SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Wat is de waarde wat erin zit ?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Jeuj, brief van de TNT post over dat ik even mag verklaren wat er in het pakket van GFS zit en wat de waarde is voordat ze het vrijgeven bij de douane
Iemand hier ervaring mee?
180 dollar, en op de bon staat 30 dollar aan repair partsquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is de waarde wat erin zit ?
Dan mag je waarschijnlijk nog even 2,7 invoerrechten gaan betalen en 19% btw omdat het bedrag boven de 150 euro zit..quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Jeuj, brief van de TNT post over dat ik even mag verklaren wat er in het pakket van GFS zit en wat de waarde is voordat ze het vrijgeven bij de douane
Dan zou het verder geen probleem mogen zijn en moeten ze het zo doorsturen. Misschien is je pakketje er wel uit gepikt ter controle.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
180 dollar, en op de bon staat 30 dollar aan repair parts
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Enw at hij zegt natuurlijk, kosten zijn voor ons allemaalquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pff, mooi kudt. Geen ervaring mee. Laat maar weten als de kosten hoger uitvallen, dat is immers ook ons risico.
Sterker nog, hij gaf het zelf aan dat ze in prijs waren verlaagdquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of hij weet niet dat ze nieuw voor onder de 400 euro te krijgen zijn.
Vind ik ook!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou het verder geen probleem mogen zijn en moeten ze het zo doorsturen. Misschien is je pakketje er wel uit gepikt ter controle.
Het is niet jouw probleem dat ze 30 in plaats van 180 dollar op de bon zetten.
Dat moet wel goed komenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pff, mooi kudt. Geen ervaring mee. Laat maar weten als de kosten hoger uitvallen, dat is immers ook ons risico.
Juistquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:06 schreef Dribbel_ het volgende:
180 dollar is nog altijd 130e dus dan zit je onder die 150e
Moet je wel wachten tot eind van de maand, dan heb ik mijn loon pasquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Enw at hij zegt natuurlijk, kosten zijn voor ons allemaal
Hangt er van af hoe ze rekenen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:06 schreef Dribbel_ het volgende:
180 dollar is nog altijd 130e dus dan zit je onder die 150e
filmpje maakt me stiekem best enthousiastquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:09 schreef blckbb het volgende:
Hmmm ik begin nu toch te twijfelen aan een Les Paul of een Epiphone Dot. Ik weet nog niet helemaal welke richting ik op wil en een Les Paul is over het algemeen toch iets meer rock-achtiger? Ik wil zowel keiharde rock kunnen spelen als voorzichtige Rock and Roll. Wat is 't beste?
Dan heeft hij er totaal geen verstand van. Je had hem meteen moeten verkopen. Zo'n bod krijg je niet weer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:08 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Sterker nog, hij gaf het zelf aan dat ze in prijs waren verlaagd
tevens tvp
Wat voor soort bands versta je onder keiharde rock ?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:11 schreef blckbb het volgende:
[..]
filmpje maakt me stiekem best enthousiast
Edit: oh en deze
Ik wil zegmaar spelen van The Beatles tot AC/DC, Metallica tot Chuck Berryquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor soort bands versta je onder keiharde rock ?
Persoonlijk vind ik die (semi)hollowbodies niet zo geschikt voor keiharde rock.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:09 schreef blckbb het volgende:
Hmmm ik begin nu toch te twijfelen aan een Les Paul of een Epiphone Dot. Ik weet nog niet helemaal welke richting ik op wil en een Les Paul is over het algemeen toch iets meer rock-achtiger? Ik wil zowel keiharde rock kunnen spelen als voorzichtige Rock and Roll. Wat is 't beste?
dat klinkt anders helemaal niet zo slecht als je 't mij vraagt hoorquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Meursault het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die (semi)hollowbodies niet zo geschikt voor keiharde rock.
Je kunt ze het beste allebei gewoon eens proberen en kijken of het geluid je bevalt.
Dat denk ik dat je toch beter voor een solidbody kan gaan ipv zo'n semihollowbodie ding, maar het kán in principe wel op allebei maar je hebt toch een ander sorot klank, dus het beste is inderdaad als je je geld bij elkaar hebt een lijstje maken met wat je opties zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik wil zegmaar spelen van The Beatles tot AC/DC, Metallica tot Chuck Berry
Ik heb een tijd geleden op eentje gespeeld en was er niet echt kapot van.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:11 schreef blckbb het volgende:
[..]
filmpje maakt me stiekem best enthousiast
Edit: oh en deze
Zonder. Alleen de kosten voor de onderdelen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe ze rekenen.
Als de vanaf de dollar omrekent naar euro's dan klopt dat wel.
Maar als je van euro's naar dollar rekent, dan kom je een stuk hoger uit en zou je waarschijnlijk boven de 150 euro uitkomen.
@Dean
Is die 180 dollar met of zonder verzendkosten?
Komt omdat die gast gewoon goed kan spelen. Ik vind het geluid nét niet eigenlijk, dit soort muziek klinkt echt beter op een solid body. Deze heeft wat mij betreft te weinig bite en sustain, zeg maar. Het is mooi voor semi-overstuurde blues en rock & roll, niet voor harde rock. My two cts.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:19 schreef blckbb het volgende:
[..]
dat klinkt anders helemaal niet zo slecht als je 't mij vraagt hoor
die heeft ook wel watquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:21 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb een tijd geleden op eentje gespeeld en was er niet echt kapot van.
Je zou ook naar een Hagstrom Viking kunnen kijken
Mja ik vraag me meer af hoe zo'n ding overeind blijft bij het metal ritme werkquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef blckbb het volgende:
MooiDie gast heeft goeie filmpjes staan. Helemaal geen slechte metal klank voor een semi hollow body
Ik heb het een beetje uitgezocht toen ik op mijn onderdelen zat te wachten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:21 schreef Cynic het volgende:
Ik weet ook niet hoe het zit met dat invoerrechten verhaal en een bepaalde grensbedrag.
Weet alleen wel dat ik ook al een keer gewoon extra heb moeten dokken voor een doosje snaren....
Tsja wat voor soort gitaar raad je dan wel aan? Waar je zoals ik al zei van AC/DC tot Chuck Berry mee kan spelenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ik vraag me meer af hoe zo'n ding overeind blijft bij het metal ritme werk
SG misschien nog een optiequote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja wat voor soort gitaar raad je dan wel aan? Waar je zoals ik al zei van AC/DC tot Chuck Berry mee kan spelen
Een SG. Kun je alles mee spelen van blues t/m death metalquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja wat voor soort gitaar raad je dan wel aan? Waar je zoals ik al zei van AC/DC tot Chuck Berry mee kan spelen
Deze http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/epiphone/g-400-hcquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een SG. Kun je alles mee spelen van blues t/m death metal.
SG.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dan kom je met de verzendkosten er bij, als je omrekent van euro naar dollar, op zo'n 158 euro uit.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zonder. Alleen de kosten voor de onderdelen.
Daar weten we toevallig nog erg goede en erg voordelige upgrade opties voorquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Deze http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/epiphone/g-400-hc
of deze http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/epiphone/sg-special-eb
Fout!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Die laatste zal niet zoveel vorostellen, die 1e is een prima gitaar ben alleen niet heel erg weg van de elementen, heb em zelf ook alleen met andere hardware eropquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan kom je met de verzendkosten er bij, als je omrekent van euro naar dollar, op zo'n 158 euro uit.
En ze rekenen helaas altijd in hun voordeel.
1 2 3 4 | Shipping 46.00 Tax 0.00 Total 224.74 |
Culemborgquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef Daantke het volgende:
blckbb Waar woon je? Misschien woont er wel een member in de buurt waar je een van die modellen uit kunt testen
En ik zeg: Een Explorer, kun je van U2 tot Metallica spelen!![]()
psst, kopen? Als je Dean lief aankijkt...
De Vintage gaat helaas iets (lees: nogal) over mijn budget heenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die laatste zal niet zoveel vorostellen, die 1e is een prima gitaar ben alleen niet heel erg weg van de elementen, heb em zelf ook alleen met andere hardware erop
Maar de Vintage versie van die SG is een stuk beter dan die G400 van Epiphone
Daar kwam ik ook helaas pas achter nadat ik die gekocht had
Volgende week komt er een promo uit van een band waarvan één van de gitaristen deze gitaar met exact dat element gebruikt heeftquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Fout!
Deze, is veel beter. En mooier. En in perfecte staat [heb hem zelf uitvoerig bekeken].
http://link.marktplaats.nl/321327221
Mijn doosje snaren kostte anders echt wel minder dan 150 euroquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje uitgezocht toen ik op mijn onderdelen zat te wachten.
Als het bedrag van je bestelling onder de 150 euro blijft, dan wordt het zo doorgestuurd.
Zit je daar boven, dan betaal je 2,7% over het totale bedrag aan invoerrechten voor onderdelen van instrumenten.
En daarnaast mag je ook nog eens 19% btw gaan betalen.
Damn, dan kom je zelfs als je van dollar naar euro rekent net boven de 150 euro uit.quote:
Vintage zitten precies in dat budget van die G400quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Culemborg
[..]
De Vintage gaat helaas iets (lees: nogal) over mijn budget heen
Nou, lekker dan. Klootzakkenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Damn, dan kom je zelfs als je van dollar naar euro rekent net boven de 150 euro uit.
Dat gaat waarschijnlijk zo'n 40 euro duurder worden.
Edit: O wacht, je bedoelt het merk vintage?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vintage zitten precies in dat budget van die G400
http://www.janmorien-gitaren.nl/index.php?cPath=15_30_203&osCsid=113c0b7af768a45e7da849832b9720a8quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:39 schreef blckbb het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/el(...)one/sg-custom-ex-emg
Of is dat wéér een andere versie?
heb je een link waar ze die van jou verkopen?
Het merk Vintage.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:39 schreef blckbb het volgende:
[..]
Edit: O wacht, je bedoelt het merk vintage?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.janmorien-gitaren.nl/index.php?cPath=15_30_203&osCsid=113c0b7af768a45e7da849832b9720a8
Daar heb je een rij vintage gitaren
"Vintage" als merk he
niet als type/model
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:39 schreef blckbb het volgende:
[..]
Edit: O wacht, je bedoelt het merk vintage?
Juistemquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.janmorien-gitaren.nl/index.php?cPath=15_30_203&osCsid=113c0b7af768a45e7da849832b9720a8
Daar heb je een rij vintage gitaren
"Vintage" als merk he
niet als type/model
Misschien hadden ze juist het idee, dat iedereen dan bij hun uitkomt ook als je er niet op zoekt maar heeft het gewoon verkeerd uitgepaktquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef Witchfynder het volgende:
Vintage is marketingtechnisch een echt ongelukkig gekozen naam.
Dat dacht ik ook. Toen zag ik Killing Joke live.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Meursault het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die (semi)hollowbodies niet zo geschikt voor keiharde rock.
Ik vind het niet mooi. Ik heb 't zelf ook geprobeerd. Svyatagor verwoordt het goed, het is het gewoon net niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef blckbb het volgende:
MooiDie gast heeft goeie filmpjes staan. Helemaal geen slechte metal klank voor een semi hollow body
deze vind ik wel watquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het merk Vintage.
Hier, bijvoorbeeld.
Goede keusquote:
http://www.janmorien-gitaren.nl/product_info.php?cPath=15_30_203&products_id=2447&osCsid=113c0b7af768a45e7da849832b9720a8 zelfs nog 30 euro goedkoper.quote:
Rode versie vind ik meteen té Ac/Dc achtigquote:
Ik ken Jan Morien niet, maar kan je de Groove Factory meer dan van harte aanbevelenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:46 schreef blckbb het volgende:
[..]
Rode versie vind ik meteen té Ac/Dc achtig
Bij die Jan Morien kan je zeker nergens even testen
Zomaar een gitaar bestellen vind ik maar niks om eerlijk te zijn.
beetje jammer dat de Groove Factory hier 180 km vandaan zitquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ken Jan Morien niet, maar kan je de Groove Factory meer dan van harte aanbevelen
25quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:50 schreef blckbb het volgende:
[..]
beetje jammer dat de Groove Factory hier 180 km vandaan zit
Hmmm 85 km, da's alweer iets beterquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Jan Morien is een relaxte zaak en je krijgt je gitaar goedkoop, ik heb al m'n gitaren daar gehaald, je komt binnen (kleine zaak) je krijgt een kop koffie en je kan rustig wat gaan proberen hij helpt je met uitkiezen en als ze het niet hebben besteld hij het voor je en meestal is het dan ook retesnel binnen.
Hij zal altijd onder de feedback prijs enz zitten dus qua dat zit je altijd goed
In Delft toch? Lijkt me wat beter aan te reizen vanuit Komkommerburg..uh..Culemborg.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Jan Morien is een relaxte zaak en je krijgt je gitaar goedkoop, ik heb al m'n gitaren daar gehaald, je komt binnen (kleine zaak) je krijgt een kop koffie en je kan rustig wat gaan proberen hij helpt je met uitkiezen en als ze het niet hebben besteld hij het voor je en meestal is het dan ook retesnel binnen.
Hij zal altijd onder de feedback prijs enz zitten dus qua dat zit je altijd goed
yepquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In Delft toch? Lijkt me wat beter aan te reizen vanuit Komkommerburg..uh..Culemborg.
Met een akoestische + element vast ook welquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:55 schreef Cynic het volgende:
Je kan met elke gitaar toch zo ongeveer metal spelen?
quote:
Ik zou anders best een Blackjack willen, die zijn echt wel heel goed.quote:
Ik vond ze in de prijsklasse tot 500e gewoon echt tegenvallen daarna worden ze wel beter, maar ik vind ze een stuk minder relax spelen dan die LTD gitaren. Maar dat blijft ook persoonlijkquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zou anders best een Blackjack willen, die zijn echt wel heel goed.
?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:00 schreef guitarist het volgende:
[..]
Je vergeet 'een paar' strokes.
Er zit wel heeel erg raar veel reverb achtig iets effect op danquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:11 schreef Daantke het volgende:
Ja ik heb geen zin om een stuk vier keer te doen als het toch zelfde is
Staat er rechts bij
UX1, enter sandman settings, opgenomen met hp webcam ding
Zit je in de badkamer te luisteren?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er zit wel heeel erg raar veel reverb achtig iets effect op dan
Ja ik fok altijd in badquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zit je in de badkamer te luisteren?.
Gegeven dat reclames als "have a happy period" op televisie komen, lijkt het me niet iets waar je in kan falen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik moet reclames gaan maken denk ik
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat reclames als "have a happy period" op televisie komen, lijkt het me niet iets waar je in kan falen.
Triest ventjequote:
Mag ik een suggestie geven ?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:51 schreef The_Dean het volgende:
Dillemma
Nieuwe gitaar en oefenversterker? Of toch gaan voor een fatsoenlijke nieuwe laptop [vergt nog wat doorsparen]?
Hebben we het al over gehad, ben er nog niet vanaf gewekenquote:
Haha it's a jokequote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hebben we het al over gehad, ben er nog niet vanaf geweken
quote:
Daar was ik al een beetje bang voor, aangezien ik mijn bestelling een paar dagen later in huis had.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef The_Dean het volgende:
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Fout!
Deze, is veel beter. En mooier. En in perfecte staat [heb hem zelf uitvoerig bekeken].
http://link.marktplaats.nl/321327221
Ja, vond het na de 'Into Foreign Customs' ook al lang duren voor de volgende update...quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Daar was ik al een beetje bang voor, aangezien ik mijn bestelling een paar dagen later in huis had.
Geen ervaring verder mee, maar succes!
Zeg dat er cocaïne inzit. Dan denken ze dat je liegt dus laten ze het pakketje door.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Jullie helpen mij altijd, dan help ik graag terugquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
![]()
Heb ik Dean even goed opgevoed!
PM me maar voor een leuk prijs, mocht je geinteresseerd zijn...
Nou, dat risico loop ik liever niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zeg dat er cocaïne inzit. Dan denken ze dat je liegt dus laten ze het pakketje door.
Een Asus 1201N vind ik ook wel gaafquote:
quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nou, dat risico loop ik liever niet.
Ben wel eens gevraagd toen ik de ML te koop had [ook op het Dean forum], dat als ik hem naar hun wou versturen ze 300 dollar extra zouden geven als ik er een zak wiet in zou verstoppen
Darn, dat ding is ook wel erg mooi..quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
![]()
Heb ik Dean even goed opgevoed!
Uiteraardquote:
Ik denk dat ze het pakketje gewoon niet vertrouwen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, vond het na de 'Into Foreign Customs' ook al lang duren voor de volgende update...
Dat was 1 feb... dat er gewoon meer dan twee weken overheen gaat voor ik de brief krijg vind ik belachelijk. Mijn emailadres en mobiele nummer staan gewoon op de pakbonnen van GFS.
Ja.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zo heb je ook eindelijk wat ontdekt
Blalblab mac blalblab windows blalbalb dean blalbalb gibson blabla fender blalbalb rubberduck blalbalbquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:17 schreef Metalfreak het volgende:
Heb ik trouwens iets gemist in deze en de vorige topics? Wie maakt de samenvatting?
Tyf op.quote:
Nja, de brief is onderweg, hoop dat ze het snel verwerken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het pakketje gewoon niet vertrouwen.
Ik hoorde net dat je normaal gesproken gewoon een acceptgiro krijgt met het bedrag wat je nog extra moet betalen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:07 schreef GoodGawd het volgende:
oh wacht jij hebt een les paul hè, nou dan weet ik het ook niet hoor met dat blok hout
Mooizo.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:08 schreef GoodGawd het volgende:
tot zover deze 4 op een rij. ik ben weer weg
Als ik mijn Gain helemaal open draai, dan hoor ik ook een piep.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:09 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
in dit geval is het idd met mn les paul. met ene strat moet je echt een pedaal hebben of bij je amp gaan staan wil je oversturing hebben maar gisteren met mn lp was het dus constant onder het spelen door enz.
quote:
low/high input verschilt ook flink met humbuckers.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Gister trouwens constant oversturing. Nu is dat niet zo gek bij een LP tegenover een Strat. Maar het was echt heel vaak. En het kwam ook alleen maar uit mijn versterker. Het was niet de PA ofzo.
De gitaarbouwer heeft mijn brug element wel een stuk omhoog gezet. Zou het daardoor kunnen komen? Dat ie juist een tikje te hoog staat?
Dank u, niets gemist dus?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Blalblab mac blalblab windows blalbalb dean blalbalb gibson blabla fender blalbalb rubberduck blalbalb
Zo
Geen dank
quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:22 schreef Cynic het volgende:
23 April support van Anathema in Bibelot bevestigd
Zo!quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:22 schreef Cynic het volgende:
Maar dat hout van de body is wel super.quote:
Das waarquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar dat hout van de body is wel super.
No offence maar kun je iemand van die leeftijd niet veel beter naar een muziekschool sturen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:11 schreef Daantke het volgende:
Had ik al gezegd dat k gitaarles ga geven aan een negenjarig joch
ff inlezen op gitaarnet
Daar stond hij al een jaar voor ingeschreven, en het zou nog twee jaar duren voordat er weer plekken beschikbaar warenquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
No offence maar kun je iemand van die leeftijd niet veel beter naar een muziekschool sturen?
Ja, dan duurt het wel erg lang. Slecht van die muziekschool dan dat ze niet een extra leraar aantrekken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:23 schreef Daantke het volgende:
[..]
Daar stond hij al een jaar voor ingeschreven, en het zou nog twee jaar duren voordat er weer plekken beschikbaar waren
bij nader inzien wil ik mijn eerdere post edittenquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:34 schreef KaMo het volgende:
Menno, geef me eens wat zangles
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:18 schreef Daantke het volgende:
Heeft die blckbb nou nog gereageerd, anders heb ik voor niks zo'n slechtsupergetalenteerd filmpje gemaakt
Nee, nog erger zelfs.quote:
Ja, niet meer zingen. En dat is ook heel serieus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:45 schreef KaMo het volgende:
O, tips?
En dan heel serieus, heeft iemand tips?
Dan moet je het vooral blijven doen maar neem dan zangles.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:54 schreef KaMo het volgende:
En wat als ik dat wel wil, ik wil in mijn eentje volledige nummers kunnen schrijven/opnemen, dus mét zang.
Het moet toch te leren zijn?
Ja misschien moet ik inderdaad wat minder snel tevreden zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 02:06 schreef Dribbel_ het volgende:
En probeer je gehoor te verbeteren, dat zou je zelf ook moeten terughoren, dat je het tijdens het zingen neit hoort is tot daar aan toe als je het zonder koptelefoon op doet kan het raar overkomen. Maar als je het terugluisterd moet het toch wel opvallen ?
das dan wel weer vet... nu nog ff in de 013quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:22 schreef Cynic het volgende:
Oh, hai. Alsnog vind ik zo'n semi hollow body niet eens zo slecht klinken voor metalquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:18 schreef Daantke het volgende:
Heeft die blckbb nou nog gereageerd, anders heb ik voor niks zo'n slecht filmpje gemaakt
Ik voor geen micrometerquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:14 schreef The_Dean het volgende:
Och, ik kan ook voor geen meter zingen.
Ik kan net zo goed zingen als ik gitaar kan spelenquote:
Ik doe al meer dan een jaar met dezelfde snarenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ook.
Vanavond maar nieuwe snaren op leggen. Moet er de 27ste mee optreden.
Op die ukulele zitten nog de fabriekssnaren en die zijn erg kort afgeknipt. Ik moet zo'n ding natuurlijk linkshandig maken en de A-snaar wil niet meer blijven zittenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:31 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik doe al meer dan een jaar met dezelfde snarenSpeel er dan ook niet zo gek vaak op
Hmm lastig iddquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op die ukulele zitten nog de fabriekssnaren en die zijn erg kort afgeknipt. Ik moet zo'n ding natuurlijk linkshandig maken en de A-snaar wil niet meer blijven zitten. Dus ja, zet ik er maar helemaal nieuwe snaren op
.
Ben wel blij met mijn bariton ukulele.
Maar die knaap heeft het wel vaker over dingen waar hij niks van weet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik ben het er trouwens absoluut niet mee eens dat je mooi zingen niet kan leren. Da's echt klinkklare onzin.
Bestaat nietquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:44 schreef Robar het volgende:
Vraagje aan de muzikanten hier.
Wat is zo een beetje de ideale leeftijd om te beginnen met gitaar spelen?
Leg eens uit?quote:
Hoe vroeger hoe beter zou ik zeggen. Ik ben er vlak voor mijn 15e mee begonnenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Ik snap best, dat aanleg een hele grote rol speelt en dat een muzikaal iemand op zijn dertigste nog fantastisch gitaar kan leren spelen. Maar er zal toch een leeftijd zijn waarop je het best kunt starten, omdat dat het moment is waarop een kind zich sterk kan ontwikkelen op het muzikale vlak? Er zal een leeftijd zijn waarop je het het beste kunt stimuleren als ouder, or am I wrong?
Geen idee. Violisten houden 5 of 8 aan. Dit heeft iets te maken met de vorming van een kind. Tussen 5 en 8 is het kind met heel andere dingen bezig (zoals leren lezen en schrijven). Dit zal vast ook wel op gitaarspelen slaan, maar tenzij je 's werelds beste klassieke gitarist ofzo wil worden hoef je daar echt niet naar te kijken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:44 schreef Robar het volgende:
Vraagje aan de muzikanten hier.
Wat is zo een beetje de ideale leeftijd om te beginnen met gitaar spelen?
Een maat van me heeft die foto gemaakt, ik niet. Ik vind het wel een leukequote:Op donderdag 18 februari 2010 10:42 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik zou 't bord meenemen. Leuk souvenirtje voor op m'n kamer
Ja je bent verkeerdquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Ik snap best, dat aanleg een hele grote rol speelt en dat een muzikaal iemand op zijn dertigste nog fantastisch gitaar kan leren spelen. Maar er zal toch een leeftijd zijn waarop je het best kunt starten, omdat dat het moment is waarop een kind zich sterk kan ontwikkelen op het muzikale vlak? Er zal een leeftijd zijn waarop je het het beste kunt stimuleren als ouder, or am I wrong?
Jammer dat er nergens een bordje Culemborg Terweijde te vinden is hier, anders had ik er zoeentje meegenomenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een maat van me heeft die foto gemaakt, ik niet. Ik vind het wel een leuke. Net zo leuk als het Britse "this sign is not in use"
.
Kinderen onder de 10 die viool of piano leren bespelen doen dat ook maar zelden omdat zij dat willen. Zelf die beslissing maken doen de meesten pas in de formatieve jaren (12-18). Ik ben ook begonnen op mijn 14de.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja je bent verkeerd, sowieso is iedereen verschillend natuurlijk en het is gewoon persoonsgebonden, de drijfveer is motivatie.
Kinderen leren dingen vaak sneller aan dan oudere mensen maar zijn sneller afgeleid en moeilijker gemotiveerd te houden. En het is gewoon een kwestie van veel oefenen dus even wat per week spelen gaat hem niet worden je moet er wel echt mee bezig zijn.
En je kan een kind wel stimuleren om het te spelen maar de motivatie moet toch uit het kind zelf komen, gedwongen iets leren is nooit leuk.
Want?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Jammer dat er nergens een bordje Culemborg Terweijde te vinden is hier, anders had ik er zoeentje meegenomen
Met die rellen jwz. Dat is over 25 jaar nog meer waard dan een Fender Stratocaster uit de jaren 70 ofzoquote:
Plezier is het allerbelangrijskte uiteraard en mocht mijn zoon er geen plezier in hebben zal ik hem ook zeker niet pushen. Maar ik wil hem wel graag stimuleren, omdat ik het juist ook goed vind voor zijn ontwikkeling.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geen idee. Violisten houden 5 of 8 aan. Dit heeft iets te maken met de vorming van een kind. Tussen 5 en 8 is het kind met heel andere dingen bezig (zoals leren lezen en schrijven). Dit zal vast ook wel op gitaarspelen slaan, maar tenzij je 's werelds beste klassieke gitarist ofzo wil worden hoef je daar echt niet naar te kijken.
Als je 35 bent en je wilt leren gitaar spelen moet je vooral beginnen. Wat is belangrijker; dat je technisch de beste bent of dat je er lol mee hebt?.
Ja is het ook als hij het ook echt wil dan is stimuleren het belangrijkst. En het punt is dan dat je waarschijnlijk het best een goeie particuliere leraar kan vinden die daar goed mee kan opschieten. Wat ik van veel mensen hoor die hun kinderen op een muziekschool doen is dat ze een hoop theorie voor hun smoel krijgen waardoor ze weer gedemotiveerd raken terwijl ze gewoon eigenlijk het liefst snel resultaat willen zien in de vorm van simpele leuke liedjes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Plezier is het allerbelangrijskte uiteraard en mocht mijn zoon er geen plezier in hebben zal ik hem ook zeker niet pushen. Maar ik wil hem wel graag stimuleren, omdat ik het juist ook goed vind voor zijn ontwikkeling.
Ik ben er op mijn 20e mee begonnen. Leek me gewoon leuk, en heb een starterssetje gehaald. Heb verder ook niet de intentie de allerbeste te worden, gewoon leuk wat dingen spelen die ik vet vind en lekker raggen in mijn band.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoe vroeger hoe beter zou ik zeggen. Ik ben er vlak voor mijn 15e mee begonnenRedelijk laat imo
Volgens mij heb ik het dus niet zo verkeerd als jij zegtquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja je bent verkeerd, sowieso is iedereen verschillend natuurlijk en het is gewoon persoonsgebonden, de drijfveer is motivatie.
Kinderen leren dingen vaak sneller aan dan oudere mensen maar zijn sneller afgeleid en moeilijker gemotiveerd te houden. En het is gewoon een kwestie van veel oefenen dus even wat per week spelen gaat hem niet worden je moet er wel echt mee bezig zijn.
En je kan een kind wel stimuleren om het te spelen maar de motivatie moet toch uit het kind zelf komen, gedwongen iets leren is nooit leuk.
Dat snap ik wel. Ik hoor ook wel van mensen die zo vroeg zijn begonnen dat ze het niks vonden en liever buiten speelden, maar rond hun 20ste blij waren dat ze het geleerd hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Plezier is het allerbelangrijskte uiteraard en mocht mijn zoon er geen plezier in hebben zal ik hem ook zeker niet pushen. Maar ik wil hem wel graag stimuleren, omdat ik het juist ook goed vind voor zijn ontwikkeling.
Precies hetzelfde hier alleen dan op m'n 17e. Dacht altijd dat het heel moeilijk was, totdat ik een vriend wat powerchords zag spelen, toen had ik zoiets van, hey dat kan ik ook welquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ben er op mijn 20e mee begonnen. Leek me gewoon leuk, en heb een starterssetje gehaald. Heb verder ook niet de intentie de allerbeste te worden, gewoon leuk wat dingen spelen die ik vet vind en lekker raggen in mijn band.
Ja niet per definitie fout dat dat niet goed is maar meer het punt waarop je het het best kan leren dat hangt van een hoop meer factoren af dan leeftijd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:00 schreef Robar het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het dus niet zo verkeerd als jij zegt![]()
Maar onder stimuleren versta ik ook motiveren en niet dwingen. Dat werkt inderdaad altijd averechts en zal ik ook zeker nooit doen.
Het probleem met kinderen is, zoals Dribbel_ al zegt, dat ze weinig discipline kennen. Kinderen kunnen dingen laten liggen die ze eigenlijk wel erg leuk vinden. Je zal je kind toch soms moeten dwingen naar gitaarles te gaan, want zo jong staan ze zelf niet altijd op tijd klaar te springen. Maar ja, zolang hij eenmaal daar het naar z'n zin heeft is het prima.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:00 schreef Robar het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het dus niet zo verkeerd als jij zegt![]()
Maar onder stimuleren versta ik ook motiveren en niet dwingen. Dat werkt inderdaad altijd averechts en zal ik ook zeker nooit doen.
Hèhè, mijn zoon is pas 7 maandenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja is het ook als hij het ook echt wil dan is stimuleren het belangrijkst. En het punt is dan dat je waarschijnlijk het best een goeie particuliere leraar kan vinden die daar goed mee kan opschieten. Wat ik van veel mensen hoor die hun kinderen op een muziekschool doen is dat ze een hoop theorie voor hun smoel krijgen waardoor ze weer gedemotiveerd raken terwijl ze gewoon eigenlijk het liefst snel resultaat willen zien in de vorm van simpele leuke liedjes.
Een leraar die daar mee om kan gaan is dus erg belangrijk.
Hoe oud is je zoon eigenlijk ?
Tja mooi is een begrip dat voor iedereen anders isquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik ben het er trouwens absoluut niet mee eens dat je mooi zingen niet kan leren. Da's echt klinkklare onzin.
Of een topadvocaatquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het probleem met kinderen is, zoals Dribbel_ al zegt, dat ze weinig discipline kennen. Kinderen kunnen dingen laten liggen die ze eigenlijk wel erg leuk vinden. Je zal je kind toch soms moeten dwingen naar gitaarles te gaan, want zo jong staan ze zelf niet altijd op tijd klaar te springen. Maar ja, zolang hij eenmaal daar het naar z'n zin heeft is het prima.
Je moet wel bedenken of gitaar ook wel het goede instrument voor je zoon is. Alleen omdat jij gitaar tof of nuttig vindt (zo neem ik aan), wil dat niet zeggen dat hij dat vindt. Misschien heeft hij meer aanleg om een geweldige jazzklarinettist te worden.
Nja, wou het al een paar jaar, maar mocht niet van ouders [even zo'n periode, groeit hij wel uit]. Toen speelde broertje eens bij de buren op de drums, en wou daarop een drumkit. Dat vonden mijn ouders wel een goed idee, voor zijn motoriek enzo, en toen ook maar een startsetje voor mij dusquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier alleen dan op m'n 17e. Dacht altijd dat het heel moeilijk was, totdat ik een vriend wat powerchords zag spelen, toen had ik zoiets van, hey dat kan ik ook wel
En toen ook zo slim geweest om een startersset te halen
wist ik veel
haha, ja, dat indrukken bij de fret... ik dacht tussen de snaren te moeten zitten, wist ik toen veel... gelukkig snel verder gegaan op een betere manierquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef blckbb het volgende:
Hmmm het begon bij mij tijdens muziekles. Ik kwam ook pas na de tweede keer dat ik speelde dat je de snaren moest indrukken bij die fretten
't beviel me wel en een vriend had nog een setje liggen omdat hij nooit speelde. Heeft toen zijn gitaar + hoes + versterker + kabel aan mij verkocht voor 80 euro. En zo geschiedde
True, true, de toekomst zal nog moeten uitwijzen welke richting het wordt en of hij het ook echt leuk en interessant vindt. Overigens was nu de vraag gericht op gitaar spelen, maar ik had net zo goed over piano kunnen beginnen. Het ging mij er meer om wat de juiste leeftijd was om iets met muziek te gaan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het probleem met kinderen is, zoals Dribbel_ al zegt, dat ze weinig discipline kennen. Kinderen kunnen dingen laten liggen die ze eigenlijk wel erg leuk vinden. Je zal je kind toch soms moeten dwingen naar gitaarles te gaan, want zo jong staan ze zelf niet altijd op tijd klaar te springen. Maar ja, zolang hij eenmaal daar het naar z'n zin heeft is het prima.
Je moet wel bedenken of gitaar ook wel het goede instrument voor je zoon is. Alleen omdat jij gitaar tof of nuttig vindt (zo neem ik aan), wil dat niet zeggen dat hij dat vindt. Misschien heeft hij meer aanleg om een geweldige jazzklarinettist te worden.
Dat hangt ook van het kind af. Bij mijn neefje is dat bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Eerst drukte ik de snaar tegen de frets zelf aan, dat werkte niet. Toen dacht ik dat ik de alleen met mijn vinger op de snaren moest, werkte ook niet. Iets later kwam ik erachter dat je achter het draad moest indrukkenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
haha, ja, dat indrukken bij de fret... ik dacht tussen de snaren te moeten zitten, wist ik toen veel... gelukkig snel verder gegaan op een betere manier
Dit dus!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef brother52 het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen (ik hoop het niet voor ze). Dan krijgen ze zeker een muzikale basis mee. Wat ze er dan verder mee doen mogen ze zelf weten maar het is wel iets wat niet mag ontbreken in de opvoeding.
Dat is inderdaad ook wat ik wil, maar wat versta jij precies onder een muzikale basis?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef brother52 het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen (ik hoop het niet voor ze). Dan krijgen ze zeker een muzikale basis mee. Wat ze er dan verder mee doen mogen ze zelf weten maar het is wel iets wat niet mag ontbreken in de opvoeding.
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wat ik wil, maar wat versta jij precies onder een muzikale basis?
Dat zeg ik altijd niks mis mee tochquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).
Ik heb nooit van die mensen uit kunnen staan dat als je aan hen vraagt van wat voor muziek zij houden, zij antwoorden 'oh gewoon, wat er maar op staat'.
Ik bedoel niet dat je een brede smaak hebt, maar ik heb het over mensen zónder smaak. Gewoon volledig apathisch en kritiekloos maar alles aannemen wat op hen af wordt gevuurd. Van die types die inschakelen op TMF, een artiest zien en dan denken "nou het is op tv dus moet ik het maar leuk vinden". Ja ik heb ze echt gekend!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik altijd niks mis mee toch![]()
ik luister echt vanalles
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonderquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb nooit van die mensen uit kunnen staan dat als je aan hen vraagt van wat voor muziek zij houden, zij antwoorden 'oh gewoon, wat er maar op staat'.
Nou er gaan in mijn nieuwe kamer zat platenhoezen aan de muur hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonder.
Je kan aanhoorbaar zingen leren. Mooi, tja, dat blijft altijd een subjectief verhaal, maar de juiste toon leren zingen (en die lang genoeg aanhouden) is voor de meeste mensen gewoon een haalbare kaart.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gekquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonder.
Valt bij mij wel mee, heb t soms ook liever stilquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gek
Qua klank blijft het vooral een verhaal van spieren en gebruik maken van de holtes in je hoofd. De één hoeft daar minder moeite voor te doen dan de ander maar tenzij je echt lichamelijk niet in staat bent mooi te zingen (door een verlamming aan je stembanden ofzo) kunnen de meeste mensen echt wel een heel scala aan verschillende klanken produceren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan aanhoorbaar zingen leren. Mooi, tja, dat blijft altijd een subjectief verhaal, maar de juiste toon leren zingen (en die lang genoeg aanhouden) is voor de meeste mensen gewoon een haalbare kaart.
's ochtends vaak wat naar 3FMquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Valt bij mij wel mee, heb t soms ook liever stil
Maar grootste deel van de tijd staat er inderdaad een plaat op, of een album via m'n laptop aan. Naar radiozenders luister ik vrijwel nooit.
Ik heb alleen 1 input.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
low/high input verschilt ook flink met humbuckers.
Ow vreselijk inderdaad, van die mensen die op het ene moment een plaat horen het helemaal niets vinden "omdat ze die niet kennen". Een paar maanden later wordt diezelfde plaat grijsgedraaid op de radio als megahit of weet ik veel wat en dan vinden ze 'm ineens geweldig...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).
ik heb een zeikende vriendin die maar blijft ratelen dus ik heb het liever stilquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gek
Vandaar "aanhoorbaar".quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:42 schreef Cynic het volgende:
Dus het gaat echt wel verder dan de discussie dat "mooi" subjectief is.
Gelijk even getest.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:48 schreef Witchfynder het volgende:
Wat word je werk toch freaky als je tegelijk Protest The Hero aan het luisteren bent.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gelijk even getest.
Een collega zit me nu wel heel erg vreemd aan te kijken.
We zitten hier altijd met oordopjes in maar die was ik net vergeten in te pluggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Mijn collega zat vanochtend heel hard Opeth te luisteren. Da's wel naar om mee te beginnen in de ochtend. Maar nu ben ik alleen in deze ruimte. Mensen die langs lopen kijken soms wel vreemd naar binnen dat ik in mijn eentje hier zit te rocken.
Als die kerel en Jurgen (van Conorach) er zijn dan is het helemaal feest. Hoor je alles door elkaar van Anathema tot Dimmu tot Behemothquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:09 schreef brother52 het volgende:
[..]
We zitten hier altijd met oordopjes in maar die was ik net vergeten in te pluggen.
Ik heb er nu wel een paar collega's bij die helemaal niets meer van mijn muzieksmaak snappen.
Had ik maar collega's die Opeth luisteren. Daar kan ik de ochtend prima door komen.
Ja, dat vind ik dus het grote nadeel van veel muzieklessen, je begint altijd op zo'n kutinstrument waardoor je motivatie tot ver onder het nulpunt zakt. Zo ook bijvoorbeeld bij de harmonie in ons dorp, zag eeen hele hoop kinderen toen afhaken toen ze eerst 2 jaar op een blokfluit moesten gaan spelen. Dat wil toch niemand? Dan maar iets moeilijker beginnen, maar wel op iets wat je zelf ook leuk vindt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:50 schreef brother52 het volgende:
Ik ben veel te laat begonnen met gitaarspelen.
Mijn ouders hebben me toen ik een jaar of 6 was wel op muziekles gestopt (AMV, blokfluit, orgel).
Maar omdat er bij ons in de buurt niemand was die gitaarles gaf (ook niet op de muziekschool) heb ik op mijn 13e alle instrumenten aan de wilgen gehangen, ook mede doordat ik een leraar had die niet wist hoe hij iemand van een jaar of 12 gemotiveerd kon houden en erg slecht les gaf.
Rond mijn 22e eerst even de gitaar van mijn zus geleend en vrij snel daarna een brak starterssetje gekocht.
Tijdens het werk kan ik echt geen metal aanhoren op de een of andere manier... Een collega van me heeft dat wel altijd opstaan in de TD-ruimte. Als ik daar een keer moet zitten word ik gek, terwijl ik het zo ook vaak zelf luister.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als die kerel en Jurgen (van Conorach) er zijn dan is het helemaal feest. Hoor je alles door elkaar van Anathema tot Dimmu tot Behemoth. Als wij met z'n drieën hier zitten gaat er niemand meer op de vierde zitten hoor
.
Doet me denken aan de vrijdagen bij mijn vorige opdracht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als die kerel en Jurgen (van Conorach) er zijn dan is het helemaal feest. Hoor je alles door elkaar van Anathema tot Dimmu tot Behemoth. Als wij met z'n drieën hier zitten gaat er niemand meer op de vierde zitten hoor
.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Doet me denken aan de vrijdagen bij mijn vorige opdracht.
Onze manager ging dan altijd keihard dingen als Mr. Bungle op zetten met als gevolg dat bijna iedereen op die dag thuis ging werken of ergens op locatie ging zitten. Hij heeft mij nog geprobeerd weg te jagen met Nile maar dat had als gevolg dat ik bij hem in het kantoor aan het bureau tegenover hem ging zitten werken
Bij ons thuis hoorde een muziekinstrument ook gewoon 100 procent bij je opvoeding. Ik werd toen ik 6 of 7 was geloof ik op pianoles gesleurd. Verplicht elke dag studeren, minimaal een half uur... Ik heb het 7 jaar volgehouden, maar echt heel leuk vond ik het niet. Desondanks ben ik er nu heel blij mee. Rond mijn 13e of 14e pakte ik nl de oude gitaar van mijn vader van zolder en heb ik mezelf leren spelen met een boekje uit de bieb. (pre-internets, jeweetz).quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus het grote nadeel van veel muzieklessen, je begint altijd op zo'n kutinstrument waardoor je motivatie tot ver onder het nulpunt zakt. Zo ook bijvoorbeeld bij de harmonie in ons dorp, zag eeen hele hoop kinderen toen afhaken toen ze eerst 2 jaar op een blokfluit moesten gaan spelen. Dat wil toch niemand? Dan maar iets moeilijker beginnen, maar wel op iets wat je zelf ook leuk vindt.
Ben zelf ook pas begonnen met gitaar spelen op mijn 18e. Mijn zus had toen een crappy gitaartje van 100 gulden gekocht, daar eens op begonnen te pingelen en uiteindelijk een elektrische gitaar gekocht van een klasgenoot. Maar vroeger wel heel lang slagwerk gespeeld bij een muziekvereniging, dus ritmisch gezien had ik wel al heel wat lessen gehad.
N*Sync opzetten is ook een erg goede reden voor ontslag.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Bij mijn eerste klus voor deze werkgever had ik een coördinator die ook wel van de metal was. Hij heeft een keer gedreigd een collega te ontslaan als hij nog één keer N*Sync zou opzetten.
Hij heeft onze CD gekocht, dat was wel hip.
Die kerel kon het wel verdacht goed playbacken met z'n helpdeskheadset opquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
N*Sync opzetten is ook een erg goede reden voor ontslag.
Dat soort mensen hoort dan ook geen recht op een uitkering te krijgen
Kunnen toch zeker 2 paar schoenen in één 19" U!quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:51 schreef Cynic het volgende:
Ik heb net een nieuw rack gekocht.
een schoenenrack
Oei, dat is niet best.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef Daantke het volgende:
FUck!! merk een beginnende breuk bij de kop van mijn dot
quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef Daantke het volgende:
FUck!! merk een beginnende breuk bij de kop van mijn dot
Heb je de spanning al van de snaren gehaald?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:29 schreef Daantke het volgende:
Had even nog hoop dat het alleen in de lak was, maar als ik zachtjes duw zie je het scheurtje groter worden.
Nee nog niet, maar de spanning werkt ook tegengesteld volgens mij.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je de spanning al van de snaren gehaald?
Het lijkt me niet goed dat er nu druk op de hals staat.
Ik zou ook zo snel mogelijk naar een goede reparateur gaan.
Zou goed kunnen maar als je alle druk van de hals haalt, scheurt hij in elk geval niet verder.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:39 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar de spanning werkt ook tegengesteld volgens mij.
Ik zou wel de spanning van de snaren halen. Hij kan zo verder gaan scheuren met de nut als scharnierpunt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:48 schreef Daantke het volgende:
even pic gegoogled
[ afbeelding ]
zoiets dus, maar dan kleiner.
Blokfluit is zo erg nog niet hoor! Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd. Sterker nog, mijn broer overweegt om conservatorium blokfluit te doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus het grote nadeel van veel muzieklessen, je begint altijd op zo'n kutinstrument waardoor je motivatie tot ver onder het nulpunt zakt. Zo ook bijvoorbeeld bij de harmonie in ons dorp, zag eeen hele hoop kinderen toen afhaken toen ze eerst 2 jaar op een blokfluit moesten gaan spelen. Dat wil toch niemand? Dan maar iets moeilijker beginnen, maar wel op iets wat je zelf ook leuk vindt.
Ben zelf ook pas begonnen met gitaar spelen op mijn 18e. Mijn zus had toen een crappy gitaartje van 100 gulden gekocht, daar eens op begonnen te pingelen en uiteindelijk een elektrische gitaar gekocht van een klasgenoot. Maar vroeger wel heel lang slagwerk gespeeld bij een muziekvereniging, dus ritmisch gezien had ik wel al heel wat lessen gehad.
De meningen zijn hierover verdeeld. Blokfluit, zeker in combinatie met een groep mensen die het nog aan het leren zijn, is voor mij storender dan de spreekwoordelijke nagels over een schoolbord.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:13 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Blokfluit is zo erg nog niet hoor!
Ik vind het echt een vreselijk instrument! En, als kind wil je toch eens wat van je favoriete muziek spelen en dat is toch meestal popmuziek of rock o.i.d. Ik ken niet veel popmuziek die gemaakt wordt op een blokfluit... Uiteraard kun je er alles mee spelen, maar ik krijg net zoals Litpho lichtelijke moordneigingen als ik dat irritante geluid van zo'n ding hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:13 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Blokfluit is zo erg nog niet hoor! Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd. Sterker nog, mijn broer overweegt om conservatorium blokfluit te doen.
Kut zeg, wel raar dat dat zo snel gebeurd is!quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:48 schreef Daantke het volgende:
even pic gegoogled
[ afbeelding ]
zoiets dus, maar dan kleiner.
Ja, maar is ook geen spelenquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
De meningen zijn hierover verdeeld. Blokfluit, zeker in combinatie met een groep mensen die het nog aan het leren zijn, is voor mij storender dan de spreekwoordelijke nagels over een schoolbord.
Dat vraag je aan iemand die standaard naar Dean gaat?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef Daantke het volgende:
Brother,
weet jij een goede gitaarreparatiezaak in de buurt?
quote:
Ja maar heeft hij ook ervaring met nekcracks?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat vraag je aan iemand die standaard naar Dean gaat?.
ALsof de dot nu direct de prullenbak ingaatquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:05 schreef blckbb het volgende:
Dat word dan nog maar even niet je Explorer verkopen eh daantske? (of heb je nog meer gitaren?)
Als ik met elektrisch gitaar was begonnen, zou ik ook niet meteen Guns N' Roses kunnen spelen hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het echt een vreselijk instrument! En, als kind wil je toch eens wat van je favoriete muziek spelen en dat is toch meestal popmuziek of rock o.i.d. Ik ken niet veel popmuziek die gemaakt wordt op een blokfluit... Uiteraard kun je er alles mee spelen, maar ik krijg net zoals Litpho lichtelijke moordneigingen als ik dat irritante geluid van zo'n ding hoor.
Zo'n reparatie kan toch nog redelijk lang duren? (dat is waar ik op doelde ;0 )quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:15 schreef Daantke het volgende:
[..]
ALsof de dot nu direct de prullenbak ingaat
Dit wil je echt niet lezen als je net op een spreadsheet aan het schelden bentquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:14 schreef Daantke het volgende:
Lijkt wel erger dan het is, omdat het macro ismaar de breuk komt volgens mij nog niet eens tot de eerste fret
Dat ligt eraan hoe snel ik naar een reparatiezaak toestapquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:18 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zo'n reparatie kan toch nog redelijk lang duren? (dat is waar ik op doelde ;0 )
quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dit wil je echt niet lezen als je net op een spreadsheet aan het schelden bent.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe snel ik naar een reparatiezaak toestap
en ja ik heb wel meer gitaren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
en dan ook nog het topic volmaken..
Gitaristentopic #375 Er zit een beetje stof op m'n gitaar.."Everything we are, we are when we're alone."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |