Heb je al eens geprobeerd om meer en gezonder te eten?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge, verschrikkelijk slecht geslapen. Moet toch maar weer eens afspraak met de huisarts maken, ik blijf maar duizelig en ik begin nu ook 's nachts in m'n bed te tollen. Niet fijn.
Zit er ergens nog wat groens door?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:36 schreef Daph_ het volgende:
Alleen even lijstje posten, beetje druk vandaag.. Ik ga niet zwemmen, beetje last van mijn knie (heb ik vorige week tegen een radiator gestoten), dus morgen weer en dan voornamelijk crawlen.
Lijst/planning:
O: kommetje optimel yoghurt met cruesli en een beker optimel
T: beker warme chocomel
L: tagliatelle met tonijn
T: warme appel met kaneel
T: eventueel een sinaasappel
D: soep met stokbrood en kruidenboter (dunne laagjes)
T: bonbonnetje bij de thee
Fijne dag allemaal!
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
Kwak, weer een mandarijn?Tof joh! Je staat heus niet stil, zo.
Oh gelukkig, ik ben niet de enige freak. (ik heb best vaak mot omdat ik een enorm rechtvaardigheidsgevoel heb) Maar ik heb besloten dat ik het verlies van deze 50 cent maar neem.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:36 schreef loveli het volgende:
Ik ben weleens bij de McDrive teruggegaan omdat m'n friet koud was. Lopend. En op raampjes geklopt, omdat het tegen sluitingstijd was![]()
Wel m'n geld teruggekregen.
Ik was al helemaal in de war (nou ja, meer lichte paniekquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:15 schreef kwakz0r het volgende:
@ syrena: wat goed!! nou ben ik ook trots op jou!!
ik bedenk me wel net dat ik uit mn werk direct door moet naar zangles, en dus helemaal geen boodschappen kan doen, plus pas om een uur of acht op zn vroegst kan avondeten. ik splits mn boterhammen dus op over meer eetmomenten, haal brood en paprika op t station en ga morgen dan maar voor mn werk aan even snel boodschappen deon - leg t koude spul wel op mn balkonnetje @ work.
zucht! nadenken over eten koken en boodschappen is moeilijk!
Als het één iemand was zou ik er wel wat van zeggen, maar je kunt moeilijk de halve kletsende coupé vragen om hun kip te houdenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Daar heb ik ook altijd zó'n hekel aan, pratende mensen in de stiltecoupé.
Nee. Maar, dat komt wel. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goed komt. We hebben de laatste tijd nogal veel gebotst, omdat we allebei erg hoge verwachtingen hebben, denk ik. Door die botsingen hadden we er allebei geen 100% vertrouwen in, wat lastig is in de toekomst. Zeker omdat ik als ik een baan ga zoeken erg rekening met de afstand ga houden, en daarom wel concessies ga doen. En dat is voor allebei lastig op het moment dat je er niet 100% in staat. Maar, de dingen zijn uitgesproken op een hele fijne en open manier (lees, allebei snotterend en huilend en knuffelend), en dat heeft de zaak heel erg gerelaxed, en nu voelt het weer heel fijn. Misschien hadden we deze crisis wel even nodig. We gaan het in ieder geval gewoon nog een tijdje proberen, ik kom begin maart weer naar Bremen, en dan zien we wel weer verder.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
Kwak, weer een mandarijn?Tof joh! Je staat heus niet stil, zo.
Nynke, jij ook fijn nieuws. Mooi! Hebben jullie ook bedacht wat er evt anders moet om het beter te laten werken?
Ik gooi nog even een lijst tussendoor, en dan back to work!
O: volle yoghurt (ongeveer een halve liter)
T: appel
L: 2 bruine bolletjes geitenkaas&abrikozenjam
T: amandelen
T: avocado
S: 5 km hardlopen
T: 2 macarons
S: pilates
D: tomaten-venkelsoep met zelfgebakken knoflookbrood en hummus
Nou in dit geval was het wel aan te raden geweest, last minute moet het tenminste af, nu ben ik er meerdere keren een hele avond aan kwijt geweest die ik veel beter voor andere opdrachten/leuke dingen had kunnen gebruiken. Dus ga ik NU de laatste opdracht maken en daarna naar buiten om oa een plant te kopen. Ben ik als ik terug kom weer met een fris hoofd en kan ik dan verder gaan met schrijfopdrachten die het tegenovergestelde vragen (veel concreet schrijven, niet eromheen kletsen, zo bondig mogelijk).quote:Op maandag 15 februari 2010 23:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ewelina; u heeft PM terug!![]()
En nu ga ik maffenTrusten allemaal!
En op de valreep: Chicoooo! Goed bezig ook!Last minute werken is niet altijd aan te raden
![]()
En ook op de valreep: Shiny: mèn, lekker lijstjeIk heb liefde voor B&B
![]()
ik heb t wel eens andersom gehoord: 's avonds laat in de trein van utrecht naar leiden, er zaten twee mensen in de stiltecoupé (hadden ze niet gezien toen ze instapten). ze waren samen en de enige twee passagiers in die coupé. zaten te kletsen en lachen. conducteur: dames, dit is een stiltecoupé. zei: oh ja, maar we zijn de enige twee die hier zitten, als er anderen bijkomen dan houden we ons mond wel.... de conducteur was niet akkoord en heeft ze op lammenschans (echt 3 minuten voor centraal) de trein uitgezet...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:24 schreef Merel het volgende:
[..]
Als het één iemand was zou ik er wel wat van zeggen, maar je kunt moeilijk de halve kletsende coupé vragen om hun kip te houden
quote:
McPlopquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:48 schreef loveli het volgende:
Hoe wassie verkleed? Dan weten we hoe we 'em moeten Mc'en.
Weinig, alleen groen door de soep. Normaal eten we gewoon groente bij het avondeten.. Ik weet niet of we nog iets hebben voor bij m'n L, moet ik even de koelkast voor doorspittenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit er ergens nog wat groens door?
PF: als je de schakelaar naar die lamp uit hebt staan (naar t lichtpunt in t plafond) kan je dat volgens mij niet... en zeker niet als je even de stoppen uitdoet...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:54 schreef P.F het volgende:
DaD! Heb jij zelf die lamp er af gehaald? Ik ben zoo bang dat ik mij zelf electrocuteer!!
Stop eruit, draadjes vastmaken, stop weer erin. Nooit met dr stroom erop draadjes vastmaken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:54 schreef P.F het volgende:
DaD! Heb jij zelf die lamp er af gehaald? Ik ben zoo bang dat ik mij zelf electrocuteer!!
Schakelaar onderbreekt alleen de stroom op 1 van de draden, 50% kans dat het de draad is waar stroom op staat. Als je eraan zit met je geleidende schroevendraaier kun jij de weg zijn die de stroom vindt, dus ALTIJD stop eruit!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
PF: als je de schakelaar naar die lamp uit hebt staan (naar t lichtpunt in t plafond) kan je dat volgens mij niet... en zeker niet als je even de stoppen uitdoet...
heb je kroonsteentjes?
ik doe ook nooit de stoppen uitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Stop eruit, draadjes vastmaken, stop weer erin. Nooit met dr stroom erop draadjes vastmaken.
zegt zij die er meestal te lui voor is en de aardlekschakelaar 3 keer moest terugzetten voor de lamp goed zat
Jij hebt 3 dingen nodig: goede voeding, gezonde beweging en een gezonde geest. Als dat totaalplaatje klopt ben je in orde. Zorg voor de randvoorwaarden voor die 3 pijlers, dus eet minstens veggies en vitamientjes.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:55 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Weinig, alleen groen door de soep. Normaal eten we gewoon groente bij het avondeten.. Ik weet niet of we nog iets hebben voor bij m'n L, moet ik even de koelkast voor doorspitten![]()
in een studentenhuis is t niet zeker dat PF wel stoppen heeft...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Schakelaar onderbreekt alleen de stroom op 1 van de draden, 50% kans dat het de draad is waar stroom op staat. Als je eraan zit met je geleidende schroevendraaier kun jij de weg zijn die de stroom vindt, dus ALTIJD stop eruit!
PF heeft een vrij nieuwe container en dat is een zelfstandige eenheid, zeker te weten dat er stoppen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
in een studentenhuis is t niet zeker dat PF wel stoppen heeft...
t is idd wel gevaarlijk, maar *klopt af* t is nog nooit fout gegaan
I knowquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij hebt 3 dingen nodig: goede voeding, gezonde beweging en een gezonde geest. Als dat totaalplaatje klopt ben je in orde. Zorg voor de randvoorwaarden voor die 3 pijlers, dus eet minstens veggies en vitamientjes.
dan moet ze ze vooral netjes uit doen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:03 schreef loveli het volgende:
[..]
PF heeft een vrij nieuwe container en dat is een zelfstandige eenheid, zeker te weten dat er stoppen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is rood en ligt ernaast?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:04 schreef loveli het volgende:
Het is zwart en ligt op de grond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is rood en ligt ernaast?whahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Nou dan kun je wel ff snel een lampie ophangenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:10 schreef loveli het volgende:
Duizenden zonder stroom door storingen
Toch voorzichtig zijn
ja, das waar. ik ben nu klaar om te vertrekken...tas ingepakt etc. dus nu maar op naar de apotheek en kantoor... tot vanavond na half negen *zwaai*quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:43 schreef anna82 het volgende:
Een lijstje:
O: havermout
T: -
L: 1 pistoletje met ei en sla plus 1 krentenbol
T: kiwi
D: bami
Ik ben nog een beetje brakjes en moe en als Kwak diep onder de dekens gaat liggen, wil ik er wel bij.
Vervelend van die dagen. Het enige wat je rest is de wetenschap dat je vanavond trots op jezelf kan zijn als je toch alles hebt gedaan!
Als ik zaken als eten klaarmaken, boodschappen doen en koken meetel is mijn lijst nog wel een stukje langer.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:18 schreef kwakz0r het volgende:
zeurpost
ik ben zó moe en leeg, ik wil vandaag eigenlijk alleen maar diep onder de dekens liggen de hele dag, maar ik moet lunch maken, langs de apotheek, naar kantoor, werk voorbereiden voor de assistent zodat hij me kan helpen deze week, naar zangles, boodschap doen op het station, naar huis en koken... bleurgh... ik vind zelfs van mezelf dat ik niet zo moet zeuren, maar ik wil vandaag gewoon niks.
/zeurpost
ik tel dat mee omdat dat soort dingen me momenteel enorm veel energie kosten. daarom is die therapie ook zo belnagrijk, anders zou ik dat gewoon niet doen... (wel eten maar dan ongezond en afhaal en snacks)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Als ik zaken als eten klaarmaken, boodschappen doen en koken meetel is mijn lijst nog wel een stukje langer.
Uniekhoorn, jij bent wel een wandel-fan he? Ik weet niet of je ook van wandeltochten houdt, maar in april is de Bloesemtocht en dat is een hele leuke en mooie route door de Betuwe als (vandaar de naam) de bloesem net aan de bomen zit. Er komt wel veel volk op af, maar als je dat niet heel erg vindt, is het een aanrader!quote:
Dank je voor de tip, zal er zo even op zoeken.. Ow dat is hier ruim 200 km vandaanquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:06 schreef anna82 het volgende:
[..]
Uniekhoorn, jij bent wel een wandel-fan he? Ik weet niet of je ook van wandeltochten houdt, maar in april is de Bloesemtocht en dat is een hele leuke en mooie route door de Betuwe als (vandaar de naam) de bloesem net aan de bomen zit. Er komt wel veel volk op af, maar als je dat niet heel erg vindt, is het een aanrader!
Haha, sorry, even niet aan gedacht! Tot zover de tip. Je gaat vast niet 200 km rijden om 25 km te mogen wandelenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dank je voor de tip, zal er zo even op zoeken.. Ow dat is hier ruim 200 km vandaan
ja, ik denk t wel. als ik eenmaal buiten ben vind ik t niet erg meer, maar de drempel om mn bed uit te komen en de deur uit te gaan met kou en sneeuw en nattigheid is zoveel hoger...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kwak,ben jij ook niet echt toe aan zon en warmte?
Ben je ooit voortijdig gestopt met het rijlessen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
Oh mehn. Ik moet zeer binnenkort het rijlessen weer op gaan pakken, en bij die gedachte krijg ik al een knoop in m'n maag
Blugh, ik kan het me heel goed voorstellen! Ik heb mijn rijbewijs inmiddels zo'n 2 jaar, maar heb echt bijna niet geredenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:11 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, toen we van Nederland naar België verhuisden. Brrr. Ik vond het in NL al naar, en hier in België rijden ze ook nog eens als dwazen
Ik voel met je mee!! Nu ik mijn rijbewijs heb, vind ik het heel leuk om te rijden, maar die lessenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
Oh mehn. Ik moet zeer binnenkort het rijlessen weer op gaan pakken, en bij die gedachte krijg ik al een knoop in m'n maag
Ik heb 6 keer examen gedaan, het moge duidelijk zijn dat lessen ook niet mijn favoriete bezigheid wasquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Autorijden vind ik ook wel leuk maar als ik nog aan rijlessen denk..HEL zeg ik je
Ik haat bellen ook, maar geldnood is toch ergerquote:LB, dat je zo dan aan de telefoon durft te hangen.... Ik haat bellen, belangst bijna
Zoooo herkenbaar....Ik ben nog bezig, lees: laatste loodjes, want morgen hebben ik proefexamen. Vooral toen ik nog onzeker was, was ik elke keer zenuwachtig. Lichte vorm van faalangst denk ikquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik voel met je mee!! Nu ik mijn rijbewijs heb, vind ik het heel leuk om te rijden, maar die lessen. Voor élke les was ik zenuwachtig, terwijl ik toch een heel aardige instructrice had...
Ik heb nooit echt commentaar op lijstjes maarrrr ik zou ook duizelig worden van 2 boterhammen, een schaaltje kwark en een biscuitje. Vooral als ik constant die hoeveelheden zou eten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, ovengerecht staat, 3x raden, in de oven.
Lijstje:
O: 2 boterhammen pindakaas
T: biscuitje
L: 500 gr kwark met rozijnen
D: ovenschotel met courgette, tomaat, gehakt, room culinair light en kaas (calorieënbooooommmmmm-alert!!)
T: ?
Al beter?
Nog steeds duizelig tho'
Shitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:37 schreef P.F het volgende:
Magere kwark 45 kcal per 100 gram en volle kwark is sowieso minstens 100kcal per 100 gram
225 (kwark) + 54 (handje rozijnen) + 154 (twee boterhammen) + 192 (dik belegd pindakaas, wat ik betwijfel, ik denk eerder de helft) + 30 (biscuitje)
= 655 kcal
Je bent waarschijnlijk om 7 uur opgestaan en hebt van 08.30 tot 18.00 gewerkt en het is nu half acht geweest en je diner staat nog in de oven.
Je had nu met een dieet al sowieso op de 1000 moeten zitten, wat zeg ik, 1200!
Vandaar dat ik zei, ik zou mij nu ook duizelig voelen!
Kwark vult ook gewoon heel erg en van boterhammen pindakaas raak je ook redelijk lang verzadigd, maar dat wil niet zeggen dat het genoeg is.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
ShitAls je het zo opsomt, is het inderdaad niet zoveel. Het voelde wel echt als veel
. Maar hoe kan het dan dat dat gedraai de hele dag doorgaat? Ik word er letterlijk en figuurlijk niet goed van.
Ik sta op om 6:30 en werk van 8 - 16:30 zo'n beetje gemiddeld.
Nu maar snel eten dan
Thnx ladies, zal de calorieën eens wat gaan opvoeren...
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
ShitAls je het zo opsomt, is het inderdaad niet zoveel. Het voelde wel echt als veel
. Maar hoe kan het dan dat dat gedraai de hele dag doorgaat? Ik word er letterlijk en figuurlijk niet goed van.
Ik sta op om 6:30 en werk van 8 - 16:30 zo'n beetje gemiddeld.
Nu maar snel eten dan
Thnx ladies, zal de calorieën eens wat gaan opvoeren...
Nee, wassie lief?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Rozijnen zijn echt vergif als je lowcarb doet :p
Neen is helemaal niet zo gemeen in het echt trouwens! Haha.
Hihi! Nee, het ging om die Milka Daim repen. En dat ze in de bonus waren bij de AH enzoquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef anna82 het volgende:
Oh sorry Goodbye! Volgens mij heb ik laatst een lijstje met tig Daim-snoepjes gepost...ze zijn nu wel op, godzijdank!
XM, als de dokter geen andere oorzaak kan vinden (en anders ook) zou ik de calorieen wel structureel opschroeven, want van 1 dagje weinig eten ben ik niet een hele dag/nacht aan het tollen. Pas je goed op?
Mijn meneer en ik wilden eind maart een weekje naar de sneeuw gaan, maar aangezien de sneeuw ons al zo vaak heeft opgezocht, kijken we nu voor een warme stedentrip!!Marrakech, Sevilla, Granada, heeft iemand nog tips?
Hoiquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hihi! Nee, het ging om die Milka Daim repen. En dat ze in de bonus waren bij de AH enzo
Ja jouw baan staat nog steeds op 2 natuurlijkquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vertel Merel!!
Jij?!quote:
Ja, graag!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:17 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja jouw baan staat nog steeds op 2 natuurlijkIk PM wel even...
Oh, in dat geval heb ik dit niet gelezen: Milka Daim repen bestaan niet in mijn belevingswereldquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hihi! Nee, het ging om die Milka Daim repen. En dat ze in de bonus waren bij de AH enzo
Ik vond net al een super mooi hotel net buiten Sevilla met een zwembad, voor de luiermomentenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga eind april naar Sevilladus ik hoop tegen die tijd dan maar op tips van jou
![]()
Op Google Streetview ziet Sevilla er supermooi uit in elk geval
Ik zal mijn liefste binnenkort eens vragen wat foto'tjes te maken. P.F. moet ook nog haar jurkje aan mijn lijf zien. En jouw jurkje is ook echt heel leukquote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef P.F het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een outfit voor een Russisch dancefeestEn wel een warme
!
Ik doe denk ik een russischemuts op!
Pingen met m'n iPhone werkt regelmatig niet, hebben jullie daar ook last van?quote:
Ik gebruik het nooitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:39 schreef Merel het volgende:
[..]
Pingen met m'n iPhone werkt regelmatig niet, hebben jullie daar ook last van?
Ja, we zijn over op what's app. Veel betrouwbaarder!!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:39 schreef Merel het volgende:
[..]
Pingen met m'n iPhone werkt regelmatig niet, hebben jullie daar ook last van?
Trek zo min mogelijk aan, maar wel met van die enorme schoenen met stalen neuzen of dingen a la uggs. Dat doen die Russische meiden zelf ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef P.F het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een outfit voor een Russisch dancefeestEn wel een warme
!
Ik doe denk ik een russischemuts op!
Oooh wat jammer, ik heb geen UGGsquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:53 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Trek zo min mogelijk aan, maar wel met van die enorme schoenen met stalen neuzen of dingen a la uggs. Dat doen die Russische meiden zelf ook.
treinreiswinkel is voordeliger dan de NS, of direct via de deutsche bahn!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier ook op zoek naar een stedentrip! Berlijn is de planning. Ik zoek er zo goedkoop mogelijk te komen en te zijn... De NS site is kapot, maar stiekem vind ik daarheen vliegen wel een beetje stom, al kan dat vast goedkoper![]()
't Is gewoon een natuurlijke reactie op extreem winterweer. Zorg je wel dat je genoeg schaatst?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:04 schreef Laureline het volgende:
Hoi allemaal, hier ook de knop helemaal kwijt. Ik koop dus liever jurkjes waar nog 3 kilo bij gefoezeld kan wordenEn als je eenmaal op die weg terug bent, is alles een aanleiding om iets te eten. Iemand post over chocola? Hop, reep butterscotch erin. Iemand schenkt een glas wijn in op de tv. Ho! Ik stuur direct de meneer voor een fles wit naar de supermarkt. Zes mensen gestorven aan listeriabacterie in Lidl-kaas? Ik krijg onbedwingbare zin in een stukje oude kaas met beschuit. En zo verder
wtfquote:
Ik vind dit echt zorgwekkend weinig en het verbaast me dan ook niets dat je duizelig bentquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, ovengerecht staat, 3x raden, in de oven.
Lijstje:
O: 2 boterhammen pindakaas
T: biscuitje
L: 500 gr kwark met rozijnen
D: ovenschotel met courgette, tomaat, gehakt, room culinair light en kaas (calorieënbooooommmmmm-alert!!)
T: ?
Al beter?
Nog steeds duizelig tho'
Scuzi, ik zag hem en lag plat van het lachen, ik moest hem dus even delenquote:
Ik vind het een briljante avatar!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Scuzi, ik zag hem en lag plat van het lachen, ik moest hem dus even delen
quote:
word >> afdrukken >> pfd bestandquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:37 schreef Merel het volgende:
Weet iemand hier hoe je een doc kunt omzetten in pdf? Er zijn allerlei online tooltjes voor, maar die verpesten m'n lay-out (met tabellen en plaatjes, dus het moet wel netjes omgezet worden).
Die ga ik even opzoeken, thanksquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:40 schreef kwakz0r het volgende:
ik gebruik bullzip pdf printer. das een gratis programaatje dat je kunt installeren, dan stel je m in bij je printers, en kies je document printen op bullzip pdf printer, en maakt ie er een pdfje van.
We hebben nog niet eens gezoend, dus ik heb geen geen ideequote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:48 schreef Tinkepink het volgende:Ik ben ook getrouwd met een man die eigenlijk mijn type niet is/was. Na 9 jaar samen heb ik wel geleerd dat het daar niet om gaat maar om hoe het verder klikt, hoe je jezelf kunt zijn bij hem, hoe hij jou steunt en jij hem... etc. Als de sex dan ook nog klopt...
Nou, snel afspreken dan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:49 schreef Merel het volgende:
[..]
We hebben nog niet eens gezoend, dus ik heb geen geen idee
Moet hij mij vragen, ik ben ouderwetsquote:
Apple is geen Windowsquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:46 schreef P.F het volgende:
Apart dat ik het dan wel heb, word is word lijkt mij.
Sommige word versies in Windows kunnen het ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Apple is geen Windows
lurkstand aan
Oeh, thx!! daar kan het ook redelijk goedkoop! Het probleem is nu ook het gebrek aan creditcard, morgen ga ik bij de balie van ns vragen of het nog mogelijk is anders te betalen. Dan hebben we goed passende tijdstippen voor 236 euro voor 2quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
treinreiswinkel is voordeliger dan de NS, of direct via de deutsche bahn!
Maar de meeste niet. En de meeste Apples wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sommige word versies in Windows kunnen het ook
DoPDF is ook een fijn programma. Dat heeft tot nu toe al mijn tabellen enzo heel gelaten. Heeft alleen soms moeite met symbolen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:37 schreef Merel het volgende:
Weet iemand hier hoe je een doc kunt omzetten in pdf? Er zijn allerlei online tooltjes voor, maar die verpesten m'n lay-out (met tabellen en plaatjes, dus het moet wel netjes omgezet worden).
Word is wordquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Apple is geen Windows
lurkstand aan
word for mac is niet hetzelfde als word for windows. en in word 2007 kan het blijkbaar meestal wel, maar nog lang niet iedereen heeft dat (daarom zijn docx attachments ook zo rete-irritant)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Word is wordBij windows thuis kan ik het ook!
Ja maar daar kun je bij Micosuck iets voor downloaden, dan kan je oudere Word docxjes ook openen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
word for mac is niet hetzelfde als word for windows. en in word 2007 kan het blijkbaar meestal wel, maar nog lang niet iedereen heeft dat (daarom zijn docx attachments ook zo rete-irritant)
oeh, dat is wel extreem goedkoop! Maar het is wel prettig als het in een weekend valt, zodat ik maandag weer netjes in m'n witte jas kan verschijnen. Daarom doe ik zo lastigquote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:08 schreef Chicolate het volgende:
Oh spuit 11.
MevrouwPuff, heb je nog studentenOV toevallig? Ik probeerde vorige week ofzo te kijken hoe duur het zou zijn naar Duitsland en kwam op 78 euro voor een retourtje als ik de juiste lijnen koos icm studentenOV gratis in NL.
Ik vind docx ook irritant, moet er van alles voor installeren om het wel te kunnen openenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
word for mac is niet hetzelfde als word for windows. en in word 2007 kan het blijkbaar meestal wel, maar nog lang niet iedereen heeft dat (daarom zijn docx attachments ook zo rete-irritant)
O, ik vond het wel gezellig hoor. We hebben wel veel over eten gepraat geloof ikquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Komt neen straks ook nog vertellen wat hij ervan vond en of er nog een vervolgdate komt?
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:54 schreef kwakz0r het volgende:
zo, sorry voor mijn gezuer van vandaag. ik vond mezelf echt even heel zielig enzosad panda. maar nu ben ik weer opgewarmd en ik heb best zin in morgen, zowaar!
![]()
gisteren trouwens een valentijnsroom gekregen op koor in de rozenactie, van een vriend van me - mentorkind van een paar jaar terug en mijn medementor van het jaar daarna. dat ik de beste CMama (mentormama) was.werd er helemaal blij van
dus denkend aan mijn zegeningen ga ik nu lekker op tijd slapen onder mijn warme dekentjes, en morgen gezond weer op!
O, ik dacht een hotelroom! Om heen te gaan met je Mac.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:58 schreef conleche het volgende:
[..]
roos, je bedoelde roos!!!
Ik dacht al dat het een lekker drankje was, dat Valentijnsroom. Een soort egg nog of zo.
Mixen met limonadequote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:03 schreef P.F het volgende:
Nu heb ik trek in een borrel. Ik weet nog wel tequila te vinden maar dat vind ik niet zo
O jah, had ook nog gekund!!! Je ziet wel wie hier de dirty mind heeft!!!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:02 schreef Laureline het volgende:
[..]
O, ik dacht een hotelroom! Om heen te gaan met je Mac.
Gaat primaquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:24 schreef P.F het volgende:
Jaaa hoe gaat het met jouw vriendje chico? Ik hoor nooit meer iets over hem!
Goh, dat is zo ongeveer het romantischste dat ik ooit van hem kreegquote:
Ahquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:39 schreef neen het volgende:
[..]
how I met your mother
Met Neil Patrick Harris, hij is geniaal
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:37 schreef Sjaapje het volgende:
Van valentijn gesproken, mijn vriendje smste: 'de eerste valentijn al mooi weten te ontwijken, op naar de volgende 40...'
Troep.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goeiemorgen! Nog steeds dizzy, straks de huisarts even bellen.
Lijstje voor vandaag:
O: 2 (!!) roggebrood: 1x kaas, 1x appelstroop
L: 3 boterhammen pindakaas
T: minneola
S: RPM
D: zelfde ovenschotel als gisteren
T: ik heb nog een profiteroles-toetje staan à 250 kcal
Fancyquote:Op woensdag 17 februari 2010 09:11 schreef Merel het volgende:
Mijn iPhone verandert smiley automagisch in amulet
Waarom nou weer troep? Ik ben al blij dat XM iets calorierijks eet zonder schuldgevoel en gewoon geniet van lekker eten. Dan is het misschien niet de meest verantwoorde keuze qua voedingsstoffen etc, maar eten mag ook best gewoon leuk zijn hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
![]()
[..]
Troep.![]()
Beter neem je een gezond handje nootjes.
Verder is het voor jouw doen niet slecht.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx VMW. Ik probeer vandaag écht mn calorietjes op te schroeven om te zien of het helpt tegen het draaien. Vooralsnog niet.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goeiemorgen! Nog steeds dizzy, straks de huisarts even bellen.
Lijstje voor vandaag:
O: 2 (!!) roggebrood: 1x kaas, 1x appelstroop
L: 3 boterhammen pindakaas
T: minneola
S: RPM
D: zelfde ovenschotel als gisteren
T: ik heb nog een profiteroles-toetje staan à 250 kcal
Hey, mag ik dit quoten en aan mn beste vriendin laten lezen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben ook getrouwd met een man die eigenlijk mijn type niet is/was. Na 9 jaar samen heb ik wel geleerd dat het daar niet om gaat maar om hoe het verder klikt, hoe je jezelf kunt zijn bij hem, hoe hij jou steunt en jij hem... etc. Als de sex dan ook nog klopt...
Ik heb wel rijst en aardappels.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:30 schreef Tinkepink het volgende:
Je hebt toch wel iets in huis neen? Paneermeel? Augurken? Bloem? Melk?
Zodat hij augurk-kroketten kan maken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:30 schreef Tinkepink het volgende:
Je hebt toch wel iets in huis neen? Paneermeel? Augurken? Bloem? Melk?
Dan kan je gekookte of gebakken aardappelen eten. Of als je ook melk hebt rijstepap. Of je maakt aardappelbrood.quote:
quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:39 schreef neen het volgende:
Ik kan ook naar supermarkt, dat is 300 meter.
We krijgen al te veel zout binnen in ons eten, extra zout is echt niet nodig, ook bij een lage bloeddruk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zoute drop is ook goed tegen duizeligheid he!
Da's prettiger op te nemen, minder last van je darmen/obstipatie/diarree.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx Tink! En ik wil echt alles opeten, want ik ben dat duizelige rotgevoel echt helemaal beu!! Ik weet dat ik een hele lage bloeddruk heb, dus ik ga voor de zekerheid straks wat ijzertabletjes floradix halen. Dat in ieder geval uitsluiten. Vanochtend ook braaf m'n multivitamine genomen.
Ok, thnx voor de tip!quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's prettiger op te nemen, minder last van je darmen/obstipatie/diarree.
voor je multi.
huh?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:49 schreef anna82 het volgende:
Oh en Ladyblack, ik heb gisteravond nog een korte wandeling door Sevilla gemaakt. Wat is dat tof! Ik werd helemaal blij van de palmbomen
Lijkt me inderdaad een aparte ervaringquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef loveli het volgende:
Ben er vanmorgen achtergekomen dat ik het niet prettig vind om wakker te worden omdat aan m'n oor wordt gelikt.
Aanhankelijk. Als ik ga zitten springt ze op schoot en maakt ze me duidelijk dat ik haar buik moet aaien. Voordat ik heb gedouched moet ik mee naar buiten en vrolijk met een bal gooien.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:01 schreef Rituals het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een aparte ervaring. Hoe bevalt het hondje?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:49 schreef anna82 het volgende:
Oh en Ladyblack, ik heb gisteravond nog een korte wandeling door Sevilla gemaakt. Wat is dat tof! Ik werd helemaal blij van de palmbomen
Hoe maak je sowieso een smiley op je iPhone want daar ben ik nog niet achter gekomen!quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:11 schreef Merel het volgende:
Mijn iPhone verandert smiley automagisch in amulet
Je moet een emoticons appje downloaden en dan bij instellingen>algemeen>toetsenbord>intern. versies>Japans de Emoji aanzetten. Dan kan je smlley's sturen naar alle ander iphone bezitters. :pquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Hoe maak je sowieso een smiley op je iPhone want daar ben ik nog niet achter gekomen!
Ja hequote:Op woensdag 17 februari 2010 12:52 schreef anna82 het volgende:
En wij zijn nog aan het twijfelen tussen Sevilla, Granada, Valencia of Marrakech. We hebben het gisteravond bedacht, dus eigenlijk kan het nog alle kanten op.
Cadiz heeft ook streetview![]()
Ik was net ook nog even in Rome, wat een leuke WOG-activiteit is dit!
Nou, veel soepjes maken dus! En drop kopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, huisarts gebeld!
Hormoontjes waren binnen de normaalwaarden en duizeligheid toch waarschijnlijk veroorzaakt door de lage bloeddruk. Devies: bouillon en dropjes eten en nog 2 weken aanzien. Als het dan niet beter is, terugkomen.
en nou niet je normale maaltijden gaan vervangen door bouillon he? daar zit buiten zout niet veel in namelijk... bouillon eet je maar extraquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, huisarts gebeld!
Hormoontjes waren binnen de normaalwaarden en duizeligheid toch waarschijnlijk veroorzaakt door de lage bloeddruk. Devies: bouillon en dropjes eten en nog 2 weken aanzien. Als het dan niet beter is, terugkomen.
Da's wel tofquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja heik kan ook heerlijk wegdromen in Florence, en mezelf lekker maken met steden waar ik nog niet geweest ben!
Heel misschien staan voor deze zomer Jönköping en Glasgow op het programma!!Net als naar SF afgelopen november zou ik dan met vriendje mee kunnen reizen als hij daar naar congressen gaat
AiO's ruimtelijke wetenschappen zijn tof
mijn moeder kreeg voor de zomer zelfs zouttabletten mee van de huisarts, om in te nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:04 schreef loveli het volgende:
Ik zou kiezen voor zoethout (thee, dropjes, stokjes) ipv te veel zout.
Een hoop mensen in San Francisco hielden er voor 2 of 3 dagen hun eigen tijdszone op na: die stonden dus bizar vroeg op, en gingen om 8 uur 's avonds naar bed, zodat ze minder hoefden om te schakelenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's wel tofMet heel veel mazzel en hard werken kan ik in november naar Australie
Alleen heb ik dan weinig tijd om er een vakantie aan vast te plakken en heb ik dan dus een mega-jetlag voor een weekje weg
Dat is leuk! Ik ben een wee bit jealousquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja heik kan ook heerlijk wegdromen in Florence, en mezelf lekker maken met steden waar ik nog niet geweest ben!
Heel misschien staan voor deze zomer Jönköping en Glasgow op het programma!!Net als naar SF afgelopen november zou ik dan met vriendje mee kunnen reizen als hij daar naar congressen gaat
AiO's ruimtelijke wetenschappen zijn tof
Conferentie. Ik heb eenzelfde soort baan als Mr LadyBlackquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:10 schreef anna82 het volgende:
[..]
Dat is leuk! Ik ben een wee bit jealous
Een weekje Australie klinkt ook best ok. Wat zou je daar dan gaan doen CF?
Wees maar niet bang. Ik houd helemaal niet van bouillon. Noch van zoute drop overigens.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en nou niet je normale maaltijden gaan vervangen door bouillon he? daar zit buiten zout niet veel in namelijk... bouillon eet je maar extra
Als ik RPM heb ik nergens last van neequote:Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef Tinkepink het volgende:
Ik moet gewoon meer bewegen van de dokter als ik weer eens last heb van een lage bloeddruk. Meer zout eten vindt hij (en ik ) gelukkig nergens voor nodig.
We krijgen met onze dagelijkse voeding 3 keer meer zout binnen dan we nodig hebben. Zout heeft niet alleen invloed op de bloeddruk, maar ook op het natrium-kalium evenwicht, de natrium-kalium pomp (biologie vroeger, weet je nog). Als je te veel natrium hebt, kost het veel energie om het evenwicht op peil te houden. Zoethout werkt met een ander stofje wat je Na-K evenwicht volgens mij niet verstoort.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn moeder kreeg voor de zomer zelfs zouttabletten mee van de huisarts, om in te nemen.
maar misshcien is t stofje in drop/zoethout, wel beter voor bloeddruk en minder belastend voor de nieren, bedoel je dat?
Heel sporadisch slaat ie wel eens over ja, of gaat ie juist wat sneller.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Nu kom ik even met een rare vraag XM, maar heb je ook wel eens last van onregelmatige hartslag dan?
ik ben niet verder gekomen dan onderbouw biologie - ik weet dus netaan wat fotosynthese is (als je t neit te technisch hoeft te horen) en waar je organen min of meer zitten en wara babies vandaan komenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:14 schreef loveli het volgende:
[..]
We krijgen met onze dagelijkse voeding 3 keer meer zout binnen dan we nodig hebben. Zout heeft niet alleen invloed op de bloeddruk, maar ook op het natrium-kalium evenwicht, de natrium-kalium pomp (biologie vroeger, weet je nog). Als je te veel natrium hebt, kost het veel energie om het evenwicht op peil te houden. Zoethout werkt met een ander stofje wat je Na-K evenwicht volgens mij niet verstoort.
Leek mij een prettigere oplossing waarvan je niet vermoeider wordt. Heb zelf ook vrij een lage bloeddruk en drink regelmatig zoethoutthee (gewoon omdat ik het lekker vind). Zo blijft alles een beetje in balans.
Mijn rusthartslag is wel ook vrij laag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Nu kom ik even met een rare vraag XM, maar heb je ook wel eens last van onregelmatige hartslag dan?
Wat ouderwets!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef Merel het volgende:
Volgens mij heeft McCarnaval me net mee uit gevraagd
Dat scheelt weerquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben niet verder gekomen dan onderbouw biologie - ik weet dus netaan wat fotosynthese is (als je t neit te technisch hoeft te horen) en waar je organen min of meer zitten en wara babies vandaan komen
Hoog kalium kan volgens mij geen kwaad, behalve als je slechte nieren hebt, die kunnen daar ook slecht tegen. Ik weet eigenlijk niet hoe de ADH overeenkomt met wat de minder regulieren over zout zeggen. In een pistoletje schijnt al anderhalve gram zou te zitten, dan heb je met een beetje lunch al je hoeveelheid voor de dag binnen.quote:ik eet overigens niet drie keer meer zout dan aanbevolen is. ik zit netaan boven de ADH richtlijn (op dieetinzicht) waar ik keurig invul of iets met of zonder zout bereid is, etc. en eigenlijk alleen echt erboven op dagen dat ik een kruidenmix gebruik of uit eten ga. mn kalium is doorgaans wel iets aan de hoge kant trouwens.. is dat erg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |