abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77880503
het vorige deel:

Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 21

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77880570
en ik eindigde met:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef lily het volgende:
Oh, net voor de tweede keer gekolft.

pfff, wat een gedoe vind ik het.
Eerst de slechte borst; na een kwartier kwam er pas wat
Na een half uur, 3 kwartier ofzo 100 ml
In totaal dus een uur met dat apparaat gezeten...bleh..

Ik vind het hard werken...dat kolven
het is ook hard werken... (en ik moet wel 7 keer op een dag).. maar hoe vaker je het doet; hoe makkelijker het gaat volgens mij...

Ik heb Evie net voor het eerst in haar eigen bedje gelegd en speel nu nog even wat muziek op de babyfoon.. en dan zo maar uitzetten en kijken wat er gebeurt...moet er toch maar een routine van proberen te maken. Is ook wel makkelijk als ze straks naar het KDV gaat...
mijn idee nu:
(voor vandaag)

5:00 uur fles
9:00 uur fles
12:45 uur fles: daarna in bed
16:00 uur fles:
20:00 uur fles: daarna in bed.
23:30 uur fles.

en tussendoor lekker een beetje bij mama op de arm, in de box, wipstoel etc...Lijkt het wat??

(en de tijdstippen van de flessen zijn op aanvraag hoor, dus bij benadering; soms zit er 4 uur tussen; maar soms ook maar 2,5 uur.... en soms drinkt ze 6 en soms nog 7 op een dag...)
pi_77880779
Aviva lacht Mooi is dat he Davinia? Als mijn kleine meisje lacht gaat de zon schijnen, vallen alle problemen weg en voel ik me de gelukkigste persoon op aarde (En ze lacht heel veel )

Lili, kolven is inderdaad niets leuk. Maar ik vind 100 ml uit 1 borst wel een hele mooie opbrengst voor een eerste keer hoor Er bestaat trouwens een neusspray die het toeschietreflex versneld, dan hoef je niet eerst een kwartier te kolven voor er wat gebeurd.
Zelf heb ik zo hard geprobeerd borstvoeding te geven, maar mijn meisje was niet sterk genoeg om goed te zuigen en ik heb gekolfd tot ik letterlijk de blaren op mijn tepels had staan, maar de opbrengst bleef steken rond de 40 en nam daarna ook af dus ik moest het op een gegeven moment gewoon opgeven want het was niet genoeg. En nu, terwijl mijn meisje al 4 maanden is, heb ik het daar nog moeilijk mee.

En over dat wegen... pfff wat een schrik. Ik heb thuis zo'n weegschaal en als ze druk is op de schaal weeg ik haar altijd nog een keer, want dan klopt het nooit. Zouden ze op het cb toch moeten weten zou je denken.

Nagels vijlen vindt Xeentje heerlijk Ik zet haar dan meestal op schoot neer, met haar rugje tegen mij aan en dan gaat zij lekker tv kijken en kan ik lekker vijlen. Meestal slaapt ze als ik klaar ben Ik gebruik wel mijn eigen (zachte) vijl, want met die babyvijltjes kan je vijlen tot je een ons weegt.

Ik ga maar weer aan het werk. Nog 4 uur tot ik mijn snoepje weer op kan halen. Gisteren ging ze heel hard lachen toen ze me binnen zag komen lopen
pi_77880829
Beessie, klinkt goed, maar pin je je zelf er niet te veel op vast hoor. Rienk slaapt nooit in de wipstoel Vind dat ding niet zo boeiend volgens mij

Lily, ik zal zo eens kijken of hij het kan. Hij drinkt nu (erg netjes! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77881015
Ik denk dat Evie in slaap is gevallen... het is stil op de babyfoon Moet mezelf bedwingen om niet even te gaan kijken..

@Vlindur: het is ook allemaal bij benadering hoor. Het is natuurlijk wel een baby en ze bepaalt wel in grote mate zelf wanneer ze drinkt enzo hoor...
een soort van richtlijn is het meer. Ik wil proberen een beetje regelmaat en voorspelbaarheid voor haar in te bouwen. Zoals voor de fles van een uur of 9 wordt ze gewassen...
pi_77881019
Even in de herhaling hoor

Bekijk deze YouTube-video
pi_77881059
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik denk dat Evie in slaap is gevallen... het is stil op de babyfoon Moet mezelf bedwingen om niet even te gaan kijken..

@Vlindur: het is ook allemaal bij benadering hoor. Het is natuurlijk wel een baby en ze bepaalt wel in grote mate zelf wanneer ze drinkt enzo hoor...
een soort van richtlijn is het meer. Ik wil proberen een beetje regelmaat en voorspelbaarheid voor haar in te bouwen. Zoals voor de fles van een uur of 9 wordt ze gewassen...
Ik snap je Succes er mee
pi_77881067
Vlindur wat een prachtige foto's in het fototopic! Wat is Rienk leuk!!

En wat ik nog vergat te zeggen: Twinkly, ik vind jou een hele lieve zorgzame mama zoals je overkomt. Je hebt het zwaar maar ik zie je nooit klagen. Heel knap vind ik dat. En dat zo'n dame van het kdv meent jou kindje in bescherming te moeten nemen... grrrr. Ik zou denk ik ontploft zijn en mijn meisje zonder pardon van haar over hebben genomen. Maar kan me ook voorstellen dat je even 'flabbergasted' bent van zoveel misinterpretatie van die dame.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:30:37 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77881112
Even een fotootje om het topic vast op te vrolijken

Overigens lijkt hij op deze foto erg op Jessai, maar op de onderste foto weer op Junah:

Zo leuk om te kijken op wie verse baby'tjes lijken... al moet ik altijd erg lachen, iedereen ziet er iemand anders in... de één zegt 'duidelijk papa', de ander zegt 'sprekend mama'... en dan die overtuiging erbij Sommigen beweren zelfs dat Chinook sprekend op mijn vriend lijkt (ze weten niet dat ze een andere vader heeft )

En ik sluit me helemaal bij Xenia aan voor wat betreft het Twinkly-KDV-Niels-huil-probleem. Je blijft zo positief (klinken?)! Petje af hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tan op 11-02-2010 13:45:10 ]
pi_77881445
Ja leuk Tan! Pracht kienders heb je ook

Rienk schijnt op mij te lijken, maar ik vind hem op geen een lijken. Van beide heeft hij wel iets, maar hij is de mooiste van allemaal
pi_77881758
BJ; schema ziet er goed uit
Misschien laat ze zich wel een beetje sturen om het dag en nacht-ritme te pakken te krijgen

Leah snapt het nog niet zo goed. Overdag slaapt ze beter dan 's nachts lijkt wel. Ik ga ook eens wat proberen te sturen...

Ja, Xenia, die neusspray moet ik maar halen als ik weer ga werken.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:22 schreef Xenia het volgende:
Ik ga maar weer aan het werk. Nog 4 uur tot ik mijn snoepje weer op kan halen. Gisteren ging ze heel hard lachen toen ze me binnen zag komen lopen
Leuk
Met een beetje geluk duurt dat nog wat jaren.
Mijn zoontje van 5 doet dat nog steeds. Als hij uit school komt en hij ziet me dan begint hij te stralen en rent met uitgestrekte armen op me af en roept dan; mammmmaaaaa

Grappig ja, Tan
Die meningen van anderen op wie de baby lijkt.
pi_77882412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:47 schreef lily het volgende:
Leuk
Met een beetje geluk duurt dat nog wat jaren.
Mijn zoontje van 5 doet dat nog steeds. Als hij uit school komt en hij ziet me dan begint hij te stralen en rent met uitgestrekte armen op me af en roept dan; mammmmaaaaa
*megasmelt* wilikook!
pi_77883809
Evie heeft toch een uur en een kwartier in haar ledikant geslapen... (normaal slaapt ze overdag maar erg weinig en eigenlijk alleen dicht bij mij.. )
Elke dag oefenen dus....

en nu is ze eruit en ligt ze (in mijn nieuwe draagdoek) op mijn borst te slapen...
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:11:07 #14
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77884898
Knap van Evie

Wat is Rienk een schatje!!!!

En Elyas ook trouwens, Tan ik vind jouw kinderen allemaal superveel op elkaar lijken

Verder bijna weer nietssssss te melden hiero. Oma belde net heel enthousiast op dat Alexa aan het kruipen tijgeren is gegaan (had ze hier natuurlijk allang gedaan , maar ik zie Oma graag enthousiast)...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77886889
Fijn BJ! Misschien slaapt ze in haar ledikantje wat rustiger?

Wat een leuke foto's Tan! Daar wordt je inderdaad vrolijk van!

Hoe gingen de prikjes voor Leah, Lily? En wat balen van het korte tongriempje, maar ik begrijp dat ze daar niet veel aan doen?
En Vlindur, Isa steekt regelmatig haar tong uit, volgens mij is het een teken dat ze aan het poepen is!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:43:39 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77888302
@BJ, wat goed zeg! Ik merk ook dat ik Elyas steeds makkelijker kan wegleggen in de box of wieg, hij hoeft niet meer de hele dag aan mijn vastgeplakt te zitten

Ik heb even een vraagje aan iedereen - hopelijk zonder dat jullie me betichten van ziek van geest of dierenmishandeling... Maar ik heb vanuit de tijd dat ik het ZH lag nog een paar liter borstvoeding liggen... ik kolfde toen zo belachelijk veel en ze gebruikten maar een klein deel, dus de rest ligt nu in de vriezer. Ik denk alleen niet dat ik er gebruik van ga maken, maar ik vind weggooien zo zonde... is die afgekolfde melk geschikt en lekker voor onze poes? Of is het schadelijk voor katten? Ik weet dat gewone koemelk niet geschikt is, maar dit is natuurlijk veel lichter verteerbaar dan gewone melk.
pi_77888338
Mijn VK zei wel dat ik het aan de poes kon geven Die had zelf trouwens ook katten, dus dan ga ik er vanuit dat je wel weet wat wel en niet kan. Toen Lotte zo weinig dronk stond het altijd in eierdopjes bij mn bed, dat was makkelijk met het spuitje, en de poes probeerde er in onbewaakte momenten ook altijd bij te komen

Lotte dronk alleen alles zelf, dus de poes heeft het nooit gekregen
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:47:08 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77888449
nweuser, aviva gaat volgende week voor het eerst, met 6 wk. van wanneer is isa? was zij van 31-12?

evie lekker in het ledikant geslapen! aviva ligt er nu ook te ronken.

lachfoto's volgen als ze op de compu staan. eerst moet de was
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:56:16 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77888793
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:44 schreef Linda2205 het volgende:
Mijn VK zei wel dat ik het aan de poes kon geven Die had zelf trouwens ook katten, dus dan ga ik er vanuit dat je wel weet wat wel en niet kan. Toen Lotte zo weinig dronk stond het altijd in eierdopjes bij mn bed, dat was makkelijk met het spuitje, en de poes probeerde er in onbewaakte momenten ook altijd bij te komen

Lotte dronk alleen alles zelf, dus de poes heeft het nooit gekregen
Oké! Dan ga ik het proberen voordat het niet meer houdbaar is. Ben benieuwd of ze het lekker vindt.
pi_77889008
Rienk en Elyas, wat een schatjes.

Ik ben nu ook zo'n moeder die geen puf meer heeft om te posten na het werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77889064
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Rienk en Elyas, wat een schatjes.

Ik ben nu ook zo'n moeder die geen puf meer heeft om te posten na het werk.
lekker ff relaxen en bijkomen claudia
pi_77889127
Morgen is mijn mamadag! Dan ga ik maar weer eens flink foto's maken.

De droger is trouwens woensdag binnengekomen en... halleluja!
pi_77889559
Oh, wat een leuke foto's allemaal!
Tan, wat leuk om zo een rijtje van je kinderen te zien... ze hebben inderdaad wel wat van elkaar weg, maar ook allemaal wel een eigen gezichtje.
Rienk, wat wordt je groot kerel... oh en super lief truitje/pakje (dat bruine, waar verkrijgbaar?)
BJ, wat fijn dat het goed ging in Evie's eigen bedje... ik heb vandaag ook weer eens een poging gewaagd, maar nog weinig succes (half uur huilen, half uur bij mij liggen om te troosten en weer in slaap te vallen, half uurtje slapen en daarna weer huilen en klaarwakker)... maar ik ga het nu volhouden, elke dag even naar boven om te slapen.
Sorbootje, klinkt als een fijn begin van de ochtend... in elk geval veel beter dan gisteren.
Twinkly, wat een gedoe op het KDV zeg... en heel apart, maar ergens ook best jammer/verdrietig dat die leidster je zo "beoordeelde". Bah... wat je ook nu gaat doen met Niels, het is in elk geval het beste voor hem, want jullie houden veel van hem en willen natuurlijk ook het beste voor hem. Hopelijk maakt die gedachte je keuzes en gevolgen daarvan wat makkelijker te verdragen.
Claudia, lekker uitrusten en genietne van je grote knul!
Lily, hoe gaat het met Leah? Is ze een beetje goed onder de prikjes? Ik moet over 2 weken ook met Minke, maar moet de afspraak nog even verplaatsen want het is op een dinsdag en dat zou betekenen dat we daarna ook meteen babymassage hebben... leek me niet zo handig plan.
Babymassage dus, dinsdag eerste ochtend gehad, met alle meiden en baby's van de pufclub. Was zo leuk om al die babytjes bij elkaar te zien en natuurlijk weer echt bijkletsen met de moeders. Minke vind het alleen nog niet echt leuk. We zouden het ook elke dag moeten doen om haar te laten wennen aan het masseren, maar gisteren kon het practisch gezien effe niet en vanochtend ging ze echt bijna meteen al door het lint. Heb haar nog wel wat kunnen kalmeren en nog wat kunnen masseren, maar echt een succes was het niet. Misschien heb ik ook wel een verkeerd tijdstip gekozen, maar hoop wel dat ze het wel leuk gaat vinden, want ik vind het ook wel heel lekker om zo met mijn meissie bezig te zijn en haar te helpen ontspannen (als het goed gaat).
pi_77890049
babymassage lijkt mij ook leuk lijnloos; houd je ons hier op de hoogte van jullie vorderingen??

en ik ga het ook doorzetten dat boven slapen.. ze moet er toch aan gaan wennen uiteindelijk...
pi_77890169
Shall do!

Oh Keshet, ik heb nog helemaal niet op jou gereageerd (Stoute lijnloos! ).
Wat een mooi vechtertje hebben jullie zeg en wat fijn dat je haar ook al lekker bij je kon hebben. Ik duim voor haar mee, en hoop dat het een hele lieve blije meid mag worden als ze straks groot en sterk is.
pi_77890282
Was ik ook weer eens. Pfff zo druk hier, niet eens meer tijd voor Fok. Wennen met twee kindjes, maa rwel heel leuk . Met mini-flower2 gaat het ook een stuk beter w.b. spugen. Ze spuugt nu nog maar 1 keer per dag heen erg. Nog bedankt voor de tips. Afgelopen dinsdag is ze gewogen en was ze 3510 gram. De vrijdag ervoor was ze 3460 gram dus dat gaat de goede kant op. Schijnt wel een beetje aan de lichte kan te zijn volgens de wijkverpleegkundige. Nou ja ik maak me maar geen zorgen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_77891233
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:47 schreef DaviniaHR het volgende:
nweuser, aviva gaat volgende week voor het eerst, met 6 wk. van wanneer is isa? was zij van 31-12?

evie lekker in het ledikant geslapen! aviva ligt er nu ook te ronken.

lachfoto's volgen als ze op de compu staan. eerst moet de was
Isa is van 30-12. Ben benieuwd hoe de prikjes gaan.

Oh en babymassage lijkt mij ook wel wat! Ben benieuwd naar je ervaringen Lijnloos.
pi_77892225
Leah heeft geen last van de prikjes gelukkig.

Babymassage heb ik 5 jaar geleden gedaan en pas ik nu ook weer gewoon thuis toe
pi_77908650
goedemorgen

wat is het hier stillll hoop echt dat dat een goed teken en iedereen nu lekker aan het slapen is...(en gisteravond lekker heeft genoten van de kleine kinders)

prettige dag!
pi_77908665
Ook goedemorgen BJ!

Hier helaas nog geen slapen, hopelijk lukt dat zometeen nog even!
pi_77908938
Goedemorgen

Ik heb de hele avond kraamvisite gehad gister (collega's) dus geen tijd om te fokken, BJ.

Vandaag carnaval voor de kinderen op school.
Mijn is oudste nu aan het schmincken (the joker). Loopt niet echt lekker want zoonlief houdt niet van schminck
Oudste zoon is The Joker en jongste Batman

Leah heeft gisteravond van 18.00 uur tot 00.00 geslapen en toen gedronken tot 00.45.
Vannacht meldde ze zich om 4.15 weer. Het lijkt wel of ze dag en nachtritme een beetje door elkaar haalt.
Nu slaapt ze weer.
pi_77909401
Haha Lily, joker en Batman in 1 huis... Misschien moet je leah even als catwoman aankleden wel leuk hoor, stoere boys van je!
Bj, ik sliep toen idd (net) weer...
Nu weer wakker en na het flesje en een compleet schoon pak heeft Minke geen zin meer in slapen dus zitten we lekker samen op bed nog even tv te kijken... Grote ogen hier naast me dus slapen gaat er voorlopig niet meer van komen helaas... Nou ja, misschien straks nog even.
pi_77909530
Kon de zoon met de smink-haat dan niet beter batman zijn? Dan kun je volstaan met een masker

Mogge allemaal! Mijn vrije dag vandaag....heerlijk! Het huis is een terinzooi en Isabeau slaapt lekker... dus wat doe ik?

niks
pi_77909598
God wat een drama hier de laatste tijd. Hij slaapt overdag nog maar amper Steeds maar hazenslaapjes om dan vervolgens pas om 20:00 in slaap te vallen. Gelukkig slaapt ie 's avonds en 'snachts wel redelijk (vannacht om half 3 en half 6) Maar dan lig je er om 06:15 weer in en dan wordt ie om 07:00 weer wakker! Dat is niet de afspraak! Hij sliep altijd nog door tot een uur of 8/9 en kon ik ook nog slapen.

En nu slaapt ie weer, maar nu kan ik niet slapen omdat ik straks visite krijg en het huis niet echt opgeruimd is

Ik ben moe

Sorry voor de klaagpost.

Prettige dag verders!
pi_77909760
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:52 schreef Sorbootje het volgende:
Kon de zoon met de smink-haat dan niet beter batman zijn? Dan kun je volstaan met een masker
Jongste zoon wil al helemaal geen schminck op en batman pak is in zijn maat
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:52 schreef Sorbootje het volgende:
Mogge allemaal! Mijn vrije dag vandaag....heerlijk! Het huis is een terinzooi en Isabeau slaapt lekker... dus wat doe ik?

niks
zo hoort dat
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:41 schreef Lijnloos het volgende:
Misschien moet je leah even als catwoman aankleden
heheh
pi_77909938
Ik zie ineens dat het de twaalfde is vandaag. Isabeau is gewoon alweer 4 maanden! Hoe is dat mogelijk?!!
pi_77910053
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zie ineens dat het de twaalfde is vandaag. Isabeau is gewoon alweer 4 maanden! Hoe is dat mogelijk?!!
Het gaat snel he! Rienk is woensdag alweer 2 maanden!
pi_77910116
@vlindur; zo herkenbaar je post.. zulke momenten zijn echt NIET leuk. Ik heb vandaag ook bewust een dagje helemaal niets gepland; zodat ik ff niets MOET en alles in mijn (of beter gezegd Evie's) tempo en ritme kan doen.

Van8 was Evie om 4:45 uur en om 8:45 uur... keurig om de 4 uur ik denk dat ik straks eerst even ga douchen en dan lekker met Evie in de draagdoek op de bank hangen; uitzendig gemist kijken en verder lezen in mijn boek.
(en o ja ik moet nog wel ff een babywasje doen)

Evie morgen 10 weken wanneer is dat gebeurt???
pi_77910146
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het gaat snel he! Rienk is woensdag alweer 2 maanden!
Ik vind het schandalig, voor je het weet hebben we puisterige pubers.
pi_77910530
vertel mij wat

deze

wordt over een week of drie 9
pi_77910753
Wat een schattige foto, lily! Ziet ie er nog steeds zo schattig uit?

Vandaag is onze mini-flower2 alweer 2 weken! Gaat zo snel. Alweer een week zonder kraamzorg.

En..volgens mij mag ik niet klagen met haar nachtritme; vannacht om half twee en om half zes gevoed. En daarna weer zoet gaan .
Zoals gezegd gaat het spugen ook beter. Das wel fijn
pi_77911318
flowerbox; wat fijn dat het daar goed gaat zeg! en dat het spugen minder is

ahhh Lily! 9!!! jeetje! Ben wel benieuwd hoe je stoere man er nu uit ziet eigenlijk

Ik ben schoon en ga lekker de GTSTpreview kijken (jaaaa ik keek nooit GTST, maja als je elke ochtend vroeg uit de veren bent ..) En straks generatie 2010 op uitzendig gemist .. leuk leuk!
pi_77911609
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhh Lily! 9!!! jeetje! Ben wel benieuwd hoe je stoere man er nu uit ziet eigenlijk
nu?

zo
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:57 schreef flowerbox het volgende:
Wat een schattige foto, lily! Ziet ie er nog steeds zo schattig uit?
ach

zonder schminck
pi_77911625
Ik heb dat "generatie 2010" helemaal gemist. Niks van gezien...
pi_77911821
Ik ben ook eindelijk eens bijgelezen
Heb gejuicht voor de kindjes die ineens de fles pakten (ook al was het eenmalig), bedacht van ohja ik kan ook wel even nageltjes knippen want ze slaapt toch (niet voor lang meer toen ), erken dat wij ook geen ritme hebben, mooie foto's langs zien komen met panty's (soort van) op hoofdjes of juist om de beentjes, je kindje huilend aantreffen op het kdv vind ik maar zielig (voor mama en kind) en nog veel meer. Gelukkig gaat het met veel kindjes weer wat beter lijkt het met de gezondheid.

Ik daarentegen heb barstende koppijn en pijn in m'n rug, maar heb deze week een verstopt melkkanaaltje niet in een borstontsteking laten doorgaan dus ik ben helemaal blij
Nog blijer ben ik met m'n meisje, ze is nu 6 weken en eindelijk beginnen we d'r een beetje te snappen. Ze is al een aantal keer alleen in slaap gevallen en de krampjes zijn ook beter te behappen. Ze begint meer te genieten van de wipstoel en is er gisteren zelfs in slaap gevallen en ook d'r mobiel vindt ze prachtig. Maar het allermooiste is dat ze van gezelligheid geniet en vooral van d'r zus (wat dan weer jammer is, is dat die zus d'r nogal vaak wakker maakt met goed bedoelde acties zoals het aangeven van speeltjes).
pi_77911993
Fijn dat je dat gelukt is Sidn3y! Mastitis is zo..aaaaaaahhhh autsj! Beterschap voor de hoofdpijn en pijn in je rug!!

Lieve dames, ik lees altijd alles mee en bij, maar heb zelf weinig nieuws te vertellen, daardoor word ik ook wat slechter in reageren...scuzi!

Even een extra dikke voor Keshet's kleine Teigetje...vecht maar flink meisje..je doet t zo goed! Heerlijk dat je al even met haar heb kunnen kangaroeën Keshet! Jullie trots!

én ik moet nog even melden dat Lena volgende week vrijdag met dr kleren aan moet zwemmen voor dr eerste guppie diploma (Ik hoor mezelf denken "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoor...in godsnaam waarom?... maar ik vind t tof joh! Mijn kind...dr eerste diploma! )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77912039
lily! Je laat me schrikken met die Joker-foto. Carnaval?
Die laatste is wel lief

Trouwens, je kunt op uitzendinggemist.nl alle uitzendingen terug zien van generatie2010,lily. Kan je weer helemaal meepraten
pi_77912476
lol Poppedein

Lily wat een stoere jongens heb je!!

Keshet hoe gaat het vandaag met je meisje??

Tan onze katten lusten geen mamamelk ik ben zwaar beledigd!!

Ik ben gisteren naar de verzekeringsarts van het UWV geweest en ik krijg ziektegeld tot 12 april. Een hele opluchting! Nou kan Niels nog even thuis blijven en hopelijk leert hij voor die tijd uit de fles te drinken en kan hij makkelijker zonder mij. Maar wat een enorm vervelende arts was dat joh die werkte overduidelijk te lang bij het UWV. Hij maakte ook steeds hele idiote opmerkingen. Ik heb bijvoorbeeld Niels mee moeten nemen omdat ik geen rijbewijs heb en met het openbaar vervoer gaan te lang duurde, dan moet hij te lang op zijn eten wachten. Dus nu reed mijn moeder mij ernaar toe Vroeg die kerel of ik mijn zoontje in de auto had laten zitten (!!!) En terwijl we al een half uur aan het praten waren en ik meerdere keren aangegeven had dat Niels heel erg overstuur raakt wanneer hij zonder mij in een andere omgeving is en dat hij de fles niet pakt: "dan kun je toch kolven??" Die heeft ook eens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77912723
Sjongejonge Twinkly...dat zou je je soms graag even ontoerekeningsvatbaar door hormonen laten verklaren *doing!*
Wat ik je trouwens nog wilde zeggen/vragen... Willen ze op het KDV Niels niet in een draagdoek dragen? Mijn moeder werkt ook op een KDV en hoe graag ze het ook zouden willen, er is vaak simpelweg niet de mogelijkheid om hele jonge en/of huilbabytjes constant op de arm te houden, simpelweg omdat je sowieso al handen te kort komt daar als leidster. Nou zag ze mijn doek in mijn zwangerschap, vond t geweldig voor mij, maar het zou niets voor haar zijn. Tót ze na een tijdje zag met hoeveel gemak ik Lena knoopte en vooral hoeveel gemak ik daar dan weer van had. Sindsdien heeft zij mijn binana voor op de creche en draagt ze daar heel veel en vaak. De ouders vinden t allemaal helemaal geweldig, al was ze eerst wel een beetje de hippiejuf van de groep... sindsdien zijn er al een aantal ouders geweest die ook een doek hebben aangeschaft!
Maw...ze moeten er natuurlijk wel voor open staan, maar uiteindelijk denk ik dat ze er zelf heel veel gemak bij zouden hebben om Niels te dragen als hij over een tijdje weer naar het KDV gaat. Misschien willen ze daar eens over nadenken?

Tot dan in ieder geval fijn dat je tot 12 april soweiso zeker zit! Je mannetje lekker bij jou, jij lekker bij je mannetje! Wat nodig is, is nodig!
pi_77916480
Twinkly, je treft het wel met al die fijne figuren zeg.... Maar in elk geval heb je weer even wat lucht en rust tot 12 april, fijn!
Poppedein, wat grappig dat je moeder helemaal fan is geworden van de draagdoek... En slim idee ook!
Heb net een uurtje geleden mijn kleine meid weer in haar bedje gedaan, voorbereid op weer een uur drama, maar niks van dat alles... Geen kik meer gegeven. Ga zo toch maar even kijken maar het lijkt haast of ze het nu toch door heeft! (voorzichtige)

Edit: Bijna begrepen dus... Kom ik heel voorzichtig boven, tref ik dit aan:

[ Bericht 12% gewijzigd door Lijnloos op 12-02-2010 13:13:18 ]
pi_77917064
Lijnloos: ik ga Evie nu ook naar boven brengen... duim je ook ff mee ??
pi_77917145
Och lijnloos...kijk nou toch
Succes Evie!
pi_77917189
Succes BJ, ik duim met je mee... mijn meissie is inmiddels weer beneden in de wipper aan het spelen. Zo direct effe lekker op pad (boodschapjes doen en ingeredienten om een brusje tegen te gaan voorlopig )
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:45:31 #54
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_77917881
als ik hier allemaal zo lees, zitten we allemaal in hetzelfde schuitje

Dan weer doorslapen, dan weer niet..overdag minder slapen. Tis me wat. Ik leef met jullie mee hoor! Hier hetzelfde verhaal. Deze week maakt Evi er een potje van. Eergisteren heeft ze ineens weer 8 uur geslapen 's nachts, afgelopen nacht maar 5,5 uur. En in het begin van de week maar 4,5 uur..
Gisteravond hadden we kraambezoek. Normaal leggen we haar 's avonds na de voeding in bed, maar nu met bezoek hadden we haar in de box gelegd. Ze heeft een uur geslapen en voor de rest nonstop gegild!! We kregen haar niet stil, volgens mij was het te druk voor haar.

pff....en toch geniet ik elke minuut
pi_77918075
Ohw ik zag een lief filmpje van Rienk, lol!

En een goed gegroeide Leah! Mooi! Beetje jammer dat ze je eerst lieten stressen magoe

Haha die Lena, met de kleren aan zwemmen, waar is dat dan goed voor?

Verder ben ik alles vergeten..........

Hier is alles oke, Lars is superblij. Rolt van buik naar rug en van rug naar buik, steeds dezelfde kant op, en zo lag hij pas bijna onder de tafel haha
Slapen gaat ook heel goed in de gewone slaapzak. Meestal met speen, maar ook soms pakt hij zijn duimpje.
Overdag zijn het hazeslaapjes van een uurtje, maar gelukkig slaapt hij savonds en snachts prima.

Tis alleen jammer dat grote zus thuis tussen de middag niet meer wil slapen. Ze verzint de een na de andere smoes om eruit te mogen, en als het even kan maakt ze Lars wakker. Bij oma slaapt ze zo 2 uur smiddags, de heks. Dus mijn Fok!tijd is drastisch aan het afnemen

Lars ging met zijn grote zus knutselen voor oude oma:

wat een verschil in grootte van handjes!
Ging heel goed, Lars in de Bumbo, 100 doekjes bij de hand, en stempelen maar!
Alleen na 4 canvasjes vond ie het wel mooi geweest
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:18:42 #56
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77919209
Tja Karin op een ander slapen/eten etc ze dan beter. Alexa is ook een bij oma's....

Ff een vraagje tussendoor, wij hebben (nog) geen kinderstoel...

Wanneer kun je die gaan gebruiken (met verkleiner)...?
Alexa en Seth zijn lief
pi_77919297
Wij hebben er maandag een gekocht en Lotte zit er af en toe 5 minuutjes in, maar eigenlijk is het net niks. Fabrikanten schrijven op de verpakking dat ze vanaf 6 maanden zijn

Hier was ze goed wakker. Als ze moe is en ze gaat er in gaat ze hangen
Lotte!
Noah!
pi_77919339
Ook goedemiddag. Hehe, eindelijk weer even tijd om fatsoenlijk bij te lezen en te reageren.
Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. Het speklapje is ruim 68 cm en was 7865 gram zwaar. De vpk vond em erg sterk in zijn buik, tja, hij legt amper zijn hoofd meer neer en trekt em zelf telkens omhoog. Verder is ie goedgekeurd. Omdat hij de laatste week eigenlijk consequent aangeeft meer honger te hebben en we niet meer omhoog kunnen in voeding (geven al een liter per dag) mogen we gaan kijken wat ie doet met fruit. We zien wel, tis echt als bijvoeding bedoelt, dus al neemt ie maar een likje. Ben wel benieuwd wat ie er mee gaat doen. Hij is natuurlijk nog maar 4,5 maand, dus wie weet wordt het niks en dan moet het met extra water in de fles gaan doen. Ook binnen zijn de voorlopig laatste prikjes, nou hoeft ie ze pas over zeven maanden weer. Manneke ligt dus met paracetamolletje te maffen in zijn bedje. Hij doet het gewoon heel goed. Rollen kan ie wel, bewees ie op het cb nog, maar hij heeft er gewoon weinig zin in.

Wat vervelend van al die ukjes die niet goed willen slapen! En wat hebben wij dan een geluk met ons mannetje dat al weer weken lekker doorslaapt.
Karin, wat fijn dat het met Lars goed blijft gaan!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:24:08 #59
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77919425
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:21 schreef Linda2205 het volgende:
Wij hebben er maandag een gekocht en Lotte zit er af en toe 5 minuutjes in, maar eigenlijk is het net niks. Fabrikanten schrijven op de verpakking dat ze vanaf 6 maanden zijn

[ afbeelding ]
Hier was ze goed wakker. Als ze moe is en ze gaat er in gaat ze hangen

Ik moet altijd lachen om haar duidelijke gezichtsuitdrukkingen.
Alexa heeft dat (nog) helemaal niet.

Maar we zullen eens kijken voor een stoel....

Mef, alles weer goedgekeurd. Hopelijk weinig last van de prikkies
Alexa en Seth zijn lief
pi_77919500
Takkembah, wij kregen vandaag op het cb te horen dat Driekus wel in de kinderstoel mag, maar dat ze het liever niet ziet ivm zijn rug en heupjes. Bumbo mag wel en op schoot zitten ook. Bumbo gaat trouwens ook erg goed, hij zit er graag in.
pi_77919515
idd Bucko, heel herkenbaar.... maar ik ben zoooo flieft op mijn kleine meisje... En de afgelopen week sliep Evie niet door, maar dr zit wel regelmaat in; meestal 5 uur en 9 uur ongeveer... dus vind het best prima allemaal. En ze ligt nu dus in haar ledikant op dr eigen kamertje... en het is inmiddels mooi stil op de babyfoon, dus ik denk dat ze slaapt..

moet wel bekennen dat ik blij ben dat het weekend is en papa van8 weer een flesje kan geven...

en aaaah Lotte; wat heb jij een heerlijk bekkie... en zo bedenkelijk...
(dat shirtje heb ik voor Evie ook liggen in maat 62)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28:37 #62
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77919601
Thanks, Bumbo hebben we inderdaad ook aan zitten denken.... Maar dat zou nog zo kort zijn.

En nu ga ik me klaarmaken voor Alexa's eerste logeerpartij! Vanavond CARNAVAL voor mams en paps

[ Bericht 55% gewijzigd door Takkembah op 12-02-2010 16:56:30 ]
Alexa en Seth zijn lief
pi_77928622
Zooo wij hebben even geshopt voor Driekus vandaag: een playtray voor de bumbo, een sillybilly en een heuse Sofie!
Takkembah, dan scoor je een bumbo tweedehands, er staan er genoeg op mp
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:01:29 #64
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77931096
Haai allemaal! Ik loop weer ontzettend achter, boeh! Wat stom, ik was gisteren halverwege een ellenlange post (jullie kennen me ) weggerend omdat Stef krampjes had en daarna heb ik stom genoeg de pc uitgezet, dus nu is al mijn tekst kwijt Suf wijf! Ik moet Stef zo weer voeden, dus helaas heb ik nu wéér niet de tijd die ik zou willen nemen om jullie allemaal even een persoonlijk commentaartje te geven, maar ik hoop dat jullie weten dat ik aan jullie denk en zéker wel met jullie meelees en meelééf

Hiero gaat het helemaal ok, Stef heeft gisteren zijn eerste bezoek aan de manueel therapeut gehad en vandaag mochten we weer naar de fysio. De manueel therapeut constateerde inderdaad een 'bewegingsprobleem' hoog links in zijn nek en heeft dit losgemaakt. Ook hij vermoedde dat dit te maken heeft met zijn houding in mijn buik, maar hij was erg positief over de toekomst. Over twee weken mag Stef nogmaals komen en dan is dat het laatste, of in het ergste geval het voorlaatste bezoek. De fysio had vandaag de resultaten van de meting en de afplatting van Stef's hoofd is op dit moment 107,9%. Ik heb werkelijk géén idee wat dat precies inhoud en of dat veel is of niet, maar het fijne aan dit verhaal was dat zijn gezicht en hoofd, op die afplatting na, nauwelijks vervormd zijn. Zijn ene oor zit íets naar voren ten opzichte van het andere en dat is alles, de afwijking dáárvan is 89,8 ofzoiets en dat was volgens de fysio nagenoeg normaal. Bij de fysio bleek vandaag al dat Stef een stúk makkelijker met zijn hoofd naar rechts kan draaien en hij heeft me een manier van oppakken geleerd waar ik nu weer mee aan de slag kan. Verder heeft Stef nu een spiegel in zijn box (ijdeltuit ) om zijn aandacht te trekken (als hij beweging ziet zal hij daarnaar kijken, dus zo houdt hij zichzelf mooi bezig met naar de goede kant kijken ). Ik ben blij met dit alles!

Dan ga ik nu nog maar even mijn leiddinggevende mailen, want dat had ik ook al woensdag zullen doen en dan ga ik Stef maar weer eens even voeden Hopelijk tot strakkies nog even!
3!
pi_77934058
Daar ben ik weer! Terug van een heerlijk ontspannen midweekje Limburg. Wolfs eerste vakantie! Toch wel spannend hoor.
Het huisje was heerlijk met open haard en bad, en met Wolf is het hartstikke goed gegaan.
Sliep heerlijk in het campingbedje van daar, en heel vrolijk.

Er was babyzwemmen, dus toch met hem naar het subtropisch zwemparadijs geweest, helaas was het water absoluut niet ''subtropisch'', eerder lauw en kreeg Wolf heel erg huiduitslag in gezicht en nek! Hij heeft wel een gevoelig huidje, maar dit was echt extreem; helemaal pukkelig en vuurrood. (Hij vond het zwemmen trouwens wel erg leuk,maar voorlopig maar helemaal niet meer doen)
Nu met veel smeren met neutrale creme lijkt het wat minder te worden, misschien ga ik er toch nog even mee naar de dokter voor een receptje v een betere creme.

Zo, en nu eens even dit topic bijlezen zodat ik weer een klein beetje bij ben hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77947458
morning

@Poppejans; wat heerlijk dat jullie een weekje op stap zijn geweest met Wolf! klinkt erg fijn! en die huiduitslag is dan wel weer erg vervelend.. en dat kwam echt na het zwemmen? of was dat toeval??
Wij gaan begin mei voor het eerst met Evie op vakantie...heb dr nu al zin in! (ook een weekje bungalow, in Duitsland).

@Trix; oooo dat is zoooo frustrerend als je post ineens weg is.. ik heb dat ook al een paar keer gehad... Fijn dat het met Stef goed gaat.. en die afplatting heb ik ook helemaal geen verstand van. Maar ik begrijp dat het allemaal wel mee lijkt te vallen en je er mooi op tijd actie op hebt ondernomen?

Weekend Ik heb lekker geslapen van 0:30 tot 8 uur.. heeeeeeerlijk! (vriendlief deed de nachtfles). En nu ligt Evie lekker in de kinderwagenbak te slapen.. dat wilde ze de hele week niet; blijkbaar is ze moe.
Vanmiddag lekker even met een vriendin de stad in; shoppen. (en lekker koffie met slagroom drinken )

fijn weekend allemaal!!!!
pi_77958511
Wat een rust hier.
Balen van de uitslag Poppejans. Hopelijk is het snel weer verdwenen!

Wij hebben vandaag de eerste kleertjes uitgezocht die we alweer door gaan geven aan het volgende babietje in aantocht, maar ook een hele stapel apart gehouden om zelf te houden Zelfs m'n vriend had een pakje wat hij zo leuk vond dat hij het wilde bewaren
pi_77963304
echoooooo

Evie draait van rug naar buikligging... sterk meisje. ze is vandaag precies 10 weken..
ik heb het haar nu al 2 keer zelfstandig zien doen...
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:32:48 #69
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77964111
Sooooowww (ooowww oowww owww echooo ) Evie superwoman!!!! Fysiek ingesteld dametje dus

Alexa lukt het soms, maar alleen als ze boos is
Alexa en Seth zijn lief
pi_77964306
Sorry, maar geen tijd gehad om echt bij te lezen Het is hier zo belachelijk druk steeds...

Eerst het hele gebeuren rond de kat en Linde die daar toch wel erg van onder de indruk is (ze begint er op de vreemdste momenten ineens weer over, vraagt wanneer we het over bij oma logeren hebben of ze dan wel wer terug naar huis mag en niet zoals Boris die moet blijven en ze speelt zelf ook steeds voor Boris.) en nu heeft Esmee ineens weer last van reflux. Moest haar gisteren alweer eerder van de opvang ophalen. Echt vanaf dat ze begin januari allebei 2 dagen per week naar de opvang gaan, is het tot nu toe gelukt om 1x een echte dag voor mezelf te hebben... Gelukkig net teruggebeld door de huisartsenpost en we mogen de dosering van haar medicijnen tijdelijk verhogen.

Nou ja het is weer bijna maandag. Nieuwe week, nieuwe kansen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:49:40 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77964703
Jeetje Stiemie wat moet jij veel handelen R.E.S.P.E.C.T.

Alexa en Seth zijn lief
pi_77969129
Pfff Stiemie, wat moet dat zwaar zijn zeg.. hopelijk kun je toch gauw eens een momentje voor jezelf creeeren door een avondje uit of wat dan ook.
Wat zielig dat Esmee weer last heeft van de reflux, moet je haar dan ophalen omdat ze ziekig is, of omdat ze op het KDV alleen maar huilt?

Oh Tan, hij lijkt inderdaad op Jessai zeg! En ik vond Jessai en Junah ook enorm op Chinook lijken hoor.Grappig is dat vergelijken

Wauw Lotte! Dat ziet er dan meteen zo'n stuk groter uit zeg, echt wel wijs!

BJ: Wat knap dat draaien van Evie dat kan Wolf nog niet hoor
En blijft ze zo heerlijk in haar eigen bedje op eigen kamertje slapen?
Wolf slaapt weinig overdag, wat hazeslaapjes maar slaapt dan wel eventjes in eigen ledikant.
Wij hebben nog geen babyfoon en ik durf het nog niet aan hem dan 's nachts in eigen kamertje te leggen, dus slaapt hij in de kinderwagenbak bij ons op de kamer.(Overigens altijd prinsheerlijk de hele nacht *afklopt*)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:58:16 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77969725
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef Takkembah het volgende:
Thanks, Bumbo hebben we inderdaad ook aan zitten denken.... Maar dat zou nog zo kort zijn.

En nu ga ik me klaarmaken voor Alexa's eerste logeerpartij! Vanavond CARNAVAL voor mams en paps
Ik weet niet wat je bedoelt met zo kort maar ik heb de bumbo tot wel ruim een jaar gebruikt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77970079
Oh trouwens iemand vroeg het, maar het is echt het chloor geweest wat Wolfs hele gezicht vuurrood en pukkelig maakte, het ziet er nu gelukkig rustiger uit. Hij had altijd al wel een gevoelig gezichtje maar dit was wel heel naar.
Ik ben geen dokter, maar het lijkt wel eczeem wat erger is gaan worden door chloor, het zit ook bij zn wenkbrauwen
pi_77971279
zo erg is het ook niet hoor Het komt gewoon allemaal wat tegelijk...

Goed zeg Evie dat draaien! Er is bij kennissen van ons vandaag ook een Evie geboren. Grappig want ik kende de naam wel omdat een meisje van de opvang ook zo heet, maar nu hoor je 'm ineens veel vaker

Poppejans ik heb na het zwemmen altijd een hele droge huid. Kan het daarom niet wat eczemerig geworden zijn? Eczeem moet je toch ook altijd lekker vet houden?

Ik moest Esmee om half 2 's middags ophalen omdat ze vanaf dat ik haar had gebracht totaal niks wilde drinken. haar laatste fles was om half 6 's morgens geweest en er zat nu dus wel heel veel tijd tussen. Ook wilde ze helemaal niet slapen. We hebben op advies van de huisartsenpost eerst een halve extra capsule gegeven en gekeken of dat werkte, maar helaas ze werd na een uur weer helemaal overstuur wakker en ze ruikt dan ook zooo zuur uit haar mondje Echt heel zielig. Dus net maar de andere 5 mg gegeven en nu maar duimen dat ze gaat slapen want ze heeft sinds 7 uur vanmorgen nog maar zo'n 3 uur geslapen in totaal
pi_77976007
Stiemie, ik kan mij voorstellen dat je binnenkort eens zin hebt aan een momentje voor jezelf!

En Poppejans, fijn dat het huidje van Wolf er alweer wat rustiger uitziet. Isa heeft al een paar dagen last van rode bultjes in haar gezicht, hals en op haar borst (op haar borst is het wel erg rood). Ik denk dat het komt van het spugen af en toe. Dan ligt ze daarop te slapen en is het natuurlijk vochtig. Heb met de HAP gebeld, maar moet het vettig houden geven ze aan.

Wat goed dat Evie kan rollen BJ!

Hier is Isa mij aan het plagen! Ze heeft rond 0.00 uur de laatste voeding gehad en wil dan meestal rond 4.30 uur weer een voeding. Ze begon rond dat tijdstip te kreunen (het uitrekken van het wakker worden), dus ik eruit om de fles te maken. Toen ging ze weer slapen! Na een paar minuten ben ik weer naar bed gegaan, maar 2 minuten later maakt ze weer hetzelfde geluid, dus ik er weer uit! Maar ze slaapt weer hoor, en ik zit klaarwakker achter de computer! Maar even wachten wat ze doet! Als ze zo echt wakker wordt ga ik kijken of het lukt om het te rekken met een speentje!
  zondag 14 februari 2010 @ 08:01:19 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77976158
haha nieuweuser: dat heb ik ook al een aantal keren gehad. Ik dacht dat Evie dan wakker werd; dus ik vast naar beneden om te kolven; ik klaar met kolven; meisje sliep nog prinsheerlijk..dus ik met kleren aan ff op het bed ernaast liggen; werd ze pas 2 uur daarna weer wakker!
succes ermee...

@Poppejans; dus echt van het chloor.. sneu hoor.. en je vroeg over het slapen op haar eigen kamertje. lief van je.
Evie slaapt dus sinds een aantal daagjes voor het eerst smiddags in haar eigen ledikant op haar eigen kamertje. Gistermiddag ging het super; heeft ze wel 2,5 uur daar gelegen, zonder te huilen oid. (we hebben dan idd ook de babyfoon aan). Snachts ligt ze nu nog bij ons op de kamer hoor, in de wieg; maar uiteindelijk willen we dat natuurlijk ook ooit eens gaan veranderen, maar daar hebben we eigenlijk nog niet heel veel haast mee. Het gaat eigenlijk zo wel prima.
@lijnloos; hoe gaat het Minke en haar ledikantje?

@Stiemie; wat sneu dat Esmee zo weinig drinkt overdag... ik hoop dat dat snel wat beter gaat. Heeft ze van8 wel goed geslapen? ik hoop dat ze lekker een beetje bij heeft geslapen?

Evie slaapt nu ook nog. Ik ben vast gaan kolven. Misschien dat ik er straks nog wel ff weer induik. Want de komende week moet vriendlief alle 5 dagen werken en ik dus 5 dagen snachts eruit enzo...

[ Bericht 26% gewijzigd door Beessie-Jen op 14-02-2010 08:06:25 ]
pi_77976435
Ivan was gister precies 3 maanden oud. Het is heel duidelijk dat hij weer een sprongetje heeft doorgemaakt. Niet dat hij vervelend is geweest, maar hij kan ineens zoveel meer. Een greep uit zijn nieuwe kunstjes:

* Hij pakt met beide handen de fles vast en trekt die naar zich toe.
* Hij krijgt interesse voor ons eten. Gister at ik een bord pasta met paprikasaus en kabeljauw en hij greep zo in een stuk kabeljauw. 's Middags had hij al een stuk worst uit mijn erwtensoep gevist. (No worries, die was al koud toen ik eraan toekwam. )
* Hij heeft een konijn als rammelaar en stopt telkens het oor van dat ding in z'n mond.
* Hij is ontzettend snel afgeleid en kijkt veel meer nog dan voorheen om zich heen.
* Hij heeft het rollen van buik naar rug zo goed onder de knie dat hij ook van het aankleedkussen af wil rollen.
* We hebben eindelijk iets aan de muur in de woonkamer opgehangen (Andy Mouse, Sorbootje). Gister had ik hem met zijn rug tegen mijn bovenbenen aan gelegd zodat hij naar mij (en dat ding aan de muur) kon kijken. Hij lag in een deuk. Geen idee waarom.

Ik moet zo om hem lachen.
pi_77976602
Claudia wat klinkt dat fijn zeg Wat leuk he om te ontdekken dat je kindje steeds weer nieuwe dingen kan. En het wordt alleen maar leuker en leuker

Hier is de nacht uiteindelijk meegevallen. We hebben Esmee uiteindelijk om half 1 nog in bad gedaan. En er kwam ineens een berg snot uit haar neusje. Om half 2 lag ze weer in bed en lagen wij gevloerd op de bank Toen we om 2 uur wakker werden zijn we ook maar naar bed gegaan en Esmee werd pas weer om 7.45 wakker ! Dat hadden we dus echt niet verwacht.

We gaan op advies van de kinderarts trouwens binnenkort beginnen met bijvoeding. Dat is wat zwaarder dan flessen melk en hopelijk hoeven we dan dus niet structureel meer medicijnen te geven. Ze stelde het al voor met 4 maanden, maar we wilden graag wachten tot ze 6 maanden is. Nu komt dan toch met moment van meer medicijnen geven en dus gaan we maar beginnen met de hapjes... Komende donderdag is mijn vriend thuis dus dat is een mooi moment om te beginnen.
pi_77976686
Stiemie, dat klinkt heel goed, om nu met bijvoeden te gaan beginnen. Dat geeft je tenminste weer wat nieuws om mee aan de slag te gaan, en hopelijk gaat het dan beter. Stomme reflux, dat lijkt me zo naar. Ik moet er altijd bij denken aan de maagzuur die ik tijdens mijn zwangerschap had, brrr.

En ik hoop dat jij héél gauw wat meer me-time krijgt. Verwen jezelf dan eens lekker een dagje. Eerst in bad met een Atlasgebergte aan schuim, bonbonnetjes ernaast en een fijn tijdschrijft waar je niet bij na hoeft te denken. Dan lekker op de bank slechte soaps kijken terwijl je je nagels lakt. (Die bonbonnetjes neem je vanzelfsprekenderwijs gewoon weer mee.) Dan bel je je lief dat je je eigenljk te beroerd voelt om naar het kinderdagverblijf te gaan en knal je er nog een zoetsappige film achteraan (net zolang tot die doos met bonbons helemaal leeg is). Tegen de tijd dat de koters terugzijn met vriendlief voel jij je weer helemaal poezelig.

Of had jij geen bad?
pi_77976895
Wat knap dat slapen in eigen bedje van Evie! Wauw 2,5 uur is lang hoor!

Leuk he Claudia, dat soms 1 weekje zo veel verschil kan maken in dingen die ze al kunnen of ineens ontdekken
Het opgestelde 'plan'' voor Stiemie klinkt trouwens wel heerlijk relaxed

Wolf ligt nu een half uurtje in zn bedje, hij begin met huilen maar is nu toch weer stil, maar goed dat ik niet ben gaan kijken. edit: toch weer huilen nu.Maar was speen kwijt, is weer stil verder
Hij lijkt het ook leuk te vinden een reactie te zien op zijn stemmetje, als hij mopperig wordt en ik mn hoofd laat zien is hij meteen stil en grote ogen en grote grijns komen dan te voorschijn
pi_77976903
Hahahaha nou dat klinkt wel heel goed zo Maar helaas geen bad, al ga ik dat van die bonbonnetjes zeker onthouden! En meestal is het ook gewoon leuk hoor met de meisjes, maar het is nu allemaal wat te veel ineens.

Komt ook doordat ik per 1 februari echt werkloos ben en ik ben geen echte thuisblijfmama merk ik Ik mis de afwisseling en uitdaging van mijn werk zo. En ik ben slecht in dingen half doen, maar ja solliciteren/2 kinderen/huishouden is een erg lastige combi. Ik vraag me soms serieus af waar die 32 uur zijn die ik anders per week werkte... Volgende week krijg ik via het outplacementtraject van mijn werk een workshop persoonlijke effectiviteit. Eens kijken of dat wat goede handvatten geeft
pi_77977117
Goedemorgen! Geen tijd om bij te lezen, want stiefkinderen bezetten de computer ivm werkstukken e.d., maar gisteren Bumbo voor Isabeau gekocht en ze vindt het gááf! Ze heeft er spontaan nieuwe geluidjes van geleerd.. Heb 't gefilmd.. maar dat komt later

Ik wil jullie allemaal even een fijne valentijnsdag met heul veul liefde wensen

pi_77977132
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
(Andy Mouse, Sorbootje).
pi_77977195
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:14 schreef Stiemie het volgende:

Komt ook doordat ik per 1 februari echt werkloos ben en ik ben geen echte thuisblijfmama merk ik Ik mis de afwisseling en uitdaging van mijn werk zo. En ik ben slecht in dingen half doen, maar ja solliciteren/2 kinderen/huishouden is een erg lastige combi. Ik vraag me soms serieus af waar die 32 uur zijn die ik anders per week werkte... Volgende week krijg ik via het outplacementtraject van mijn werk een workshop persoonlijke effectiviteit. Eens kijken of dat wat goede handvatten geeft
Als jij op je werk zit en er is iets, dan probeert iedereen het zelf op te lossen; als jij thuis zit dan mag jij het doen. Zo gaan die dingen. Je hebt echt 'sollicitatietijd' nodig, bijvoorbeeld 2 ochtenden in de week om advertenties door te neuzen en brieven te schrijven. In die tijd ben jij gewoon bezet en mag je alleen voor noodgevallen gestoord worden.

Ik hoop dat je snel iets nieuws vindt. Ik kom helemaal tot rust als ik lekker in huis kan rommelen en met Ivan op pad ga of op de bank hang, maar ik heb na één week al gemerkt dat het genieten daarvan bestaat bij gratie van de overige 4 dagen waarop ik werk.
pi_77977204
Goedemorgen allemaal Nachtvoeding vannacht..dat was lang geleden.

Evie goed aan het slapen in dr ledikantje! Fijn he BJ, als zoiets ineens goed gaat?!

Ivan met z'n nieuwe vaardigheden. Knappe vent

Oei, Stiemie, klinkt niet lekker jullie dag gisteren. Hopelijk gaat het vandaag een beetje beter met Esmee en helpt het om met wat vaster eten te beginnen! voor jou en je werk-troubles

Verder weet ik het niet zo goed meer

Owja, Wolf had eczeem van het zwembad. Lekker vet houden, helpt dat misschien? Vervelend in ieder geval!

Ik lees hier van alles over rollende kindjes. Lotte doet dat nog helemaal niet Ze ligt wel continue met d'r beentjes in de lucht naar de mobile te trappen en tijdens het verschonen pakt ze steeds d'r knietjes vast. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt eer ze d'r teentjes in d'r mond probeert te steken
Lotte!
Noah!
pi_77977262
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als jij op je werk zit en er is iets, dan probeert iedereen het zelf op te lossen; als jij thuis zit dan mag jij het doen. Zo gaan die dingen. Je hebt echt 'sollicitatietijd' nodig, bijvoorbeeld 2 ochtenden in de week om advertenties door te neuzen en brieven te schrijven. In die tijd ben jij gewoon bezet en mag je alleen voor noodgevallen gestoord worden.

Ik hoop dat je snel iets nieuws vindt. Ik kom helemaal tot rust als ik lekker in huis kan rommelen en met Ivan op pad ga of op de bank hang, maar ik heb na één week al gemerkt dat het genieten daarvan bestaat bij gratie van de overige 4 dagen waarop ik werk.
Tsja en bij die dikgedrukte zin gaat het hier dus helemaal de mist in... Nou ja Linde zit nu te kleuren dus zo maar even snel nog wat vacaturesites langsgaan.

En wat je als 2e stukje schrijft dat klopt ook precies zo voor mij. Ik mis het egwoon zo de discussies aan de lunchtafel, even lekker helemaal opgaan in je werkzaamheden en de voldoening als iets af is Al zijn de lunchdiscussies thuis over al dan niet pindakaas, fruithagel of kokosbrood natuurlijk ook erg gezellig
pi_77977266
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:13 schreef Poppejans het volgende:
Hij lijkt het ook leuk te vinden een reactie te zien op zijn stemmetje, als hij mopperig wordt en ik mn hoofd laat zien is hij meteen stil en grote ogen en grote grijns komen dan te voorschijn
Awww.
pi_77978177
Haai
Linda, Driekus rolt ook niet. Of nou ja, wij verdenken em er van het best te kunnen, maar hij heeft er geen zin in. Als je het op een andere manier ook kan zien, waarom zou je dan draaien?
Esmee dus ook aan de bijvoeding. Wij dus ook, wel wat vroeg maar ja, meer flesvoeding kan niet, je moet iets.
Bumbo is hier een grote hit, hij vindt het heel leuk. En zeker nu we het blad erbij hebben waar dan zijn zuignapspeeltje op kan (thanks huup voor de tip) en het is ook zeker handig met eten.
En we hebben vrijdag nog een sophie de giraf gekocht. Ze zijn onafscheidelijk, het is meteen feest met Sophie in de buurt. Grappig om te zien hoor.
Helaas geen babyzwemmen deze week, carnaval he. Maar helaas is het echt veel te koud om naar optochten te gaan, dus we gaan volgend jaar maar carnaval vieren. En het sneeuwt hier weer
pi_77978210
Goeiemorgen
Wolf last van het zwembadwater... ach gos. Gaat het inmiddels al weer een beetje beter met hem?
Esmee ziek en Stiemie met te weinig tijd om ook ik-tijd te hebben... hele dikke voor je hoor meid. Hopelijk vind je snel een hele leuke baan en dan heb je ook weer die afwisseling. Eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten tot ik weer lekker aan de slag kan. Thuis is ook leuk met Minke, maar een beetje bezig zijn met andere dingen dan baby-zaken lijkt me ook wel weer eens lekker.
Evie aan de rol? Wauw, wat snel zeg! En fijn dat het zo goed gaat in der ledikantje. Hier is het ledikantje soms goed, maar soms ook heel erg niet. Gistermiddag wilde ze ook echt niet, dus helemaal zichzelf over de zeik geholpen. Gisteravond hebben we ook van half 10 tot 1 gepoogd haar aan het slapen te krijgen, maar niks hielp. Uiteindelijk dan toch nog maar een half flesje erin geschoven en "klaarwakker" in bed gestopt en toen was het ineens goed. Het was gister zowiezo al een beetje een huildag... misschien aan het springen? Dinsdag is ze als het goed is op die 8 weken sprong, dus misschien is ze wat vroeger al.
Claudia, wwat tof dat Ivan dat "ineens" allemaal kan! geweldig zeg lijkt me.
Isa aan het nepslapen of nepwakker-worden... hihi. Heel fijn is dat ja
Linda weer aan de nachtvoeding... hmm, dát zal best wennen zijn weer ineens.

Ik heb as we speak even rust, manlief heeft Minke vanochtend meegenomen naar de kerk, dus ik kon voor het eerst in 8 weken weer eens uitslapen en rustig wakker worden en zo... heerlijk!
pi_77978419
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:36 schreef Linda2205 het volgende:
Goedemorgen allemaal Nachtvoeding vannacht..dat was lang geleden.
Oef, die raak je snel ontwend, hè? Wij hadden er pas ook weer een en ik was er helemaal niet op ingesteld. Ik kon dan ook niet m'n bed uit komen.
quote:
Ik lees hier van alles over rollende kindjes. Lotte doet dat nog helemaal niet Ze ligt wel continue met d'r beentjes in de lucht naar de mobile te trappen en tijdens het verschonen pakt ze steeds d'r knietjes vast. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt eer ze d'r teentjes in d'r mond probeert te steken
Oooh, dat is zo schattig! Dan kun je foto's a la Tess maken.
pi_77978464
Ze heeft pas om 6.30 uur de volgende voeding gehad!!

Claudia, wat leuk om te lezen wat Ivan ineens allemaal kan!! Klinkt erg schattig! En handig dat je geen 'last' hebt gehad van het sprongetje!

En Lijnloos, lekker uitslapen, heeeeerlijk!!
pi_77978756
Jeetje al die draaiende kindjes en zo vroeg al Jamie kan dat nog helemaal niet en die is aankomende dinsdag 4 maanden..... Al probeert hij het wel, maar het lukt nog niet.
Nu is het lekker uit logeren, papa en mama hebben gister carnaval gevierd. Was weer te gezellig... voel me nu nogal brak en ik moet zo Jamie weer halen
pi_77980279
Claudia, leuk hè, om ineens écht verschil te zien in wat ie allemaal kan. Bij Lente lijkt het ook van de een op de andere dag te gaan.

En nachtvoedingen, breek me de bek niet open. Sinds ik weer aan het werk ben, heeft Lente ineens ook weer honger 's nachts. Sindsdien is d'r ritme ook anders. Toen ik nog verlof had, sliepen we elke dag uit tot een uur of tien en nu gaat om half zeven de wekker alweer.

Ze heeft wat geks, een bultje in d'r oor. Ik kan niet zien waar het begint , maar het zit echt in d'r gehoorgang. Die zit daardoor voor driekwart dicht. Ik heb voorzichtig gevoeld met een wattenstaafje, maar het zit echt vast. Ze lijkt er geen last van te hebben en er komt geen troep uit. Wel trekt ze af en toe aan dat oor, maar alleen als ze moe is. Huilen doet ze ook niet vaker dan anders en ik mag er gewoon aanzitten. Morgen even langs de huisarts.
pi_77982686
Hoe is het met Teigetje vandaag Keshet?

Watte kan Evie al omrollen?!?! jeutje meid wat ga je snel!! Zij kon toch ook al heel snel vanaf haar zij omrollen?

Ivan al interesse in eten!

Niels probeert wel om te rollen maar raakt te snel gefrustreerd om door te zetten Als ik hem dan een zetje geef kijkt hij echt zo van wtf?

Serpente zou het een talgbultje zijn?

Stiemie dat is echt herkenbaar Hopelijk vindt je snel een leuke baan en gaat het dan allemaal goed op het kdv.

Ik heb een beetje een dipje, voel me zo opgesloten in huis. Ik heb zin om weer eens iets voor mezelf te doen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77983654
Ik heb een ziekjes kindje. Ze heeft verhoging. Als ze net wakker is is ze vrolijk, maar naar een tijdje grijpt ze naar haar oor en begint heel driftig te huilen. Zou dat op oorontsteking oid kunnen duiden?
  zondag 14 februari 2010 @ 14:43:46 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77983981
Ik zou het iig wel in de gaten houden! Mijn schwester haar kinderen grepen ook altijd naar hun oortjes bij oorontstekingen.
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 14 februari 2010 @ 15:03:04 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77984458
Wat leuk dat er een paar papa's en mama's carnaval zijn gaan vieren. Ik ben vrijdag middag even geweest.

Ontzettend leuk om de vaardigheden
van alle beebs te volgen. En mama'saak
je niet druk. Elk kind ontwikkelt op z'n eigen tempo (

volgend mij hebben zwembaden in vakantie parken meer chloor. Zo ruikt het wel.
Hier in Best, een dorp in de buurt, hebben ze een chloorvrij zwembad. Speciaal voor baby zwemmen. Lange wachtlijst ook. Misschien iets voor jou Mefke?
  zondag 14 februari 2010 @ 15:04:37 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77984501
Sorry voor de fouten. IPhone typt niet handig.
  zondag 14 februari 2010 @ 15:22:43 #100
95408 Incantrix
pi_77985015
Sorbootje, dikke voor je meissie, wat vervelend!

Ssserpente, dat klinkt wel raar zeg, ook echt een gróte bult! Is het anders van kleur?

Twinkly, meis, dat is toch ook superbegrijpelijk? Dikke ! Is het niet mogelijk een keer een moment/dagje voor jezelf te regelen? Iemand die op kan passen, of je lief die je even af kan wisselen? Een keer naar de schoonheidsspecialiste ofzo, of juist een biertje doen met iemand? Hè, ik hoop dat er iets mogelijk is joh!

En arme Wolf, eczeem is echt stom!

Stiemie, ik heb nu al nauwelijks tijd voor dingen, ik kan me zó voorstellen hoe het solliciteren er bij jou bij inschiet.. Hopelijk vind je toch een manier hoor

Rocks, jij bent ook enthousiast over de Bumbo he? Ik ben ook maar eens op MP gaan kijken, maar wat kosten die dingen tweedehands nog een boel $$ zeg! Nouja, maar eens kijken waar het schip strand. Hoest met de jongens? En met jou?

En Evie rólt al? OMG! Wauw zeg, vlotte meid hoor! Stef echt nog niet

Claudia, wat klink je geweldig, volgens mij gaat het hardstikke goed met Ivan én met jou! Jeej!

Ik ben gisteren zomaar even spontaan een wijntje (of 3 ) gaan doen in de stad en lief is bij Stef gebleven. Dat was echt wel even fijn zeg! Ondertussen is Stef écht uit zijn wieg gegroeid en hij trekt nu ook de binnenbekleding los, dus vanaf vanavond gaan we het in zijn eigen bed proberen. Nu slaapt hij daar overdag, niet altijd (als hij in zijn box slaapt kan ik hem op zijn zij leggen met dat kussentje voor de afplatting, dan ben ik erbij nl.) en dat gaat verder goed. Volgens mij gaat Stef het heul niet erg vinden en zullen lief en ik er meer moeite mee hebben. Wél weer fijn: dan kunnen de katten weer bij ons liggen
3!
pi_77985814
Heej wat leuk dat je even uit geweest bent Icantrix! Daar heb ik dus zin in of lekker appeltaart eten in de stad
Haha wat fijn dat Stef zo graag in zijn eigen bedje slaapt, minder fijn voor jullie dat jullie hem moeten missen
En de katten kunnen hun geluk niet op!

Ik ga af en toe eventjes de stad in, om bv een cadeautje voor iemand te kopen, maar dan moet ik heel snel weer terug zijn voor de volgende voeding. De fles wil hij echt echt echt niet. Mijn kan er ook niet zo goed tegen wanneer hij zich niet als voorbeeldig model baby'tje gedraagd, tja dat doen de meeste baby'tjes ook niet Dus ik wacht meestal tot mijn moeder er is.
pi_77986492
ik heb al dagen niet bij gelezen, sorry ladies.

Ik heb namelijk een ziek klein ventje thuis van net een maand oud met het RS virus. Afgelopen donderdagavond met hem naar de huisartsenpost geweest en daarna direct door naar de 1e hulp om gezien te worden door een kinderarts en vrijdagmiddag zaten we weer bijj de kinderarts maar hij mocht gelukkig naar huis met neusdruppels en zetpillen aangezien hij nog goed drinkt. Kwestie van goed uitzieken maar het is wel slopend hoor zo een ziek kleintje. Hij heeft veel slijjm en hoest, snottert er op los. Spuugt een paar keer per dag slijm en melk uit met ophoesten en slaapt een gat in de dag. Maar wonder boven wonder geen koorts en geen uitdroging.

Anyway, hij is in 1 maand tijd wel 1330 gram aangekomen (woog bij geboorte 3225 en donderdag 4555 gram) en hij is 5 cm gegroeid in 1 maand tijd (was bij zijn geboorte geschat op 49 cm en was nu 54 cm lang. Moeders heeft slagroom waar hij het goed op doet.
pi_77987785
quote:
Op zondag 14 februari 2010 15:54 schreef Twinkly het volgende:

Ik ga af en toe eventjes de stad in, om bv een cadeautje voor iemand te kopen, maar dan moet ik heel snel weer terug zijn voor de volgende voeding. De fles wil hij echt echt echt niet. Mijn kan er ook niet zo goed tegen wanneer hij zich niet als voorbeeldig model baby'tje gedraagd, tja dat doen de meeste baby'tjes ook niet Dus ik wacht meestal tot mijn moeder er is.
Wat is het toch lastig dat hij niet uit de fles wil drinken. Heb je het cupje nog geprobeerd? Dat haalt ook niks uit?

Als Ivan moppert of huilt dan ben ik maar op één ding gericht, namelijk om hem op te pakken, bij me te houden en te troosten. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat iemand anders dat niet heeft. Maar toen Ivan vorige week ineens ontzettend lastig aan de borst deed merkte ik dat ik het steeds moeilijker begon te vinden om rustig te blijven. Het is zó frustrerend als je je best doet om te troosten maar niets werkt. Ik vind het ontzettend knap dat je zo'n rustige en lieve moeder bent voor Niels. Zo raar is het niet dat je lief daar minder goed mee om kan gaan. Als Niels straks gaat kruipen en het huis onveilig gaat maken mag je wederhelft mooi de hele tijd achter hem aan.
pi_77987997
Faja wat zielig dat Dijon ziek is! Beterschap! Hij is wel goed gegroeid zeg!

En Incantrix, succes vannacht met de eerste nacht met Stef in z'n eigen bedje!
pi_77988037
Ik vond dat ook zo spannend, die eerste nacht! En de tweede, en de derde... Maar nu is het alweer zo gewoon.

Arme Dijon.
  zondag 14 februari 2010 @ 17:41:14 #106
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77989095
Ah Dijon het RSvirus, da's ook geen pretje

Beterschap!
  zondag 14 februari 2010 @ 19:03:45 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77991751
dijon, beterschap!
pi_77992695
Da’s ook snel, BJ! Vooral omdat ze zoveel te vroeg geboren is.

Lekker Trix, een wijntje! Was je niet helemaal kachel dan, van drie wijntjes? Ik dacht laatst na een voeding een klein glaasje te nemen. Na drie slokken was ik al tipsy!

Arme Dijon. En toch aankomen. Knappe vent hoor. Veel beterschap.

Dit is een foto van Lente d'r oortje. D'r gehoorgang zit dus helemaal dicht nu. Geen idee wat het kan zijn. N. opperde een wratje of zo. Nou ja, morgen maar even langs de ha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 februari 2010 @ 20:36:16 #109
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77995604
Ik moet nog een beetje inkomen in dit topic merk ik.
Het is ook nog een beetje onwerkelijk allemaal. Ineens ben je mama. Mama van een ieniemieniemensje wat niet meer in jouw buik woont maar ook niet bij je thuis woont.

Davinia: Hopelijk ben je snel van je borstonstekingen af! Dat lijkt me echt heel vervelend.

Jeetje, wat kan Ivan ineens veel!

Heerlijk he Lijnloos, om eens uit te slapen? Voel je een heel nieuw mens zo?

Twinkly: Gewoon doen! Je bent niet alleen mama van Niels, je bent ook nog jezelf! Probeer de mogelijkheid te creëren om iets voor jezelf te doen!

Sorbo: Dat klinkt inderdaad wel als een manier van je kleine meisje om aan te duiden dat ze last heeft van haar oortje. Gewoon even naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwt!

Beterschap voor de kleine Dijon! Hopelijk knap je snel op ventje!

Maarreh: Mijn kind kan poepen!
Niet zo'n klein beetje ook. Eergisteravond verschoonde ik samen met een verzorgster haar luier. De verzorgster voelde wat gepers tegen de thermometer. Nadat de thermometer er uit ging kwam er toch een lading, niet normaal meer! Vijf minuten later kwam lading twee.
Het was voornamelijk meconium, dat heeft er dus al die tijd nog dwars gezeten. Sindsdien is de moedermelk voeding opgehoogd van 6 keer per dag 0,5 mililiter naar 24 keer per dag 1 mililiter en sinds 2 uur vanmiddag krijgt ze 24 keer per dag 1,5 mililiter!

Vanochtend is Teigetje ook van 'de beademing' afgehaald! Ze wordt nog wel ondersteund met wat extra zuurstof door een slangetje in haar neus. Ze houdt dit de hele dag al goed vol!
Ze zou gisteren al van de beademing gehaald worden maar toen bleek uit bloedonderzoek dat ze tegen bloedarmoede aanzat en aan de krappe kant zat qua witte bloedlichaampjes. Dit was op zich niet zo'n ramp, maar als ze opnieuw geintubeerd zou moeten worden zou het risico's op kunnen leveren.

Eergisteren heeft ze ook voor het eerst bij haar papa mogen liggen. Hier hebben ze alletwee ontzettend van genoten!

Al met al gaat het nog steeds erg goed met m'n mooie kleine meisje!
A grand adventure has begun.
pi_77995709
Hè wat raar Ssserpente! Inderdaad maar even naar laten kijken.
pi_77996078
Keshet, wat klinkt dat allemaal positief! Héérlijk! Het gaat helemaal goedkomen met je teigetje!
pi_77996116
Keshet klinkt goed!
  zondag 14 februari 2010 @ 20:50:38 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77996343
Keshet, wat een fijne positieve berichten van jullie pracht

SSserpente dat ziet er raar uit.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77996693
Keshet dat klinkt heel positief, wat heb je een sterk meisje
Sorbo, dat klinkt inderdaad alsof ze last heeft van dr oortje, als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de HA bellen.
Dijon, RS das geen pretje, beterschap!

Jamie komt steeds eerder voor zn flesje, normaal gesproken iedere 4 uur. Maar hij wordt steeds sneller onrustig, vandaag zelfs zo om de 3 uur. En bij de oppas kwam hij vanmorgen al om 5 uur voor zn flesje. Dus ik doe vanavond maar ff een extra schepje en water in zn fles. Vrijdag maar ff vragen aan het CB of ik meer voeding mag gaan geven of dat hij 's avonds een papfles of zoiets. Want een ontevreden ventje is niet leuk
pi_78003802
hoi
  zondag 14 februari 2010 @ 23:18:53 #116
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78004355
Keshet wow jullie meisje is zo topsterk!!!!

En jouw (jullie) positieve instelling is zooo top, dat helpt echt ook voor jullie Teigetje. Ik heb het niet zelf, maar wel van dichtbij meegemaakt, zo'n vroeg geboren heldje, maar ook de manier waarop jij erin staat helpt jullie kleine meid erg goed!!!!

Ik snap wel een beetje hoe het voelt, dat je kind er is voordat het er eigenlijk klaar voor is. Dat is raar, voor jou, voor jullie, en voor haar. Maar dat komt goed! Uiteindelijk aardt ieder kind.....

Alexa en Seth zijn lief
  maandag 15 februari 2010 @ 00:01:52 #117
95408 Incantrix
pi_78006418
Twinkly, wat jammer dat je daar niet aan toe kunt geven, ik gun het je echt vreselijk Hopelijk komt het snel en kun jij echt weer even je eigen ding doen!

Keshet, wat goed zeg! Jullie Teigetje van de beademing af en eindelijk bij papa kunnen liggen, supernieuws! Het lijkt me inderdaad een enorm vervreemdende ervaring om moeder te zijn zonder je kleintje thuis, ik vond het mét baby al Bizar met een hoofdletter. Dikke hoor, jullie doen het zó goed gewoon!

Ssserpente, 3 wijntjes was voldoende voor een spraakgebrek, rode konen en een wat wobbelige fietstocht naar huis Maar fijn dat het was! En Lente's oortje ziet er zo echt een beetje freaky uit ofzo, wat raar ineens! En zo hard gegroeid ook! Goed om meteen naar de ha te gaan hoor

Freecell, superduperwelkom hier!

Martine, wat lastig! Ik hoop voor je dat je inderdaad iets bij mag geven, een kleintje met honger laten 'lopen' kan niet goed zijn lijkt me

Thnx voor jullie berichtjes lieverds! Stef hebben we breed lachend in zijn ledikant achtergelaten en binnen no-time was hij volledig K.O. Sneller dan dat mijn tranen gedroogd waren om eerlijk te zijn Nu is het alweer meer ok, maar het moment van loslaten viel me toch best zwaar..

Wat ik overigens ook nog vergat te vertellen: sinds gisteren kijkt Stef met gróte regelmaat naar rechts! Uit zichzélf! Ben daar zo ontzettend blij mee, echt Dit maakt des te duidelijker dat er iets niet goed zat en dat we nu oo de juiste weg zitten..
3!
  maandag 15 februari 2010 @ 02:34:12 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78008948
Ben benieuwd wat de ha morgen zegt. Gelukkig heeft ze er geen last van. Ik hoopook dat het niks blijvends is, lijkt me iook niks anders.

Wat goed dat Stef al zo naar rechts kijkt.

Keshet, je meissie is een dappere strijdster.en jij ook,diepe buiging voor jou!!

Hier net bijna m'n hele bed mogen verschonen. Het is dat ik toevallig een handdoek had liggen, wat ik nooit heb. Maar Fabian spuugde (spoot) dus z'n complete voeding weer uit
en mijn man reageert niet eens. volgende keer laat ik hem wel zijn kant op spugen (duivelsmiley)
  maandag 15 februari 2010 @ 02:34:58 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78008949
Beterschap voor dijon.

Freecell wrlkom!!!!
  maandag 15 februari 2010 @ 02:37:28 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78008956
Ziet er echt bizar uit trouwend, als ze in een boogje spugen.
  maandag 15 februari 2010 @ 02:46:58 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78008993
Lily, heeft Leah al dr 1e prikjes gehad? Fanian nog niet. Met hoeveel weken krijgen ze die dan!
  maandag 15 februari 2010 @ 05:35:28 #122
95408 Incantrix
pi_78009237
Amaranta, naar als ze zo hard moeten spugen he? Stef heeft dat niet zo vaak gehad, maar ik vind het een vreselijk gezicht.. En de eerste prikjes krijgen ze met 2 maanden als het goed is Verder alles goed met Fabian?
3!
  maandag 15 februari 2010 @ 05:45:40 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78009248
morning

@Freecell: welkom! en van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e zoontje! (en natuurlijk papa en grote broer ook gefeliciteerd )

@Keshet; wat ontzettend fijn dat jullie minimensje het zo onwijs goed doet! en zelfs al aan het oefenen zonder beademing! dat klinkt echt positief. Volgens mij hebben jullie een echt vechtertje gebakken en knokt ze zich er tnt enorm sterk doorheen..

@Ssserpentje; dat ziet er bijzonder uit zeg? en dat is vandaag begonnen? en nu zit haar hele gehoorgangetje al dicht? ik hoop dat het niets bijzonders is en je kleine meisje er niet al teveel last van heeft?

@trix; en Stef doet het dus goed in zijn eigen kamertje! wat fijn! En ook nog eens op de goede weg met de voerkeurshouding wat zal dat een opluchting voor je zijn!

en ik heb niet alles bijgelezen; gisteren hele dag visite gehad, en savonds natuurlijk schaatsen gekeken. heb 4 uurtjes geslapen nog maar, dus na het kolven direct het bed weer in en hopen dat het nog lukt om verder te slapen.
  maandag 15 februari 2010 @ 05:52:19 #124
95408 Incantrix
pi_78009256
Hoop het ook voor je BJ, truste voor zo!

Owja, en dat is een onwíjze opluchting inderdaad, in een weektijd gaan we vanflink geschrokken naar heel hoopvol zeg maar
3!
  maandag 15 februari 2010 @ 05:55:03 #125
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78009258
quote:
Op maandag 15 februari 2010 05:52 schreef Incantrix het volgende:
Hoop het ook voor je BJ, truste voor zo!

Owja, en dat is een onwíjze opluchting inderdaad, in een weektijd gaan we vanflink geschrokken naar heel hoopvol zeg maar
bedankt Trix en jij natuurlijk ook!
  maandag 15 februari 2010 @ 06:05:17 #126
95408 Incantrix
pi_78009266
quote:
Op maandag 15 februari 2010 05:55 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bedankt Trix en jij natuurlijk ook!
Thnx! Gaat vast lukken, heb wallen tot aan m'n knieën
3!
pi_78009508
quote:
Op maandag 15 februari 2010 06:05 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Thnx! Gaat vast lukken, heb wallen tot aan m'n knieën
Ze groeien vast nog wel even verder Maar als ze bijna bij je enkels zijn gaan ze op de terugreis
Wat was er dan te schrikken Incantrix? Heb ik even gemist.

Fijn dat Teigetje het zo goed doet Dat is toch een verhaal dat ik elke keer met spanning weer bijlees!

Hier goed 'geslapen' Dit is weer zo'n eigenwijsje die je niet wakker moet maken voor een voeding. Wordtie alleen maar woest En dan echt niet drinken. En dan na een kwartiertje zielig gaan piepen om eten Dus gewoon zelf laten melden

Hij is zó misselijk de hele nacht met intervallen van een half uurtje aan het kokhalzen. Tongetje uit en mondje wijd open en dan van die *oinkoinkoink* geluidjes, maar er komt meestal niks. Net zo'n jong katje die moet kotsen
pi_78009926
Keshet, fijn dat het goed gaat met Teigetje! Ben nog even nieuwsgierig naar haar naam. Wie zou mij dit kunnen PM'en?

Freecell, welkom hier! En nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede zoon!! Fijn dat de eerste nacht goed is gegaan!
  maandag 15 februari 2010 @ 09:07:50 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78010105
hey Freecell; wat sneu dat je mannetje misselijk is... hoop dat het snel wat beter gaat. En lekker makkelijk; gewoon voeden op verzoek.. komt het vast helemaal goed.
ik zag de foto's in Z&G en wat is het een schatje zeg! en wat een trotse grote broer ook!

slapen ging niet zo goed meer. Misschien ga ik zo nog wel ff een uurtje samen met Evie proberen te doen. Maar ze zit nu nog klaarwakker naast me in de wipstoel. Dus eerst ff kijken of er tekenen van moeheid gaan optreden...
ben zelf in elk geval wel moe
pi_78010370
Freecell! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

BJ, hopelijk kun je straks nog wat slaap pakken.

Isabeau leek gisteravond weer op te knappen, maar ik heb m'n man toch op het hart gedrukt om de huisarts te bellen als ze vandaag weer zo naar haar oortje zou grijpen. Koorts was gisteravond weg gelukkig. Wel werd ze vannacht een keertje extra wakker. Da's toch wel even wennen. Ik had haar om 12 uur gevoed en toen ze om 3 uur opnieuw wakker werd dacht ik dat het kwart over twaalf was en ze na die eerste voeding niet in slaap viel. Ik had gewoon even drie uur gemist dus.. En zo voel ik me nu ook...

Maar goed, ik ben weer aan 't werk en daar zal ik zo toch wel wakker van worden...hoop ik.
pi_78010423
Icantrix lekker uitgeweest! Even heerlijk ontspanne een wijntje drinken in de stad. Oh ben stiekem best een heel klein beetje jaloers...

Keshet wat fijn dat het zo goed gaat met Teigetje Wat een vechtertje is je meiske zeg. En nu heeft ze ook bij haar papa mogen liggen. Een heel biijzonder moment lijkt me

Dijon beterschap! Hoor van veel mensen om me heen over kindjes met RS virus. Blegh moet maar snel lente gaan worden dan zijn al die virussen een stuk minder actief!

Welkom freecell! Ik begreep dat je een stortbevalling had gehad en dat jullie er een prachtig mannetje bij hebben! Ga zo het fototopic een bezoeken! En wat sneu dat hij zo misselijk is.

Sserpente wat een raar bultje joh! Ziet er inderdaad een beetje uit als een wratje ofzo. Goed dat je meteen naar de huisarts gaat!

Hier een beetje vreemde ochtend. Gisteren was mijn moeder jarig en Linde is daar blijven logeren. Dus we dachten vanmorgen lekker rustig te kunnen opstarten. Esmee gisteren na de verjaardag nog even snel in bad gedaan om alle (parfum)luchtjes van haar af te soppen. Lekker fris naar bed gegaan en ze heeft van 23 tot 7.45 uur geslapen. Heerlijk dus!

Geeft mijn vriend vanmorgen Esmee de fles zegt ie ineens: "ik voel mijn hele arm warm worden en heb geen idee of dat positief is..." Het was dus Poep (inderdaad die met een hoofdletter ) Dus Esmee snel in bad gedaan. Vriend moest gelukkig toch nog douchen. Ligt ze daarna lekker aangekleed in de box nog even bij te komen, moet ze erg hoesten (ze is verkouden aan het worden). Dus ik pak haar op en ze gooit zo met een boogje de hele fles er weer uit in mijn decoletee Dus weer badderen en omkleden. Gelukkig ligt ze nu even in de wieg bij te komen en dan gaat ze hopelijk nog even slapen...

Nou ja gelukkig ontvang ik net per mail geweldig nieuws. Zal maar snel reply-en
quote:
Goedemorgen Van Hongkong
Neem contact met mij op voor meer informatie met betrekking tot de overdracht van
$ 24,500,000.000 voor je. dit geld toebehoort eerste van een klant die gestorven
en had geen naaste familie in zijn rekening-opening pakket. te bereiken in de andere
Zal ik nodig uw volledige naam en het telefoonnummer dat u kunt bereiken.
Het belangrijkste is, een bevestiging van aanvaarding door u, nadat ik
Het zal de volledige details van deze transactie
Antwoord via deze e-mail alleen: shing_liang@yahoo.com.hk
Groeten.
Liang Shing
pi_78010482
Stiemie! Daar moet je bij zijn!

Wat sneu voor Esmee! Ik hoop dat ze na een beetje uitrusten weer wat bijtrekt en haar voeding verder wel binnen gaat houden.
  maandag 15 februari 2010 @ 09:43:39 #133
265732 Keshet
pi_78010633
Welkom Florian! Hopelijk issie snel minder misselijk!

Arm Esmeetje! Hopelijk was dit het dan qua schone kleren voor vandaag!

Ssserpente: Dat ziet er inderdaad een beetje vreemd uit. Ben benieuwd wat de dokter er van zegt!

Ben benieuwd hoe Isabeau het vandaag doet! Hopelijk blijft de oorontsteking ver weg!

Hoe gaat het met Ivan en de voedingen Claudia?

NieuweUser: Ik PM je zelf wel even.

BJ: Slaap lekker.

Een dikke kus voor Stefje! Er komen wel foto's in het foto-topic he?

Teigetje heeft weer een goede nacht gehad. Ze krijgt wel wat extra zuurstof sinds 4 uur vannacht omdat ze het toch wel wat moeilijker heeft zonder de beademing.
Haar blauwe smurfenvoetje wordt langzaam weer roze, dat gaat dus lekker!
Qua voeding gaat het goed; ze verwerkt de 24x per dag 1,5 mililiter prima. Mini-poepluiers FTW!

Enne, ze is vanochtend gewogen. Vorige gewicht: 468 gram. Haar gewicht vandaag: 507 gram!
Ze weegt meer dan een pond!
pi_78010833
Sjonge, Esmee heeft haar portie baddervoer voor vandaag wel weer gehad dan!
Niet ziek verder?
Lekker bedragje, kan ik ook wel gebruiken

Freecel, ik lees hier net dat je bent bevallen, ik ga zo eens speuren hoe en wat, en wie!
Gefeliciteerd in ieder geval!

Incantrix, dus dat is toch wel lekker Stef in zijn eigenste bedje, maarre die katten in je bed? Ieks!
Ik zou ook de hele nacht niet slapen met dat geknor....!
Fijn dat het de goeie kant opgaat met de voorkeurshouding!

BJ, heb jij al een rollende Evie???? Tjonge wat een superwoman!

Keshet, wat klinkt jouw "teigetje" als een vechtertje! Ben jij 24 uur per dag bij haar, of moet je savonds weer naar huis? Want dat lijkt me zooooo naar!

Twinkly, logisch hoor dat je behoefte hebt aan tijd voor jezelf! Probeer af en toe toch van die momentjes in te plannen, of bijv even lekker lang douchen/badderen, dat is dan ook zo fijn!

Met Lars gaat het nog steeds goed!
Lekker ding is het!
Hij is nu bezig met terug praten als je wat tegen hem zegt, en hij reageert ook al op K3, tot grote woede van zuslief, want K3 is van haar natuurlijk haha
We zijn nu al een poos gestopt met de Nexium, en dat gaat goed.
We wilden nu ook proberen om de jbpm af te bouwen, maar dat gaat nog niet. Lars had gister weer veel last van zijn buikje, dus we hebben het pitmeel weer opgehoogd. Geeft ook niets, maar het was mooi geweest als het zonder kon.
Lars geeft eigenlijk ook aan dat hij wel toe is aan wat meer als fv.
De flessen gaan nokkie toe leeg, en dan meldt hij zich na 3 uur alweer met honger.
We geven hem nu 2 keer per dag 210 cc, zodat hij het wat beter volhoudt.
Ik durf zo heel erg niet met fruit en groente te beginnen, met die gevoelige darmpjes van Lars.
Het gaat nu goed met hem, wat haal je je dan weer op de hals? Maar het zal een keer moeten.
Maandag moeten we weer naar het cb, dus dan ga ik wel even vragen hoe of wat.
Hij is dan 5,5 maand oud.

En verder gaat het met mij zelf niet zo goed, beetje nasleep van alles denk ik.
Maar goed, dat hoort hier niet natuurlijk
pi_78010909
Keshet, meer dan een pond.. zo klinkt het al als heel wat!! En voor jouw kleintje is het ook een flinke gewichtstoename natuurlijk! Maar als ik me een voorstelling probeer te maken van hoe klein dat is, dan lukt dat nauwelijks.
pi_78010990
Karin Misschien hoort het hier niet, maar aan de andere kant... je moet het hier toch ook even kunnen zeggen als het niet zo lekker gaat...
  maandag 15 februari 2010 @ 10:02:18 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78010995
keshet wat goed! En al meeer dan een pond! Mijlpaal!!!!

Beessie, slaap lekker in derdaad.

Sorbootje, ook al geen notie van tijd meer. Ik herken het, en dan inderdaad moe blijven.

Freecell, wss zit er nog wat vruchtwater dwars. Dat kan het misselijke gevoel verklaren en ook het niet willen eten. Welkom in dit topic en nogmaal, Florian is echt een toffe naam. Maar volgens mij hebben wij ongeveer wel dezelfde smaak qua namen.

Stiemie, ik zou daar geen gras over laten groeien en meteen terugmailen!

Fabian net ook in een boogje alles weer uitgespuugd. Dus verschoond.
Rob was ff naar de ha voor zijn keel en Eva was ook boven, die heeft gelijk even Fabians kamer verbouwd. Dus ik kan zogaan opruimen en de was gaan doen...
(pfff een tweejarige dwarsliggen in combi met baby is bést zwaar)
  maandag 15 februari 2010 @ 10:03:08 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78011021
Karin, gewoon posten hoor.
pi_78011097
Goeiemorgen allemaal!
Keshet, wat doet Teigetje het goed zeg, al een pond gewoon! Je kleine meisje wordt groot!
Alle zieke kleintjes een dikke en natuurlijk ook voor de mama's want het lijkt me niks om je kindje ziek te moeten zien.
Lars doet het goed !
Stef op zijn eigen kamertje... en een voor Trix. Lekker dat je er even uit bent geweest, doet je goed denk ik?!
Sorbootje, goed dat je het in de gaten houd met Isabeau... hopelijk geen oorontsteking, maar als het dat wel is ben je er tenminste snel bij.
Freecell, welkom hier met Florian! en gefeliciteerd! Wat klink je ook relaxed zeg.

Hier weinig te melden, Minke doet het goed... heeft denk ik inderdaad het sprongetje gehad zaterdag want gisteren was ze weer haar uberblije zelf en ook slapen ging fantaastisch vannacht. Ze heeft nu een nieuw ritme ontdekt geloof ik, waarbij ze pas om 6 uur komt voor een fles... best relaxed! Tegen de tijd dat ik klaar ben met haar, moet mijn man er alweer bijna uit om te gaan werken. Kan ik er nog effe in.
pi_78011250
Freecell gefeliciteerd met jullie zoontje!! wat een prachtkereltje, die haartjes! Jeetje wat ben je weer snel bevallen zeg, dat lijkt me echt niet leuk, als je geen tijd hebt om endorfines te maken. Wat zielig dat hij zo misselijk is, voor hem kwam de bevalling vast ook heel plotseling.

Keshet wat super dat je meisje zo goed groeit en het zo goed doet . Joepie voor de poep!!

Karin wat fijn dat Lars nu zonder Nexium kan!! Ik kan me goed voorstellen dat je je een beetje druk maakt om de bijvoeding. En ik snap ook heel goed dat jij je nu nog niet zo fijn voelt na alles wat speelde. Je moet ook nog bijkomen, lekker een Karin dagje

Wat fijn dat Minke doorslaapt Lijnloos!
pi_78011369
Lekker hoor, dat Minke doorslaapt. Dat dééd Isabeau ook, maar dat ligt alweer een maandje achter haar.. Maar de nachtvoedingen gaan doorgaans zo soepel, dat het me niet echt uitmaakt. 't Is ook wel gezellig.

En ook fijn dat ze nu weer blij en vrolijk is Lijnloos!

Net even gebeld en Isabeau heeft vandaag nog niet naar haar oortje gegrepen. Ze zit nu tiktak te kijken Ze is ineens héél erg geinteresseerd in de tv de laatste dagen.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:24:25 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78011464
~Go Minke. Lekker doorslapen. Fijn voor papa en mama ook
pi_78011529
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:14 schreef Twinkly het volgende:

Karin wat fijn dat Lars nu zonder Nexium kan!! Ik kan me goed voorstellen dat je je een beetje druk maakt om de bijvoeding. En ik snap ook heel goed dat jij je nu nog niet zo fijn voelt na alles wat speelde. Je moet ook nog bijkomen, lekker een Karin dagje

jaha, net belde mijn mama dat ik de kids straks nog wel even mocht droppen, konden ze lekker in bad, en kan ik nog even het bed in.
Want dat is 1 van de problemen, ik ben zoooooo moe. Ik val soms in slaap als ik Lars de fles geef (overdag! ) En verder lijkt het alsof mijn bloeddruk niet goed is, ik zie soms sterretjes, tintelende vingers, dat soort dingen. Ik denk zelf dat het de nasleep is van deze heftige tijd.
Ik heb voor woensdag een afspraak staan om mijn bloeddruk te laten opmeten.

Ik ben heel benieuwd hoe het met Lente is gegaan bij de huisarts!
(als ze al is geweest) Op zich ziet het er niet pijnlijk uit ofzo, maar als het de gehoorgang blokkeert lijkt me dat wel een probleem. Ben benieuwd wat de dokter ervan zegt.
pi_78011540
Stiemie, jij hebt wel een erg badderige ochtend!

Isa heeft sinds een paar dagen allemaal hele kleine rode bultjes op haar gezicht en borst. De huid voelt wat ruw en is rood, en er zitten heel veel kleine bultjes naast elkaar. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
pi_78011573
Karin wat fijn dat Lars zonder zijn medicijnen kan! Adviseren ze bij jullie ook om eerder met vast voedsel te beginnen ivm zijn reflux-klachten? Wij hebben dat advies wel gekregen en ik twijfel nog wel hoor. Woensdag is Esmee 5 maanden en ik wilde liefst wachten tot 6 maanden. Maar ja die medicijnen moeten we nu gaan ophogen dus het is een beetje kiezen tussen 2 kwaden...Hahaha en Meike met haar K3-toe-eigening Linde pikt steeds het baby-speelgoed van Esmee in en dat is dan voor haar pop, want "die moet ook spelen hoor mama "

En Minke alweer uit haar sprongetje en ook een nieuw ritme! Fijn hoor zo!

Amaranta de combi is af en toe best zwaar ja. Maar het is ook wel heel leuk hoor. Dan gaat Linde Esmee een boekje voorlezen of uitleggen hoe ze een puzzel moet maken. Zo schattig dan!
  maandag 15 februari 2010 @ 10:29:43 #146
265732 Keshet
pi_78011582
Karin, ik 'moet' inderdaad weer naar huis 's avonds. We wonen gelukkig in Rotterdam, dus is het 'maar' 20 minuten rijden. We mogen 24 uur per dag bij haar zijn, maar dat houdt Teigetje niet vol, dat zijn te veel indrukken, en ook wij houden dat simpelweg niet vol.
We gaan nu twee keer per dag een aantal uur naar haar toe om tegen haar te praten, haar vast te houden (handen om haar heen zodat ze het beschermde gevoel uit de baarmoeder ervaart.) en om gewoon bij haar te zijn. Soms zitten we gewoon een uurtje naast haar met elkaar te praten terwijl zij lekker ingepakt in de couveuse ligt. Ook daar wordt ze lekker rustig van.
Toen ik vorige week voor het eerst uit het ziekenhuis naar huis reed zonder m'n meisje heb ik ook de hele weg keihard zitten janken.
Een half uurtje daarvoor zag je trotse papa's met lege Maxi-Cosi's naar binnen lopen, een half uurtje later kwamen ze nog trotser met gevulde Maxi-Cosi's naar buiten komen. Je gunt het hen ontzettend maar het steekt vreselijk.
De ' gevulde Maxi-Cosi-Dag' komt voor ons ook nog, daar geloven we heilig in, maar dat zal nog lang duren en ook niet vanuit dit ziekenhuis gebeuren. Als alles goed blijft gaan gaat Teigetje eerst nog naar een ' gewoon' ziekenhuis waar ze medium care verlenen voordat ze naar huis komt. Normaal gesproken mag een prematuurtje naar huis rond de uitgerekende datum. Dat zal dus waarschijnlijk pas na 8 mei zijn.

Sorbo: Het is ook bijna niet voor te stellen hoe klein ze eigenlijk is. Ik heb net een foto in het foto-topic gezet. Foto's blijven een impressie, pas als je haar echt ziet of vasthoudt heb je door hoe klein en teer maar toch ook sterk is. Zo'n lijfje is eigenlijk een en al spier op dit moment!
Gisteren vond ik ineens dat ze echt groter leek. Dat blijkt dan ook wel te kloppen gelukkig.
Hoe vervelend het allemaal ook is, het is wel ontzettend bijzonder om zo'n frummeltje te zien groeien naar een 'echte' baby, iets wat je met je baby in de baarmoeder natuurlijk niet ziet. We zien nu dat ze echt haartjes op haar hoofd begint te krijgen, haar oortjes beginnen nu vorm te krijgen, die leken de eerste week echt op haar hoofd geplakt te zitten, etc.
Mijn mooie lieve kleine sterke meisje!
pi_78011775
Keshet, ik heb net even gekeken in het foto-topic, jee wat is ze klein!
Het lijkt me gewoon eng om vast te houden, zo kwetsbaar is ze!
Hoe ervaar jij dat zelf? En tjonge, wat klinkt dat nog enorm ver weg, 8 mei....
Je meisje heeft nog een lange weg te gaan, maar zoals ze zich er nu doorheen slaat is het wel een toppertje hoor! Het lijkt me ook naar hoor, om steeds te zien hoe andere babietjes mee mogen naar huis, lekker thuis de kraamtijd beleven enzo, want dat schiet er voor jou natuurlijk helemaal bij in ook.

Stiemie, daar hebben ze bij ons verder niks over gezegd, over het vaste voedsel.
Ik wou wel even gaan uitzoeken welke groente/fruit het minst allergisch op gereageerd wordt.
Want Lars heeft naast de gevoelige darmpjes ook koemelkallergie, en ik wil zo rustig mogelijk beginnen voor hem.
Zijn er nog ervaringsdeskundigen hier wat dat betreft? En eerst groente? Of eerst fruit?
pi_78011796
NieuweUser, zoiets? :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keshet, ik heb de foto gezien, maar mijn hersenen hebben er moeite mee te bevatten hoe klein dat mensje écht is. Sterk ziet ze er zeker uit!
pi_78011800
Freecell ik had je nog niet gefeliciteerd, dus bij dezen! Gefeliciteerd met Florian!

Keshet Een pond... jeetje... maar wat fijn dat ze de goede kant op gaat!
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe komt het eigenlijk dat je zo vroeg bevallen bent?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 15 februari 2010 @ 10:42:29 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78011845
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:27 schreef NieuweUser het volgende:
Stiemie, jij hebt wel een erg badderige ochtend!

Isa heeft sinds een paar dagen allemaal hele kleine rode bultjes op haar gezicht en borst. De huid voelt wat ruw en is rood, en er zitten heel veel kleine bultjes naast elkaar. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Volgens mij is dat van de borstvoeding (mits je borstvoeding geeft natuurlijk)
  maandag 15 februari 2010 @ 10:45:33 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78011907
Keshet, jouw berichten raken me keer op keer. Niets dan respect voor je hoe je ermee omgaat!
pi_78011949
Eens met Amaranta!
pi_78011967
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Stiemie, daar hebben ze bij ons verder niks over gezegd, over het vaste voedsel.
Ik wou wel even gaan uitzoeken welke groente/fruit het minst allergisch op gereageerd wordt.
Want Lars heeft naast de gevoelige darmpjes ook koemelkallergie, en ik wil zo rustig mogelijk beginnen voor hem.
Zijn er nog ervaringsdeskundigen hier wat dat betreft? En eerst groente? Of eerst fruit?
De kinderarts zei tegen ons dat vast voedsel vaak leidt tot minder medicijnen omdat dat was zwaarder is dan de flessen. Al zal dat volgens mij pas echt gaan gelden vanaf boterhammen enzo want zo'n wortelprutje is natuurlijk ook niet echt zwaar. Maar ja je komt pas aan die boterhammen na het fruit enzo dus je meot toch ergens beginnen.

Misschien even contact opnemen met het cb of de huisarts als je wilt gaan beginnen. Lijkt me inderdaad iets wat je eerst even goed moet uitzoeken met die allergie en de gevoelige darmpjes.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:50:31 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78011998
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:45 schreef amaranta het volgende:
Keshet, jouw berichten raken me keer op keer. Niets dan respect voor je hoe je ermee omgaat!

Karin ook voor jou een kusje en een knuffeltje!

Verder geen tijd om bij te lezen ivm werk
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 15 februari 2010 @ 10:53:25 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78012052
En welkom freecell is me even helemaal ontschoten!!!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_78012111
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:40 schreef Sorbootje het volgende:
NieuweUser, zoiets? :
SPOILER
Keshet, ik heb de foto gezien, maar mijn hersenen hebben er moeite mee te bevatten hoe klein dat mensje écht is. Sterk ziet ze er zeker uit!
Daar lijkt het inderdaad op! Zit ook op haar kin, en in haar hals. Wat kun je daar aan doen?

Amaranta, ik geef nu geen borstvoeding meer. Heb ik alleen de eerste week gedaan.
pi_78012218
Wow Keshet, wat een mooi wonder is jullie meisje zeg! En zo ontzettend klein, dat kan ik mij bijna niet voorstellen!
pi_78012351
Nieuwe User, met een zalf met daarin vaseline en verder geen werkzame stoffen was het binnen een week helemaal weg. Heb ik van de huisarts gekregen. Maar alleen vaseline werkt ook, maar voelt zo vettig.

Dat van de huisarts heet volgens mij cetomacrogol.
pi_78012556
Alleen Vaseline werkt inderdaad ook... Minke had het ook, en daar trok het met de vaseline redelijk snel weg...
pi_78012645
Klopt... alleen het haar van Isabeau bleef daar zo in plakken
pi_78012922
Freecell!
Je bent hier al! *Bijleest*
Van harte met Florian! En wat een cutie!

Onze cutie proberen we een ritme te geven, zodat hij naar de elke 3 uur te gaan met drinken ipv elke 10 minuten tot 3 uur. Ik ben er wel klaar mee want ik ben gesloopt.

Het gaat wel aardig moet ik zeggen, 2 uur tussen voedingen redden we meestal al wel. 3 uur een paar keer, maar dan was hij in slaap gevallen

Kusje aan alle kindjes!
Ik heb wel bijgelezen, maar het is te veel om te reageren..
  maandag 15 februari 2010 @ 11:27:33 #162
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78012944
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef Sorbootje het volgende:
Klopt... alleen het haar van Isabeau bleef daar zo in plakken

Haha

Hhier wordt Fabian soms wakker met een of andere vieze stinksmeer achter zn oren. Weet niet waar het vandan komt maar het stinkt echt super jhard.
Zn haren blijven er ook in plakken.
pi_78012979
Super, bedankt Sorbootje en Lijnloos!!
  maandag 15 februari 2010 @ 11:35:30 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78013174
Grrrr mijn man ligt te pitten op de bank. En het is niet eerlijk. Ik ben namelijk ook moe. Ik ben er vannacht ruim 2 uur uitgeweest terwijl hij sliep. Maar hij is moe ach ach wat een baby
  maandag 15 februari 2010 @ 11:37:43 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78013229
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:

Dat van de huisarts heet volgens mij cetomacrogol.
Dat gebruikte ik voor Eva's uitlsag inderdaad.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:43:52 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78013333
hellow

Slapen lukte niet echt.. vanavond maar vroeg naar bed dan... Is niet anders..

@Lijnloos: jeuj Minke slaapt dus gewoon al door! 6 uur is keurig!

@Keshet; wat fijn dat het zo goed gaat met jullie dappere dochtertje! en ze groeit goed! ben zo blij voor jullie dat het allemaal voorspoedig verloopt en jullie kleine vechtertje zo vooruit gaat.. En ik ben het helemaal met Amaranta en de rest eens; Respect voor hoe je ermee om gaat .....

Esmeetje 2 keer in bad geweest; lekker joh! Echte Poep dus...

@Karin; wat fijn dat het met Lars goed gaat! is hij het virus helemaal te boven? En jeetje al bijna een half jaar! wat gaat dat hard zeg! time flies!
En Karin; probeer ook aan jezelf te denken hoor... je kleine man heeft je hard nodig en je moet er niet zelf aan onderdoor gaan; probeer ook wat ontspanning en tijd voor jezelf te krijgen...

@Amaranta; kleine Fabian ook al aan het spugen lees ik? dat is niet leuk...

@Sorbootje; ik hoop dat het beter gaat met het oortje van Isabeau? vervelend als ze ergens last van hebben he?

En Evie is idd sterk.. ik verbaas me er elke keer weer over. Ze is nu 10 weken en was natuurlijk 4 weken te vroeg; maar vanmorgen lag ze ook weer te gymnastieken:

geen mooie foto; maar wel goed te zien hoe sterk ze al is... en dat rollen doet ze niet aan de lopende band hoor.. ik heb haar dat pas 3 keer zien doen...
(maja dan nog; ben ik heeeeeel trots op mijn krachtpatsertje )
pi_78013376
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha

Hhier wordt Fabian soms wakker met een of andere vieze stinksmeer achter zn oren. Weet niet waar het vandan komt maar het stinkt echt super jhard.
Zn haren blijven er ook in plakken.
Dit had 't zoontje van mijn lief ook. Dat noemden we zijn 'kaasfabriekje'
pi_78013433
Evie Isabeau is 4 maanden en die bakt er echt nog niks van. Tilt twee keer d'r hoofd op om vervolgens neer te storten op d'r neus onder luid protest.
pi_78013494
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:47 schreef Sorbootje het volgende:
Evie Isabeau is 4 maanden en die bakt er echt nog niks van. Tilt twee keer d'r hoofd op om vervolgens neer te storten op d'r neus onder luid protest.
*auw!*

Knap hoor Evie!
pi_78013699
Haha, ik leg d'r altijd op een dik boxkleed, dus 't valt wel mee met de pijn Wel smeert ze op die manier al haar snotjes gelijk lekker af.
pi_78013765
Wauww Evie echt sterk!!
Geloof dat we hier ook wel vaker moeten gaan oefenen, maar ik vind het zo sneu want hij vindt het dus echt niet leuk op zn buik.
pi_78013912
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Haha, ik leg d'r altijd op een dik boxkleed, dus 't valt wel mee met de pijn Wel smeert ze op die manier al haar snotjes gelijk lekker af.
Oh ja, snotjes.. Rienk zit altijd helemaal dicht. Heb zoutoplossing gehaald en dan komt er toch een dikke klont mee uit. Echt zo sneu Hij piept er over.
pi_78014054
Wow sterke Evie! Isa vindt het ook wel leuk om op haar buikje te liggen. Ik leg haar elke ochtend na het wassen/badje even op haar buikje en dan tilt ze haar hoofd goed op!
  maandag 15 februari 2010 @ 12:20:14 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78014300
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:45 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dit had 't zoontje van mijn lief ook. Dat noemden we zijn 'kaasfabriekje'
Het stinkt inderdaad naar rotte kaas ofzo.
pi_78014765
Minke vind zowel op haar buik liggen als de box niet leuk... die combi zorgt dus ook voor ontzettend huilen en boos zijn. Wel tilt ze haar nek goed op, dus dat scheelt. Af en toe vind ze het wel leuk om op mijn buik op haar buik te liggen als ik flink onderuit gezakt lig op de bank. Dan komt dat hoofdje bijna niet neer... grapjas is het
pi_78016576
Hallo allemaal

Ik heb sinds vrijdag niet meer bijgelezen want we waren een weekend weg (naar mijn broer).
Onze vuurdoop; met 3 kinderen weg

Vanmiddag komt de carnavalsoptocht bij ons langs de deur dus dat wordt ook niet bijlezen maar dat komt dan morgen wel.
pi_78016755
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:48 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Misschien even contact opnemen met het cb of de huisarts als je wilt gaan beginnen. Lijkt me inderdaad iets wat je eerst even goed moet uitzoeken met die allergie en de gevoelige darmpjes.
Ik wou zowiezo eerst met het cb overleggen, en daar moeten we volgende week maandag weer naar toe.
Tot die tijd redden we het wel met wat extra melk.
Tjonge, dan gaan we straks alweer een nieuw tijdperk in, hapjes....
We hebben afgelopen weekend ook alweer zo'n mijlpaal meegemaakt:
Daaag wieg
Hallo Ledikant
Lars vindt het allemaal wel best. Slaapt er niet meer of minder om. Maar in de wieg kwam hij bijna met zijn hoofd tegen de achterkant. Dus, foto's gemaakt, en verkopen die handel...au....
pi_78016840
Ja maar wel een heel leuk nieuw tijdperk toch? Vond ik bij Linde in ieder geval wel.

aauuuuwww van de wieg... Gelukkig past Esmeetje voor aaaaaaaltijd in de wieg toch?
  maandag 15 februari 2010 @ 13:48:20 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78016883
Spannend Karin, over naar het ledikantje.

Fabian ligt as we speak (te brullen) ook in zijn ledikantje. Hij had zn hele bak ondergespuugd. Dus alles zit in de was.
Derde keer pas/al vandaag

Oh, was vergeten je te pmmen maar ben inmiddels voorzien van een puckababy, althans, vandaag of morgen zit hij bij de post. Weet alleen niet ofwe hem gaan gebruiken. Fabian is nl een buikslaper en met zo;n puckababy kan je baby vast niet op zn buik ofwel?
  maandag 15 februari 2010 @ 13:51:17 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78017000
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:47 schreef Stiemie het volgende:
Ja maar wel een heel leuk nieuw tijdperk toch? Vond ik bij Linde in ieder geval wel.

aauuuuwww van de wieg... Gelukkig past Esmeetje voor aaaaaaaltijd in de wieg toch?
Ja, en anders maken we het passend!
  maandag 15 februari 2010 @ 13:53:02 #181
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78017053
Wouw Evie, wat knap! Elyas houdt zijn hoofd nooit lang genoeg omhoog (als het hem al lukt) om er een foto van te maken. Tegen de tijd dat ik mijn camera heb is hij alweer ter aarde gestort.

Wat hij wel heel goed kan is groeien, in vier weken tijd 1600 gram! Hij weegt nu met precies 2 maanden oud 5990 gram en is 59,5 cm. En hij heeft vandaag zijn duimpie voor het eerst gevonden, zo schattig Verder heb ik niks om mee te pronken oh ja, hij vindt de babygym erg leuk, twee weken geleden had hij totaal geen aandacht voor speeltjes, maar nu pakt hij rammelaars van ons aan en grijpt ook naar de speeltjes van de babygym... oooh kunnen ze altijd zo lief en schattig blijven is daar geen serum voor?

pi_78017079
Nee Amaranta, dat zal niet gaan in de pucka. De handjes zitten echt in de slaapzak he, dus dat wordt gevaarlijk op de buik.
Mooi dat je er eentje hebt gevonden. Die ukkel die op mijn pucka had geboden heeft zijn bod weer ingetrokken.

Pff die wasmachine van jullie draait ook overuren zo te horen, wat een spugertje ofniet?

Stiemie, ik vind het wel snel gaan hoor ineens, hapjes, ledikantje....
Maar aan de andere kant vind ik dit toch wel al zoveel leuker als dat hele kleine.
Ze zijn zich al veel bewuster van hun omgeving en de mensen om zich heen.
En als ik dan dat filmpje zag van Freecell, dat kleine mup met die ongecontroleerde bewegingen, en die geluidjes, dan vind ik dat uberuberuberschattig, maar toch ben ik blij dat Lars inmiddels ietsjes groter is.
  maandag 15 februari 2010 @ 14:08:20 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78017579
Tot nu toe spuugde hij niet. Hij gaf wel een mondje voeding terug, maar vandaag heeft hij zowat alle voedingen in boogjes terug gegeven.

Balen dat het bod is ingetrokken zeg.

Tan, wat is hij lief. En leuk aankleedkussen! En wat groeit hij heerlijk!
  maandag 15 februari 2010 @ 14:08:22 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78017580
mooie man Elyas

en aaaahhh 3e keer spugen al Amaranta... wat sneu...

As we speak ligt Evie ook in haar ledikantje op haar eigen kamertje. Het oefenen gaat goed. Inmiddels ligt ze er al ruim een uur in en is het ook al een poos lekker rustig.
(op af en toe een kreuntje na).
pi_78017810
wauw heel topic gemist geloof ik
welkom freecell

en Keshet wat is ze klein, maar wat doet ze het goed, jullie teigetje het lijkt me hartbreaking om haar iedere keer achter te moeten laten, maar je kunt inderdaad gewoon niet 24 uur wakker en bij haar blijven. Gelukkig is ze in goede handen.

En mijn meiske is ook erg sterk, dankzij de oefeningen die we moesten doen van de fysio vooral, maar rollen... echt niet Amélie wil zitten, niks rollen, dan lig ik op mn buik, en dan? daar heb k toch niks aan! lijkt ze te denken Ze heeft twee keer vanzelf gerold en daarna was het over, vond ze het wel mooi geweest. Mafketel, ik zie het allemaal wel.

Wij zijn ook begonnen sinds een dag of drie met heel voorzichtig wat extra's geven, een weekje eerder dan gepland maar soit, lekker belangrijk.
Het goede nieuws, ze had vandaag al twee!! poepluiers!! t is dus een uitstekende keus geweest om alvast wat bij te voeden!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78017974
Dat komt dus mooi los Huup.
Hoe pakken jullie dat aan, voorzichtig bijvoeden?
En wat dan?
  maandag 15 februari 2010 @ 14:26:35 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78018241
Poep en spuugverhalen zijn niet fijn! ehalve voor keshet en huup

keshet, wat fijn dat ze zo goed groeit! Hoe is het met jou? Hoe valt het kolven? En het herstel van de ks en alles eromheen?

evie zo sterk en snel! wow, wat knap!
ik vind het wel prima als aviva niet zo'n snelle is/blijkt te zijn zo'n kind dat met 8 mnd al zich optrekt en bijna wegwandelt is ook weer zoiets... ze zijn al zo kort klein, en dan wordt het NOG korter! naja, kmerk het wel. zul je zien, is ze straks wel heel snel en ben ik de meest trotse moeder ever

free, welkom hier! zielig dat florian zo misselijk is... had aviva ook. die heeft na de geboorte 1x s nachts gedronken (2:00) en toen pas weer om 3 uur s middags, 13 uur later, dus... is uiteindelijk allemaal goed gekomen

karin, lars wordt alweer bijna een grote baby! hoe oud is meike eigenlijk? wanneer wordt ze 3? maar wel heel erg fijn dat hij nu helemaal tevreden lijkt te zijn!

sorbo, heeft isabeau nog uit een flesje gedronken? (mss houdt het oortje er wel verband mee? ik roep maar iets wilds dat er altijd al iets zat, maar dat het nooit is opgevallen?)

de sirene gaat af. voedertijd
maar kheb toch ff mooi bijgelezen
pi_78018268
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat komt dus mooi los Huup.
Hoe pakken jullie dat aan, voorzichtig bijvoeden?
En wat dan?
euh nouja we passen nu rapley toe. En volgen het introductieschema van Kleintjes.
En dat doen we eigenlijk voornamelijk omdat ik niet gelijkt met geprakte prutjes in de weer wilde omdat het eigenlijk nog ietsje aan de vroege kant is voor bijvoeding, ik had zoiets van nouja kijk eerst maar hoe het gaat als ze maar een heel klein beetje binnen krijgt.
De prutjes komen pas over een maand ofzo denk ik. Als het zo uitkomt. Even aankijken.

En tot nu toe krijgt ze 's middags een rijstwafel om zompig te sabbelen. Dat doet ze vol overgave en daar krijgt ze nog het meest van binnen... 's avonds heeft ze tot nu toe alleen peer en mango gehad. Vond ze allebei vies en ze heeft hooguit wat sap ervan op maar het helpt wel afdoende blijkbaar!

dus al met al denk ik dat ze 4 rijstkorrels en 5 druppels sap binnenkrijgt maar blijkbaar is dat voldoende dus yay voor nu!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 februari 2010 @ 14:28:37 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78018309
Op de mini-rijstewafeltjes van weetikveelwatvoorbabyvoedingmerk staat dat het vanaf 8 maanden is, snap niet zo goed waarom eig... Of zou dat vanwege evt. toegevoegd zout zijn?

Hier een buikschuivertje die alleen nog maar rondjes kan draaien of achteruit kan. Wel frustrerend voor hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 15-02-2010 14:35:30 ]
pi_78018318
Ssserpente hoe is het met Lente's oortje? is t geen klein poliep ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78018380
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:26 schreef DaviniaHR het volgende:

karin, lars wordt alweer bijna een grote baby! hoe oud is meike eigenlijk? wanneer wordt ze 3? maar wel heel erg fijn dat hij nu helemaal tevreden lijkt te zijn!

Nog niet hoor, Lars is 5 maand nu.
Dus hij is nog heeeeel lang een kleine baby, oke?
Meike wordt de 28e feb 3 jaar...
Tjsa dat was ooit ook mijn kleine baby...
tijd vliegt!

Hoe is het met Aviva? Want behalve sirenes af laten gaan kan ze vast nog wel meer dingen goed!
pi_78018383
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Op de mini-rijstewafeltjes van weetikveelwatvoorbabyvoedingmerk staat dat het vanaf 8 maanden is, snap niet zo goed waarom eig... Of zou dat vanwege evt. toegevoegd zou zijn?

Hier een buikschuivertje die alleen nog maar rondjes kan draaien of achteruit kan. Wel frustrerend voor hem.
ja dat snap ik ook niet?
volgens dat ene voedselintroschema kunnen rijstwafels gelijk al vanaf de eerste bijvoeding. Terwijl dat schema juist meutiger is zeg maar over dingen.

Maar nu ik erover nadenk... als je er vanuit gaat dat die babyrijstwafels bedoelt zijn voor kindjes die een potje krijgen (even vanuit de fabrikant gedacht), die kindjes krijgen de eerste twee maanden toch heel fijn gepureerd eten? Dus misschien redeneren zij wel zo van dat er stukjes van los kunnen komen of afbreken ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78018410
quote:
Op de mini-rijstewafeltjes van weetikveelwatvoorbabyvoedingmerk staat dat het vanaf 8 maanden is, snap niet zo goed waarom eig... Of zou dat vanwege evt. toegevoegd zou zijn?

Heeft Oscar het helmpje eigenlijk al?
  maandag 15 februari 2010 @ 14:32:05 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78018425
hey Davinia; alles goed met Aviva?
en het hoeft idd ook niet zo snel; maja Evie doet het nu eenmaal
en zo vroeg staan enzo heb ik ook liever niet; schijnt niet zo goed voor de heupjes te zijn ook...
en pssst voor de belangstellenden; het is weer sale op de liefwebsite; 70% korting op de wintercollectie...
pi_78018486
quote:

Be er zijn wafeltjes die vanaf 12 maanden zijn, maar dat komt omdat ze met honing zijn.
pi_78018520
Had ik net een uitgebreide reactie getypt, crasht IE plotseling Poging 2...

Huup 2 luiers Is ze nu weer klaar voor de rest van de maand?

Keshet fijn dat het goed gaat met 'Teigetje'!

Freecell welkom! Ik ga zo gelijk even zoeken naar de foto's.

Karin wat gaat dat snel ineens! Jij was gisteren toch nog zwanger?

Vlindur ik herken dat gesloopte van de onregelmatigheid in voedingen. Wat hier hielp was om begin en einde van voeding af te bakenen. Zo hebben we hier wel eens een voeding die een uur duurt, maar waarbij ze een kwartier niet aanligt. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. En dan inderdaad eerst iedere 2 uur voeden en dat af en toe oprekken. We zitten hier nu 2 dagen à 3 uur, dus ik hoop dat het zo doorgaat.

Vandaag 12 weken
pi_78018554
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:32 schreef Beessie-Jen het volgende:

en zo vroeg staan enzo heb ik ook liever niet; schijnt niet zo goed voor de heupjes te zijn ook...

Nou ...Lars wil ook steeds staan, en volgens de kinderarts mag dat best, mits goed ondersteund en af en toe eventjes.
Zolang we hem maar niet in zo'n loopstoeltje zouden parkeren.
Ze zei dat kinderen geen dingen doen die ze niet kunnen.
En Lars is helemaal de pipo als hij mag staan, dat vindt ie geweldig!

Gister ook weer zo'n actie, tis al een echte man.
Mijn vriend zat naast me, en zei tegen Lars: "let op!" en liet een boer
En Lars lachen! En dat zo'n 5 keer achter elkaar.
Wordt een mooi aso-zooitje hier!!
  maandag 15 februari 2010 @ 14:37:19 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78018614
We gaan hem woensdag ophalen Karin. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn.

Stiemie, deze waren gewoon naturel, maar ik denk idd dat het mss wel is wat Huup zegt, over stukjes.
  maandag 15 februari 2010 @ 14:38:30 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78018648
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Nou ...Lars wil ook steeds staan, en volgens de kinderarts mag dat best, mits goed ondersteund en af en toe eventjes.
Zolang we hem maar niet in zo'n loopstoeltje zouden parkeren.
Ze zei dat kinderen geen dingen doen die ze niet kunnen.
En Lars is helemaal de pipo als hij mag staan, dat vindt ie geweldig!

Gister ook weer zo'n actie, tis al een echte man.
Mijn vriend zat naast me, en zei tegen Lars: "let op!" en liet een boer
En Lars lachen! En dat zo'n 5 keer achter elkaar.
Wordt een mooi aso-zooitje hier!!
ooo nou blij dat te horen
en Evie slaapt nog steeds... ben zo blij dat het steeds beter gaat in haar eigen bedje.. denk komend weekend ook een keertje snachts gaan proberen...

hoe gaat het met de andere middagdutjes?
  maandag 15 februari 2010 @ 14:44:47 #200
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78018850
Wat spannend, woensdag helmpje halen! Zie je er tegenop BE?

Voor rijstewafel moeten ze idd al kunnen kauwen, vriendin van me haar kindje is er bijna in gestikt
pi_78019118
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:34 schreef WupWup het volgende:
Had ik net een uitgebreide reactie getypt, crasht IE plotseling Poging 2...

Huup 2 luiers Is ze nu weer klaar voor de rest van de maand?

Keshet fijn dat het goed gaat met 'Teigetje'!

Freecell welkom! Ik ga zo gelijk even zoeken naar de foto's.

Karin wat gaat dat snel ineens! Jij was gisteren toch nog zwanger?

Vlindur ik herken dat gesloopte van de onregelmatigheid in voedingen. Wat hier hielp was om begin en einde van voeding af te bakenen. Zo hebben we hier wel eens een voeding die een uur duurt, maar waarbij ze een kwartier niet aanligt. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. En dan inderdaad eerst iedere 2 uur voeden en dat af en toe oprekken. We zitten hier nu 2 dagen à 3 uur, dus ik hoop dat het zo doorgaat.

Vandaag 12 weken
Vandaag (vanaf 08:00) drinkt ie 7 minuten en valt dan als een blok in slaap. krijg hem ook met geen mogelijkheid wakker. En nou om elke keer een schone luier om te doen die niet vies is..

03:00
06:00
08:00
10:00
11.45
13.30

Het gaat al beter dan eerst! Ik rek nu gewoon een heel eind en hij moppert wel veel meer maar echt tot de 3 uur rekken lukt niet hoor. Hij raakt overstuur en dan nog langer rekken vind ik dan zielig. (Of moet ik dan gewoon stug volhouden?)
pi_78019279
Wat gaan jullie hard Vlindur: ik zou dan niet stug volhouden. Als hij bv krijgt zeker niet!
Bij FV moet je soms wel wat strenger zijn omdat ze anders gewoon teveel kunnen krijgen, maar zolang dat niet het geval is zou ik gewoon een beetje proberen te rekken, maar niet teveel
pi_78019289
Misschien een beetje proberen op te bouwen Vlindur, het is misschien ook wel een vicieuze cirkel waar hij in zit. Als hij maar weinig drinkt heeft hij ook weer gauw honger.
Als hij wat langer tussen de voedingen laat drinkt hij misschien ook wat meer, waardoor hij het weer langer kan volhouden. Kun je hem ook langer rustig houden in de draagdoek evt?
Zo zou je misschien de tijden wat kunnen rekken, of even een wandeling maken oid?
pi_78019321
Nee zeker niet! Het heeft hier echt wel even geduurd voor we aan het 2-uurs ritme zaten en dus nu met 12 weken gaan we pas naar 3 uur. Alles op geleide van je kind, want anders wordt niemand daar vrolijk van.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:03:49 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78019460
Wat eng Tan, van die rijstewafel.
Er tegen opzien is een groot woord, maar soms moet ik wel even zuchten bij het idee dat het echt voor 6 maanden is. Had hem van de week nog in de draagdoek en ik denk dat dat straks echt niet makkelijk meer gaat met die helm dan onder mijn kin, dat is wel jammer. En bijv. na de fles even boertje en dan kroelen en een kus op zijn bolleke enzo...

Kijk, mijn schuivertje, hier begon hij:

En hier eindigde hij.

pi_78019515
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:26 schreef DaviniaHR het volgende:
sorbo, heeft isabeau nog uit een flesje gedronken? (mss houdt het oortje er wel verband mee? ik roep maar iets wilds dat er altijd al iets zat, maar dat het nooit is opgevallen?)

Nee, ze heeft het bij één vlaag van verstandsverbijstering gelaten :S
pi_78019588
Vlindur Niels was in het begin ook zo'n slaapkop tijdens de voedingen en wilde steeds opnieuw kleine beetjes drinken. Ik heb toen toch steeds zijn luier tussendoor verschoond zodat hij daarna weer verder kon drinken. Ok, het is zonde van de luiers, maar anders is het zonde van je rust . Ook tijdens het drinken kun je hem wakker proberen te houden door hem te plagen, wanneer hij indommelt over zijn ruggegraat gaan met je vingers, zijn knuistjes opmaken en over de binnenkant van de hand strijken, over de kaaklijn kietelen.

Ik heb jullie hulp nodig! Mijn Lief viert dit weekend zijn verjaardag en ik wil hem een foto op canvas geven van Niels. Maar het formaat is heel maf Ik heb het gekregen als kerstgeschenk van mijn toenmalige werk.
Welke foto vinden jullie het leukste?
deze, deze, deze of toch zoiets als deze (die laatste 2 zijn nog niet bijgesneden in het maffe formaat).
  maandag 15 februari 2010 @ 15:07:41 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78019596
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nee, ze heeft het bij één vlaag van verstandsverbijstering gelaten :S
Balen!
pi_78019641
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Balen!
Isabeautje toch!!!

That reminds me
De pre-logopediste komt donderdag. En Niels moet honger hebben. Dat wordt wat
pi_78019685
Ah, bedankt.

Hij drinkt wel als een tierelier, als hij onverwachts loslaat, dan spuit de melk soms nog gewoon door. Dus ik denk dat hij wel genoeg krijgt.
En vaak drinkt hij ook wel wat langer, maar gemiddeld zo'n 15 minuten.

Hij is nu al een poos stil! maar dat zeggen we niet hardop
pi_78019731
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:07 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur Niels was in het begin ook zo'n slaapkop tijdens de voedingen en wilde steeds opnieuw kleine beetjes drinken. Ik heb toen toch steeds zijn luier tussendoor verschoond zodat hij daarna weer verder kon drinken. Ok, het is zonde van de luiers, maar anders is het zonde van je rust . Ook tijdens het drinken kun je hem wakker proberen te houden door hem te plagen, wanneer hij indommelt over zijn ruggegraat gaan met je vingers, zijn knuistjes opmaken en over de binnenkant van de hand strijken, over de kaaklijn kietelen.

Ik heb jullie hulp nodig! Mijn Lief viert dit weekend zijn verjaardag en ik wil hem een foto op canvas geven van Niels. Maar het formaat is heel maf Ik heb het gekregen als kerstgeschenk van mijn toenmalige werk.
deze, deze, deze of toch zoiets als deze (die laatste 2 zijn nog niet bijgesneden in het maffe formaat).
ik vind de allereerste het meest geschikt voor op canvas (de tweede ook wel maar deze vind ik leuker ) qua formaat, qua uitsnijding maar vooral ook qua achtergrond enzo.
maar... die allerlaatste vind ik het moois en t liefst en t aandoenlijkst enzo kun je die niet door iemand die dingen kan met photoshop enzo laten bewerken en bijsnijden?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78019846
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:07 schreef Twinkly het volgende:

Dat kietelen heft echt geen zin als ie eenmaal slaapt Zelfs als ik mn tepel tussen zn lippen prop knort ie gewoon door. Of hij geeft er kusjes tegen

Dus luiers verkwisten.. Nou ja, als het helpt Ik kan natuurlijk ook gewoon doen alsof ik een schone doe en dan alleen maar de luier los en weer vast maken met wat lompigheid

En qua foto's ga ik voor de eerste
pi_78019873
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik vind de allereerste het meest geschikt voor op canvas (de tweede ook wel maar deze vind ik leuker ) qua formaat, qua uitsnijding maar vooral ook qua achtergrond enzo.
maar... die allerlaatste vind ik het moois en t liefst en t aandoenlijkst enzo kun je die niet door iemand die dingen kan met photoshop enzo laten bewerken en bijsnijden?
ik kan wel met Photoshop werken, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. De achtergrond is zo'n troepje.
pi_78019979
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:15 schreef Vlindur het volgende:
Dus luiers verkwisten.. Nou ja, als het helpt Ik kan natuurlijk ook gewoon doen alsof ik een schone doe en dan alleen maar de luier los en weer vast maken met wat lompigheid
Ja joh gewoon een beetje schudden enzo
Nou vond Niels het altijd vreselijk als we zijn luier gingen verschonen, dus werkte het altijd wel.

Maar wat een slaapkopje Die kusjes zijn lief he.
pi_78020092
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:15 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ik kan wel met Photoshop werken, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. De achtergrond is zo'n troepje.
ja nouja dat dus. misschien de onderkant zo uitsnijden dat het gekleurde stukje van het kussen wegvalt en de rest van de achtergrond blurren? zodat het zeg maar zo'n focus effect krijgt dat het alleen op Niels gefocust is en de rest wazig is, is dat wat?
dat kleine frummeltje daar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78020108
Twinkly, ik ben het eens met Huup! Die laatste zóu prachtig kunnen zijn, maar nu is ie wat rommelig. De eerste is supermooi

BE ik zie je buikschuiverfoto's niet Ohhh nu wel Wahahahah Oscar toch
pi_78020131
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:19 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja joh gewoon een beetje schudden enzo
Nou vond Niels het altijd vreselijk als we zijn luier gingen verschonen, dus werkte het altijd wel.

Maar wat een slaapkopje Die kusjes zijn lief he.
Rienk viel altijd in slaap om vervolgens na 10 minuten weer wakker te worden. En dan wilde hij weer drinken.
Dat geef ik nu niet meer dus, ik leid hem af en dan valt hij weer in slaap of blijft wakker. Ik dacht altijd dat huilen=honger was. Maar dat valt dus wel mee. Eindelijk slaapt ie weer beter. Vorige week had hij 3 dagen dat hij overdag niet sliep. 1 dag had hij overdag in totaal maar 2 uur geslapen. En dan was omdat we in de auto zaten, ander was het nog minder geweest.. Steeds die hazenslaapjes, ik snapte er niks van
pi_78020133
Ik zou ook voor de 1e gaan
pi_78020165
Oscar! Wat ben je stoer joh! Ik had zomaar over je heen gekeken!
pi_78020169
Van week 1 heb ik ook nog deze en deze

Ik ga eens lekker spelen met Photoshop
  maandag 15 februari 2010 @ 15:27:20 #221
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78020239
wat een mooie foto's Twinkly! super; ik vind de eerste wel heel erg mooi voor op canvas...

@huup; ik heb nog helemaal niet gejompeld voor de Poep van je kleine meid: komt ie:

@Vlindur: ik ben benieuwd of het gaat helpen het tussendoor verschonen.. houd je ons op de hoogte???

en Evie slaapt nog steeds... ben helemaal verbaasd.. heb net al ff boven gekeken; maar ze ligt heerlijk tevreden echt te slapen. En al ruim 2 uur... Volgens mij begint ze het te begrijpen het middagdutje...
(is ook handig als ze halverwege maart naar het KDV gaat...)
pi_78020354
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
wat een mooie foto's Twinkly! super; ik vind de eerste wel heel erg mooi voor op canvas...

@huup; ik heb nog helemaal niet gejompeld voor de Poep van je kleine meid: komt ie:

@Vlindur: ik ben benieuwd of het gaat helpen het tussendoor verschonen.. houd je ons op de hoogte???

en Evie slaapt nog steeds... ben helemaal verbaasd.. heb net al ff boven gekeken; maar ze ligt heerlijk tevreden echt te slapen. En al ruim 2 uur... Volgens mij begint ze het te begrijpen het middagdutje...
(is ook handig als ze halverwege maart naar het KDV gaat...)
Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Oh, Huup, lees ik ook zomaar over de Poep heen! Hoezee Amelie!

Fijn dat ze zo slaapt BJ! Lekker is dat he!
  maandag 15 februari 2010 @ 15:46:43 #223
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78020855
Alvast even een hart onder de riem voor BE; het is helemaal niet zielig, zo'n helm .

natuurlijk wel als je waterpokken hebt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78020918
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:46 schreef k_i_m het volgende:
Alvast even een hart onder de riem voor BE; het is helemaal niet zielig, zo'n helm .

[ afbeelding ]

natuurlijk wel als je waterpokken hebt .

Is er bij Lilah eigenlijk nu nog iets van te zien?

(die foto met dr handjes voor haar oren met het stofzuigen was ook zo schattig )
pi_78021002
Och Lila toch Wat een sneu gezicht zo

Twinkly, als je er niet uitkomt met de fotosoep moet je me maar even PMen, dan zal ik voor je kijken wat ik kan doen
  maandag 15 februari 2010 @ 15:57:43 #226
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78021250
Oh wat gaan jullie hard

@BE snap wel dat je dat gaat missen... 6 maand is best lang. Anderzijds had ik het er bij mijn oudste graag voor over gehad, bij haar duurde het 4 jaar voor het uit zichzelf wegtrok. Althans... niet meer zichtbaar was. Voelbaar is het nog steeds na 14 jaar, maar je ziet er niks meer van... Als het goed is voel je er met een helmpje straks ook niks meer van, en dan is 6 maand natuurlijk best te doen. En die foto's... wat knap zeg
pi_78022619
Huup al het raplyen joh? Leuk! En fijn dat het effect heeft!

Sterkte Be, hoewel je weet dat het voor een goed doel is, kan ik me voorstellen dat je er tegenop ziet. Liever geen scheef hoofdje natuurlijk. Een half jaar lijkt lang, maar is anderzijds ook zó weer voorbij. Kan ie lekker nazomeren met een mooi, rond, helmloos bolletje.

Isabeautje toch niet meer uit de fles gerdronken? Kleine eigenwijs. Ze kán het dus wel, maar vertikt het gewoon.

Net met Lente terug van de ha. 't Is een ontsteking. Dat dacht ik zelf ook al, want had de foto ook nog even op dokteronline.nl gezet. Maar daar kreeg ik meteen het verwijt dat ik met een wattenstaafje in het oortje zou peuren. Dat doe ik dus niet, ik had alleen voorzichtig gevoeld of het los zat. t Zou nl zo onzinnig zijn om voor een bonkje oorsmeer langs de ha te gaan.

Maar goed, langs de dokter geweest dus. Die schreef een zalfje voor en stuurde me langs de apotheek. Daar stond in het recept: 'twee keer daags in het oor druppelen.' 'De apotheker snapte er weinig van, want druppelen gaat zo lastig met zalf. Bedoelde ie misschien oordruppels? Ik wist zeker dat ie zalf had gezegd. Apotheker dokter gebeld, maar die neem nooit op tussen drie en vier...
Stelde ze voor dat ik nog maar drie kwartier zou wachten in de apotheek of anders een uurtje later terug zou komen. Ik woon twintig minuten rijden van de apotheek vandaan, dus vriendelijk bedankt.

Mij dus maar het zalfje meegegeven en beloofd dat ze nog sowieso nog even zou bellen. En dat deed ze net. De dokter had in eerste instantie idd zalf voorgeschreven, maar had zich later bedacht. Het moesten dus toch druppeltjes zijn! Maar hij was vergeten om de gebruiksaanwijzing aan te passen. Of ik dus weer even terug wilde komen...

Ik stond al bijna weer met m'n jas aan toen ze wéér belde. De bezorgdienst zou het wel even komen brengen.

Maar goed, het is dus een oorontsteking. Een reden kon ie niet bedenken, hij dacht iig niet dat het van zwemmen kon komen. Misschien toch dat wattenstaafje er maar er uittrekken dan.
pi_78022988
Haha ja je moet na het peuren natuurlijk wel weer het staafje eruit halen, anders past de volgende niet.
Heeft ze er eigenlijk last van?
pi_78023861
hahaha Ssserpente
nouja goed, hopen dat de druppels effect hebben dan

en al aan de rapley hier ja. Hoewel het "al" eigenlijk wel mee valt. We zijn een weekje eerder begonnen geteld vanaf de uitgerekende datum. Over tien dagen verhuizen we gewoon alweer en een hele groep andere beebjes ook al!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 februari 2010 @ 17:34:01 #230
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78023947
Evie heeft gewoon 3 uur geslapen! als ik dat had geweten was ik zelf ook in bed gaan liggen...
(maar meestal als ik dat doe; is madam na een uurtje klaarwakker... )

en een oorontsteking dus bij Lente... sneu.
En wat een gedoe bij de apotheek zeg!
pi_78023988
Jeeee wat een gedoe Ssserpente! Maar hopelijk gaat het nu snel over!

Ik ben net met mijn eigenwijsje bij het CB geweest. Ze was goed gegroeid (64cm en 6170g) en was voor de verandering eens relaxed daar. (tot ze de prikjes kreeg uiteraard) Helaas was er nog steeds duidelijk een verschil in ontwikkeling van de heupjes te voelen, dus we moeten nu met haar naar het ziekenhuis en het is vrij waarschijnlijk dat ze een spreidbroekje moet.. Maar ja, wat moet dat moet... Verder heb ik, toen men weer over het flesweigeren begon, heel duidelijk aangegeven hoe wij het aanpakken en dat we daar volledig achter staan en de arts was het daar mee eens. Gelukkig hoefden we niet naar dat rare verpleegkundigemens dat vorige keer van die absurde dingen zei. Nog zo'n opmerking en ik had haar hoofd van haar romp gescheiden vrees ik

Arts heeft ook even naar haar oortje gegeken. Geen ontsteking, maar wel een klein scheurtje in de huid, waarschijnlijk van het kwijlen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorbootje op 15-02-2010 17:40:45 ]
pi_78023998
Wat een gedoe bij die apotheek, Ssserpente En bweh, oorontsteking.

En Lila met helmpje, ondanks dat het natuurlijk niet leuk is vind ik haar er uitzien. Hebben de kindjes er veel last van eigenlijk? Moet zo'n helmpje echt 24 uur om?

En Amelie bijna 6 maanden, jeu
pi_78024206
Jeetje Sorbo, een spreidbroekje ja? Pff lijkt me ook een gedoe zeg. Wat je zegt, wat moet dat moet maar toch. Kunnen jullie snel in het ziekenhuis terecht?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78024257
Geen idee, moeten eerst via de huisarts. En daar maken we voor maandag een afspraak. Ik hoop stiekem dat het allemaal meevalt, want ik vind het helemaaaaaal niet leuk. (zeg maar gerust Kut met een hoofdletter K)
pi_78024405
nee, dat kan ik me voorstellen, Sorbo...
hopenlijk valt het toch mee
pi_78024929
idd zeg. bah.
ik duim voor je dat het allemaal meevalt!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 februari 2010 @ 18:14:50 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78024999
Lilah is cute met het helmpje!
Lilly, er staat in de folder 23u pd. En je kan, lijkt me, best eens smokkelen, maar voor het kind is het mss wel beter om zo consequent mogelijk te zijn, anders is het ook zo verwarrend.

Aggos, Lente een oorontsteking! Sneu, beterschap!

En voor Isabeau mss een spreidbroekje, ook sneu. Maar goed, ook daarmee kunnen kindjes van alles, het was M. van MvD toch die hem ook had? Die kon vlgs mij zelfs op haar manier kruipen.
pi_78025085
Ja uiteindelijk denk ik dat ik er meer last van zal hebben dan zij. Maar ik zie mijn draagdoekavonturen in duigen vallen etc... maar goed, eerst maar eens kijken of het uberhaupt nodig is. Schiet er weinig mee op om nu alvast te gaan balen
pi_78025104
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:14 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, ook daarmee kunnen kindjes van alles, het was M. van MvD toch die hem ook had? Die kon vlgs mij zelfs op haar manier kruipen.
Ja, klopt. Staat me ook iets van bij.
Het is ook vooral voor de ouders niet leuk. De kindjes zelf worden heel inventief en lijken er totaal geen last van te hebben.
pi_78026260
Sorbo, deagen kan gewoon met een spreidbroekje hoor, gebeurd wel vaker
pi_78026574
Huup, ik bedoelde het 'al' ook meer in de zin van: is ze al zo oud?!

Wat balen Sorbo. Maar wat je al zegt idd, het is lastig voor jou, niet voor Isabeau. Ik heb vroeger ook een spreidbroekje gehad en schijn er absoluut geen last van gehad te hebben. Ik deed er alles mee. Ik miste 'm alleen toen ie af mocht, toen heb ik een paar dagen niet geslapen.

Sterkte! Voor je het weet mag ie weer af en heeft Isabeau een stel mooie, rechte heupen.
pi_78026633
oh hihi op zo'n fiets
ja het gaat keihard ik verbaas me er soms over. Als ze bij me drinkt lijkt ze nog zo klein en baby enzo. Maar soms als ze zit en aan t brabbelen is dan lijkt ze in een klap alweer zo groot.

Gek is dat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78026930
6 maanden is gewoon al mega-oud

Spreidbroekje is inderdaad voor het kind geen drama, maar ik zou als ouder ook grondig balen hoor

En die oorontsteking is echt zielig

Hummel hier doet het heel goed. Drinkt als een tierelier(om de 3 à 4 uur en dan 20 minuten goed drinken) BV is ook al helemaal goed op gang
Slapen gaat nu ook lekker, maar dat is wel de eerste keer vandaag, want hij is nog wel veel misselijk. Zielig dat gekokhals!
pi_78026963
Oeh, en het is een boksertje nu Handjes in sokjes Hij haalde zichzelf open met nageltjes -> nageltjes korter gemaakt -> nog steeds.

Dus nu sokjes
pi_78027004
nie zeggen freecell! nie zeggen.. 6 maanden is nog vers, heeeeel vers!
ennuh...dikke vette welkom hier!! Mag de nieuwsgierigheid in mij nog even vragen wie bij je bevalling geweest Wat fijn dat Florian zo goed drinkt al!!
pi_78027074
Sorbo, mijn zusje droeg ook een spreidbroekje en werkelijk..dat meiske was zoooo inventief! en snel! Ze weten op deze leeftijd gewoon vaak niet beter, zien het zelf ook amper als extra handicap!
Dat wordt dat gewoon een hoop leuke jurkjes dragen en op internet zijn zelfs adressen te vinden van mensen die speciale spreidbroekjes kleding verkopen!

Amélieke...JoepiedePOEPie! Fijn!! Ik hoop dat er nu ook gauw wat meer regelmaat in komt, dan maar niet dagelijks, maar net vaak genoeg om er geen last meer van te hoeven hebben!

Wij zijn ook sinds afgelopen week begonnen met mango 's ochtends en 's avonds broccoli of bloemkool...mango is de ene dag een feestje en de andere dag een verschrikking en groente is gewoon yuk...*kokhals* *kokhals* ..yuk! Lena was steeds zo geinteresseerd in ons eten dat ik t ook tijd geworden vond...die paar extra daagjes...
pi_78027505
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:15 schreef Poppedein het volgende:
nie zeggen freecell! nie zeggen.. 6 maanden is nog vers, heeeeel vers!
ennuh...dikke vette welkom hier!! Mag de nieuwsgierigheid in mij nog even vragen wie bij je bevalling geweest Wat fijn dat Florian zo goed drinkt al!!
bij bevalling: Sanne invalster, maar ik kende haar al
  maandag 15 februari 2010 @ 19:38:12 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78027928
Wat ben je weer heerlijjk actief Free
  maandag 15 februari 2010 @ 19:41:33 #249
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78028074
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Is er bij Lilah eigenlijk nu nog iets van te zien?

(die foto met dr handjes voor haar oren met het stofzuigen was ook zo schattig )
Ja, die was ook hilarisch ja. Ze doet het niet meer trouwens, nu pakt ze de stofzuiger af .

Er is nog wel wat van te zien, niet meer aan de zijkant, maar wel een plat stuk aan de achterkant. Wij zijn ook veel te laat doorgestuurd, met 7 maanden ofzo. Voordat ze hem had was ze bijna 8 maanden. Daar baal ik nog steeds van, dat ik niet veel eerder uit mijn dak ben gegaan voor die doorverwijzing. Maargoed, ik ben alsnog heel tevreden met het resultaat, ik durf er niet eens aan te denken hoe het eruit had gezien als we het niet gedaan hadden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 15 februari 2010 @ 19:45:30 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78028258
Ssserpente, wat een gedoe bij die apotheek zeg.Maar gelukkig komen ze het brengen. Hoop dat het snel verholpen is.

Huup al aan de rapley, spannend hoor! Succes ermee in ieder geval

Lilah ziet er lief uit met dat helmpje
Hopelijk raakt Oscar er ook snel aan gewend. Begrijpelijk dat je dat gaat missen BE. Zou je willen opbeuren met lieve woorden maar kan niks bedenken. Je vindt vast een andere fijne manier waarop je met hem kan knuffelen.

Fijn dat je eigenwijsje zo goed gegroeit is Sorbootje.

Pfff alle voedingen zijn vandaag uitgespuugd door Fabian. En alsof ik hem niet genoeg had verschoond heeft ie zichzelf ook nog ondergescheten net.
Kan reflux ook zomaar ontstaan? Hij is nu 8 wk oud. Of ligt het aan mijn borstvoeding? Ben er een beetje onzeker over.

Twinkly, ik vind ze allemaal mooi!
pi_78028494
Free, ik had jou nog helemaal niet gefeliciteerd! Gefelicteerd meid, met je knappe vent! Twee zonen, wat een rijkdom!

Lente heeft geen last van d'r oortje hoor. Je mag er gewoon aanzitten en zelf zit ze er ook niet aan. Wel zitten er rond d'r oorschelp nu een paar kleine pukkeltjes. Donderdag moeten we terugkomen om te kijken of 't verbeterd is.

Die ha was er echt niet bij hoor. Hij vroeg nog: "'t Is d'r linker oor hè?" "Ja, het is d'r linker oor". En wat staat er op de verpakking: 2 keer daags druppel in rechter oor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 15-02-2010 21:14:01 ]
pi_78029820
Klinkt als een heel betrokken huisarts Ssserpente

Lastig dat Fabian ineens zoveel spuugt Amaranta. Opletten dat ie nog wel genoeg vocht binnenhoudt hoor. Arm ventje.
pi_78029838
Free, Sanne C? Das was een klasgenootje

Fijn dat ze er weinig last van lijkt te hebben Ssserpente! Gelukkig maar!
pi_78029967
Freecell, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!

Twinkly: neem die laatste foto en crop hem flink aan de bovenkant. Je kunt vast wel ergens een canvasformaat vinden dat daar geschikt bij is. Desnoods crop je zijn benen er ook af (sorry, Niels ). Alles is beter dan achteraf blurren, brrr. (Let er trouwens wel op dat de kwaliteit van de foto die overblijft hoog genoeg is.)
pi_78030004
Freecell, kijk ik er overheen of heb je nog geen Florian-foto gepost? *pruil*
pi_78030607
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:24 schreef innepin het volgende:
in Z&G staan foto's en zelfs een filmpje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78033724
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:24 schreef innepin het volgende:

Die staat ook in het fototopic
pi_78033855
aaaah! lief!
pi_78033927
Ohhh kijk nou

*mama ik heb het zo k-k-k-koud*
pi_78034356
Ahhhhh wat lief!!!!
pi_78035383
hij vond het zo lekker om even zo te liggen
pi_78036970
ohhhh Freecell, wat een poppie!!
  maandag 15 februari 2010 @ 22:43:34 #263
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78037289
Da's nog 'ns een verse beeb

Wat een lieffie, Free!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 15 februari 2010 @ 22:55:57 #264
95408 Incantrix
pi_78037957
OMG, Free, wát een poppie! Ik ben verliefd!

En haha, Ssserpente, dat heb jij weer! Beterschap voor Lente, dat klinkt toch niet fijn hoor! En uhm, ik doe soms wel Stef's oortjes schoonmaken, ik heb van die wattenstaafjes voor baby's en hij heeft soms echt van die klonten, maar dat mag dus niet? Damn.. Stupid me..

Sorbootje, bluh! hoor, hopelijk zal het niet nodig zijn om een spreidbroekje voor Isabeau te moeten regelen..

BE, gaat wel vlot zeg, dat helmpje maken! Fijn! En tuurlijk is het even slikken, volkomen logisch, maar je hebt gewoon je keuze gemaakt en hebt daar een goed gevoel bij, dus het gaat zeker goedkomen!

Mensen, ik wil nog zo veel meer zeggen, maar ik val zowat om.. Stef in bed leggen ging vandaag zonder huilen (prikkende tranen, ok, maar ik heb níet gehuild *krachtpatssmiley* ). En nu ga ik op bed aan, truste ladies!
3!
  maandag 15 februari 2010 @ 23:00:02 #265
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78038164
Freecell, wat een schattige foto!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 05:53:30 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78046308
aaaaaah Freecell'; wat een ontzettend leuke foto van Florian! wat een mooie babietje zeg!
en wat fijn dat het goed gaat met drinken en hij nu al een soort van ritme heeft!

@sorbootje; sneu dat Isabeau misschien een spreidbroekje moet. Maja beter nu; dan later last. En zoals al eerder gezegd; mooie jurkjes en rokjes aan en je meisje redt zich er vast prima mee.

en uuhhhh Evie slaapt nog? De laatste week was ze steeds tussen 4 en 5 wakker... en nu dus niet.
(maja ik moet dus wel kolven nu... beetje jammer).
pi_78046482
Freecell, wat een heerlijke foto!

Trix, ik ben trots op je....!

oh, na een onrustige nacht van mezelf (werd steeds wakker zonder reden) net voor het eerst wakker door Minke... Ze heeft gewoon van 11 tot 7 geslapen
misschien nu na het flesje nog wel even, anders jammer dan... Ben nu toch al wakker en we gaan straks weer op massage-cursus!
pi_78046570
11-7

Wat goed

hier ook best geslapen eigenlijk!

drinken om 24:00, 4:00 en nu om 7:30 ik ga deze houden
en een keer of 3 zielig kokhalzend wakker maar dan slaapt hij ook na 5 minuten knuffelen en pinken weer (hoera voor co-sleeper)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 07:45:23 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78046584
Go Minke!
Wat ontzettend fijn dat ze zo lang heeft geslapen.

Inca, fijn dat je bijna niet meer hoefde te huilen. Komt helemaal goed

Vannacht was weer knudde. Arme schaap had eerst zn bakje ondergespuugd maar ik had geen schone lakens dus met wat hydrofiele luiers en wat wat wisseltruken (lakens onderstevoven) toch zn bedje weer opgemaakt .Had hij zich ook nog ondergepeopt...omm vervolgens na het eten weer de hele bak onder te spugen
Toen heb ik ook even een potje staan janken.

Ben benieuwd naar vandaag. Vanmorgen heeeft hij het vooralsnog binnen gehouden. Straks maar weer de wasmachine aanzetten voor schone lakentjes.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 07:54:43 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78046639
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:42 schreef freecell het volgende:
11-7

Wat goed

hier ook best geslapen eigenlijk!

drinken om 24:00, 4:00 en nu om 7:30 ik ga deze houden
en een keer of 3 zielig kokhalzend wakker maar dan slaapt hij ook na 5 minuten knuffelen en pinken weer (hoera voor co-sleeper)
Ruilen??
pi_78046659
Ah, Amarante, wat naar dat Fabian in eens zo aan het spugen (en poepen met hoofdletter P) is. voor jullie allebei hoor... bah!

Free, rottig dat Florian nog steeds zo misselijk is, maar gelukkig helpt lekker knuffelen. Wat een heerlijk klein frummeltje heb je toch.
pi_78046852
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ruilen??
Nee, dit is onze
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:31:04 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78046940
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:20 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, dit is onze
Tssssk als ze zo klein zijn dan zie je het verschil toch niet
pi_78047229
Kan iemand mn zoon uitleggen dat het om 0430 uur nog geen etenstijd is Speentje hielp niet meer, had hem nog bij ons in bed gelegd in de hoop dat hij nog even ging slapen. Maar toen begon hij alleen maar harder te krijsen in mn oor Hij komt ook steeds eerder voor een fles overdag nu zo'n beetje iedere 3 uur. Wat is het maximale aan flesvoeding wat hij mag hebben? (zit nu op 4 keer 180/6 en de laatste 210/7) Dus ik zit nu half slapend op mn werk
pi_78047303
Martine, vervelend dat je zo moe bent!

Freecell, klinkt goed zeg. Inderdaad maar niet meer wegdoen!

Amaranta niet meer huilen hoor!
pi_78047370
Freecel gefeliciteerd met je mooie man en ik zou hem ook niet ruilen hoor. Je eigen kindje is toch het altijd het allerleukst en liefst (zelfs als je 's ochtends vroeg wakker maken om te eten )
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:12:50 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78047397
martine wat een gedoe zeg voor jou

freecell wat een mooie foto!!! Zo heb ik er ook veel van Alexa, die wilde altijd zo liggen, ook bij ons. Ze werd uiteindelijk ook een buikslapertje
Alexa en Seth zijn lief
pi_78047553
martine, max. is een liter.
lars drinkt 3x 180/6 en 2x 210/7
sochtends heeft hij nooit echt honger, en laat hij vaak 70cc staan.
hij krijgt om 15 uur 210cc en om 23.00 ook.

je zou ook rijstebloem door de laatste fles kunnen doen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:42:13 #279
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78047932
Freecell, wat een plaatje!! Nog gefeliciteerd Helemaal vergeten.

@Martine, ik heb niet zoveel ervaring met fles, alleen de oudste kreeg dat, maar ik deed inderdaad een beetje rijstebloem door de fles, op aanraden van het CB, en gaf als laatste fles nutrilon forte. Weet niet of dat nog bestaat onder die naam (is al ruim dertien jaar geleden ). Daarmee kwam ze de nacht goed door. Daarmee wil ik je niet aan het experimenteren zetten hoor, maar dat is alleen mijn ervaring met hongerige kindjes
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:46:24 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78048015
Martine, je zou evt. kunnen proberen hoe het gaat als je Jamie voeding voor hongerige kindjes geeft?
Oscar hield het daar wat langer op uit.
En wij hebben hem idd op een gegeven moment in de laatste fles wat rijstebloem gegeven (dan met een 1-2-3 speen, anders lukt het niet om te drinken. ) Dat mag vanaf 4 maanden.
Helpt niet voor overdag, maar mss toch wel voor de nacht.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:09:54 #281
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78048531
ben dr ook weer voor de 2e keer vanmorgen

@Freecell; klinkt heerlijk zoals julle nieuwe aanwinst het doet! en handig zo'n co-sleeper lijkt me!

@Lijnloos: jeuj voor Minke! van 23-7 is wel heeeel keurig!

een dikke knuffel voor Amaranta en het veelvuldige verschoondrama..

@martine; dat is ook even erg vervelend als je gewend bent om door te slapen... Ik hoop dat je uit de voeten kan me hierboven genoemde tips en Jamie snel weer doorslaapt snachts..

en mag ik ook een voorzichtig jompeltje? Evie heeft ook eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen.. wel iets korter dan Minke; maar toch: van 0:00 tot 7:15 uur! en dat was toch alweer 1,5 week geleden...
en net heb ik ook nog even kunnen slapen van 8 tot 9:30 uur.. lekker hoor...

straks komt óma' langs (mijn moeder dus).. gezellig lekker knus doen met Evie.
pi_78048753
Dames bedankt voor de tips, ik ga maar eens testen met de rijstebloem in de avondfles. En vrijdag overleggen op het CB. Nu maar hopen dat hij langer gaat slapen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:21:52 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78048812
isabeau mss een spreidbroekje? dat lijkt me ook niet fijn. maar zoals de anderen hier zeggen, schijnen kinders er zich heel makkelijk overheen te kunnen zetten. hopelijk ishet niet nodig iig!

karin, wat zei de ha eigenlijk over je klachten? heb je een lage bloeddruk of moet je laten prikken op ijzer oid?

free! hij lijkt een beetje op leander, of niet? hetzelfde neusje
heb je erg last van naweeen of blijven je die bespaard?
vindt leander er al iets van dat de baby er is?

keshet, is je productie voldoende om teigetje volledig bv te kunnen geven?
(mss moet je wel een andere werktitel zoeken, want er is maar 1 teigetje, en das eli. die loopt de hele dag rond en gilt "haallllloooo, ik ben teigetje " we hebben winnie the pooh een paar keer per week opstaan hier )

na 5 wk noemt eli aviva bij haar naam, ipv baby. alleen spreekt hij het verkeerd uit AAviva ipv aVIva. ach, is ook schattig zo

ben ff een paar dagen niet in dit topic geweest, want ik had een knetterende borstontsteking icm vasospasmes, welke mss de oorzaak zijn van de recidiverende bo's. en een bo + vasospasme = pijn die erger is dan de piekpijn bij bevallen. (ik was op een gegeven moment bijna in staat om manlief 1-1-2 te laten bellen voor een ambulance ) die op komt zetten na iedere voeding, en tussen voedingen door als ik het opeens een beetje koud krijg tel uit je winst nu is bo voorbij, en worden de vasospasmes minder pijnlijk, en heb vitamine B gehaald, hopen dat het helpt...

nu heb ik dus een medische reden om te vinden dat het warm moet worden.

ander nadeel van de bo is de ab. dat wordt uitgescheiden via de lichaamsvloeistoffen, dus met 40oC zwetend, betekent dus stinken, stinken, stinken. en het komt ook in mijn melk, dus aviva ruikt ook zeer appetijtelijk om maar niet te beginnen over haar plasluiers nog 5 pillen, en dan is het klaar.

en stiemie komt morgen op kraamvisite, maar ze is gewaarschuwd

verder gaat het heel goed hier. aviva is heel lief, krijg gelukkig geen krampen of plakpoep van de ab, dus dat is heel fijn!
ze lacht ook steeds meer, haar oogjes kleuren steeds wat groener en ze slaapt heel erg goed s nachts. om 4 uur moet er ff een speen in, en om half 6 weer, maar verder is het helemaal prima!
we leggen haar trouwens nogniet op haar buik. slaapt ze teveel voor het is voeden, even kletsen en babbelen, mss ff in de box, en dan is het alweer slaaptijd!
naja, vandaag is het regeltijd om productie weer op orde te krijgen, maar dat terzijde
pi_78049087
Goed zeg davinia, dat je meisje het zo goed doet!
Maar wat naar voor jou allemaal....tjonge!
Beterschap!

Ik heb een afspraak voor morgen voor bloeddruk meten.
Vandaag thuis gebleven, ik voel me zo naar, opgejaagd, zenuwachtig...
Dit is niet goed geloof ik.
Kids zijn bij oma, ik lig nog in bed en heb ook nergens puf voor.
Vraag me af of ik de HA moet bellen, of dat ik wel tot morgen kan wachten.

Met Lars gaat het gelukkig prima, heeft ook lekker geslapen vannacht.
We horen hem weleens een geluidje maken snachts, maar dan slaapt hij zo weer verder.
pi_78049443
amaranta, wat ontzettend vervelend zeg, dat spugen. Ik heb nog niet teruggelezen maar hoe kan dat nou?

En Davinia, Jeetje mina zeg. Ik had geen idee dat een borstontsteking (en vasospasmes? even opzoeken) zo heftig kon zijn. Godzijdank gaat het nu weer wat beter.
Wel fijn dat het goed gaat met Aviva natuurlijk
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:59:44 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78049725
Ik weet het niet Lily, misschien is hij wel grieperig ofzo? Vrees ook voor Reflux.
Ik ga zoeven het CB bellen als mijn vader hier is en ik hem even 'uit handen kan geven'.
pi_78050885
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:39 schreef freecell het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die staat ook in het fototopic
Hier smelt je toch helemaal bij weg.
Wat een lieverd.
pi_78051294
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef amaranta het volgende:
Ik weet het niet Lily, misschien is hij wel grieperig ofzo? Vrees ook voor Reflux.
Ik ga zoeven het CB bellen als mijn vader hier is en ik hem even 'uit handen kan geven'.
Heeft hij er zelf last van, denk je? Is hij verder ziekig?
Reflux komt natuurlijk ook best vaak voor bij babies...

bweh..sterkte
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:59:49 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78051503
Jeetje zeg Davinia, wat een ellende, had er nog nooit van gehoord, vasospasme... Gelukkig doet Aviva het goed

En Amaranta, sterkte met het spugen Er heerst idd ook weer van alles, vorige week Jessai spugen, vannacht Junah.. ellende allemaal.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:07:22 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78051699
amaranta, hij poept toch ook veel meer nu? mss is het wel een normaal poep en kotsvirus? bij reflux hebben ze echt continue ook ppijn en willen ze niet echt drinken, dat is toch niet zo bij fabian? maar ik snap je angst, hoor!

karin ,heb je dan nu eeen dagje voor jezelf? is mss ook wel ff fijn. succes morgen bij de ha!
pi_78052779
Freecell wat een plaatje van een zoon! Mooi dat ruggetje zo.

Hier gaat het eigenlijk heel goed de laatste dagen. Ik heb op eigen intuïtie de bv wat aangepast en nu spuugt ze niet meer van die grote hoeveelheden. Af en toe mondjes maat maar verder is het te doen. Gisteren is ze wel weer even gewogen want CB maakte zich beetje zorgen maar ze was 130 gram gegroeid in zes dagen. (vorige week 3510 gram en gister 3640 gram) Dus ze krijgt genoeg binnen gelukkig.
En vannacht was zo raar; ze heeft om 22.30 uur laatst keer bv gehad en toen ik weer wakker werd was het 5.30 uur. Dus bijna al een hele nacht doorgeslapen. Dat is toch niet echt goed voor hele jonge babies? Of maakt dat niets uit?
pi_78052810
Esmee had gisteren ook een spuug en diarree-dagje Waarschijnlijk een virus. Vandaag tot nu toe niet *klopt af op ongelakt hout*

Amaranta als je twijfelt er is ook een reflux-topic: Reflux / Verborgen reflux
Misschien staat daar meer info?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:45:06 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78052878
flower, met haar gewicht (7 pond) mag ze 7 uur zonder voeding, dus dat wat precies de limit voor haar. heeft ze goed uitgekiend en heb jij even een goede nacht gehad. altijd fijn
pi_78052923
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:41 schreef flowerbox het volgende:
Freecell wat een plaatje van een zoon! Mooi dat ruggetje zo.

Hier gaat het eigenlijk heel goed de laatste dagen. Ik heb op eigen intuïtie de bv wat aangepast en nu spuugt ze niet meer van die grote hoeveelheden. Af en toe mondjes maat maar verder is het te doen. Gisteren is ze wel weer even gewogen want CB maakte zich beetje zorgen maar ze was 130 gram gegroeid in zes dagen. (vorige week 3510 gram en gister 3640 gram) Dus ze krijgt genoeg binnen gelukkig.
En vannacht was zo raar; ze heeft om 22.30 uur laatst keer bv gehad en toen ik weer wakker werd was het 5.30 uur. Dus bijna al een hele nacht doorgeslapen. Dat is toch niet echt goed voor hele jonge babies? Of maakt dat niets uit?
Volgens het principe van een uur met 500gram mag ze 7u slapen..

Wat heb je veranderd aan de bv nu dan? En ging het met het speentje? Fijn dat ze niet meer zo spuugt!
Lotte!
Noah!
pi_78053087
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:45 schreef DaviniaHR het volgende:
flower, met haar gewicht (7 pond) mag ze 7 uur zonder voeding, dus dat wat precies de limit voor haar. heeft ze goed uitgekiend en heb jij even een goede nacht gehad. altijd fijn
Ja, het was echt heerlijk om voor het eerst sinds tijden weer eens zoveel uren achter elkaar door te slapen.
En ze was niet eens super hongerig vanochtend dus dat heeft ze idd goed uitgekiend. Vandaag ook de hele dag netjes om de drie uur toe aan voeden dus er komt nu echt regelmaat in, heerlijk
pi_78053201
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:46 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wat heb je veranderd aan de bv nu dan? En ging het met het speentje? Fijn dat ze niet meer zo spuugt!
Ik geef haar nu nog maar 1 kant per keer en niet meer dan tien minuten met daarin ook weer pauzes. Dat werkt perfect. Het speentje gebruik ik idd nog wel als ze net voeding heeft gehad en toch nog behoefe aan zuigen heeft. Ze is er niet heel erg fan van maar accepteert het wel. Als ze slaapt valt hij soms uit haar mondje maar daar wordt ze niet wakker van.
pi_78053532
Jemie wat gaan jullie snel Ik heb effe globaal bijgelezen hoor, sorry als ik iemand vergeet, dat is echt niet bewust maar het is gewoon teveel

Welkom Freecell, nogmaals van harte en welkom hier! Heb nog geen foto gezien van jullie menneke, ik ga zo eens effe rondzoeken denk ik
edit: Ymme quate hem hierboven: aaah wat een lieve foto mooi he, zo'n wonderbolletje baby

Wauw Oscar, wat stoer man! Jeetje wat een acrobaat

Tan, wat een lekker spekkie die Elyas! Ik moet woensdag met Wolf weer naar CB, eens zien hoeveel ze verschillen van elkaar, volgens mij is Elyas in zowel lengte als gewicht groter dan Wolf
Wat lief dat hij al dingen vastpakt, Wolf is daar ook heel erg mee bezig momenteel, en dingen aaien en dan verbaasd voelen aan verschillende stofjes. En Wolf is ook zn handjes aan het ontdekken, maar snapt niet dat 2 vuistjes niet in zn mond passen

Wat goed van die luiers Huup Zielig dat ze toch regelmatig heel lang niet poepen kan
pi_78053744
Die foto van oscar Ook zo trots kijken als hij onder dat kleed vandaan komt
pi_78056365
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:46 schreef Linda2205 het volgende:
Ik zou niet al te veel op zulke vuistregels afgaan. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar Ivan was bij geboorte 10 pond en had volgens die richtlijn 10 uur mogen slapen. Hij moest echter vanwege zijn hoge gewicht juist veel en regelmatig drinken. Flower, er is een reden dat kleine baby's niet zo lang mogen slapen, namelijk omdat ze op een bepaald moment zelf niet meer aan kunnen geven honger te hebben (ik geloof omdat hun suikerspiegel dan te veel gedaald is, maar dat weet ik niet zeker.)

Ik heb op het borstvoedingscentrum begrepen dat borstvoedingsbaby's minstens 150 gram per week aan moeten komen (het absolute minimum is 100 gram). Die 130 gram is aan de krappe kant. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en toch m'n kleintje maar wakker maken.
pi_78056668
Florian straks krijg ik nog rammelende eierstokken!! toch nog maar eventjes niet

We zijn vanmorgen naar de kinderarts geweest ter controle van Niels' reflux. Hij moet nu twee keer per dag 5 gram Nexium gaan gebruiken. Verder was hij goed gegroeid: 6664 gram en 63 cm. De kinderarts adviseerde ons ook om met 4 maanden al met bijvoeding te beginnen omdat dat het spugen zou kunnen verminderen. Maar Niels heeft nu niet meer echt last van het spugen nu het niet meer zo zuur is, het is vooral een wasprobleem geworden. Dus ik heb eigenlijk zoiets van we beginnen met hapjes wanneer hij eraan toe is. En het is ook wel fijn dat hij dan met Rapley kan beginnen ipv dat wij het in zijn mond moeten stoppen omdat hij er eigenlijk nog niet aantoe is. Hij toont namelijk nog absoluut geen interesse in eten.
pi_78056795
pfff wat zijn jullie snel gegaan. Onze modem was sinds donderdag stuk . Vrijdag Vodafone gebeld en dat zou 5 tot 10 wekrdagen duren voor een nieuwe. Gelukkig kwamen ze hem vandaag al brengen. Ook hierdoor merk ik echt dat ik er weer aan toe ben om te gaan werken. Een paar dagen zonder internet en ik verveel me verschrikkelijk. Ik heb net het kdv gebeld om te vragen of Thomas een week eerder mag komen. Dan kost het mij minder vakantiedagen en dan heb ik er meer over dadelijk voor de verbouwing/verhuizing. Ik hoor het vanavond.

Het gaat hier allemaal erg goed. Thomas is gewend aan zijn nieuwe voeding (omneo), maar gatverdamme, wat stinkt die ontlasting . Het lijkt nu wat beter te gaan met zijn darmpjes, minder windjes en minder moeite met de ontlasting => blije baby => blije mama (behalve tijdens het verschonen van een poepluier ).

hebben jullie baby's ook last van het droge weer? Thomas heeft allemaal droge schilferige plekjes op zijn hoof, ik smeer het maar in met olie. Ik hoop dat het geen eczeem wordt.

Sorbo, wij hebben donderdag een echo voor de heupen van Thomas, en ik ben er ook bang voor. Hij krijgt de echo standaard omdat hij in een stuit lag. blijkbaar hebben ze dan meer kans op een heupdysplasie. Maar hij heeft door een afwijking van mijn baarmoeder al sinds het begin in stuit gelegen en ik ben er dus bang voor... Bovendien had ik zelf ook een heupdysplasie vroeger en dus een spreidbroek en ik heb er niks aan overgehouden Nouja, ik doe wel eens gek

Keshet, het gaat echt heel goed met je meisje! En ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt om haar daar achter te laten.

Verder heb ik het geheugen van een zeef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')