abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77412766
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:59:01 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77412817
Ik ga dit weekend naar een tarotkaartenlegster
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_77412902
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja, maar printen doe ik niet Export to JPEG -> Send to Profotonet
[..]

Dat zijn studentenversies en eigenlijk niet voor commercieel gebruik
[..]

Hoe integreert Silver Efex Pro met Lightroom? Of wordt dat een apart product ernaast?
Ja, gooi lekker het topic op slot, kan ik weer opnieuw beginnen

Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.

Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.

Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:05:07 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413104
Ik moet zeggen dat ik Bridge lekkerder vind werken dan Lr.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77413179
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:01 schreef Kremers het volgende:
Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.
Ok Goed om te weten Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
quote:
Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.
Ok. Da's interessant Maar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
quote:
Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_77413235
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:11:59 #7
52229 Chanty
pi_77413405
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:19:48 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413764
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
Dat klopt.
Daar is Lr weer handig voor.
Maar ik tag m'n foto's (nog) niet.
Heb nog niet uitgevonden voor mezelf wat nou echt handig werkt.
Denk dat ik sowieso maar eens met archieven op jaarbasis ga beginnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:20:03 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413775
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
Foto
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:23:16 #10
52229 Chanty
pi_77413906
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Foto
Ik wist het
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:25:40 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77414006
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik wist het
Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
pi_77414096
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
tvp
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:30:22 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414188
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ikke ook.

Heb LR wel geprobeerd, maar ik werd echt gestoord van de brush functie daarin, kon er niet aan wennen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:18 #14
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414234
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
Hebbie aandacht tekort lieffie???

Tarot??
Ieuw, eng!!
pi_77414239
Ik werd gestoord van het hele LR gebeuren.. Snapte er niks van en vond het bewerken van RAW alles behalve lekker werken
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:33 #16
52229 Chanty
pi_77414246
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat denk je dan??
Ik denk niet Denken is voor mietjes
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:34:10 #17
52229 Chanty
pi_77414356
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hebbie aandacht tekort lieffie???

Tarot??
Ieuw, eng!!
Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen

Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijk Dus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:08 #18
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77414397
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik denk niet Denken is voor mietjes
Da's mijn tekst!

lamme TVP, ja
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:39:42 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414590
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen
quote:
Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijk Dus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??

In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
pi_77414598
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor.

Geniale CD , super muziek, gaat dat luisteren.
pi_77414753
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok Goed om te weten Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
[..]

Ok. Da's interessant Maar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
[..]

Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
Layers worden allleen aangemaakt wanneer je in Photshop werkt met Silver efex pro. In Lightroom krijg je gewoon het bestand terug dat aangemaakt wordt door Lightroom.

In de preferences geef je aan welk bestandstype en bitdiepte (ik gebruik 16bit TIFF) je wilt gebruiken voor het programma, zodra je dan op edit > edit in SEP klikt maakt Lightroom een 16bit tiff bestand aan met de Lightroom aanpassingen en wordt deze in SEP geopend.

Je krijgt dus geen lagen terug. Wil je echt geavanceerd te werk gaan dan zul je dus SEP als plug-in voor Photoshop moeten gaan gebruiken.

En voor alle duidelijkheid, want hier bestaat nogal wat verwarring over: Lightroom is geen vervanging van Photoshop! Het is een kruising tussen Bridge en de Camera Raw plug-in voor photoshop met veel meer geavanceerde functies. Adobe heeft Lightroom zo ontwikkeld dat het samen met Photoshop gebruikt kan worden. Lightroom is een uitgebreide bibliotheek programma met RAW aanpassingsmogelijkheden, Photoshop is een zeer geavanceerde image editing tool.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:44:33 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77414783
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??

In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:49:36 #23
52229 Chanty
pi_77415001
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

I won't move a muscle

Ze heeft mijn voor en achternaam ja dus mijn blog is dan zo gevonden. Zet alleen echt belangrijke privezaken niet online dus als ze daar iets over kan zeggen ben ik wel verbaasd. Als ze begint over bv: je bent bang voor spinnen of je gaat trouwen/ afstuderen dan komt er een grote DUHHHHH.

Die Fry ken ik niet, kijk wel eens naar zesde zintuig plaats delict en die Schot Derek Ogilvie, ervan uitgaande dat het geen doorgestoken kaart is, is het zeker opmerkelijk. Maar buiten dat alles geloof ik best dat er mensen zijn die meer kunnen, er zitten alleen veel fakers tussen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:49:42 #24
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77415007
Nog drie uurtjes! hoezee!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:50:31 #25
52229 Chanty
pi_77415042
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
Ronald heeft een gave Je beschrijft precies mij
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:51:08 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77415073
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

I won't move a muscle

Ze heeft mijn voor en achternaam ja dus mijn blog is dan zo gevonden. Zet alleen echt belangrijke privezaken niet online dus als ze daar iets over kan zeggen ben ik wel verbaasd. Als ze begint over bv: je bent bang voor spinnen of je gaat trouwen/ afstuderen dan komt er een grote DUHHHHH.

Die Fry ken ik niet, kijk wel eens naar zesde zintuig plaats delict en die Schot Derek Ogilvie, ervan uitgaande dat het geen doorgestoken kaart is, is het zeker opmerkelijk. Maar buiten dat alles geloof ik best dat er mensen zijn die meer kunnen, er zitten alleen veel fakers tussen
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/
pi_77415084
Nog 3 uur Dan is het borreltijd
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:51:49 #28
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77415109
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ronald heeft een gave Je beschrijft precies mij
En dat maakte hij allemaal op uit die roze tutu die je draagt. Knap hoor
pi_77415126
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

[ afbeelding ]

Heee...die zag ik op gaan treden in het Paard
* PdeHoog gaat even contact zoeken met hoofdredacteur 3voor12
pi_77415207
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:43 schreef Kremers het volgende:
En voor alle duidelijkheid, want hier bestaat nogal wat verwarring over: Lightroom is geen vervanging van Photoshop! Het is een kruising tussen Bridge en de Camera Raw plug-in voor photoshop met veel meer geavanceerde functies. Adobe heeft Lightroom zo ontwikkeld dat het samen met Photoshop gebruikt kan worden. Lightroom is een uitgebreide bibliotheek programma met RAW aanpassingsmogelijkheden, Photoshop is een zeer geavanceerde image editing tool.
Hmmm....heb ik dus toch nog PS nodig
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:55:29 #31
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415276
Middag

Ik ga toch voor PS, ik wil alles zelf kunnen doen met RAW's ontwikkelen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 13:59:59 #32
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77415460
En we gaan weer door.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 14:00:13 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77415479
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Middag

Het is geen of/of maar en/en.
pi_77415522
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hmmm....heb ik dus toch nog PS nodig
Yep Adobe is sneaky wat dat betreft. Ze willen dat je beide aanschaft = more money for them

Ik gebruik het af en toe als ik een klein storend element wil wegpoetsen. Dat gaat niet in Lightroom. Verder is PS voor mij overkill omdat ik er teveel tijd aan kwijt ben, tijd die ik lierver ander besteed Viveza 2 en SEP zijn minder tijdrovend.

Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit. Wellicht dat ik mij ooit nog eens ga verdiepen in Photshop als het allemaal wat serieuzer wordt Nu fotografeer ik alleen voor mijzelf.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Middag

En dat kan niet met Lightroom omdat?... Zoals ik net uitleg heb je eigenlijk beide nodig Of je moet Bridge goed vinden (ik vind het een verschrikkelijk programma ) De photoshop RAW plugin is gebasseerd op de Lightroom develop module.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:03:19 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415617
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het is geen of/of maar en/en.
PS en Bridge om te importeren dan
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:04:03 #36
52229 Chanty
pi_77415645
quote:
Tsja, ik weet niet of dat soort testen iets kunnen bewijzen. Het probleem is denk ik dat men iets op een wetenschappelijke manier probeert aan te tonen, waar de wetenschap wellicht nog niet aan toe is om het te kunnen aantonen. Gevolg: het is niet aan te tonen dus het bestaat niet.

Vroeger was de wereld plat. Het was niet aantoonbaar dat de wereld rond was, dus dat bestond ook niet.

Dikke kans dat 'paranormale zaken' over 50 jaar heel normaal en heel verklaarbaar zijn. Niet omdat ze niet bestaan, maar omdat we dan de mogelijkheid hebben ze wel te verklaren op een wetenschappelijke manier en wellicht ontdekken dat er wel meer is.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:04:07 #37
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415653
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:

[..]

Yep Adobe is sneaky wat dat betreft. Ze willen dat je beide aanschaft = more money for them

Ik gebruik het af en toe als ik een klein storend element wil wegpoetsen. Dat gaat niet in Lightroom. Verder is PS voor mij overkill omdat ik er teveel tijd aan kwijt ben, tijd die ik lierver ander besteed Viveza 2 en SEP zijn minder tijdrovend.

Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit. Wellicht dat ik mij ooit nog eens ga verdiepen in Photshop als het allemaal wat serieuzer wordt Nu fotografeer ik alleen voor mijzelf.
[..]

En dat kan niet met Lightroom omdat?... Zoals ik net uitleg heb je eigenlijk beide nodig Of je moet Bridge goed vinden (ik vind het een verschrikkelijk programma ) De photoshop RAW plugin is gebasseerd op de Lightroom develop module.
Ontwikkelen doe ik gewoon via ACR, kun je veel meer zelf instellen
pi_77415735
Adobe Camera Raw is de RAW plug-in voor Photoshop en Lightroom heeft exact dezelfde (plus nog veel meer) mogelijkheden
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:07:12 #39
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77415799
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:

[..]

Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit.
Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!

Chanty, alvast veel plezier bij dat mens dan maar. Waarom ga je er eigenlijk naartoe? Zomaar voor de lol of om daadwerkelijk antwoorden te krijgen??
pi_77415804
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Heee...die zag ik op gaan treden in het Paard
* PdeHoog gaat even contact zoeken met hoofdredacteur 3voor12
Hoezo ga de contact zoeken? Je wil foto's slijten voor bij een bericht op de site?
pi_77415941
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!

Ik gebruikte ze voor lokaal dodging & burning, maar Viveza 2 en SEP bieden hetzelfde aan zonder lagen Scheelt mij heel veel tijd in saai schilderwerk
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:10:59 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415966
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef Kremers het volgende:
Adobe Camera Raw is de RAW plug-in voor Photoshop en Lightroom heeft exact dezelfde (plus nog veel meer) mogelijkheden
Maar het valt alsnog niet goed in mijn workflow: kaartje in de computer -> importeren met bridge -> foto openen met ACR en dan gelijk verder doen met PS -> opslaan in de gewenste locatie -> ????? -> Profit!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:13:13 #43
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77416056
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik gebruikte ze voor lokaal dodging & burning, maar Viveza 2 en SEP bieden hetzelfde aan zonder lagen Scheelt mij heel veel tijd in saai schilderwerk
Ik heb dat 'saaie' schilderwerk natuurlijk hard nodig!! Als ik een foto restaureer en er ontbreken gewoon stukken door de ouderdom, dan moet het toch terug komen op een of andere manier. Gelukkig vind ik dat niet saai
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:17:35 #44
52229 Chanty
pi_77416227
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Chanty, alvast veel plezier bij dat mens dan maar. Waarom ga je er eigenlijk naartoe? Zomaar voor de lol of om daadwerkelijk antwoorden te krijgen??
Nee mijn moeder wilde perse dat ik erheen ging en sleept me dus mee Ik hoef geen antwoorden, ik zie wat de toekomst me brengt. Dus het zal vooral voor de lol zijn en kijken wat eruit komt
pi_77416270
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Hoezo ga de contact zoeken? Je wil foto's slijten voor bij een bericht op de site?
Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan treden Ik bedoelde dus te zeggen dat ik zag dat zij op gaan treden binnenkort
pi_77416343
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Maar het valt alsnog niet goed in mijn workflow: kaartje in de computer -> importeren met bridge -> foto openen met ACR en dan gelijk verder doen met PS -> opslaan in de gewenste locatie -> ????? -> Profit!
Met LR zou je workflow worden: kaartje in PC -> importeren met LR -> foto bewerken met LR (=ACR+) -> batchverwerking naar PS ->batchverwerking in LR met presets voor te gebruiken exportpaden en formaten -> meer profit
pi_77416656
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:13 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik heb dat 'saaie' schilderwerk natuurlijk hard nodig!! Als ik een foto restaureer en er ontbreken gewoon stukken door de ouderdom, dan moet het toch terug komen op een of andere manier. Gelukkig vind ik dat niet saai
Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doen

Korte beschrijving van mijn workflow: Geheugenkaartje uitlezen in Lightroom en plaatsen in een nieuwe map. Daarna foto's in een collectie plaatsen. Als ik dat gedaan heb vergroot ik de weergave en zet ik lights-out aan (twee keer "L") (dan krijg je de foto te zien met een egaal zwarte achtergrond, dus geen afleidende Lightroom onderdelen meer) Foto's die mislukt zijn keur ik af met de "X" toets, foto's die ik de beste vind geef ik pick status met "P". Daarna verwijder ik alle afgewezen foto's van de schijf en plaats ik de gekozen foto's in een sub-collectie "beste" Nu heb ik dus in één oogopslag een overzicht van de beste foto's uit de shoot.

Daarna voer ik basisbewerkingen uit (belichting, witbalans e.d.) en daarna open ik ze eventueel in Photoshop, Viveza 2 of SEP.

Neemt wat tijd in beslag, maar je wordt er erg behendigd in na een tijdje. En het voordeel is dat je al je beste foto's niet meer hoeft te zoeken, die zitten gewoon netjes in een collectie opgeborgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 14:29:29 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77416764
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet of dat soort testen iets kunnen bewijzen. Het probleem is denk ik dat men iets op een wetenschappelijke manier probeert aan te tonen, waar de wetenschap wellicht nog niet aan toe is om het te kunnen aantonen. Gevolg: het is niet aan te tonen dus het bestaat niet.

Vroeger was de wereld plat. Het was niet aantoonbaar dat de wereld rond was, dus dat bestond ook niet.

Dikke kans dat 'paranormale zaken' over 50 jaar heel normaal en heel verklaarbaar zijn. Niet omdat ze niet bestaan, maar omdat we dan de mogelijkheid hebben ze wel te verklaren op een wetenschappelijke manier en wellicht ontdekken dat er wel meer is.
Niks wetenschappelijks aan.
Baby houd kaart vast, knakker moet "zien" welke kaart het is.
Lukt dat niet, dan is het een bedrieger.
Het is typisch dat dat "soort" figuren het na de UK hier proberen.
Char heeft hetzelfde lot ondergaan.
Eerst gepakt in de UK toen naar NL gekomen waar men haar nog wel geloofde tot ze ook hier door de mand viel.
pi_77416823
Middag

Server al binnen op kantoor
Leverdatum die van: uiterlijk 24 februari naar aanstaande maandag naar vanmiddag ging Hoezo snel....
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:51:43 #50
52229 Chanty
pi_77417810
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niks wetenschappelijks aan.
Baby houd kaart vast, knakker moet "zien" welke kaart het is.
Lukt dat niet, dan is het een bedrieger.
Het is typisch dat dat "soort" figuren het na de UK hier proberen.
Char heeft hetzelfde lot ondergaan.
Eerst gepakt in de UK toen naar NL gekomen waar men haar nog wel geloofde tot ze ook hier door de mand viel.
Ja maar het gaat er vaak niet om dat iemand kan zien wat voor kaart de ander vast heeft Met dat soort tests wil men bewijzen dat iemand als dan niet helderziend/ voelend is. Maar dat is precies hetgeen waar helderziendheid niet om gaat.

Al moet ik zeggen dat ik dat hele babygedoe ook altijd wel vaag vond, dat heb ik ook nooit gevolgd verder. Maar los van al die programma's weet ik uit eigen ervaring dat er mensen zijn die dingen zien en weten die ze absoluut niet konden zien en weten. Daarnaast heb ik zelf dingen meegemaakt en ik weet dat ik niet tegen mezelf sta te liegen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:53:05 #51
52229 Chanty
pi_77417874
Plan van aanpak is af en opgestuurd Daar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
pi_77418476
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Plan van aanpak is af en opgestuurd Daar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
Da's altijd Nice work babe
* PdeHoog spreekt ut ervaring
pi_77418549
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Kremers het volgende:

[..]

Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doen

Korte beschrijving van mijn workflow: Geheugenkaartje uitlezen in Lightroom en plaatsen in een nieuwe map. Daarna foto's in een collectie plaatsen. Als ik dat gedaan heb vergroot ik de weergave en zet ik lights-out aan (twee keer "L") (dan krijg je de foto te zien met een egaal zwarte achtergrond, dus geen afleidende Lightroom onderdelen meer) Foto's die mislukt zijn keur ik af met de "X" toets, foto's die ik de beste vind geef ik pick status met "P". Daarna verwijder ik alle afgewezen foto's van de schijf en plaats ik de gekozen foto's in een sub-collectie "beste" Nu heb ik dus in één oogopslag een overzicht van de beste foto's uit de shoot.

Daarna voer ik basisbewerkingen uit (belichting, witbalans e.d.) en daarna open ik ze eventueel in Photoshop, Viveza 2 of SEP.

Neemt wat tijd in beslag, maar je wordt er erg behendigd in na een tijdje. En het voordeel is dat je al je beste foto's niet meer hoeft te zoeken, die zitten gewoon netjes in een collectie opgeborgen.
Klinkt als een goede workflow eigenlijk wel Ik ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
pi_77418559
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:51 schreef Chanty het volgende:

[..]
Maar los van al die programma's weet ik uit eigen ervaring dat er mensen zijn die dingen zien en weten die ze absoluut niet konden zien en weten. Daarnaast heb ik zelf dingen meegemaakt en ik weet dat ik niet tegen mezelf sta te liegen
Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..

Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:13:30 #55
52229 Chanty
pi_77418711
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef Timmos het volgende:

[..]

Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..

Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is ja Maar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
pi_77420089
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is ja Maar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:00:34 #57
52229 Chanty
pi_77420615
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:48 schreef Timmos het volgende:

[..]

Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
Best kans ja, vervelende is dat je daar niet achter komt Oplichters heb je in ieder geval overal, in elk vakgebied
pi_77421499
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:26:39 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77421692
Beter
pi_77421700
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Gefeliciteerd!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:27:21 #61
52229 Chanty
pi_77421713
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Jaaaaaaaa wat goed gefeliciteerd
pi_77422016
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt als een goede workflow eigenlijk wel Ik ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
Is het ook Deels gejat van S. Kelby

Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Gefeliciteerd
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doen Wat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
pi_77422212
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???

Gefeliciteerd Puala
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_77422241
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Van harte gefeli
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:03:11 #65
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77422994
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:15:16 #66
52229 Chanty
pi_77423398
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:

[..]

Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
[..]

Gefeliciteerd
[..]

Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doen Wat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
pi_77423785
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
Je moet mijn grappen niet jatten

(ik zat ook al te denken aan een opmerking over of de stad afgezet was )

Maarrre, gefeliciteerd! Weer een stukje vrijheid erbij, dat kon je volgens mij heel goed gebruiken
pi_77423805
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan treden Ik bedoelde dus te zeggen dat ik zag dat zij op gaan treden binnenkort
Ow zo! Natuurlijk doen!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:36:37 #69
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77424058
quote:

Ja dus.

[ afbeelding ]

Dit is idd een geniale cd
Wat een lekker sound
pi_77424260
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
Ik kon er wel mee doorgaan, maar ik zat er zelf ook niet echt om te springen eigenlijk Vandaar dat mijn begeleider ook zei dat ik beter wat anders kon kiezen, ook vanwege het afgezaagde ervan

Wat ik nu ga doen is veel inspirerender en nog niet zo veel over geschreven in scriptievorm, en dat is toch ook wel belangrijk als je bezig bent met zoiets.
pi_77424704
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.

Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook. (ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)

Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:13:05 #72
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77425050
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.

Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook. (ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)

Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 18:59:11 #73
73911 ultra_ivo
pi_77426289
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Netbooks kunnen verbazend veel aan. Op de mijne draait Paint Shop Pro prima.
pi_77426483
quote:

Ja dus.

[ afbeelding ]

Misschien toch maar eens voor mijn verjaardag vragen
Waarom kom ik er trouwens altijd zo laat achter dat er een nieuwe SC is
pi_77427458
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:13 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periode
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:13:29 #76
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77428522
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:38 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periode
na 1x de trail wil bij mij de volgende niet meer starten....
pi_77439838
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:26 schreef Omniej het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa wat goed gefeliciteerd
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:

[..]

[..]

Gefeliciteerd
[..]

quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Puala
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Van harte gefeli
Dankjulliewel
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:24:16 #78
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_77441714
Goedemorgen.
En Puala gefeliciteerd!
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_77441785
Mogguh. Eindelijk weer eens een nachtje lekker doorgeslapen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:05:40 #80
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77441880
Mogguh
Jawel hier ligt weer sneeuw
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:06:08 #81
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77441882
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:06 schreef Sarabi het volgende:

Waarom kom ik er trouwens altijd zo laat achter dat er een nieuwe SC is
Omdat de doorloopsnelheid van de SC idioot hoog is

Goemogge trouwens! Koffie?
pi_77441937
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mogguh
En een zonnetje en overwegend blauwe lucht hier
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 09:20:48 #83
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_77441979
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mogguh
Goedemorgen

Ja, hier is ook een aardig pak gewvallen

Nee, ik ben er niet blij mee, er wordt vandaag o.a. een kast afgeleverd( ). Mijn huis zal wel weer een compleet sneeuwspoor krijgen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 09:36:41 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77442141
Mogguh! Weekend!

Gaat men nog leuke fotografische dingen doen?

Puala! Nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:37:41 #85
52229 Chanty
pi_77442150
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh! Weekend!

Mijn moeder smste net dat ik mijn fototoestel mee moet nemen, dus blijkbaar ga ik nog iets fotograferen ja Geen idee wat
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 09:52:01 #86
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77442282
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mijn moeder smste net dat ik mijn fototoestel mee moet nemen, dus blijkbaar ga ik nog iets fotograferen ja Geen idee wat
Sneeuw?

Wel spannend, zo'n mystery-opdracht!
Als m'n zus dat zou vragen weet ik altijd zeker dat ik dan m'n neefje moet fotograferen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:03:38 #87
52229 Chanty
pi_77442405
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:52 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Sneeuw?

Wel spannend, zo'n mystery-opdracht!
Als m'n zus dat zou vragen weet ik altijd zeker dat ik dan m'n neefje moet fotograferen
Mja dat is het enige dat ik kan bedenken ook Niet dat daar tijd voor is vanmiddag
Ja met kleine kinderen in huis en iemand die komt die kan fotograferen is dat een 1 + 1
pi_77442479
quote:
Mogguh! Weekend!

morgen een meet met wat fotografen, beetje klooien met flitsers en modellen.
verder wat spelen met de mac, scherm calibreren enzo, iemand nog fijne linkjes naar hoe het met icc profielen en calibratie van mac zit ?
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:13:33 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77442512
Mogguh

Nog steeds blij met je overstap?
pi_77442642
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:11 schreef limpix het volgende:

[..]

morgen een meet met wat fotografen, beetje klooien met flitsers en modellen.
verder wat spelen met de mac, scherm calibreren enzo, iemand nog fijne linkjes naar hoe het met icc profielen en calibratie van mac zit ?
ICC profielen plaats je in de map Library > ColorSync > Pofiles. Schermkalibratie kun je uitvoeren via System preference > Displays maar dat zou je eigenlijk moeten doen met een hardwarematige oplossing. Zelf gebruik ik daar een Spyder 3 pro voor.

Groot voordeel van Mac OS is dat het kleurprofiel vriendlijk is: Het hele systeem biedt ondersteuning voor meerdere profielen. Windows ondersteunt alleen sRGB wat zeeeeeer irritant is

Ook leuk: Ik heb al 2 dagen gigantish last van een stijve nek... Afgelopen nacht werd ik er ook wakker van. Elke keer als ik ijn hoofd omdraai heb ik last Zal wel een spierprobleem zijn...
pi_77442687
Mwah.. ik ben nog niet echt lekker aan het werk met het ding, snelheid is wel geweldig, 12 Mp foto`s op volledig formaat bewerken in CS4 gaat lekker.
workflow moet aangepast worden en dat gaat lastig als je altijd anders gedaan hebt.
Vreemde toetsenbordcombinaties enzo....
Ook sterke twijfels over de juiste kleurweergave, helderheid en contrast, maar dat gaan we vanmiddag oplossen.

En ik mis mijn numerieke toetsenbord
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_77442689
quote:
Vanavond CD-presentatie, morgen cateringstand bij een bruidsbeurs, morgen einde van de middag expo opruimen, morgenavond heel misschien naar Janne Schra kijken
pi_77443303
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:06 schreef fFarl het volgende:

[..]

Omdat de doorloopsnelheid van de SC idioot hoog is

Goemogge trouwens! Koffie?
Dat is waar
Morning (ja dat kan nog net)
pi_77443659
Wanneer houden ze eens op met die sneeuwonzin?
pi_77443690
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Vandaag nog niet

Edit: Buienradar liet zien dat er eind van de middag weer een lading komt
pi_77443741
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Dat vraag ik me ook af.....
Gelukkig staat er niet veel op de planning vandaag
pi_77443861
Zucht, dan maar eerst de boodschappen gaan doen voordat ik insneeuw.
pi_77444459
Vanmorgen tot mijn verbazing 2 pakketjes in plaats van 1.. M'n Kamera-Express bestelling heeft eindelijk mijn huis bereikt! .. Niet dat het 2,5 week heeft moeten duren .. Ideal betalen en volgende dag binnen .. Cameranu werkte wel fijn, gisterochtend besteld vandaag binnen
pi_77447637
Volgens mij ga ik maar weer eens van account veranderen zit met een gedeelde pm inbox die hij niet wil verwijderen (en die ik volgens mij teneerste niet geaccepteerd heb)
En zit nu met 700+ berichtjes die ik niet kan verwijderen....

Iemand nog suggesties voor leuke nieuwe namen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:04:22 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77447866
En hulp van hogeraf?

Net m'n avondeten uit de vriezer gehaald, heb de hele winter extra stampot gemaakt om in te vriezen, alleen zit de vriezer nu vol
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 14:25:04 #101
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77448420
Noh heerlijk geroeid op de Amstel, wat een fantastisch mooi weer
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:36:27 #102
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77448700
Met het zonnetje erbij is het inderdaad goed vertoeven.
pi_77448849
Het gaat weer sneeuwen vanavond lees ik net op de frontpage... Het begint in het noord-westen.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 14:53:16 #104
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77449125
Ik hoop dat het morgen niet sneeuwt! Heb een fotoshoot langs de kust (met windkracht 5-6)... ben benieuwd!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:57:36 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77449248
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:53 schreef Xilantof het volgende:
Ik hoop dat het morgen niet sneeuwt! Heb een fotoshoot langs de kust (met windkracht 5-6)... ben benieuwd!
Ik hoop dat je niet van plan was om met flitsers te werken
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 15:10:21 #106
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77449681
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet van plan was om met flitsers te werken
Met wat stormankers of scheerlijntjes zou het moeten kunnen... maar nee was ik niet van plan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 15:33:39 #107
148247 taxibabe
pi_77450390
Winter is best leuk, kun je vogeltjes voeren in je tuin, om daar weer foto's van te maken! (foto's maken door het raam, dat dan weer wel )

Dikke pimpelmees in de boom!
pi_77454057
Wou ik net Inglorious Basterds op blu-ray gaan halen bij de MM, is ie uitverkocht Ze hadden nog wel tig DVD's liggen...

Jammer, had me er net op verheugd om vanavond die film te gaan kijken.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 18:34:50 #109
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_77456015
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:31 schreef Kremers het volgende:
Wou ik net Inglorious Basterds op blu-ray gaan halen bij de MM, is ie uitverkocht Ze hadden nog wel tig DVD's liggen...

Jammer, had me er net op verheugd om vanavond die film te gaan kijken.
Ik heb hem in de bioscoop gezien, vond er weinig aan. Maar ik hou sowieso niet van Tarantino films.

Kan iemand even een whiskey voor mij inschenken? graag zonder ijs of water.

Kreeg vandaag 2 kasten binnen. Mijn nieuw AV meubel, en de HTPC kast.

De dag begon goed, zowel de bezorgers als TNT stonden vrijwel op hetzelfde moment voor mijn deur, en nog lekker vroeg ook.

AV meubel op zijn plaats gezet, wil ik mijn center speaker erin plaatsen, past hij niet. Ik opmeten, is het bovenvak maar 18 cm hoog. Terwijl de kast die ik gezien en besteld heb 23 cm ruimte heeft.

Dus ik naar de meubelzaak. Wat blijkt nou, het was wel de goede kast.
Ik had de kast gezien in de versie van 1 meter veertig breed, die heeft een bovenvak van 23 cm hoog. De verkoper vertelde dat er ook een versie was van 1 meter 90 breed, met dezelfde maten. De 1 meter 90 versie blijkt echter wel de zelfde buitenmaten te hebben, maar de indeling is anders, met een kleiner bovenvak. Ze erkennen dat het hun fout is, en gaan maandag uitzoeken wat er aan te doen is.

Weer thuisgekomen, ben ik aan de volgende kast begonnen, die van mijn htpc. Ik had een zalman 503 besteld. De onderdelen uit hun tijdelijke behuizing gehaald, en rustig begonnen met inbouwen. Wat een k** kast. de stroomvoorziening voor het LCD paneel voorop wordt via een adapter van de 24 pins stroomvoorziening van het moederbord gedaan. Op zich niets mis mee. Maar maak die kabel dan wel lang genoeg, zodat het altijd past.
Mijn moederbord heeft de 24 pins aansluiting vrij hoog zitten, zodat die kabel zonder kunstgrepen onmogelijk in het moederbord ging. één drivebay opgeofferd, en hij haalt het nu net.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_77457141

Nou, eerste plaatje met de mac, ben erg benieuwd hoe het overkomt.
Scherm (extern) gecalibreerd, CS4 naar wens ingesteld, Wacom functies ingesteld, begin te wennen aan de toetsenbordcombinaties geloof ik.
Specifiek sRGB profiel aan de foto gehangen, RGB blijkt toch erg flets over te komen.

Wanneer ik RGB als profiel kies geeft mac hem op het web goed weer, op een windows machine blijken de kleuren erg flets, tenzij ik het sRGB profiel er aan hang, dan gaat het wel weer goed...
Zo ging het met windows overigens altijd.
sRGB voor web, RGB voor prints en andere.
Iemand die daar helderheid in kan verschaffen ?
www.limpeiven.com
pi_77457546
Ja: Windows ondersteunt alleen het sRGB kleurprofiel Dat geldt dus ook voor de browser van ze, Internet Explorer. Safari daarentegen biedt wel ondersteuning voor elk mogelijk kleurprofiel. Vandaar ook dat hij op je mac er gewoon goed uit ziet in Safari, maar op je Windows bak in IE niet.

Firefox ondersteunt ook kleurprofielen btw. Geen idee of je dit nog moet aanzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kremers op 30-01-2010 19:30:28 ]
pi_77458036
Ik vind het maar vaag.
Een gebruiker met IE zal dus bijvorbeeld gepostte foto`s kunnen beoordelen als "flets, weinig contrast, vlak"enzo...en om dat te voorkomen, om iedereen" hetzelfde rsultaat te kunnen laten zien zou je in sRGB moeten werken als het www je output is.

koffie dan maar...
www.limpeiven.com
pi_77458138
Daar komt het wel op neer ja sRGB is gewoon een must voor foto's op het Internet. Zelf doe ik dat ook altijd, omdat ik weet dat mensen met IE anders gaan reageren dat de foto er vaag uitziet. Alleen als ik ga printen maak ik gebruik van een andere kleurruimte.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:05:07 #114
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77458863
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:13 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]

Nou, eerste plaatje met de mac, ben erg benieuwd hoe het overkomt.
Nou, bedankt dat je me met je linkerpink weet duidelijk te maken dat ik in de fotografie nog maar kleinduimpje ben.

Ziet er hier op WinXP + FF3.5 of IE8 prima uit. Wat zou ik moeten missen? Flets? Nope.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:40:36 #115
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77460026
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:34 schreef Marc H het volgende:

[..]

Ik heb hem in de bioscoop gezien, vond er weinig aan. Maar ik hou sowieso niet van Tarantino films.

Kan iemand even een whiskey voor mij inschenken? graag zonder ijs of water.

Kreeg vandaag 2 kasten binnen. Mijn nieuw AV meubel, en de HTPC kast.

De dag begon goed, zowel de bezorgers als TNT stonden vrijwel op hetzelfde moment voor mijn deur, en nog lekker vroeg ook.

AV meubel op zijn plaats gezet, wil ik mijn center speaker erin plaatsen, past hij niet. Ik opmeten, is het bovenvak maar 18 cm hoog. Terwijl de kast die ik gezien en besteld heb 23 cm ruimte heeft.

Dus ik naar de meubelzaak. Wat blijkt nou, het was wel de goede kast.
Ik had de kast gezien in de versie van 1 meter veertig breed, die heeft een bovenvak van 23 cm hoog. De verkoper vertelde dat er ook een versie was van 1 meter 90 breed, met dezelfde maten. De 1 meter 90 versie blijkt echter wel de zelfde buitenmaten te hebben, maar de indeling is anders, met een kleiner bovenvak. Ze erkennen dat het hun fout is, en gaan maandag uitzoeken wat er aan te doen is.

Weer thuisgekomen, ben ik aan de volgende kast begonnen, die van mijn htpc. Ik had een zalman 503 besteld. De onderdelen uit hun tijdelijke behuizing gehaald, en rustig begonnen met inbouwen. Wat een k** kast. de stroomvoorziening voor het LCD paneel voorop wordt via een adapter van de 24 pins stroomvoorziening van het moederbord gedaan. Op zich niets mis mee. Maar maak die kabel dan wel lang genoeg, zodat het altijd past.
Mijn moederbord heeft de 24 pins aansluiting vrij hoog zitten, zodat die kabel zonder kunstgrepen onmogelijk in het moederbord ging. één drivebay opgeofferd, en hij haalt het nu net.
Haha het is wat

Ziet er goed uit in FF Limpix. Schiet je btw nog steeds met speedlights?
pi_77460562
Yup, alleen speedlights.
Ga wel het e.e.a. veranderen, heb een inverter gescoord om de studio-strobes op locatie te kunnen gebruiken, iets meer vermogen, is soms handig, vooral in de volle zon.
www.limpeiven.com
pi_77460578
Rij je daar heel rustig achter een auto op de A2. Duikt die auto voor je ineens de vluchtstrook op, ramt met een 70 km/u de vangrail. Stopt 100 meter verder en stapt er een man uit.

Dan zit je wel ff van "wtf is er net gebeurt"
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:01:01 #118
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77460714
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:57 schreef limpix het volgende:
Yup, alleen speedlights.
Ga wel het e.e.a. veranderen, heb een inverter gescoord om de studio-strobes op locatie te kunnen gebruiken, iets meer vermogen, is soms handig, vooral in de volle zon.
Tof ik schiet nu met een zooitje SB-28's.
Maar vooral in de zon zit je al snel op max vermogen
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:57 schreef Puala het volgende:
Rij je daar heel rustig achter een auto op de A2. Duikt die auto voor je ineens de vluchtstrook op, ramt met een 70 km/u de vangrail. Stopt 100 meter verder en stapt er een man uit.

Leuk is dat op de 2e dag dat je mag rijden
pi_77460775
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:57 schreef Puala het volgende:

Mensen kunnen niet autorijden. Gisteren van Eindhoven naar Tilburg gereden en onderweg zeker 6 auto's tegengekomen die zich te laat realiseerden dat ze op de verkeerde baan zaten en ineens 2 banen overstaken om voor te kunnen sorteren.
pi_77461160
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:02 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Mensen kunnen niet autorijden. Gisteren van Eindhoven naar Tilburg gereden en onderweg zeker 6 auto's tegengekomen die zich te laat realiseerden dat ze op de verkeerde baan zaten en ineens 2 banen overstaken om voor te kunnen sorteren.
Maar het is dan ook een zootje ongeregeld daar, het lijkt elke week te veranderen....
www.limpeiven.com
pi_77461449
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]

Leuk is dat op de 2e dag dat je mag rijden
Oh nee, ik mag nog niet rijden hoor. Dat mag pas als ik dat afschuwelijk roze pasje in handen heb. En die kan ik maandag pas aanvragen, dus zeker tot as. vrijdag zit ik nog niet op de weg
pi_77461469
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:02 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Prachtig ook hoe sommige mensen in winterweer rijden... Ik stond vanochtend nog voor 't stoplicht te wachten bij een kruispunt waar overduidelijk één grote plak ijs op de weg lag, trapt er zo'n troela op zomerbandjes op de baan naast me vol op de rem alsof het hoogzomer is.

Flink eind doorgegleden natuurlijk, maar verder niets ernstigs. Springt het licht op groen, probeert ze weer vol gas weg te rijden en gaat ze alleen nog maar meer gas geven als ze merkt dat d'r wielen spinnen.

Echt, zijn die mensen nou zo dom, of wat is het..?
pi_77461588
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:24 schreef Omniej het volgende:

[..]

Prachtig ook hoe sommige mensen in winterweer rijden... Ik stond vanochtend nog voor 't stoplicht te wachten bij een kruispunt waar overduidelijk één grote plak ijs op de weg lag, trapt er zo'n troela op zomerbandjes op de baan naast me vol op de rem alsof het hoogzomer is.

Flink eind doorgegleden natuurlijk, maar verder niets ernstigs. Springt het licht op groen, probeert ze weer vol gas weg te rijden en gaat ze alleen nog maar meer gas geven als ze merkt dat d'r wielen spinnen.

Echt, zijn die mensen nou zo dom, of wat is het..?
ik weet zelfs dat je dat niet moet doen

Maar zo zijn er wel meer dingen hoor Vind het ook altijd mooi dat er dan van die zakenmannetjes zijn die haast hebben en gaan bumperkleven of opjutten. En dat je dan het volgende stoplicht gewoon weer achter ze staat
pi_77462018
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:14 schreef limpix het volgende:

[..]

Maar het is dan ook een zootje ongeregeld daar, het lijkt elke week te veranderen....
Hey, het is net wat rustiger wat dat betreft. Ik ga bij Veldhoven de A2 op, vanaf daar naar het noorden is het bijna helemaal klaar, alleen bij leenderheide is het nog een puinhoop.

Maar ik moet zeggen, ik verbaas me over de snelheid waarmee het gaat, ik heb zo het idee dat de ring van Eindhoven een van de weinige projecten is die wel volgens planning loopt.
pi_77462066
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:28 schreef Puala het volgende:

[..]

ik weet zelfs dat je dat niet moet doen

Maar zo zijn er wel meer dingen hoor Vind het ook altijd mooi dat er dan van die zakenmannetjes zijn die haast hebben en gaan bumperkleven of opjutten. En dat je dan het volgende stoplicht gewoon weer achter ze staat
Ik heb dat met petjes in golfjes
pi_77465257
Ja hoi Net terug van een errug tof optreden Is hier nog wat spannend gebeurd
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:37:45 #127
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77465498
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:28 schreef PdeHoog het volgende:
Ja hoi Net terug van een errug tof optreden Is hier nog wat spannend gebeurd
Helemaal niks... het is stil vanavond
- Privacy Matters
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:46:20 #128
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77465749
Klaar met behangen
Nu eens lekker slapen
  zondag 31 januari 2010 @ 00:03:26 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77466326
What the... Ga je de hond uitlaten ligt er opeens 5cm maagdelijk sneeuw
  zondag 31 januari 2010 @ 01:49:31 #130
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77468948
Senior citizens... You gotta love them!

* note to all: zet je koffie even aan de kant voor je begint te lezen.

- Privacy Matters
pi_77469151
quote:
Op zondag 31 januari 2010 01:49 schreef RonaldV het volgende:

[ afbeelding ]

Ik zie het helemaal voor me, geweldig.
  zondag 31 januari 2010 @ 09:26:24 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77470567

En nu weer kofiie
pi_77470971
Mogguh Tijd voor ontbijt en dan maar snel naar de verjaardag van mijn neefje Die schijnt vol spanning op mij of beter gezegd: op mijn cadeautjes te wachten
pi_77471369
quote:

[ afbeelding ]
Helaas zijn de meeste "held up at gunpoint" niet leuk... Mijn moeder vertelde mij net dat haar collega gisteravond overvallen is.... Ze heeft hem het geld uit de kassa gegeven en toen hij om de kluis vroeg gaf ze aan dat ze die niet hebben. Vervolgens sloeg hij haar bewusteloos met zijn pistool.

Het gaat hier om een verzorgingstehuis voor mensen die in de laatste fase zitten en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, veel alzheimer patienten dus.

Je bent toch gewoon écht nergens veilig meer.....
pi_77471404
quote:

[ afbeelding ]
Ik moet ineens denken aan de Stallone-film "Stop! Or My Mom Will Shoot"
  zondag 31 januari 2010 @ 17:58:48 #136
52229 Chanty
pi_77483154
Ook weer eens binnen komt waaien
pi_77483541
Goeie-avond Expo is opgeruimd Alle foto's staan nu netjes hier in huis. Eens kijken of we nog wat aan de muur kunnen hangen
  zondag 31 januari 2010 @ 18:19:39 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77483621
Nog wat verkocht?
pi_77483799
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:19 schreef Erasmo het volgende:
Nog wat verkocht?
Nope. Helaas niet Ik heb wel mijn schadegeval gefactureerd
  zondag 31 januari 2010 @ 19:28:52 #140
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77485659
quote:

LMAO

Goed verhaal. Ook als het niet waar is...

Zoo, vandaag op en neer naar Barendrecht. Wat een end met al die zondagsrijders om me heen!
  zondag 31 januari 2010 @ 22:03:30 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77492922
Morgen half 5 in de auto, o joy o joy
pi_77493892
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef Erasmo het volgende:
Morgen half 5 in de auto, o joy o joy
Bofkont Waar gaan we naar toe? Je hoeft je toch nog niet te melden voor dienst?
  zondag 31 januari 2010 @ 22:24:34 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77494175
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Bofkont Waar gaan we naar toe? Je hoeft je toch nog niet te melden voor dienst?
Helaas wel, moet om half 8 in Den Helder zijn
pi_77494418
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Helaas wel, moet om half 8 in Den Helder zijn
Werken zal je
  zondag 31 januari 2010 @ 22:32:53 #145
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77494556
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Werken zal je
Cursusje
pi_77495140
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Cursusje
  maandag 1 februari 2010 @ 00:22:25 #147
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77499277
Een palindroom-datum!

met dank aan Puala die me er op wees
- Privacy Matters
pi_77499288
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:22 schreef RonaldV het volgende:
Een palindroom-datum!

Dankuwel voor de vermelding
pi_77502729
Goeiemorgen Sterkte voor Erasmo moet je maar niet in een uithoek gaan wonen Vandaag een nieuwe dag op kantoor Let's Party
pi_77502768
Goedemorgen Zo naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen en daarna voor het eerst dit jaar naar school toe
pi_77502787
quote:
Op maandag 1 februari 2010 07:27 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen Zo naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen en daarna voor het eerst dit jaar naar school toe
Rijbewijs School

Veel plezier
pi_77502807
quote:
Op maandag 1 februari 2010 07:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Rijbewijs School

Veel plezier
Haha. Met het goeie been uit bed gestapt Peter?
Dankjewel hoor
pi_77502842
quote:
Op maandag 1 februari 2010 07:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Haha. Met het goeie been uit bed gestapt Peter?
Dankjewel hoor
Ik ben idd ietwat aan de vrolijke kant En nog wakker ook Je hebt trouwens PM
pi_77502894
quote:
Op maandag 1 februari 2010 07:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ben idd ietwat aan de vrolijke kant En nog wakker ook Je hebt trouwens PM
Oeh, jij ook. En nu rennen voor mijn bus
pi_77503046
quote:
Op maandag 1 februari 2010 07:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Oeh, jij ook. En nu rennen voor mijn bus
Check. Ren ze Of puf ze uit
  maandag 1 februari 2010 @ 08:23:12 #156
52229 Chanty
pi_77503082
Bah ik ben stiknerveus voor t gesprek met de docent Vannacht al een hele discussie met die man gevoerd
pi_77503191
quote:
Op maandag 1 februari 2010 08:23 schreef Chanty het volgende:
Bah ik ben stiknerveus voor t gesprek met de docent Vannacht al een hele discussie met die man gevoerd
Succes straks Komt vast allemaal goed
pi_77503268
Moggghhh

Weekend in "T minus 5 werkdagen"

Eerst maar eens koffie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 08:49:36 #159
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77503292
Morguh iedereen.
  maandag 1 februari 2010 @ 08:51:42 #160
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77503311
Goedemorgen allemaal
Er is hier vanacht weer meer sneeuw gevallen
Maar ja het ziet er wel mooi uit.
  maandag 1 februari 2010 @ 09:02:45 #161
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77503455
Niet naar kantoor! Koffie! Taart!
SPOILER
- Privacy Matters
pi_77503466
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:02 schreef RonaldV het volgende:
SPOILER
Oh ja... Oude man gefeliciteerd
  maandag 1 februari 2010 @ 09:05:14 #163
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77503492
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:03 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben je met 27 'oud'?
- Privacy Matters
pi_77503520
Mogguh! Vandaag weer een paar uitdagende belletjes met het ziekenhuis gepland. En verder maar afwachten hoe of wat het deze week wordt, misschien ook nog een intake.
pi_77503539
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben je met 27 'oud'?
Je bent 43 ouwe lul

Maarre, gefeliciteerd he
  maandag 1 februari 2010 @ 09:09:36 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77503558
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:08 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Je bent 43 ouwe lul

Maarre, gefeliciteerd he
Heul niet! Ik ben 16 jaar geleden gestopt met ouder te worden!
- Privacy Matters
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 09:13:25 #167
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77503611
Gefeliciteerd.
pi_77503811
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:03 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

WHZ
pi_77504099
Ze hebben hier de buitenwereld uitgezet
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 09:49:21 #170
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77504165
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:45 schreef EchnaDarr het volgende:
Ze hebben hier de buitenwereld uitgezet
Dat is handig.
pi_77504220
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat is handig.
Oh, de ramen doen het weer
pi_77504263
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:07 schreef EchnaDarr het volgende:
Vandaag weer een paar uitdagende belletjes met het ziekenhuis gepland.
Gelukt Vanochtend al een allergologisch onderzoek.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:06:03 #173
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77504510
quote:
SPOILER
Dat gaat elk jaar maar door hč?

'Steerd!!!!!

Ik hoop jouw gezegende leeftijd binnenkort ook te halen...

En om het alvast te vieren heb ik ein-de-lijk een 430EX-II plus een setje cactussen aangeschaft
  maandag 1 februari 2010 @ 10:07:37 #174
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77504550
quote:
SPOILER
Gefeliciteerd.
Maar in mijn ogen ben je jonger.....
pi_77504595
Puala en ik zijn er nog om het gemiddelde omlaag te gooien

Van harte RV!
pi_77504842
* Puala vervloekt gemeentehuizen in combinatie met IT storingen.

* Puala haat haar klas
  maandag 1 februari 2010 @ 10:21:52 #177
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77504885
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:07 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Maar in mijn ogen ben je jonger.....
Kijk, dat zijn de mensen die het WEL snappen!
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:09 schreef Timmos het volgende:
Puala en ik zijn er nog om het gemiddelde omlaag te gooien

Van harte RV!
Dank (net als alle anderen trouwens)!
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 10:22:30 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77504903
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:20 schreef Puala het volgende:

* Puala haat haar klas
Subtiel als altijd!
- Privacy Matters
pi_77504943
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Subtiel als altijd!
Idd. Echt, liefde heerst hier
SPOILER
pi_77504973
quote:

* Puala haat haar klas
* HMaster-II ziet Puala staan bij het loket, waarachter een nagelvijlende en kaugumkauwende muts zit die haar schaapachtig "Hij is stuk." mededeelt.
Attack Puala bijt haar.
pi_77504990
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

* HMaster-II ziet Puala staan bij het loket, waarachter een nagelvijlende en kaugumkauwende muts zit die haar schaapachtig "Hij is stuk." mededeelt.
Attack Puala bijt haar.
* Puala knuffelt HM-II

Wat een schatje ben je toch ook
pi_77505108
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Idd. Echt, liefde heerst hier
SPOILER
Hier maar ontvangen met wat extra liefde dan?
pi_77505115
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:30 schreef Timmos het volgende:

[..]

Hier maar ontvangen met wat extra liefde dan?
Oeh
pi_77505135
woooohooo
  maandag 1 februari 2010 @ 10:52:17 #185
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77505621
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:06 schreef fFarl het volgende:

[..]

En om het alvast te vieren heb ik ein-de-lijk een 430EX-II plus een setje cactussen aangeschaft
Vooral die combinatie fascineert me!! Prickly flash!!

Ronald, van harte ouwe beer!!! Nog veel jaren met veel fotoplezier toegewenst, en in gode gezondheid met allen die je lief zijn uiteraard!!
pi_77505682
Sneeuw Heb er nu wel genoeg van
  maandag 1 februari 2010 @ 10:55:14 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77505694
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Vooral die combinatie fascineert me!! Prickly flash!!

Ronald, van harte ouwe beer!!! Nog veel jaren met veel fotoplezier toegewenst, en in gode gezondheid met allen die je lief zijn uiteraard!!

Die Godengezondheid, die zie ik wel zitten!
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 11:07:52 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77506028
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ghehehe, solly!!!! Maar ik wens je in ieder geval niets vreselijks toe in mijn misspellingen!!

Wat is het toch met mensen die beter weten hoe jij je foto hebt gepostprocessed dan jijzelf??

"Is it HDR?"

"No it is not, it is a single shot, processed in a special way"

" No it IS HDR, I can tell"

pi_77506087
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ghehehe, solly!!!! Maar ik wens je in ieder geval niets vreselijks toe in mijn misspellingen!!

Wat is het toch met mensen die beter weten hoe jij je foto hebt gepostprocessed dan jijzelf??

"Is it HDR?"

"No it is not, it is a single shot, processed in a special way"

Dat zijn de "nerds"-van-de-fotografie. Hebben ooit één 'nieuw' woord geleerd, gaan dan als een gek alles van internet af leren en weten dan alles in hun belevingswereld.
pi_77506120
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:10 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Dat zijn de "nerds"-van-de-fotografie. Hebben ooit één 'nieuw' woord geleerd, gaan dan als een gek alles van internet af leren en weten dan alles in hun belevingswereld.
Lieve HM-II zou jij aub in je fobo willen kijken? Een andere manier van contact zoeken is niet mogelijk namelijk
  maandag 1 februari 2010 @ 11:14:19 #191
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77506183
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef ElizabethR het volgende:

Ik denk dat-ie gelijk hep
(Prickly flash)

Heb je flickr maar eens aan mijn 'to follow' lijstje toegevoegd. Het lijken soms wel schilderijen, zoals jij je foto's nabewerkt. Erg bijzonder en erg mooi.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:15:29 #192
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77506215
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:55 schreef RonaldV het volgende:
Elke dag een glaasje Mede, dan komt het helegaar goed met die godengezondheid
pi_77506308
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:14 schreef fFarl het volgende:
Heb je flickr maar eens aan mijn 'to follow' lijstje toegevoegd. Het lijken soms wel schilderijen, zoals jij je foto's nabewerkt. Erg bijzonder en erg mooi.
Ja, dat zijn HDR's.
pi_77506331
quote:

* Puala haat haar klas
Het gaat niet helemaal naar je zin begrijp ik? Subtiel uitgedrukt ook
pi_77506374
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het gaat niet helemaal naar je zin begrijp ik? Subtiel uitgedrukt ook
Ik vind het niet zo tof vandaag nee
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 11:22:25 #196
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77506396
Mwah, je kan ook bij de smeris gaan werken.
Genoeg mogelijkheden om een goed werkend systeem de grond uit te trappen en mocht het na een aantal jaar toch niet werken heb je alsnog je zakken gevuld.
pi_77506403
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:21 schreef Puala het volgende:

[..]

*insert dikke knuffel*
ff knuffiekroelen dan maar Misschien moeten we er een FOT-grouphug van maken
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 11:23:52 #198
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77506439
  maandag 1 februari 2010 @ 11:26:15 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77506501
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:14 schreef fFarl het volgende:

[..]

Ik denk dat-ie gelijk hep
(Prickly flash)

Dankjewel

En Omniej, als het erbij staat wel ja

*Schopt Puala onder de bevallige kont en kijkt haar vermanend in de ogen*

Kom op wijffie, er zijn veul ergere dingen op de wereld, effe doorbijten en alles sal reg kom!!!
  maandag 1 februari 2010 @ 11:26:30 #200
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77506513
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

*insert dikke knuffel*
ff knuffiekroelen dan maar Misschien moeten we er een FOT-grouphug van maken
Mental image:
Puala tussen Echna, PdH, HM-II en mij in geknuffeld.

dat overleeft ze nooooit!
- Privacy Matters
pi_77506533
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Heeft hier alleen weinig geholpen vanochtend
pi_77506541
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mental image:

Error, dat wordt hem niet.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:27:37 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77506542
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef ElizabethR het volgende:

... en alles sal reg kom!!!

Jy spreek ook Afrikaner?
- Privacy Matters
pi_77506560
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
Mwah, je kan ook bij de smeris gaan werken.
Genoeg mogelijkheden om een goed werkend systeem de grond uit te trappen en mocht het na een aantal jaar toch niet werken heb je alsnog je zakken gevuld.
Vergeet het... Daar zitten minimaal 25 lagen van managers en directeuren tussen. Ideeėn worden meteen de nek om gedraaid. Het lijkt wel een Taiwanees bedrijf
pi_77506575
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mental image:

Ik wil ook
  maandag 1 februari 2010 @ 11:29:34 #206
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77506609
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Jy spreek ook Afrikaner?
Pragtig
  maandag 1 februari 2010 @ 11:29:37 #207
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77506611
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:28 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik wil ook
...door ons doodgeknuffeld worden?
- Privacy Matters
pi_77506612
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:28 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik wil ook
Jij mag wel
  maandag 1 februari 2010 @ 11:30:08 #209
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77506624
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Pragtig
Wil jy met my kuier?
- Privacy Matters
pi_77506627
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

...door ons doodgeknuffeld worden? Knuffelen met Paula?
  maandag 1 februari 2010 @ 11:31:03 #211
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77506648
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Ow!
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 11:31:17 #212
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77506655
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wil jy met my kuier?
Oeee!!!!
Lieflik!! Hand aan hand??
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 11:31:20 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77506658
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:28 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Vergeet het... Daar zitten minimaal 25 lagen van managers en directeuren tussen. Ideeėn worden meteen de nek om gedraaid. Het lijkt wel een Taiwanees bedrijf
Je moet juist met een zeer absurt idee komen dat ze het meteen accepteren.
Het moet ook vooral niet zinnig zijn en voor iedereen niet te begrijpen.
Dan heb je succes.
pi_77506680
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Jij mag wel

RV
pi_77506716
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oeee!!!!
Lieflik!!
Lief, lik!?
pi_77506738
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Error, dat wordt hem niet.
En ik had er nog wel zin om je te knuffelen
  maandag 1 februari 2010 @ 11:35:50 #217
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77506771
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En ik had er nog wel zin om je te knuffelen
Ja sorry, ik weet dat ik maar een magere vervanging ben, maar ik wil wel effe hoor
pi_77506821
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja sorry, ik weet dat ik maar een magere vervanging ben, maar ik wil wel effe hoor
Geen idee hoe mager je bent, maar ook met jou wil ik wel ff knuffelen
  maandag 1 februari 2010 @ 11:38:57 #219
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77506855
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Tsss...
- Privacy Matters
pi_77507090
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:38 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Tsss...
Awww, niemand die jou wilt knuffelen op je verjaardag?
  maandag 1 februari 2010 @ 11:58:13 #221
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77507433
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:46 schreef Timmos het volgende:

[..]

Awww, niemand die jou wilt knuffelen op je verjaardag?
Nee, ik heb net 5 minuten verkering, en dat promiscue mens rent alweer door naar de volgende
- Privacy Matters
pi_77507903
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, ik heb net 5 minuten verkering, en dat promiscue mens rent alweer door naar de volgende
Jaloers?
pi_77507979
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Jaloers?
Smoesjes..

* Timmos knuffelt Puala

P knuffelt ER

RV ...
  maandag 1 februari 2010 @ 12:14:14 #224
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77508008
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Jaloers?
Absoluut! Ik ben mijn duelleer-pistolen al aan het schoonmaken!
- Privacy Matters
pi_77508010
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:13 schreef Timmos het volgende:

[..]

Smoesjes..

* Timmos knuffelt Puala

P knuffelt ER

RV mag Chanty knuffelen
Probleem opgelost
pi_77508057
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Probleem opgelost
En iedereen weer blij
  maandag 1 februari 2010 @ 12:22:08 #227
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77508308
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik verslikte me serieus in mijn koffie van de schrik zojuist!!
Wist ik veel dat we al verkering hadden, ik dacht dat ik moest grijpen wat ik kon!!!!
  maandag 1 februari 2010 @ 12:28:26 #228
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77508540
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik verslikte me serieus in mijn koffie van de schrik zojuist!!
Wist ik veel dat we al verkering hadden, ik dacht dat ik moest grijpen wat ik kon!!!!

Zie je wel? Promiscue dame!

Als je met iemand kuiert dan heb je verkering, dat weet iedereen.
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 12:30:28 #229
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77508615
Dat is de ouderwetse betekenis
Vroeger, als je met iemand wandelde (liep), had je verkering, nu ben je alleen aan het wandelen.
pi_77508685
aaaaahhhh ze hebben kleuterverkering
SPOILER
pi_77508692
Wat als RV nou nog in ''vroegah'' leeft?
pi_77508723
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Timmos het volgende:
Wat als RV nou nog in ''vroegah'' leeft?
Seniel is bedoel je?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 12:35:12 #233
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77508784
Ik ben vanochtend sexueel geintimidingest....
  maandag 1 februari 2010 @ 12:40:38 #234
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77508975
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
Geļmiteerd bedoel je? Of geļmmigreerd?

pi_77508998
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:33 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Seniel is bedoel je?
Ik wou niet het risico nemen dat misschien meerdere personen zich aangesproken zouden voelen..
pi_77509129
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:41 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik wou niet het risico nemen dat misschien meerdere personen zich aangesproken zouden voelen..
Nee....moet je ook niet doen... Ik heb een reputatie hier
SPOILER
  maandag 1 februari 2010 @ 12:48:12 #237
52229 Chanty
pi_77509208
Gefeliciteerd Ronald

Hier net terug uit Amsterdam. De docent was (nog steeds) enthousiast over mijn afstudeeridee. Hij had er nog een docent psychologie bij gehaald en die was ook enthousiast (dikke kans dat hij me gaat begeleiden). Ze voorzagen alleen beide (nou ja, ik voorzag het ook al wel) problemen in het krijgen van respondenten. Dus ik moet nu eerst contacten gaan leggen uit erachter komen of dat gaat slagen en hoeveel tijd dat gaat kosten en ook moet ik kijken naar een alternatieve onderzoeksmethode.

Waarom zou ik ook eens de makkelijke weg kiezen?
pi_77509625
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:48 schreef Chanty het volgende:
Gefeliciteerd Ronald

Hier net terug uit Amsterdam. De docent was (nog steeds) enthousiast over mijn afstudeeridee. Hij had er nog een docent psychologie bij gehaald en die was ook enthousiast (dikke kans dat hij me gaat begeleiden). Ze voorzagen alleen beide (nou ja, ik voorzag het ook al wel) problemen in het krijgen van respondenten. Dus ik moet nu eerst contacten gaan leggen uit erachter komen of dat gaat slagen en hoeveel tijd dat gaat kosten en ook moet ik kijken naar een alternatieve onderzoeksmethode.

Omdat je dit interessant vind En dat heb je nodig als je dit goed wilt afronden
pi_77509713
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Absoluut! Ik ben mijn duelleer-pistolen al aan het schoonmaken!
Interessant
* PdeHoog kiest zijn eigen wapen wel!

pi_77509730
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
Door je vrouw?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 13:07:53 #241
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77509780
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Interessant
* PdeHoog kiest zijn eigen wapen wel!

[ afbeelding ]
Kom maar op.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 13:08:26 #242
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77509800
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Door je vrouw?
Was het maar zo'n feest....
Nee, dus de kantine"dame".....
Stond nog net niet tegen me aan te rijen met die
SPOILER
ogen.
pi_77509820
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest....
Nee, dus de kantine"dame".....
Oeh...spannend Vertel meer Of beter...... PICS
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 13:14:19 #244
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77509978
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Oeh...spannend Vertel meer Of beter...... PICS
Zoiets, maar dan als vrouw.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:26:36 #245
52229 Chanty
pi_77510344
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Omdat je dit interessant vind En dat heb je nodig als je dit goed wilt afronden
Ja maar ze moesten wel lachen toen ze hoorden wanneer ik klaar wilde zijn Maar goed, morgen ga ik bellen en afspraken maken, wellicht valt het mee ( )
  maandag 1 februari 2010 @ 13:33:56 #246
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77510578
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Chanty dat klinkt toch wel positief, ook al zal het misschien meer moeite kosten als anderen om eerst op gang te komen. Succes in ieder geval!!!!
pi_77510814
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Arme jij
  maandag 1 februari 2010 @ 13:50:58 #248
52229 Chanty
pi_77511158
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Chanty dat klinkt toch wel positief, ook al zal het misschien meer moeite kosten als anderen om eerst op gang te komen. Succes in ieder geval!!!!
Mijn onderzoek wordt ook tof En als ik eenmaal toestemming van de ouders heb, is het verder allemaal geen probleem meer. Maar ik moet er rekening mee houden dat het krijgen van de toestemming al een maand of twee kan gaan duren (vanaf de eerste contactlegging met school. En als er dan maar een handjevol mensen mee willen doen, heb ik een huge probleem

Vanavond even een stel vrienden bellen, die werken beiden op een middelbare school in Limburg. Eventueel wil ik die scholen als backup gebruiken maar dan moet ik mijn vraagstelling iets aanpassen.

Maar als dit allemaal lukt, ben ik wel mega goed al zeg ik t zelf
  maandag 1 februari 2010 @ 13:50:59 #249
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77511160
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef ElizabethR het volgende:
Dat is de ouderwetse betekenis
Vroeger, als je met iemand wandelde (liep), had je verkering, nu ben je alleen aan het wandelen.

niet in het Afrikaans
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 13:53:54 #250
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77511259
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:48 schreef Chanty het volgende:
Gefeliciteerd Ronald
quote:

Ik las net dat PdH een overtuigend hulpmiddel heeft voor je overtuigings'probleem' (wie kan JOU nou iets weigeren?)
Make them an offer they cannot refuse!
- Privacy Matters
pi_77511297
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:53 schreef RonaldV het volgende:

Ik las net dat PdH een overtuigend hulpmiddel heeft voor je overtuigings'probleem' (wie kan JOU nou iets weigeren?)
Make them an offer they cannot refuse!
Je bedoelt Good Old Painless? Die kan ze niet tillen joh
* PdeHoog gaat wel mee
  maandag 1 februari 2010 @ 13:59:59 #252
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77511457
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Good Old Painless?
U kent Uw klassiekers!
- Privacy Matters
pi_77511690
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

U kent Uw klassiekers!
Duh Een van de tofste stukjes uit de film

Dit is natuurlijk ook leuk speelgoed

Gaat minder indruk maken denk ik
pi_77513708
Ah, het gaat hier weer gezellig zie ik!

Goedemiddag!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 15:14:07 #255
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77513928
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Duh Een van de tofste stukjes uit de film

Dit is natuurlijk ook leuk speelgoed
[ afbeelding ]
Gaat minder indruk maken denk ik
Painless is leuk voor dichtbij, dit is leuk van veraf.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 15:15:06 #256
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77513962
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Arme jij
Ze heeft geen ring om dus ik denk echt dat ze wil voortplanten, ongeacht wie....
pi_77514367
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:08 schreef EchnaDarr het volgende:
Ah, het gaat hier weer gezellig zie ik!

Goedemiddag!
Ja Zie je gelijk wat ik met sommige mensen hiero p kantoor zou willen doen
pi_77514373
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze heeft geen ring om dus ik denk echt dat ze wil voortplanten, ongeacht wie....
Ik blijf veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer uit jouw buurt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 februari 2010 @ 15:32:24 #259
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77514554
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik blijf veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer uit jouw buurt
Ik wil me niet voortplanten, dat ik de rest van de wereld niet aan doen.
pi_77514961
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik wil me niet voortplanten, dat ik de rest van de wereld niet aan doen.
Even bij een plaatselijke smid gebruik maken van Moker en Aambeeld Probleem opgelost. Aan jouw kant dan
pi_77515357
Soms he....... is je goeie bui van 's morgens echt heel snel vertrokken
  maandag 1 februari 2010 @ 16:14:32 #262
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77516236
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:22 schreef RonaldV het volgende:
Een palindroom-datum!

Dolf Janssen leest ook mee hier, zie ik net op de frontpage Palindroomdag: 01 02 2010

Hoi Dolf!
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 16:33:52 #263
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77517022
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dolf Janssen leest ook mee hier, zie ik net op de frontpage Palindroomdag: 01 02 2010

Hoi Dolf!
Och heremetiet, nu moet Arcee wel een natte broek hebben de hele dag.
pi_77519048
Zo....mijn laptop doet niets meer maar even die van mijn moeder gepikt
Kan ik RonaldV tenminste even feliciteren Gefeliciteerd
  FOK!fotograaf maandag 1 februari 2010 @ 18:36:50 #265
73911 ultra_ivo
pi_77521638
Je kunt ook deze heren (en dame) meenemen:

maandag 1 februari 2010 @ 20:49:39 #266
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77528232
Kroaten, Bosniers, of Kroatische-Bosniers? En klopt het dat ik er een paar vrouwen tussen zie?
- Privacy Matters
pi_77529448
Het zou ook nog IRA kunnen zijn, maar je hebt gelijk, er zitten wel wat balkantrekjes in.

-edit: bestandsnaam is 'a dead giveaway'.-
  maandag 1 februari 2010 @ 21:32:10 #268
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77530188
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:16 schreef EchnaDarr het volgende:
Het zou ook nog IRA kunnen zijn, maar je hebt gelijk, er zitten wel wat balkantrekjes in.
De datum op de foto was de eerste hint. Het Kroatische schildje er achter de tweede. De uniformen waren in gebruik bij zowel de Kroaten als de Kroatische Bosniers, als de Bosniers, en ook bij de talloze volunteer groepen, maar niet bij de Serven/Joegoslaven. De handvuurwapens daarentegen zijn duidelijk AKs. Ik weet waar Ivo destijds uithing. Dus Ierland is nooit in mijn gedachte opgekomen.
quote:
-edit: bestandsnaam is 'a dead giveaway'.-
Ja, die had ik dus niet bekeken. Dom. Maar het zijn Kroaten dus. Blijft de vraag over: klopt het dat ik vrouwen (meervoud) in die groep zie zitten?
- Privacy Matters
pi_77530695
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:32 schreef RonaldV het volgende:
De datum op de foto was de eerste hint.
Niet naar gekeken.
quote:
Het Kroatische schildje er achter de tweede.
Niet gezien.
quote:
De uniformen waren in gebruik bij zowel de Kroaten als de Kroatische Bosniers, als de Bosniers, en ook bij de talloze volunteer groepen, maar niet bij de Serven/Joegoslaven. De handvuurwapens daarentegen zijn duidelijk AKs.
Ik heb geen verstand van leger-dingen.
quote:
Ik weet waar Ivo destijds uithing. Dus Ierland is nooit in mijn gedachte opgekomen.
Ik ken ivo niet anders dan dat hij hier regelmatig post.
quote:
Ja, die had ik dus niet bekeken. Dom. Maar het zijn Kroaten dus. Blijft de vraag over: klopt het dat ik vrouwen (meervoud) in die groep zie zitten?
Ja, die had ik al wel gezien. En dat was voor mij de link met Noord-Ierland, ik dacht aan de film Patriot Games.

FOK!fotograaf maandag 1 februari 2010 @ 23:10:36 #270
73911 ultra_ivo
pi_77535271
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De datum op de foto was de eerste hint. Het Kroatische schildje er achter de tweede. De uniformen waren in gebruik bij zowel de Kroaten als de Kroatische Bosniers, als de Bosniers, en ook bij de talloze volunteer groepen, maar niet bij de Serven/Joegoslaven. De handvuurwapens daarentegen zijn duidelijk AKs. Ik weet waar Ivo destijds uithing. Dus Ierland is nooit in mijn gedachte opgekomen.
Ik zat er een jaar nadat deze foto was genomen. Maar ook nu kun je hem nemen, de originele foto hangt ter groote van een vierkante meter in een kroeg in Pakrac. De waard is de voormalig vice-commandant van de plaatselijke paramilitairen. Enige man/vrouwschappen hiervan zijn afgebeeld op de foto.
quote:
Jazeker. Helaas heb ik geen overzichtsfoto gevonden, onder de foto aan de tap in café 'Skorpija' werkte de dame op de 2e rij met de zwarte haren. Niet iemand om ruzie mee te krijgen (de waard trouwens nog minder).
  maandag 1 februari 2010 @ 23:14:59 #271
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77535513
Ik maak nooit ruzie. En zeker niet in Kroatische kroegen.
- Privacy Matters
  FOK!fotograaf maandag 1 februari 2010 @ 23:23:45 #272
73911 ultra_ivo
pi_77535988
De kastelein had zowat altijd het product waar z'n kroeg naar genoemd was op zak.
  maandag 1 februari 2010 @ 23:29:32 #273
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77536280
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:
De kastelein had zowat altijd het product waar z'n kroeg naar genoemd was op zak.
Ah, zo'n kroeg
- Privacy Matters
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 februari 2010 @ 07:39:50 #274
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77539939
Morguh.....
  dinsdag 2 februari 2010 @ 07:47:31 #275
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77539988
Mōgge. Koffie?
pi_77540003
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:47 schreef fFarl het volgende:
Mōgge. Koffie?
Ja. Staat hier al op mijn bureau En dat met een gezellig muziekje van Jeff Beck Gisteren alle CD's van Santana gedraaid die ik in mijn bezit heb. Nu is het de beurt aan Jeff Beck

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 februari 2010 @ 07:57:17 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77540040
Vrooehgggeertjee
pi_77540223
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vrooehgggeertjee
Lees jij je PM eens?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 februari 2010 @ 08:29:42 #279
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77540266
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lees jij je PM eens?
Doe ik! Als ik van de mobiele versie van FOK! Af ben. Zo notebook maar eens opstarten
pi_77540380
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:29 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Doe ik! Als ik van de mobiele versie van FOK! Af ben. Zo notebook maar eens opstarten
Ok
pi_77540773
Goedemorgen

De eerst uren op school vallen al weer uit En nu kan ik dus mooi extra op tijd weg om mijn rijbewijs aan te vragen
pi_77541113
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:09 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen

De eerst uren op school vallen al weer uit En nu kan ik dus mooi extra op tijd weg om mijn rijbewijs aan te vragen
Cool Hopen dat er niet nog steeds een storing is
pi_77541242
Hey lui, goedemorgen!
pi_77541331
*Slaap uit ogen wrijft*

Mijn god...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:06:51 #285
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77541981
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:36 schreef Omniej het volgende:

Mijn god...
Wat is er, zoon???

Goedemorgen.
*Reclamefolder maken gaat*
pi_77542390
Een hele les over ping, ipconfig en tracert met een klein beetje tcp/ip

En dan nog verbaasd zijn dat ik het niet boeiend vind

Vanmiddag rijbewijsssssssssssss
pi_77544406
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:21 schreef Puala het volgende:

Mijn college statistiek is ook niet heel erg boeiend moet ik zeggen...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 februari 2010 @ 11:34:24 #288
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77544457
quote:

Ping is zeeeer belangrijk als troubleshootingtool.
pi_77544744
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:32 schreef Omniej het volgende:

[..]

Mijn college statistiek is ook niet heel erg boeiend moet ik zeggen...
Mijn werk ook niet echt Maar goed.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:44:13 #290
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77544795
quote:

Euh, ping, ipconfig en tracert zijn basiskennis over tcp/ip. Ze zijn je belangrijkste netwerk troubleshooting tools. Wat had je dan verwacht?
- Privacy Matters
pi_77544950
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Euh, ping, ipconfig en tracert zijn basiskennis over tcp/ip. Ze zijn je belangrijkste netwerk troubleshooting tools. Wat had je dan verwacht?
Ze weten niet eens hoe ze IP 127.0.0.1 moeten hacken
pi_77544974
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:48 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ze weten niet eens hoe ze IP 127.0.0.1 moeten hacken
Doe jij eens je PM of je mail lezen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 februari 2010 @ 11:54:06 #293
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77545137
quote:

[..]

Wordt lache als ze nbtstat en nslookup enzo gaan behandelen.
pi_77545153
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ping is zeeeer belangrijk als troubleshootingtool.
Joh

En bij het ipadres 192.128.7.23/24 is het netwerkadres 192.128.7.0 Zo diepzinnig gaan we op de stof in
quote:

[..]

Ja en daar hebben we vorig jaar 8 weken lang les over gehad en hij begint nu weer van voor af aan En als wij dan zoiets hebben van dikkeluldriebier dit kennen we al, dus wij werken verder.. dan gaat ie zeuren en eisen dat de laptops dicht gaan
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:00:53 #295
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77545365
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:48 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ze weten niet eens hoe ze IP moeten hacken
Hey, there's no place like 127.0.0.1 !
- Privacy Matters
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:01:45 #296
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77545396
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja en daar hebben we vorig jaar 8 weken lang les over gehad en hij begint nu weer van voor af aan En als wij dan zoiets hebben van dikkeluldriebier dit kennen we al, dus wij werken verder.. dan gaat ie zeuren en eisen dat de laptops dicht gaan
dat is nou van die info die in het oorspronkelijke bericht wel handig was geweest
- Privacy Matters
pi_77545709
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

dat is nou van die info die in het oorspronkelijke bericht wel handig was geweest
Opa, niet zo zeuren
pi_77545936
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Opa, niet zo zeuren

Leuke binnenkomer .. Puala

Goedemiddag overigens
pi_77546286
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Doe jij eens je PM of je mail lezen
Reply
pi_77546428
quote:

[..]

Opa, niet zo zeuren
BOEM!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:32:26 #301
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77546546
quote:

[..]

Opa, niet zo zeuren

* over de knie legt.
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')