Ligt eraan hoe ze het zei, bitcherig of een beetje wanhopend....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:51 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik heb toevallig vandaag een bijstandsmoeder op gesprek gehad voor een part-time baan.
Ze wilde alleen op dinsdag en donderdagochtend werken tussen 9 en half 12, want dan zat haar zoontje op de peuterspeelzaal. Toen ik haar zei dat er echt niets mis is met BSO zei ze letterlijk 'ja jij hebt makkelijk praten met zo'n baan'Ik had deze dame nog nooit eerder ontmoet, ik vond dat bijzonder brutaal.
Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.quote:Een andere bijstandsmoeder had ook gesolliciteerd en toen ik haar belde voor een afspraak, zei ze dat ze de eerste 2 weken niet langs kon komen 'want ze had het druk'.
Wat voor jou geldt, hoeft echt niet voor iedereen te gelden. Dat is echt onzin. Vind je hier echt zeer kort door de bocht.quote:Ik heb daar geen begrip voor. Juist omdat ik zelf een alleenstaande moeder ben wil ik zulke vrouwen een kans geven, maar de 2 voorbeelden die ik noemde willen absoluut niet werken. En ik zeg altijd maar zo, als ik het kan, kan iedereen het.
jij bent toch die uberparasiterende trut die op alles " nee" en " kan niet" zegt terwijl je eigenlijk bedoeld: " ik ben lui, stel me aan en profiteer wel"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.
Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Euhm, wat moet een peuter op een BSO, een peuter gaat toch niet naar school?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:51 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik heb toevallig vandaag een bijstandsmoeder op gesprek gehad voor een part-time baan.
Ze wilde alleen op dinsdag en donderdagochtend werken tussen 9 en half 12, want dan zat haar zoontje op de peuterspeelzaal. Toen ik haar zei dat er echt niets mis is met BSO zei ze letterlijk 'ja jij hebt makkelijk praten met zo'n baan'Ik had deze dame nog nooit eerder ontmoet, ik vond dat bijzonder brutaal.
Zei ze ook waarmee? Misschien zit zij wel midden in een verhuizing, of heeft een knobbeltje gevonden in haar borst en is voorlopig even bezig met onderzoeken? Weet jij veel ..quote:Een andere bijstandsmoeder had ook gesolliciteerd en toen ik haar belde voor een afspraak, zei ze dat ze de eerste 2 weken niet langs kon komen 'want ze had het druk'.
Ik vind dat jij wel heel snel klaar staat met je oordeel, uitgaand van je eigen situatie. Het ene kind is het andere niet, en de ene situatie is de andere niet. Omdat jij nou toevallig in een situatie zit waarin het wel kan betekend alleen iets voor jou, het is geen maatstaf voor de rest.quote:Ik heb daar geen begrip voor. Juist omdat ik zelf een alleenstaande moeder ben wil ik zulke vrouwen een kans geven, maar de 2 voorbeelden die ik noemde willen absoluut niet werken. En ik zeg altijd maar zo, als ik het kan, kan iedereen het.
Nee, ik wil gelijke rechten voor vrouwen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Je wil dus mensen verplichten om bij elkaar te blijven voor de kinderen als ik het goed begrijp?
Ik zie hier elke keer de vergelijking met alleenstaand/niet alleenstaand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Euh, en wat heeft dat te maken met de alleenstaande moeder?
Ik ook, en moussie ook. Waarom moet een getrouwde vrouw wel recht hebben om haar kind zelf op te voeden en een alleenstaande niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, ik wil gelijke rechten voor vrouwen.
aah, mensen op leeftijd en met een arbeidshandicap zijn parasieten, hebben we dat ook weer vastgesteld. Jij weet het uiteraard beter dan de mensen die mij gekeurd hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:51 schreef henkie9 het volgende:
[..]
jij bent toch die uberparasiterende trut die op alles " nee" en " kan niet" zegt terwijl je eigenlijk bedoeld: " ik ben lui, stel me aan en profiteer wel"
er is je hier zelfs een baan aangeboden, zul je ook wel weer een kutsmoes voor gehad hebben.
mensen zoals jou moeten ze per direct uit de ouderlijke macht trappen en keihard kappen op de uitkering.
parasiet
Goeie vraag! Waarom is het wel werk als je andermans kinderen verzorgt maar als je je eigen kinderen verzorgt niet ..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zie hier elke keer de vergelijking met alleenstaand/niet alleenstaand.
Het gaat er om dat zij geen inkomen heeft. Dat is het punt.
Dan wordt er gezegd dat zij beter kan thuisblijven, een uitkering ontvangen en haar kinderen opvoeden.
Waarom zou een getrouwde vrouw dan geen 800 euro ontvangen om haar kinderen op te voeden?
Die ontvangt ze toch ook. Van haar man!! Dat is bij een gescheiden vrouw niet anders. Daar moet net zo goed de partner voor betalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zie hier elke keer de vergelijking met alleenstaand/niet alleenstaand.
Het gaat er om dat zij geen inkomen heeft. Dat is het punt.
Dan wordt er gezegd dat zij beter kan thuisblijven, een uitkering ontvangen en haar kinderen opvoeden.
Waarom zou een getrouwde vrouw dan geen 800 euro ontvangen om haar kinderen op te voeden?
Wat ik al zei, over het algemeen kunnen die flink dokken, of ze smeren hem en willen niks meer met de ex of de kids te maken hebben. Dat is hun rol.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom bijstandsmoeder? Waar is de rol van de vader?²
je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:57 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, mensen op leeftijd en met een arbeidshandicap zijn parasieten, hebben we dat ook weer vastgesteld. Jij weet het uiteraard beter dan de mensen die mij gekeurd hebben.
Ik heb weleens gelezen dat Ali Mentatie (een Marokkaanse boy) zo 700 per maand kan zijn. Als je dan een goed loon pakt van 1400 ben je de helft al kwijt. Dan kun je zelf niet leven toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef Gia het volgende:
Wat ik al zei, over het algemeen kunnen die flink dokken, of ze smeren hem en willen niks meer met de ex of de kids te maken hebben. Dat is hun rol.
Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef Annie1980 het volgende:
Ik moet zeggen... dat het me tot nog toe allemaal nog wel meevalt....
Ik ben een alleenstaand moeder van een dochter van 6 maanden en ik werk 32 uur bij hetzelfde kantoor als waar ik voorheen 40 uur werkte.
Er zijn altijd wel zaken waarbij je kunt zeiken op de belastingdienst maar bij deze mag ook wel gemeld worden dat ik erg goed bijgestaan wordt in deze situatie. Je krijgt toch een alleenstaandeouderkorting. en nog wat dingetjes, als je overal maar achteraan gaat en je zaken op een rijtje hebt.
Dat ik naast de opvoeding van mn dochter, ook nog 32 uur werk zie ik als een voordeel van veel kanten.
Ik zie het als "iets voor mezelf hebben" en mijn dochter leert gelijk om onder de mensen te zijn. 3 dagen kdv en 1 dag bij opa en oma. Het enige nadeel is dat ook ik natuurlijk het liefst continu bij mijn dochter ben, maar dat kan nou eenmaal niet. En het is ook gewoon heerlijk om niet continu thuis te zitten maar om lekker ff stressie werk te doen
Je weet niet wat er aan de hand is. Als de sollicitant, zoals moussie zei, net met een knobbeltje in de borst met onderzoeken bezig is, kan ik me voorstellen dat je dat niet meteen zegt. Wordt je afgewezen, omdat je mogelijk ziek wordt/bent...... Dan houd je maar even in het midden wat er aan de hand is door te zeggen dat je het nu net even erg druk hebt.quote:@Gia: Ik kan me wel voorstellen dat je daar raar van staat te kijken als iemand solliciteerd, uitgenodigd wordt maar dan zegt dat ze te druk is. Als jij besluit om een algemeen antwoord te geven, kan je deze oordelen verwachten. Ik zou juist wel iets specifieker zijn in mijn uitleg, ook omdat ik dan hoop op een gesprek op een ander tijdstip.
Er zijn er ook die "op kamers" gaan omdat hun vrouw anders geen uitkering ontvangt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik al zei, over het algemeen kunnen die flink dokken, of ze smeren hem en willen niks meer met de ex of de kids te maken hebben. Dat is hun rol.
Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:
[..]
je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.
dan kun je ook in een call center werken...
en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Tja, als je gaat scheiden ga je er beide op achteruit. Dat is het gevolg. Waarom zou de ex-man een goed leven moet hebben en de vrouw en de kindjes in de armoede moeten zitten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen dat Ali Mentatie (een Marokkaanse boy) zo 700 per maand kan zijn. Als je dan een goed loon pakt van 1400 ben je de helft al kwijt. Dan kun je zelf niet leven toch?²
nog zo'n aansteller...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.
Verder ben je ontzettend slecht in Nederlandse taal en heb je zeer slechte contactuele eigenschappen. Misschien dat je daar eens wat aan kunt gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |