abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:50:39 #201
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78131863
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:44 schreef Robar het volgende:
Vraagje aan de muzikanten hier.
Wat is zo een beetje de ideale leeftijd om te beginnen met gitaar spelen?
Geen idee. Violisten houden 5 of 8 aan. Dit heeft iets te maken met de vorming van een kind. Tussen 5 en 8 is het kind met heel andere dingen bezig (zoals leren lezen en schrijven). Dit zal vast ook wel op gitaarspelen slaan, maar tenzij je 's werelds beste klassieke gitarist ofzo wil worden hoef je daar echt niet naar te kijken.
Als je 35 bent en je wilt leren gitaar spelen moet je vooral beginnen. Wat is belangrijker; dat je technisch de beste bent of dat je er lol mee hebt? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_78131864
Zo vroeg mogelijk beginnen is meestal wel in je voordeel. Maar je moet er wel "aan toe" zijn vind ik.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:51:35 #203
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78131892
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:42 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik zou 't bord meenemen. Leuk souvenirtje voor op m'n kamer
Een maat van me heeft die foto gemaakt, ik niet. Ik vind het wel een leuke . Net zo leuk als het Britse "this sign is not in use" .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:51:56 #204
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_78131906
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:49 schreef Robar het volgende:

[..]

Leg eens uit?

Ik snap best, dat aanleg een hele grote rol speelt en dat een muzikaal iemand op zijn dertigste nog fantastisch gitaar kan leren spelen. Maar er zal toch een leeftijd zijn waarop je het best kunt starten, omdat dat het moment is waarop een kind zich sterk kan ontwikkelen op het muzikale vlak? Er zal een leeftijd zijn waarop je het het beste kunt stimuleren als ouder, or am I wrong?
Ja je bent verkeerd , sowieso is iedereen verschillend natuurlijk en het is gewoon persoonsgebonden, de drijfveer is motivatie.

Kinderen leren dingen vaak sneller aan dan oudere mensen maar zijn sneller afgeleid en moeilijker gemotiveerd te houden. En het is gewoon een kwestie van veel oefenen dus even wat per week spelen gaat hem niet worden je moet er wel echt mee bezig zijn.
En je kan een kind wel stimuleren om het te spelen maar de motivatie moet toch uit het kind zelf komen, gedwongen iets leren is nooit leuk.
pi_78131963
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Een maat van me heeft die foto gemaakt, ik niet. Ik vind het wel een leuke . Net zo leuk als het Britse "this sign is not in use" .
Jammer dat er nergens een bordje Culemborg Terweijde te vinden is hier, anders had ik er zoeentje meegenomen
graag verwijderen
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:54:14 #206
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78131985
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja je bent verkeerd , sowieso is iedereen verschillend natuurlijk en het is gewoon persoonsgebonden, de drijfveer is motivatie.

Kinderen leren dingen vaak sneller aan dan oudere mensen maar zijn sneller afgeleid en moeilijker gemotiveerd te houden. En het is gewoon een kwestie van veel oefenen dus even wat per week spelen gaat hem niet worden je moet er wel echt mee bezig zijn.
En je kan een kind wel stimuleren om het te spelen maar de motivatie moet toch uit het kind zelf komen, gedwongen iets leren is nooit leuk.
Kinderen onder de 10 die viool of piano leren bespelen doen dat ook maar zelden omdat zij dat willen. Zelf die beslissing maken doen de meesten pas in de formatieve jaren (12-18). Ik ben ook begonnen op mijn 14de.
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:54:41 #207
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78132005
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:53 schreef blckbb het volgende:

[..]

Jammer dat er nergens een bordje Culemborg Terweijde te vinden is hier, anders had ik er zoeentje meegenomen
Want? .
pi_78132028
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:54 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Want? .
Met die rellen jwz. Dat is over 25 jaar nog meer waard dan een Fender Stratocaster uit de jaren 70 ofzo
graag verwijderen
pi_78132034
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Geen idee. Violisten houden 5 of 8 aan. Dit heeft iets te maken met de vorming van een kind. Tussen 5 en 8 is het kind met heel andere dingen bezig (zoals leren lezen en schrijven). Dit zal vast ook wel op gitaarspelen slaan, maar tenzij je 's werelds beste klassieke gitarist ofzo wil worden hoef je daar echt niet naar te kijken.
Als je 35 bent en je wilt leren gitaar spelen moet je vooral beginnen. Wat is belangrijker; dat je technisch de beste bent of dat je er lol mee hebt? .
Plezier is het allerbelangrijskte uiteraard en mocht mijn zoon er geen plezier in hebben zal ik hem ook zeker niet pushen. Maar ik wil hem wel graag stimuleren, omdat ik het juist ook goed vind voor zijn ontwikkeling.
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:58:12 #210
125915 Dribbel_
pi_78132125
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:55 schreef Robar het volgende:

[..]

Plezier is het allerbelangrijskte uiteraard en mocht mijn zoon er geen plezier in hebben zal ik hem ook zeker niet pushen. Maar ik wil hem wel graag stimuleren, omdat ik het juist ook goed vind voor zijn ontwikkeling.
Ja is het ook als hij het ook echt wil dan is stimuleren het belangrijkst. En het punt is dan dat je waarschijnlijk het best een goeie particuliere leraar kan vinden die daar goed mee kan opschieten. Wat ik van veel mensen hoor die hun kinderen op een muziekschool doen is dat ze een hoop theorie voor hun smoel krijgen waardoor ze weer gedemotiveerd raken terwijl ze gewoon eigenlijk het liefst snel resultaat willen zien in de vorm van simpele leuke liedjes.
Een leraar die daar mee om kan gaan is dus erg belangrijk.

Hoe oud is je zoon eigenlijk ?
pi_78132163
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hoe vroeger hoe beter zou ik zeggen. Ik ben er vlak voor mijn 15e mee begonnen Redelijk laat imo
Ik ben er op mijn 20e mee begonnen. Leek me gewoon leuk, en heb een starterssetje gehaald. Heb verder ook niet de intentie de allerbeste te worden, gewoon leuk wat dingen spelen die ik vet vind en lekker raggen in mijn band.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_78132226
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het dus niet zo verkeerd als jij zegt
Maar onder stimuleren versta ik ook motiveren en niet dwingen. Dat werkt inderdaad altijd averechts en zal ik ook zeker nooit doen.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:00:59 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78132228
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:55 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Ik hoor ook wel van mensen die zo vroeg zijn begonnen dat ze het niks vonden en liever buiten speelden, maar rond hun 20ste blij waren dat ze het geleerd hebben.

Is je zoon wel enthousiast over 'de gitaar' in het algemeen en gitaarmuziek enzo? Bij mij is het begonnen dat ik Guns 'n Roses zo tof vond. Ik was dat altijd mee aan het air guitaren . Mijn opa speelde weleens gitaar voor mij en dat gecombineerd heeft mij gemotiveerd iets te willen leren spelen. Alleen, omdat ik altijd alles anders wil doen dan de meesten ben ik geen gitaar, maar bas gaan spelen (mede omdat Duff McKagen mijn favoriete GnR-lid was ) .

Hoe oud is je zoontje nu?
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:01:24 #214
125915 Dribbel_
pi_78132242
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:59 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik ben er op mijn 20e mee begonnen. Leek me gewoon leuk, en heb een starterssetje gehaald. Heb verder ook niet de intentie de allerbeste te worden, gewoon leuk wat dingen spelen die ik vet vind en lekker raggen in mijn band.
Precies hetzelfde hier alleen dan op m'n 17e. Dacht altijd dat het heel moeilijk was, totdat ik een vriend wat powerchords zag spelen, toen had ik zoiets van, hey dat kan ik ook wel
En toen ook zo slim geweest om een startersset te halen

wist ik veel
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:02:28 #215
125915 Dribbel_
pi_78132271
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:00 schreef Robar het volgende:

[..]

Maar onder stimuleren versta ik ook motiveren en niet dwingen. Dat werkt inderdaad altijd averechts en zal ik ook zeker nooit doen.
Ja niet per definitie fout dat dat niet goed is maar meer het punt waarop je het het best kan leren dat hangt van een hoop meer factoren af dan leeftijd.
Maar gewoon eens rustig kijken hoe of wat niet dat hij opeens deze week in z'n hoofd haalt dat hij gitaar wil spelen en dat het volgende week weer wat anders is
Maar les is dan sowieso wel nodig
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:03:21 #216
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78132295
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:00 schreef Robar het volgende:

[..]

Het probleem met kinderen is, zoals Dribbel_ al zegt, dat ze weinig discipline kennen. Kinderen kunnen dingen laten liggen die ze eigenlijk wel erg leuk vinden. Je zal je kind toch soms moeten dwingen naar gitaarles te gaan, want zo jong staan ze zelf niet altijd op tijd klaar te springen. Maar ja, zolang hij eenmaal daar het naar z'n zin heeft is het prima.

Je moet wel bedenken of gitaar ook wel het goede instrument voor je zoon is. Alleen omdat jij gitaar tof of nuttig vindt (zo neem ik aan), wil dat niet zeggen dat hij dat vindt. Misschien heeft hij meer aanleg om een geweldige jazzklarinettist te worden .
pi_78132306
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:58 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja is het ook als hij het ook echt wil dan is stimuleren het belangrijkst. En het punt is dan dat je waarschijnlijk het best een goeie particuliere leraar kan vinden die daar goed mee kan opschieten. Wat ik van veel mensen hoor die hun kinderen op een muziekschool doen is dat ze een hoop theorie voor hun smoel krijgen waardoor ze weer gedemotiveerd raken terwijl ze gewoon eigenlijk het liefst snel resultaat willen zien in de vorm van simpele leuke liedjes.
Een leraar die daar mee om kan gaan is dus erg belangrijk.

Hoe oud is je zoon eigenlijk ?
Hèhè, mijn zoon is pas 7 maanden
Dus het is nu nog niet aan de orde, maar ik had het er laatst over met mijn vriendin. En ik hou ervan om op tijd over dingen na te denken, zodat je goed voorbereid bent.
pi_78132308
Hmmm het begon bij mij tijdens muziekles. Ik kwam ook pas na de tweede keer dat ik speelde dat je de snaren moest indrukken bij die fretten

't beviel me wel en een vriend had nog een setje liggen omdat hij nooit speelde. Heeft toen zijn gitaar + hoes + versterker + kabel aan mij verkocht voor 80 euro. En zo geschiedde
graag verwijderen
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:03:52 #219
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_78132317
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik ben het er trouwens absoluut niet mee eens dat je mooi zingen niet kan leren. Da's echt klinkklare onzin.
Tja mooi is een begrip dat voor iedereen anders is
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_78132338
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Het probleem met kinderen is, zoals Dribbel_ al zegt, dat ze weinig discipline kennen. Kinderen kunnen dingen laten liggen die ze eigenlijk wel erg leuk vinden. Je zal je kind toch soms moeten dwingen naar gitaarles te gaan, want zo jong staan ze zelf niet altijd op tijd klaar te springen. Maar ja, zolang hij eenmaal daar het naar z'n zin heeft is het prima.

Je moet wel bedenken of gitaar ook wel het goede instrument voor je zoon is. Alleen omdat jij gitaar tof of nuttig vindt (zo neem ik aan), wil dat niet zeggen dat hij dat vindt. Misschien heeft hij meer aanleg om een geweldige jazzklarinettist te worden .
Of een topadvocaat
graag verwijderen
pi_78132406
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:01 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Precies hetzelfde hier alleen dan op m'n 17e. Dacht altijd dat het heel moeilijk was, totdat ik een vriend wat powerchords zag spelen, toen had ik zoiets van, hey dat kan ik ook wel
En toen ook zo slim geweest om een startersset te halen

wist ik veel
Nja, wou het al een paar jaar, maar mocht niet van ouders [even zo'n periode, groeit hij wel uit]. Toen speelde broertje eens bij de buren op de drums, en wou daarop een drumkit. Dat vonden mijn ouders wel een goed idee, voor zijn motoriek enzo, en toen ook maar een startsetje voor mij dus
In dezelfde week de spullen in huis, en vanaf dat moment zijn we eigenlijk de band al begonnen
pi_78132432
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef blckbb het volgende:
Hmmm het begon bij mij tijdens muziekles. Ik kwam ook pas na de tweede keer dat ik speelde dat je de snaren moest indrukken bij die fretten

't beviel me wel en een vriend had nog een setje liggen omdat hij nooit speelde. Heeft toen zijn gitaar + hoes + versterker + kabel aan mij verkocht voor 80 euro. En zo geschiedde
haha, ja, dat indrukken bij de fret... ik dacht tussen de snaren te moeten zitten, wist ik toen veel... gelukkig snel verder gegaan op een betere manier
pi_78132440
quote:

[..]

True, true, de toekomst zal nog moeten uitwijzen welke richting het wordt en of hij het ook echt leuk en interessant vindt. Overigens was nu de vraag gericht op gitaar spelen, maar ik had net zo goed over piano kunnen beginnen. Het ging mij er meer om wat de juiste leeftijd was om iets met muziek te gaan doen.
pi_78132492
quote:

[..]

Dat hangt ook van het kind af. Bij mijn neefje is dat bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde.
Hij is na 3 jaar les nog steeds supergemotiveerd en wil op elke gitaar spelen die hij ziet (zelfs die van mij).
Maar hij wist om zijn 6e ook al dat hij gitaar wilde spelen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_78132539
Ik ga later mijn kinderen ook opvoeden met gitaren en muziek en motiveren tot muziek maken, maar ze mogen zelf weten wel instrument. Of totaal niks en bijvoorbeeld liever profvoetballen worden, mag ook

Als er maar een is die de zaak over gaat nemen
pi_78132653
Mocht ik ooit kinderen krijgen (ik hoop het niet voor ze). Dan krijgen ze zeker een muzikale basis mee. Wat ze er dan verder mee doen mogen ze zelf weten maar het is wel iets wat niet mag ontbreken in de opvoeding.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:15:27 #227
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_78132668
Ik ben op m'n 10e begonnen met klassiek. Vond er na een paar jaar geen zak meer aan, wilde er mee stoppen. Maar gelukkig stake mijn ouers daar een stokje voor. Na 4 jaar klassieke basis, elektrisch gaan spelen en nog 1 jaar klassiek blijven doen. En nu ben ik verslaafd sinds een aantal jaar. Nu ben ik zelfs van plan aan het conservatorium een opleiding te volgen. Tip niet opgeven en volhouden.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_78132684
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:07 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

haha, ja, dat indrukken bij de fret... ik dacht tussen de snaren te moeten zitten, wist ik toen veel... gelukkig snel verder gegaan op een betere manier
Eerst drukte ik de snaar tegen de frets zelf aan, dat werkte niet. Toen dacht ik dat ik de alleen met mijn vinger op de snaren moest, werkte ook niet. Iets later kwam ik erachter dat je achter het draad moest indrukken
graag verwijderen
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:18:37 #229
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78132749
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef brother52 het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen (ik hoop het niet voor ze). Dan krijgen ze zeker een muzikale basis mee. Wat ze er dan verder mee doen mogen ze zelf weten maar het is wel iets wat niet mag ontbreken in de opvoeding.
Dit dus! .
pi_78132796
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef brother52 het volgende:
Dat is inderdaad ook wat ik wil, maar wat versta jij precies onder een muzikale basis?
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:24:16 #231
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78132919
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:20 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wat ik wil, maar wat versta jij precies onder een muzikale basis?
Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).
Ik heb nooit van die mensen uit kunnen staan dat als je aan hen vraagt van wat voor muziek zij houden, zij antwoorden 'oh gewoon, wat er maar op staat' .
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:24:57 #232
125915 Dribbel_
pi_78132937
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat ze op z'n minst muziek leren waarderen, kritisch leren luisteren en hun eigen smaak kunnen ontwikkelen (niet alleen qua muziek overigens).
Ik heb nooit van die mensen uit kunnen staan dat als je aan hen vraagt van wat voor muziek zij houden, zij antwoorden 'oh gewoon, wat er maar op staat' .
Dat zeg ik altijd niks mis mee toch ik luister echt vanalles
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:28:57 #233
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78133068
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:24 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat zeg ik altijd niks mis mee toch ik luister echt vanalles
Ik bedoel niet dat je een brede smaak hebt, maar ik heb het over mensen zónder smaak. Gewoon volledig apathisch en kritiekloos maar alles aannemen wat op hen af wordt gevuurd. Van die types die inschakelen op TMF, een artiest zien en dan denken "nou het is op tv dus moet ik het maar leuk vinden". Ja ik heb ze echt gekend!

Het is toch leuk met om met mensen over muziek te praten, elkaars favorietien te beluisteren en eruit te halen waarom het wel of niet goed is? Ik ben iig opgevoed om dat wel te doen met muziek, kunst, architectuur en voedsel.
pi_78133122
quote:
Muziek als behang, je woonkamer is niet compleet zonder .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_78133223
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou er gaan in mijn nieuwe kamer zat platenhoezen aan de muur hoor
graag verwijderen
pi_78133250
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik ben het er trouwens absoluut niet mee eens dat je mooi zingen niet kan leren. Da's echt klinkklare onzin.
Je kan aanhoorbaar zingen leren. Mooi, tja, dat blijft altijd een subjectief verhaal, maar de juiste toon leren zingen (en die lang genoeg aanhouden) is voor de meeste mensen gewoon een haalbare kaart.
pi_78133425
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gek
pi_78133490
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:39 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik heb ook altijd muziek op staan. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is of de tv of de radio aan. Als het stil is in huis word ik gek
Valt bij mij wel mee, heb t soms ook liever stil
Maar grootste deel van de tijd staat er inderdaad een plaat op, of een album via m'n laptop aan. Naar radiozenders luister ik vrijwel nooit.
graag verwijderen
pi_78133511
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kan aanhoorbaar zingen leren. Mooi, tja, dat blijft altijd een subjectief verhaal, maar de juiste toon leren zingen (en die lang genoeg aanhouden) is voor de meeste mensen gewoon een haalbare kaart.
Qua klank blijft het vooral een verhaal van spieren en gebruik maken van de holtes in je hoofd. De één hoeft daar minder moeite voor te doen dan de ander maar tenzij je echt lichamelijk niet in staat bent mooi te zingen (door een verlamming aan je stembanden ofzo) kunnen de meeste mensen echt wel een heel scala aan verschillende klanken produceren.

Het is alleen niet altijd even makkelijk. Écht goed gitaarspelen is ook niet makkelijk. En écht een topsporter worden ook niet. Dus het gaat echt wel verder dan de discussie dat "mooi" subjectief is.
It has to mean something
pi_78133567
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef blckbb het volgende:

[..]

Valt bij mij wel mee, heb t soms ook liever stil
Maar grootste deel van de tijd staat er inderdaad een plaat op, of een album via m'n laptop aan. Naar radiozenders luister ik vrijwel nooit.
's ochtends vaak wat naar 3FM
Verder luister ik ook inderdaad muziek vanaf de laptop via de stereo

En kan wel tegen stilte, alleen hangt af van de omstandigheden en hoe lang het duurt...
pi_78133625
Nog even ter aanvulling: mijn vriendin is logopedist en toen ze op de opleiding zat heeft ze een zangmodule gevold waar ik bij aanwezig was om een paar mensen te begeleiden. DIe docent die daarbij zat kon mensen binnen een paar lessen al zoveel beter laten zingen door gewoon een paar tips te geven en de houding een beetje te veranderen.
It has to mean something
pi_78133741
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:

[..]

low/high input verschilt ook flink met humbuckers.
Ik heb alleen 1 input.
pi_78134446
quote:

[..]

Ow vreselijk inderdaad, van die mensen die op het ene moment een plaat horen het helemaal niets vinden "omdat ze die niet kennen". Een paar maanden later wordt diezelfde plaat grijsgedraaid op de radio als megahit of weet ik veel wat en dan vinden ze 'm ineens geweldig...

Ik ben ook altijd opgevoed met een muzikale basis, muziek is bij mijn ouders ook niet meer weg te denken. Mjn vader heeft momenteel in huis aan instrumenten: tenorsaxofoon, altsaxofoon, sopraansaxofoon, trompet, dwarsfluit, mondharmonica, keyboard, elektronisch orgel, kleine trom, diverse slagwerkinstrumenten enz. in huis.... Genoeg dus
Don't let my username fool you...
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:14:42 #244
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_78134454
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:39 schreef The_Dean het volgende:

[..]

ik heb een zeikende vriendin die maar blijft ratelen dus ik heb het liever stil

ik ben pas begonnen op me 23e met gitaar spelen
die het nog geen jaar en moet zeggen dat ik heel stuk vooruit ben gegaan naar me eigen mening
vraag me af wat ik over 2 jaar kan

maar nu speel ik elke dag wel uurtje en sommige dagen langer als 5 uur
vind het geweldig gitaar spelen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:16:32 #245
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_78134523
Ik luister niet vaak muziek, omdat mijn computer geen multitask koning is
pi_78134524
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:42 schreef Cynic het volgende:
Dus het gaat echt wel verder dan de discussie dat "mooi" subjectief is.
Vandaar "aanhoorbaar".
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:48:44 #247
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78135496
Wat word je werk toch freaky als je tegelijk Protest The Hero aan het luisteren bent .
pi_78135545
Ik ben veel te laat begonnen met gitaarspelen.
Mijn ouders hebben me toen ik een jaar of 6 was wel op muziekles gestopt (AMV, blokfluit, orgel).
Maar omdat er bij ons in de buurt niemand was die gitaarles gaf (ook niet op de muziekschool) heb ik op mijn 13e alle instrumenten aan de wilgen gehangen, ook mede doordat ik een leraar had die niet wist hoe hij iemand van een jaar of 12 gemotiveerd kon houden en erg slecht les gaf.
Rond mijn 22e eerst even de gitaar van mijn zus geleend en vrij snel daarna een brak starterssetje gekocht.
pi_78135738
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:48 schreef Witchfynder het volgende:
Wat word je werk toch freaky als je tegelijk Protest The Hero aan het luisteren bent .
Gelijk even getest.
Een collega zit me nu wel heel erg vreemd aan te kijken.
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:01:30 #250
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_78135844
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:57 schreef brother52 het volgende:

[..]

Gelijk even getest.
Een collega zit me nu wel heel erg vreemd aan te kijken.
.

Mijn collega zat vanochtend heel hard Opeth te luisteren. Da's wel naar om mee te beginnen in de ochtend. Maar nu ben ik alleen in deze ruimte. Mensen die langs lopen kijken soms wel vreemd naar binnen dat ik in mijn eentje hier zit te rocken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')