Als dat zou kunnen had ik het wel gedaanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:
[..]
je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.
dan kun je ook in een call center werken...
Lol, probeer het eens zou ik zo zeggenquote:en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.
Ik zie mezelf ook niet als uitkeringstrekker, maar heb gewoon terecht een WAO uitkering.
Ben overigens ook niet alleenstaand, dus wat dat betreft geen voorbeeld voor deze discussie over alleenstaande moeders.
Ben een getrouwde moeder met 2 bijna volwassen kinderen.
Dan ben jij iemand die met volwassen kids in de WAO zit... dan nog kan ik je situatie begrijpen... Wie zegt dat ik dat niet doe? IK ZEG NIETS NEGATIEFS OVER BIJSTANDSMOEDERS OF MOEDERS IN DE WAO MET VOLWASSEN KIDS.... (ik zei in mijn verhaal alleen maar wat MIJN verhaal is) En nog denk jij dat ik de andere kant niet snap! En idd ik snap het niet in elk geval... sommigen vind ik ook wel erg makkelijk in die keuze... Ik sta wel achter het standpunt: Wie kan werken... uhm... moet gewoon werken voor zijn of haar kost.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....
Ik val je niet aan op jouw keuze; ik zeg alleen dat sommige mensen nu eenmaal andere keuzes maken.
[..]
Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.
Ik kan het me ook wel voorstellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.
Het is gewoon veel werk en als je dan niet óók nog een baan wil omdat dat gewoon totaal niet loont, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik kan het me ook wel voorstellen.
Alleen is het dus niet in de haak en ondermijnt het ons sociaal stelsel.
Dus, het zou minder aantrekkelijk moeten zijn.
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:
[..]
ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.
Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?quote:ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.
Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..quote:waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t momentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
[..]
Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?
[..]
Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..
En dan nog, wie wilt werken (en dit qua gezondheid ook kan, om al het gezeik te voorkomen) kan echt wel een baan vinden, alleen is het misschien wat anders als je verwacht hebt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
[..]
Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!
Of had je dat nog niet bedacht, dat zo'n kind ook nog familie heeft, en die geven wel eens een cadeautje weg?
sowieso een iphone of overpriced merk schoenen krijgen...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:
[..]
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
hmzquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:53 schreef henkie9 het volgende:
[..]
heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.
lekker zielig thuis gaan zitten doen
Je kan in de toekomst kijken? Het leven is een aaneenrijging van dagen die allemaal volgens plan verlopen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:
[..]
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien.
Dat zal dan wel komen omdat je verblindt bent door vooroordelen.quote:En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
Waar zie jij me hier oordelen over bijstandsmoeders! Ik val ze juist bij! Wel goed lezen, hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.
Ik kan me bijv. in een toekomstig kabinet voorstellen dat er een wetsvoorstel komt die WAO'ers met een goedverdienende partner 50% wil korten, ...daar is ook wel wat voor te zeggen.
Oordeel niet te snel, lijkt me, ook niet over bijstandsmoeders.
flikker toch op zeg... een werkgever zal echt wel begrip voor een dergelijke situatie hebben en je hoeft echt niet bij je sollicitatie te zeggen dat je borstkanker hebt gehad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef henkie9 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1
zo, heel wat werk ALS je wilt werken...
je moet de instelling wel hebbenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er zijn echter ook heel wat meer mensen die op zoek zijn naar een baan.
Je hebt dus meer geluk nodig dan een aantal jaar geleden, dat weet jij net zo goed als iedere andere idioot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |