zo, nu ben ik zelf in de gelegenheid om even te internetten. Lig er nu wel lekker bij, heb geen pijn en voel de weeën als harde buiken. Een zeer groot verschil met vanochtend.
Ik ben dus om een uur of 7.30 getoucheerd en daar bleek uit dat ik nog steeds iets van 1,5 cm ontsluiting maar had. Gelukkig kon de vlos wel de vliezen breken en een draadje op het hoofd van m'n meisje zetten. Heb toen sloten vol vruchtwater geloosd

Alleen was het bruinig van kleur. Ze heeft dus in het vruchtwater gepoept. Thuis bevallen was sowieso dan al niet meer mogelijk geweest.
Ik ben ook gelijk aan de oxytocine gelegd om de weeën op te wekken. Dit zijn bij mij echt duidelijk beenweeën en ik kon ze onmogelijk wegpuffen of opvangen. De vlos heeft me toen aangeraden om een ruggenprik te nemen omdat ze zag dat het niet goed met me ging en het alleen maar erger zou worden.
Ze legde ook uit dat remifentanil (wat mijn 'drug of choice' was) niet handig was omdat je lichaam er op den duur aan went en wanneer het dan nog lang gaat duren het effect vermindert. Een uur daarna zat de ruggenprik er (moeiteloos) in
Omdat de navelstreng van de beeb ws. ietwat klem zit hebben ze een soort van pompje aangelegd om water in de baarmoeder terug te pompen. Daardoor krijgt die weer wat ruimte en de baby wat minder benauwd. Nu lig ik dus aan allerlei slangetjes en pompjes een beetje te soezen en wordt de oxytocine langzaam opgeschroefd. Wanneer de volledige ontsluiting er aan zit te komen zetten ze de ruggenprik uit zodat de persweeën goed door kunnen komen. Ik hoop dat dat lekker snel gebeurt want zowel ik als de kleine meid hebben het aardig te verduren en mijn man verveelt zich nogal
In ieder geval wil ik CO_ol en vrouw veel succes en voorspoed wensen en ik hoop van harte dat het bij haar lekker vlot gaat. Oh en een ruggenprik is fantastisch als het niet meer zo geweldig gaat. Niet te lang over twijfelen.
Orea was hier gisterenavond inderdaad om even te buurten (door toeval lag ze dus ook op de kraamafdeling) en ik vond het erg leuk om even met haar gekletst te hebben
Ik hoop dat je niet onder het mes hoeft meid, maar sowieso wens ik je veel sterkte toe! En als jullie kleintje geboren is dan moeten we zeker eens gaan motorrijden samen.