abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78200946
Je bent als het goed is na die steken bij je eerste lusje aangekomen. Je hebt daar in de ene helft van het v-tje gehaakt, dan draai je je haakwerk om, zodat je net gehaakte steken naar onderen wijzen, en dan haak je in de andere helft van je eerste v-tje die eerste vaste.
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_78200988
En ik weet zeker dat als je mijn uitleg niet snapt, iemand anders het op een net andere manier uitlegt waardoor je het wel snapt .
pi_78201233
je moet de bocht om en aan de onderkant verder haken Maar dan draai je je werk zodat dat weer de bovenkant wordt. Denk ik
On zeh laptop
pi_78201549
ja, de bocht om, dat is hem .
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:33:02 #104
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_78201627
Ik heb het geprobeerd, maar het ziet er niet uit, dus ik doe vast iets fout!
Bedankt voor het (proberen te) helpen in ieder geval..
Dat wordt wel heel erg gewaardeerd.
Wat ook zo raar is, is dat je ALLES tot een ring moet haken (oren, de andere poten en het lijfje, en deze niet.. ik snap er niks van.. )
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:40:17 #105
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_78202110
Ik denk dat ik het snap, ik denk dat ik het snap.. Wow.. Super bedankt, Taartjesfeeee.. ineens viel het kwartje toen je zei dat ik de bocht om moest..
pi_78202357
3 woordjes doen het beter dan zo'n hele uitleg
pi_78202393
On zeh laptop
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:45:16 #108
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_78202437
Sorry, Wampi. Nu lijkt het net alsof ik jouw uitleg dom vond. Is niet waar, maar het kwartje viel niet helemaal. In ieder geval, bedankt!
pi_78202698
Nee joh, zo vat ik dat helemaal niet op . Vind het vooral hilarisch!
pi_78204585
Lachen Wampi van die blog. Leuk geschreven ook... ik zie je al helemaal zitten (niet dat ik weet hoe je eruit ziet, maar soort van algehele mental image )
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:21:09 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78211297
wampi, extreem leuk joh, die blog en dat ie over JOU gaat!
in de haak.
pi_78224053
Wampi wat leuk die blog!

Net mijn verjaardagsgeld bij de hobbywinkel in geleverd. Heb 5 felle kleurtjes, 4 gemeleerde bollen gekocht dus kan voorlopig vooruit
En ik kwam de hondjes van Vicky tegen,kon hem niet laten liggen. Zag trouwens dat boekje van marie claire,250 haakwerksteken nog liggen, dus hij is nog verkrijgbaar.
pi_78224161
hihi Wampi, wat leuk die blog!

Mijn dochter, die zo verschrikkelijk blij was met haar teckel, is haar teckel KWIJT!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:13:58 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_78228498
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

klopt maar waar t om ging was dat je de maat van 6 mnd niet aan de voeten van een kind van 3 mnd gepropt kreeg als t met 3,5 gehaakt word
Nou heeft mijn kind wel heel grote voeten hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78231906
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:07 schreef NijntjesUk het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen trouwens. Kan altijd de ontwerper nog om raad vragen.
Het gaat om het patroon van Koosje. Sommigen van jullie hebben dat toch?
Bij het patroon van de achterpoten staat dit:

Haak vijf losse.
Haak 3 vasten, 3 vaste in de volgende vaste. Ga verder aan de andere kant van de lossenketting. Haak 2 vaste, 2 vaste in de volgende vaste ( = 10).

Ik snap niet wat er bedoeld wordt met het dikgedrukte gedeelte. Wie o wie kan me helpen?
als Koosje dezelfde is als dit konijntje:

weet ik niet zeker of het helemaal goed is, want ik moest alle lichaamsdelen starten met een adjustable ring (ook wel de magic ring) . wat je beschrijft herken ik wel van het maken van schoentjes of slofjes. bij bijvoorbeeld 5 lossen, maak je eerst vanaf de 2e vanaf je haak gezien 3 vasten, dan 3 vasten in de laatste losse, dan ben je al rondom aan het gaan door de meerdering, en ga je gewoon verder op de onderkant van de vasten, want daar zitten nog lusjes van de lossen. die gebruik je om weer 3 vasten te maken en in de laatste doe je er 2. dan heb je rondom 10 vasten(samen met de losse waarmee je begon aan het begin...) snap je me een beetje?

Amber, wat heb je gedaan? die lieve teckel...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:38:24 #116
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_78232466
Jeetje een paar dagen even niet gekeken en hoppa...jullie gaan echt zo hard!

Vandaag bij de Aldi hier een enorme bol grijze wol gekocht, 400 gram dus daar moet vast wel wat leuks mee te maken zijn!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:53:47 #117
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78232960
Wampi! Je bent beroemd! Leuk stukje hoor. Grappig dat je jezelf er ook echt in herkent.

Ik ben ook maar eens begonnen met babyslofjes. Ik word binnenkort tante(je meent het )van een neefje!(moet mijn schoonmoeder maar niet vertellen dat ze op de 12-(?)weken-echo al konden zien wat het wordt, meestal pas bij de 20 weken echo, maar dat ze het niet mag verklappen.
Ik: Je kan alleen maar zien dat het een jongetje wordt, bij een meisje zie je nl niks , dus ik weet het nu .
Schoonmoeder: )

En mijn vriendin is ook zwanger! Zij had afgelopen week een intake gesprek voor ivf maar dat is niet meer nodig. Al zagen ze maandag nog niks op de echo maar gister gelukkig wel

Ahum. Sorry. Ik moest het even kwijt.
Nu over de slofjes:
Voordat ik ook dat mooie patroon aanschaf wil ik eerst kijken of ik wel netjes 2 dezelfde kan haken. Dus ik ben eerst begonnen aan een gratis patroon. Maar ik heb er nu bijna 1 af maar de zool is 10 cm. Is dat niet een beetje groot?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78234294
BE, van welk patroon heb jij extra uitleg gemaakt?

Heb hier 3 betaalde patronen liggen, dus denk dat ie er wel bij zit Zou je hem ook naar mij willen mailen? Zie profiel
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_78234978
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:53 schreef mmascha het volgende:
Wampi! Je bent beroemd! Leuk stukje hoor. Grappig dat je jezelf er ook echt in herkent.

Ik ben ook maar eens begonnen met babyslofjes. Ik word binnenkort tante(je meent het )van een neefje!(moet mijn schoonmoeder maar niet vertellen dat ze op de 12-(?)weken-echo al konden zien wat het wordt, meestal pas bij de 20 weken echo, maar dat ze het niet mag verklappen.
Ik: Je kan alleen maar zien dat het een jongetje wordt, bij een meisje zie je nl niks , dus ik weet het nu .
Schoonmoeder: )

En mijn vriendin is ook zwanger! Zij had afgelopen week een intake gesprek voor ivf maar dat is niet meer nodig. Al zagen ze maandag nog niks op de echo maar gister gelukkig wel

Ahum. Sorry. Ik moest het even kwijt.
Nu over de slofjes:
Voordat ik ook dat mooie patroon aanschaf wil ik eerst kijken of ik wel netjes 2 dezelfde kan haken. Dus ik ben eerst begonnen aan een gratis patroon. Maar ik heb er nu bijna 1 af maar de zool is 10 cm. Is dat niet een beetje groot?
Gefeliciteerd met je aankomend tanteschap Mmascha! (maar dat je het alleen bij een jongetje kan zien op een echo klopt niet hoor, bij een meisje zie je een "hamburger" )
en ook gefeliciteerd voor je vriendin! Toch nog even vlak voor de IVF!!! dat is een jompel waard!
en een zool van 10 cm, dat is voor een kindje van ongeveer 9 maanden volgens mij... wel lekker om daarmee te oefenen, je hebt er even wat meer ruimte...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:54:51 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78235072
Van het begin van de zooltjes van die cute babyslofjes die veel van ons hier toen maakten:
http://www.ravelry.com/patterns/library/double-strap-baby-booties
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:23:26 #121
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_78235957
Wampi, wat stoer zeg, die column

Iedereen hier is aan de slofjes behalve ik. Ik heb wel een potentieel slachtoffer om voor aan de slag te gaan, maar die weigert te zeggen of het een jongen of een meisje wordt

Ik ben nog steeds aan het bezemsteelbreien. De sjaal schiet niet echt lekker op. Ik had gehoopt om hem volgende week af te hebben zodat ik er tijdens de meet mee kon pronken, maar dat ga ik niet redden ben ik bang
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_78237449
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:54 schreef Brighteyes het volgende:
Van het begin van de zooltjes van die cute babyslofjes die veel van ons hier toen maakten:
http://www.ravelry.com/patterns/library/double-strap-baby-booties
Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjes Misschien moet ik haakles nemen bij een eenzaam oud vrouwtje in het bejaardentehuis
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_78237509
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:33 schreef Wampi het volgende:
Mijn haken in de trein is 'vereeuwigd' in een blog: er kwam gisteren iemand naast me zitten, een journaliste die als nieuw project sinds deze week elke dag iets schrijft over haar belevenissen in het OV. En gisteren dus over mij . Heel grappig.
Echt cool!

En TF, heb je dat mutsje zo uit je hoofd zonder patroon gemaakt? Ik vind hem mooi!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:28:00 #124
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78237923
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:51 schreef mijsje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je aankomend tanteschap Mmascha! (maar dat je het alleen bij een jongetje kan zien op een echo klopt niet hoor, bij een meisje zie je een "hamburger" )
en ook gefeliciteerd voor je vriendin! Toch nog even vlak voor de IVF!!! dat is een jompel waard!
en een zool van 10 cm, dat is voor een kindje van ongeveer 9 maanden volgens mij... wel lekker om daarmee te oefenen, je hebt er even wat meer ruimte...
Owja Maar ik had goed gegokt!
Het was een vruchtbaar weekje.
Tien centimeter is behoorlijk op de groei dus. Nou ja, eerst even verder oefenen en dan pas ik het wel aan naar de juiste maat. Ik vond dit al vrij priegelig.

BE, dank je voor de link. Dat zijn toch wel de leukste die ik ben tegengekomen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:30:22 #125
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78238032
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:14 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Oh das jammer, ik heb deze maar kom niet uit de zooltjes Misschien moet ik haakles nemen bij een eenzaam oud vrouwtje in het bejaardentehuis
Waar kom je niet uit?
Ik moest volgens mijn patroon eerst een aantal vasten, dan halve stokjes en daarna(hele) stokjes. Ik hou alleen een gat bij het stukje waar ik de bocht om moet.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78238551
1e tour = Ch 9, make 3 sc in 2nd ch frm hk. Sc 3. Hdc 1. Dc 2. Make 7 dc in last ch. Working across other side of ch, dc 2, hdc 1, sc 3. 22 sts total.

Ik heb 3 vasten in de 2e steek gemaakt, maar die volgende 3 vasten, moeten die in de 3 volgende lossen na die 2e steek?

Weet trouwens niet of het slim is om die tour hier te plaatsen, maar kan hem altijd nog weghalen.
pi_78238638
met de eerste tour kun je volgens mij niet zo heel veel als je het hele patroon niet hebt... (er zijn meer schoentjes, ook gratis, die zo starten. het lijkt me op zich dus geen probleem...
pi_78239007
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
met de eerste tour kun je volgens mij niet zo heel veel als je het hele patroon niet hebt... (er zijn meer schoentjes, ook gratis, die zo starten. het lijkt me op zich dus geen probleem...
Daar heb je een punt!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:58:21 #129
3142 m@x
pi_78239051

Ik zat al te hopen dat er een sufferd zou zijn die het hele patroon hier zou posten.
pi_78239227
Ik ben zo'n sufferd die dat zou kunnen doen, maar merkte net dat ik niks kan kopiëren uit de PDF
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:04:23 #131
3142 m@x
pi_78239275
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:02 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik ben zo'n sufferd die dat zou kunnen doen, maar merkte net dat ik niks kan kopiëren uit de PDF
Lol. Als ik het patroon wil hebben dan koop ik hem wel. Maar voorlopig zijn er zoveel gratis patronen die ik wil maken dat ik op dit moment nog weiger om te betalen voor een patroon
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:06:11 #132
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78239338
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
Ow! Dat was niet mijn bedoeling hoor! Ik wil je echt helpen!

En er zijn idd genoeg gratis patronen te vinden. Maar zeker niet zo leuk als die ene!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:07:45 #133
3142 m@x
pi_78239399
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:06 schreef mmascha het volgende:

[..]

En er zijn idd genoeg gratis patronen te vinden. Maar zeker niet zo leuk als die ene!
Nou help je heel mijn argument om geen betaalpatronen aan te schaffen om zeep
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:10:39 #134
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78239509
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:44 schreef Eigenmijsje het volgende:
1e tour = Ch 9, make 3 sc in 2nd ch frm hk. Sc 3. Hdc 1. Dc 2. Make 7 dc in last ch. Working across other side of ch, dc 2, hdc 1, sc 3. 22 sts total.

Ik heb 3 vasten in de 2e steek gemaakt, maar die volgende 3 vasten, moeten die in de 3 volgende lossen na die 2e steek?

Weet trouwens niet of het slim is om die tour hier te plaatsen, maar kan hem altijd nog weghalen.
Daarna doe je idd in elke volgende losse een vaste. Tot je 3 vasten achter elkaar hebt(= sc 3). Dan een halve stokjes in de volgende steek(=hdc 1), daarna 2 stokjes en de volgende 2 steken(=2 dc). Dan 7 stokjes in de volgende steek(=7 dc). En dat is net het punt waarop ik een groot gat krijg!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:11:18 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78239533
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:14 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Die zijn met hetzelfde zooltje volgens mij. PM me je mailadres eens, dan zal ik je mijn 'tutorial' doorsturen.
pi_78239537
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:06 schreef mmascha het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt mijsje het zo ook niet hoor
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:13:03 #137
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78239589
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:07 schreef m@x het volgende:

[..]

Nou help je heel mijn argument om geen betaalpatronen aan te schaffen om zeep
Sorry!
Ik ben het wel met je eens. Daarom heb ik mezelf voorgenomen eerst goed te oefenen met gratis patronen.
Maar(niet verder lezen! ) en dan die ene leuke te bestellen
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78239593
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die zijn met hetzelfde zooltje volgens mij. PM me je mailadres eens, dan zal ik je mijn 'tutorial' doorsturen.
U heeft post!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:15:11 #139
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78239679
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:11 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt mijsje het zo ook niet hoor
Ik voelde ook niet echt heel erg aangesproken omdat ik het goed bedoelde. En al had aangegeven dat mijn patroon overeen komt.
Maar je kan het maar beter uit de wereld helpen
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:22:58 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78239982
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:13 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

U heeft post!
En jij ook!
Maar zoals MMascha het zei is idd zoals het moet.
Het is heel erg letterlijk alles.
2 in 1 steek is 2 in een steek en als er dan ergens 3sc staat dan zijn dat gewoon 3 x 1 vaste in de volgende 3 steken zeg maar.
Succes!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 februari 2010 @ 20:23:49 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78240012
voor mij word t een weekend met veel haken
mn tv is net overleden, en laat nu alles dicht zijn morgen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:24:07 #142
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78240026
Ik zit ondertussen op ravelry rond te kijken. Je kan bekijken wat wij als Fok!-group als favorieten toevoegen. Lijnloos heeft een beetje dezelfde smaak als ik. Poppetjes, GS en gebruiksvoorwerpen. Leuk om te zien!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:25:16 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78240068
mmascha, dat grote gat heb ik ook bij sommige zooltjes gehad en ik heb gewoon aan het eind toen ik helemaal klaar was daar nog een draadje doorheen geregen en het dan aangetrokken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 februari 2010 @ 20:27:17 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78240147
Bij mij werden die grote gaten kleiner als ik die laatste 7 steken die door dat laatste gat moesten, niet aan de voorkant erdoor stak maar aan de achterkant.
dus dat je 2 lusjes hebt waar t steekje omheen gaat.
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:30:43 #145
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78240293
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
mmascha, dat grote gat heb ik ook bij sommige zooltjes gehad en ik heb gewoon aan het eind toen ik helemaal klaar was daar nog een draadje doorheen geregen en het dan aangetrokken.
Zo los ik gaten ook vaak op. Maar ik vind altijd dat het er net zo netjes uit moet zien als het voorbeeld. Al lukt dat niet altijd...

Ynske ook bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker proberen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78240482
mmmascha, ik voorzie dat dat bij mij een gat ter grootte van een knoopsgat gaat worden

Edit: het valt best mee misschien schuilt er toch nog een ongekend haaktalent in mij

[ Bericht 36% gewijzigd door Eigenmijsje op 20-02-2010 20:49:22 ]
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:50:27 #147
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78241008
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:36 schreef Eigenmijsje het volgende:
mmmascha, ik voorzie dat dat bij mij een gat ter grootte van een knoopsgat gaat worden
Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...
Dan moet je voor het zooltje een ander patroon gebruiken of zie de tips hierboven Stomme slofjes

[ Bericht 1% gewijzigd door mmascha op 20-02-2010 20:51:43 (zij kan het wel ;-)) ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78241115
BE, in jouw tut zie ik dat je de eerste steken in allemaal in de halve steek maakt en bij latere steken pas het hele vtje pakt. Is dit standaard? Ik heb vanaf het begin namelijk al het hele vtje gepakt.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:01:43 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78241373
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:53 schreef Eigenmijsje het volgende:
BE, in jouw tut zie ik dat je de eerste steken in allemaal in de halve steek maakt en bij latere steken pas het hele vtje pakt. Is dit standaard? Ik heb vanaf het begin namelijk al het hele vtje gepakt.
Dat moet wel, anders kan je op de terugweg niet de andere helft van die steek (de opzetlussen dus) pakken. Dat bedoelt ze met 'working across the other side of the chain'.
pi_78241387
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:50 schreef mmascha het volgende:

[..]

Aj. Daar was ik al bang voor. Gelukkig ben je niet de enige. Of het ligt aan mij...
Dan moet je voor het zooltje een ander patroon gebruiken of zie de tips hierboven Stomme slofjes
Als je naar de meet komt kan ik je laten zien hoe ik het doe en dan kun jij mij misschien laten zien hoe ik onzichtbaar kan minderen
pi_78241430
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat moet wel, anders kan je op de terugweg niet de andere helft van die steek (de opzetlussen dus) pakken.
Gehe dan zit ik nu bij de terugweg zomaar ergens in te steken Toch maar ff opnieuw beginnen, tot nu toe valt het me best mee
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:04:56 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78241478
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:03 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Gehe dan zit ik nu bij de terugweg zomaar ergens in te steken Toch maar ff opnieuw beginnen, tot nu toe valt het me best mee
Ik had nog toegevoegd dat ze dat dus bedoelt met 'working across the other side of the chain'
pi_78241520
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:24 schreef mmascha het volgende:
Ik zit ondertussen op ravelry rond te kijken. Je kan bekijken wat wij als Fok!-group als favorieten toevoegen. Lijnloos heeft een beetje dezelfde smaak als ik. Poppetjes, GS en gebruiksvoorwerpen. Leuk om te zien!
Hihi, dat zijn ook inderdaad echt mijn favorieten... beestjes/poppetjes, wat GS-en om bijvoorbeeld lange(re) autoritjes te overbruggen en nu schoentjes helemaal de bom!

Oh en dat "gat" in de zooltjes bij de 7 dc's heb ik ook, maar ik vind het nog best meevallen, hooguit een paar millimeter in doorsnee, dus dat valt nog mee.

Ik ben nu met een 4.0 naald bezig met een maar 2 van die leuke schoentjes en ik merk inderdaad al een enorm verschil in grootte ten opzichte van degene die ik heb gehaakt met de 3.5 naald. Zal als ik ze af heb eens naast mekaar zetten en op foto doen, maar het lijkt nu al erg op de juiste maat uit te komen.
pi_78243257
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:50 schreef mmascha het volgende:

[..]

Je kunt je edit-reden aanpassen in zij kan het toch ook niet

Ik begon meteen met alle steken in het hele vtje, nu ben ik overnieuw begonnen op de goede manier, krijg ik een gat waar m'n pink makkelijk in past
pi_78244741
Patroon is wel goed te doen inderdaad!

Morgen maar eens voor de herkansing gaan, van het zooltje dat ik nu heb zou iedere baby gelijk ontroostbaar gaan huilen
pi_78246439
Kon het toch niet laten om nog ff iets te proberen
Wanneer je onder de 1e lossen een knoopje legt in de draad (het deel waarmee je niet verder haakt), kan het gat bij de 7 stokjes niet zover uitrekken.
pi_78250142
Mmascha, weet ik toch... (dat je het zo niet bedoelde en echt wilde helpen)
ik doelde alleen op wat eigenmijsje zei:
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:44 schreef Eigenmijsje het volgende:

want ze had maar 1 tour neergezet, maar was denk ik bang voor mensen die het patroon dan zo gratis zouden krijgen, terwijl veel mensen ervoor betaald hadden... vandaar dat ik zei dat je er niet veel mee kon om een heel slofje te maken als je alleen de eerste tour had... ik in ieder geval niet
ik doelde dus echt niet op jou hoor! ik vond het juist super dat je wil helpen waar een ander het niet lukt!

verder heb ik dus hetzelfde (nog steeds) als Max, ik ga er dus ook nog niet voor betalen, er zijn nog te veel gratis patronen die ook erg leuk zijn, dus eerst die voor ik ga betalen...

(ik denk dat ik het iets te snel/kort had opgeschreven in mijn haast vanavond...)
pi_78250179
Ah ja, zon knoopje helpt wel ja... Maar heb je die niet altijd? Ik wel in elk geval, zo begin ik altijd

Ik heb net weer een schoentje (bijna) afgemaakt, maar nu echt enorme kramp in mijn duim en hand... Morgen weer verder en op naar de volgende(n)!
pi_78250303
zow Lijnloos, en dan te bedenken dat jij ook nog maar kort aan het haken verslaafd bent... en moet je nu eens zien! helemaal leuk!!
pi_78250565
Jeps, ben nu ook echt verslaafd aan die schoentjes haken... Gelukkig nog genoeg kennissen die op punt van "werpen" staan dus komende tijd genoeg babyvoetjes om lekker in te pakken bij wijze van kraamkado!

Jij ook os kijken?
pi_78256143
Ik maak onder het 1e lusje nooit een knoopje, maar misschien is het inderdaad wel heel normaal

Vandaag maar eens oefenen met zooltjes, door die stokjes worden ze nog veel te los vind ik.
  zondag 21 februari 2010 @ 10:12:28 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78256706
Heeft er iemand enig idee hoe je projects verwijderd van Ravelry? Ik heb nu een lege staan die eig. gewoon weg moet...

Hoedje voor Sasha is eindelijk af. Ben niet helemaal tevreden, zeker niet over het naadje aan de achterkant van de kleurwisselingen, maar vooruit, ik ben niet zo van de mutsjes weet ik nu.

Oh, en ja... er zit een zwarte rij halve stokjes tussen kwam ik achter, maar ik was te lui...
pi_78256773
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:22 schreef Lijnloos het volgende:
Jeps, ben nu ook echt verslaafd aan die schoentjes haken... Gelukkig nog genoeg kennissen die op punt van "werpen" staan dus komende tijd genoeg babyvoetjes om lekker in te pakken bij wijze van kraamkado!

Jij ook os kijken?
Leuk is dat he? dat je ze ook echt ergens voor kunt maken en anders past Minke ze vast ook nog wel, toch?
(os? wasda?)

oeh, maar BE, dat is een erg leuk mutsje voor Sasha! staat hem lief!

heb je je projects in een lijstje of in een foto-overzicht? bij het lijstje staat helemaal achteraan het rijtje een kruisje, die kun je aanklikken en dan kun je het verwijderen. bij de foto's kun je op het pijltje onder de foto klikken, en dan krijg je mogelijkheden die je kunt doen met dat project. de onderste keuze is het verwijderen van je project.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 februari 2010 @ 10:19:57 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78256790
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand enig idee hoe je projects verwijderd van Ravelry? Ik heb nu een lege staan die eig. gewoon weg moet...

Hoedje voor Sasha is eindelijk af. Ben niet helemaal tevreden, zeker niet over het naadje aan de achterkant van de kleurwisselingen, maar vooruit, ik ben niet zo van de mutsjes weet ik nu.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh, en ja... er zit een zwarte rij halve stokjes tussen kwam ik achter, maar ik was te lui...
Op je projecten pagina staat rechts onder t plaatje van je project een dropdown pijltje.
als je daarop klikt, staat als onderste delete this project
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 21 februari 2010 @ 10:36:09 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78256939
Thanks!
pi_78257038
os = Olympische Spelen

Vandaag wordt een ideale haakdag, vriend is straks naar voetbal en daarna naar de kroeg dus kan ongegeneerd ongezellig doen
pi_78257326
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:18 schreef mijsje het volgende:

[..]

Leuk is dat he? dat je ze ook echt ergens voor kunt maken en anders past Minke ze vast ook nog wel, toch?
(os? wasda?)

oeh, maar BE, dat is een erg leuk mutsje voor Sasha! staat hem lief!

heb je je projects in een lijstje of in een foto-overzicht? bij het lijstje staat helemaal achteraan het rijtje een kruisje, die kun je aanklikken en dan kun je het verwijderen. bij de foto's kun je op het pijltje onder de foto klikken, en dan krijg je mogelijkheden die je kunt doen met dat project. de onderste keuze is het verwijderen van je project.
os was olympische spelen.... Maar was zelf al te suf om het fatsoenlijk uit te schrijven

maar idd, ik denk dat Minke ook behoorlijk slachtoffer gaat worden van mijn haakverslaving
pi_78257841
ow, de olympische spelen... waarschijnlijk heb ik hiermee al laten zien hoeveel ik naar de olympische spelen kijk... (vooral op het nieuws dus... ) nee, ik kwam thuis van een verjaardag, en de pc stond nog aan boven... uiteindelijk kwam manlief om 3 uur thuis, maar toen sliep ik al

en je kunt beter slachtoffer worden van een haakverslaving dan van iedere andere soort van verslaving, dus Minke heeft wel geluk!
wij gaan vandaag alweer naar een verjaardag, maar ik moet rijden omdat we dus gisteren ook verjaardag hadden... (als mannetje op de heenweg moet blazen, zal hij zeker bekeurd worden... ) dus op de heenweg wordt niet gehaakt. ik neem wel m'n spulletjes mee voor op de terugweg (Den Bosch - afsluitdijk is een aardig stukje haken )
  zondag 21 februari 2010 @ 11:43:05 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78257983
Kan je dat in de auto? Ik geloof dat ik daar misselijk van zou worden...
pi_78258010
Misschien een stomme vraag, maar waarom moet je stokjes en halve stokjes in de zool van die babyschoentjes haken (afgezien van de stokjes waarmee je het bochtje maakt)? Daardoor wordt het zo los. Lijkt me veel mooier om daar vasten te haken, maar het zal denk ik wel een reden hebben
pi_78258013
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof dat ik daar misselijk van zou worden...
Ik ook, maar ik kan ook niet lezen in de auto..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 februari 2010 @ 11:45:16 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78258033
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:44 schreef Eigenmijsje het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar waarom moet je stokjes en halve stokjes in de zool van die babyschoentjes haken (afgezien van de stokjes waarmee je het bochtje maakt)? Daardoor wordt het zo los. Lijkt me veel mooier om daar vasten te haken, maar het zal denk ik wel een reden hebben
omdat je aan de voorvoet t zooltje wat breder moet hebben dan aan de hak
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78258064
Oh ja, das eigenlijk best logisch
  zondag 21 februari 2010 @ 11:46:40 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78258066
BIj mij waren ze ook best stevig hoor. Mss ietsje strakker haken?
  zondag 21 februari 2010 @ 12:06:38 #175
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_78258548
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:56 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Je kunt je edit-reden aanpassen in zij kan het toch ook niet

Ik begon meteen met alle steken in het hele vtje, nu ben ik overnieuw begonnen op de goede manier, krijg ik een gat waar m'n pink makkelijk in past

Over het knoopje in het loshangende touwtje: ik maak idd altijd het 1e lusje zo dat ik um weer strakker kan trekken. Ik ga het lusje maar andersom doen, zodat ie meteen remt.

Waarom kan je niet onzichtbaar minderen? Ik kom niet naar de meet dus ik kan het je niet uitleggen. Anderen kunnen je dar ook vast mee helpen!

Mijsje
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_78258633
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je dat in de auto? Ik geloof dat ik daar misselijk van zou worden...
dat lukt me prima. lezen kan ik niet in de auto (misselijk), maar haken wel... daar heb ik geen last van...
zo heb ik dat dekentje bij m'n projects deels gemaakt in de auto, en ook dat engeltje. dat gaat prima
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:06 schreef mmascha het volgende:
Mijsje
pi_78259085
Volgens mij wordt het bij mij zo los omdat ik met de stokjes enz de rij met lossen als het ware uitrek
pi_78259674
misschien kan het helpen om na iedere steek de draad weer iets aan te trekken, om je lusjes zo klein mogelijk te houden... (weet niet of je dat al doet...)
pi_78260478
Nee doe ik nog niet. Zag ook al in de tutorial van Be dat zij de lossen veel dichter op elkaar heeft zitten Zal eens proberen.

Psst, zie ik nu dat je in DB woont?
pi_78260763
succes!

nee, ik woon niet meer in Den Bosch, maar m'n vader, broer, zus en wat vrienden nog wel vandaag dus op verjaardag van een vriendin in Den Bosch. Ik woon ondertussen alweer 5 jaar niet meer in Den Bosch... jij wel? ik kom er nog wel veel ook in vakanties. vaak ga ik dan logeren bij m'n ouders (nu dus m'n vader) en dan ben ik er wel een paar dagen )
  zondag 21 februari 2010 @ 13:19:08 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78260769
oh wat is dat hoedje leuk geworden, BE!!

hier ook eindelijk weer eens wat haaktijd gehad. ben nog steeds met dat auto-muziekdoosje bezig, maar 't begint nu eindelijk een beetje op te schieten.

in de haak.
pi_78260847
Thnx, kom hier wel showen als ie klaar is. Ik woon vlakbij Den Bosch, vandaar

Wow trui, ziet er goed uit!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 februari 2010 @ 17:52:41 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78270422
Wie kan me dit uitleggen

Rnd 5: sl st into next st, ch 3, * 2 dc-ch 2-2 dc in the ch 2 sp,
1 dc in next dc, skip next 2 dc, 1 dc in next st. repeat from * around.
join.

onderaan staat dit nog
V-st = 1 dc-ch1-1 dc or 1 dc-ch2-1 dc .
double V-st = 2 dc-ch1-2 dc or 2 dc-ch2-2 dc .

ik snap ketting van 3 (is gelijk aan stokje) * twee stokjes twee losse twee stokjes in de ketting van 2 (uit de vorige ronde) maar dat stokje op t volgende stokje, skip volgende twee stokjes stokje in volgende steek

das raar want de vorige ronde was dit

Rnd 4: sl st into the ch 2 space, ch 3, 1 dc-ch 2-2 dc in same sp, * 2
dc-ch 2-2 dc in next ch 2 sp, repeat * around. join. (this row begins
your points).

k zal wel wat fout gedaan hebben want heb meer/grotere gaten dan deze heeft

maar weer gaat uithalen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78271471
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:19 schreef trui het volgende:
oh wat is dat hoedje leuk geworden, BE!!

hier ook eindelijk weer eens wat haaktijd gehad. ben nog steeds met dat auto-muziekdoosje bezig, maar 't begint nu eindelijk een beetje op te schieten.

[ afbeelding ]
wat leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 21 februari 2010 @ 18:58:47 #185
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_78272311
wauw, wat mooi trui!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  zondag 21 februari 2010 @ 19:28:44 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78273220
nou, dat moet 't eerst nog maar eens worden hoor. dat (een beetje mooi) aan elkaar zetten is toch wel een lastig klusje. die (fleece) voering zit er inmiddels aan vast, maar nu de rest nog. ik houd jullie op de hoogte.

ynske, ik heb geen idee, sorry. maar ik vraag me wel steeds af: waar IS het voor? tafelkleedje oid?
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 februari 2010 @ 19:30:55 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78273286
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:28 schreef trui het volgende:
nou, dat moet 't eerst nog maar eens worden hoor. dat (een beetje mooi) aan elkaar zetten is toch wel een lastig klusje. die (fleece) voering zit er inmiddels aan vast, maar nu de rest nog. ik houd jullie op de hoogte.

ynske, ik heb geen idee, sorry. maar ik vraag me wel steeds af: waar IS het voor? tafelkleedje oid?
voor op de bank
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 21 februari 2010 @ 20:07:26 #188
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_78274683
Ik lees weer even wat bij! Ik hebmaak momenteel geen tijd om te haken, helaas. En ook niet voor de meet as. zondag!
Ik wens jullie alvast veel plezier en succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_78275022
Na een tijdje met jullie mee gelezen te hebben, nu eindelijk maar eens wat posten
Ben pas begonnen met haken en er inmiddels helemaal verslaafd aan!
Vind het ook erg leuk om al jullie mooie creaties te bekijken.
Mijn eerste haaksel is dit kleine eendje:

Van de rest heb ik (nog) geen foto's.
Ben nu bezig een Sleeping Sarah te haken; toen ik het patroontje zag ben ik meteen begonnen, zo schattig! Heb het hoofdje net af.
pi_78275305
wat een scheetje dat eendje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 21 februari 2010 @ 20:41:14 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78276185
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:52 schreef Ynske het volgende:
Wie kan me dit uitleggen

Rnd 5: sl st into next st, ch 3, * 2 dc-ch 2-2 dc in the ch 2 sp,
1 dc in next dc, skip next 2 dc, 1 dc in next st. repeat from * around.
join.

onderaan staat dit nog
V-st = 1 dc-ch1-1 dc or 1 dc-ch2-1 dc .
double V-st = 2 dc-ch1-2 dc or 2 dc-ch2-2 dc .

ik snap ketting van 3 (is gelijk aan stokje) * twee stokjes twee losse twee stokjes in de ketting van 2 (uit de vorige ronde) maar dat stokje op t volgende stokje, skip volgende twee stokjes stokje in volgende steek

das raar want de vorige ronde was dit

Rnd 4: sl st into the ch 2 space, ch 3, 1 dc-ch 2-2 dc in same sp, * 2
dc-ch 2-2 dc in next ch 2 sp, repeat * around. join. (this row begins
your points).

k zal wel wat fout gedaan hebben want heb meer/grotere gaten dan deze heeft
[ afbeelding ]

maar weer gaat uithalen
Op zich klopt het volgens mij wel.

Je moet van het 2e deel de eerste dc in de eerste dc van de (2dc-ch2-2dc)(van de vorige ronde dus), dan dus de 2e dc, de ch2 en de volgende dc overslaan en dan en dc maken in de laatste dc van het stukje tussen haakjes hierboven.

Zo lees ik het iig.
Kan je daar wat mee?
  zondag 21 februari 2010 @ 20:42:39 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78276247
Jammer PM!
Wat een schattig eendje!

Ik zit hier al een tijdje voor me uit te neurien: 't Is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente...

(Uit dat 100 bloemen boek. )
pi_78276717
oh wat een gezellige blommen BE!!
Ik heb vandaag een eitje gemaakt uit het boekje van m@x, maar dat ding is zoooo klein
Ben nu met de kaktus gbegonnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 februari 2010 @ 21:11:33 #194
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78277646
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op zich klopt het volgens mij wel.

Je moet van het 2e deel de eerste dc in de eerste dc van de (2dc-ch2-2dc)(van de vorige ronde dus), dan dus de 2e dc, de ch2 en de volgende dc overslaan en dan en dc maken in de laatste dc van het stukje tussen haakjes hierboven.

Zo lees ik het iig.
Kan je daar wat mee?
dat klinkt al logischer
k ga t eens proberen thnx
Today is life -

Dale Carnegie
pi_78281072
weer thuis van de verjaardag....

leuk Eigenmijsje, ik wacht het af hoe het wordt (ik laat wel eens weten als ik weer logeer bij m'n vader)

hier heb ik het tweede konijntje afgemaakt. (nee, niet zo afgemaakt... )

nu nog in elkaar zetten
pi_78281121
Als ik de ketting lossen strak haak, wordt het zooltje inderdaad minder los

Alleen lukt me dat alleen met m'n 3 naald, die is bij het haakje een beetje omgebogen waardoor hij makkelijker werkt. Met een grotere naald zijn de lossen te los waardoor het alsnog uitrekt
pi_78281844
hmmm, dat is jammer... en met een kleinere naald opzetten en verder rondom met een grotere naald? helpt dat?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 februari 2010 @ 22:27:40 #198
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78282291
Wat ook helpt althans hier, als je de plek waar de steek doorheen moet, stevig vast houd
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')