De media steeds meer beheerst door grote bedrijven? Kun je dat ook onderbouwen met cijfers? Net iets meer dan 20 jaar geleden was alleen publieke tv toegestaan en mochten bedrijven niet eens een Nederlandse tv-zender beginnenquote:Op maandag 1 februari 2010 11:42 schreef Zeug het volgende:
Ook wordt de media steeds meer beheerst door grote bedrijven, en die bedrijven bepalen wat er wordt laten zien op tv en in de kranten.
Welk Netwerk-fragment was dat? Kan me daar niks van herinneren.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:47 schreef De_Logica het volgende: Daarnaast ziet iedereen ook wel dat de media beheerst wordt door diezelfde groep, daar was het Netwerk-fragmentje een mooi voorbeeld van toen iemand Wilders begon te verdedigen en ineens niet meer verder mocht praten.
Ik zie alleen dit stukje:quote:Op maandag 1 februari 2010 11:57 schreef Koewam het volgende:
[..]
Welk Netwerk-fragment was dat? Kan me daar niks van herinneren.
wat een fantasie heb je.....quote:Op maandag 1 februari 2010 11:55 schreef Picchia het volgende:
Die mensen die fel tegen de vrijheid van meningsuiting zijn hoor je tegenwoordig steeds minder. En dat hebben we voor een groot deel ook wel aan Wilders te danken.
asjeblieft ... geloof je nu zelf in je eigen leugentjes ?quote:Op maandag 1 februari 2010 11:47 schreef De_Logica het volgende:
Het is een publiek geheim dat we niet in een vrij land leven. Democratie bestaat niet meer,
Geloof jij in je eigen leugens? Geef eens een bron over waar Wilders heeft gezegd dat ze geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben?quote:Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat een fantasie heb je.....
er waren 5 tot 10 jaar terug geen mensen in Nederland die fel tegen de vrijheid van meningsuiting waren en als er wel een paar enkelingen waren dan hielden zij hun mond.
er valt dus niks aan Wilders te danken... geen credits voor je haatzaaiende held deze keer
die overigens kampioen is in het aangeven van onwelvallige meningen bij de politie, en ooit riep dat de koran verboden moet worden en in het algemeen vind hij dat islamieten geen bestaansrecht hebben in Nederland en dus geen recht op menngsuiting in Nederland..... best wel een grote bedreiging voor de vrije meningsuiting die hr Wilders..
[..]
asjeblieft ... geloof je nu zelf in je eigen leugentjes ?
meerdere keren verklaart Wilders dat islamieten niet in Nederland horen en niet in de Nederlandse cultuur passen,quote:Op maandag 1 februari 2010 12:21 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Geloof jij in je eigen leugens? Geef eens een bron over waar Wilders heeft gezegd dat ze geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben?
Dus omdat jij iets in zijn woorden denkt te horen moet ik het maar van je aannemen? Ga eens serieus naar hem luisteren ipv anderen napraten.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
meerdere keren verklaart Wilders dat islamieten niet in Nederland horen en niet in de Nederlandse cultuur passen,
aldus.... ontkent hij het bestaansrecht van islamieten in Nederland en impliciet ontkent hij dus het recht op meningsuiting...
hij zegt dat niet hardop....maar het zit verpakt in de stellingname: "ze motteuh oprottuuhhh"
je gaat toch niet zeuren dat ik bronnen moet geven dat hij het bestaansrecht van islamieten niet erkent ?
Sinds er allerlei volledig irrationele privacywetten gemaakt worden die er ook nog eens doorheen komen, als het volk echt nog iets te zeggen had, had dit er nooit gekomen. En als je denkt dat er alleen iets kan veranderen na een grote staatsgreep gaat er nog iets mis, er zijn wel meer manieren.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
maar leg jij eens uit sinds wanneer Nederland geen democratie meer is ????
heb ik een staatsgreep gemist?
Die haatzaaier is al te veel aan het woord...quote:Op maandag 1 februari 2010 12:29 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Dus omdat jij iets in zijn woorden denkt te horen moet ik het maar van je aannemen? Ga eens serieus naar hem luisteren ipv anderen napraten.
ja doeiiiii.... je zit een politiekcorrect masker op te houden...natuurlijk wilt hij dat ze oprotteuhhh, natuurlijk ben je het er mee eens....quote:En ja, ik ga wel zeuren om een bron, al geef je een filmpje en vertel je erbij welke woorden hij specifiek gebruikt om de Islamieten legaal als een gehele groep buitenspel te zetten. Want nu ben je dingen in zijn mond aan het leggen die hij nooit gezegd en nooit bedoeld heeft.
je zeurt, overdrijft, fantaseert...quote:Op maandag 1 februari 2010 12:31 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Sinds er allerlei volledig irrationele privacywetten gemaakt worden die er ook nog eens doorheen komen, als het volk echt nog iets te zeggen had, had dit er nooit gekomen. En als je denkt dat er alleen iets kan veranderen na een grote staatsgreep gaat er nog iets mis, er zijn wel meer manieren.
.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die haatzaaier is al te veel aan het woord...
Maar wel onbetrouwbaar van jou dat je nu ontkent dat hij islamieten wegwenst.
Kom er gewoon eerlijk voor uit.. De schijn van politiekcorrectheid ophouden is nog walgelijker
[..]
ja doeiiiii.... je zit een politiekcorrect masker op te houden...natuurlijk wilt hij dat ze oprotteuhhh, natuurlijk ben je het er mee eens....
maar .... hoe zat met die opheffing van de democratie in Nederland...?
wanneer is dat gebeurd ?
waarover gesproken ?quote:Op maandag 1 februari 2010 12:39 schreef De_Logica het volgende:
Als er iemand jarenlang de schijn van politiek correctheid heeft opgehouden, dan is het wel het CDA de PvdA. Van hen mocht er jarenlang niet over gesproken worden,
welke groep is ongelijk behandeld ? die groep die politiekcorrect de schijn van fatsoenlijk burgerschap ophoudt ?quote:dįt is de reden dat Wilders nu zo groot word. Als ze die groep vroeger zoals elk andere groep hadden behandeld hadden we nu niks over Wilders gehoord.
Pimquote:Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef DrDentz het volgende:
Omdat ik godverredomme een mening heb!
Is er iets mis met die wens? Je mag toch wensen wat je wilt!!quote:Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wel onbetrouwbaar van jou dat je nu ontkent dat hij islamieten wegwenst.
Ja, meestal van noordafrikaanse origine.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Ten tweede lopen er gekken in NL rond die helaas geweld gebruiken tegen mensen.
Mohammed B. is geboren in Amsterdamquote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, meestal van noordafrikaanse origine.
Er staat al in de wet dat je criminelen die geen Nederlander zijn, tot ongewenst vreemdeling kan verklaren en dan kan uitzetten.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Is er iets mis met die wens? Je mag toch wensen wat je wilt!!
Uitzetten wil hij echter hooguit criminele allochtonen. Daar rept hij met geen woord over islamieten.
Wat dacht je van het zogenaamde assimilatie-contract en loyaliteitsverklaring, waarbij een verbod op een bepaalde manier van denken bovenaan staat? Lees je eens in.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:21 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Geloof jij in je eigen leugens? Geef eens een bron over waar Wilders heeft gezegd dat ze geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben?
Nee, meestal niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, meestal van noordafrikaanse origine.
Mohammed Bouyeri mag dan geboren zijn in Amsterdam, hij is toch van Marokkaanse afkomst.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mohammed B. is geboren in Amsterdam
Wat kun jij lekker draaien, hč?quote:Op maandag 1 februari 2010 14:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er staat al in de wet dat je criminelen die geen Nederlander zijn, tot ongewenst vreemdeling kan verklaren en dan kan uitzetten.
Wat voor een wets artikel zou je hier nog verder aan moeten wijden ?
Ik kan heel goed draaien. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat je iemand met de Nederlandse nationalteit niet kan uitzetten ? Waar wil je ze naar uitzetten ? En voor wie zou dat gelden ?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat kun jij lekker draaien, hč?
Weer heb ik het niet over criminelen die geen Nederlander zijn, maar over allochtone criminelen. En die kunnen best (ook) Nederlander zijn. En op dit moment is er nog geen wet die het mogelijk maakt om die figuren uit te zetten.
Dan nog klopte het niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Mohammed Bouyeri mag dan geboren zijn in Amsterdam, hij is toch van Marokkaanse afkomst.
En ik had het over afkomst, dus.
Dat kan nu inderdaad niet. Maar er zou een wet kunnen komen dat iemand met 2 nationaliteiten, bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijt kan raken. Dan heeft ie er nog een en kan hij hier wonen met verblijfsvergunning. En wat doen we met criminele burgers met een verblijfsvergunning?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik kan heel goed draaien. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat je iemand met de Nederlandse nationalteit niet kan uitzetten ? Waar wil je ze naar uitzetten ? En voor wie zou dat gelden ?
Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.quote:
volgens mij in het hele "vrije" westenquote:Op maandag 1 februari 2010 15:19 schreef __Saviour__ het volgende:
In zowat heel Europa is de vrijheid van meningsuiting ernstig in gevaar.
En hoeveel generaties wou je dat 'de Marokkanen' na blijven dragen? 1, 5, 10, 100?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Mohammed Bouyeri mag dan geboren zijn in Amsterdam, hij is toch van Marokkaanse afkomst.
En ik had het over afkomst, dus.
Er wordt wel steeds vaker gedreigd met censuur op internetquote:Op maandag 1 februari 2010 19:25 schreef sigme het volgende:
Belangrijkste 'vrijheid van meningsuiting' is dat er geen censuur vooraf wordt opgelegd door de overheid. Indien iemand iets beweert wat de machthebbers onwelgevallig is, heeft de machthebber niet het recht publicatie van die mening te verbieden.
Die vrijheid wordt niet bedreigd.
Ok, Cohen heeft een lelijk akkefietje op z'n naam staan.
Maar hoe vaak gebeurt dat ook daadwerkelijk door de overheid?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Er wordt wel steeds vaker gedreigd met censuur op internet
Als ik een "klap op de voorhoofd-smilie" had, dan had ik hem hier nu gebruikt.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.
Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar hoe vaak gebeurt dat ook daadwerkelijk door de overheid?
Ahaquote:Op maandag 1 februari 2010 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
Censuur vooraf door de overheid? Kom ik niet tegen.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Er wordt wel steeds vaker gedreigd met censuur op internet
Maar dat vind ik minder bedreigend dan vanuit de overheid. Er zijn fora waar je alles kan zeggen, en er zijn fora waar je je aan een bepaalde etiquette moet houden (zoals hier), daar is niks mis mee. Als mensen het er niet mee eens zijn, hebben ze de vrijheid naar een beter geschikte plek te gaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha
Volgens mij is er veel vaker sprake van zelfscensuur door bijvoorbeeld kranten en internetfora
Dat voorstel heb ik gemist (ik volg het nieuws niet erg trouw).quote:Op maandag 1 februari 2010 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
ow ja, ik was even vergeten waar jij je informatie vandaan haalt. Je laat je niet hinderen door enige vorm van kennis ofwel?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.
quote:Op maandag 1 februari 2010 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik een "klap op de voorhoofd-smilie" had, dan had ik hem hier nu gebruikt.
Net zolang als ze zichzelf meer Marokkaan voelen dan Nederlander.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
En hoeveel generaties wou je dat 'de Marokkanen' na blijven dragen? 1, 5, 10, 100?
En doet Mohammed B dat?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 07:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Net zolang als ze zichzelf meer Marokkaan voelen dan Nederlander.
En hoe gaan we daar achterkomen? 1-voor-1 vragen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 07:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoef je niet te vragen, alleen te luisteren. Als het ze goed uitkomt zijn ze Nederlander maar als ze ruzie hebben zijn ze maar al te gauw Marokkaan en zijn wij de 'kankerkaaskoppen'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:43 schreef trekhengel het volgende:
[..]
En hoe gaan we daar achterkomen? 1-voor-1 vragen?
Moet je kijken wat voor reacties Geert Wilders krijgt naar aanleiding van zijn commentaar op de islam!!!quote:Op maandag 1 februari 2010 19:57 schreef Dagonet het volgende:
Als ik zo kijk wat voor reacties Peter R de Vries kreeg naar aanleiding van zijn commentaar op Wilders dan ja, dan zou je dat wel kunnen zeggen ja.
Door mensen die zich voorstaan op het heilige van de vrijheid van meningsuiting? Dat alles gezegd moet mogen kunnen worden? (wat trouwens nooit zo is geweest in dit land dus waar ze dat vandaan halen mag joost weten)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor reacties Geert Wilders krijgt naar aanleiding van zijn commentaar op de islam!!!
Waarom?quote:Niets moet heilig zijn.
Omdat er grenzen zijn aan wat je straffeloos mag zeggen in dit land, en terecht.quote:Waarom zou ene Geert Wilders dat dan niet mogen zeggen?
Kan je beter jezelf met een voorhamer op je harses slaan; minimaal 75% van de behandelde zaken betreffen verdachten met bruintint in hun huidskleur, of is dat nu ook weer een complot van de rechtse mediaquote:Op maandag 1 februari 2010 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik een "klap op de voorhoofd-smilie" had, dan had ik hem hier nu gebruikt.
En jij hebt een hoog IQ? Ik geloof er geen zak van. Onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor reacties Geert Wilders krijgt naar aanleiding van zijn commentaar op de islam!!!
Als je ergens commentaar op hebt, krijg je reacties, logisch. Maar je moet wel commentaar mogen hebben. Over alles. Niets moet heilig zijn. Als ik de islam een kutreligie vind, dan moet ik dat mogen zeggen. Als ik vind dat de koran, net als Mein Kampf, verboden zou moeten worden, dan moet ik dat mogen zeggen.
Waarom zou ene Geert Wilders dat dan niet mogen zeggen?
Damn, want ben jij een triest stukje mens zeg. Dus jij zou je ook Deen voelen als je naar Denemarken zou verhuizen? ( Ik noem maar wat).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 07:11 schreef Gia het volgende:
[..]
*proest.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:28 schreef scanman1 het volgende:
Zeker weten! Want iedereen die iets op Geert Wilders en de PVV heeft aan te merken wordt aangepakt alsof het criminelen zijn. Dus ja, de vrijheid van meningsuiting loopt wel degelijk gevaar in dit land.
Je hoeft alleen maar te kijken wat er gbeurt met mensen die zich uitspreken tegen Wilders. Peter R de Vries bijvoorbeeld. Het is ongelooflijk hoe Wilders de vrijheid van meningsuiting kan prediken, maar zodra mensen hem 'beledigen' of 'bedreigen' dan opeens mag het niet meer.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:05 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
*proest.![]()
![]()
![]()
Noem mij eens 1 rechtszaak die loopt tegen een anti-Wilders reaguurdert. Ja, ze worden keihard afgezeken op een groot deel van het net, en dat moet kunnen ook al gaat soms wel erg ver. Maar juridisch vervolgd worden, neuhhhh.... nu staat je conspiracy-mode weer eens in de overdrive.
Ja, die heeft een met hatemail volgespamde inbox gekregen. Nou, boeiend zegquote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:09 schreef scanman1 het volgende:
Je hoeft alleen maar te kijken wat er gbeurt met mensen die zich uitspreken tegen Wilders. Peter R de Vries bijvoorbeeld.
Ik ga er tot zover in mee dat Wilders idd best wel hypocriet is door niet consequent op de religie zelf maar ook diens aanhangers te kankeren. Maar aan de andere kant krijgen het gristendom en gristenen net zo makkelijk een veeg uit de pan. Toch zijn de reacties daarop lang niet zo heftig te noemen als wanneer de islam ter sprake komt. Zie je hier de twee maten waarmee gemeten wordt?quote:Het is ongelooflijk hoe Wilders de vrijheid van meningsuiting kan prediken, maar zodra mensen hem 'beledigen' of 'bedreigen' dan opeens mag het niet meer. Stelletje trieste wezens die denken dat de vrijheid van meningsuiting alleen voor xenofoben als Wilders geldt.
Maar dan doen ze wel zodra ze mensen die niet de PVV a prioi verketteren neer willen zetten als domme (kast)nazi's, en dat stuit velen tegen de borst.quote:Wilders roept dat de Moslims gevaarlijk zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op omdat hij niet alle moslims kent en niet over 1 kam kan scheren. Mensen die roepen dat Wilder sene gevraarlijk stuk tuig is, hebben het volste recht om dat te roepen. Ze generalisere namelijk niet, maaqr beoordelen 1 figuur op zijn haatdragende uitlatingen.
Nee, jij snapt(e) er geen kont van; jij bleef maar blaten over de intelligentie van de GL-stemmer en de domheid van de PVV-stemmer terwijl 90% van hun vermeende electoraat bij de andere partijen te vinden was, wat een claim als "slimme resp. domme mensen stemmen A resp. B" weinig waardevol maakt.quote:Oh, en diesmileys die je gebruikt hebt staan nu opeens wel heel erg dom. Vind je ook niet? Net zoals je enorm bent afgegaan in het topic met die stats die je ongelooflijk verkeerd opvatte
Nee, hij is ook geen politicus. Een politicus die zich verlaagt tot het over 1 kam scheren van een enorme grote groep mensen moet gestopt worden. De Vries heeft dat voor de verandering eens goed gezien en hopelijk de rest van dit land ook. Een politicus mag niet generaliseren en dat is nou juist wat Wilders constant doet.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:34 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Ja, die heeft een met hatemail volgespamde inbox gekregen. Nou, boeiend zeg... Maar nog steeds wordt je dan niet als een crimineel behandeld hoor
.
[..]
Ik ga er tot zover in mee dat Wilders idd best wel hypocriet is door niet consequent op de religie zelf maar ook diens aanhangers te kankeren. Maar aan de andere kant krijgen het gristendom en gristenen net zo makkelijk een veeg uit de pan. Toch zijn de reacties daarop lang niet zo heftig te noemen als wanneer de islam ter sprake komt. Zie je hier de twee maten waarmee gemeten wordt?
[..]
Maar dan doen ze wel zodra ze mensen die niet de PVV a prioi verketteren neer willen zetten als domme (kast)nazi's, en dat stuit velen tegen de borst.
[..]
Nee, jij snapt(e) er geen kont van; jij bleef maar blaten over de intelligentie van de GL-stemmer en de domheid van de PVV-stemmer terwijl 90% van hun vermeende electoraat bij de andere partijen te vinden was, wat een claim als "slimme resp. domme mensen stemmen A resp. B" weinig waardevol maakt.
Je hebt dus echt de uitleg van de vele anderen in dat topic die je probeerden uit te leggen dat je verkeerd denkt niet begrepen. Je snapt de term 'in verhouding' blijkbaar ook niet, Geeft verder niets. Ik bedoel: stats lezen is vrij lastig, dus dat niet iedereen dat kan is geen schande. Maar dat je probeert mensen die de stats wel begrijpen als dom neer te zetten haalt je nog verder onderuit dan je voor mogelijk had gehouden. Lees anders de laatste reacties in dat topic nog eensquote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:34 schreef ErictheSwift het volgende:
Nee, jij snapt(e) er geen kont van; jij bleef maar blaten over de intelligentie van de GL-stemmer en de domheid van de PVV-stemmer terwijl 90% van hun vermeende electoraat bij de andere partijen te vinden was, wat een claim als "slimme resp. domme mensen stemmen A resp. B" weinig waardevol maakt.
Wilders verdwijnt als sneeuw voor de zon als de problemen met relmocro's/pretmoslims effectief aangepakt worden. Daar heb je je oplossing voor het probleem Wilders al.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:38 schreef scanman1 het volgende:
Nee, hij is ook geen politicus. Een politicus die zich verlaagt tot het over 1 kam scheren van een enorme grote groep mensen moet gestopt worden. De Vries heeft dat voor de verandering eens goed gezien en hopelijk de rest van dit land ook. Een politicus mag niet generaliseren en dat is nou juist wat Wilders constant doet.
Niemand die jouw punt van relatieve verdelingen van opleidingsniveau's binnen de groepen GL- en PVV-stemmers bestreed. Wij wezen je er wčl keer op keer op dat dąt deel dat op 1 van die 2 partijen stemt slechts 10% van de totale pool van mensen met dat opleidingsniveau uitmaakt, en gelijk daar achteraan de vraag "als GL idd een partij van de intellectuelen is, waarom is 90% van de hoger opgeleiden elders te vinden?" als reactie op jouw gedweep met GL.quote:En wat die stats betreft. Het liet zien dat het overgrote deel van de PVV stemmers dom is en het overgrote deel van de GL stemmer shoop opgeleid is. Niets meer en niets minder. Je kunt lullen wat je wilt, maar je hebt echt een cursus stats lezen nodig.
Je snapt het echt niet, De stats zeggen dat GL de enige partij is die in verhouding veel meer slimme mensen hebben die op hun stemmen dan domme mensen. Dat is een feit. De PVV heeft in verhouding veel meer domme mensen die op hun stemmen dan slimme mensen. Zo is het gewoon en niet anders. Ik kan er verder niets van maken, behalve dus dat de PVV het vooral van de domme mensen moet hebben en GL van de intelligente mensen. Dat is wat de stats zeggen. Niets meer en niets minder. Partijen als de PvdA hebben natuurljk meer intelligente stemmers omdat ze ook vele malen meer zetels hebben. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de GL stemmers slim is en het overgrote deel van de PVV stemmers enigszins geestelijk gehandicaptquote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:51 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Wilders verdwijnt als sneeuw voor de zon als de problemen met relmocro's/pretmoslims effectief aangepakt worden. Daar heb je je oplossing voor het probleem Wilders al.
[..]
Niemand die jouw punt van relatieve verdelingen van opleidingsniveau's binnen de groepen GL- en PVV-stemmers bestreed. Wij wezen je er wčl keer op keer op dat dąt deel dat op 1 van die 2 partijen stemt slechts 10% van de totale pool van mensen met dat opleidingsniveau uitmaakt, en gelijk daar achteraan de vraag "als GL idd een partij van de intellectuelen is, waarom is 90% van de hoger opgeleiden elders te vinden?" als reactie op jouw gedweep met GL.
Wat jammer nou dat maar 1/3 deel van de NLers Havo of hoger doetquote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:58 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet, De stats zeggen dat GL de enige partij is die in verhouding veel meer slimme mensen hebben die op hun stemmen dan domme mensen. Dat is een feit. De PVV heeft in verhouding veel meer domme mensen die op hun stemmen dan slimme mensen. Zo is het gewoon en niet anders. Ik kan er verder niets van maken, behalve dus dat de PVV het vooral van de domme mensen moet hebben en GL van de intelligente mensen. Dat is wat de stats zeggen. Niets meer en niets minder. Partijen als de PvdA hebben natuurljk meer intelligente stemmers omdat ze ook vele malen meer zetels hebben. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de GL stemmers slim is en het overgrote deel van de PVV stemmers enigszins geestelijk gehandicapt
Ik snap het prima, alleen wil jij dat niet toegeven omdat dat gezichtsverlies betekent. Voor Zith trouwens ook, want die maakte een draak van een valse vergelijking in dat draadjequote:Op zaterdag 6 februari 2010 04:58 schreef scanman1 het volgende:
Je snapt het echt niet.
Read after me: NIEMAND DIE DE RELATIEVE VERDELING VAN DE OPLEIDINGSNIVEAUS VAN DE STEMMERS OP DE PVV ENERZIJDS EN GL ANDERSZIJDS BESTREED!!!quote:De stats zeggen dat GL de enige partij is die in verhouding veel meer slimme mensen hebben die op hun stemmen dan domme mensen. Dat is een feit. De PVV heeft in verhouding veel meer domme mensen die op hun stemmen dan slimme mensen. Zo is het gewoon en niet anders. Ik kan er verder niets van maken, behalve dus dat de PVV het vooral van de domme mensen moet hebben en GL van de intelligente mensen. Dat is wat de stats zeggen. Niets meer en niets minder.
En ons punt was: Als GL het van de intelligente stemmers moet hebben gaat het ze niet al te best af als ze maar 10% van de hoger opgeleiden op GL hebben laten stemmen. Blijkbaar gaat het om een specifieke categorie "intelligente stemmers".quote:Partijen als de PvdA hebben natuurljk meer intelligente stemmers omdat ze ook vele malen meer zetels hebben. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de GL stemmers slim is en het overgrote deel van de PVV stemmers enigszins geestelijk gehandicapt
Mogen we ook kansloze Nederlanders die het ABN verkrachten het land uitzetten?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 05:03 schreef Valluik het volgende:
Ik geef nu mijn mening zoals iedereen hier doet, die mening is. De media en politiek probeert mensen hun mening op te leggen alsof het een feit is, en dat feit noem je een wet.
Vb1.
Vrijheid van meningsuiting. Laat Wilders zeggen wat die wil.
Vb2.
Een fiets jatten. Mag niet gebeurt wel en dat komt niet op tv en Geertje wel.
En wat ik van die Buitenlanders vind?
Laat ze toch oprotten, weg uit ons land, we hoeven geen soort van Israėlisch conflict. Het is ons land en dat is zo duidelijk als het maar kan en hier word ABN gesproken (Algemeen Beschaafd Nederlands) en dialecten en niet dat, dat, nou weer een voorbeeld:
Zij discrimineren indirect, ze gaan hun eigen taaltje spreken op straat.
Beetje logische dat wij dat niet kunnen verstaan en niet terug communiseren?
En ik denk dat als ze in het ABN praten dat het dan beter gaat
PS: Die criminelen en de werkloze allochtonen het land uit!
Daar kan ik me aardig in vinden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:46 schreef Laag het volgende:
Politiek gezien wordt de VvM alleen beperkt door het verbod op discriminatie, wat voor mijn part wel afgeschaft moet worden. De samenleving en geweldadige mensen die eigen rechter spelen zijn een grotere bedreiging voor de VvM.
Ik ben zelf geen voorstander van al Geert Wilders ideeėn, maar ik ben toch blij dat er iemand is die tegenwicht biedt, tegen de angst in de maatschappij voor VvM die er eigenlijk niet zou moeten zijn.
Smaad en laster mag natuurlijk ook niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:46 schreef Laag het volgende:
Politiek gezien wordt de VvM alleen beperkt door het verbod op discriminatie, wat voor mijn part wel afgeschaft moet worden. De samenleving en geweldadige mensen die eigen rechter spelen zijn een grotere bedreiging voor de VvM.
Ik ben zelf geen voorstander van al Geert Wilders ideeėn, maar ik ben toch blij dat er iemand is die tegenwicht biedt, tegen de angst in de maatschappij voor VvM die er eigenlijk niet zou moeten zijn.
We hebben hier een pedopartij die mee mag doen met de verkiezingen (mits er genoeg medestanders te vinden zijn). Over welke angst voor vrijheid van meningsuiting heb je het?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:46 schreef Laag het volgende:
Als dat zo'n slecht idee is, dan zullen er weinig mensen op stemmen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:13 schreef V.en.A het volgende:
[..]
We hebben hier een pedopartij die mee mag doen met de verkiezingen (mits er genoeg medestanders te vinden zijn). Over welke angst voor vrijheid van meningsuiting heb je het?
Ze kopen wat stemmen van zwervers in ruil voor bier.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:36 schreef Laag het volgende:
[..]
Als dat zo'n slecht idee is, dan zullen er weinig mensen op stemmen.
Tot nog toe, hebben ze te weinig handtekeningen om mee te doen.
Nogmaals, rechts =/= godsdienstig/religieus. Genoeg mensen op het forum die ook een broertje dood hebben aan zowel het grrristendom als de islame, en die niet bepaald links te noemen zijn. Stap eens van dat stokpaardje afquote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:27 schreef Dagonet het volgende:
En wie trekken er dingen als smadelijke godslastering uit de kast om daar weer mensen voor te straffen? Juist, de rechtsmensen..
Seks met kinderen is en blijft verboden. Maar een pedo mag wel vinden dat dat verbod opgeheven zou moeten worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:13 schreef V.en.A het volgende:
[..]
We hebben hier een pedopartij die mee mag doen met de verkiezingen (mits er genoeg medestanders te vinden zijn). Over welke angst voor vrijheid van meningsuiting heb je het?
ik ben liever voor een wilders die de islam even met rust laat en zich primair gaat richten op de criminele dubbelpaspoorters, inclusief criminele familie. dat zijn de mensen die de anderen een slecht beeld geven. laat wilders zich daar aan houden, niet at random.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Seks met kinderen is en blijft verboden. Maar een pedo mag wel vinden dat dat verbod opgeheven zou moeten worden.
Discriminatie is verboden. Maar elke burger mag vinden dat dat verbod opgeheven moet worden.
Mogen zeggen wat je denkt en wat je zou willen, moet gewoon mogelijk blijven. Iets willen is nog niet hetzelfde als iets, wat strafbaar is, daadwerkelijk uitvoeren.
Ik denk overigens als Wilders zijn mening een beetje matigt en algemener houdt, dat hij nog veel meer stemmen krijgt. Veel mensen, waaronder ik, stemmen niet op hem vanwege zijn extreme plannen.
-Ik wil niet dat hij alleen van criminele niet-westerse allochtonen (met twee nationaliteiten) het Nederlanderschap kan ontnemen, maar dat hij dat met elke criminele burger met twee nationaliteiten kan doen.
Algemener dus. Moet voor al die gevallen gelden, niet alleen voor niet-westerlingen.
-Ik ben ook niet direct voor uitzetten, maar liever Nederlanderschap afnemen en verblijfsvergunning verstrekken. Als ze zich vervolgens 10 jaar lang redelijk netjes gedragen, kunnen ze weer opnieuw Nederlander worden.
Iets gematigder dus.
Sommige burgers krijgen het recht om 2 nationaliteiten te bezitten. Ik zou niet weten waarom je dat wil gaan afpakken. Naar mijn weten heeft er niemand last van? Wanneer je praat over criminelen is het afpakken van een nationaliteit niet een stap te ver? Ja natuurlijk heb je er als Nederland geen last meer van, maar dat kan toch nooit slagen dat plan hehe.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:50 schreef Bee-R34 het volgende:
overigens vind ik 2 nationalteiten bullshit, je kiest maar lekker. Wil je naar nederland komen, dan wordt je nederlands, zo niet, houdoe
tuurlijk kan dat slagen. marokko moet een stap terug doen en hun vuilnis weer terugnemen. en nee, dit gaat niet over alle marokkanen. alleen de slechte marokkanen die met heel hun familie rottigheid uithalen. en ja, die zijn er. niet zeuren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Sommige burgers krijgen het recht om 2 nationaliteiten te bezitten. Ik zou niet weten waarom je dat wil gaan afpakken. Naar mijn weten heeft er niemand last van? Wanneer je praat over criminelen is het afpakken van een nationaliteit niet een stap te ver? Ja natuurlijk heb je er als Nederland geen last meer van, maar dat kan toch nooit slagen dat plan hehe.
Anders niet zeuren, menneke tochquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat slagen. marokko moet een stap terug doen en hun vuilnis weer terugnemen. en nee, dit gaat niet over alle marokkanen. alleen de slechte marokkanen die met heel hun familie rottigheid uithalen. en ja, die zijn er. niet zeuren.
de rotte nederlanders all over the world bedoel je?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Anders niet zeuren, menneke tochMaargoed, ik mag lijen dat heel de wereld dat het stuk vreten uit hun landen ook naar Nederland brengt dan
Correct.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de rotte nederlanders all over the world bedoel je?
bron? en wie en wat? welk stuk vreten moet naar nederland worden gebracht. waar misdragen wij ons zo als marokkanen?quote:
Pff ik denk alleen alvast door wanneer dit dwaze plan tot uitvoering wordt gebracht. Iets aanpassen heeft altijd gevolgen en het lijkt mij verstandig om daar ook over na te denken.quote:
Dat recht kan je ook gewoon ontnomen worden hoor, net zo makkelijk als dat je persona non grata verklaard kan worden als je je als een tokkie in Lloret of A'dam gedraagtquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Sommige burgers krijgen het recht om 2 nationaliteiten te bezitten. Ik zou niet weten waarom je dat wil gaan afpakken. Naar mijn weten heeft er niemand last van? Wanneer je praat over criminelen is het afpakken van een nationaliteit niet een stap te ver? Ja natuurlijk heb je er als Nederland geen last meer van, maar dat kan toch nooit slagen dat plan hehe.
Dat laatste moet ik gewoon nog maar zien.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:22 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Dat recht kan je ook gewoon ontnomen worden hoor, net zo makkelijk als dat je persona non grata verklaard kan worden als je je als een tokkie in Lloret of A'dam gedraagt. Bovendien is het vooral bedoeld als stok achter de deur, niet om preventief massa-deportaties uit te voeren.
Mwoahh, in deze context is de term "3 strikes you're out" al eens gevallen, wat dus zou betekenen dat, uitgaande van CBS-cijfers, 10% van alle mocro's uitgezet zou gaan worden. Dan blijven er nog steeds 90% over. Klinkt niet echt bepaald preventief.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:24 schreef Drassss het volgende:
Dat laatste moet ik gewoon nog maar zien.
345.000 in Nederland... tja ik vind het nogal? Gewoon 34.000 per vliegtuig eruit. Zal wel aan mij liggen gok ik dan.....quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:34 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Mwoahh, in deze context is de term "3 strikes you're out" al eens gevallen, wat dus zou betekenen dat, uitgaande van CBS-cijfers, 10% van alle mocro's uitgezet zou gaan worden. Dan blijven er nog steeds 90% over. Klinkt niet echt bepaald preventief.
Ik ging daarbij wel uit van een worst-case scenario.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
345.000 in Nederland... tja ik vind het nogal? Gewoon 34.000 per vliegtuig eruit. Zal wel aan mij liggen gok ik dan.....
alleen zijn de gevolgen eigen verantwoording als je je mening geeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, we kunnen een ding simpel vaststellen. Wilders mag zeggen wat hij wil net als ieder ander, het is echter wel zo als men daarbij de wet overtreed dat men zich dan achteraf moet verantwoorden.
Kortom, de vrijheid van meningsuiting zoals die vastgelegd is in de Grondwet is in het geheel niet in gevaar.
kleine piem dr.ass. er is maar 1 bevolkingsgroep die de laatste jaren keihard getreiterd wordt. en die gaat straks even wat orde op zaken stellen. janken? dat doe je maar bij jouw moedertje.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Pff ik denk alleen alvast door wanneer dit dwaze plan tot uitvoering wordt gebracht. Iets aanpassen heeft altijd gevolgen en het lijkt mij verstandig om daar ook over na te denken.
Uiteraard is een crimineel natuurlijk zo slim om zijn nationaliteit te laten verdwijnen, zodat hij mooi in Nederland kan blijvenGa je dus een hele nieuwe wet invoeren om een paar gasten het land uit te tikken, maar daarin tegen pak je bij duizende " onschuldige" Nederlanders hun 2de nationaliteit af. Ik vind het maar een dom niet doordacht plan, om maar 1 bevolkingsgroep voor de zoveelste keer keihard te treiteren.
Edit: Ik zie alweer dat jij een ongelofelijk haat bril richting Marokkanen op hebt. Ik noem een aantal drugsdealers in landen als Thailand of whatever. Ik noem maar voorbeelden en gebruik geen enkele bron dus svp gewoon een normale discussie akkoord?
Oke laat maar. Met jou valt geen discussie te voeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kleine piem dr.ass. er is maar 1 bevolkingsgroep die de laatste jaren keihard getreiterd wordt. en die gaat straks even wat orde op zaken stellen. janken? dat doe je maar bij jouw moedertje.
omdat je niet eerlijk kunt discussiėren?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oke laat maar. Met jou valt geen discussie te voeren.
Kun jij nog wat anders als ad hominem posts tegenwoordig?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat je niet eerlijk kunt discussiėren?
anders 'als' of anders 'dan'?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kun jij nog wat anders als ad hominem posts tegenwoordig?
Dat heb je snel doorquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oke laat maar. Met jou valt geen discussie te voeren.
Precies. Maar Wilders heeft vast een 0 voor staatsrecht net als elke andere politicus. En blijkbaar ook zijn advocaat. Het enige wat er gebeurt is dat het gedrag van Wilders wordt beoordeeld door een onafhankelijke rechtbank. En het is ergens wel triest dat steeds meer politici aan het begrip scheiding der machten willen tornen zonder met goede wetgeving te komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, we kunnen een ding simpel vaststellen. Wilders mag zeggen wat hij wil net als ieder ander, het is echter wel zo als men daarbij de wet overtreed dat men zich dan achteraf moet verantwoorden.
Kortom, de vrijheid van meningsuiting zoals die vastgelegd is in de Grondwet is in het geheel niet in gevaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |