Dat is ook wel zo.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus volledig mee eens. Moet er natuurlijk wel werk zijn...
quote:Op zondag 31 januari 2010 12:20 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Op fok boeit het me niet zoveel of mijn aannames al dan niet correct blijken.
quote:Op maandag 1 februari 2010 16:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
De bijstand is een vangnet en zou geen hangmat moeten zijn.
Als de AOW geleidelijk wordt afgeschaft ben ik het er wel mee eens. Maar niet pats boem, AOW weg.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:43 schreef Deprater het volgende:
Bijstand kan best iets omlaag en de AOW moet afgeschaft worden, de mensen die dan geen recht meer op AOW hebben kunnen bijstand krijgen.
Netto is dat even hoog
Google er eens op. 't Is echt geen eigen vondst.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Leuke woordspeling, vat het hele topic in 1 zin samen.
En dat vind je omdat?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:50 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij zijn de meeste criticasters hier dom en lui. Te dom en lui om zelf eens na te denken.
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:42 schreef CasB het volgende:
[..]
Mensen mogen blij zijn dat er uberhaupt iets is als een uitkering. Daarnaast denk ik dat het heel makkelijk mogelijk is om als alleenstaande moeder te werken, en daarnaast je kinderen te onderhouden. Gewoon tijdens schooltijd werken, je kinderen laten overblijven op school, en ze dan 's middags ophalen.
Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!quote:En een uitkering is bedoeld om genoeg geld te hebben om te kunnen overleven, dat betekent dus dat je wel redelijk normaal kan eten en dergelijke, maar dus niet dat je je kinderen de duurste kleren moet geven, of een mobiele telefoon. Wil je dat wel, dan ga je maar lekker werken.
24 jaar, woonplaats Leiden.....iets zegt me dat hij nog geen kinderen heeft, inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.quote:
Dat is misschien wel zo, maar hoe langer je niet deelneemt aan het arbeidsproces hoe kleiner de kans dat je er ooit weer aan zult deelnemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Dat doet allemaal niks af aan het prinicipe van bijstand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.
Die bedragen zou ik dan nog maar eens naast elkaar leggen als ik jou was.quote:Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:52 schreef lezzer het volgende:
Die bedragen zou ik dan nog maar eens naast elkaar leggen als ik jou was.
Volgens onderstaande calculator:quote:Wat u per maand betaalt aan de kinderopvangorganisatie voor uw 4 kinderen
(totale kosten) ¤2880
Wat u per maand ontvangt als kinderopvangtoeslag voor uw 4 kinderen (via de Belastingdienst/Toeslagen) ¤2742
Wat u per maand zelf betaalt voor de kinderopvang voor uw 4 kinderen (eigen bijdrage)¤138
En dat is dan gebaseerd op wat eigenlijk .. je zal de routine/structuur wel niet meer hebben, je bent gewend aan 'het luie leven'? Slaat nergens op natuurlijk, bij een moeder met jonge kinderen. En kennis kan je opfrissen in het jaar voorafgaand aan je herintrede.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar hoe langer je niet deelneemt aan het arbeidsproces hoe kleiner de kans dat je er ooit weer aan zult deelnemen.
Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:07 schreef moussie het volgende:
waar het eigenlijk om gaat is dat jij als alleenstaande ouder de enige bent die je kind kan opvangen bij ziekte ed, en kleine kinderen zijn nu eenmaal vaker ziek.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.
Het hoeft niet zo extreem Gia .. moeder van een kind, werkt fulltime voor 20000 euro (dus boven het minimumloon), met een reistijd van 3 uur per dag dus het kind zit 231 uur per maand in de dagopvang van 6 euro per uur .. kinderopvangtoeslag = ¤ 1.324quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.
[..]
Had de uren nog een beetje bij en bij gehouden en een salaris van 25000 berekend.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo extreem Gia .. moeder van een kind, werkt fulltime voor 20000 euro (dus boven het minimumloon), met een reistijd van 3 uur per dag dus het kind zit 231 uur per maand in de dagopvang van 6 euro per uur .. kinderopvangtoeslag = ¤ 1.324
Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
Dus, ja, het is goedkoper om alleenstaande moeders van kinderen onder de 4 jaar, in de bijstand te houden.
Maatschappelijk in elk geval wel. Geef ze anders de keuze......quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.
Moet je om te beginnen wel een tante (of vriendin, of moeder, of whatever) hebben natuurlijk, en die moet dan ook nog in de buurt wonen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.![]()
Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
Dus, vrouwen die geen partner hebben met een inkomen mogen op kosten van de staat hun kinderen opvoeden, en degene die wel een man hebben die zich elke dag kapot werkt in de fabriek mogen dat niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef Gia het volgende:
Wil je liever thuis blijven tot de jongste naar school gaat, prima, het bespaart op de kosten voor kinderopvang.
Wil je dat liever niet, dan mag je gaan werken en krijg je toeslag voor de kinderopvang.
Idealiter ben je niet alleenstaand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet je om te beginnen wel een tante (of vriendin, of moeder, of whatever) hebben natuurlijk, en die moet dan ook nog in de buurt wonen.
Idealiter heb je een clubje alleenstaande ouders in je buurt wonen die om de beurt een dag van de week niet werken en op die dag de kinderen van de anderen opvangen .. lijkt me ook opvoedkundig een stuk gezonder dan die opvangfabrieken
Euh, dat is discutabel.quote:
Huh? Iemand die wel een partner heeft die werkt, mag toch ook zelf de kinderen opvoeden!!!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dus, vrouwen die geen partner hebben met een inkomen mogen op kosten van de staat hun kinderen opvoeden, en degene die wel een man hebben die zich elke dag kapot werkt in de fabriek mogen dat niet.
Ja, die vergelijking komt dan toch geheid naar boven hoor...
ok herstel: Idealiter ben je niet een alleenstaande ouderquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Euh, dat is discutabel.
Idealiter ben je met z'n tweeën als je kinderen hebt, én voorzie je in je eigen onderhoud.
Dat is gebaseerd op leeftijd. Als je twee mensen hebt zonder ervaring die je beide nog moet trainen zul je automatisch de jongste nemen. Die kost minder. Iemand die dus langere tijd niet op de arbeidsmarkt is geweest legt het dus veelal af tegen een jonger iemand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:07 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat is dan gebaseerd op wat eigenlijk .. je zal de routine/structuur wel niet meer hebben, je bent gewend aan 'het luie leven'? Slaat nergens op natuurlijk, bij een moeder met jonge kinderen. En kennis kan je opfrissen in het jaar voorafgaand aan je herintrede.
Nee, wat alleenstaande ouders aangaat is die zogenoemde afstand naar de arbeidsmarkt mijns inziens niets anders dan een flauw excuus, waar het eigenlijk om gaat is dat jij als alleenstaande ouder de enige bent die je kind kan opvangen bij ziekte ed, en kleine kinderen zijn nu eenmaal vaker ziek.
Ethisch verantwoord ten opzichte van wie?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.
De oudere iemand zonder ervaring legt het anders ook af als die pas ontslagen is, dus dat is gelulquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op leeftijd. Als je twee mensen hebt zonder ervaring die je beide nog moet trainen zul je automatisch de jongste nemen. Die kost minder. Iemand die dus langere tijd niet op de arbeidsmarkt is geweest legt het dus veelal af tegen een jonger iemand.
Waar is de vader in dit verhaalquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Ethisch verantwoord ten opzichte van wie?
Is het ethisch verantwoord om een moeder te verplichten te gaan werken terwijl óf haar kind óf zijzelf er nog niet aan toe is?
En als die wel fulltime werkt, altijd gedaan heeft, en moeder altijd al thuis was en ook liever zelf voor de kinderen wil zorgen tot ze naar school gaan?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar is de vader in dit verhaalAfgezien van wezen hebben de meeste kinderen toch echt een vader die ook prima voor ze kan zorgen, of hij nog bij de moeder woont of niet.
Klopt, maar iemand die dus al enkele jaren uit de roulatie is heeft dus nog minder kansen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:52 schreef moussie het volgende:
[..]
De oudere iemand zonder ervaring legt het anders ook af als die pas ontslagen is, dus dat is gelul
Ja, maar toch niet op kosten van de staat? Of wel dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Iemand die wel een partner heeft die werkt, mag toch ook zelf de kinderen opvoeden!!!
Dat heet dan alimentatie en wordt afgetrokken van de bijstandquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, maar toch niet op kosten van de staat? Of wel dan?
Want die vader hoeft niet te werken, die kan prima het kind opvangen in de uren die moeder werkt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar is de vader in dit verhaalAfgezien van wezen hebben de meeste kinderen toch echt een vader die ook prima voor ze kan zorgen, of hij nog bij de moeder woont of niet.
Nee....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat heet dan alimentatie en wordt afgetrokken van de bijstand
Je wil dus mensen verplichten om bij elkaar te blijven voor de kinderen als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee....
Een vrouw en een man (ik ga maar even uit van het plaatje van de hoeksteen van de samenleving), hebben samen twee kinderen.
Hij gaat elke dag naar de fabriek, keurig werken voor z'n centen.
Zij voedt de kinderen op.
Krijgt zij daar een "vergoeding" voor van de belastingbetalers?
Nee dus...
Dat bedoel ik, de mensen die het gewoon allemaal keurig volgens het boekje doen.
Euh, en wat heeft dat te maken met de alleenstaande moeder?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee....
Een vrouw en een man (ik ga maar even uit van het plaatje van de hoeksteen van de samenleving), hebben samen twee kinderen.
Hij gaat elke dag naar de fabriek, keurig werken voor z'n centen.
Zij voedt de kinderen op.
Krijgt zij daar een "vergoeding" voor van de belastingbetalers?
Nee dus...
Dat bedoel ik, de mensen die het gewoon allemaal keurig volgens het boekje doen.
Ligt eraan hoe ze het zei, bitcherig of een beetje wanhopend....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:51 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik heb toevallig vandaag een bijstandsmoeder op gesprek gehad voor een part-time baan.
Ze wilde alleen op dinsdag en donderdagochtend werken tussen 9 en half 12, want dan zat haar zoontje op de peuterspeelzaal. Toen ik haar zei dat er echt niets mis is met BSO zei ze letterlijk 'ja jij hebt makkelijk praten met zo'n baan'Ik had deze dame nog nooit eerder ontmoet, ik vond dat bijzonder brutaal.
Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.quote:Een andere bijstandsmoeder had ook gesolliciteerd en toen ik haar belde voor een afspraak, zei ze dat ze de eerste 2 weken niet langs kon komen 'want ze had het druk'.
Wat voor jou geldt, hoeft echt niet voor iedereen te gelden. Dat is echt onzin. Vind je hier echt zeer kort door de bocht.quote:Ik heb daar geen begrip voor. Juist omdat ik zelf een alleenstaande moeder ben wil ik zulke vrouwen een kans geven, maar de 2 voorbeelden die ik noemde willen absoluut niet werken. En ik zeg altijd maar zo, als ik het kan, kan iedereen het.
jij bent toch die uberparasiterende trut die op alles " nee" en " kan niet" zegt terwijl je eigenlijk bedoeld: " ik ben lui, stel me aan en profiteer wel"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.
Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Euhm, wat moet een peuter op een BSO, een peuter gaat toch niet naar school?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:51 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik heb toevallig vandaag een bijstandsmoeder op gesprek gehad voor een part-time baan.
Ze wilde alleen op dinsdag en donderdagochtend werken tussen 9 en half 12, want dan zat haar zoontje op de peuterspeelzaal. Toen ik haar zei dat er echt niets mis is met BSO zei ze letterlijk 'ja jij hebt makkelijk praten met zo'n baan'Ik had deze dame nog nooit eerder ontmoet, ik vond dat bijzonder brutaal.
Zei ze ook waarmee? Misschien zit zij wel midden in een verhuizing, of heeft een knobbeltje gevonden in haar borst en is voorlopig even bezig met onderzoeken? Weet jij veel ..quote:Een andere bijstandsmoeder had ook gesolliciteerd en toen ik haar belde voor een afspraak, zei ze dat ze de eerste 2 weken niet langs kon komen 'want ze had het druk'.
Ik vind dat jij wel heel snel klaar staat met je oordeel, uitgaand van je eigen situatie. Het ene kind is het andere niet, en de ene situatie is de andere niet. Omdat jij nou toevallig in een situatie zit waarin het wel kan betekend alleen iets voor jou, het is geen maatstaf voor de rest.quote:Ik heb daar geen begrip voor. Juist omdat ik zelf een alleenstaande moeder ben wil ik zulke vrouwen een kans geven, maar de 2 voorbeelden die ik noemde willen absoluut niet werken. En ik zeg altijd maar zo, als ik het kan, kan iedereen het.
Nee, ik wil gelijke rechten voor vrouwen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Je wil dus mensen verplichten om bij elkaar te blijven voor de kinderen als ik het goed begrijp?
Ik zie hier elke keer de vergelijking met alleenstaand/niet alleenstaand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Euh, en wat heeft dat te maken met de alleenstaande moeder?
Ik ook, en moussie ook. Waarom moet een getrouwde vrouw wel recht hebben om haar kind zelf op te voeden en een alleenstaande niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, ik wil gelijke rechten voor vrouwen.
aah, mensen op leeftijd en met een arbeidshandicap zijn parasieten, hebben we dat ook weer vastgesteld. Jij weet het uiteraard beter dan de mensen die mij gekeurd hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:51 schreef henkie9 het volgende:
[..]
jij bent toch die uberparasiterende trut die op alles " nee" en " kan niet" zegt terwijl je eigenlijk bedoeld: " ik ben lui, stel me aan en profiteer wel"
er is je hier zelfs een baan aangeboden, zul je ook wel weer een kutsmoes voor gehad hebben.
mensen zoals jou moeten ze per direct uit de ouderlijke macht trappen en keihard kappen op de uitkering.
parasiet
Goeie vraag! Waarom is het wel werk als je andermans kinderen verzorgt maar als je je eigen kinderen verzorgt niet ..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zie hier elke keer de vergelijking met alleenstaand/niet alleenstaand.
Het gaat er om dat zij geen inkomen heeft. Dat is het punt.
Dan wordt er gezegd dat zij beter kan thuisblijven, een uitkering ontvangen en haar kinderen opvoeden.
Waarom zou een getrouwde vrouw dan geen 800 euro ontvangen om haar kinderen op te voeden?
Die ontvangt ze toch ook. Van haar man!! Dat is bij een gescheiden vrouw niet anders. Daar moet net zo goed de partner voor betalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zie hier elke keer de vergelijking met alleenstaand/niet alleenstaand.
Het gaat er om dat zij geen inkomen heeft. Dat is het punt.
Dan wordt er gezegd dat zij beter kan thuisblijven, een uitkering ontvangen en haar kinderen opvoeden.
Waarom zou een getrouwde vrouw dan geen 800 euro ontvangen om haar kinderen op te voeden?
Wat ik al zei, over het algemeen kunnen die flink dokken, of ze smeren hem en willen niks meer met de ex of de kids te maken hebben. Dat is hun rol.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom bijstandsmoeder? Waar is de rol van de vader?²
je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:57 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, mensen op leeftijd en met een arbeidshandicap zijn parasieten, hebben we dat ook weer vastgesteld. Jij weet het uiteraard beter dan de mensen die mij gekeurd hebben.
Ik heb weleens gelezen dat Ali Mentatie (een Marokkaanse boy) zo 700 per maand kan zijn. Als je dan een goed loon pakt van 1400 ben je de helft al kwijt. Dan kun je zelf niet leven toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef Gia het volgende:
Wat ik al zei, over het algemeen kunnen die flink dokken, of ze smeren hem en willen niks meer met de ex of de kids te maken hebben. Dat is hun rol.
Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef Annie1980 het volgende:
Ik moet zeggen... dat het me tot nog toe allemaal nog wel meevalt....
Ik ben een alleenstaand moeder van een dochter van 6 maanden en ik werk 32 uur bij hetzelfde kantoor als waar ik voorheen 40 uur werkte.
Er zijn altijd wel zaken waarbij je kunt zeiken op de belastingdienst maar bij deze mag ook wel gemeld worden dat ik erg goed bijgestaan wordt in deze situatie. Je krijgt toch een alleenstaandeouderkorting. en nog wat dingetjes, als je overal maar achteraan gaat en je zaken op een rijtje hebt.
Dat ik naast de opvoeding van mn dochter, ook nog 32 uur werk zie ik als een voordeel van veel kanten.
Ik zie het als "iets voor mezelf hebben" en mijn dochter leert gelijk om onder de mensen te zijn. 3 dagen kdv en 1 dag bij opa en oma. Het enige nadeel is dat ook ik natuurlijk het liefst continu bij mijn dochter ben, maar dat kan nou eenmaal niet. En het is ook gewoon heerlijk om niet continu thuis te zitten maar om lekker ff stressie werk te doen
Je weet niet wat er aan de hand is. Als de sollicitant, zoals moussie zei, net met een knobbeltje in de borst met onderzoeken bezig is, kan ik me voorstellen dat je dat niet meteen zegt. Wordt je afgewezen, omdat je mogelijk ziek wordt/bent...... Dan houd je maar even in het midden wat er aan de hand is door te zeggen dat je het nu net even erg druk hebt.quote:@Gia: Ik kan me wel voorstellen dat je daar raar van staat te kijken als iemand solliciteerd, uitgenodigd wordt maar dan zegt dat ze te druk is. Als jij besluit om een algemeen antwoord te geven, kan je deze oordelen verwachten. Ik zou juist wel iets specifieker zijn in mijn uitleg, ook omdat ik dan hoop op een gesprek op een ander tijdstip.
Er zijn er ook die "op kamers" gaan omdat hun vrouw anders geen uitkering ontvangt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik al zei, over het algemeen kunnen die flink dokken, of ze smeren hem en willen niks meer met de ex of de kids te maken hebben. Dat is hun rol.
Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:
[..]
je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.
dan kun je ook in een call center werken...
en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Tja, als je gaat scheiden ga je er beide op achteruit. Dat is het gevolg. Waarom zou de ex-man een goed leven moet hebben en de vrouw en de kindjes in de armoede moeten zitten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen dat Ali Mentatie (een Marokkaanse boy) zo 700 per maand kan zijn. Als je dan een goed loon pakt van 1400 ben je de helft al kwijt. Dan kun je zelf niet leven toch?²
nog zo'n aansteller...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.
Verder ben je ontzettend slecht in Nederlandse taal en heb je zeer slechte contactuele eigenschappen. Misschien dat je daar eens wat aan kunt gaan doen.
ow heb alsjeblieft geen medelijden, maak je dat op uit mijn verhaal. Volgens mij zeg ik juist dat het me allemaal meevalt tot nu toe... begrijpend lezen is soms best moeilijk, dat weet ik... maar als je de inhoud niet kent... reageer dan gewoon niet. Met je Oprah!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:09 schreef BansheeBoy het volgende:
De zin "ik ben een alleenstaande moeder en ik werk...." doet heel erg Oprah WInfrey achtig aan, zo van: heb medelijden met mij maar wees ook trots dat ik dit kan.²
EY, relax!!! Zeg ik dat jij voor dezelfde keuze moet gaan als ik?? Maar volgens mij kan iedereen hier toch zijn of haar mening hierover verkondigen of niet? Nou ik maak het anders mee als jij, ik snap heus je situatie wel, maar dat wil niet zeggen dat ik in diezelfde situatie zit als jij...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.
Dat moet toch gewoon mogen! Dat is mijn punt. Dat jij dat niet wil, is jouw keuze en ook prima.
[..]
Je weet niet wat er aan de hand is. Als de sollicitant, zoals moussie zei, net met een knobbeltje in de borst met onderzoeken bezig is, kan ik me voorstellen dat je dat niet meteen zegt. Wordt je afgewezen, omdat je mogelijk ziek wordt/bent...... Dan houd je maar even in het midden wat er aan de hand is door te zeggen dat je het nu net even erg druk hebt.
Als je dan na 2 weken nog eens belt en je hoort dan hetzelfde, dan is het redelijk om door te vragen wat er aan de hand is. Wordt er ontwijkend geantwoord, tja, dan zou ik die kandidaat ook niet meer hoeven.
Maar meteen conclusies trekken vind ik wat kort door de bocht.
Jij bent gelukkig de enige uitkeringstrekker waarover je medestanders niet hun gal hoeven uit te spuwen hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.
Verder ben je ontzettend slecht in Nederlandse taal en heb je zeer slechte contactuele eigenschappen. Misschien dat je daar eens wat aan kunt gaan doen.
Natuurlijk ben ik een aansteller. Daar krijg je ook echt een WAO-uitkering voor, tegenwoordig.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:14 schreef henkie9 het volgende:
[..]
nog zo'n aansteller...
je kunt alles maar niet naar buiten...
zelfs mensen met een zonne-allergie kunnen naar buiten maar uitkeringstrekkers niet.
en ik mag slecht in taal zijn aangezien ik na mijn studie toch snel een secretaresse krijg bij mijn functie
ollekidee, het kwam nogal over op mijn verhaaltje, aangezien ik dat er had staan... magoed... zo bedoelde ik het dus niet... zo Oprah achtig... Maar ach ja... forgive and forget!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Hé Annie, ik bedoel jouw niet persoonlijk hoor. Ik bedoel gewoon de tekst in het algemeen, die zie ik wel vaker.²
Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Annie1980 het volgende:
[..]
EY, relax!!! Zeg ik dat jij voor dezelfde keuze moet gaan als ik?? Maar volgens mij kan iedereen hier toch zijn of haar mening hierover verkondigen of niet? Nou ik maak het anders mee als jij, ik snap heus je situatie wel, maar dat wil niet zeggen dat ik in diezelfde situatie zit als jij...
Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.quote:Het zijn bedrijven, en zeker in deze tijden gaat het er lekker zakelijk aan toe. Prima, ieder zijn keuze, wil je op dat moment niet op gesprek omdat je iets anders als prioriteit ziet, is jouw keuze... maar een bedrijf heeft daar op dat moment niets aan en gaat naar de volgende. En jij gooit er gelijk in dat iemand kanker heeft of door is, ok da kan, dan kunnen ze later terugbellen of ze nog op gesprek mag komen of direct een nieuwe afspraak maken, maar dan moet je niet van een bedrijf verwachten dat ze wel ff op je blijven wachten.
Dat wist ze, ze wenst er geen gebruik van te maken. Ze vertelde dat de gemeente de BSO zou betalen tot 100% vergoeding, maar het druist tegen haar principes in. Dat mag, maar solliciteer dan niet op een baan van 24 uur terwijl je slechts 6 uurtjes per week beschikbaar bent. En je zegt sowieso niet tegen een eventuele werkgever dat 'zij makkelijk praten heeft met zo'n baan', want a) dat vind ik een gebrek aan respect naar mij toe en b) ik heb daar hard voor gewerkt en heb hem zeker niet kado gekregen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ze het zei, bitcherig of een beetje wanhopend....
Je had haar ook uit kunnen leggen dat je vergoeding krijgt voor BSO afhankelijk van je inkomen. Dat dit dus voor haar per uur meer zal zijn dan voor jou. Veel mensen denken dat ze BSO niet kunnen betalen.
[..]
Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.
Je had toch minstens kunnen informeren of er misschien problemen zijn waardoor ze nog niet kan gaan werken, i.p.v. meteen de conclusie trekken dat ze dús niet wilde werken.
[..]
Wat voor jou geldt, hoeft echt niet voor iedereen te gelden. Dat is echt onzin. Vind je hier echt zeer kort door de bocht.
Nou eigenlijk....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.
Dat moet toch gewoon mogen! Dat is mijn punt. Dat jij dat niet wil, is jouw keuze en ook prima.
Mwa, wordt een stuk lastiger als tantes en omas zelf ook werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.![]()
Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
Helaas is het altijd niet zo ideaal...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:46 schreef woid het volgende:
[..]
ok herstel: Idealiter ben je niet een alleenstaande ouder
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als iemand wil werken, legt ie zoiets echt wel uit. Mèt verontschuldigingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Gia het volgende:
Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.
Je had toch minstens kunnen informeren of er misschien problemen zijn waardoor ze nog niet kan gaan werken, i.p.v. meteen de conclusie trekken dat ze dús niet wilde werken.
Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bent gelukkig de enige uitkeringstrekker waarover je medestanders niet hun gal hoeven uit te spuwen hè.
ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik een aansteller. Daar krijg je ook echt een WAO-uitkering voor, tegenwoordig.
En het is geen zonne-allergie. Gelukkig niet. Ik kan wel buiten komen, maar ik kan niet gaan werken.
In thuiswerk wordt niet bemiddeld. En voor mezelf beginnen is onmogelijk, aangezien een particuliere verzekering voor ziekte of arbeidsongeschiktheid voor mij niet te betalen is. Sterker nog, ik denk dat geen enkele maatschappij mij wil verzekeren.
Alimentatie en alimentatie bedoel je? Wat ze meer krijgen dan de alimentatie voor zichzelf en voor de kinderen is echt zeer weinig. Het is dus echt de keuze die ze maken om zelf voor de kinderen te zorgen, totdat de jongste naar school gaat. Daar gaat echt heel weinig bijstand naartoe als er een ex-partner is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef lezzer het volgende:
Maar vrouwen die gezapig blijven zitten omdat ze toch wel rond kunnen van alimentatie en bijstand...
"Waar is je eigenwaarde" denk ik dan.
Ik begrijp wel dat je geen zin hebt om te gaan werken als je in totaal minder overhoudt dan wanneer je thuis zit.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou eigenlijk....
Kijk, als je afgekeurd bent, dan gaat er een heel ander verhaal spelen.
Maar vrouwen die gezapig blijven zitten omdat ze toch wel rond kunnen van alimentatie en bijstand...
"Waar is je eigenwaarde" denk ik dan.
Nee, puur lichamelijk, niets psychisch of zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:
[..]
ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.
ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.
waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Ja, no offence, maar je hebt ze zelf gemaakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Een kind kost gewoon meer tijd dan mensen vaak denken.
En appel met 2 rotte plekken er in kun je ook best eten als je die even wegsnijdt. Maar denk je dat die in de winkel uit de mand gepikt wordt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:
[..]
en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, puur lichamelijk, niets psychisch of zo.
En ik ga toch niet zeggen wat het is. Het is objectief vastgesteld door een professor in een academisch ziekenhuis, middels diverse onderzoeken en bestempeld als zeer invaliderend.
Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, no offence, maar je hebt ze zelf gemaakt.
Ik krijg echt zo vaak te horen van mensen met kinderen dat het zoveel tijd kost. En dan kijken ze naar mij van "jij hebt tijd zat". Nou nee dus.
Als dat zou kunnen had ik het wel gedaanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:
[..]
Lol, probeer het eens zou ik zo zeggenquote:en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.
Ik zie mezelf ook niet als uitkeringstrekker, maar heb gewoon terecht een WAO uitkering.
Ben overigens ook niet alleenstaand, dus wat dat betreft geen voorbeeld voor deze discussie over alleenstaande moeders.
Ben een getrouwde moeder met 2 bijna volwassen kinderen.
Dan ben jij iemand die met volwassen kids in de WAO zit... dan nog kan ik je situatie begrijpen... Wie zegt dat ik dat niet doe? IK ZEG NIETS NEGATIEFS OVER BIJSTANDSMOEDERS OF MOEDERS IN DE WAO MET VOLWASSEN KIDS.... (ik zei in mijn verhaal alleen maar wat MIJN verhaal is) En nog denk jij dat ik de andere kant niet snap! En idd ik snap het niet in elk geval... sommigen vind ik ook wel erg makkelijk in die keuze... Ik sta wel achter het standpunt: Wie kan werken... uhm... moet gewoon werken voor zijn of haar kost.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....
Ik val je niet aan op jouw keuze; ik zeg alleen dat sommige mensen nu eenmaal andere keuzes maken.
[..]
Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.
Ik kan het me ook wel voorstellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.
Het is gewoon veel werk en als je dan niet óók nog een baan wil omdat dat gewoon totaal niet loont, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik kan het me ook wel voorstellen.
Alleen is het dus niet in de haak en ondermijnt het ons sociaal stelsel.
Dus, het zou minder aantrekkelijk moeten zijn.
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:
[..]
ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.
Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?quote:ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.
Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..quote:waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t momentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
[..]
Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?
[..]
Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..
En dan nog, wie wilt werken (en dit qua gezondheid ook kan, om al het gezeik te voorkomen) kan echt wel een baan vinden, alleen is het misschien wat anders als je verwacht hebt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
[..]
Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!
Of had je dat nog niet bedacht, dat zo'n kind ook nog familie heeft, en die geven wel eens een cadeautje weg?
sowieso een iphone of overpriced merk schoenen krijgen...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:
[..]
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
hmzquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:53 schreef henkie9 het volgende:
[..]
heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.
lekker zielig thuis gaan zitten doen
Je kan in de toekomst kijken? Het leven is een aaneenrijging van dagen die allemaal volgens plan verlopen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:
[..]
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien.
Dat zal dan wel komen omdat je verblindt bent door vooroordelen.quote:En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
Waar zie jij me hier oordelen over bijstandsmoeders! Ik val ze juist bij! Wel goed lezen, hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.
Ik kan me bijv. in een toekomstig kabinet voorstellen dat er een wetsvoorstel komt die WAO'ers met een goedverdienende partner 50% wil korten, ...daar is ook wel wat voor te zeggen.
Oordeel niet te snel, lijkt me, ook niet over bijstandsmoeders.
flikker toch op zeg... een werkgever zal echt wel begrip voor een dergelijke situatie hebben en je hoeft echt niet bij je sollicitatie te zeggen dat je borstkanker hebt gehad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef henkie9 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1
zo, heel wat werk ALS je wilt werken...
je moet de instelling wel hebbenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er zijn echter ook heel wat meer mensen die op zoek zijn naar een baan.
Je hebt dus meer geluk nodig dan een aantal jaar geleden, dat weet jij net zo goed als iedere andere idioot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |