Ja, gooi lekker het topic op slot, kan ik weer opnieuw beginnenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, maar printen doe ik nietExport to JPEG -> Send to Profotonet
[..]
Dat zijn studentenversies en eigenlijk niet voor commercieel gebruik
[..]
Hoe integreert Silver Efex Pro met Lightroom? Of wordt dat een apart product ernaast?
Okquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:01 schreef Kremers het volgende:
Maar goed: In de Lightroom 2 printmodule kun je ook printen naar jpg file, alleen heb je daar veel meer instellingen dan in de export functie waardoor je betere controle krijgt over het eindresultaat.
Ok. Da's interessantquote:Lightroom biedt (nog) geen ondersteuning voor het PS Plug-in platform, dua Silver efex pro gedraagt zich als externe app. Maar de integratie is verder gewoon goed, bestanden worden nejtes weer terug gezet in de LR bieb wanneer je een bestand opslaat.
Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenterenquote:Over de interface: Vreem dat het niet aanslaat, want deze is ontwikkeld in samenwerking met professionele fotografen dus zou juist beter moeten aanslaan dan die van PS op het gebied van fotografie.
Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Bridge lekkerder vind werken dan Lr.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Grote nadeel van Bridge vind ik de beperkte mogelijkheden tot zoeken van keywords. Ik wil mijn foto's gaan taggen zodat ik vrij snel overzicht kan krijgen mbt bandfoto's bijv. Ik zoek me nu af en toe de tandjes naar foto's.
Fotoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.quote:
tvpquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
Ikke ook.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Bridge lekkerder vind werken dan Lr.
Hebbie aandacht tekort lieffie???quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
* Chanty tippelt in roze doorschijnende tutu met blauwe franjes en ledverlichting door de SC
Ik denk nietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je roept het in een Foto forum, foto topic en je huppelt rond in een doorzichtig iets.
Wat denk je dan??
Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hebbie aandacht tekort lieffie???
![]()
![]()
![]()
![]()
Tarot??
Ieuw, eng!!
Da's mijn tekst!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk nietDenken is voor mietjes
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kijk, alleen een vrouw kan de roze tutu post begrijpen![]()
Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??quote:Eng niet echt, ik heb daar altijd zo mijn bedenkingen over als ik astro-tv kijkDus ik zal zien dat ik alle aanwijzingen (ring, mijn ashangertje van de kat) wegstop) en zo neutraal mogelijk daar ga zitten. Niks loslaten en kijken of ze met iets zinnigs op de proppen komt
Als dat het geval is en ik ben ervan overtuigd dat het dingen zijn die ze niet van internet heeft kunnen plukken, dan is dat wel een beetje freaky. Oftewel: ben wel benieuwd. Mijn moeder was helemaal weg van dr, maar die zweeft zowieso overal heen
Layers worden allleen aangemaakt wanneer je in Photshop werkt met Silver efex pro. In Lightroom krijg je gewoon het bestand terug dat aangemaakt wordt door Lightroom.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OkGoed om te weten
Ik ga er de komende tijd eens uitgebreid mee werken
[..]
Ok. Da's interessantMaar hoe worden de layers aangemaakt? althans...in PS worden volgens mij layers aangemaakt voor de zwartwit-conversie toch?
[..]
Ik vind het een chaos interface. Het is zoooooo vol. Je moet echt je weg zoeken. PS en Bridge zijn wat dat betreft redelijk rechttoe recht aan. Maar ook dat zal de komende tijd zich wijzen als ik ermee ga experimenteren
Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??
In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
I won't move a musclequote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat niks loslaten zal het grote probleem zijn denk ik. Die mensen zijn er toch op getraind om zelfs van een wenkbrauw optrekken door jou een heel verhaal te maken. En hoezo kan ze dingen van internet plukken? Heeft ze je naam als dan, en gaat ze eerst je blog lezen denk je??
In ieder geval vind ik het vaak eng, ik zie die Colin Fry wel eens op tv, die van 'the 6th sense' en ik weet niet wat ik daar van moet denken. Creepy vaak gelijk heeft ie.
Ronald heeft een gavequote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ze hebben zo vaak gelijk omdat ze getraind zijn om stellingen te poneren die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je bent ambiteus, je wilt graag je zin hebben, je zoekt waardering, je vindt dat je talenten niet genoeg gewaardeerd worden, je mist een geliefde/naaste die overleden is. Iedereen heeft die dingen. Hun truc is dat ze met zulke dingen jou tot praten proberen te verlokken. De truc is om er niet op in te gaan.
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
I won't move a muscle
Ze heeft mijn voor en achternaam ja dus mijn blog is dan zo gevonden. Zet alleen echt belangrijke privezaken niet online dus als ze daar iets over kan zeggen ben ik wel verbaasd. Als ze begint over bv: je bent bang voor spinnen of je gaat trouwen/ afstuderen dan komt er een grote DUHHHHH.
Die Fry ken ik niet, kijk wel eens naar zesde zintuig plaats delict en die Schot Derek Ogilvie, ervan uitgaande dat het geen doorgestoken kaart is, is het zeker opmerkelijk. Maar buiten dat alles geloof ik best dat er mensen zijn die meer kunnen, er zitten alleen veel fakers tussen
En dat maakte hij allemaal op uit die roze tutu die je draagt. Knap hoorquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ronald heeft een gaveJe beschrijft precies mij
Heee...die zag ik op gaan treden in het Paardquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?
Ja dus.![]()
Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor.
[ afbeelding ]
![]()
Geniale CD
![]()
, super muziek, gaat dat luisteren.
![]()
![]()
Hmmm....heb ik dus toch nog PS nodigquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:43 schreef Kremers het volgende:
En voor alle duidelijkheid, want hier bestaat nogal wat verwarring over: Lightroom is geen vervanging van Photoshop! Het is een kruising tussen Bridge en de Camera Raw plug-in voor photoshop met veel meer geavanceerde functies. Adobe heeft Lightroom zo ontwikkeld dat het samen met Photoshop gebruikt kan worden. Lightroom is een uitgebreide bibliotheek programma met RAW aanpassingsmogelijkheden, Photoshop is een zeer geavanceerde image editing tool.
Het is geen of/of maar en/en.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Middag![]()
Ik ga toch voor PS, ik wil alles zelf kunnen doen met RAW's ontwikkelen.
Yepquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....heb ik dus toch nog PS nodig
En dat kan niet met Lightroom omdat?...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Middag![]()
Ik ga toch voor PS, ik wil alles zelf kunnen doen met RAW's ontwikkelen.
Tsja, ik weet niet of dat soort testen iets kunnen bewijzen. Het probleem is denk ik dat men iets op een wetenschappelijke manier probeert aan te tonen, waar de wetenschap wellicht nog niet aan toe is om het te kunnen aantonen. Gevolg: het is niet aan te tonen dus het bestaat niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/
Ontwikkelen doe ik gewoon via ACR, kun je veel meer zelf instellenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:
[..]
YepAdobe is sneaky wat dat betreft. Ze willen dat je beide aanschaft = more money for them
Ik gebruik het af en toe als ik een klein storend element wil wegpoetsen. Dat gaat niet in Lightroom. Verder is PS voor mij overkill omdat ik er teveel tijd aan kwijt ben, tijd die ik lierver ander besteedViveza 2 en SEP zijn minder tijdrovend.
Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit. Wellicht dat ik mij ooit nog eens ga verdiepen in Photshop als het allemaal wat serieuzer wordtNu fotografeer ik alleen voor mijzelf.
[..]
En dat kan niet met Lightroom omdat?...Zoals ik net uitleg heb je eigenlijk beide nodig
Of je moet Bridge goed vinden (ik vind het een verschrikkelijk programma
) De photoshop RAW plugin is gebasseerd op de Lightroom develop module.
Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat ik dan geen lagen heb vind ik niet erg, want die gebruik ik toch eigenlijk nooit.
Hoezo ga de contact zoeken? Je wil foto's slijten voor bij een bericht op de site?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heee...die zag ik op gaan treden in het Paard![]()
* PdeHoog gaat even contact zoeken met hoofdredacteur 3voor12
Ik gebruikte ze voor lokaal dodging & burning, maar Viveza 2 en SEP bieden hetzelfde aan zonder lagenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!
Maar het valt alsnog niet goed in mijn workflow: kaartje in de computer -> importeren met bridge -> foto openen met ACR en dan gelijk verder doen met PS -> opslaan in de gewenste locatie -> ????? -> Profit!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef Kremers het volgende:
Adobe Camera Raw is de RAW plug-in voor Photoshop en Lightroom heeft exact dezelfde (plus nog veel meer) mogelijkheden
Ik heb dat 'saaie' schilderwerk natuurlijk hard nodig!! Als ik een foto restaureer en er ontbreken gewoon stukken door de ouderdom, dan moet het toch terug komen op een of andere manier. Gelukkig vind ik dat niet saaiquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik gebruikte ze voor lokaal dodging & burning, maar Viveza 2 en SEP bieden hetzelfde aan zonder lagenScheelt mij heel veel tijd in saai schilderwerk
Nee mijn moeder wilde perse dat ik erheen ging en sleept me dus meequote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zou ernstig gehandicapped zijn in mijn werk als ik geen lagen kon gebruiken!!
Chanty, alvast veel plezier bij dat mens dan maar. Waarom ga je er eigenlijk naartoe? Zomaar voor de lol of om daadwerkelijk antwoorden te krijgen??
Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan tredenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Hoezo ga de contact zoeken? Je wil foto's slijten voor bij een bericht op de site?
Met LR zou je workflow worden: kaartje in PC -> importeren met LR -> foto bewerken met LR (=ACR+) -> batchverwerking naar PS ->batchverwerking in LR met presets voor te gebruiken exportpaden en formaten -> meer profitquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar het valt alsnog niet goed in mijn workflow: kaartje in de computer -> importeren met bridge -> foto openen met ACR en dan gelijk verder doen met PS -> opslaan in de gewenste locatie -> ????? -> Profit!
Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik heb dat 'saaie' schilderwerk natuurlijk hard nodig!! Als ik een foto restaureer en er ontbreken gewoon stukken door de ouderdom, dan moet het toch terug komen op een of andere manier. Gelukkig vind ik dat niet saai
Niks wetenschappelijks aan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Tsja, ik weet niet of dat soort testen iets kunnen bewijzen. Het probleem is denk ik dat men iets op een wetenschappelijke manier probeert aan te tonen, waar de wetenschap wellicht nog niet aan toe is om het te kunnen aantonen. Gevolg: het is niet aan te tonen dus het bestaat niet.
Vroeger was de wereld plat. Het was niet aantoonbaar dat de wereld rond was, dus dat bestond ook niet.
Dikke kans dat 'paranormale zaken' over 50 jaar heel normaal en heel verklaarbaar zijn. Niet omdat ze niet bestaan, maar omdat we dan de mogelijkheid hebben ze wel te verklaren op een wetenschappelijke manier en wellicht ontdekken dat er wel meer is.
Ja maar het gaat er vaak niet om dat iemand kan zien wat voor kaart de ander vast heeftquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks wetenschappelijks aan.
Baby houd kaart vast, knakker moet "zien" welke kaart het is.
Lukt dat niet, dan is het een bedrieger.
Het is typisch dat dat "soort" figuren het na de UK hier proberen.
Char heeft hetzelfde lot ondergaan.
Eerst gepakt in de UK toen naar NL gekomen waar men haar nog wel geloofde tot ze ook hier door de mand viel.
Da's altijdquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Plan van aanpak is af en opgestuurdDaar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
Klinkt als een goede workflow eigenlijk welquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Kremers het volgende:
[..]
Nou ja, dan heb je geluk dat je het leuk vind om te doen
Korte beschrijving van mijn workflow: Geheugenkaartje uitlezen in Lightroom en plaatsen in een nieuwe map. Daarna foto's in een collectie plaatsen. Als ik dat gedaan heb vergroot ik de weergave en zet ik lights-out aan (twee keer "L") (dan krijg je de foto te zien met een egaal zwarte achtergrond, dus geen afleidende Lightroom onderdelen meer) Foto's die mislukt zijn keur ik af met de "X" toets, foto's die ik de beste vind geef ik pick status met "P". Daarna verwijder ik alle afgewezen foto's van de schijf en plaats ik de gekozen foto's in een sub-collectie "beste" Nu heb ik dus in één oogopslag een overzicht van de beste foto's uit de shoot.
Daarna voer ik basisbewerkingen uit (belichting, witbalans e.d.) en daarna open ik ze eventueel in Photoshop, Viveza 2 of SEP.
Neemt wat tijd in beslag, maar je wordt er erg behendigd in na een tijdje. En het voordeel is dat je al je beste foto's niet meer hoeft te zoeken, die zitten gewoon netjes in een collectie opgeborgen.
Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Maar los van al die programma's weet ik uit eigen ervaring dat er mensen zijn die dingen zien en weten die ze absoluut niet konden zien en weten. Daarnaast heb ik zelf dingen meegemaakt en ik weet dat ik niet tegen mezelf sta te liegen
Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is jaquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef Timmos het volgende:
[..]
Been there done that, kinda.. Mijn moeder kwam op internet een ''foto lezer'' tegen.. Je stuurt een foto op en krijgt uitgebreid antwoord terug.. Mijn moeder had een foto van mijn oma opgestuurd (toen pas overleden of op sterfbed).. En dat kwam allemaal uitgebreid terug in het antwoord..
Weet niet hoe ze het allemaal doen maar dat er mensen zijn die het kunnen, zeker
Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebbenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat er niet uitgebreid was geblogd over de dood van je oma, is het de meest acceptabele verklaring dat er meer is jaMaar dat soort dingen geloof ik dus alleen echt als ik ze in eigen kring zie gebeuren. Blijft iig een interessant onderwerp.
Best kans ja, vervelende is dat je daar niet achter komtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nee, volgens mij moest er zelfs geen naam bij.. Kwam allemaal uit de foto.. Denk dat er achter al die dingen op TV wel iets zit.. Maar dat er ook zeer zeker zijn die wel een ''sixth sense'' hebben
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Rijbewijs o rijbewijs![]()
Ik heb hem gehaald
Jaaaaaaaa wat goedquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Ik heb hem gehaald
Is het ookquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt als een goede workflow eigenlijk welIk ga eens uitvissen hoe ik dit handig kan doen
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Ik heb hem gehaald
Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Plan van aanpak is af en opgestuurdDaar heb ik nou een maand voor nodig gehad en ik heb het in een dag af uiteindelijk
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Ik heb hem gehaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
Van harte gefeliquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef Puala het volgende:
Ik heb hem gehaald
Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t ideequote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:
[..]
Is het ookDeels gejat van S. Kelby
Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
[..]
Gefeliciteerd
[..]
Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doenWat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
Je moet mijn grappen niet jattenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???![]()
Ow zo! Natuurlijk doen!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, dan wil ik op de lijst voor als ze op gaan tredenIk bedoelde dus te zeggen dat ik zag dat zij op gaan treden binnenkort
Dit is idd een geniale cdquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Mag ik even schaamteloos reclame maken voor een nieuwe CD (nee, niet van mezelf, dat geluid is enkele geschikt voor vogelverschrikkers met audio-installatie)?
Ja dus.![]()
[ afbeelding ]
![]()
Geniale CD
![]()
![]()
![]()
Ik kon er wel mee doorgaan, maar ik zat er zelf ook niet echt om te springen eigenlijkquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja benieuwd wat ik maandag te horen krijg, als ik heel wat anders moet doen dan ga ik gillen. Maar voor de zomer was hij nog enthousiast over t idee
Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
Is er hier iemand die GIMP2 gebruikt?
De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaaldquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.
Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook.(ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)
Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
Netbooks kunnen verbazend veel aan. Op de mijne draait Paint Shop Pro prima.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik heb er heel kort even mee gewerkt op m'n netbook, omdat ik dacht dat Photoshop CS4 er nooit van z'n leven op zou kunnen draaien, en ik gehandicapt ben zonder iets van een basic beeldbewerkingsprogramma. Uiteindelijk bleek zelfs Gimp ontzettend bagger te draaien; software was totaal niet stabiel en ik kon bovendien niet aan de interface wennen.
Toen ben ik voor de grap zelfs op m'n netbook maar eens CS4 gaan installeren en wonderbaarlijk genoeg werkte dat nog beter dan Gimp ook.(ook al zou die eigenlijk juist veel lichter moeten draaien)
Kortom: als ik er in noodgevallen mee zou moeten werken, kan ik me enigszins redden met Gimp, maar prettig is anders. Vanwaar je vraag eigenlijk?
Misschien toch maar eens voor mijn verjaardag vragenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Ja dus.![]()
[ afbeelding ]
![]()
Geniale CD
![]()
![]()
![]()
Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periodequote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:13 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
De vraag komt voor uit de uiterst vriendelijke prijs die je voor GIMP betaald![]()
CS4 krijg ik alleen aan de praat in de trail versie daarna houdt het op.........
na 1x de trail wil bij mij de volgende niet meer starten....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik gebruik op het moment voor de 3e keer de trial periode
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Kremers het volgende:
[..]
Is het ookDeels gejat van S. Kelby
Wat ik de beste optie van Lightroom vind: Enkele foto weergave, SHIFT+TAB, twee keer "L" toets. Dan kun je echt goed zien of een foto de moeite waard is.
[..]
Gefeliciteerd
[..]
Ik kom nert terug van een gesprek met mijn begeleider en ga iets heel anders doenWat ik nu heb, zoekmachinemarketing, is nogal afgezaagd en saai, zijn al tig scripties over geschreven.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Waren ze in de aanbieding ban de ALDI dan???![]()
Gefeliciteerd Puala
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dankjulliewelquote:![]()
Omdat de doorloopsnelheid van de SC idioot hoog isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Waarom kom ik er trouwens altijd zo laat achter dat er een nieuwe SC is
En een zonnetje en overwegend blauwe lucht hierquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mogguh![]()
Jawel hier ligt weer sneeuw
Goedemorgenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mogguh![]()
Jawel hier ligt weer sneeuw
Mijn moeder smste net dat ik mijn fototoestel mee moet nemen, dus blijkbaar ga ik nog iets fotograferen jaquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh! Weekend!
Gaat men nog leuke fotografische dingen doen?
Puala! Nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Sneeuw?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mijn moeder smste net dat ik mijn fototoestel mee moet nemen, dus blijkbaar ga ik nog iets fotograferen jaGeen idee wat
Mja dat is het enige dat ik kan bedenken ookquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:52 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Sneeuw?
Wel spannend, zo'n mystery-opdracht!
Als m'n zus dat zou vragen weet ik altijd zeker dat ik dan m'n neefje moet fotograferen
morgen een meet met wat fotografen, beetje klooien met flitsers en modellen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh! Weekend!
Puala! Nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
ICC profielen plaats je in de map Library > ColorSync > Pofiles. Schermkalibratie kun je uitvoeren via System preference > Displays maar dat zou je eigenlijk moeten doen met een hardwarematige oplossing. Zelf gebruik ik daar een Spyder 3 pro voor.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:11 schreef limpix het volgende:
[..]
morgen een meet met wat fotografen, beetje klooien met flitsers en modellen.
verder wat spelen met de mac, scherm calibreren enzo, iemand nog fijne linkjes naar hoe het met icc profielen en calibratie van mac zit ?
Vanavond CD-presentatie, morgen cateringstand bij een bruidsbeurs, morgen einde van de middag expo opruimen, morgenavond heel misschien naar Janne Schra kijkenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Xilantof het volgende:
Dat is waarquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:06 schreef fFarl het volgende:
[..]
Omdat de doorloopsnelheid van de SC idioot hoog is![]()
Goemogge trouwens! Koffie?
Vandaag nog nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Wanneer houden ze eens op met die sneeuwonzin?
Dat vraag ik me ook af.....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Wanneer houden ze eens op met die sneeuwonzin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |