quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:37 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Chell, die schoentjes zijn ook leuk! (Patroon is opgeslagen...)
Ynske, goeie tip, ik heb hier ook een 4,5 liggen, misschien maar gebruiken voor de volgende paar.
Hoothoot, mooi kussen hoor!
Vicky, je hondjes zijn echt super stoer!
Mijn muppet heeft haar ogen weer dicht, dus pak snel naald en draad!
klopt maar waar t om ging was dat je de maat van 6 mnd niet aan de voeten van een kind van 3 mnd gepropt kreeg als t met 3,5 gehaakt wordquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:10 schreef Wampi het volgende:
Maarrr: als je met een kleinere naald haakt in dezelfde dikte garenwordt het ook stijver. Maar dat is net wat je fijn/ mooi vindt
dan zat ik onwijs scheef te lezenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
klopt maar waar t om ging was dat je de maat van 6 mnd niet aan de voeten van een kind van 3 mnd gepropt kreeg als t met 3,5 gehaakt word
volgens mij heb ik dat bloemenboek hier in de witte boekhandel zien liggen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:58 schreef Chell het volgende:
Happy Hooker en blommenboek binnen![]()
Dat bloemenboekje is echt leuk! De helft is voor breien en de ander helft voor haken. Wel jammer dat sommige hele leuke dus voor breien zijn, maar er blijft genoeg te haken over
Ga morgen straks even kijken, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:36 schreef Mynerfius het volgende:
@ Eigenmeisje: Het heeft bij mij ook wel even geduurd voordat ik het patroon begreep (vooral het begin het haakwerk vaak in de hoek gesmeten) maar eigenlijk is het heel simpel. Ik weet nog steeds niet precies hoe ik het nou moet vertalen naar het Nederlands :-) maar bij de reacties op het patroon op de site van de maker staat een beetje een lekenuitleg die mij wel op weg geholpen heeft (ik ben ook lid van de fok groep op ravelry onder Myrle, daar kun je het linkje vinden)....
Succes!
dat zeker.. ik ben wel ff klaar met dat gepriegelquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:22 schreef mijsje het volgende:
wow Vicky, wat een schatje!en wat een priegelwerk!
jij bent klaar voor het grotere werk meid!
Snap d'r nog steeds niks van, maar ga nog wel ff aanklooienquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:36 schreef Mynerfius het volgende:
@ Eigenmeisje: Het heeft bij mij ook wel even geduurd voordat ik het patroon begreep (vooral het begin het haakwerk vaak in de hoek gesmeten) maar eigenlijk is het heel simpel. Ik weet nog steeds niet precies hoe ik het nou moet vertalen naar het Nederlands :-) maar bij de reacties op het patroon op de site van de maker staat een beetje een lekenuitleg die mij wel op weg geholpen heeft (ik ben ook lid van de fok groep op ravelry onder Myrle, daar kun je het linkje vinden)....
Succes!
k zit nog te denken of een rits bovenin, of misschien houtjetouwtje sluiting, of drukknopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:43 schreef mijsje het volgende:
wow Ynske, wat een leuke tas is het geworden!doe je er ook een rits in?
en die schoentjesook helemaal leuk!
Ik ben ook benieuwd naar foto's van Winston!en naar hoe Koosje eruit komt te zien!
(dat is toch hetzelfde patroon als van mijn konijntje?
oh, ik krijg de laatste tijd veel surprise-eieren van mijn lieve mannetje. hij vertelde vandaag waarom hij dat eigenlijk doet...ik had een tijdje terug gezegd dat een paar mensen hier wel van die lege eieren voor een belletje voor in een haaksel wilden, dus ging hij eieren kopen...
(wie wilden er ook alweer van die lege eieren? iemand die ook naar de meet gaat volgend weekend? want dan neem ik ze mee...
)
hij is gaaf zegquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:13 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
de blauwe lijn in t hengsel is aan de buitenkant een knal roze lijn
[ afbeelding ]
rechts een vakje voor een telefoon, en links eentje voor de portemonnee
ik ben wel niet Mynerfius, maar volgens mij is dit wat je wilde zien:quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:55 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik zie zoveel leuke haaksels!![]()
Mynerfius, kun je misschien een close-upje van de punt en rand posten? Dan kom ik er misschien wel uit
Ik haak al wat jaartjesquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:28 schreef trui het volgende:
ynske, wat is je tas mooi geworden!
en vicky, coole teckel zeg!wat een priegelwerk inderdaad.
antira ook al aan 't haken, leuk!
Stom, dat linkje heb ik nog niet bekeken. Ik kom niet uit het begin, het puntje. Recht haken lukt me nu en die hele sjaal lijkt me hetzelfde, alleen moet ie dan steeds schuiner uitlopen. Ga vanavond ff dat linkje kijken, nu eerst werkenquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:14 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik ben wel niet Mynerfius, maar volgens mij is dit wat je wilde zien:
[ afbeelding ]
(van de site van AprilDraven, van wie het patroon is...)
waar kom je niet goed uit?
(leuke sjaal, ik heb hem ook in m'n queue gezet...)
Maak je progress? Doe eens showen?quote:
quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ynske, je tas is tof!
En ik ben verliefd op je teckel Vicky!
Die bandjesschoentjes zijn inmiddels al door een aantal mensen hier gemaakt, BE heeft zelfs een hele how-to geschreven voor het begin... had ik persoonlijk best wat aan. Dus als je ergens niet uitkomt, gewoon vragen hier, expertise genoeg inmiddelsquote:Op donderdag 18 februari 2010 00:46 schreef AnitraX het volgende:
[..]
Ik haak al wat jaartjesMaar heb nooit dit topic gezien
Ynske gave tas!
Vicky je zet er vaart ingaaf teckeltje!
Die schoentjes zijn ook leuk! Van hookcandy toch? Ik kom maar niet uit het patroon van die bandjes schoenen
Ik had precies hetzelfde probleem! Na een hoop proberen en met wat hulp van de instructie was het ineens gelukt (maar goed ook want het haakwerk ging letterlijk door de kamerquote:Op donderdag 18 februari 2010 07:50 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Stom, dat linkje heb ik nog niet bekeken. Ik kom niet uit het begin, het puntje. Recht haken lukt me nu en die hele sjaal lijkt me hetzelfde, alleen moet ie dan steeds schuiner uitlopen. Ga vanavond ff dat linkje kijken, nu eerst werken
Ja, dat scheelt een boel he!quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef LadyBlack het volgende:
Dank voor je uitleg! Ik ga eens aan de slag
Met katoen kun je wel echt een stuk beter zien wat je doet zegMaargoed, als het me hiermee lukt worden het wel echt lieve babyslofjes
Thanks!quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Anitra, ik heb je gemailed met mijn 'tutorial' met foto's.
Mss dat het je helpt...
Het mailadres uit je profiel trouwens.
heb je dat jazz garen al eens vergeleken met dat catania, is dat de dikkere variant ervan?quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:20 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, ben weer terug en heb 6 nieuwe bollen gescoord. Mijn (nu) favo katoen spullie gaat eruit, dus kunnen ze niks meer van bij bestellen en vandaar dat het op internet dus ook eigenlijk niet meer te krijgen is. Wel ging de mevrouw van de winkel op zoek naar iets alternatiefs voor deze garen. Hopelijk lukt dat, anders moet ik mar op zoek naar iets dergelijks... Heb nu weer wat bruin, roze, licht groen, licht blauw en geel erbij, dus daar moeten mijn haakhormonen het voorlopig maar mee doen. En meteen ook een 4.0-naald erbij gehaald... heb nu dan 3,5 4 en 4,5...
dan weet ik welke dat is, daar lag ook van bij die winkel in Aachen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:28 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, catania is een stuk dunner, jazz is wat wolliger qua gevoel zeg maar... wel de strakheid van katoen, maar de zachtheid van wol... vond het wel een fijne combi
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:12 schreef Mynerfius het volgende:
[..]Ik vind hem toch erg duidelijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Lekkere duidelijke uitleg *kuch* ik hoop dat het lukt...succes!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
Ik zal vanavond ff showen, als ik fut heb want ben de hele dag al zo ziek als een hondquote:Op donderdag 18 februari 2010 08:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maak je progress? Doe eens showen?
Ben nog steeds bezig met muts voor Sasha maar heb weinig tijd gehad de laatste dagen.
Dat kussen van Hoothoot is leuk!
Mag ik die tutorial ook? Zou graag proberen of ik dat ook kanquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Anitra, ik heb je gemailed met mijn 'tutorial' met foto's.
Mss dat het je helpt...
Het mailadres uit je profiel trouwens.
Beterschap.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik zal vanavond ff showen, als ik fut heb want ben de hele dag al zo ziek als een hond
wat je misschien kunt doen is eens bellen naar Ut Bölke of zij t ook hebben, en in welke kleuren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:06 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, Hobbydoos heeft stiekum toch nog wel de leuke kleuren van Jazz-garen.. maar ik heb niet echt zin om voor 32 euro te gaan bestellen of anders voor 8 euro aan garen bijna evenveel nog aan verzendkosten te moeten betalen... hmmm, twijfel twijfel
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:57 schreef Vicky het volgende:
Ik hoop dat het vandaag nog eens een keertje droog wordt. Dan kan ikkatoen gaan kopen
ja dat kan maar met 2 kinderen is dat minder fijnquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:47 schreef m@x het volgende:
[..]Je kan ook gewoon naar buiten als het regent hoor
*smelt*quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dame is er blij mee!
[ afbeelding ]
En als je het losse draadje van het begin als onderste puntje van de eerste driehoek houdt en dan in de bovenste horizontale rand gaat meerderen is ook steeds duidelijk wat de onderkant is.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:12 schreef Mynerfius het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde probleem! Na een hoop proberen en met wat hulp van de instructie was het ineens gelukt (maar goed ook want het haakwerk ging letterlijk door de kamer). Je moet als het ware eerst een loopje maken, en in dat loopje maak je twee andere loopjes vast. Als je er eenmaal 3 hebt (dus een klein driehoekje)
Nou heeft mijn kind wel heel grote voeten hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
klopt maar waar t om ging was dat je de maat van 6 mnd niet aan de voeten van een kind van 3 mnd gepropt kreeg als t met 3,5 gehaakt word
als Koosje dezelfde is als dit konijntje:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:07 schreef NijntjesUk het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen trouwens. Kan altijd de ontwerper nog om raad vragen.
Het gaat om het patroon van Koosje. Sommigen van jullie hebben dat toch?
Bij het patroon van de achterpoten staat dit:
Haak vijf losse.
Haak 3 vasten, 3 vaste in de volgende vaste. Ga verder aan de andere kant van de lossenketting. Haak 2 vaste, 2 vaste in de volgende vaste ( = 10).
Ik snap niet wat er bedoeld wordt met het dikgedrukte gedeelte.Wie o wie kan me helpen?
Gefeliciteerd met je aankomend tanteschap Mmascha! (maar dat je het alleen bij een jongetje kan zien op een echo klopt niet hoor, bij een meisje zie je een "hamburger"quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:53 schreef mmascha het volgende:
Wampi! Je bent beroemd! Leuk stukje hoor. Grappig dat je jezelf er ook echt in herkent.
Ik ben ook maar eens begonnen met babyslofjes. Ik word binnenkort tante(je meent het)van een neefje!(moet mijn schoonmoeder maar niet vertellen dat ze op de 12-(?)weken-echo al konden zien wat het wordt, meestal pas bij de 20 weken echo, maar dat ze het niet mag verklappen.
Ik: Je kan alleen maar zien dat het een jongetje wordt, bij een meisje zie je nl niks , dus ik weet het nu.
Schoonmoeder:![]()
)
![]()
En mijn vriendin is ook zwanger! Zij had afgelopen week een intake gesprek voor ivf maar dat is niet meer nodig. Al zagen ze maandag nog niks op de echo maar gister gelukkig wel![]()
Ahum. Sorry. Ik moest het even kwijt.
Nu over de slofjes:
Voordat ik ook dat mooie patroon aanschaf wil ik eerst kijken of ik wel netjes 2 dezelfde kan haken. Dus ik ben eerst begonnen aan een gratis patroon. Maar ik heb er nu bijna 1 af maar de zool is 10 cm. Is dat niet een beetje groot?
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjesquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:54 schreef Brighteyes het volgende:
Van het begin van de zooltjes van die cute babyslofjes die veel van ons hier toen maakten:
http://www.ravelry.com/patterns/library/double-strap-baby-booties
Echt cool!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:33 schreef Wampi het volgende:
Mijn haken in de trein is 'vereeuwigd' in een blog: er kwam gisteren iemand naast me zitten, een journaliste die als nieuw project sinds deze week elke dag iets schrijft over haar belevenissen in het OV. En gisteren dus over mij. Heel grappig.
Owjaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:51 schreef mijsje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankomend tanteschap Mmascha! (maar dat je het alleen bij een jongetje kan zien op een echo klopt niet hoor, bij een meisje zie je een "hamburger")
en ook gefeliciteerd voor je vriendin! Toch nog even vlak voor de IVF!!!dat is een jompel waard!
en een zool van 10 cm, dat is voor een kindje van ongeveer 9 maanden volgens mij... wel lekker om daarmee te oefenen, je hebt er even wat meer ruimte...
Waar kom je niet uit?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:14 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjesMisschien moet ik haakles nemen bij een eenzaam oud vrouwtje in het bejaardentehuis
Daar heb je een punt!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
met de eerste tour kun je volgens mij niet zo heel veel als je het hele patroon niet hebt... (er zijn meer schoentjes, ook gratis, die zo starten. het lijkt me op zich dus geen probleem...
Lol. Als ik het patroon wil hebben dan koop ik hem wel. Maar voorlopig zijn er zoveel gratis patronen die ik wil maken dat ik op dit moment nog weiger om te betalen voor een patroonquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:02 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik ben zo'n sufferd die dat zou kunnen doen, maar merkte net dat ik niks kan kopiëren uit de PDF
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
met de eerste tour kun je volgens mij niet zo heel veel als je het hele patroon niet hebt... (er zijn meer schoentjes, ook gratis, die zo starten. het lijkt me op zich dus geen probleem...
Nou help je heel mijn argument om geen betaalpatronen aan te schaffen om zeepquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor!Ik wil je echt helpen!
En er zijn idd genoeg gratis patronen te vinden. Maar zeker niet zo leuk als die ene!
Daarna doe je idd in elke volgende losse een vaste. Tot je 3 vasten achter elkaar hebt(= sc 3). Dan een halve stokjes in de volgende steek(=hdc 1), daarna 2 stokjes en de volgende 2 steken(=2 dc). Dan 7 stokjes in de volgende steek(=7 dc). En dat is net het punt waarop ik een groot gat krijg!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:44 schreef Eigenmijsje het volgende:
1e tour = Ch 9, make 3 sc in 2nd ch frm hk. Sc 3. Hdc 1. Dc 2. Make 7 dc in last ch. Working across other side of ch, dc 2, hdc 1, sc 3. 22 sts total.
Ik heb 3 vasten in de 2e steek gemaakt, maar die volgende 3 vasten, moeten die in de 3 volgende lossen na die 2e steek?
Weet trouwens niet of het slim is om die tour hier te plaatsen, maar kan hem altijd nog weghalen.
Die zijn met hetzelfde zooltje volgens mij. PM me je mailadres eens, dan zal ik je mijn 'tutorial' doorsturen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:14 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjesMisschien moet ik haakles nemen bij een eenzaam oud vrouwtje in het bejaardentehuis
Volgens mij bedoelt mijsje het zo ook niet hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor!Ik wil je echt helpen!
En er zijn idd genoeg gratis patronen te vinden. Maar zeker niet zo leuk als die ene!
Sorry!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:07 schreef m@x het volgende:
[..]
Nou help je heel mijn argument om geen betaalpatronen aan te schaffen om zeep![]()
U heeft post!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die zijn met hetzelfde zooltje volgens mij. PM me je mailadres eens, dan zal ik je mijn 'tutorial' doorsturen.
Ik voelde ook niet echt heel erg aangesproken omdat ik het goed bedoelde. En al had aangegeven dat mijn patroon overeen komt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:11 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt mijsje het zo ook niet hoor
En jij ook!quote:
Zo los ik gaten ook vaak op. Maar ik vind altijd dat het er net zo netjes uit moet zien als het voorbeeld. Al lukt dat niet altijd...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
mmascha, dat grote gat heb ik ook bij sommige zooltjes gehad en ik heb gewoon aan het eind toen ik helemaal klaar was daar nog een draadje doorheen geregen en het dan aangetrokken.
Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:36 schreef Eigenmijsje het volgende:
mmmascha, ik voorzie dat dat bij mij een gat ter grootte van een knoopsgat gaat worden
Dat moet wel, anders kan je op de terugweg niet de andere helft van die steek (de opzetlussen dus) pakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:53 schreef Eigenmijsje het volgende:
BE, in jouw tut zie ik dat je de eerste steken in allemaal in de halve steek maakt en bij latere steken pas het hele vtje pakt. Is dit standaard?Ik heb vanaf het begin namelijk al het hele vtje gepakt.
Als je naar de meet komt kan ik je laten zien hoe ik het doe en dan kun jij mij misschien laten zien hoe ik onzichtbaar kan minderenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:50 schreef mmascha het volgende:
[..]
Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...
Dan moet je voor het zooltje een ander patroon gebruiken of zie de tips hierbovenStomme slofjes
![]()
Gehe dan zit ik nu bij de terugweg zomaar ergens in te stekenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat moet wel, anders kan je op de terugweg niet de andere helft van die steek (de opzetlussen dus) pakken.
Ik had nog toegevoegd dat ze dat dus bedoelt met 'working across the other side of the chain'quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:03 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Gehe dan zit ik nu bij de terugweg zomaar ergens in te stekenToch maar ff opnieuw beginnen, tot nu toe valt het me best mee
Hihi, dat zijn ook inderdaad echt mijn favorieten... beestjes/poppetjes, wat GS-en om bijvoorbeeld lange(re) autoritjes te overbruggen en nu schoentjes helemaal de bom!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:24 schreef mmascha het volgende:
Ik zit ondertussen op ravelry rond te kijken. Je kan bekijken wat wij als Fok!-group als favorieten toevoegen. Lijnloos heeft een beetje dezelfde smaak als ik. Poppetjes, GS en gebruiksvoorwerpen. Leuk om te zien!
Je kunt je edit-reden aanpassen in zij kan het toch ook nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:50 schreef mmascha het volgende:
[..]
Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...
Dan moet je voor het zooltje een ander patroon gebruiken of zie de tips hierbovenStomme slofjes
![]()
want ze had maar 1 tour neergezet, maar was denk ik bang voor mensen die het patroon dan zo gratis zouden krijgen, terwijl veel mensen ervoor betaald hadden... vandaar dat ik zei dat je er niet veel mee kon om een heel slofje te maken als je alleen de eerste tour had... ik in ieder geval nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:44 schreef Eigenmijsje het volgende:
Weet trouwens niet of het slim is om die tour hier te plaatsen, maar kan hem altijd nog weghalen.
Leuk is dat he? dat je ze ook echt ergens voor kunt makenquote:Op zondag 21 februari 2010 01:22 schreef Lijnloos het volgende:
Jeps, ben nu ook echt verslaafd aan die schoentjes haken... Gelukkig nog genoeg kennissen die op punt van "werpen" staan dus komende tijd genoeg babyvoetjes om lekker in te pakken bij wijze van kraamkado!
Jij ook os kijken?
Op je projecten pagina staat rechts onder t plaatje van je project een dropdown pijltje.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand enig idee hoe je projects verwijderd van Ravelry? Ik heb nu een lege staan die eig. gewoon weg moet...
Hoedje voor Sasha is eindelijk af. Ben niet helemaal tevreden, zeker niet over het naadje aan de achterkant van de kleurwisselingen, maar vooruit, ik ben niet zo van de mutsjes weet ik nu.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, en ja... er zit een zwarte rij halve stokjes tussen kwam ik achter, maar ik was te lui...
os was olympische spelen.... Maar was zelf al te suf om het fatsoenlijk uit te schrijvenquote:Op zondag 21 februari 2010 10:18 schreef mijsje het volgende:
[..]
Leuk is dat he? dat je ze ook echt ergens voor kunt makenen anders past Minke ze vast ook nog wel, toch?
(os?wasda?)
oeh, maar BE, dat is een erg leuk mutsje voor Sasha!staat hem lief!
heb je je projects in een lijstje of in een foto-overzicht? bij het lijstje staat helemaal achteraan het rijtje een kruisje, die kun je aanklikken en dan kun je het verwijderen. bij de foto's kun je op het pijltje onder de foto klikken, en dan krijg je mogelijkheden die je kunt doen met dat project. de onderste keuze is het verwijderen van je project.
Ik ook, maar ik kan ook niet lezen in de auto..quote:Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof dat ik daar misselijk van zou worden...
omdat je aan de voorvoet t zooltje wat breder moet hebben dan aan de hakquote:Op zondag 21 februari 2010 11:44 schreef Eigenmijsje het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar waarom moet je stokjes en halve stokjes in de zool van die babyschoentjes haken (afgezien van de stokjes waarmee je het bochtje maakt)? Daardoor wordt het zo los. Lijkt me veel mooier om daar vasten te haken, maar het zal denk ik wel een reden hebben
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:56 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Je kunt je edit-reden aanpassen in zij kan het toch ook niet![]()
Ik begon meteen met alle steken in het hele vtje, nu ben ik overnieuw begonnen op de goede manier, krijg ik een gat waar m'n pink makkelijk in past
quote:Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je dat in de auto?Ik geloof dat ik daar misselijk van zou worden...
quote:
wat leuk!!quote:Op zondag 21 februari 2010 13:19 schreef trui het volgende:
oh wat is dat hoedje leuk geworden, BE!!
hier ook eindelijk weer eens wat haaktijd gehad. ben nog steeds met dat auto-muziekdoosje bezig, maar 't begint nu eindelijk een beetje op te schieten.
[ afbeelding ]
voor op de bankquote:Op zondag 21 februari 2010 19:28 schreef trui het volgende:
nou, dat moet 't eerst nog maar eens worden hoor.dat (een beetje mooi) aan elkaar zetten is toch wel een lastig klusje. die (fleece) voering zit er inmiddels aan vast, maar nu de rest nog. ik houd jullie op de hoogte.
ynske, ik heb geen idee, sorry. maar ik vraag me wel steeds af: waar IS het voor? tafelkleedje oid?
Op zich klopt het volgens mij wel.quote:Op zondag 21 februari 2010 17:52 schreef Ynske het volgende:
Wie kan me dit uitleggen
Rnd 5: sl st into next st, ch 3, * 2 dc-ch 2-2 dc in the ch 2 sp,
1 dc in next dc, skip next 2 dc, 1 dc in next st. repeat from * around.
join.
onderaan staat dit nog
V-st = 1 dc-ch1-1 dc or 1 dc-ch2-1 dc .
double V-st = 2 dc-ch1-2 dc or 2 dc-ch2-2 dc .
ik snap ketting van 3 (is gelijk aan stokje) * twee stokjes twee losse twee stokjes in de ketting van 2 (uit de vorige ronde) maar dat stokje op t volgende stokje, skip volgende twee stokjes stokje in volgende steek
das raar want de vorige ronde was dit
Rnd 4: sl st into the ch 2 space, ch 3, 1 dc-ch 2-2 dc in same sp, * 2
dc-ch 2-2 dc in next ch 2 sp, repeat * around. join. (this row begins
your points).
k zal wel wat fout gedaan hebben want heb meer/grotere gaten dan deze heeft
[ afbeelding ]
maar weer gaat uithalen
dat klinkt al logischerquote:Op zondag 21 februari 2010 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op zich klopt het volgens mij wel.
Je moet van het 2e deel de eerste dc in de eerste dc van de (2dc-ch2-2dc)(van de vorige ronde dus), dan dus de 2e dc, de ch2 en de volgende dc overslaan en dan en dc maken in de laatste dc van het stukje tussen haakjes hierboven.
Zo lees ik het iig.
Kan je daar wat mee?
o wat mooiquote:Op zondag 21 februari 2010 20:42 schreef Brighteyes het volgende:
Jammer PM!
Wat een schattig eendje!
Ik zit hier al een tijdje voor me uit te neurien: 't Is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente...
[ afbeelding ]
(Uit dat 100 bloemen boek.)
quote:Op zondag 21 februari 2010 22:29 schreef trui het volgende:
geweldig vrolijk die bloemen, BE! mijsje, nog zo'n leuk konijn! het gemeleerde vind ik niet zo heel mooi uitkomen hier, maar als setje zijn ze straks denk ik wel heel leuk!
yachiru, welkom hier. wat een superleuk 1e haaksel!en die sleepy sarah is inderdaad ook geweldig, ik heb er nog steeds een aantal liggen waar ik alleen nog 't gezichtje op moet borduren, ik wil er graag zo'n leuke serie in veel kleurtjes van maken. maar dat gezichtje he... da's zo'n precisiewerkje, ik zie er een beetje tegenop omdat ik bang ben ze daarmee te verpesten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Deze is het: http://www.bol.com/nl/p/n(...)006829160/index.htmlquote:Op zondag 21 februari 2010 22:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o wat mooi
heet dat boek echt zo?
Het is pas maandag dus op zich voldoende tijd om te herstellen toch? Beterschap.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:12 schreef Troel het volgende:
Slecht nieuws.
Ik heb een flinke buikgriep te pakken, dus ik ben bang dat ik her niet red voor zondag
quote:Op maandag 22 februari 2010 09:15 schreef m@x het volgende:
[..]
Het is pas maandag dus op zich voldoende tijd om te herstellen toch? Beterschap.
Het mag eventueel ook wel bij mij. Is alleen wat minder centraal (Rijswijk) en het is niet zo geschikt om hele kleine kindjes die rondkruipen mee te nemen ivm rondslingerende lego van kleuter enzo.
Is dat met OV ook een beetje bereikbaar? Ik kon richting Troel een stukje met BE meerijden maar ik weet niet of dat nog steeds kan als we bij jou afspreken.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:23 schreef trui het volgende:
Ons huis mag ook wel als uitvalsbasis dienen?
jahoor, er is een station, en er gaan ook bussen vanuit Utrecht. al moet je dan wel nog een minuut of 5 lopen vanaf de bushalte. ik zal zo even een routebeschrijving rond PM-en aan de mensen die op het lijstje staan van zondag.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:41 schreef m@x het volgende:
[..]
Is dat met OV ook een beetje bereikbaar? Ik kon richting Troel een stukje met BE meerijden maar ik weet niet of dat nog steeds kan als we bij jou afspreken.
quote:
ik heb net in m'n PM's terug zitten zoeken en ik las daar 'vanaf 14.00u'. vinden jullie dat OK?quote:Op maandag 22 februari 2010 13:48 schreef Brighteyes het volgende:
Vlgs mij was er nog geen tijd afgesproken.
quote:Op maandag 22 februari 2010 07:20 schreef Vicky het volgende:
Ik vind m leuk mijsje!! Staat het patroon online??
Oehh die kattenkruidmuisjes zijn ook geweldig!
die is ook heel leuk lijnloos, ik vraag me bij zo'n tas alleen wel af of het stevig genoeg is voor een diaperbag...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:21 schreef Lijnloos het volgende:
Jezz welkom! Het aan elkaar maken heb ik ook nog niet echt ervaring mee dus van mij helaas geen tips. Succes met de beestjes!!!
Oh, ik kom net deze tegen:
Ziet er ook wel heel tof uit! Patroon is geloof ik ook wel te doen, misschien een opvolger voor de schoentjes.
quote:Op maandag 22 februari 2010 14:11 schreef mijsje het volgende:
Leuk Vicky!
(is je cactus al fotowaardig? ben benieuwd welke je maakt...)
wel als je hem verstevigd. heb ik ook gedaan met de zij en onderkant van mijn tas (dubbel gehaakt, en er tussen een oude placemat van plasticquote:Op maandag 22 februari 2010 14:13 schreef mijsje het volgende:
[..]
die is ook heel leuk lijnloos, ik vraag me bij zo'n tas alleen wel af of het stevig genoeg is voor een diaperbag...
Whoott!!! Echt coolquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:13 schreef Ynske het volgende:
de blauwe lijn in t hengsel is aan de buitenkant een knal roze lijn
rechts een vakje voor een telefoon, en links eentje voor de portemonnee
hihi, het was meer dat ik full-pull (dus flink) bezig ga met mijn schoentje collectie. Zaterdag moeten er 5 paar af zijn, ben nu net met het 4e paar begonnen en met nog 2 wendagen voor minke op het kdv moet het lukken denk ik!quote:Op maandag 22 februari 2010 18:46 schreef Eigenmijsje het volgende:
Trui, beterschap!
Lijnloos, wat zijn full pull schoentjes?
Zijn er ook mensen die vanuit Brabant naar de meet komen?
dank jequote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
hihi, het was meer dat ik full-pull (dus flink) bezig ga met mijn schoentje collectie. Zaterdag moeten er 5 paar af zijn, ben nu net met het 4e paar begonnen en met nog 2 wendagen voor minke op het kdv moet het lukken denk ik!
Ynske die tas is echt stoer.. Wat ik me nog afvroeg, heb je nou aan de achterkant ook gs-jes of is dat gewoon anders als geheel gehaakt of zo?
Dank jequote:
Ik vind m ook zo geweldig.. of de mijne er ook zo geweldig uit komt te zien, is de vraagquote:Op maandag 22 februari 2010 13:58 schreef mijsje het volgende:
[..]
NijntjesUk, dat is inderdaad een ander patroon. die onderpootjes beginnen inderdaad met een kettinkje en dan de bocht om... die is wel heel schattig ook hoor! lief ook met die afgeronde oortjes
Thanks! Het is al de tweede in nog geen twee maanden tijd, heel vreemd.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:52 schreef mijsje het volgende:
Muck ook ziek... bah meid, een longontsteking is ook niet fijn om te hebben! ook jij beterschap!
quote:Op maandag 22 februari 2010 20:08 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Ik vind m ook zo geweldig.. of de mijne er ook zo geweldig uit komt te zien, is de vraag
Klopt, die namen zijn ook allemaal zo verwarrendquote:Op maandag 22 februari 2010 19:52 schreef mijsje het volgende:
Eigenmijsje, volgens mij is Trui niet ziek hoor, volgens mij is Troel ziek...
ik heb alle kleuren gekocht die ze hadden. licht bruin, donker bruin, licht blauw, donker blauw, geel, roze, zwart, rood, paars, lila, wit en volgens mij nog een kleur. (het viel me mee hoe goedkoop vilt eigenlijk is... als ik dat eerder wist, had ik al veel eerder een flinke stapel ervan gekocht...quote:Op maandag 22 februari 2010 20:14 schreef Muck het volgende:
[..]
Thanks! Het is al de tweede in nog geen twee maanden tijd, heel vreemd.
Vilt zal wel heel leuk zijn op het konijntje! Wat voor kleur vilt heb je gekocht?
Ik onthou soweiso geen namen, maar vooral UI's, hoe suf dat misschien ook klinktquote:Op maandag 22 februari 2010 20:35 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Klopt, die namen zijn ook allemaal zo verwarrend
Vilt is inderdaad niet echt duur, vroeger gebruikten we het weleens om te knutselen. etuitjes maken enzo. Ik heb een blauwe maandag bij een interieurarchitect gewerkt, dus ik heb hier een stapel vilt liggen dat afkomstig is van staaltjes van meubelstoffen die uit de collectie gingen. Altijd handigquote:Op maandag 22 februari 2010 20:38 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik heb alle kleuren gekocht die ze hadden. licht bruin, donker bruin, licht blauw, donker blauw, geel, roze, zwart, rood, paars, lila, wit en volgens mij nog een kleur. (het viel me mee hoe goedkoop vilt eigenlijk is... als ik dat eerder wist, had ik al veel eerder een flinke stapel ervan gekocht...) ik zit te denken aan een rondje wit, met daarop een rondje lichtblauw, met festonsteek vastgemaakt, en ook een streepje wit in de bovenhoek, zodat het lijkt dat er licht in schijnt...
wel vreemd inderdaad dat je nu voor de tweede keer al longontsteking hebt. heeft de dokter een bloedonderzoek gedaan, om te kijken wat de onderliggende reden kan zijn?
ik neem wat afgemaakte projecten mee, en waar ik nu mee bezig ben. (een aantal projecten heb ik al weggegeven, dus die blijven op ravelry te zien op de foto) wat draad en m'n naalden.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:36 schreef Wampi het volgende:
ik ben na die eerste ronde al afgehaakt bij de vis.teveel gepriegel voor nu..
bij de weg, meeting-dames: wat nemen jullie mee zondag? wat boekjes, dingen, haaknaalden, maar ook afgemaakte projecten?
Wasda?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:44 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik onthou soweiso geen namen, maar vooral UI's
UserIconsquote:Op maandag 22 februari 2010 21:53 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Wasda?
Hoop dat je AB aanslaat, beterschap!
Komt goedquote:Op maandag 22 februari 2010 21:44 schreef trui het volgende:
nou ja, 't is maar een ideetje. mocht het hier zijn, dan zorg ik dat er is: koffie, thee, fris, sap, wijn, port, bier.![]()
de koekjes/hapjes laat ik aan jullie over. ok? niet te veel doen hoor. maar een paar dingetjes is wel leuk lijkt me.
Ik kan wel een kant en klaar hapje meenemen. Dat laat zich over het algemeen wat gemakkelijker vervoeren dan iets zelfgemaakts. Althans, wel als het door mij is gemaaktquote:Op maandag 22 februari 2010 21:44 schreef trui het volgende:
nou ja, 't is maar een ideetje. mocht het hier zijn, dan zorg ik dat er is: koffie, thee, fris, sap, wijn, port, bier.![]()
de koekjes/hapjes laat ik aan jullie over. ok? niet te veel doen hoor. maar een paar dingetjes is wel leuk lijkt me.
hmmm, ns kijken wat ik in elkaar kan flansen...quote:Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef trui het volgende:
en wat lekkers misschien?(dat hoeft niet per se gehaakt te zijn hoor!).
Bedenk maar zo, mijn allereerste meet liep uit op een relatie van twee jaarquote:Op maandag 22 februari 2010 21:55 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Komt goed
Vind het nog steeds wel een beetje eng, ken niemand enzo
Dan heb je wel een verpletterende indruk gemaaktquote:Op maandag 22 februari 2010 21:57 schreef Muck het volgende:
[..]
Bedenk maar zo, mijn allereerste meet liep uit op een relatie van twee jaar
Stroopwafels doen wonderenquote:Op maandag 22 februari 2010 21:59 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Dan heb je wel een verpletterende indruk gemaakt
met die van mij ben ik al bijna 7jr getrouwd!quote:Op maandag 22 februari 2010 21:57 schreef Muck het volgende:
[..]
Bedenk maar zo, mijn allereerste meet liep uit op een relatie van twee jaar
Valt mee, ze liggen er graag in dus ze "stampen" er wel op, maar de bolletjes waar ze niet aan mogen komen liggen dan ook niet in die bak. Echt spelen doen ze er niet mee, meestal is het: stamp stamp stamp, draai draai, stamp stamp, plof, dromenlandquote:Op zondag 21 februari 2010 23:50 schreef trui het volgende:
haha die poezen in de wol!gaan ze niet vreselijk tekeer met die bolletjes? en heb je geen last van katteharen tussen je wol/katoen?
en mijsje, die man van jou toch. dat ie zo meeleeft/denkt op haakgebied. grappig!
quote:Op maandag 22 februari 2010 15:48 schreef mmascha het volgende:
...
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij.
Spiegelei: wat ga je van die vrolijke gs-jes maken?
...
Coolquote:Op maandag 22 februari 2010 22:07 schreef trui het volgende:
[..]
met die van mij ben ik al bijna 7jr getrouwd!![]()
Van die van mij ben ik inmiddels ruim 2,5 jaar gescheidenquote:Op maandag 22 februari 2010 22:07 schreef trui het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik voorzien ben, anders zou ik nog hoge verwachtingen hebben door julliequote:Op maandag 22 februari 2010 22:07 schreef trui het volgende:
[..]
haha ja vertel deze cijfers maar niet door aan je partner, dan mag je niet meer gaan!quote:Op maandag 22 februari 2010 22:26 schreef Eigenmijsje het volgende:
Het is maar goed dat ik voorzien ben, anders zou ik nog hoge verwachtingen hebben door jullie
quote:Op maandag 22 februari 2010 22:43 schreef trui het volgende:
[..]
haha ja vertel deze cijfers maar niet door aan je partner, dan mag je niet meer gaan!
Oh Dank je Lijnloos!quote:Op maandag 22 februari 2010 22:46 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn meisje was bij geboorte 7 pond en had een hoofdomtrek van 37 cm ongeveer... Met 1 maand was daar een cm bij, morgen krijg ik de "nieuwe maten" te horen en dan is ze precies 2 maanden. Voetjes weet ik niet precies maar ik gok ongeveer 7/8 cm in lengte en ongeveer 3/4 breed....
Hopelijk heb je daar wat aan... Oh ze roepen dat het een heel gemiddelde baby is tot nu toe
Het is dat de mijne die dag jarig is, anders had ik vast niet mogen gaanquote:Op maandag 22 februari 2010 22:43 schreef trui het volgende:
[..]
haha ja vertel deze cijfers maar niet door aan je partner, dan mag je niet meer gaan!
en ik woon er 5 jaar mee samen, waarvan ook 2,5 jaar getrouwdquote:Op maandag 22 februari 2010 22:07 schreef trui het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn eerste meet was een meet van het FOK keldertje. Ben blij dat ik er niet aan eentje van toen ben blijven plakken.![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn eerste meet was een meet van het FOK keldertje. Ben blij dat ik er niet aan eentje van toen ben blijven plakken.![]()
Dankjewel! Daar kan ik wel wat mee!quote:Op maandag 22 februari 2010 20:23 schreef Wampi het volgende:
zoo, gegeten, dus even in het boekje gekeken. je moet beginnen met een chain van 9 lossen (duurde even voor ik dat gevonden had
). normaal haak je in het v-tje, maar nu draai je je ketting om en zie je aan de achterkant een rechte lijn van 'lusjes'. zie ook pagina 17 van het boek
. in die dingetjes op de achterkant moet je haken, de eerste rij. de foundation chain is gewoon de ketting waar je mee begint, de backbumps zitten op de achterkant.. snappie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |