abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:53:05 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77417874
Plan van aanpak is af en opgestuurd Daar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_77418476
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Plan van aanpak is af en opgestuurd Daar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
Da's altijd Nice work babe
* PdeHoog spreekt ut ervaring
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_77418549
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Kremers het volgende:

[..]

Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doen

Korte beschrijving van mijn workflow: Geheugenkaartje uitlezen in Lightroom en plaatsen in een nieuwe map. Daarna foto's in een collectie plaatsen. Als ik dat gedaan heb vergroot ik de weergave en zet ik lights-out aan (twee keer "L") (dan krijg je de foto te zien met een egaal zwarte achtergrond, dus geen afleidende Lightroom onderdelen meer) Foto's die mislukt zijn keur ik af met de "X" toets, foto's die ik de beste vind geef ik pick status met "P". Daarna verwijder ik alle afgewezen foto's van de schijf en plaats ik de gekozen foto's in een sub-collectie "beste" Nu heb ik dus in één oogopslag een overzicht van de beste foto's uit de shoot.

Daarna voer ik basisbewerkingen uit (belichting, witbalans e.d.) en daarna open ik ze eventueel in Photoshop, Viveza 2 of SEP.

Neemt wat tijd in beslag, maar je wordt er erg behendigd in na een tijdje. En het voordeel is dat je al je beste foto's niet meer hoeft te zoeken, die zitten gewoon netjes in een collectie opgeborgen.
Klinkt als een goede workflow eigenlijk wel Ik ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_77418559
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:51 schreef Chanty het volgende:

[..]
Maar los van al die programma's weet ik uit eigen ervaring dat er mensen zijn die dingen zien en weten die ze absoluut niet konden zien en weten. Daarnaast heb ik zelf dingen meegemaakt en ik weet dat ik niet tegen mezelf sta te liegen
Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..

Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:13:30 #55
52229 Chanty
pi_77418711
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef Timmos het volgende:

[..]

Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..

Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is ja Maar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
pi_77420089
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is ja Maar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:00:34 #57
52229 Chanty
pi_77420615
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:48 schreef Timmos het volgende:

[..]

Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
Best kans ja, vervelende is dat je daar niet achter komt Oplichters heb je in ieder geval overal, in elk vakgebied
pi_77421499
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:26:39 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77421692
Beter
pi_77421700
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Gefeliciteerd!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:27:21 #61
52229 Chanty
pi_77421713
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Jaaaaaaaa wat goed gefeliciteerd
pi_77422016
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt als een goede workflow eigenlijk wel Ik ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
Is het ook Deels gejat van S. Kelby

Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Gefeliciteerd
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doen Wat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
pi_77422212
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???

Gefeliciteerd Puala
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_77422241
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Van harte gefeli
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:03:11 #65
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77422994
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:15:16 #66
52229 Chanty
pi_77423398
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:

[..]

Is het ook Deels gejat van S. Kelby

Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
[..]

Gefeliciteerd
[..]

Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doen Wat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
pi_77423785
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???
Je moet mijn grappen niet jatten

(ik zat ook al te denken aan een opmerking over of de stad afgezet was )

Maarrre, gefeliciteerd! Weer een stukje vrijheid erbij, dat kon je volgens mij heel goed gebruiken
pi_77423805
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan treden Ik bedoelde dus te zeggen dat ik zag dat zij op gaan treden binnenkort
Ow zo! Natuurlijk doen!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:36:37 #69
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77424058
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor.

[ afbeelding ]

Geniale CD , super muziek, gaat dat luisteren.
Dit is idd een geniale cd
Wat een lekker sound
pi_77424260
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
Ik kon er wel mee doorgaan, maar ik zat er zelf ook niet echt om te springen eigenlijk Vandaar dat mijn begeleider ook zei dat ik beter wat anders kon kiezen, ook vanwege het afgezaagde ervan

Wat ik nu ga doen is veel inspirerender en nog niet zo veel over geschreven in scriptievorm, en dat is toch ook wel belangrijk als je bezig bent met zoiets.
pi_77424704
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.

Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook. (ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)

Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:13:05 #72
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77425050
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.

Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook. (ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)

Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
  FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 18:59:11 #73
73911 ultra_ivo
pi_77426289
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Netbooks kunnen verbazend veel aan. Op de mijne draait Paint Shop Pro prima.
pi_77426483
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor.

[ afbeelding ]

Geniale CD , super muziek, gaat dat luisteren.
Misschien toch maar eens voor mijn verjaardag vragen
Waarom kom ik er trouwens altijd zo laat achter dat er een nieuwe SC is
pi_77427458
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:13 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')