instabiliteit? CDA en VVD zijn dikke vrienden en op alle belangrijke beleidsterreinen zullen afspraken worden gemaakt met de PVV. Op andere terreinen kan iedereen gewoon z'n gang gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er stond nog een vraag open. Of houd je het bij dat reclamepraatje van 'het is een zegen voor de democratie'. Instabiliteit is namelijk nooit een zegen voor de democratie.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je instabiliteit? CDA en VVD zijn dikke vrienden en op alle belangrijke beleidsterreinen zullen afspraken worden gemaakt met de PVV. Op andere terreinen kan iedereen gewoon z'n gang gaan.
Kortom. Het populistische gekanker op het trage Nederland zal alleen maar erger gaan worden. En de link tussen mandaat en beleid wordt alleen maar verder vertroebeld. Helaas precies zoals rechts het graag ziet. Is ook een vermaarde VVD tactiek: laat de overheid in de soep lopen en ga daarna daarop kankeren. Werkt prima.quote:'Minderheidsregeringen zijn trager en instabieler'
ACHTERGROND, Van onze buitenlandredacteur Nanda Troost op 28 april '03, 08:07, bijgewerkt 27 januari 2006 17:24
AMSTERDAM - Laat er maar een minderheidsregering komen, zei Annemarie Jorritsma van de VVD zondag in Buitenhof. Scandinavië weet niet beter. In Denemarken is het tevredenheid alom. Maar in Zweden en Noorwegen zijn de ervaringen slechter.
'Een minderheidsregering? Een meerderheidsregering, dat zou pas een shock geven.' Erik Kristinsen van LO, de Deense FNV, kan zich niet heugen dat Denemarken werd geregeerd door een coalitie die de meerderheid had. Hij rekent terug: nu een centrumrechtse minderheidsregering, daarvoor acht jaar sociaal-democraten, daarvoor.
Kristinsen ziet geen probleem. 'Democratisch gezien is een minderheidsregering zelfs goed. Er worden hier altijd veel open discussies gevoerd. Het duurt hooguit wat langer voordat besluiten worden genomen.'
Regeringen in Scandinavië zijn de afgelopen decennia per definitie minderheidsregeringen.
Desondanks wonen de Scandinaviërs in alles behalve bananenrepublieken. Het welvaartspeil behoort tot het hoogste ter wereld en de Scandinavische verzorgingsstaat is een voorbeeld voor velen.
Een minderheidsregering stelt andere eisen aan politici, zegt de Deense politicoloog Hans Jåån Nielsen. 'Er moet boven alles open onderhandeld worden. Speel nooit vals, want je haalt dan één keer de buit binnen en daarna nooit meer.' Verder ziet Nielsen geen beperkingen. 'Twintig jaar geleden betaalde de belastingdienst voor driekwart mee aan mijn huis. Inmiddels krijg ik nog slechts eenderde terug. Als gevolg van een ingrijpende maatregel van een minderheidsregering.'
De meeste kritiek op minderheidsregeringen klinkt in Noorwegen en Zweden. Ze werken trager, zijn instabieler en voor de kiezer wordt de politiek er niet duidelijker op. 'Er wordt een ander spel gespeeld', zegt de Noorse politicologe Hanne Marthe Narud. In plaats van onderhandelingen vooraf, als de coalitie wordt gevormd, wordt achteraf onderhandeld. En dan keer op keer, bij elk besluit dat wordt genomen.
Narud: 'Het ene moment worden gevechten geleverd met links, het andere moment met rechts. Wat moet de kiezer daarmee? Het is denk ik niet voor niets dat bij de laatste verkiezingen 50 procent van de kiezers op een andere partij stemde.'
De Zweed Olof Petersson schreef een kritisch stuk. 'De band tussen wat de kiezer beslist en welke regering dat oplevert is helemaal zoek. Verliest de Britse premier Tony Blair de verkiezingen dan treedt hij af. In Zweden niet. Wij hebben bijna altijd een sociaal-democratische premier, of hij nu wint of verliest. Het is absoluut niet duidelijk wie verantwoordelijk is. De begroting heeft de steun van de Groenen en Communisten, die officieel niet regeren. Maar als het om de oorlog tegen Irak gaat of deelname aan de euro zijn ze weer tegen. Soms lijkt het of de regering in de oppositie zit en de oppositie regeert.'
Ook in Noorwegen liep het mis, midden jaren negentig. Het bleek ineens zo goed als onmogelijk het land te regeren. Waarom? Emiritus hoogleraar Henry Valen weet het nog steeds niet. 'Het systeem van minderheidsregeringen functioneerde uitstekend, maar plots waren de partijen veel ambitieuzer, wilden veel meer zelf bepalen wat er moest gebeuren. Er kwamen steeds wisselende coalities die per kwestie afspraken probeerden te maken, maar wat niet lukte. De strijd rond het lidmaatschap van de EU creëerde een crisis die we nooit te boven zijn gekomen. Een discussie die opkomt, is dat voortaan eerst moet worden geprobeerd een meerderheidsregering te vormen.'
Narud verbaast zich erover dat de mogelijkheid van een minderheidsregering in Nederland zelfs maar wordt geopperd. 'In Noorwegen beschouwen we Nederland als hét voorbeeld van een land waar altijd coalities kunnen worden gesloten. Ik dacht dat jullie een minderheidsregering als teken van zwakte beschouwden. Dat betekent dat er nu verschillen zijn waar jullie niet uitkomen. Dat verbaast me, ik dacht altijd dat Nederland bruggen kon bouwen.'
Het lijkt mij ook geen succes in de NL situatiequote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Kortom. Het populistische gekanker op het trage Nederland zal alleen maar erger gaan worden. En de link tussen mandaat en beleid wordt alleen maar verder vertroebeld. Helaas precies zoals rechts het graag ziet. Is ook een vermaarde VVD tactiek: laat de overheid in de soep lopen en ga daarna daarop kankeren. Werkt prima.
ik denk eerlijk gezegd niet dat de PVV zo snel opgeruimd is. groot verschil met LPF: geen (grote) interne conflicten, wegens het hebben van een leider.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je krijgt dan gewoon een LPF kabinet val... Tja een paar maanden lol mee is misschien ook niet verkeerd om de PVV vervolgens lam te leggen. Zijn die ook weer mooi opgeruimd.
Niks te beleven vooralsnog.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ik kom net binnenvallen; hoe is de stand van zaken?
gelijk aan gisteren, ze zijn het nog niet eensquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
gelijk aan gisteren, ze zijn het nog niet eens
quote:
Ze zijn rijst aan het eten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
Als je op elke keer dat een kabinet op dit punt heeft gestaan gaat drinken ontwikkel je een aardig alcoholprobleemquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:21 schreef eriksd het volgende:
Staat op omvallen. Proost alvast.
Ook niet irrelevant: in Noorwegen zijn de partijen wat gelijkwaardiger aan elkaar. In Nederland is het CDA al decennia de spil van de politiek. Met een minderheidskabinet kun je rare situaties krijgen dat oppositiepartijen op audiëntie moeten komen bij de premier, en dus aan stevig oppositie voeren niet toe komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook geen succes in de NL situatie
Zal ik het glas over je heen gieten?quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je op elke keer dat een kabinet op dit punt heeft gestaan gaat drinken ontwikkel je een aardig alcoholprobleem
Hard maar waarquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je op elke keer dat een kabinet op dit punt heeft gestaan gaat drinken ontwikkel je een aardig alcoholprobleem
Gister heb ik ook niets kunnen zien.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
gelijk aan gisteren, ze zijn het nog niet eens
quote:
Daarnaast zie ik het de Nederlandse oppositiepartijen het ook niet pikken om alleen betrokken te worden wanneer de premier daar zin in heeft. Een samen met de PVV doorgedrukt voorstel over Moslims zal er vast voor zorgen dat een ander voorstel waar ze het inhoudelijk niet mee oneens zijn wordt getorpedeerd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook niet irrelevant: in Noorwegen zijn de partijen wat gelijkwaardiger aan elkaar. In Nederland is het CDA al decennia de spil van de politiek. Met een minderheidskabinet kun je rare situaties krijgen dat oppositiepartijen op audiëntie moeten komen bij de premier, en dus aan stevig oppositie voeren niet toe komen.
Is dat twitter?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:24 schreef Dynd het volgende:
fritswester
zo uitzending 19.30 RTL Nieuws spanning te snijden op Binnenhof; kabinet stevent op breuk af 1 minutes ago from web
Nog niet maar het weekend is nog lang niet voorbijquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gister heb ik ook niets kunnen zien..
Maar ik verwachtte eigenlijk dat Balkenende zou toegeven en dat het brandje geblust zou zijn, maar dat is dus niet zo.
Blijkbaar denken een hoop mensen dat een overheid die zich op grote schaal met het prive-leven van mensen bemoeien goed is. Ze denken vast allemaal dat het alleen anderen aangaat, en henzelf niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Veel neo-conservatiever krijg je het niet met alle puzzelstukjes in de kamer. Uiteraard perfect in jouw straatje.
Die zijn er tenminste open over. Itt 'de liberalen' die op heimelijke wijze de verhoudingen in de maatschappij van bovenaf willen sturen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar denken een hoop mensen dat een overheid die zich op grote schaal met het prive-leven van mensen bemoeien goed is. Ze denken vast allemaal dat het alleen anderen aangaat, en henzelf niet.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:29 schreef remlof het volgende:
Kunnen ze bij een minderheidskabinet niet gewoon op dee eerste zittingsdag een motie van wantrouwen tegen het gehele kabinet indienen?
Gewoon om de toon alvast te ztten
Je hebt toch internet?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:31 schreef GuidooH het volgende:
Houden jullie me op de hoogte?Geen rtl4 hier...
Ikke niet.. je kijkt zelf maar.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:31 schreef GuidooH het volgende:
Houden jullie me op de hoogte?Geen rtl4 hier...
Parenclub Verlegen Veulen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:30 schreef Equites het volgende:
[..]
Ga je vanavond nog naar die parenclub dan ouwe?
't Moet juist verbeteren toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben er weer, is de situatie al ''goed'' verslechterd?
Pleasure2gether met Gabyquote:
Vallen natuurlijk.quote:
Dus hij is gewend aan het vallen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:35 schreef Omnifacer het volgende:
Van Middelkoop heeft nogal eens een uitglijder trouwens
Ja duhhhquote:
En twitter?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:38 schreef Toad het volgende:
motie rottenberg/kelder: geen smsjes meer in de kamer
En vooral een herhaling van zetten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:39 schreef Equites het volgende:
Die gasten praten wat af zeg. Zou je toch tierelier van worden.
Nog even en er komen twitter-debatten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Politiek dichter bij de burger
Schaakmat.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
En vooral een herhaling van zetten.
Interactie met de burger tijdens het debat, moeten we ja of nee stemmen , twitter nu #Motie294quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:42 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Nog even en er komen twitter-debatten.
Vertrouwen in Balkenende 4quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:38 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Wat een gezelligheid.. Volgens @fritswester moet iedereen, in een rondje, vertrouwen uitspreken in elkaar, dan wel in Balkenende 4...
Dat is bijna net zoiets als vertrouwen op de FOK! crewquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |