Laat je vrouw het niet horen.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef JohnLocke het volgende:
Was het maar.
Maar tegen overspel. Lees:quote:Op zondag 31 januari 2010 13:41 schreef JohnLocke het volgende:
Jij bent geen voorstander van polygamie?
Ieder zijn ding.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar tegen overspel. Lees:
Essay:"De zegeningen van polygamie"
Essay: Schaars geklede dames, oorzaak en aanleiding !²
Ik kom met 22 uur werk aan een tientje meer dan de bijstand. Heb ik precies zo geregeld met mijn werkgever.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Je gaat even voorbij aan het feit dat de meeste work-first klanten slechts 20 uur per week werken, met behoud van een volledige uitkering. Iemand anders die slechts 20 uur per week werkt, komt niet aan dat bedrag.
Ben het wel met je eens dat iemand die fulltime werkt, ook zeker een minimumloon zou moeten krijgen.
En iemand die 32 uur per week werkt, ook naar rato.
En dan doel je dus ook op de alleenstaande (zonder kinderen) uitkering van een honderd of 6.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kom met 22 uur werk aan een tientje meer dan de bijstand. Heb ik precies zo geregeld met mijn werkgever.
Maar misschien is dat off topic, want ik ben een alleenstaande man zonder kinderen.
Ik vraag me dan meteen af waarom je een uitkering extra (Of kwijtschelding) nodig hebt om je hond van te kunnen betalen!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De uitkeringen zijn te laag, anders had je die extra's niet nodig.![]()
Dit is weer zo'n typische rechtse hypocriete omdraaiing van zaken.
Netjes dus dat je dat zo doetquote:Op maandag 1 februari 2010 10:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik werkte (tot vandaag) 26 uur, ben alleenstaande moeder, krijg alimentatie voor de kindjes en ik kon daarvan goed rondkomen. Is niet een vetpot, maar netjes (26 uur werk is ietsje meer dan die 909 euro van hierboven.)
Toen de kindjes kleiner waren (de jongste was nog net geen jaar) ben ik 4 uur in de week gaan werken, later werd dat 8, 12 en dus uiteindelijk 26.
Ik moet wel zeggen dat ik het zwaar vond.
Maar ik wilde geen uitkering. Ik houd daar niet van. Echter kan ik me voorstellen dat een moeder dat niet wil. Omdat je je kinderen op wil voeden.
Zo simpel is het.
Ik zou ook niet meer zijn gaan werken dan die 26 uur (nou ja, 30 ging nog wel) omdat ik dan niet meer bij school had kunnen staan om ze op te halen. Dat is belangrijker dan mijn trots in dit geval.
als ouder maak je keuzes en kies je ook voor wat jij denkt dat het beste is voor je kind. Niet alleen voor wat jij wil.
(en ja, er zijn genoeg vrouwen die niet werken omdat ze geen zin hebben oid, maar er zijn er ook genoeg die de keuzes hebben afgewogen en het zien als de beste keuze om thuis te zijn)
Meer geld vangt? Niet hoeft te werken? Hoe kom je aan dat idee?quote:Op maandag 1 februari 2010 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Netjes dus dat je dat zo doet
Het grote bezwaar is daarentegen dat de overheid de mogelijkheid biedt om gewoon thuis te blijven zitten, gratis geld te vangen, en af en toe een kind uit te poepen zodat je meer geld vangt en zeker niet hoeft te gaan werken.
Bijkomend probleem is dat er aan de onderkant van de samenleving zeer veel kinderen geproduceerd worden.
26 uur misschien wel. Minimumloon is dan een euro of 6 meer dan die 909.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik werkte (tot vandaag) 26 uur, ben alleenstaande moeder, krijg alimentatie voor de kindjes en ik kon daarvan goed rondkomen. Is niet een vetpot, maar netjes (26 uur werk is ietsje meer dan die 909 euro van hierboven.)
Helaas wordt er teveel misbruik van gemaakt.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:37 schreef lezzer het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd het vergelijken van bijstand met een salaris een beetje vreemd.
Bijstand is een vangnetregeling, voor mensen die echt niet anders kunnen.
Er zijn heel veel mensen die een bijstandsuitkering als hun salaris zien inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Helaas wordt er teveel misbruik van gemaakt.
voor een salaris werk je.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef lezzer het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die een bijstandsuitkering als hun salaris zien inderdaad.
Ja, precies, maar heel veel mensen snappen dat verschil niet.quote:
Nog zo'n misverstand.quote:Wat wel zo is, met die gemeenteheffing etc.. als je een hoog loon zou hebben en je zou vrijstelling kunnen krijgen zou iedereen die aanvragen, dus vind het wel een beetje hypocriet dat mensen dat uitzuigers noemen.
Niemand betaald graag ongeacht wat voor inkomen/salaris/loon
Minder bijstand ontvangt...quote:Op maandag 1 februari 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
aangezien je anders toch maar gekort wordt op de bijstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |