Eerst drukte ik de snaar tegen de frets zelf aan, dat werkte niet. Toen dacht ik dat ik de alleen met mijn vinger op de snaren moest, werkte ook niet. Iets later kwam ik erachter dat je achter het draad moest indrukkenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
haha, ja, dat indrukken bij de fret... ik dacht tussen de snaren te moeten zitten, wist ik toen veel... gelukkig snel verder gegaan op een betere manier
Dit dus!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef brother52 het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen (ik hoop het niet voor ze). Dan krijgen ze zeker een muzikale basis mee. Wat ze er dan verder mee doen mogen ze zelf weten maar het is wel iets wat niet mag ontbreken in de opvoeding.
Dat is inderdaad ook wat ik wil, maar wat versta jij precies onder een muzikale basis?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef brother52 het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen (ik hoop het niet voor ze). Dan krijgen ze zeker een muzikale basis mee. Wat ze er dan verder mee doen mogen ze zelf weten maar het is wel iets wat niet mag ontbreken in de opvoeding.
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wat ik wil, maar wat versta jij precies onder een muzikale basis?
Dat zeg ik altijd niks mis mee tochquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).
Ik heb nooit van die mensen uit kunnen staan dat als je aan hen vraagt van wat voor muziek zij houden, zij antwoorden 'oh gewoon, wat er maar op staat'.
Ik bedoel niet dat je een brede smaak hebt, maar ik heb het over mensen zónder smaak. Gewoon volledig apathisch en kritiekloos maar alles aannemen wat op hen af wordt gevuurd. Van die types die inschakelen op TMF, een artiest zien en dan denken "nou het is op tv dus moet ik het maar leuk vinden". Ja ik heb ze echt gekend!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik altijd niks mis mee toch![]()
ik luister echt vanalles
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonderquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb nooit van die mensen uit kunnen staan dat als je aan hen vraagt van wat voor muziek zij houden, zij antwoorden 'oh gewoon, wat er maar op staat'.
Nou er gaan in mijn nieuwe kamer zat platenhoezen aan de muur hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonder.
Je kan aanhoorbaar zingen leren. Mooi, tja, dat blijft altijd een subjectief verhaal, maar de juiste toon leren zingen (en die lang genoeg aanhouden) is voor de meeste mensen gewoon een haalbare kaart.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik ben het er trouwens absoluut niet mee eens dat je mooi zingen niet kan leren. Da's echt klinkklare onzin.
Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gekquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonder.
Valt bij mij wel mee, heb t soms ook liever stilquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gek
Qua klank blijft het vooral een verhaal van spieren en gebruik maken van de holtes in je hoofd. De één hoeft daar minder moeite voor te doen dan de ander maar tenzij je echt lichamelijk niet in staat bent mooi te zingen (door een verlamming aan je stembanden ofzo) kunnen de meeste mensen echt wel een heel scala aan verschillende klanken produceren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan aanhoorbaar zingen leren. Mooi, tja, dat blijft altijd een subjectief verhaal, maar de juiste toon leren zingen (en die lang genoeg aanhouden) is voor de meeste mensen gewoon een haalbare kaart.
's ochtends vaak wat naar 3FMquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Valt bij mij wel mee, heb t soms ook liever stil
Maar grootste deel van de tijd staat er inderdaad een plaat op, of een album via m'n laptop aan. Naar radiozenders luister ik vrijwel nooit.
Ik heb alleen 1 input.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
low/high input verschilt ook flink met humbuckers.
Ow vreselijk inderdaad, van die mensen die op het ene moment een plaat horen het helemaal niets vinden "omdat ze die niet kennen". Een paar maanden later wordt diezelfde plaat grijsgedraaid op de radio als megahit of weet ik veel wat en dan vinden ze 'm ineens geweldig...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).
ik heb een zeikende vriendin die maar blijft ratelen dus ik heb het liever stilquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gek
Vandaar "aanhoorbaar".quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:42 schreef Cynic het volgende:
Dus het gaat echt wel verder dan de discussie dat "mooi" subjectief is.
Gelijk even getest.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:48 schreef Witchfynder het volgende:
Wat word je werk toch freaky als je tegelijk Protest The Hero aan het luisteren bent.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gelijk even getest.
Een collega zit me nu wel heel erg vreemd aan te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |