abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77555221
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:09 schreef BansheeBoy het volgende:
De zin "ik ben een alleenstaande moeder en ik werk...." doet heel erg Oprah WInfrey achtig aan, zo van: heb medelijden met mij maar wees ook trots dat ik dit kan.

²
ow heb alsjeblieft geen medelijden, maak je dat op uit mijn verhaal. Volgens mij zeg ik juist dat het me allemaal meevalt tot nu toe... begrijpend lezen is soms best moeilijk, dat weet ik... maar als je de inhoud niet kent... reageer dan gewoon niet. Met je Oprah!

Wat een vijandigheid hiero zeg! lekker fijn sfeertje!
pi_77555279
Don't feed the troll(s) zeggen ze dan
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:18:32 #163
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77555386
Hé Annie, ik bedoel jouw niet persoonlijk hoor. Ik bedoel gewoon de tekst in het algemeen, die zie ik wel vaker.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77555407
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.
Dat moet toch gewoon mogen! Dat is mijn punt. Dat jij dat niet wil, is jouw keuze en ook prima.

[..]

Je weet niet wat er aan de hand is. Als de sollicitant, zoals moussie zei, net met een knobbeltje in de borst met onderzoeken bezig is, kan ik me voorstellen dat je dat niet meteen zegt. Wordt je afgewezen, omdat je mogelijk ziek wordt/bent...... Dan houd je maar even in het midden wat er aan de hand is door te zeggen dat je het nu net even erg druk hebt.
Als je dan na 2 weken nog eens belt en je hoort dan hetzelfde, dan is het redelijk om door te vragen wat er aan de hand is. Wordt er ontwijkend geantwoord, tja, dan zou ik die kandidaat ook niet meer hoeven.
Maar meteen conclusies trekken vind ik wat kort door de bocht.

EY, relax!!! Zeg ik dat jij voor dezelfde keuze moet gaan als ik?? Maar volgens mij kan iedereen hier toch zijn of haar mening hierover verkondigen of niet? Nou ik maak het anders mee als jij, ik snap heus je situatie wel, maar dat wil niet zeggen dat ik in diezelfde situatie zit als jij...

Het zijn bedrijven, en zeker in deze tijden gaat het er lekker zakelijk aan toe. Prima, ieder zijn keuze, wil je op dat moment niet op gesprek omdat je iets anders als prioriteit ziet, is jouw keuze... maar een bedrijf heeft daar op dat moment niets aan en gaat naar de volgende. En jij gooit er gelijk in dat iemand kanker heeft of door is, ok da kan, dan kunnen ze later terugbellen of ze nog op gesprek mag komen of direct een nieuwe afspraak maken, maar dan moet je niet van een bedrijf verwachten dat ze wel ff op je blijven wachten.
pi_77555426
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.

Verder ben je ontzettend slecht in Nederlandse taal en heb je zeer slechte contactuele eigenschappen. Misschien dat je daar eens wat aan kunt gaan doen.
Jij bent gelukkig de enige uitkeringstrekker waarover je medestanders niet hun gal hoeven uit te spuwen hè.
I´m back.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:20:27 #166
3542 Gia
User under construction
pi_77555472
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:14 schreef henkie9 het volgende:

[..]

nog zo'n aansteller...
je kunt alles maar niet naar buiten...
zelfs mensen met een zonne-allergie kunnen naar buiten maar uitkeringstrekkers niet.

en ik mag slecht in taal zijn aangezien ik na mijn studie toch snel een secretaresse krijg bij mijn functie
Natuurlijk ben ik een aansteller. Daar krijg je ook echt een WAO-uitkering voor, tegenwoordig.
En het is geen zonne-allergie. Gelukkig niet. Ik kan wel buiten komen, maar ik kan niet gaan werken.
In thuiswerk wordt niet bemiddeld. En voor mezelf beginnen is onmogelijk, aangezien een particuliere verzekering voor ziekte of arbeidsongeschiktheid voor mij niet te betalen is. Sterker nog, ik denk dat geen enkele maatschappij mij wil verzekeren.
pi_77555546
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Hé Annie, ik bedoel jouw niet persoonlijk hoor. Ik bedoel gewoon de tekst in het algemeen, die zie ik wel vaker.

²
ollekidee, het kwam nogal over op mijn verhaaltje, aangezien ik dat er had staan... magoed... zo bedoelde ik het dus niet... zo Oprah achtig... Maar ach ja... forgive and forget!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:24:17 #168
3542 Gia
User under construction
pi_77555635
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Annie1980 het volgende:

[..]

EY, relax!!! Zeg ik dat jij voor dezelfde keuze moet gaan als ik?? Maar volgens mij kan iedereen hier toch zijn of haar mening hierover verkondigen of niet? Nou ik maak het anders mee als jij, ik snap heus je situatie wel, maar dat wil niet zeggen dat ik in diezelfde situatie zit als jij...
Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....
Ik val je niet aan op jouw keuze; ik zeg alleen dat sommige mensen nu eenmaal andere keuzes maken.
quote:
Het zijn bedrijven, en zeker in deze tijden gaat het er lekker zakelijk aan toe. Prima, ieder zijn keuze, wil je op dat moment niet op gesprek omdat je iets anders als prioriteit ziet, is jouw keuze... maar een bedrijf heeft daar op dat moment niets aan en gaat naar de volgende. En jij gooit er gelijk in dat iemand kanker heeft of door is, ok da kan, dan kunnen ze later terugbellen of ze nog op gesprek mag komen of direct een nieuwe afspraak maken, maar dan moet je niet van een bedrijf verwachten dat ze wel ff op je blijven wachten.

Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.
pi_77555644
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe ze het zei, bitcherig of een beetje wanhopend....
Je had haar ook uit kunnen leggen dat je vergoeding krijgt voor BSO afhankelijk van je inkomen. Dat dit dus voor haar per uur meer zal zijn dan voor jou. Veel mensen denken dat ze BSO niet kunnen betalen.
[..]

Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.
Je had toch minstens kunnen informeren of er misschien problemen zijn waardoor ze nog niet kan gaan werken, i.p.v. meteen de conclusie trekken dat ze dús niet wilde werken.
[..]

Wat voor jou geldt, hoeft echt niet voor iedereen te gelden. Dat is echt onzin. Vind je hier echt zeer kort door de bocht.
Dat wist ze, ze wenst er geen gebruik van te maken. Ze vertelde dat de gemeente de BSO zou betalen tot 100% vergoeding, maar het druist tegen haar principes in. Dat mag, maar solliciteer dan niet op een baan van 24 uur terwijl je slechts 6 uurtjes per week beschikbaar bent. En je zegt sowieso niet tegen een eventuele werkgever dat 'zij makkelijk praten heeft met zo'n baan', want a) dat vind ik een gebrek aan respect naar mij toe en b) ik heb daar hard voor gewerkt en heb hem zeker niet kado gekregen.

Ik heb niets gezegd tegen de dame die het te druk had, hoe kom je daar nou bij Ik vraag me alleen af dat wanneer er in de advertentie 'per direct' staat, en ik dan een paar uur nadat de sollicitatie binnenkomt bel, waarom je dan uberhaupt solliciteer. Ik vroeg haar wanneer ze deze week tijd had. Dat had ze niet, en ze zei direct 'volgende week trouwens ook niet'. Als je echt wilt werken en er is serieus iets aan de hand, had ze zelf aan kunnen geven wanneer ze dan wél kon.
Ik ben erg makkelijk wat dat betreft, maar dat deed ze niet. Op alles wat ik zei was het 'nee dat kan niet'. En tja, het boeit mij dan niet of er iemand op sterven ligt (overigens ben ik gewoon gaan werken de week nadat vriendlief overleed, zo kort door de bocht ben ik wel).Ik vind dat vrouwen het zich soms onnodig moeilijk maken. Ik vind het prima dat de bijstand bestaat, maar wanneer je zo reageert kun je van mij niet verwachten dat ik je een baan geef.
pi_77555652
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.
Dat moet toch gewoon mogen! Dat is mijn punt. Dat jij dat niet wil, is jouw keuze en ook prima.
Nou eigenlijk....
Kijk, als je afgekeurd bent, dan gaat er een heel ander verhaal spelen.
Maar vrouwen die gezapig blijven zitten omdat ze toch wel rond kunnen van alimentatie en bijstand...
"Waar is je eigenwaarde" denk ik dan.
pi_77555674
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.

Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
Mwa, wordt een stuk lastiger als tantes en omas zelf ook werken.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:46 schreef woid het volgende:

[..]

ok herstel: Idealiter ben je niet een alleenstaande ouder
Helaas is het altijd niet zo ideaal...
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar is de vader in dit verhaal Afgezien van wezen hebben de meeste kinderen toch echt een vader die ook prima voor ze kan zorgen, of hij nog bij de moeder woont of niet.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.
Je had toch minstens kunnen informeren of er misschien problemen zijn waardoor ze nog niet kan gaan werken, i.p.v. meteen de conclusie trekken dat ze dús niet wilde werken.
Als iemand wil werken, legt ie zoiets echt wel uit. Mèt verontschuldigingen.
En als ie het niet uit wil leggen, doet ie zn best om te laten merken dat ie wel ECHT graag wil.
compact en kleverig.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:26:39 #172
3542 Gia
User under construction
pi_77555745
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent gelukkig de enige uitkeringstrekker waarover je medestanders niet hun gal hoeven uit te spuwen hè.
Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.
Ik zie mezelf ook niet als uitkeringstrekker, maar heb gewoon terecht een WAO uitkering.
Ben overigens ook niet alleenstaand, dus wat dat betreft geen voorbeeld voor deze discussie over alleenstaande moeders.

Ben een getrouwde moeder met 2 bijna volwassen kinderen.
pi_77555938
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik een aansteller. Daar krijg je ook echt een WAO-uitkering voor, tegenwoordig.
En het is geen zonne-allergie. Gelukkig niet. Ik kan wel buiten komen, maar ik kan niet gaan werken.
In thuiswerk wordt niet bemiddeld. En voor mezelf beginnen is onmogelijk, aangezien een particuliere verzekering voor ziekte of arbeidsongeschiktheid voor mij niet te betalen is. Sterker nog, ik denk dat geen enkele maatschappij mij wil verzekeren.
ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.

ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 02-02-2010 18:27:56 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:31:45 #174
3542 Gia
User under construction
pi_77555959
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef lezzer het volgende:

Maar vrouwen die gezapig blijven zitten omdat ze toch wel rond kunnen van alimentatie en bijstand...
Alimentatie en alimentatie bedoel je? Wat ze meer krijgen dan de alimentatie voor zichzelf en voor de kinderen is echt zeer weinig. Het is dus echt de keuze die ze maken om zelf voor de kinderen te zorgen, totdat de jongste naar school gaat. Daar gaat echt heel weinig bijstand naartoe als er een ex-partner is.
Daarbij zou het de staat meer gaan kosten als deze vrouwen wél gaan werken, namelijk kinderopvang. Dat is heel wat meer dan die 300 euro die ze bovenop de alimentatie krijgen als ze thuis blijven.
pi_77556006
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou eigenlijk....
Kijk, als je afgekeurd bent, dan gaat er een heel ander verhaal spelen.
Ik begrijp wel dat je geen zin hebt om te gaan werken als je in totaal minder overhoudt dan wanneer je thuis zit.
Je hebt thuis genoeg te doen, huishouden, kinderen halen en brengen van en naar school, ze naar zwemles brengen, ophalen bij vriendjes na school...

Ik heb eens uitgerekend hoe lang ik kwijt ben in een week aan alleen al halen en brengen van hot naar her

Kwam toen ze niet overbleven uit op bijna 2,5 uur per dag
Inmiddels blijven ze over en is het een uurtje ongeveer, soms wat meer, soms wat minder, maar daar staan mensen al niet bij stil.

Een kind kost gewoon meer tijd dan mensen vaak denken.

en eigenwaarde halen die vrouwen uit het opvoeden van hun kinderen
compact en kleverig.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:34:19 #176
3542 Gia
User under construction
pi_77556064
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:

[..]

ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.

ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.

waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Nee, puur lichamelijk, niets psychisch of zo.

En ik ga toch niet zeggen wat het is. Het is objectief vastgesteld door een professor in een academisch ziekenhuis, middels diverse onderzoeken en bestempeld als zeer invaliderend.
pi_77556082
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

Een kind kost gewoon meer tijd dan mensen vaak denken.
Ja, no offence, maar je hebt ze zelf gemaakt.
Ik krijg echt zo vaak te horen van mensen met kinderen dat het zoveel tijd kost. En dan kijken ze naar mij van "jij hebt tijd zat". Nou nee dus.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:35:41 #178
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77556123
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:

[..]

je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.

dan kun je ook in een call center werken...

en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
En appel met 2 rotte plekken er in kun je ook best eten als je die even wegsnijdt. Maar denk je dat die in de winkel uit de mand gepikt wordt?

Het heet niet voor niks arbeidsMARKT.
pi_77556131
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, puur lichamelijk, niets psychisch of zo.

En ik ga toch niet zeggen wat het is. Het is objectief vastgesteld door een professor in een academisch ziekenhuis, middels diverse onderzoeken en bestempeld als zeer invaliderend.
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen.
Een Wao uitkering krijg je echt niet bij een pakje boter, een deskundige heeft beslist dat je er recht op hebt. Punt lijkt me.

Dat Henkie meent daar heel lomp over door te moeten hakken is eerder zijn probleem.
Negeren lijkt me
pi_77556202
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, no offence, maar je hebt ze zelf gemaakt.
Ik krijg echt zo vaak te horen van mensen met kinderen dat het zoveel tijd kost. En dan kijken ze naar mij van "jij hebt tijd zat". Nou nee dus.
Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.
Het is gewoon veel werk en als je dan niet óók nog een baan wil omdat dat gewoon totaal niet loont, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')