We zitten hier altijd met oordopjes in maar die was ik net vergeten in te pluggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Mijn collega zat vanochtend heel hard Opeth te luisteren. Da's wel naar om mee te beginnen in de ochtend. Maar nu ben ik alleen in deze ruimte. Mensen die langs lopen kijken soms wel vreemd naar binnen dat ik in mijn eentje hier zit te rocken.
Als die kerel en Jurgen (van Conorach) er zijn dan is het helemaal feest. Hoor je alles door elkaar van Anathema tot Dimmu tot Behemothquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:09 schreef brother52 het volgende:
[..]
We zitten hier altijd met oordopjes in maar die was ik net vergeten in te pluggen.
Ik heb er nu wel een paar collega's bij die helemaal niets meer van mijn muzieksmaak snappen.
Had ik maar collega's die Opeth luisteren. Daar kan ik de ochtend prima door komen.
Ja, dat vind ik dus het grote nadeel van veel muzieklessen, je begint altijd op zo'n kutinstrument waardoor je motivatie tot ver onder het nulpunt zakt. Zo ook bijvoorbeeld bij de harmonie in ons dorp, zag eeen hele hoop kinderen toen afhaken toen ze eerst 2 jaar op een blokfluit moesten gaan spelen. Dat wil toch niemand? Dan maar iets moeilijker beginnen, maar wel op iets wat je zelf ook leuk vindt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:50 schreef brother52 het volgende:
Ik ben veel te laat begonnen met gitaarspelen.
Mijn ouders hebben me toen ik een jaar of 6 was wel op muziekles gestopt (AMV, blokfluit, orgel).
Maar omdat er bij ons in de buurt niemand was die gitaarles gaf (ook niet op de muziekschool) heb ik op mijn 13e alle instrumenten aan de wilgen gehangen, ook mede doordat ik een leraar had die niet wist hoe hij iemand van een jaar of 12 gemotiveerd kon houden en erg slecht les gaf.
Rond mijn 22e eerst even de gitaar van mijn zus geleend en vrij snel daarna een brak starterssetje gekocht.
Tijdens het werk kan ik echt geen metal aanhoren op de een of andere manier... Een collega van me heeft dat wel altijd opstaan in de TD-ruimte. Als ik daar een keer moet zitten word ik gek, terwijl ik het zo ook vaak zelf luister.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als die kerel en Jurgen (van Conorach) er zijn dan is het helemaal feest. Hoor je alles door elkaar van Anathema tot Dimmu tot Behemoth. Als wij met z'n drieën hier zitten gaat er niemand meer op de vierde zitten hoor
.
Doet me denken aan de vrijdagen bij mijn vorige opdracht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als die kerel en Jurgen (van Conorach) er zijn dan is het helemaal feest. Hoor je alles door elkaar van Anathema tot Dimmu tot Behemoth. Als wij met z'n drieën hier zitten gaat er niemand meer op de vierde zitten hoor
.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Doet me denken aan de vrijdagen bij mijn vorige opdracht.
Onze manager ging dan altijd keihard dingen als Mr. Bungle op zetten met als gevolg dat bijna iedereen op die dag thuis ging werken of ergens op locatie ging zitten. Hij heeft mij nog geprobeerd weg te jagen met Nile maar dat had als gevolg dat ik bij hem in het kantoor aan het bureau tegenover hem ging zitten werken
Bij ons thuis hoorde een muziekinstrument ook gewoon 100 procent bij je opvoeding. Ik werd toen ik 6 of 7 was geloof ik op pianoles gesleurd. Verplicht elke dag studeren, minimaal een half uur... Ik heb het 7 jaar volgehouden, maar echt heel leuk vond ik het niet. Desondanks ben ik er nu heel blij mee. Rond mijn 13e of 14e pakte ik nl de oude gitaar van mijn vader van zolder en heb ik mezelf leren spelen met een boekje uit de bieb. (pre-internets, jeweetz).quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus het grote nadeel van veel muzieklessen, je begint altijd op zo'n kutinstrument waardoor je motivatie tot ver onder het nulpunt zakt. Zo ook bijvoorbeeld bij de harmonie in ons dorp, zag eeen hele hoop kinderen toen afhaken toen ze eerst 2 jaar op een blokfluit moesten gaan spelen. Dat wil toch niemand? Dan maar iets moeilijker beginnen, maar wel op iets wat je zelf ook leuk vindt.
Ben zelf ook pas begonnen met gitaar spelen op mijn 18e. Mijn zus had toen een crappy gitaartje van 100 gulden gekocht, daar eens op begonnen te pingelen en uiteindelijk een elektrische gitaar gekocht van een klasgenoot. Maar vroeger wel heel lang slagwerk gespeeld bij een muziekvereniging, dus ritmisch gezien had ik wel al heel wat lessen gehad.
N*Sync opzetten is ook een erg goede reden voor ontslag.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Bij mijn eerste klus voor deze werkgever had ik een coördinator die ook wel van de metal was. Hij heeft een keer gedreigd een collega te ontslaan als hij nog één keer N*Sync zou opzetten.
Hij heeft onze CD gekocht, dat was wel hip.
Die kerel kon het wel verdacht goed playbacken met z'n helpdeskheadset opquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
N*Sync opzetten is ook een erg goede reden voor ontslag.
Dat soort mensen hoort dan ook geen recht op een uitkering te krijgen
Kunnen toch zeker 2 paar schoenen in één 19" U!quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:51 schreef Cynic het volgende:
Ik heb net een nieuw rack gekocht.
een schoenenrack
Oei, dat is niet best.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef Daantke het volgende:
FUck!! merk een beginnende breuk bij de kop van mijn dot
quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef Daantke het volgende:
FUck!! merk een beginnende breuk bij de kop van mijn dot
Heb je de spanning al van de snaren gehaald?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:29 schreef Daantke het volgende:
Had even nog hoop dat het alleen in de lak was, maar als ik zachtjes duw zie je het scheurtje groter worden.
Nee nog niet, maar de spanning werkt ook tegengesteld volgens mij.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je de spanning al van de snaren gehaald?
Het lijkt me niet goed dat er nu druk op de hals staat.
Ik zou ook zo snel mogelijk naar een goede reparateur gaan.
Zou goed kunnen maar als je alle druk van de hals haalt, scheurt hij in elk geval niet verder.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:39 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar de spanning werkt ook tegengesteld volgens mij.
Ik zou wel de spanning van de snaren halen. Hij kan zo verder gaan scheuren met de nut als scharnierpunt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:48 schreef Daantke het volgende:
even pic gegoogled
[ afbeelding ]
zoiets dus, maar dan kleiner.
Blokfluit is zo erg nog niet hoor! Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd. Sterker nog, mijn broer overweegt om conservatorium blokfluit te doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus het grote nadeel van veel muzieklessen, je begint altijd op zo'n kutinstrument waardoor je motivatie tot ver onder het nulpunt zakt. Zo ook bijvoorbeeld bij de harmonie in ons dorp, zag eeen hele hoop kinderen toen afhaken toen ze eerst 2 jaar op een blokfluit moesten gaan spelen. Dat wil toch niemand? Dan maar iets moeilijker beginnen, maar wel op iets wat je zelf ook leuk vindt.
Ben zelf ook pas begonnen met gitaar spelen op mijn 18e. Mijn zus had toen een crappy gitaartje van 100 gulden gekocht, daar eens op begonnen te pingelen en uiteindelijk een elektrische gitaar gekocht van een klasgenoot. Maar vroeger wel heel lang slagwerk gespeeld bij een muziekvereniging, dus ritmisch gezien had ik wel al heel wat lessen gehad.
De meningen zijn hierover verdeeld. Blokfluit, zeker in combinatie met een groep mensen die het nog aan het leren zijn, is voor mij storender dan de spreekwoordelijke nagels over een schoolbord.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:13 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Blokfluit is zo erg nog niet hoor!
Ik vind het echt een vreselijk instrument! En, als kind wil je toch eens wat van je favoriete muziek spelen en dat is toch meestal popmuziek of rock o.i.d. Ik ken niet veel popmuziek die gemaakt wordt op een blokfluit... Uiteraard kun je er alles mee spelen, maar ik krijg net zoals Litpho lichtelijke moordneigingen als ik dat irritante geluid van zo'n ding hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:13 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Blokfluit is zo erg nog niet hoor! Ik heb er destijds veel plezier aan beleefd. Sterker nog, mijn broer overweegt om conservatorium blokfluit te doen.
Kut zeg, wel raar dat dat zo snel gebeurd is!quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:48 schreef Daantke het volgende:
even pic gegoogled
[ afbeelding ]
zoiets dus, maar dan kleiner.
Ja, maar is ook geen spelenquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
De meningen zijn hierover verdeeld. Blokfluit, zeker in combinatie met een groep mensen die het nog aan het leren zijn, is voor mij storender dan de spreekwoordelijke nagels over een schoolbord.
Dat vraag je aan iemand die standaard naar Dean gaat?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef Daantke het volgende:
Brother,
weet jij een goede gitaarreparatiezaak in de buurt?
quote:
Ja maar heeft hij ook ervaring met nekcracks?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat vraag je aan iemand die standaard naar Dean gaat?.
ALsof de dot nu direct de prullenbak ingaatquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:05 schreef blckbb het volgende:
Dat word dan nog maar even niet je Explorer verkopen eh daantske? (of heb je nog meer gitaren?)
Als ik met elektrisch gitaar was begonnen, zou ik ook niet meteen Guns N' Roses kunnen spelen hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het echt een vreselijk instrument! En, als kind wil je toch eens wat van je favoriete muziek spelen en dat is toch meestal popmuziek of rock o.i.d. Ik ken niet veel popmuziek die gemaakt wordt op een blokfluit... Uiteraard kun je er alles mee spelen, maar ik krijg net zoals Litpho lichtelijke moordneigingen als ik dat irritante geluid van zo'n ding hoor.
Zo'n reparatie kan toch nog redelijk lang duren? (dat is waar ik op doelde ;0 )quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:15 schreef Daantke het volgende:
[..]
ALsof de dot nu direct de prullenbak ingaat
Dit wil je echt niet lezen als je net op een spreadsheet aan het schelden bentquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:14 schreef Daantke het volgende:
Lijkt wel erger dan het is, omdat het macro ismaar de breuk komt volgens mij nog niet eens tot de eerste fret
Dat ligt eraan hoe snel ik naar een reparatiezaak toestapquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:18 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zo'n reparatie kan toch nog redelijk lang duren? (dat is waar ik op doelde ;0 )
quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dit wil je echt niet lezen als je net op een spreadsheet aan het schelden bent.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe snel ik naar een reparatiezaak toestap
en ja ik heb wel meer gitaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |