abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77412766
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:59:01 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77412817
Ik ga dit weekend naar een tarotkaartenlegster
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_77412902
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja, maar printen doe ik niet Export to JPEG -> Send to Profotonet
[..]

Dat zijn studentenversies en eigenlijk niet voor commercieel gebruik
[..]

Hoe integreert Silver Efex Pro met Lightroom? Of wordt dat een apart product ernaast?
Ja, gooi lekker het topic op slot, kan ik weer opnieuw beginnen

Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.

Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.

Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:05:07 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413104
Ik moet zeggen dat ik Bridge lekkerder vind werken dan Lr.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77413179
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:01 schreef Kremers het volgende:
Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.
Ok Goed om te weten Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
quote:
Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.
Ok. Da's interessant Maar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
quote:
Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_77413235
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:11:59 #7
52229 Chanty
pi_77413405
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:19:48 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413764
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
Dat klopt.
Daar is Lr weer handig voor.
Maar ik tag m'n foto's (nog) niet.
Heb nog niet uitgevonden voor mezelf wat nou echt handig werkt.
Denk dat ik sowieso maar eens met archieven op jaarbasis ga beginnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:20:03 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77413775
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
Foto
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:23:16 #10
52229 Chanty
pi_77413906
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Foto
Ik wist het
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:25:40 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77414006
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik wist het
Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
pi_77414096
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
tvp
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:30:22 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414188
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ikke ook.

Heb LR wel geprobeerd, maar ik werd echt gestoord van de brush functie daarin, kon er niet aan wennen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:18 #14
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414234
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
Hebbie aandacht tekort lieffie???

Tarot??
Ieuw, eng!!
pi_77414239
Ik werd gestoord van het hele LR gebeuren.. Snapte er niks van en vond het bewerken van RAW alles behalve lekker werken
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:33 #16
52229 Chanty
pi_77414246
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat denk je dan??
Ik denk niet Denken is voor mietjes
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:34:10 #17
52229 Chanty
pi_77414356
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hebbie aandacht tekort lieffie???

Tarot??
Ieuw, eng!!
Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen

Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijk Dus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:08 #18
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77414397
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik denk niet Denken is voor mietjes
Da's mijn tekst!

lamme TVP, ja
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:39:42 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77414590
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen
quote:
Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijk Dus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??

In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
pi_77414598
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor.

Geniale CD , super muziek, gaat dat luisteren.
pi_77414753
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok Goed om te weten Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
[..]

Ok. Da's interessant Maar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
[..]

Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
Layers worden allleen aangemaakt wanneer je in Photshop werkt met Silver efex pro. In Lightroom krijg je gewoon het bestand terug dat aangemaakt wordt door Lightroom.

In de preferences geef je aan welk bestandstype en bitdiepte (ik gebruik 16bit TIFF) je wilt gebruiken voor het programma, zodra je dan op edit > edit in SEP klikt maakt Lightroom een 16bit tiff bestand aan met de Lightroom aanpassingen en wordt deze in SEP geopend.

Je krijgt dus geen lagen terug. Wil je echt geavanceerd te werk gaan dan zul je dus SEP als plug-in voor Photoshop moeten gaan gebruiken.

En voor alle duidelijkheid, want hier bestaat nogal wat verwarring over: Lightroom is geen vervanging van Photoshop! Het is een kruising tussen Bridge en de Camera Raw plug-in voor photoshop met veel meer geavanceerde functies. Adobe heeft Lightroom zo ontwikkeld dat het samen met Photoshop gebruikt kan worden. Lightroom is een uitgebreide bibliotheek programma met RAW aanpassingsmogelijkheden, Photoshop is een zeer geavanceerde image editing tool.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:44:33 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77414783
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??

In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:49:36 #23
52229 Chanty
pi_77415001
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

[..]

I won't move a muscle

Ze heeft mijn voor en achternaam ja dus mijn blog is dan zo gevonden. Zet alleen echt belangrijke privezaken niet online dus als ze daar iets over kan zeggen ben ik wel verbaasd. Als ze begint over bv: je bent bang voor spinnen of je gaat trouwen/ afstuderen dan komt er een grote DUHHHHH.

Die Fry ken ik niet, kijk wel eens naar zesde zintuig plaats delict en die Schot Derek Ogilvie, ervan uitgaande dat het geen doorgestoken kaart is, is het zeker opmerkelijk. Maar buiten dat alles geloof ik best dat er mensen zijn die meer kunnen, er zitten alleen veel fakers tussen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:49:42 #24
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77415007
Nog drie uurtjes! hoezee!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:50:31 #25
52229 Chanty
pi_77415042
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
Ronald heeft een gave Je beschrijft precies mij
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 13:51:08 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77415073
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

I won't move a muscle

Ze heeft mijn voor en achternaam ja dus mijn blog is dan zo gevonden. Zet alleen echt belangrijke privezaken niet online dus als ze daar iets over kan zeggen ben ik wel verbaasd. Als ze begint over bv: je bent bang voor spinnen of je gaat trouwen/ afstuderen dan komt er een grote DUHHHHH.

Die Fry ken ik niet, kijk wel eens naar zesde zintuig plaats delict en die Schot Derek Ogilvie, ervan uitgaande dat het geen doorgestoken kaart is, is het zeker opmerkelijk. Maar buiten dat alles geloof ik best dat er mensen zijn die meer kunnen, er zitten alleen veel fakers tussen
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/
pi_77415084
Nog 3 uur Dan is het borreltijd
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:51:49 #28
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77415109
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ronald heeft een gave Je beschrijft precies mij
En dat maakte hij allemaal op uit die roze tutu die je draagt. Knap hoor
pi_77415126
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?

Ja dus.

[ afbeelding ]

Heee...die zag ik op gaan treden in het Paard
* PdeHoog gaat even contact zoeken met hoofdredacteur 3voor12
pi_77415207
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:43 schreef Kremers het volgende:
En voor alle duidelijkheid, want hier bestaat nogal wat verwarring over: Lightroom is geen vervanging van Photoshop! Het is een kruising tussen Bridge en de Camera Raw plug-in voor photoshop met veel meer geavanceerde functies. Adobe heeft Lightroom zo ontwikkeld dat het samen met Photoshop gebruikt kan worden. Lightroom is een uitgebreide bibliotheek programma met RAW aanpassingsmogelijkheden, Photoshop is een zeer geavanceerde image editing tool.
Hmmm....heb ik dus toch nog PS nodig
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:55:29 #31
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415276
Middag

Ik ga toch voor PS, ik wil alles zelf kunnen doen met RAW's ontwikkelen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 13:59:59 #32
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77415460
En we gaan weer door.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 14:00:13 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77415479
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Middag

Het is geen of/of maar en/en.
pi_77415522
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hmmm....heb ik dus toch nog PS nodig
Yep Adobe is sneaky wat dat betreft. Ze willen dat je beide aanschaft = more money for them

Ik gebruik het af en toe als ik een klein storend element wil wegpoetsen. Dat gaat niet in Lightroom. Verder is PS voor mij overkill omdat ik er teveel tijd aan kwijt ben, tijd die ik lierver ander besteed Viveza 2 en SEP zijn minder tijdrovend.

Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit. Wellicht dat ik mij ooit nog eens ga verdiepen in Photshop als het allemaal wat serieuzer wordt Nu fotografeer ik alleen voor mijzelf.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Middag

En dat kan niet met Lightroom omdat?... Zoals ik net uitleg heb je eigenlijk beide nodig Of je moet Bridge goed vinden (ik vind het een verschrikkelijk programma ) De photoshop RAW plugin is gebasseerd op de Lightroom develop module.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:03:19 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415617
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het is geen of/of maar en/en.
PS en Bridge om te importeren dan
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:04:03 #36
52229 Chanty
pi_77415645
quote:
Tsja, ik weet niet of dat soort testen iets kunnen bewijzen. Het probleem is denk ik dat men iets op een wetenschappelijke manier probeert aan te tonen, waar de wetenschap wellicht nog niet aan toe is om het te kunnen aantonen. Gevolg: het is niet aan te tonen dus het bestaat niet.

Vroeger was de wereld plat. Het was niet aantoonbaar dat de wereld rond was, dus dat bestond ook niet.

Dikke kans dat 'paranormale zaken' over 50 jaar heel normaal en heel verklaarbaar zijn. Niet omdat ze niet bestaan, maar omdat we dan de mogelijkheid hebben ze wel te verklaren op een wetenschappelijke manier en wellicht ontdekken dat er wel meer is.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:04:07 #37
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415653
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:

[..]

Yep Adobe is sneaky wat dat betreft. Ze willen dat je beide aanschaft = more money for them

Ik gebruik het af en toe als ik een klein storend element wil wegpoetsen. Dat gaat niet in Lightroom. Verder is PS voor mij overkill omdat ik er teveel tijd aan kwijt ben, tijd die ik lierver ander besteed Viveza 2 en SEP zijn minder tijdrovend.

Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit. Wellicht dat ik mij ooit nog eens ga verdiepen in Photshop als het allemaal wat serieuzer wordt Nu fotografeer ik alleen voor mijzelf.
[..]

En dat kan niet met Lightroom omdat?... Zoals ik net uitleg heb je eigenlijk beide nodig Of je moet Bridge goed vinden (ik vind het een verschrikkelijk programma ) De photoshop RAW plugin is gebasseerd op de Lightroom develop module.
Ontwikkelen doe ik gewoon via ACR, kun je veel meer zelf instellen
pi_77415735
Adobe Camera Raw is de RAW plug-in voor Photoshop en Lightroom heeft exact dezelfde (plus nog veel meer) mogelijkheden
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:07:12 #39
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77415799
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:

[..]

Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit.
Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!

Chanty, alvast veel plezier bij dat mens dan maar. Waarom ga je er eigenlijk naartoe? Zomaar voor de lol of om daadwerkelijk antwoorden te krijgen??
pi_77415804
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Heee...die zag ik op gaan treden in het Paard
* PdeHoog gaat even contact zoeken met hoofdredacteur 3voor12
Hoezo ga de contact zoeken? Je wil foto's slijten voor bij een bericht op de site?
pi_77415941
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!

Ik gebruikte ze voor lokaal dodging & burning, maar Viveza 2 en SEP bieden hetzelfde aan zonder lagen Scheelt mij heel veel tijd in saai schilderwerk
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:10:59 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77415966
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef Kremers het volgende:
Adobe Camera Raw is de RAW plug-in voor Photoshop en Lightroom heeft exact dezelfde (plus nog veel meer) mogelijkheden
Maar het valt alsnog niet goed in mijn workflow: kaartje in de computer -> importeren met bridge -> foto openen met ACR en dan gelijk verder doen met PS -> opslaan in de gewenste locatie -> ????? -> Profit!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:13:13 #43
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77416056
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik gebruikte ze voor lokaal dodging & burning, maar Viveza 2 en SEP bieden hetzelfde aan zonder lagen Scheelt mij heel veel tijd in saai schilderwerk
Ik heb dat 'saaie' schilderwerk natuurlijk hard nodig!! Als ik een foto restaureer en er ontbreken gewoon stukken door de ouderdom, dan moet het toch terug komen op een of andere manier. Gelukkig vind ik dat niet saai
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:17:35 #44
52229 Chanty
pi_77416227
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Chanty, alvast veel plezier bij dat mens dan maar. Waarom ga je er eigenlijk naartoe? Zomaar voor de lol of om daadwerkelijk antwoorden te krijgen??
Nee mijn moeder wilde perse dat ik erheen ging en sleept me dus mee Ik hoef geen antwoorden, ik zie wat de toekomst me brengt. Dus het zal vooral voor de lol zijn en kijken wat eruit komt
pi_77416270
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Hoezo ga de contact zoeken? Je wil foto's slijten voor bij een bericht op de site?
Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan treden Ik bedoelde dus te zeggen dat ik zag dat zij op gaan treden binnenkort
pi_77416343
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Maar het valt alsnog niet goed in mijn workflow: kaartje in de computer -> importeren met bridge -> foto openen met ACR en dan gelijk verder doen met PS -> opslaan in de gewenste locatie -> ????? -> Profit!
Met LR zou je workflow worden: kaartje in PC -> importeren met LR -> foto bewerken met LR (=ACR+) -> batchverwerking naar PS ->batchverwerking in LR met presets voor te gebruiken exportpaden en formaten -> meer profit
pi_77416656
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:13 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik heb dat 'saaie' schilderwerk natuurlijk hard nodig!! Als ik een foto restaureer en er ontbreken gewoon stukken door de ouderdom, dan moet het toch terug komen op een of andere manier. Gelukkig vind ik dat niet saai
Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doen

Korte beschrijving van mijn workflow: Geheugenkaartje uitlezen in Lightroom en plaatsen in een nieuwe map. Daarna foto's in een collectie plaatsen. Als ik dat gedaan heb vergroot ik de weergave en zet ik lights-out aan (twee keer "L") (dan krijg je de foto te zien met een egaal zwarte achtergrond, dus geen afleidende Lightroom onderdelen meer) Foto's die mislukt zijn keur ik af met de "X" toets, foto's die ik de beste vind geef ik pick status met "P". Daarna verwijder ik alle afgewezen foto's van de schijf en plaats ik de gekozen foto's in een sub-collectie "beste" Nu heb ik dus in één oogopslag een overzicht van de beste foto's uit de shoot.

Daarna voer ik basisbewerkingen uit (belichting, witbalans e.d.) en daarna open ik ze eventueel in Photoshop, Viveza 2 of SEP.

Neemt wat tijd in beslag, maar je wordt er erg behendigd in na een tijdje. En het voordeel is dat je al je beste foto's niet meer hoeft te zoeken, die zitten gewoon netjes in een collectie opgeborgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 januari 2010 @ 14:29:29 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77416764
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet of dat soort testen iets kunnen bewijzen. Het probleem is denk ik dat men iets op een wetenschappelijke manier probeert aan te tonen, waar de wetenschap wellicht nog niet aan toe is om het te kunnen aantonen. Gevolg: het is niet aan te tonen dus het bestaat niet.

Vroeger was de wereld plat. Het was niet aantoonbaar dat de wereld rond was, dus dat bestond ook niet.

Dikke kans dat 'paranormale zaken' over 50 jaar heel normaal en heel verklaarbaar zijn. Niet omdat ze niet bestaan, maar omdat we dan de mogelijkheid hebben ze wel te verklaren op een wetenschappelijke manier en wellicht ontdekken dat er wel meer is.
Niks wetenschappelijks aan.
Baby houd kaart vast, knakker moet "zien" welke kaart het is.
Lukt dat niet, dan is het een bedrieger.
Het is typisch dat dat "soort" figuren het na de UK hier proberen.
Char heeft hetzelfde lot ondergaan.
Eerst gepakt in de UK toen naar NL gekomen waar men haar nog wel geloofde tot ze ook hier door de mand viel.
pi_77416823
Middag

Server al binnen op kantoor
Leverdatum die van: uiterlijk 24 februari naar aanstaande maandag naar vanmiddag ging Hoezo snel....
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:51:43 #50
52229 Chanty
pi_77417810
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niks wetenschappelijks aan.
Baby houd kaart vast, knakker moet "zien" welke kaart het is.
Lukt dat niet, dan is het een bedrieger.
Het is typisch dat dat "soort" figuren het na de UK hier proberen.
Char heeft hetzelfde lot ondergaan.
Eerst gepakt in de UK toen naar NL gekomen waar men haar nog wel geloofde tot ze ook hier door de mand viel.
Ja maar het gaat er vaak niet om dat iemand kan zien wat voor kaart de ander vast heeft Met dat soort tests wil men bewijzen dat iemand als dan niet helderziend/ voelend is. Maar dat is precies hetgeen waar helderziendheid niet om gaat.

Al moet ik zeggen dat ik dat hele babygedoe ook altijd wel vaag vond, dat heb ik ook nooit gevolgd verder. Maar los van al die programma's weet ik uit eigen ervaring dat er mensen zijn die dingen zien en weten die ze absoluut niet konden zien en weten. Daarnaast heb ik zelf dingen meegemaakt en ik weet dat ik niet tegen mezelf sta te liegen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:53:05 #51
52229 Chanty
pi_77417874
Plan van aanpak is af en opgestuurd Daar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
pi_77418476
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Plan van aanpak is af en opgestuurd Daar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
Da's altijd Nice work babe
* PdeHoog spreekt ut ervaring
pi_77418549
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Kremers het volgende:

[..]

Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doen

Korte beschrijving van mijn workflow: Geheugenkaartje uitlezen in Lightroom en plaatsen in een nieuwe map. Daarna foto's in een collectie plaatsen. Als ik dat gedaan heb vergroot ik de weergave en zet ik lights-out aan (twee keer "L") (dan krijg je de foto te zien met een egaal zwarte achtergrond, dus geen afleidende Lightroom onderdelen meer) Foto's die mislukt zijn keur ik af met de "X" toets, foto's die ik de beste vind geef ik pick status met "P". Daarna verwijder ik alle afgewezen foto's van de schijf en plaats ik de gekozen foto's in een sub-collectie "beste" Nu heb ik dus in één oogopslag een overzicht van de beste foto's uit de shoot.

Daarna voer ik basisbewerkingen uit (belichting, witbalans e.d.) en daarna open ik ze eventueel in Photoshop, Viveza 2 of SEP.

Neemt wat tijd in beslag, maar je wordt er erg behendigd in na een tijdje. En het voordeel is dat je al je beste foto's niet meer hoeft te zoeken, die zitten gewoon netjes in een collectie opgeborgen.
Klinkt als een goede workflow eigenlijk wel Ik ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
pi_77418559
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:51 schreef Chanty het volgende:

[..]
Maar los van al die programma's weet ik uit eigen ervaring dat er mensen zijn die dingen zien en weten die ze absoluut niet konden zien en weten. Daarnaast heb ik zelf dingen meegemaakt en ik weet dat ik niet tegen mezelf sta te liegen
Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..

Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:13:30 #55
52229 Chanty
pi_77418711
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef Timmos het volgende:

[..]

Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..

Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is ja Maar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
pi_77420089
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is ja Maar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:00:34 #57
52229 Chanty
pi_77420615
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:48 schreef Timmos het volgende:

[..]

Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
Best kans ja, vervelende is dat je daar niet achter komt Oplichters heb je in ieder geval overal, in elk vakgebied
pi_77421499
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:26:39 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77421692
Beter
pi_77421700
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Gefeliciteerd!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:27:21 #61
52229 Chanty
pi_77421713
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Jaaaaaaaa wat goed gefeliciteerd
pi_77422016
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt als een goede workflow eigenlijk wel Ik ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
Is het ook Deels gejat van S. Kelby

Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Gefeliciteerd
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doen Wat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
pi_77422212
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???

Gefeliciteerd Puala
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_77422241
quote:
Rijbewijs o rijbewijs

Ik heb hem gehaald
Van harte gefeli
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:03:11 #65
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77422994
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:15:16 #66
52229 Chanty
pi_77423398
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:

[..]

Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
[..]

Gefeliciteerd
[..]

Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doen Wat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
pi_77423785
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
Je moet mijn grappen niet jatten

(ik zat ook al te denken aan een opmerking over of de stad afgezet was )

Maarrre, gefeliciteerd! Weer een stukje vrijheid erbij, dat kon je volgens mij heel goed gebruiken
pi_77423805
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan treden Ik bedoelde dus te zeggen dat ik zag dat zij op gaan treden binnenkort
Ow zo! Natuurlijk doen!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:36:37 #69
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77424058
quote:

Ja dus.

[ afbeelding ]

Dit is idd een geniale cd
Wat een lekker sound
pi_77424260
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
Ik kon er wel mee doorgaan, maar ik zat er zelf ook niet echt om te springen eigenlijk Vandaar dat mijn begeleider ook zei dat ik beter wat anders kon kiezen, ook vanwege het afgezaagde ervan

Wat ik nu ga doen is veel inspirerender en nog niet zo veel over geschreven in scriptievorm, en dat is toch ook wel belangrijk als je bezig bent met zoiets.
pi_77424704
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.

Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook. (ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)

Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:13:05 #72
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77425050
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.

Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook. (ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)

Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 18:59:11 #73
73911 ultra_ivo
pi_77426289
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Netbooks kunnen verbazend veel aan. Op de mijne draait Paint Shop Pro prima.
pi_77426483
quote:

Ja dus.

[ afbeelding ]

Misschien toch maar eens voor mijn verjaardag vragen
Waarom kom ik er trouwens altijd zo laat achter dat er een nieuwe SC is
pi_77427458
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:13 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periode
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:13:29 #76
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77428522
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:38 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periode
na 1x de trail wil bij mij de volgende niet meer starten....
pi_77439838
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:26 schreef Omniej het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa wat goed gefeliciteerd
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:

[..]

[..]

Gefeliciteerd
[..]

quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Puala
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Van harte gefeli
Dankjulliewel
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:24:16 #78
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_77441714
Goedemorgen.
En Puala gefeliciteerd!
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_77441785
Mogguh. Eindelijk weer eens een nachtje lekker doorgeslapen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:05:40 #80
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_77441880
Mogguh
Jawel hier ligt weer sneeuw
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:06:08 #81
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77441882
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:06 schreef Sarabi het volgende:

Waarom kom ik er trouwens altijd zo laat achter dat er een nieuwe SC is
Omdat de doorloopsnelheid van de SC idioot hoog is

Goemogge trouwens! Koffie?
pi_77441937
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mogguh
En een zonnetje en overwegend blauwe lucht hier
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 09:20:48 #83
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_77441979
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mogguh
Goedemorgen

Ja, hier is ook een aardig pak gewvallen

Nee, ik ben er niet blij mee, er wordt vandaag o.a. een kast afgeleverd( ). Mijn huis zal wel weer een compleet sneeuwspoor krijgen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 09:36:41 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77442141
Mogguh! Weekend!

Gaat men nog leuke fotografische dingen doen?

Puala! Nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:37:41 #85
52229 Chanty
pi_77442150
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh! Weekend!

Mijn moeder smste net dat ik mijn fototoestel mee moet nemen, dus blijkbaar ga ik nog iets fotograferen ja Geen idee wat
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 09:52:01 #86
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77442282
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mijn moeder smste net dat ik mijn fototoestel mee moet nemen, dus blijkbaar ga ik nog iets fotograferen ja Geen idee wat
Sneeuw?

Wel spannend, zo'n mystery-opdracht!
Als m'n zus dat zou vragen weet ik altijd zeker dat ik dan m'n neefje moet fotograferen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:03:38 #87
52229 Chanty
pi_77442405
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:52 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Sneeuw?

Wel spannend, zo'n mystery-opdracht!
Als m'n zus dat zou vragen weet ik altijd zeker dat ik dan m'n neefje moet fotograferen
Mja dat is het enige dat ik kan bedenken ook Niet dat daar tijd voor is vanmiddag
Ja met kleine kinderen in huis en iemand die komt die kan fotograferen is dat een 1 + 1
pi_77442479
quote:
Mogguh! Weekend!

morgen een meet met wat fotografen, beetje klooien met flitsers en modellen.
verder wat spelen met de mac, scherm calibreren enzo, iemand nog fijne linkjes naar hoe het met icc profielen en calibratie van mac zit ?
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:13:33 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77442512
Mogguh

Nog steeds blij met je overstap?
pi_77442642
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:11 schreef limpix het volgende:

[..]

morgen een meet met wat fotografen, beetje klooien met flitsers en modellen.
verder wat spelen met de mac, scherm calibreren enzo, iemand nog fijne linkjes naar hoe het met icc profielen en calibratie van mac zit ?
ICC profielen plaats je in de map Library > ColorSync > Pofiles. Schermkalibratie kun je uitvoeren via System preference > Displays maar dat zou je eigenlijk moeten doen met een hardwarematige oplossing. Zelf gebruik ik daar een Spyder 3 pro voor.

Groot voordeel van Mac OS is dat het kleurprofiel vriendlijk is: Het hele systeem biedt ondersteuning voor meerdere profielen. Windows ondersteunt alleen sRGB wat zeeeeeer irritant is

Ook leuk: Ik heb al 2 dagen gigantish last van een stijve nek... Afgelopen nacht werd ik er ook wakker van. Elke keer als ik ijn hoofd omdraai heb ik last Zal wel een spierprobleem zijn...
pi_77442687
Mwah.. ik ben nog niet echt lekker aan het werk met het ding, snelheid is wel geweldig, 12 Mp foto`s op volledig formaat bewerken in CS4 gaat lekker.
workflow moet aangepast worden en dat gaat lastig als je altijd anders gedaan hebt.
Vreemde toetsenbordcombinaties enzo....
Ook sterke twijfels over de juiste kleurweergave, helderheid en contrast, maar dat gaan we vanmiddag oplossen.

En ik mis mijn numerieke toetsenbord
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_77442689
quote:
Vanavond CD-presentatie, morgen cateringstand bij een bruidsbeurs, morgen einde van de middag expo opruimen, morgenavond heel misschien naar Janne Schra kijken
pi_77443303
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:06 schreef fFarl het volgende:

[..]

Omdat de doorloopsnelheid van de SC idioot hoog is

Goemogge trouwens! Koffie?
Dat is waar
Morning (ja dat kan nog net)
pi_77443659
Wanneer houden ze eens op met die sneeuwonzin?
pi_77443690
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Vandaag nog niet

Edit: Buienradar liet zien dat er eind van de middag weer een lading komt
pi_77443741
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Dat vraag ik me ook af.....
Gelukkig staat er niet veel op de planning vandaag
pi_77443861
Zucht, dan maar eerst de boodschappen gaan doen voordat ik insneeuw.
pi_77444459
Vanmorgen tot mijn verbazing 2 pakketjes in plaats van 1.. M'n Kamera-Express bestelling heeft eindelijk mijn huis bereikt! .. Niet dat het 2,5 week heeft moeten duren .. Ideal betalen en volgende dag binnen .. Cameranu werkte wel fijn, gisterochtend besteld vandaag binnen
pi_77447637
Volgens mij ga ik maar weer eens van account veranderen zit met een gedeelde pm inbox die hij niet wil verwijderen (en die ik volgens mij teneerste niet geaccepteerd heb)
En zit nu met 700+ berichtjes die ik niet kan verwijderen....

Iemand nog suggesties voor leuke nieuwe namen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:04:22 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77447866
En hulp van hogeraf?

Net m'n avondeten uit de vriezer gehaald, heb de hele winter extra stampot gemaakt om in te vriezen, alleen zit de vriezer nu vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')