abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77714850
Goed, we kunnen een ding simpel vaststellen. Wilders mag zeggen wat hij wil net als ieder ander, het is echter wel zo als men daarbij de wet overtreed dat men zich dan achteraf moet verantwoorden.

Kortom, de vrijheid van meningsuiting zoals die vastgelegd is in de Grondwet is in het geheel niet in gevaar.
pi_77714975
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, we kunnen een ding simpel vaststellen. Wilders mag zeggen wat hij wil net als ieder ander, het is echter wel zo als men daarbij de wet overtreed dat men zich dan achteraf moet verantwoorden.

Kortom, de vrijheid van meningsuiting zoals die vastgelegd is in de Grondwet is in het geheel niet in gevaar.
alleen zijn de gevolgen eigen verantwoording als je je mening geeft.
The motivation for me, is them telling me what I could not be
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:35:41 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77715030
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

Pff ik denk alleen alvast door wanneer dit dwaze plan tot uitvoering wordt gebracht. Iets aanpassen heeft altijd gevolgen en het lijkt mij verstandig om daar ook over na te denken.

Uiteraard is een crimineel natuurlijk zo slim om zijn nationaliteit te laten verdwijnen, zodat hij mooi in Nederland kan blijven Ga je dus een hele nieuwe wet invoeren om een paar gasten het land uit te tikken, maar daarin tegen pak je bij duizende " onschuldige" Nederlanders hun 2de nationaliteit af. Ik vind het maar een dom niet doordacht plan, om maar 1 bevolkingsgroep voor de zoveelste keer keihard te treiteren.

Edit: Ik zie alweer dat jij een ongelofelijk haat bril richting Marokkanen op hebt. Ik noem een aantal drugsdealers in landen als Thailand of whatever. Ik noem maar voorbeelden en gebruik geen enkele bron dus svp gewoon een normale discussie akkoord?
kleine piem dr.ass. er is maar 1 bevolkingsgroep die de laatste jaren keihard getreiterd wordt. en die gaat straks even wat orde op zaken stellen. janken? dat doe je maar bij jouw moedertje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77715414
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kleine piem dr.ass. er is maar 1 bevolkingsgroep die de laatste jaren keihard getreiterd wordt. en die gaat straks even wat orde op zaken stellen. janken? dat doe je maar bij jouw moedertje.
Oke laat maar. Met jou valt geen discussie te voeren.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:50:34 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77715495
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

omdat je niet eerlijk kunt discussiėren?
pi_77716925
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

omdat je niet eerlijk kunt discussiėren?
Kun jij nog wat anders als ad hominem posts tegenwoordig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2010 22:39:52 ]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:11:28 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77717822
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun jij nog wat anders als ad hominem posts tegenwoordig?
anders 'als' of anders 'dan'?
pi_77721444
Wordt vrije meningsuiting bedreigd in Nederland?

Nee.

Er is geen vrije meningsuiting in Nederland. In Nederland is er sprake van een gereguleerde meningsuiting. Het feit dat je aangeklaagd kan worden voor het doen van bepaalde uitspraken bewijst dat.

Een meer interessante vraag is:

Is de gereguleerde meningsuiting die wij hebben goed genoeg voor het functioneren van de Nederlandse democratie?

Ik zou zeggen, ja.

Zou het beter zijn als er wel wettelijke vrije meningsuiting zou zijn in Nederland?

Ja, naar mijn mening wel.
Voel jij je gelukkig? Hmmm? Nou?
pi_77722863
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat heb je snel door Tuig pik je overal tussenuit.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 7 februari 2010 @ 05:52:39 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77723445
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:29 schreef Tijger_m het volgende:

Precies. Maar Wilders heeft vast een 0 voor staatsrecht net als elke andere politicus. En blijkbaar ook zijn advocaat. Het enige wat er gebeurt is dat het gedrag van Wilders wordt beoordeeld door een onafhankelijke rechtbank. En het is ergens wel triest dat steeds meer politici aan het begrip scheiding der machten willen tornen zonder met goede wetgeving te komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 07-02-2010 06:06:31 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_78677000
Iedereen kan zijn/haar mening geven over de vrijheid van meningsuiting in de volgende vragenlijst. Hiervoor dien je onderstaande link aan te klikken. Het betreft een onderzoek naar vrijheid van meningsuiting en in het bijzonder omtrent de Tweede Wereldoorlog. Alvast bedankt naar eenieder die de vragenlijst invult!

https://spreadsheets0.goo(...)c0RklGX1FCNHBBLUE6MA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')