abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77473303
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus jouw waardebepaling is de maatstaf voor anderen? Met andere woorden: Omdat jij geen 50 posts per dag haalt, is automatisch iedereen die dat wel doet, in jouw ogen een bijstandspersoon?
Daar komt het op neer ja, dan denk ik aan donthate en Tong80.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:18:38 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_77473322
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Daar komt het op neer ja, dan denk ik aan donthate en Tong80.

Assumption is the mother of all fuck-ups, dat weet je, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_77473369
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuck-ups, dat weet je, he?
Op fok boeit het me niet zoveel of mijn aannames al dan niet correct blijken.
pi_77473399
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De uitkeringen zijn te laag, anders had je die extra's niet nodig.

Dit is weer zo'n typische rechtse hypocriete omdraaiing van zaken.
Nee, de kosten zijn te hoog. Subsidies worden ook uitgedeeld aan werkende mensen, dus die verdienen te weinig om rond te komen. Het is gewoon absurd dat je niet kan rondkomen als je werkt en dat subsidies nodig zijn. Het is gewoon een kosten kwestie. Alhoewel ik ook denk dat het bij heel veel mensen een levensstijl kwestie is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:29:24 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77473643
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:08 schreef JohnLocke het volgende:
Vooral op de users die het zelf melden, maar ook van idioten met meer dan 50 posts per dag ben ik vrij zeker dat ze niet in hun eigen onderhoud voorzien.
Wat voor baan heb jij dan? Ik zie jou nl. ook during daytime posten. En dat zeer regelmatig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77473718
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat voor baan heb jij dan? Ik zie jou nl. ook during daytime posten. En dat zeer regelmatig.

²
Ik heb een policy dat ik zo min mogelijk persoonlijke details op internet zet; laten we het erop houden dat ik in ieder geval geen uitkering vang.
pi_77475088
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik heb een policy dat ik zo min mogelijk persoonlijke details op internet zet; laten we het erop houden dat ik in ieder geval geen uitkering vang.
Interessante woordkeuze .. je werkt dus blijkbaar niet voor je inkomen.
pleased to meet you
pi_77475350
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Interessante woordkeuze .. je werkt dus blijkbaar niet voor je inkomen.
Jawel. Lijkt me ook nogal logisch, hoe zou ik anders rond moeten komen als ik geen uitkering heb?
  zondag 31 januari 2010 @ 13:32:33 #59
13462 BansheeBoy
pi_77475426
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:30 schreef JohnLocke het volgende:
Jawel. Lijkt me ook nogal logisch, hoe zou ik anders rond moeten komen als ik geen uitkering heb?
Hij gokt op een gulle rijke maîtresse.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_77475438
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij gokt op een gulle rijke maîtresse.

²
Was het maar.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:36:15 #61
3542 Gia
User under construction
pi_77475535
Vind dat work-first project ook zoiets raars. Moeten uitkeringsgerechtigden 20 uur gaan werken en dan willen ze meer vangen dan hun bijstandsuitkering. Voor 20 uur werken krijg je doorgaans niet zoveel.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:40:19 #62
13462 BansheeBoy
pi_77475673
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef JohnLocke het volgende:
Was het maar.
Laat je vrouw het niet horen.

²
pi_77475730
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Laat je vrouw het niet horen.

²
Jij bent geen voorstander van polygamie?
  zondag 31 januari 2010 @ 13:48:39 #64
13462 BansheeBoy
pi_77475904
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:41 schreef JohnLocke het volgende:
Jij bent geen voorstander van polygamie?
Maar tegen overspel. Lees:

Essay:"De zegeningen van polygamie"
Essay: Schaars geklede dames, oorzaak en aanleiding !

²
pi_77475990
quote:
Ieder zijn ding.
pi_77494309
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Je gaat even voorbij aan het feit dat de meeste work-first klanten slechts 20 uur per week werken, met behoud van een volledige uitkering. Iemand anders die slechts 20 uur per week werkt, komt niet aan dat bedrag.

Ben het wel met je eens dat iemand die fulltime werkt, ook zeker een minimumloon zou moeten krijgen.
En iemand die 32 uur per week werkt, ook naar rato.
Ik kom met 22 uur werk aan een tientje meer dan de bijstand. Heb ik precies zo geregeld met mijn werkgever.
Maar misschien is dat off topic, want ik ben een alleenstaande man zonder kinderen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 1 februari 2010 @ 09:06:55 #67
3542 Gia
User under construction
pi_77503517
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik kom met 22 uur werk aan een tientje meer dan de bijstand. Heb ik precies zo geregeld met mijn werkgever.
Maar misschien is dat off topic, want ik ben een alleenstaande man zonder kinderen.
En dan doel je dus ook op de alleenstaande (zonder kinderen) uitkering van een honderd of 6.

Ik heb het over alleenstaande ouder. Dat is 909 euro. Dat verdien je niet met 20 uur werken. Je kunt dan ook niet verlangen dat een bijstandsgerechtigde die 20 uur gaat werken, met het work-first project, meer gaat krijgen dan deze 909 euro. Er zijn erbij die dat belachelijk vinden, omdat ze met niet werken net zoveel hebben als met 20 uur werken. Er niet bij stilstaand dat een getrouwde vrouw voor 20 uur werken echt geen 909 euro vangt.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:17:45 #68
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77504773
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De uitkeringen zijn te laag, anders had je die extra's niet nodig.

Dit is weer zo'n typische rechtse hypocriete omdraaiing van zaken.
Ik vraag me dan meteen af waarom je een uitkering extra (Of kwijtschelding) nodig hebt om je hond van te kunnen betalen!

Jij wil een hond en omdat je in de bijstand zit moet ik ervoor betalen!?!

Als je hem niet meer kunt betalen... Triest, maar zo is het leven. Verkoop hem dan aan de Chinees! En dan hoef je dat van mij niet eens als inkomsten op te geven!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77504991
Ik werkte (tot vandaag ) 26 uur, ben alleenstaande moeder, krijg alimentatie voor de kindjes en ik kon daarvan goed rondkomen. Is niet een vetpot, maar netjes (26 uur werk is ietsje meer dan die 909 euro van hierboven.)

Toen de kindjes kleiner waren (de jongste was nog net geen jaar) ben ik 4 uur in de week gaan werken, later werd dat 8, 12 en dus uiteindelijk 26.
Ik moet wel zeggen dat ik het zwaar vond.
Maar ik wilde geen uitkering. Ik houd daar niet van. Echter kan ik me voorstellen dat een moeder dat niet wil. Omdat je je kinderen op wil voeden.
Zo simpel is het.

Ik zou ook niet meer zijn gaan werken dan die 26 uur (nou ja, 30 ging nog wel) omdat ik dan niet meer bij school had kunnen staan om ze op te halen. Dat is belangrijker dan mijn trots in dit geval.

als ouder maak je keuzes en kies je ook voor wat jij denkt dat het beste is voor je kind. Niet alleen voor wat jij wil.
(en ja, er zijn genoeg vrouwen die niet werken omdat ze geen zin hebben oid, maar er zijn er ook genoeg die de keuzes hebben afgewogen en het zien als de beste keuze om thuis te zijn)
compact en kleverig.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:51:02 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77505595
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik werkte (tot vandaag ) 26 uur, ben alleenstaande moeder, krijg alimentatie voor de kindjes en ik kon daarvan goed rondkomen. Is niet een vetpot, maar netjes (26 uur werk is ietsje meer dan die 909 euro van hierboven.)

Toen de kindjes kleiner waren (de jongste was nog net geen jaar) ben ik 4 uur in de week gaan werken, later werd dat 8, 12 en dus uiteindelijk 26.
Ik moet wel zeggen dat ik het zwaar vond.
Maar ik wilde geen uitkering. Ik houd daar niet van. Echter kan ik me voorstellen dat een moeder dat niet wil. Omdat je je kinderen op wil voeden.
Zo simpel is het.

Ik zou ook niet meer zijn gaan werken dan die 26 uur (nou ja, 30 ging nog wel) omdat ik dan niet meer bij school had kunnen staan om ze op te halen. Dat is belangrijker dan mijn trots in dit geval.

als ouder maak je keuzes en kies je ook voor wat jij denkt dat het beste is voor je kind. Niet alleen voor wat jij wil.
(en ja, er zijn genoeg vrouwen die niet werken omdat ze geen zin hebben oid, maar er zijn er ook genoeg die de keuzes hebben afgewogen en het zien als de beste keuze om thuis te zijn)
Netjes dus dat je dat zo doet
Het grote bezwaar is daarentegen dat de overheid de mogelijkheid biedt om gewoon thuis te blijven zitten, gratis geld te vangen, en af en toe een kind uit te poepen zodat je meer geld vangt en zeker niet hoeft te gaan werken.
Bijkomend probleem is dat er aan de onderkant van de samenleving zeer veel kinderen geproduceerd worden.
censuur :O
pi_77505729
tvp
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_77507765
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Netjes dus dat je dat zo doet
Het grote bezwaar is daarentegen dat de overheid de mogelijkheid biedt om gewoon thuis te blijven zitten, gratis geld te vangen, en af en toe een kind uit te poepen zodat je meer geld vangt en zeker niet hoeft te gaan werken.
Bijkomend probleem is dat er aan de onderkant van de samenleving zeer veel kinderen geproduceerd worden.
Meer geld vangt? Niet hoeft te werken? Hoe kom je aan dat idee?
Dat je niet hoeft te werken is onzin, dat je vrijgesteld was van sollicitatieplicht tot je jongste op school zit is al jaren geleden afgeschaft, het is inmiddels zelfs weer versoepelt naar sollicitatie-/scholingsplicht.
En meer geld vangt? De bijstand is hetzelfde hoor, of je nou 1 of 10 kinderen hebt.
pleased to meet you
  maandag 1 februari 2010 @ 12:32:34 #73
3542 Gia
User under construction
pi_77508686
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
26 uur misschien wel. Minimumloon is dan een euro of 6 meer dan die 909.

Maar ik had het over mensen die met een bijstandsuitkering in work-first projecten voor 20 uur werken menen recht te hebben op méér dan die 909. En dat slaat nergens op. Echter vind ik wel dat iemand die 30 uur per week werkt, in zo'n project, ook minstens een minimumloon hiervoor moeten ontvangen.
pi_77510686
Ik vind eerlijk gezegd het vergelijken van bijstand met een salaris een beetje vreemd.
Bijstand is een vangnetregeling, voor mensen die echt niet anders kunnen.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:48:32 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77511064
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:37 schreef lezzer het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd het vergelijken van bijstand met een salaris een beetje vreemd.
Bijstand is een vangnetregeling, voor mensen die echt niet anders kunnen.
Helaas wordt er teveel misbruik van gemaakt.

Echter is het zo dat zeker wanneer je ( noodgedwongen) langer thuis zit, je afhankelijk bent van reintegratie als je wat ouder bent.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77511152
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Helaas wordt er teveel misbruik van gemaakt.
Er zijn heel veel mensen die een bijstandsuitkering als hun salaris zien inderdaad.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:55:25 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77511314
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die een bijstandsuitkering als hun salaris zien inderdaad.
voor een salaris werk je.

Wat wel zo is, met die gemeenteheffing etc.. als je een hoog loon zou hebben en je zou vrijstelling kunnen krijgen zou iedereen die aanvragen, dus vind het wel een beetje hypocriet dat mensen dat uitzuigers noemen.
Niemand betaald graag ongeacht wat voor inkomen/salaris/loon
pi_77511547
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:55 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

voor een salaris werk je.
Ja, precies, maar heel veel mensen snappen dat verschil niet.
quote:
Wat wel zo is, met die gemeenteheffing etc.. als je een hoog loon zou hebben en je zou vrijstelling kunnen krijgen zou iedereen die aanvragen, dus vind het wel een beetje hypocriet dat mensen dat uitzuigers noemen.
Niemand betaald graag ongeacht wat voor inkomen/salaris/loon
Nog zo'n misverstand.
Mensen in de bijstand krijgen mínder bijstand ipv dat ze iets betalen.

Cruciaal verschil...
  maandag 1 februari 2010 @ 14:07:18 #79
3542 Gia
User under construction
pi_77511681
Kan me ook wel indenken dat iemand die alleenstaand is met kinderen en geen alimentatie krijgt, niet echt geprikkeld wordt om te gaan werken. Iemand die wel alimentatie krijgt, gaat graag werken, aangezien je anders toch maar gekort wordt op de bijstand.
Zoals het voorbeeld hierboven: Met 26 uurtjes werken en zo'n 500 (?) euro alimentatie heb je toch een heel redelijk inkomen. Verder krijgt die user ook nog een alleenstaande ouderkorting van de belastingdienst.

Het is dus erg dom om in de bijstand te blijven hangen als alleenstaande ouder.
Maar ik kan het me wel voorstellen in gevallen waar geen alimentatie ontvangen wordt, er is dan geen prikkel. Je moet zo'n 25 uur werken voor hetzelfde als je aan bijstand ontvangt, met thuis blijven.
Krijg je ook nog eens alimentatie, dan schiet dat tenminste op.
pi_77511737
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
aangezien je anders toch maar gekort wordt op de bijstand.
Minder bijstand ontvangt...

Maar, eens met je opmerking over de prikkel.
Je ziet ook vaak dat mensen hun leven ingericht hebben op dat lage inkomen. Die vinden het wel goed zo...
  maandag 1 februari 2010 @ 14:11:33 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77511805
Wat wel ook is ( nu heb ik geen bijstand zelf maar een ANW.
Ik ben al geruime tijd bezig met reintegratie denk bij elkaar nu zo;n ruim anderhalf jaar, en wel bel ik elke 2 weken.
Soms zit je ook gewoon langer vast aan een uitkering dan je zou willen.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:19:29 #82
3542 Gia
User under construction
pi_77512058
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat wel ook is ( nu heb ik geen bijstand zelf maar een ANW.
Ik ben al geruime tijd bezig met reintegratie denk bij elkaar nu zo;n ruim anderhalf jaar, en wel bel ik elke 2 weken.
Soms zit je ook gewoon langer vast aan een uitkering dan je zou willen.
Jij hebt ANW? Ik dacht dat alleen kinderen dat kregen. En mensen die geboren zijn vóór 1950 of zoveel procent arbeidsongeschikt zijn. Of doel je ook op het halfwezengeld voor je kinderen? Dat krijg je sowieso tot de jongste 18 is.

Dan zou ik zeker proberen daarnaast een baan te vinden, aangezien je dat halfwezengeld gewoon mag houden, naast andere inkomsten.
pi_77513053
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
Kan me ook wel indenken dat iemand die alleenstaand is met kinderen en geen alimentatie krijgt, niet echt geprikkeld wordt om te gaan werken. Iemand die wel alimentatie krijgt, gaat graag werken, aangezien je anders toch maar gekort wordt op de bijstand.
Zoals het voorbeeld hierboven: Met 26 uurtjes werken en zo'n 500 (?) euro alimentatie heb je toch een heel redelijk inkomen. Verder krijgt die user ook nog een alleenstaande ouderkorting van de belastingdienst.

Het is dus erg dom om in de bijstand te blijven hangen als alleenstaande ouder.
Maar ik kan het me wel voorstellen in gevallen waar geen alimentatie ontvangen wordt, er is dan geen prikkel. Je moet zo'n 25 uur werken voor hetzelfde als je aan bijstand ontvangt, met thuis blijven.
Krijg je ook nog eens alimentatie, dan schiet dat tenminste op.
Tis heel wat minder

Wat ik vnl met die post wilde zeggen is dat alleenstaande moeders niet altijd een uitkering hebben omdat ze niet willen werken, maar ook omdat ze denken dat het beter is voor hun kinderen als ze dat niet doen.
Vanwege het feit dat je er gewoon altijd bentJe weegt als ouder die dingen tegen elkaar af en komt uit bij wat het beste is voor je kinderen.
Wat ik ook zei is dat er ook een heleboel mensen zijn die idd wel een uitkering hebben omdat het gewoon gemakkelijk is. Dat moeten ze aanpakken, maar weet niet of je dan persé bij de moeders moet beginnen. ken ook een heleboel mannen die een uitkering hebben en dat wel prima vinden zo. Die doen helemaal geen zak...

Maar goed, uiteindelijk moet het wel lonen om te gaan werken en dat doet het niet. niet voor de uren die je kan gaan werken als moeder zonder dat je opvang oid hoeft te gaan regelen.
compact en kleverig.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:56:12 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77513228
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij hebt ANW? Ik dacht dat alleen kinderen dat kregen. En mensen die geboren zijn vóór 1950 of zoveel procent arbeidsongeschikt zijn. Of doel je ook op het halfwezengeld voor je kinderen? Dat krijg je sowieso tot de jongste 18 is.

Dan zou ik zeker proberen daarnaast een baan te vinden, aangezien je dat halfwezengeld gewoon mag houden, naast andere inkomsten.
ik krijg een volledige ANW dus voor mezelf en halfwezengeld.
En ja ik wil graag werken, maar ivm een eerdere uwv indicatie dat ik arbeidsgehandicapt ben, en ik dus in aanmerking kom voor reintegratie via het CWI , werd mij door het CWI zelf geadviseerd om toch die reintegratie af te wachten.
Zeker ivm de bijlkomende baanzekerheid die daar aan vast hangt.
Ik ga wel heel bewust maar 20-24 uur werken, maar dat is vooral omdat ik wel vind dat mijn dochter niet primair opgevoed moet worden door school+ opvang
Ik heb zoiets van er op achteruitgang zal ik misschien wel iets, , maar werken meot imho niet alleen om geld gaan ik wil me nuttig voelen en bezig zijn etc.
pi_77513268
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik vnl met die post wilde zeggen is dat alleenstaande moeders niet altijd een uitkering hebben omdat ze niet willen werken, maar ook omdat ze denken dat het beter is voor hun kinderen als ze dat niet doen.
Punt is natuurlijk dat die vrouwen die keuze helemaal niet hebben.
Ze kunnen niet kiezen voor bijstand om dat dat beter is voor hun kinderen.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:59:10 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77513339
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

ligt per gemeente,
In eerste instantie heb ik een paar maandjes bijstand gehad, Nu had ik ivm omstandigheden ( verhuizing geen eigen woning nog etc. en vooral gezien de onmogelijk zoektocht om een KDV te vinden die dochterlief accepteerde ) vrijstelling.
Echter is het zo ben je heir wel verplicht om voor 40uur te solliciteren.. ook als alleenstaande ouder.
Dat vind ik dan wel een beetje erg veel.
pi_77513494
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ligt per gemeente,
In eerste instantie heb ik een paar maandjes bijstand gehad, Nu had ik ivm omstandigheden ( verhuizing geen eigen woning nog etc. en vooral gezien de onmogelijk zoektocht om een KDV te vinden die dochterlief accepteerde ) vrijstelling.
Echter is het zo ben je heir wel verplicht om voor 40uur te solliciteren.. ook als alleenstaande ouder.
Dat vind ik dan wel een beetje erg veel.
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel niet of het kan of niet.
Ik bedoel dat, als je aangewezen bent op bijstand, je niks te willen hebt over "ik kies er voor om bij mijn kinderen te zijn want dat is beter voor ze, dús blijf ik in de bijstand".
pi_77513846
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:02 schreef Gia het volgende:
Ik heb er geen probleem mee als een alleenstaande moeder van kinderen onder de 4 jaar, thuis blijft en bijstand krijgt. Maar verder moet iedereen die kan werken, ook werken. Desnoods papiertjes prikken met een ICT opleiding.
Vind overigens ook dat in geval van echtparen, beide echtelieden beschikbaar moeten zijn voor werk. Dus niet: De man kan niet aan 'passend' werk vinden, dus hoppa bijstand. Nee, dan moet de vrouw maar gaan werken.

Verder vind ik dat iedereen die door uiterlijk, anders dan aangeboren, niet aan werk komt, zich moet aanpassen of anders geen uitkering.
Dit dus, het moet van 2 kanten komen. Een vriendin van me, een bijstandsmoeder met 3 puberende kids, kreeg wat geld van haar vader elke maand, maar daar kwamen ze achter. Zij piepen en doen, vooral toen ik haar even voorrekende wat wij als werkend stel links en recht wel niet moeten betalen, al die potjes waar zijn voor in aanmerking komt, zijn er voor ons niet. En toen ik haar vroeg waarom haar vader haar dan niet helemaal onderhield (wat hij prima kan doen) werd het wat stil, en mauwde ze iets van "jamaar ik heb toch recht op een uitkering".. Daar heb ik dus niet al te veel medelijden mee, net als haar kinderen trouwens, die dragen ook niks bij aan het huishouden, maar lopen wel met iphones..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:16:08 #89
3542 Gia
User under construction
pi_77516296
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik krijg een volledige ANW dus voor mezelf en halfwezengeld.
En ja ik wil graag werken, maar ivm een eerdere uwv indicatie dat ik arbeidsgehandicapt ben, en ik dus in aanmerking kom voor reintegratie via het CWI , werd mij door het CWI zelf geadviseerd om toch die reintegratie af te wachten.
Zeker ivm de bijlkomende baanzekerheid die daar aan vast hangt.
Ik ga wel heel bewust maar 20-24 uur werken, maar dat is vooral omdat ik wel vind dat mijn dochter niet primair opgevoed moet worden door school+ opvang
Ik heb zoiets van er op achteruitgang zal ik misschien wel iets, , maar werken meot imho niet alleen om geld gaan ik wil me nuttig voelen en bezig zijn etc.
Dat snap ik. Je moet ook niet meer dan die uren willen werken, want als je minder dan 45 % arbeidsongeschikt wordt bevonden, zou je die ANW kunnen verliezen. (Dat deel voor jezelf dan.) En dat is natuurlijk zonde.
Je hoeft er dus niet op achteruit te gaan als je weer deels aan het werk gaat. De ANW is namelijk deels inkomensonafhankelijk.

Van de site van de SVB:
quote:
Inkomsten die wij gedeeltelijk van uw Anw aftrekken:

Inkomen uit loondienst.
Winst uit een eigen bedrijf.

Wij berekenen de hoogte van de nabestaandenuitkering Anw als volgt:

de eerste ¤ 703,80 van uw inkomen tellen we niet mee.
het inkomen boven ¤ 703,80 trekken we voor twee derde van de nabestaandenuitkering af.
verdient u meer dan ¤ 2.335,74 per maand, dan krijgt u geen nabestaandenuitkering Anw.

Voorbeeld:

U verdient ¤ 900 per maand. De eerste ¤ 703,80 telt niet mee. Er blijft ¤ 196,20 over. Twee derde daarvan is ¤ 130,80. Dit bedrag trekken wij af van uw nabestaandenuitkering Anw.
Verder heb je gelijk dat je lekker je kinderen zelf grotendeels op wilt voeden. Daar heb je gewoon recht op.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:19:24 #90
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_77516432
Wat is dit allemaal, een bijstandsuitkering net zo veel als een modaal salaris. Heeft iemand hier enig idee wat voor hongerloontje een uitkering doorgaans is, al helemaal voor gezinnen.

Tuurlijk heb je er altijd lui figuren tussen zitten die liever op hun grote reet zitten dan de handen uit de mouwen steken, maar je met een topictitel als deze begin je natuurlijk niet veel. Als jij alleenstaande moeder van verschillende kinderen bent en het niet ziet zitten die kinderen op een overvolle BSO te proppen waar ze amper aandacht of enige vorm van onderwijs krijgen, dan kan ik heel goed begrijpen dat deze mensen liever voor een uitkering gaan.
Ignorance is bliss
pi_77517377
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef duracellkonijntje het volgende:
Wat is dit allemaal, een bijstandsuitkering net zo veel als een modaal salaris. Heeft iemand hier enig idee wat voor hongerloontje een uitkering doorgaans is, al helemaal voor gezinnen.
Mensen mogen blij zijn dat er uberhaupt iets is als een uitkering. Daarnaast denk ik dat het heel makkelijk mogelijk is om als alleenstaande moeder te werken, en daarnaast je kinderen te onderhouden. Gewoon tijdens schooltijd werken, je kinderen laten overblijven op school, en ze dan 's middags ophalen.

En een uitkering is bedoeld om genoeg geld te hebben om te kunnen overleven, dat betekent dus dat je wel redelijk normaal kan eten en dergelijke, maar dus niet dat je je kinderen de duurste kleren moet geven, of een mobiele telefoon. Wil je dat wel, dan ga je maar lekker werken.
pi_77517554
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef duracellkonijntje het volgende:
Als jij alleenstaande moeder van verschillende kinderen bent en het niet ziet zitten die kinderen op een overvolle BSO te proppen waar ze amper aandacht of enige vorm van onderwijs krijgen, dan kan ik heel goed begrijpen dat deze mensen liever voor een uitkering gaan.
Nou nog een keer, ik blijf het gewoon volhouden.
WWB is een vangnetregeling. Voor als je écht geen andere bron van inkomsten hebt.
Dat heeft dus geen fuck met kinderen opvoeden te maken of de keuze tussen BSO of niet.
pi_77517601
De bijstand is een vangnet en zou geen hangmat moeten zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 1 februari 2010 @ 17:34:12 #94
3542 Gia
User under construction
pi_77519469
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
De bijstand is een vangnet en zou geen hangmat moeten zijn.
Nee, eerder een trampoline, maar ja.

Waar het op neerkomt is dat er nu mensen met bijstand, 30 uur moeten werken voor het bedrag dat ze aan bijstand krijgen. En dat slaat echt nergens op. 20 uur, prima, maar voor 30 uur werken, moet je ook minimaal het minimumloon krijgen en dat is meer dan bijstand.
pi_77521481
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

En toch is het iets waarvoor ze wel kiezen, omdat het dus wel kan.
compact en kleverig.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:43:51 #96
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77521884
Bijstand kan best iets omlaag en de AOW moet afgeschaft worden, de mensen die dan geen recht meer op AOW hebben kunnen bijstand krijgen.
Netto is dat even hoog
  maandag 1 februari 2010 @ 19:10:07 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77522930
Is het werkelijk zo dat het schadelijk is voor je kinderen om ze naar de BSO te laten gaan? Persoonlijk zou ik er voor kiezen om (bijna) fulltime te gaan werken. Alles beter dan een uitkering
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 1 februari 2010 @ 19:12:25 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77523029
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:42 schreef CasB het volgende:

[..]

Mensen mogen blij zijn dat er uberhaupt iets is als een uitkering. Daarnaast denk ik dat het heel makkelijk mogelijk is om als alleenstaande moeder te werken, en daarnaast je kinderen te onderhouden. Gewoon tijdens schooltijd werken, je kinderen laten overblijven op school, en ze dan 's middags ophalen.

En een uitkering is bedoeld om genoeg geld te hebben om te kunnen overleven, dat betekent dus dat je wel redelijk normaal kan eten en dergelijke, maar dus niet dat je je kinderen de duurste kleren moet geven, of een mobiele telefoon. Wil je dat wel, dan ga je maar lekker werken.
Hier ben ik het dus volledig mee eens. Moet er natuurlijk wel werk zijn...
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_77523516
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

En toch is het iets waarvoor ze wel kiezen, omdat het dus wel kan.
Dan kun je je dus afvragen of dat oké is
pi_77523566
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:21 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dan kun je je dus afvragen of dat oké is
Dat heb ik nooit gezegd, maar ik begrijp het wel en ik vind het meer okee, dan iemand die echt niet wil werken omdat ie geen zin heeft.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')