abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77412766
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:59:01 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77412817
Ik ga dit weekend naar een tarotkaartenlegster
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_77412902
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja, maar printen doe ik niet Export to JPEG -> Send to Profotonet
[..]

Dat zijn studentenversies en eigenlijk niet voor commercieel gebruik
[..]

Hoe integreert Silver Efex Pro met Lightroom? Of wordt dat een apart product ernaast?
Ja, gooi lekker het topic op slot, kan ik weer opnieuw beginnen

Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.

Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.

Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:05:07 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413104
Ik moet zeggen dat ik Bridge lekkerder vind werken dan Lr.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77413179
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:01 schreef Kremers het volgende:
Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.
Ok Goed om te weten Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
quote:
Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.
Ok. Da's interessant Maar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
quote:
Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_77413235
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:11:59 #7
52229 Chanty
pi_77413405
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:19:48 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413764
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
Dat klopt.
Daar is Lr weer handig voor.
Maar ik tag m'n foto's (nog) niet.
Heb nog niet uitgevonden voor mezelf wat nou echt handig werkt.
Denk dat ik sowieso maar eens met archieven op jaarbasis ga beginnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:20:03 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413775
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
Foto
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:23:16 #10
52229 Chanty
pi_77413906
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Foto
Ik wist het
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:25:40 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77414006
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik wist het
Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
pi_77414096
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
tvp
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:30:22 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414188
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ikke ook.

Heb LR wel geprobeerd, maar ik werd echt gestoord van de brush functie daarin, kon er niet aan wennen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:18 #14
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414234
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
Hebbie aandacht tekort lieffie???

Tarot??
Ieuw, eng!!
pi_77414239
Ik werd gestoord van het hele LR gebeuren.. Snapte er niks van en vond het bewerken van RAW alles behalve lekker werken
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:33 #16
52229 Chanty
pi_77414246
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat denk je dan??
Ik denk niet Denken is voor mietjes
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:34:10 #17
52229 Chanty
pi_77414356
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hebbie aandacht tekort lieffie???

Tarot??
Ieuw, eng!!
Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen

Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijk Dus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:08 #18
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77414397
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik denk niet Denken is voor mietjes
Da's mijn tekst!

lamme TVP, ja
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:39:42 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414590
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen
quote:
Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijk Dus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??

In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
pi_77414598
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor.

Geniale CD , super muziek, gaat dat luisteren.
pi_77414753
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok Goed om te weten Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
[..]

Ok. Da's interessant Maar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
[..]

Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
Layers worden allleen aangemaakt wanneer je in Photshop werkt met Silver efex pro. In Lightroom krijg je gewoon het bestand terug dat aangemaakt wordt door Lightroom.

In de preferences geef je aan welk bestandstype en bitdiepte (ik gebruik 16bit TIFF) je wilt gebruiken voor het programma, zodra je dan op edit > edit in SEP klikt maakt Lightroom een 16bit tiff bestand aan met de Lightroom aanpassingen en wordt deze in SEP geopend.

Je krijgt dus geen lagen terug. Wil je echt geavanceerd te werk gaan dan zul je dus SEP als plug-in voor Photoshop moeten gaan gebruiken.

En voor alle duidelijkheid, want hier bestaat nogal wat verwarring over: Lightroom is geen vervanging van Photoshop! Het is een kruising tussen Bridge en de Camera Raw plug-in voor photoshop met veel meer geavanceerde functies. Adobe heeft Lightroom zo ontwikkeld dat het samen met Photoshop gebruikt kan worden. Lightroom is een uitgebreide bibliotheek programma met RAW aanpassingsmogelijkheden, Photoshop is een zeer geavanceerde image editing tool.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:44:33 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77414783
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??

In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:49:36 #23
52229 Chanty
pi_77415001
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

I won't move a muscle

Ze heeft mijn voor en achternaam ja dus mijn blog is dan zo gevonden. Zet alleen echt belangrijke privezaken niet online dus als ze daar iets over kan zeggen ben ik wel verbaasd. Als ze begint over bv: je bent bang voor spinnen of je gaat trouwen/ afstuderen dan komt er een grote DUHHHHH.

Die Fry ken ik niet, kijk wel eens naar zesde zintuig plaats delict en die Schot Derek Ogilvie, ervan uitgaande dat het geen doorgestoken kaart is, is het zeker opmerkelijk. Maar buiten dat alles geloof ik best dat er mensen zijn die meer kunnen, er zitten alleen veel fakers tussen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:49:42 #24
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77415007
Nog drie uurtjes! hoezee!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:50:31 #25
52229 Chanty
pi_77415042
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
Ronald heeft een gave Je beschrijft precies mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')