Nou heeft mijn kind wel heel grote voeten hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
klopt maar waar t om ging was dat je de maat van 6 mnd niet aan de voeten van een kind van 3 mnd gepropt kreeg als t met 3,5 gehaakt word
als Koosje dezelfde is als dit konijntje:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:07 schreef NijntjesUk het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen trouwens. Kan altijd de ontwerper nog om raad vragen.
Het gaat om het patroon van Koosje. Sommigen van jullie hebben dat toch?
Bij het patroon van de achterpoten staat dit:
Haak vijf losse.
Haak 3 vasten, 3 vaste in de volgende vaste. Ga verder aan de andere kant van de lossenketting. Haak 2 vaste, 2 vaste in de volgende vaste ( = 10).
Ik snap niet wat er bedoeld wordt met het dikgedrukte gedeelte.Wie o wie kan me helpen?
Gefeliciteerd met je aankomend tanteschap Mmascha! (maar dat je het alleen bij een jongetje kan zien op een echo klopt niet hoor, bij een meisje zie je een "hamburger"quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:53 schreef mmascha het volgende:
Wampi! Je bent beroemd! Leuk stukje hoor. Grappig dat je jezelf er ook echt in herkent.
Ik ben ook maar eens begonnen met babyslofjes. Ik word binnenkort tante(je meent het)van een neefje!(moet mijn schoonmoeder maar niet vertellen dat ze op de 12-(?)weken-echo al konden zien wat het wordt, meestal pas bij de 20 weken echo, maar dat ze het niet mag verklappen.
Ik: Je kan alleen maar zien dat het een jongetje wordt, bij een meisje zie je nl niks , dus ik weet het nu.
Schoonmoeder:![]()
)
![]()
En mijn vriendin is ook zwanger! Zij had afgelopen week een intake gesprek voor ivf maar dat is niet meer nodig. Al zagen ze maandag nog niks op de echo maar gister gelukkig wel![]()
Ahum. Sorry. Ik moest het even kwijt.
Nu over de slofjes:
Voordat ik ook dat mooie patroon aanschaf wil ik eerst kijken of ik wel netjes 2 dezelfde kan haken. Dus ik ben eerst begonnen aan een gratis patroon. Maar ik heb er nu bijna 1 af maar de zool is 10 cm. Is dat niet een beetje groot?
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjesquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:54 schreef Brighteyes het volgende:
Van het begin van de zooltjes van die cute babyslofjes die veel van ons hier toen maakten:
http://www.ravelry.com/patterns/library/double-strap-baby-booties
Echt cool!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:33 schreef Wampi het volgende:
Mijn haken in de trein is 'vereeuwigd' in een blog: er kwam gisteren iemand naast me zitten, een journaliste die als nieuw project sinds deze week elke dag iets schrijft over haar belevenissen in het OV. En gisteren dus over mij. Heel grappig.
Owjaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:51 schreef mijsje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankomend tanteschap Mmascha! (maar dat je het alleen bij een jongetje kan zien op een echo klopt niet hoor, bij een meisje zie je een "hamburger")
en ook gefeliciteerd voor je vriendin! Toch nog even vlak voor de IVF!!!dat is een jompel waard!
en een zool van 10 cm, dat is voor een kindje van ongeveer 9 maanden volgens mij... wel lekker om daarmee te oefenen, je hebt er even wat meer ruimte...
Waar kom je niet uit?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:14 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjesMisschien moet ik haakles nemen bij een eenzaam oud vrouwtje in het bejaardentehuis
Daar heb je een punt!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
met de eerste tour kun je volgens mij niet zo heel veel als je het hele patroon niet hebt... (er zijn meer schoentjes, ook gratis, die zo starten. het lijkt me op zich dus geen probleem...
Lol. Als ik het patroon wil hebben dan koop ik hem wel. Maar voorlopig zijn er zoveel gratis patronen die ik wil maken dat ik op dit moment nog weiger om te betalen voor een patroonquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:02 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik ben zo'n sufferd die dat zou kunnen doen, maar merkte net dat ik niks kan kopiëren uit de PDF
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
met de eerste tour kun je volgens mij niet zo heel veel als je het hele patroon niet hebt... (er zijn meer schoentjes, ook gratis, die zo starten. het lijkt me op zich dus geen probleem...
Nou help je heel mijn argument om geen betaalpatronen aan te schaffen om zeepquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor!Ik wil je echt helpen!
En er zijn idd genoeg gratis patronen te vinden. Maar zeker niet zo leuk als die ene!
Daarna doe je idd in elke volgende losse een vaste. Tot je 3 vasten achter elkaar hebt(= sc 3). Dan een halve stokjes in de volgende steek(=hdc 1), daarna 2 stokjes en de volgende 2 steken(=2 dc). Dan 7 stokjes in de volgende steek(=7 dc). En dat is net het punt waarop ik een groot gat krijg!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:44 schreef Eigenmijsje het volgende:
1e tour = Ch 9, make 3 sc in 2nd ch frm hk. Sc 3. Hdc 1. Dc 2. Make 7 dc in last ch. Working across other side of ch, dc 2, hdc 1, sc 3. 22 sts total.
Ik heb 3 vasten in de 2e steek gemaakt, maar die volgende 3 vasten, moeten die in de 3 volgende lossen na die 2e steek?
Weet trouwens niet of het slim is om die tour hier te plaatsen, maar kan hem altijd nog weghalen.
Die zijn met hetzelfde zooltje volgens mij. PM me je mailadres eens, dan zal ik je mijn 'tutorial' doorsturen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:14 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjesMisschien moet ik haakles nemen bij een eenzaam oud vrouwtje in het bejaardentehuis
Volgens mij bedoelt mijsje het zo ook niet hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor!Ik wil je echt helpen!
En er zijn idd genoeg gratis patronen te vinden. Maar zeker niet zo leuk als die ene!
Sorry!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:07 schreef m@x het volgende:
[..]
Nou help je heel mijn argument om geen betaalpatronen aan te schaffen om zeep![]()
U heeft post!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die zijn met hetzelfde zooltje volgens mij. PM me je mailadres eens, dan zal ik je mijn 'tutorial' doorsturen.
Ik voelde ook niet echt heel erg aangesproken omdat ik het goed bedoelde. En al had aangegeven dat mijn patroon overeen komt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:11 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt mijsje het zo ook niet hoor
En jij ook!quote:
Zo los ik gaten ook vaak op. Maar ik vind altijd dat het er net zo netjes uit moet zien als het voorbeeld. Al lukt dat niet altijd...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
mmascha, dat grote gat heb ik ook bij sommige zooltjes gehad en ik heb gewoon aan het eind toen ik helemaal klaar was daar nog een draadje doorheen geregen en het dan aangetrokken.
Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:36 schreef Eigenmijsje het volgende:
mmmascha, ik voorzie dat dat bij mij een gat ter grootte van een knoopsgat gaat worden
Dat moet wel, anders kan je op de terugweg niet de andere helft van die steek (de opzetlussen dus) pakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:53 schreef Eigenmijsje het volgende:
BE, in jouw tut zie ik dat je de eerste steken in allemaal in de halve steek maakt en bij latere steken pas het hele vtje pakt. Is dit standaard?Ik heb vanaf het begin namelijk al het hele vtje gepakt.
Als je naar de meet komt kan ik je laten zien hoe ik het doe en dan kun jij mij misschien laten zien hoe ik onzichtbaar kan minderenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:50 schreef mmascha het volgende:
[..]
Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...
Dan moet je voor het zooltje een ander patroon gebruiken of zie de tips hierbovenStomme slofjes
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |