abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77506945
Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn er beide om vermoord, en nu is Geert Wilders laatst ook alweer opgepakt omdat hij te vrijelijk zijn mening uitte volgens de aanklagers.

Ook wordt de media steeds meer beheerst door grote bedrijven, en die bedrijven bepalen wat er wordt laten zien op tv en in de kranten. Zo kunnen we dus wel onze mening wel ergens over geven, maar of het ook aankomt of dat er naar geluisterd wordt hangt steeds meer af van bepaalde personen, journalisten etc.

Wordt de vrijheid van meningsuiting bedreigd in Nederland?
  maandag 1 februari 2010 @ 11:44:06 #2
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77507004
Ja... ze lijden allemaal aan diarre ze zijn maar zo bang als iemand zn mening geeft..

Ook al ben ik et met wilders niet eens die man moet gewoon zijn mening kunnen geven
pi_77507013
Wilders opgepakt? Heb ik iets gemist?
pi_77507059
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:44 schreef Koewam het volgende:
Wilders opgepakt? Heb ik iets gemist?
oppakken-aangeklaagt sorry
  maandag 1 februari 2010 @ 11:47:35 #5
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77507109
Het is een publiek geheim dat we niet in een vrij land leven. Democratie bestaat niet meer, als een andere partij dan de huidige grootste de grotere lijkt te worden, wordt dat persoon af- of monddood gemaakt. Daarnaast ziet iedereen ook wel dat de media beheerst wordt door diezelfde groep, daar was het Netwerk-fragmentje een mooi voorbeeld van toen iemand Wilders begon te verdedigen en ineens niet meer verder mocht praten.
pi_77507364
Vast wel. Maar ik denk dat het geen vrijheid is wat snel het onderspit zal delven, aangezien de argumenten voor aanzienlijk sterker zijn dan de argumenten tegen.

Ik herinner me dat met de moord op zowel Fortuyn als Theo dat er personen waren die riepen dat ze het eigenlijk wel verdiende omdat ze bepaalde uitspraken hadden gedaan. Die mensen die fel tegen de vrijheid van meningsuiting zijn hoor je tegenwoordig steeds minder. En dat hebben we voor een groot deel ook wel aan Wilders te danken.

Ik denk dat mensen een beetje waren vergeten wat het inhield doordat de discussies een beetje waren ingekakt.
pi_77507383
Omdat ik godverredomme een mening heb!
pi_77507417
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:42 schreef Zeug het volgende:
Ook wordt de media steeds meer beheerst door grote bedrijven, en die bedrijven bepalen wat er wordt laten zien op tv en in de kranten.
De media steeds meer beheerst door grote bedrijven? Kun je dat ook onderbouwen met cijfers? Net iets meer dan 20 jaar geleden was alleen publieke tv toegestaan en mochten bedrijven niet eens een Nederlandse tv-zender beginnen Daarnaast, juist met de komst van het internet kan iedereen zijn eigen medium beginnen (weblog, webradio, youtube kanaal) en er voor zorgen dat ze meer mensen kunnen bereiken dan dat tot voor kort mogelijk was.

Nog geen 15 jaar geleden is er zelfs een politicus (Hans Janmaat) veroordeeld omdat hij zei dat hij, als hij aan de macht was, de multiculturele samenleving zou afschaven en dat Nederland vol is, iets wat tegenwoordig nou niet echt schokkende uitspraken zijn. We moeten nog maar afwachten of Wilders zal worden veroordeeld, iets wat ik niet snel zie gebeuren.

Dus nee, de vrijheid van meningsuiting wordt niet bedreigd voor zover ik kan overzien, maar we mogen het van mij best uitbreiden
pi_77507420
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:47 schreef De_Logica het volgende: Daarnaast ziet iedereen ook wel dat de media beheerst wordt door diezelfde groep, daar was het Netwerk-fragmentje een mooi voorbeeld van toen iemand Wilders begon te verdedigen en ineens niet meer verder mocht praten.
Welk Netwerk-fragment was dat? Kan me daar niks van herinneren.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:09:34 #10
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77507855
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:57 schreef Koewam het volgende:

[..]

Welk Netwerk-fragment was dat? Kan me daar niks van herinneren.
Ik zie alleen dit stukje:

Rond 1m50

Máár er was meer op de tv! Er is wat uit geknipt, want toen ik het zag werd er hem meerdere malen gevraagd of het zijn mening was, vervolgens zei hij ja en praatte door. Vervolgens ging de presentatrice op zoek naar andere, eerst een filmpje o.i.d. wat niet haalbaar bleek dus klikten ze maar snel door naar iets anders.

En dat is er dus uit, heel verdacht.
pi_77508022
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:55 schreef Picchia het volgende:
Die mensen die fel tegen de vrijheid van meningsuiting zijn hoor je tegenwoordig steeds minder. En dat hebben we voor een groot deel ook wel aan Wilders te danken.

wat een fantasie heb je.....
er waren 5 tot 10 jaar terug geen mensen in Nederland die fel tegen de vrijheid van meningsuiting waren en als er wel een paar enkelingen waren dan hielden zij hun mond.
er valt dus niks aan Wilders te danken... geen credits voor je haatzaaiende held deze keer

die overigens kampioen is in het aangeven van onwelvallige meningen bij de politie, en ooit riep dat de koran verboden moet worden en in het algemeen vind hij dat islamieten geen bestaansrecht hebben in Nederland en dus geen recht op menngsuiting in Nederland..... best wel een grote bedreiging voor de vrije meningsuiting die hr Wilders..
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:47 schreef De_Logica het volgende:
Het is een publiek geheim dat we niet in een vrij land leven. Democratie bestaat niet meer,
asjeblieft ... geloof je nu zelf in je eigen leugentjes ?

[ Bericht 17% gewijzigd door Bluesdude op 01-02-2010 12:20:49 ]
  maandag 1 februari 2010 @ 12:21:21 #12
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77508269
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat een fantasie heb je.....
er waren 5 tot 10 jaar terug geen mensen in Nederland die fel tegen de vrijheid van meningsuiting waren en als er wel een paar enkelingen waren dan hielden zij hun mond.
er valt dus niks aan Wilders te danken... geen credits voor je haatzaaiende held deze keer

die overigens kampioen is in het aangeven van onwelvallige meningen bij de politie, en ooit riep dat de koran verboden moet worden en in het algemeen vind hij dat islamieten geen bestaansrecht hebben in Nederland en dus geen recht op menngsuiting in Nederland..... best wel een grote bedreiging voor de vrije meningsuiting die hr Wilders..
[..]

asjeblieft ... geloof je nu zelf in je eigen leugentjes ?
Geloof jij in je eigen leugens? Geef eens een bron over waar Wilders heeft gezegd dat ze geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben?
pi_77508440
Democratie is alleen maar gebaat bij inperking van de vrijheid van belediging.
pi_77508449
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:21 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Geloof jij in je eigen leugens? Geef eens een bron over waar Wilders heeft gezegd dat ze geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben?
meerdere keren verklaart Wilders dat islamieten niet in Nederland horen en niet in de Nederlandse cultuur passen,
aldus.... ontkent hij het bestaansrecht van islamieten in Nederland en impliciet ontkent hij dus het recht op meningsuiting...
hij zegt dat niet hardop....maar het zit verpakt in de stellingname: "ze motteuh oprottuuhhh"
je gaat toch niet zeuren dat ik bronnen moet geven dat hij het bestaansrecht van islamieten niet erkent ?

maar leg jij eens uit sinds wanneer Nederland geen democratie meer is ????
heb ik een staatsgreep gemist?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:29:45 #15
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77508593
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

meerdere keren verklaart Wilders dat islamieten niet in Nederland horen en niet in de Nederlandse cultuur passen,
aldus.... ontkent hij het bestaansrecht van islamieten in Nederland en impliciet ontkent hij dus het recht op meningsuiting...
hij zegt dat niet hardop....maar het zit verpakt in de stellingname: "ze motteuh oprottuuhhh"
je gaat toch niet zeuren dat ik bronnen moet geven dat hij het bestaansrecht van islamieten niet erkent ?
Dus omdat jij iets in zijn woorden denkt te horen moet ik het maar van je aannemen? Ga eens serieus naar hem luisteren ipv anderen napraten.

En ja, ik ga wel zeuren om een bron, al geef je een filmpje en vertel je erbij welke woorden hij specifiek gebruikt om de Islamieten legaal als een gehele groep buitenspel te zetten. Want nu ben je dingen in zijn mond aan het leggen die hij nooit gezegd en nooit bedoeld heeft.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:31:52 #16
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77508666
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
maar leg jij eens uit sinds wanneer Nederland geen democratie meer is ????
heb ik een staatsgreep gemist?
Sinds er allerlei volledig irrationele privacywetten gemaakt worden die er ook nog eens doorheen komen, als het volk echt nog iets te zeggen had, had dit er nooit gekomen. En als je denkt dat er alleen iets kan veranderen na een grote staatsgreep gaat er nog iets mis, er zijn wel meer manieren.
pi_77508753
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:29 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Dus omdat jij iets in zijn woorden denkt te horen moet ik het maar van je aannemen? Ga eens serieus naar hem luisteren ipv anderen napraten.
Die haatzaaier is al te veel aan het woord...
Maar wel onbetrouwbaar van jou dat je nu ontkent dat hij islamieten wegwenst.
Kom er gewoon eerlijk voor uit.. De schijn van politiekcorrectheid ophouden is nog walgelijker
quote:
En ja, ik ga wel zeuren om een bron, al geef je een filmpje en vertel je erbij welke woorden hij specifiek gebruikt om de Islamieten legaal als een gehele groep buitenspel te zetten. Want nu ben je dingen in zijn mond aan het leggen die hij nooit gezegd en nooit bedoeld heeft.
ja doeiiiii.... je zit een politiekcorrect masker op te houden...natuurlijk wilt hij dat ze oprotteuhhh, natuurlijk ben je het er mee eens....

maar .... hoe zat met die opheffing van de democratie in Nederland...?
wanneer is dat gebeurd ?
pi_77508919
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:31 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Sinds er allerlei volledig irrationele privacywetten gemaakt worden die er ook nog eens doorheen komen, als het volk echt nog iets te zeggen had, had dit er nooit gekomen. En als je denkt dat er alleen iets kan veranderen na een grote staatsgreep gaat er nog iets mis, er zijn wel meer manieren.
je zeurt, overdrijft, fantaseert...
zeker zijn er te veel regels die ingrijpen in de privacy van mensen..... o,a. de laatste jaren ingevoerd in de strijd tegen terrorisme , criminaliteit etc (overigens door Wilders ondersteund)
nog steeds is er vrijheid van meningsuiting, nog steeds kun je stemmen op je volksvertgenwoordiger van keuze... dat is niet veranderd en met de nieuwe digitale mogelijkheden is er meer informatie..

wanneer is die democratie opgeheven volgens jou ?
welk jaar ? ik weet van niks hoor..
  maandag 1 februari 2010 @ 12:39:42 #19
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77508938
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die haatzaaier is al te veel aan het woord...
Kom er gewoon eerlijk voor uit.. De schijn van politiekcorrectheid ophouden is nog walgelijker
[..]

ja doeiiiii.... je zit een politiekcorrect masker op te houden...natuurlijk wilt hij dat ze oprotteuhhh, natuurlijk ben je het er mee eens....

maar .... hoe zat met die opheffing van de democratie in Nederland...?
wanneer is dat gebeurd ?
.

Kan je geen bron vinden? En nu ben ik walgelijk omdat jij je verzinsels van Wilders niet aan kan tonen? Ik ga niet eens met je in discussie, ik kan je niet eens meer serieus nemen. !!!

Als er iemand jarenlang de schijn van politiek correctheid heeft opgehouden, dan is het wel het CDA de PvdA. Van hen mocht er jarenlang niet over gesproken worden, dát is de reden dat Wilders nu zo groot word. Als ze die groep vroeger zoals elk andere groep hadden behandeld hadden we nu niks over Wilders gehoord.
pi_77509390
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:39 schreef De_Logica het volgende:

Als er iemand jarenlang de schijn van politiek correctheid heeft opgehouden, dan is het wel het CDA de PvdA. Van hen mocht er jarenlang niet over gesproken worden,
waarover gesproken ?
ze hebben niks verboden hoor !
quote:
dát is de reden dat Wilders nu zo groot word. Als ze die groep vroeger zoals elk andere groep hadden behandeld hadden we nu niks over Wilders gehoord.
welke groep is ongelijk behandeld ? die groep die politiekcorrect de schijn van fatsoenlijk burgerschap ophoudt ?
de groep die vindt, maar niet hardop zegt: ze motteuhh oprottuuh
Er valt niks met die groep te beginnen als men gaat ontkennen wat men werkelijk vindt en zou willen zeggen.. zoals jij nu ook doet ..

p.s. ik neem aan dat je stilzwijgend erkent dat je idd de waarheid zat te verkloten met je opmerking dat er geen democratie meer is in Nederland... dat je het overdrijven en beetje liegen nodig hebt om je gelijk te halen, al was het alleen maar voor je eigen twijfels ? typisch iets voor wilders-haatzaaiers hoor... is heel gewoon eigenlijk
  maandag 1 februari 2010 @ 13:00:25 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_77509548
Nee dat vind ik niet

Ten eerste is je mening geven iets anders dan een sfeer van haat en leugens rondom een groep creeren

Ten tweede lopen er gekken in NL rond die helaas geweld gebruiken tegen mensen. Het is niet zo dat de regering daar nu echt veel aan kan doen.
pi_77511513
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef DrDentz het volgende:
Omdat ik godverredomme een mening heb!
Pim
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_77512203
Nee, de vrijheid van meningsuiting is nog nooit zo groot geweest.
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 1 februari 2010 @ 14:35:03 #24
3542 Gia
User under construction
pi_77512572
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Bluesdude het volgende:

Is er iets mis met die wens? Je mag toch wensen wat je wilt!!

Uitzetten wil hij echter hooguit criminele allochtonen. Daar rept hij met geen woord over islamieten.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:35:59 #25
3542 Gia
User under construction
pi_77512600
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Ten tweede lopen er gekken in NL rond die helaas geweld gebruiken tegen mensen.
Ja, meestal van noordafrikaanse origine.
pi_77512864
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Mohammed B. is geboren in Amsterdam
Volkert van der G is geboren in Nederland

Dit zijn de 2 die verantwoordelijk zijn voor de 2 politieke moorden van de afgelopen jaren. Hoezo Noord Afrikaans =
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77512910
quote:

[..]

Is er iets mis met die wens? Je mag toch wensen wat je wilt!!

Uitzetten wil hij echter hooguit criminele allochtonen. Daar rept hij met geen woord over islamieten.
Er staat al in de wet dat je criminelen die geen Nederlander zijn, tot ongewenst vreemdeling kan verklaren en dan kan uitzetten.

Wat voor een wets artikel zou je hier nog verder aan moeten wijden ?
pi_77514050
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:21 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Wat dacht je van het zogenaamde assimilatie-contract en loyaliteitsverklaring, waarbij een verbod op een bepaalde manier van denken bovenaan staat? Lees je eens in.
Allah Al Watan Al Malik
  Donald Duck held maandag 1 februari 2010 @ 15:19:58 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_77514112
In zowat heel Europa is de vrijheid van meningsuiting ernstig in gevaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_77516375
quote:

[..]

Nee, meestal niet.

Alleen significant meer dan dat je mag verwachten op basis van het percentage inwoners van die origine.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 1 februari 2010 @ 16:21:55 #31
3542 Gia
User under construction
pi_77516535
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mohammed B. is geboren in Amsterdam

Mohammed Bouyeri mag dan geboren zijn in Amsterdam, hij is toch van Marokkaanse afkomst.
En ik had het over afkomst, dus.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:23:40 #32
3542 Gia
User under construction
pi_77516604
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Er staat al in de wet dat je criminelen die geen Nederlander zijn, tot ongewenst vreemdeling kan verklaren en dan kan uitzetten.

Wat voor een wets artikel zou je hier nog verder aan moeten wijden ?
Wat kun jij lekker draaien, hè?

Weer heb ik het niet over criminelen die geen Nederlander zijn, maar over allochtone criminelen. En die kunnen best (ook) Nederlander zijn. En op dit moment is er nog geen wet die het mogelijk maakt om die figuren uit te zetten.
pi_77517260
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat kun jij lekker draaien, hè?

Weer heb ik het niet over criminelen die geen Nederlander zijn, maar over allochtone criminelen. En die kunnen best (ook) Nederlander zijn. En op dit moment is er nog geen wet die het mogelijk maakt om die figuren uit te zetten.
Ik kan heel goed draaien. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat je iemand met de Nederlandse nationalteit niet kan uitzetten ? Waar wil je ze naar uitzetten ? En voor wie zou dat gelden ?
pi_77517345
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Mohammed Bouyeri mag dan geboren zijn in Amsterdam, hij is toch van Marokkaanse afkomst.
Dan nog klopte het niet.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 1 februari 2010 @ 17:42:26 #35
3542 Gia
User under construction
pi_77519773
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik kan heel goed draaien. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat je iemand met de Nederlandse nationalteit niet kan uitzetten ? Waar wil je ze naar uitzetten ? En voor wie zou dat gelden ?
Dat kan nu inderdaad niet. Maar er zou een wet kunnen komen dat iemand met 2 nationaliteiten, bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijt kan raken. Dan heeft ie er nog een en kan hij hier wonen met verblijfsvergunning. En wat doen we met criminele burgers met een verblijfsvergunning?
  maandag 1 februari 2010 @ 17:44:06 #36
3542 Gia
User under construction
pi_77519839
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dan nog klopte het niet.
Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.
  maandag 1 februari 2010 @ 19:19:27 #37
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77523395
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:19 schreef __Saviour__ het volgende:
In zowat heel Europa is de vrijheid van meningsuiting ernstig in gevaar.
volgens mij in het hele "vrije" westen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_77523743
Belangrijkste 'vrijheid van meningsuiting' is dat er geen censuur vooraf wordt opgelegd door de overheid. Indien iemand iets beweert wat de machthebbers onwelgevallig is, heeft de machthebber niet het recht publicatie van die mening te verbieden.

Die vrijheid wordt niet bedreigd.
Ok, Cohen heeft een lelijk akkefietje op z'n naam staan.

Jammer dat zoveel mensen denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je straffeloos alles mag roepen. Dat is niet zo. Geen censuur vóóraf betekent niet dat achteraf alles mocht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_77524148
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:21 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoeveel generaties wou je dat 'de Marokkanen' na blijven dragen? 1, 5, 10, 100?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77524294
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:25 schreef sigme het volgende:
Belangrijkste 'vrijheid van meningsuiting' is dat er geen censuur vooraf wordt opgelegd door de overheid. Indien iemand iets beweert wat de machthebbers onwelgevallig is, heeft de machthebber niet het recht publicatie van die mening te verbieden.

Die vrijheid wordt niet bedreigd.
Ok, Cohen heeft een lelijk akkefietje op z'n naam staan.
Er wordt wel steeds vaker gedreigd met censuur op internet
pi_77524402
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar hoe vaak gebeurt dat ook daadwerkelijk door de overheid?
pi_77524496
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.
Als ik een "klap op de voorhoofd-smilie" had, dan had ik hem hier nu gebruikt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77524538
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar hoe vaak gebeurt dat ook daadwerkelijk door de overheid?
Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
pi_77524608
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:41 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
Aha

Volgens mij is er veel vaker sprake van zelfscensuur door bijvoorbeeld kranten en internetfora
pi_77524895
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Censuur vooraf door de overheid? Kom ik niet tegen.

Wel partijen die geen door anonieme #$%³'s achtergelaten boodschappen willen die achteraf strafbaar zijn - en waarvan je dat vooraf kan weten (doordat er al rechterlijke uitspraken over gedaan zijn). Waarbij voor de duidelijkheid niet degene die die "mening" zo graag wil delen de toets der kritiek wel op zich wil nemen.

Als je iets echt meent, en het vreselijk belangrijk vind dat iedereen dat weet, dan zou je d'r mee voor de rechter durven als mensen je d'r voor dagvaarden. Zoals Wilders dan ook gewoon doet. Ik ben het voor geen meter met 'm eens, maar hij staat wel zelf voor wat hij vindt, in tegenstelling tot de internetschreeuwers die "gecensureerd" worden. Open dan een site onder je eigen naam. Als de overheid je verbiedt daarop te publiceren, kom dan maar eens terug.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_77525093
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha

Volgens mij is er veel vaker sprake van zelfscensuur door bijvoorbeeld kranten en internetfora
Maar dat vind ik minder bedreigend dan vanuit de overheid. Er zijn fora waar je alles kan zeggen, en er zijn fora waar je je aan een bepaalde etiquette moet houden (zoals hier), daar is niks mis mee. Als mensen het er niet mee eens zijn, hebben ze de vrijheid naar een beter geschikte plek te gaan.

Dat de overheid internetwijd gaat bepalen welke informatie je wel en niet mag krijgen is veel erger. Al is het maar omdat de overheid niet denkt vanuit een vrij ethisch perspectief, maar vanuit een legaal perspectief waarbij de overheid de macht heeft om in een handomdraai de gekste dingen illegaal te maken.
pi_77525456
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:41 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het is al eens voorgesteld
en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
Dat voorstel heb ik gemist (ik volg het nieuws niet erg trouw).
Welk voorstel was het?
  maandag 1 februari 2010 @ 19:57:11 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77525550
Als ik zo kijk wat voor reacties Peter R de Vries kreeg naar aanleiding van zijn commentaar op Wilders dan ja, dan zou je dat wel kunnen zeggen ja.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77527196
http://video.google.com/videoplay?docid=440560383331287785&q=&hl=en#

ik zag het ergens anders staan, en ook al geloof je niet dat de overheid achter de aanslagen zaten (ik ook niet hoor), het laat wel mooi zien hoe de media eigenlijk de uiting van de mening kunnen bedreigen door het knippen in interviews, het weg laten van informatie en verkeerd redeneren.
pi_77527958
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:44 schreef Gia het volgende:

[..]

ow ja, ik was even vergeten waar jij je informatie vandaan haalt. Je laat je niet hinderen door enige vorm van kennis ofwel?

"Pinguins bevolken de wereld, kijk maar naar de Noordpool, aldus Gia over de organisme op aarde."

And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')