abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77556230
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:

[..]

je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.

dan kun je ook in een call center werken...
Als dat zou kunnen had ik het wel gedaan
quote:
en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Lol, probeer het eens zou ik zo zeggen
pleased to meet you
pi_77556277
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.
Ik zie mezelf ook niet als uitkeringstrekker, maar heb gewoon terecht een WAO uitkering.
Ben overigens ook niet alleenstaand, dus wat dat betreft geen voorbeeld voor deze discussie over alleenstaande moeders.

Ben een getrouwde moeder met 2 bijna volwassen kinderen.
Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.
Ik kan me bijv. in een toekomstig kabinet voorstellen dat er een wetsvoorstel komt die WAO'ers met een goedverdienende partner 50% wil korten, ...daar is ook wel wat voor te zeggen.
Oordeel niet te snel, lijkt me, ook niet over bijstandsmoeders.
I´m back.
pi_77556344
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....
Ik val je niet aan op jouw keuze; ik zeg alleen dat sommige mensen nu eenmaal andere keuzes maken.
[..]

Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.
Dan ben jij iemand die met volwassen kids in de WAO zit... dan nog kan ik je situatie begrijpen... Wie zegt dat ik dat niet doe? IK ZEG NIETS NEGATIEFS OVER BIJSTANDSMOEDERS OF MOEDERS IN DE WAO MET VOLWASSEN KIDS.... (ik zei in mijn verhaal alleen maar wat MIJN verhaal is) En nog denk jij dat ik de andere kant niet snap! En idd ik snap het niet in elk geval... sommigen vind ik ook wel erg makkelijk in die keuze... Ik sta wel achter het standpunt: Wie kan werken... uhm... moet gewoon werken voor zijn of haar kost.
Ik hou niet van onnodige steuntrekkers bijvoorbeeld. Maar met een reden, kan ik dergelijke dingen weer wel begrijpen.

Snap jij het nog?
pi_77556373
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.
Het is gewoon veel werk en als je dan niet óók nog een baan wil omdat dat gewoon totaal niet loont, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Ik kan het me ook wel voorstellen.
Alleen is het dus niet in de haak en ondermijnt het ons sociaal stelsel.

Dus, het zou minder aantrekkelijk moeten zijn.
pi_77556604
In mijn omgeving is een man die een uitkering heeft, al jaren. Hij had een redelijke baan waar hij zijn eigen tijd kon indelen en goed verdiende.
Nu is hij "op zoek" naar een baan waarbij hij zelf zijn uren kan bepalen en minimaal 1700 euro verdient, anders hoeft t van hem niet. Een tijd geleden werkte hij zwart en werd betrapt, dat heeft hij aangevochten en hij heeft gewonnen vanwege te weinig bewijs(wat hij gekort werd op zn uitkering, moesten ze hem met terugwerkende kracht betalen). Dat vertelt hij lachend en ik heb dan zin om die irritante kutglimlach van zn gezicht te slaan.

Dat vind ik persoonlijk erger dan een vrouw die haar kinderen wil opvoeden. Al is er ook iets vor te zeggen dat zij gaat werken, maar ik heb begrip voor t feit dat ze dat niet doet.
compact en kleverig.
pi_77556642
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik kan het me ook wel voorstellen.
Alleen is het dus niet in de haak en ondermijnt het ons sociaal stelsel.

Dus, het zou minder aantrekkelijk moeten zijn.
Daar ben ik het wel mee eens.

Denk wel dat mensen die ECHT NIET willen het toch niet doen hoor, als ze gewoon kunnen eten enzo.
compact en kleverig.
pi_77556656
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:

[..]

ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
quote:
ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.
Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?
quote:
waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..
pleased to meet you
pi_77556722
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
compact en kleverig.
pi_77556867
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?
[..]

Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..
heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.
lekker zielig thuis gaan zitten doen
pi_77556929
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
En dan nog, wie wilt werken (en dit qua gezondheid ook kan, om al het gezeik te voorkomen) kan echt wel een baan vinden, alleen is het misschien wat anders als je verwacht hebt.
pi_77556974
quote:

[..]

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1

zo, heel wat werk ALS je wilt werken...
pi_77557075
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
[..]

Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!
Of had je dat nog niet bedacht, dat zo'n kind ook nog familie heeft, en die geven wel eens een cadeautje weg?
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
pi_77557300
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:

[..]

Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
sowieso een iphone of overpriced merk schoenen krijgen...
zoiets hoor je als ouder te weigeren voor kinderen omdat ze zelf moeten leren wat de waarde van geld is.

toen ik in de puberjaren kwam wou ik ook dure merkkleding.
ik kreeg toen kleedgeld van mijn ouders, genoeg geld om normale kleding te kopen.
maar als ik merkkleding wou, een fancy gsm of ander gadget dan moest ik ook gewoon sparen van mijn karige bijbaantje.

heb al sinds mijn 12e bijbaantjes en ken gewoon niks anders, pas de laatste jaren nu ik de waarde van geld ken kan ik meer krijgen maar nog nooit nodig gehad
pi_77557528
quote:

[..]

hmz

Zoals je ziet, zelfs toen het goed ging waren er meer werkzoekenden dan banen
pleased to meet you
pi_77557651
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:53 schreef henkie9 het volgende:

[..]

heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.
lekker zielig thuis gaan zitten doen
Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.
pleased to meet you
pi_77557915
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:

[..]

Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien.
Je kan in de toekomst kijken? Het leven is een aaneenrijging van dagen die allemaal volgens plan verlopen?
quote:
En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
Dat zal dan wel komen omdat je verblindt bent door vooroordelen.
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:23:35 #197
3542 Gia
User under construction
pi_77557995
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.
Ik kan me bijv. in een toekomstig kabinet voorstellen dat er een wetsvoorstel komt die WAO'ers met een goedverdienende partner 50% wil korten, ...daar is ook wel wat voor te zeggen.
Oordeel niet te snel, lijkt me, ook niet over bijstandsmoeders.
Waar zie jij me hier oordelen over bijstandsmoeders! Ik val ze juist bij! Wel goed lezen, hoor.
Vind alleen dat zodra de kinderen op school zitten, er aangepakt moet worden. Dat moet iedereen die kan werken.
En ja, ik vind dat dat ook moet gelden in geval er sprake is van andere culturen.
In het geval er twee partners zijn, is er geen enkele reden om beide thuis te blijven zitten.

Maar een bijstandsmoeder met kinderen onder de 4 moet dat, wmb, wel mogen, als ze daar voor kiest.
pi_77558011
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.
flikker toch op zeg... een werkgever zal echt wel begrip voor een dergelijke situatie hebben en je hoeft echt niet bij je sollicitatie te zeggen dat je borstkanker hebt gehad.

alweer een mooi excuus om geen baan te zoeken net als dat achterlijke grafiekje...

alsof je alleen kan solliciteren in slechte tijden en dan per definitie word afgewezen

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 02-02-2010 18:24:55 (doe normaal of blijf weg) ]
pi_77558062
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef henkie9 het volgende:

[..]

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1

zo, heel wat werk ALS je wilt werken...

Er zijn echter ook heel wat meer mensen die op zoek zijn naar een baan.
Je hebt dus meer geluk nodig dan een aantal jaar geleden, dat weet jij net zo goed als iedere andere idioot.
compact en kleverig.
pi_77558151
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:26 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Er zijn echter ook heel wat meer mensen die op zoek zijn naar een baan.
Je hebt dus meer geluk nodig dan een aantal jaar geleden, dat weet jij net zo goed als iedere andere idioot.
je moet de instelling wel hebben
en wat is er mis met meerdere malen per week te solliciteren...

of gewoon aan de werkgever voorstellen: " de eerste maand werk ik op vrijwillige basis zodat u ziet dat u aan mij een goede hebt"

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 02-02-2010 17:35:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')