Dat is ook wel zo.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus volledig mee eens. Moet er natuurlijk wel werk zijn...
quote:Op zondag 31 januari 2010 12:20 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Op fok boeit het me niet zoveel of mijn aannames al dan niet correct blijken.
quote:Op maandag 1 februari 2010 16:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
De bijstand is een vangnet en zou geen hangmat moeten zijn.
Als de AOW geleidelijk wordt afgeschaft ben ik het er wel mee eens. Maar niet pats boem, AOW weg.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:43 schreef Deprater het volgende:
Bijstand kan best iets omlaag en de AOW moet afgeschaft worden, de mensen die dan geen recht meer op AOW hebben kunnen bijstand krijgen.
Netto is dat even hoog
Google er eens op. 't Is echt geen eigen vondst.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Leuke woordspeling, vat het hele topic in 1 zin samen.
En dat vind je omdat?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:50 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij zijn de meeste criticasters hier dom en lui. Te dom en lui om zelf eens na te denken.
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:42 schreef CasB het volgende:
[..]
Mensen mogen blij zijn dat er uberhaupt iets is als een uitkering. Daarnaast denk ik dat het heel makkelijk mogelijk is om als alleenstaande moeder te werken, en daarnaast je kinderen te onderhouden. Gewoon tijdens schooltijd werken, je kinderen laten overblijven op school, en ze dan 's middags ophalen.
Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!quote:En een uitkering is bedoeld om genoeg geld te hebben om te kunnen overleven, dat betekent dus dat je wel redelijk normaal kan eten en dergelijke, maar dus niet dat je je kinderen de duurste kleren moet geven, of een mobiele telefoon. Wil je dat wel, dan ga je maar lekker werken.
24 jaar, woonplaats Leiden.....iets zegt me dat hij nog geen kinderen heeft, inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.quote:
Dat is misschien wel zo, maar hoe langer je niet deelneemt aan het arbeidsproces hoe kleiner de kans dat je er ooit weer aan zult deelnemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Dat doet allemaal niks af aan het prinicipe van bijstand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.
Die bedragen zou ik dan nog maar eens naast elkaar leggen als ik jou was.quote:Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:52 schreef lezzer het volgende:
Die bedragen zou ik dan nog maar eens naast elkaar leggen als ik jou was.
Volgens onderstaande calculator:quote:Wat u per maand betaalt aan de kinderopvangorganisatie voor uw 4 kinderen
(totale kosten) ¤2880
Wat u per maand ontvangt als kinderopvangtoeslag voor uw 4 kinderen (via de Belastingdienst/Toeslagen) ¤2742
Wat u per maand zelf betaalt voor de kinderopvang voor uw 4 kinderen (eigen bijdrage)¤138
En dat is dan gebaseerd op wat eigenlijk .. je zal de routine/structuur wel niet meer hebben, je bent gewend aan 'het luie leven'? Slaat nergens op natuurlijk, bij een moeder met jonge kinderen. En kennis kan je opfrissen in het jaar voorafgaand aan je herintrede.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar hoe langer je niet deelneemt aan het arbeidsproces hoe kleiner de kans dat je er ooit weer aan zult deelnemen.
Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:07 schreef moussie het volgende:
waar het eigenlijk om gaat is dat jij als alleenstaande ouder de enige bent die je kind kan opvangen bij ziekte ed, en kleine kinderen zijn nu eenmaal vaker ziek.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.
Het hoeft niet zo extreem Gia .. moeder van een kind, werkt fulltime voor 20000 euro (dus boven het minimumloon), met een reistijd van 3 uur per dag dus het kind zit 231 uur per maand in de dagopvang van 6 euro per uur .. kinderopvangtoeslag = ¤ 1.324quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.
[..]
Had de uren nog een beetje bij en bij gehouden en een salaris van 25000 berekend.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo extreem Gia .. moeder van een kind, werkt fulltime voor 20000 euro (dus boven het minimumloon), met een reistijd van 3 uur per dag dus het kind zit 231 uur per maand in de dagopvang van 6 euro per uur .. kinderopvangtoeslag = ¤ 1.324
Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
Dus, ja, het is goedkoper om alleenstaande moeders van kinderen onder de 4 jaar, in de bijstand te houden.
Maatschappelijk in elk geval wel. Geef ze anders de keuze......quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.
Moet je om te beginnen wel een tante (of vriendin, of moeder, of whatever) hebben natuurlijk, en die moet dan ook nog in de buurt wonen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.![]()
Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
Dus, vrouwen die geen partner hebben met een inkomen mogen op kosten van de staat hun kinderen opvoeden, en degene die wel een man hebben die zich elke dag kapot werkt in de fabriek mogen dat niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef Gia het volgende:
Wil je liever thuis blijven tot de jongste naar school gaat, prima, het bespaart op de kosten voor kinderopvang.
Wil je dat liever niet, dan mag je gaan werken en krijg je toeslag voor de kinderopvang.
Idealiter ben je niet alleenstaand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet je om te beginnen wel een tante (of vriendin, of moeder, of whatever) hebben natuurlijk, en die moet dan ook nog in de buurt wonen.
Idealiter heb je een clubje alleenstaande ouders in je buurt wonen die om de beurt een dag van de week niet werken en op die dag de kinderen van de anderen opvangen .. lijkt me ook opvoedkundig een stuk gezonder dan die opvangfabrieken
Euh, dat is discutabel.quote:
Huh? Iemand die wel een partner heeft die werkt, mag toch ook zelf de kinderen opvoeden!!!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dus, vrouwen die geen partner hebben met een inkomen mogen op kosten van de staat hun kinderen opvoeden, en degene die wel een man hebben die zich elke dag kapot werkt in de fabriek mogen dat niet.
Ja, die vergelijking komt dan toch geheid naar boven hoor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |