*gloep*quote:Op maandag 15 februari 2010 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, ik heb de bezem even door de OP gehaald, schuift de top 10 nog even lekker hard door.
Octo en Asyniur zijn er natuurlijk uit, maar ook een paar anderen die al maanden niet meer hier gezien zijn.
bahbah, ik hoop dat er iig snel *een* oplossing komt. sterkte ermee hoor!! *knufs*quote:Op maandag 15 februari 2010 19:35 schreef Orea het volgende:
die eileiders zijn al afgeklemd free, al jaren dus spontaan zwanger worden kon al niet. Dus van mij mag ie weg. Maar liever niet nu. Maarja die pijn trek ik ook niet nog 5.5 maand.... lastig.
Ff offtopic, maar de afdeling heet : Gyneacologie en Obstetrie. Obstetrie is verloskunde en alles wat verder te maken heeft met zwangerschap en bevallen, de rest is alle andere gyneacologische kwalen. Zolang het te vermijden is liggen al deze patienten gescheiden, alleen bij echte topdrukte komt het voor dat er gemengd wordt. maar ook dan wordt er zeker wel rekening gehouden met achtergronden ed. (al hoor je best schrijnende verhalen, "een zustertje" die aan het bed vraagt wat het geworden is na een BMV is echt een broodje aap)quote:Op maandag 15 februari 2010 15:05 schreef pessie het volgende:
[..]
"liever wel" ?
En ik meen dat vrouwen die daar liggen vanwege een dergelijke operatie daar liggen omdat de gyneacoloog daar rondloopt ofzo. En het zal vast wel bekend zijn maar verplegend personeel let daar misschien niet altijd even goed op.
En octo: zet em op!
komen ze ook regelmatig?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Nou der heeft er hier een lekker verse ananas gegeten (door Sc0rP) vers gesneden dus kom maar op met die baby![]()
K heeft trouwens wel last van harde buiken (die nu ook wat langer aanduren en wat pijnlijker zijn)![]()
Niet helemaal broodje aap, ik keek altijd over mijn lijk en Emmy lag toen op de gynaecologie afdeling en de keuken-zuster vroeg haar wat het geworden was. (ik geloof na een eierstok verwijdering)quote:Op maandag 15 februari 2010 20:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ff offtopic, maar de afdeling heet : Gyneacologie en Obstetrie. Obstetrie is verloskunde en alles wat verder te maken heeft met zwangerschap en bevallen, de rest is alle andere gyneacologische kwalen. Zolang het te vermijden is liggen al deze patienten gescheiden, alleen bij echte topdrukte komt het voor dat er gemengd wordt. maar ook dan wordt er zeker wel rekening gehouden met achtergronden ed. (al hoor je best schrijnende verhalen, "een zustertje" die aan het bed vraagt wat het geworden is na een BMV is echt een broodje aap)
Weer wegsluipt
Hoewel pijnlijk en uitermate ongepast en echt afschuwelijk niet "een zustertje". Dat zijn mensen van de voeding of de huishoudelijke dienst. Die waarschijnlijk óók het verschil tussen Gyn en ob niet weten.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:04 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Niet helemaal broodje aap, ik keek altijd over mijn lijk en Emmy lag toen op de gynaecologie afdeling en de keuken-zuster vroeg haar wat het geworden was. (ik geloof na een eierstok verwijdering)
Euhm, niks broodje aap. Dat gebeurde in mijn geval dus soort vanquote:Op maandag 15 februari 2010 20:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ff offtopic, maar de afdeling heet : Gyneacologie en Obstetrie. Obstetrie is verloskunde en alles wat verder te maken heeft met zwangerschap en bevallen, de rest is alle andere gyneacologische kwalen. Zolang het te vermijden is liggen al deze patienten gescheiden, alleen bij echte topdrukte komt het voor dat er gemengd wordt. maar ook dan wordt er zeker wel rekening gehouden met achtergronden ed. (al hoor je best schrijnende verhalen, "een zustertje" die aan het bed vraagt wat het geworden is na een BMV is echt een broodje aap)
Weer wegsluipt
dat is dan echt heel erg vervelend en heel erg pijnlijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Euhm, niks broodje aap. Dat gebeurde in mijn geval dus soort van
de mensen van je verzekering weten het ook niet hoor. heeft mij nog eens een hoop gezeur gekost na een curretage.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hoewel pijnlijk en uitermate ongepast en echt afschuwelijk niet "een zustertje". Dat zijn mensen van de voeding of de huishoudelijke dienst. Die waarschijnlijk óók het verschil tussen Gyn en ob niet weten.
owh zo (sorry, ben ook niet zo helder op het momentquote:Op maandag 15 februari 2010 21:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat is dan echt heel erg vervelend en heel erg pijnlijk.
Maar ik denk dat buuf gewoon bedoelt dat het écht niet zo is dat pasbevallen vrouwen standaard op 1 kamer liggen met vrouwen bij wie de bm verwijderd is en dat het ook heus niet zo is dat die zustertjes erg denigrerend trouwens eigenlijk magoe nergens van op de hoogte zijn. En zo komt het wel een beetje over.
Er is daar in een ziekenhuis heus over nagedacht en ik geloof dat gewoon niet dat het schering en inslag zou zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar goed, iets met uitzondering en regel bevestigen
Huh? Wat heeft de verzekering daarover te zeuren dan?quote:Op maandag 15 februari 2010 21:32 schreef simmu het volgende:
[..]
de mensen van je verzekering weten het ook niet hoor. heeft mij nog eens een hoop gezeur gekost na een curretage.
Nee, wat ik had gehoord lag inderdaad niet op een kamer met pasbevallen vrouwen, maar er was wel iemand geweest die had gevraagd wat het was.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat is dan echt heel erg vervelend en heel erg pijnlijk.
Maar ik denk dat buuf gewoon bedoelt dat het écht niet zo is dat pasbevallen vrouwen standaard op 1 kamer liggen met vrouwen bij wie de bm verwijderd is en dat het ook heus niet zo is dat die zustertjes erg denigrerend trouwens eigenlijk magoe nergens van op de hoogte zijn. En zo komt het wel een beetje over.
Er is daar in een ziekenhuis heus over nagedacht en ik geloof dat gewoon niet dat het schering en inslag zou zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar goed, iets met uitzondering en regel bevestigen
ja en? Das dan hoogstwaarschijnlijk een uitzondering. En de kans is ook nog eens erg groot dat het geen 'zustertje' of verpleegster is geweest maar een schoonmaakster of iemand van de eetkarrenploeg.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:37 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, wat ik had gehoord lag inderdaad niet op een kamer met pasbevallen vrouwen, maar er was wel iemand geweest die had gevraagd wat het was.
die zeggen dan na een curretage na een miskraam dat je helemaal niet zwanger bent geweest en dan dus de no claim zelf moet betalen.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:35 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft de verzekering daarover te zeuren dan?
Ik heb bij al m'n miskramen geen enkele keer gezeur gehad over m'n eigen risico / noclaim... Ja de cytotec moest ik zelf betalen, maar dat is bij alle medicijnen. Verder nooit problemen gehad...quote:Op maandag 15 februari 2010 21:43 schreef simmu het volgende:
[..]
die zeggen dan na een curretage na een miskraam dat je helemaal niet zwanger bent geweest en dan dus de no claim zelf moet betalen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:43 schreef simmu het volgende:
[..]
die zeggen dan na een curretage na een miskraam dat je helemaal niet zwanger bent geweest en dan dus de no claim zelf moet betalen.
Ik heb zusters gehad die overduidelijk de status niet (goed) hadden gelezen. Ik moest ze vertellen wat ze vooral wel en niet moesten doenquote:Op maandag 15 februari 2010 21:45 schreef flugeltje het volgende:
Tuurlijk is verplegend personeel op de hoogte, die lezen namelijk de statussen voor ze aan hun dienst beginnen. Zal inderdaad meestal een keukenhulp of schoonmaakster zijn als zoiets al gebeurd. En dan nog zullen die allemaal zo'n fout maar 1 keer maken.... Het is zeer, zeer vervelend en naar als zoiets gebeurd, maar ik zie het niet als een doelbewust kwetsen. Zoals huup al aangeeft, lompe dingen gebeuren en zullen blijven gebeuren... Als ik eens naga wat ik allemaal heb moeten aanhoren over m'n miskramenMaar goed, meestal is het gewoon goed bedoeld allemaal
Ik zelf heb er nu echt genoeg van dat ik in niemandsland zit, gelukkig woensdag de echo, nu maar hopen dat alles dan nog in orde blijkt te zijn....
Uitzonderingen zijn er inderdaad altijd wel, maar over het algemeen zullen ze wel weten waarom je in het ziekenhuis ligt.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb zusters gehad die overduidelijk de status niet (goed) hadden gelezen. Ik moest ze vertellen wat ze vooral wel en niet moesten doen
Maar over het algemeen ben ik erg te spreken over de verzorging die ik heb gehad. Ik zal niet met angst en beven nog eens naar het ziekenhuis gaan
Dat zou toch wel wat zijn he!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:31 schreef flugeltje het volgende:
Waar is iedereen, het is al half negen.... Ligt iedereen te bevallen?
Ik alvast nietquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:31 schreef flugeltje het volgende:
Waar is iedereen, het is al half negen.... Ligt iedereen te bevallen?
Maar het zou zo erg erg erg grappig zijn als jij voor zou dringenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:14 schreef leonieke het volgende:
Er zijn nog 4 wachtenden voor mij, pessie
Het zou moeten zijn dat er internet in het ziekenhuis is en mijn man met zijn laptop langskomt en ik dus zo online kan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:20 schreef flugeltje het volgende:
Zeg Leo, jij gaat het toch niet 5 dagen voor ons verborgen houden zeker?
Kun je echt niet iemand SMS'en ofzo? Of je man vragen iemand te mailen?
Je mag mijn mobiele nummer wel!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef leonieke het volgende:
Ah ja, natuurlijk, naar mijn man om te zeggen dat hij het moet posten?![]()
![]()
Ik heb namelijk geen gsm-nummers van andere fokkers![]()
Tsssquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
En we zijn niet zo fancy dat we een gsm hebben die op internet kan.
Oef, dat klinkt niet leuk! Maar fijn dat je vannacht beter geslapen hebt. Ik hoop voor je dat je straks naar huis mag. Sterkte.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:31 schreef Orea het volgende:
Goeiemorgeneindelijk kon ik paracetamol nemen nu het mijn blindedarm niet was en heb voor het eerst in weken goed geslapen. Ze moesten me zelfs wakker maken.
Gisteren avond laat nog een hele delegatie aan mijn bed gehad aan artsen, ik ben inmiddels overal bekend geloof ik (tis ook wel een verhaal). Zo toch nog bloed prikken om de waardes te checken.
Straks kom er nog een gyn en misschien toch naar huis. Maar wil weten wat dit voor de rest van de zwangerschap betekend qua risico en pijn.
Wat een soap
Mijn gsm moet vier opties hebben:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:31 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Tsss![]()
Me heeft : [ afbeelding ]
Beste leuk zo alles erom en eraan.
Wel van het werk dus het is voor mij graties![]()
En betekent het dan dat er geen operatie zit aan te komen? Want dat nieuws heb ik dan ergens gemist, denk ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:31 schreef Orea het volgende:
Goeiemorgeneindelijk kon ik paracetamol nemen nu het mijn blindedarm niet was en heb voor het eerst in weken goed geslapen. Ze moesten me zelfs wakker maken.
Gisteren avond laat nog een hele delegatie aan mijn bed gehad aan artsen, ik ben inmiddels overal bekend geloof ik (tis ook wel een verhaal). Zo toch nog bloed prikken om de waardes te checken.
Straks kom er nog een gyn en misschien toch naar huis. Maar wil weten wat dit voor de rest van de zwangerschap betekend qua risico en pijn.
Wat een soap
Bellen, checkquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mijn gsm moet vier opties hebben:
- ik moet ermee kunnen bellen
- ik moet kunnen smsen
- hij moet een trilalarm hebben
- hij moet dienst kunnen doen als wekker.
Voor de rest gebruik ik toch niets van al die spullen die er nog op zitten
Ja, dat hoop ik uiteraard ook, hé!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:53 schreef Orea het volgende:
Dat hoor ik straks Leonie... ik hoop op niet opereren maar als de waardes op ontsteking toch weer zijn gestegen zullen ze misschien wel moeten...
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je je hierover druk zit te maken, 1 troost, als de baby er is kun je je hier niet eens meer druk over maken!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:53 schreef leonieke het volgende:
Btw, het is niet goed zeker dat ik me druk zit te maken in de manier waarop mensen mijn taken overnemen?Eén van mijn taken is mensen informeren over de manieren waarop ze toegelaten worden tot de opleidingen die we aanbieden. Nu moeten een aantal collega's dat overnemen en ik open daarnet mijn mail van het werk en zie dat iemand een mail heeft beantwoord. Vol fouten
![]()
![]()
En dan maak ik een document van 20 pagina's waar echt ongeveer alle mogelijkheden in vermeld staan met standaardantwoorden en dan nog kunnen ze niet het juiste kiezen![]()
Ik vraag me soms echt af waarom collega's zo nonchalant zijn (want in juni krijg ik die mensen wel over de vloer en dan mag ik gaan zeggen dat ze verkeerd geïnformeerd zijn).
[/klaagpost-over-collega's]
Weet je, die collega heeft x aantal meer diploma's dan ik (ik ben prof bachelor, zij is doctor) en ik heb al gemerkt bij haar dat ze het niet zo fijn vindt dat iemand die "dommer" is dan haar zegt dat ze een fout heeft gemaakt. Maar ik vind het gewoon zo jammer dat ik zoveel moeite heb gestoken in dat document en zij het blijkbaar te veel moeite vindt om het even door te nemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je je hierover druk zit te maken, 1 troost, als de baby er is kun je je hier niet eens meer druk over maken!
Misschien een mailtje naar de betreffende collega dat die zijn/haar bril even moet opzetten en daarnaast dat documentje van jou moet openen?
En verder mailbox dichtlaten, je bent met verlof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |