abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77523585
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus volledig mee eens. Moet er natuurlijk wel werk zijn...
Dat is ook wel zo.
pi_77525035
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:20 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Op fok boeit het me niet zoveel of mijn aannames al dan niet correct blijken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77525384
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
De bijstand is een vangnet en zou geen hangmat moeten zijn.

Leuke woordspeling, vat het hele topic in 1 zin samen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77539264
Volgens mij zijn de meeste criticasters hier dom en lui. Te dom en lui om zelf eens na te denken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 07:09:24 #105
3542 Gia
User under construction
pi_77539775
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:43 schreef Deprater het volgende:
Bijstand kan best iets omlaag en de AOW moet afgeschaft worden, de mensen die dan geen recht meer op AOW hebben kunnen bijstand krijgen.
Netto is dat even hoog
Als de AOW geleidelijk wordt afgeschaft ben ik het er wel mee eens. Maar niet pats boem, AOW weg.

Je moet mensen wel de kans geven een goed pensioen op te bouwen. En er is nog een hele groep die rekening gehouden heeft met die AOW, dus enkel voor een aanvulling gezorgd hebben. In geval van bijstand zijn ze die dus helemaal kwijt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 07:10:24 #106
3542 Gia
User under construction
pi_77539779
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Leuke woordspeling, vat het hele topic in 1 zin samen.
Google er eens op. 't Is echt geen eigen vondst.
pi_77539914
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 01:50 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij zijn de meeste criticasters hier dom en lui. Te dom en lui om zelf eens na te denken.
En dat vind je omdat?
pi_77543939
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:42 schreef CasB het volgende:

[..]

Mensen mogen blij zijn dat er uberhaupt iets is als een uitkering. Daarnaast denk ik dat het heel makkelijk mogelijk is om als alleenstaande moeder te werken, en daarnaast je kinderen te onderhouden. Gewoon tijdens schooltijd werken, je kinderen laten overblijven op school, en ze dan 's middags ophalen.
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
quote:
En een uitkering is bedoeld om genoeg geld te hebben om te kunnen overleven, dat betekent dus dat je wel redelijk normaal kan eten en dergelijke, maar dus niet dat je je kinderen de duurste kleren moet geven, of een mobiele telefoon. Wil je dat wel, dan ga je maar lekker werken.
Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!
Of had je dat nog niet bedacht, dat zo'n kind ook nog familie heeft, en die geven wel eens een cadeautje weg?
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:28:58 #109
3542 Gia
User under construction
pi_77544277
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:

Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.

24 jaar, woonplaats Leiden.....iets zegt me dat hij nog geen kinderen heeft, inderdaad.

't Is zo typisch dat die jonge studentjes alles zoveel beter weten dan de mensen die er mee te maken hebben.

Bijstand is geen vetpot. Niemand mag zomaar in de bijstand blijven hangen, zonder er iets voor te doen. Das war einmal.

Maar ben het er wel mee eens dat bijstand voor een heel gezin, man/vrouw en kinderen, niet zoveel verschilt met het minimumloon. Daar is de prikkel om te werken dus echt volledig weg.
pi_77544681
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dat vind je omdat?
Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.

Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
pleased to meet you
pi_77544938
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:

Daarnaast, als het om het prijskaartje gaat moet je moeders van kinderen tot 4 jaar juist in de bijstand willen houden, dat is namelijk minder dan de kinderopvangtoeslag.
Dat is misschien wel zo, maar hoe langer je niet deelneemt aan het arbeidsproces hoe kleiner de kans dat je er ooit weer aan zult deelnemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77545089
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat iedereen met meer dan twee hersencellen kan bedenken dat je niet kan gaan werken als er geen werk is, denken dat het allemaal een kwestie is van 'willen' is gewoon dom. Lui is om de cijfers er niet bij te zoeken, werkloze, banenaanbod etc.
Dat doet allemaal niks af aan het prinicipe van bijstand.
Mijn punt was in ieder geval, dat een moeder in de bijstand niet kan "kiezen voor bijstand omdat dat beter is voor de kinderen". Nee, ze heeft geen baan kunnen vinden en geen recht op WW, én geen partner die een inkomen heeft en dáárom krijgt ze bijstand.
Dat ze haar kinderen niet naar de opvang brengt is dus geen keuze, maar een bijkomstigheid van dat zij niet in haar eigen onderhoud kan voorzien.
quote:
Die bedragen zou ik dan nog maar eens naast elkaar leggen als ik jou was.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:04:41 #113
3542 Gia
User under construction
pi_77545509
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:52 schreef lezzer het volgende:

Die bedragen zou ik dan nog maar eens naast elkaar leggen als ik jou was.
Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.
quote:
Wat u per maand betaalt aan de kinderopvangorganisatie voor uw 4 kinderen
(totale kosten) ¤2880
Wat u per maand ontvangt als kinderopvangtoeslag voor uw 4 kinderen (via de Belastingdienst/Toeslagen) ¤2742

Wat u per maand zelf betaalt voor de kinderopvang voor uw 4 kinderen (eigen bijdrage)¤138
Volgens onderstaande calculator:

http://www.minocw.nl/berekeningkinderopvang2010/

Heb het ook berekend voor één en twee kinderen. Zelfs bij twee kinderen kom je al met je vergoeding boven de bijstandsnorm uit. En dan werkt de voorbeeldmoeder niet eens fulltime.
pi_77545638
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is misschien wel zo, maar hoe langer je niet deelneemt aan het arbeidsproces hoe kleiner de kans dat je er ooit weer aan zult deelnemen.
En dat is dan gebaseerd op wat eigenlijk .. je zal de routine/structuur wel niet meer hebben, je bent gewend aan 'het luie leven'? Slaat nergens op natuurlijk, bij een moeder met jonge kinderen. En kennis kan je opfrissen in het jaar voorafgaand aan je herintrede.

Nee, wat alleenstaande ouders aangaat is die zogenoemde afstand naar de arbeidsmarkt mijns inziens niets anders dan een flauw excuus, waar het eigenlijk om gaat is dat jij als alleenstaande ouder de enige bent die je kind kan opvangen bij ziekte ed, en kleine kinderen zijn nu eenmaal vaker ziek.
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:11:00 #115
3542 Gia
User under construction
pi_77545753
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:07 schreef moussie het volgende:
waar het eigenlijk om gaat is dat jij als alleenstaande ouder de enige bent die je kind kan opvangen bij ziekte ed, en kleine kinderen zijn nu eenmaal vaker ziek.
Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.

Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
pi_77545970
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Even een berekening gemaakt voor een alleenstaande moeder die 30 uur per week gebruik maakt van een kinderdagverblijf voor 4 kinderen.
Daar heb je een punt
pi_77546380
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]
Het hoeft niet zo extreem Gia .. moeder van een kind, werkt fulltime voor 20000 euro (dus boven het minimumloon), met een reistijd van 3 uur per dag dus het kind zit 231 uur per maand in de dagopvang van 6 euro per uur .. kinderopvangtoeslag = ¤ 1.324
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:32:17 #118
3542 Gia
User under construction
pi_77546538
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo extreem Gia .. moeder van een kind, werkt fulltime voor 20000 euro (dus boven het minimumloon), met een reistijd van 3 uur per dag dus het kind zit 231 uur per maand in de dagopvang van 6 euro per uur .. kinderopvangtoeslag = ¤ 1.324
Had de uren nog een beetje bij en bij gehouden en een salaris van 25000 berekend.
Dan kom je met één kind nog wel goedkoper uit dan een bijstandsuitkering. Maar met 2 kinderen zit je er al ruim boven.

Dus, ja, het is goedkoper om alleenstaande moeders van kinderen onder de 4 jaar, in de bijstand te houden.
pi_77546581
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
Dus, ja, het is goedkoper om alleenstaande moeders van kinderen onder de 4 jaar, in de bijstand te houden.
Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:36:21 #120
3542 Gia
User under construction
pi_77546668
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:33 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of dat ethisch verantwoord is.
Maatschappelijk in elk geval wel. Geef ze anders de keuze......

Wil je liever thuis blijven tot de jongste naar school gaat, prima, het bespaart op de kosten voor kinderopvang.
Wil je dat liever niet, dan mag je gaan werken en krijg je toeslag voor de kinderopvang.

Maar het zou geen plicht moeten zijn.

En die opmerkingen van 'ja maar dan ben je uit het arbeidsproces....', flauwekul. Dat heb je in een maandje of 2 wel weer opgepikt.
pi_77546683
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.

Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
Moet je om te beginnen wel een tante (of vriendin, of moeder, of whatever) hebben natuurlijk, en die moet dan ook nog in de buurt wonen.

Idealiter heb je een clubje alleenstaande ouders in je buurt wonen die om de beurt een dag van de week niet werken en op die dag de kinderen van de anderen opvangen .. lijkt me ook opvoedkundig een stuk gezonder dan die opvangfabrieken
pleased to meet you
pi_77546749
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef Gia het volgende:
Wil je liever thuis blijven tot de jongste naar school gaat, prima, het bespaart op de kosten voor kinderopvang.
Wil je dat liever niet, dan mag je gaan werken en krijg je toeslag voor de kinderopvang.
Dus, vrouwen die geen partner hebben met een inkomen mogen op kosten van de staat hun kinderen opvoeden, en degene die wel een man hebben die zich elke dag kapot werkt in de fabriek mogen dat niet.

Ja, die vergelijking komt dan toch geheid naar boven hoor...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:40:18 #123
215628 woid
let's get Friendly
pi_77546791
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Moet je om te beginnen wel een tante (of vriendin, of moeder, of whatever) hebben natuurlijk, en die moet dan ook nog in de buurt wonen.

Idealiter heb je een clubje alleenstaande ouders in je buurt wonen die om de beurt een dag van de week niet werken en op die dag de kinderen van de anderen opvangen .. lijkt me ook opvoedkundig een stuk gezonder dan die opvangfabrieken
Idealiter ben je niet alleenstaand.
pi_77546857
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:40 schreef woid het volgende:

[..]

Idealiter ben je niet alleenstaand.
Euh, dat is discutabel.
Idealiter ben je met z'n tweeën als je kinderen hebt, én voorzie je in je eigen onderhoud.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:43:59 #125
3542 Gia
User under construction
pi_77546940
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dus, vrouwen die geen partner hebben met een inkomen mogen op kosten van de staat hun kinderen opvoeden, en degene die wel een man hebben die zich elke dag kapot werkt in de fabriek mogen dat niet.

Ja, die vergelijking komt dan toch geheid naar boven hoor...
Huh? Iemand die wel een partner heeft die werkt, mag toch ook zelf de kinderen opvoeden!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')