abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78047370
Freecel gefeliciteerd met je mooie man en ik zou hem ook niet ruilen hoor. Je eigen kindje is toch het altijd het allerleukst en liefst (zelfs als je 's ochtends vroeg wakker maken om te eten )
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:12:50 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78047397
martine wat een gedoe zeg voor jou

freecell wat een mooie foto!!! Zo heb ik er ook veel van Alexa, die wilde altijd zo liggen, ook bij ons. Ze werd uiteindelijk ook een buikslapertje
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78047553
martine, max. is een liter.
lars drinkt 3x 180/6 en 2x 210/7
sochtends heeft hij nooit echt honger, en laat hij vaak 70cc staan.
hij krijgt om 15 uur 210cc en om 23.00 ook.

je zou ook rijstebloem door de laatste fles kunnen doen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:42:13 #279
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78047932
Freecell, wat een plaatje!! Nog gefeliciteerd Helemaal vergeten.

@Martine, ik heb niet zoveel ervaring met fles, alleen de oudste kreeg dat, maar ik deed inderdaad een beetje rijstebloem door de fles, op aanraden van het CB, en gaf als laatste fles nutrilon forte. Weet niet of dat nog bestaat onder die naam (is al ruim dertien jaar geleden ). Daarmee kwam ze de nacht goed door. Daarmee wil ik je niet aan het experimenteren zetten hoor, maar dat is alleen mijn ervaring met hongerige kindjes
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:46:24 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78048015
Martine, je zou evt. kunnen proberen hoe het gaat als je Jamie voeding voor hongerige kindjes geeft?
Oscar hield het daar wat langer op uit.
En wij hebben hem idd op een gegeven moment in de laatste fles wat rijstebloem gegeven (dan met een 1-2-3 speen, anders lukt het niet om te drinken. ) Dat mag vanaf 4 maanden.
Helpt niet voor overdag, maar mss toch wel voor de nacht.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:09:54 #281
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78048531
ben dr ook weer voor de 2e keer vanmorgen

@Freecell; klinkt heerlijk zoals julle nieuwe aanwinst het doet! en handig zo'n co-sleeper lijkt me!

@Lijnloos: jeuj voor Minke! van 23-7 is wel heeeel keurig!

een dikke knuffel voor Amaranta en het veelvuldige verschoondrama..

@martine; dat is ook even erg vervelend als je gewend bent om door te slapen... Ik hoop dat je uit de voeten kan me hierboven genoemde tips en Jamie snel weer doorslaapt snachts..

en mag ik ook een voorzichtig jompeltje? Evie heeft ook eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen.. wel iets korter dan Minke; maar toch: van 0:00 tot 7:15 uur! en dat was toch alweer 1,5 week geleden...
en net heb ik ook nog even kunnen slapen van 8 tot 9:30 uur.. lekker hoor...

straks komt óma' langs (mijn moeder dus).. gezellig lekker knus doen met Evie.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78048753
Dames bedankt voor de tips, ik ga maar eens testen met de rijstebloem in de avondfles. En vrijdag overleggen op het CB. Nu maar hopen dat hij langer gaat slapen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:21:52 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78048812
isabeau mss een spreidbroekje? dat lijkt me ook niet fijn. maar zoals de anderen hier zeggen, schijnen kinders er zich heel makkelijk overheen te kunnen zetten. hopelijk ishet niet nodig iig!

karin, wat zei de ha eigenlijk over je klachten? heb je een lage bloeddruk of moet je laten prikken op ijzer oid?

free! hij lijkt een beetje op leander, of niet? hetzelfde neusje
heb je erg last van naweeen of blijven je die bespaard?
vindt leander er al iets van dat de baby er is?

keshet, is je productie voldoende om teigetje volledig bv te kunnen geven?
(mss moet je wel een andere werktitel zoeken, want er is maar 1 teigetje, en das eli. die loopt de hele dag rond en gilt "haallllloooo, ik ben teigetje " we hebben winnie the pooh een paar keer per week opstaan hier )

na 5 wk noemt eli aviva bij haar naam, ipv baby. alleen spreekt hij het verkeerd uit AAviva ipv aVIva. ach, is ook schattig zo

ben ff een paar dagen niet in dit topic geweest, want ik had een knetterende borstontsteking icm vasospasmes, welke mss de oorzaak zijn van de recidiverende bo's. en een bo + vasospasme = pijn die erger is dan de piekpijn bij bevallen. (ik was op een gegeven moment bijna in staat om manlief 1-1-2 te laten bellen voor een ambulance ) die op komt zetten na iedere voeding, en tussen voedingen door als ik het opeens een beetje koud krijg tel uit je winst nu is bo voorbij, en worden de vasospasmes minder pijnlijk, en heb vitamine B gehaald, hopen dat het helpt...

nu heb ik dus een medische reden om te vinden dat het warm moet worden.

ander nadeel van de bo is de ab. dat wordt uitgescheiden via de lichaamsvloeistoffen, dus met 40oC zwetend, betekent dus stinken, stinken, stinken. en het komt ook in mijn melk, dus aviva ruikt ook zeer appetijtelijk om maar niet te beginnen over haar plasluiers nog 5 pillen, en dan is het klaar.

en stiemie komt morgen op kraamvisite, maar ze is gewaarschuwd

verder gaat het heel goed hier. aviva is heel lief, krijg gelukkig geen krampen of plakpoep van de ab, dus dat is heel fijn!
ze lacht ook steeds meer, haar oogjes kleuren steeds wat groener en ze slaapt heel erg goed s nachts. om 4 uur moet er ff een speen in, en om half 6 weer, maar verder is het helemaal prima!
we leggen haar trouwens nogniet op haar buik. slaapt ze teveel voor het is voeden, even kletsen en babbelen, mss ff in de box, en dan is het alweer slaaptijd!
naja, vandaag is het regeltijd om productie weer op orde te krijgen, maar dat terzijde
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78049087
Goed zeg davinia, dat je meisje het zo goed doet!
Maar wat naar voor jou allemaal....tjonge!
Beterschap!

Ik heb een afspraak voor morgen voor bloeddruk meten.
Vandaag thuis gebleven, ik voel me zo naar, opgejaagd, zenuwachtig...
Dit is niet goed geloof ik.
Kids zijn bij oma, ik lig nog in bed en heb ook nergens puf voor.
Vraag me af of ik de HA moet bellen, of dat ik wel tot morgen kan wachten.

Met Lars gaat het gelukkig prima, heeft ook lekker geslapen vannacht.
We horen hem weleens een geluidje maken snachts, maar dan slaapt hij zo weer verder.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78049443
amaranta, wat ontzettend vervelend zeg, dat spugen. Ik heb nog niet teruggelezen maar hoe kan dat nou?

En Davinia, Jeetje mina zeg. Ik had geen idee dat een borstontsteking (en vasospasmes? even opzoeken) zo heftig kon zijn. Godzijdank gaat het nu weer wat beter.
Wel fijn dat het goed gaat met Aviva natuurlijk
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:59:44 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78049725
Ik weet het niet Lily, misschien is hij wel grieperig ofzo? Vrees ook voor Reflux.
Ik ga zoeven het CB bellen als mijn vader hier is en ik hem even 'uit handen kan geven'.
pi_78050885
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:39 schreef freecell het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die staat ook in het fototopic
Hier smelt je toch helemaal bij weg.
Wat een lieverd.
pi_78051294
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef amaranta het volgende:
Ik weet het niet Lily, misschien is hij wel grieperig ofzo? Vrees ook voor Reflux.
Ik ga zoeven het CB bellen als mijn vader hier is en ik hem even 'uit handen kan geven'.
Heeft hij er zelf last van, denk je? Is hij verder ziekig?
Reflux komt natuurlijk ook best vaak voor bij babies...

bweh..sterkte
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:59:49 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78051503
Jeetje zeg Davinia, wat een ellende, had er nog nooit van gehoord, vasospasme... Gelukkig doet Aviva het goed

En Amaranta, sterkte met het spugen Er heerst idd ook weer van alles, vorige week Jessai spugen, vannacht Junah.. ellende allemaal.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:07:22 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78051699
amaranta, hij poept toch ook veel meer nu? mss is het wel een normaal poep en kotsvirus? bij reflux hebben ze echt continue ook ppijn en willen ze niet echt drinken, dat is toch niet zo bij fabian? maar ik snap je angst, hoor!

karin ,heb je dan nu eeen dagje voor jezelf? is mss ook wel ff fijn. succes morgen bij de ha!
pi_78052779
Freecell wat een plaatje van een zoon! Mooi dat ruggetje zo.

Hier gaat het eigenlijk heel goed de laatste dagen. Ik heb op eigen intuïtie de bv wat aangepast en nu spuugt ze niet meer van die grote hoeveelheden. Af en toe mondjes maat maar verder is het te doen. Gisteren is ze wel weer even gewogen want CB maakte zich beetje zorgen maar ze was 130 gram gegroeid in zes dagen. (vorige week 3510 gram en gister 3640 gram) Dus ze krijgt genoeg binnen gelukkig.
En vannacht was zo raar; ze heeft om 22.30 uur laatst keer bv gehad en toen ik weer wakker werd was het 5.30 uur. Dus bijna al een hele nacht doorgeslapen. Dat is toch niet echt goed voor hele jonge babies? Of maakt dat niets uit?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_78052810
Esmee had gisteren ook een spuug en diarree-dagje Waarschijnlijk een virus. Vandaag tot nu toe niet *klopt af op ongelakt hout*

Amaranta als je twijfelt er is ook een reflux-topic: Reflux / Verborgen reflux
Misschien staat daar meer info?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:45:06 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78052878
flower, met haar gewicht (7 pond) mag ze 7 uur zonder voeding, dus dat wat precies de limit voor haar. heeft ze goed uitgekiend en heb jij even een goede nacht gehad. altijd fijn
pi_78052923
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:41 schreef flowerbox het volgende:
Freecell wat een plaatje van een zoon! Mooi dat ruggetje zo.

Hier gaat het eigenlijk heel goed de laatste dagen. Ik heb op eigen intuïtie de bv wat aangepast en nu spuugt ze niet meer van die grote hoeveelheden. Af en toe mondjes maat maar verder is het te doen. Gisteren is ze wel weer even gewogen want CB maakte zich beetje zorgen maar ze was 130 gram gegroeid in zes dagen. (vorige week 3510 gram en gister 3640 gram) Dus ze krijgt genoeg binnen gelukkig.
En vannacht was zo raar; ze heeft om 22.30 uur laatst keer bv gehad en toen ik weer wakker werd was het 5.30 uur. Dus bijna al een hele nacht doorgeslapen. Dat is toch niet echt goed voor hele jonge babies? Of maakt dat niets uit?
Volgens het principe van een uur met 500gram mag ze 7u slapen..

Wat heb je veranderd aan de bv nu dan? En ging het met het speentje? Fijn dat ze niet meer zo spuugt!
Lotte!
Noah!
pi_78053087
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:45 schreef DaviniaHR het volgende:
flower, met haar gewicht (7 pond) mag ze 7 uur zonder voeding, dus dat wat precies de limit voor haar. heeft ze goed uitgekiend en heb jij even een goede nacht gehad. altijd fijn
Ja, het was echt heerlijk om voor het eerst sinds tijden weer eens zoveel uren achter elkaar door te slapen.
En ze was niet eens super hongerig vanochtend dus dat heeft ze idd goed uitgekiend. Vandaag ook de hele dag netjes om de drie uur toe aan voeden dus er komt nu echt regelmaat in, heerlijk
pi_78053201
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:46 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wat heb je veranderd aan de bv nu dan? En ging het met het speentje? Fijn dat ze niet meer zo spuugt!
Ik geef haar nu nog maar 1 kant per keer en niet meer dan tien minuten met daarin ook weer pauzes. Dat werkt perfect. Het speentje gebruik ik idd nog wel als ze net voeding heeft gehad en toch nog behoefe aan zuigen heeft. Ze is er niet heel erg fan van maar accepteert het wel. Als ze slaapt valt hij soms uit haar mondje maar daar wordt ze niet wakker van.
pi_78053532
Jemie wat gaan jullie snel Ik heb effe globaal bijgelezen hoor, sorry als ik iemand vergeet, dat is echt niet bewust maar het is gewoon teveel

Welkom Freecell, nogmaals van harte en welkom hier! Heb nog geen foto gezien van jullie menneke, ik ga zo eens effe rondzoeken denk ik
edit: Ymme quate hem hierboven: aaah wat een lieve foto mooi he, zo'n wonderbolletje baby

Wauw Oscar, wat stoer man! Jeetje wat een acrobaat

Tan, wat een lekker spekkie die Elyas! Ik moet woensdag met Wolf weer naar CB, eens zien hoeveel ze verschillen van elkaar, volgens mij is Elyas in zowel lengte als gewicht groter dan Wolf
Wat lief dat hij al dingen vastpakt, Wolf is daar ook heel erg mee bezig momenteel, en dingen aaien en dan verbaasd voelen aan verschillende stofjes. En Wolf is ook zn handjes aan het ontdekken, maar snapt niet dat 2 vuistjes niet in zn mond passen

Wat goed van die luiers Huup Zielig dat ze toch regelmatig heel lang niet poepen kan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78053744
Die foto van oscar Ook zo trots kijken als hij onder dat kleed vandaan komt
pi_78056365
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:46 schreef Linda2205 het volgende:
Ik zou niet al te veel op zulke vuistregels afgaan. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar Ivan was bij geboorte 10 pond en had volgens die richtlijn 10 uur mogen slapen. Hij moest echter vanwege zijn hoge gewicht juist veel en regelmatig drinken. Flower, er is een reden dat kleine baby's niet zo lang mogen slapen, namelijk omdat ze op een bepaald moment zelf niet meer aan kunnen geven honger te hebben (ik geloof omdat hun suikerspiegel dan te veel gedaald is, maar dat weet ik niet zeker.)

Ik heb op het borstvoedingscentrum begrepen dat borstvoedingsbaby's minstens 150 gram per week aan moeten komen (het absolute minimum is 100 gram). Die 130 gram is aan de krappe kant. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en toch m'n kleintje maar wakker maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78056668
Florian straks krijg ik nog rammelende eierstokken!! toch nog maar eventjes niet

We zijn vanmorgen naar de kinderarts geweest ter controle van Niels' reflux. Hij moet nu twee keer per dag 5 gram Nexium gaan gebruiken. Verder was hij goed gegroeid: 6664 gram en 63 cm. De kinderarts adviseerde ons ook om met 4 maanden al met bijvoeding te beginnen omdat dat het spugen zou kunnen verminderen. Maar Niels heeft nu niet meer echt last van het spugen nu het niet meer zo zuur is, het is vooral een wasprobleem geworden. Dus ik heb eigenlijk zoiets van we beginnen met hapjes wanneer hij eraan toe is. En het is ook wel fijn dat hij dan met Rapley kan beginnen ipv dat wij het in zijn mond moeten stoppen omdat hij er eigenlijk nog niet aantoe is. Hij toont namelijk nog absoluut geen interesse in eten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')