abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:47:39 #1
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77386128
Aangezien ik de lapo had een nieuw topic.

Na aanleiding van dit bericht ontstond een discussie
quote:
Laatst weer een gesprek met mijn schoonouders.

Schoonmama: Dus.. na je studie, ga je op zoek naar een goede baan?

TS: Nou dat weet ik nog niet hoor, Misschien ga ik eerst reizen of zoek ik wat part-time..

Schoonmama: Maar lieverd, je hebt METEEN een goede baan NODIG. Anders kun je het allemaal niet betalen!

TS:Huh? Wat betalen?

Schoonmama: Nou je huis, en de auto, en de inrichting.

TS: Dat valt wel mee. Neem nou mijn oom, die werkt parttime en dan ook nog MBO niveau, en die komt prima rond! En dan gaat hij ook nog eens lekker vaak op vakantie.

Schoonmama: Ja maar, kijk eens in wat voor huis hij woont. En die auto!

TS:Ja hij woont in een flat, en?

Schoonmama: Nou, een flatje, dat kun je toch geen huis noemen!

TS: Ja het is geen vrijstaand huis, maar verder een prima optrekje. En hij zit niet vast aan een heel zware hypotheek. Dus heeft hij ruimte om minder te werken. Hij geniet van zijn vrije tijd.

Schoonmama: Ja hoe kun je op vakantie gaan terwijl je nog geen fatsoenlijk huis hebt? En zijn kamer staat vol tweedehands spullen!

TS: Misschien liggen zijn prioriteiten niet bij een groot huis met nieuwe spullen er in?

Schoonmama: Nou, met zo' n instelling heb je dus duidelijk je prioriteiten verkeerd!

TS

Mijn schoonouders stalen zo ongeveer constant de volgende boodschap naar me uit.

Leg je prioriteiten net zo als die van ons. Werk hard, want je moet veel geld verdienen. Dat heb je nodig voor spullen. Dure spullen, want goedkope spullen zijn ' geen doen' . Wat overblijft na al die dure spullen, daar kun je mee doen wat jij leuk vindt.

En oh ja. Ik ga natuurlijk kinderen krijgen. Ik heb me nog nooit uitgelaten over een eventuele kinderwens, maar daar gaan ze gewoon standaard vanuit. Want mensen die vrijwillig geen kinderen hebben, dat zijn rare kwezels natuurlijk.

Ik weet dat het het beste is om me niet zoveel van aan te trekken. Maar het begint me onderhand behoorlijk te irriteren. Ik wist niet dat er zoveel druk was om een burgerleventje te gaan leiden. Wat als ik daar geen zin in heb?

Wat als je prioriteiten niet overeen komen met die van de maatschappij?
Iemand anders ervaring met huisje boompje beestje druk?
Hier verder dan maar
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:50:30 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_77386219
TS heeft geen behoefte tot het bezitten van een flatscreen en bijbehorende home-entertainment apperatuur en is daarom een destructief "lid" van onze samenleving.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_77386230
Ik haal mijn levenswijsheden ook altijd van fictieve gasten die hun baby's dood laten gaan, om ze daarna over hun plafond te zien kruipen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_77386498
Gewoon doen wat je wil, doe ik ook. Wat heb je in hemelsnaam met je schoonouders te maken.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_77386505
Idd sommige mensen zijn zo in hun materialisme doorgeslagen.
Als ze maar meer en beter hebben dan de buurman dat is het belangrijkste in het leven. WERKEN WERKEN WERKEN want dat moet. Een leuk leven hebben is bijzaak
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_77386568
ik had het andere deel niet gelezen, maar wat een verhaal uit de OP...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_77386783
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:59 schreef mirved het volgende:
Idd sommige mensen zijn zo in hun materialisme doorgeslagen.
Als ze maar meer en beter hebben dan de buurman dat is het belangrijkste in het leven. WERKEN WERKEN WERKEN want dat moet. Een leuk leven hebben is bijzaak
En dan hebben we het nog niet over de generatie die daardoor groot gebracht is; papa werkt, mama werkt, ze voelen zich allebei zo schuldig als de neten dat ze er nooit waren voor de kinderen, en dus zijn die vanaf dag 1 verwend met dingen die ze graag wilden hebben, en het liefst direct, wat het kind zou toch eens iets tekort komen. Dat kwamen ze ook: aandacht.

Dat is de generatie die het straks vanzelfsprekend vindt dat ze op hun 25ste in een leaseauto van ¤ 40.000,= rijden, en dan ook nog het lef heeft om neer te kijken op mensen die een tweedehandsje rijden.
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
pi_77386975
Ik werk parttime op het moment 3dagen in de week(zou ook fulltime kunnen). Maar ik vind de vrije tijd fijn en vind dat ik nog tijd te kort kom. Maar krijg dan wel vaker de vraag waarom ik niet fulltime werk. Als ik dan uitleg dat ik liever de vrije tijd heb dan dat extra geld kijken ze je altijd raar aan. Het is sommige mensen niet aan het verstand te brengen dat vrije tijd mij meer waard is dan het geld dat ik verdien met die 2 dagen werken.
pi_77388581
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:02 schreef solidslayer het volgende:
Een leuke aanrader om te kijken is "Into the Wild" als ik al deze verhalen hoor
Naar aanleiding van deze post heb ik hem ook gezien. Sowieso een film die het kijken waard is. Maar inderdaad erg toepasselijk voor dit topic. Het gaat wat verder dan parttime werken maar dezelfde gedachte zit er achter.
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:06 schreef Minette het volgende:

Dat is de generatie die het straks vanzelfsprekend vindt dat ze op hun 25ste in een leaseauto van ¤ 40.000,= rijden, en dan ook nog het lef heeft om neer te kijken op mensen die een tweedehandsje rijden.
Het lef om op die mensen neer te kijken? Hier laat jij weer de indruk achter als of hun minder zijn. Ze hebben gewoon een vertekend beeld van wat echt telt in het leven. Vergeet niet dat grootverdieners het meeste bijdragen aan de maatschappij.
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:12 schreef mirved het volgende:
Ik werk parttime op het moment 3dagen in de week(zou ook fulltime kunnen). Maar ik vind de vrije tijd fijn en vind dat ik nog tijd te kort kom. Maar krijg dan wel vaker de vraag waarom ik niet fulltime werk. Als ik dan uitleg dat ik liever de vrije tijd heb dan dat extra geld kijken ze je altijd raar aan. Het is sommige mensen niet aan het verstand te brengen dat vrije tijd mij meer waard is dan het geld dat ik verdien met die 2 dagen werken.
Doe jij dit geheel op eigen kracht of vang jij meer vanuit de overheid dan je zou krijgen wanneer je 5 dagen per week zou werken? Doormidden van huursubsidie bijvoorbeeld.
pi_77391633
quote:

En dan hebben we het nog niet over de generatie die daardoor groot gebracht is; papa werkt, mama werkt, ze voelen zich allebei zo schuldig als de neten dat ze er nooit waren voor de kinderen, en dus zijn die vanaf dag 1 verwend met dingen die ze graag wilden hebben, en het liefst direct, wat het kind zou toch eens iets tekort komen. Dat kwamen ze ook: aandacht.
Spreek voor jezelf Mijn ouders hebben mijn hele leven beiden gewerkt maar ik ben nooit aandacht tekort gekomen.
quote:
Dat vind ik helemaal niet logisch. Ik ga dan waarschijnlijk wel lease-auto rijden, maar dat wordt 1: een goedkopere en 2) omdat dat bij de baan komt die ik wil gaan doen
pi_77393177
tvp
pi_77395496
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:46 schreef Fortitude het volgende:

Doe jij dit geheel op eigen kracht of vang jij meer vanuit de overheid dan je zou krijgen wanneer je 5 dagen per week zou werken? Doormidden van huursubsidie bijvoorbeeld.
Wat maakt dat nou uit. Huursubsidie is er om in gebruik te nemen. Als men vindt dat je minimaal full-time moet werken, dan moet de overheid de wetgeving omtrent huursubsidie maar veranderen.
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:08:12 #13
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77395671
quote:

[..]

Naar aanleiding van deze post heb ik hem ook gezien. Sowieso een film die het kijken waard is. Maar inderdaad erg toepasselijk voor dit topic. Het gaat wat verder dan parttime werken maar dezelfde gedachte zit er achter.
.
Heel wat verder dan dat .
pi_77396719
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:04 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit. Huursubsidie is er om in gebruik te nemen. Als men vindt dat je minimaal full-time moet werken, dan moet de overheid de wetgeving omtrent huursubsidie maar veranderen.
Je doet net of het een service is zonder enige kosten. Het is niet om gebruik van te maken maar om mensen te ondersteunen met het krijgen van een dak boven hun hoofd. Indirect wordt er sowieso voor gewerkt. Het zou inderdaad beter geregeld moeten worden als mensen hier onterecht toespraak op doen.
pi_77397879
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:29 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Je doet net of het een service is zonder enige kosten. Het is niet om gebruik van te maken maar om mensen te ondersteunen met het krijgen van een dak boven hun hoofd. Indirect wordt er sowieso voor gewerkt. Het zou inderdaad beter geregeld moeten worden als mensen hier onterecht toespraak op doen.
Heb je gelijk in. Ik ben echter wel zo ingesteld dat wanneer mogelijkheden mij geboden worden, ik er ook gebruik van maak. Wat ik niet zou doen is minder gaan werken en dan lekker huursubsidie vragen. Dat heeft echter meer ermee te maken dat ik mijn toekomstige baan gewoon leuk vind, dan dat ik dat doe uit ethische overwegingen. Ik ben vrij egoïstisch, en ach, daar is de samenleving tegenwoordig ook op ingedeeld.
pi_77398369
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:54 schreef RRGJL het volgende:

Ik ben vrij egoïstisch, en ach, daar is de samenleving tegenwoordig ook op ingedeeld.
Klopt, dit is de rede waarom ik dit überhaupt naar voren breng. Bij sommige mensen in dit topic krijg ik de indruk dat ze dit niet realiseren. Profiteer dan liever in stilte zoals de meeste andere doen.

Afkeuren doe ik het niet dan moet we er ons maar voor indekken. Geert Wilders stemmen ofzo. Dat hij een racistische randdebiel is nemen we dan maar op de koop toe.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:42:29 #17
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_77407637
tvp voor een latere reactie vandaag
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:46:56 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77407775
tvp... leuk topic geworden 14.gif
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:40:30 #19
167595 mirved
Infobesitas
pi_77412072
quote:

Ja op eigen kracht zonder uitkeringen of subsidies. Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn maandlasten heel erg laag zijn omdat ik in een appartement zit dat van mijn familie is. Ik ben me er bewust van dat niet iedereen deze luxe heeft.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:44:47 #20
283868 ImaSoHigh
"Wanna get high?"
pi_77412214
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:40 schreef mirved het volgende:

[..]

Ja op eigen kracht zonder uitkeringen of subsidies. Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn maandlasten heel erg laag zijn omdat ik in een appartement zit dat van mijn familie is. Ik ben me er bewust van dat niet iedereen deze luxe heeft.
Als de luxe tot je beschikking is, waarom dan niet gebruiken?
"Oh man. I have no idea what's going on."
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:49:32 #21
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77417687
@ Henk. Even mij definities helder. Huisje boompje beestje betekent voor mij dat je aan alles voldoet. Partner, kinderen, koophuis, auto, mooie spullen.

'Een andere weg kiezen' betekent voor mij NIET vrijgezel huis EN baanloos, zoals jij aanneemt.

Veel mensen die een andere weg kiezen. hebben gewoon een baan. Een bed and breakfast op Tahiti runnen is ook gewoon een baan. En de meeste zeilinstructeurs of expeditie-biologen worden gewoon betaald. Zelfs backpackers werken om in hun levensonderhoud te voorzien, ze schijnen de Polen van Australië te zijn.

En ik heb ook al laten zien dat er best wel getrouwe vrijbuiters zijn. En er zijn er ook met een eigen huis. De oom uit de OP heeft jarenlang een koophuis gehad, en heeft ook al dik 30 jaar een relatie.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:17:47 #22
198098 henkzijlstra
pi_77418889
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
@ Henk. Even mij definities helder. Huisje boompje beestje betekent voor mij dat je aan alles voldoet. Partner, kinderen, koophuis, auto, mooie spullen.

'Een andere weg kiezen' betekent voor mij NIET vrijgezel huis EN baanloos, zoals jij aanneemt.

Veel mensen die een andere weg kiezen. hebben gewoon een baan. Een bed and breakfast op Tahiti runnen is ook gewoon een baan. En de meeste zeilinstructeurs of expeditie-biologen worden gewoon betaald. Zelfs backpackers werken om in hun levensonderhoud te voorzien, ze schijnen de Polen van Australië te zijn.

En ik heb ook al laten zien dat er best wel getrouwe vrijbuiters zijn. En er zijn er ook met een eigen huis. De oom uit de OP heeft jarenlang een koophuis gehad, en heeft ook al dik 30 jaar een relatie.
1. Dus als je bijvoorbeeld geen kinderen hebt ben je meteen een vrijbuiter? dan zijn er veel vrijbuiters
2. B&B op tahiti klinkt mooi maar is wordt natuurlijk zelden wat. (geromantiseerd beeld). maar dan nog doe je dat om geld te verdienen om daar spullen van te kopen. of dat nou in NL of in tahiti is maakt niet uit
3. wat is jouw definitie van vrijbuiter dan?

uiteindelijk streeft iedereen naar huisje boompje beestje. of de een nou gelukkig is of niet is een ander verhaal maar ligt meer aan zijn leefomgeving denk ik en hij zij bijvoorbeeld een leuke baan heeft. als je echte totaal buiten de paden treedt en dus niet materialistisch bent woon je in een stro hutje, verbouw je zelf je groente en drink je water uit je vijvertje. daar wordt niemand gelukkig mee dunkt mij
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:17:01 #23
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77425154
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:17 schreef henkzijlstra het volgende:
uiteindelijk streeft iedereen naar huisje boompje beestje. of de een nou gelukkig is of niet is een ander verhaal maar ligt meer aan zijn leefomgeving denk ik en hij zij bijvoorbeeld een leuke baan heeft. als je echte totaal buiten de paden treedt en dus niet materialistisch bent woon je in een stro hutje, verbouw je zelf je groente en drink je water uit je vijvertje. daar wordt niemand gelukkig mee dunkt mij
Daar heb je gelijk in . Mensen romantiseren het ' wilde' leven teveel. Wij als moderne westerlingen zouden helemaal terug naar de natuur niet meer trekken..
We zijn teveel gewend aan de mogelijkheden die het moderne leven ons biedt. In een tipi leven met de Indianen is leuk , maar dat je voor de rest van je leven nooit meer een pizza kan eten een filmpje pakken, nooit meer een nieuwe muziekje op de radio hoort, nooit meer op vakantie..
.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:17 schreef henkzijlstra het volgende:[/b] Dus als je bijvoorbeeld geen kinderen hebt ben je meteen een vrijbuiter? dan zijn er veel vrijbuiters.
Je bewandelt inderdaad een iets andere weg dan het geijkte pad.
.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:17 2. B&B op tahiti klinkt mooi maar is wordt natuurlijk zelden wat. (geromantiseerd beeld). maar dan nog doe je dat om geld te verdienen om daar spullen van te kopen. of dat nou in NL of in tahiti is maakt niet uit
Inderdaad niemand kan van de wind leven. Maar het is aan ieder zelf te beslissen hoever ze willen gaan in het koppen van dure spullen. De gemiddelde burger geeft iets meer om spullen dan ik bijvoorbeeld. Als ik liever op tahiti zit in een oud huisje met als enige bezitting een mooie surfplank, dan in Almere met een koophuis en de rest dan is dat aan mij te beslissen.
quote:
]Op vrijdag 29 januari 2010 15:17 schreef henkzijlstra het volgende:[/b]
3. wat is jouw definitie van vrijbuiter dan
Iedereen die het iets ander doet dan de rest en daarom vaak zijn keuzes uit moet leggen.

'Je wil geen kinderen? ik spreek je over toen jaar nog wel'

'Je verbouwt je eigen groeten? Ben je een antroposoof ofzo?

'Je neemt je kinderen een jaar mee op wereldreis? En je denk dat ze meer daar van leren dan nog een jaar op school? En hun leeftijdgenootjes dan? Worden ze dan geen sociale miskleunen?'

' Waarom blijf je in dit baantje hangen? Je vindt het leuk? Maar je kan zoveel meer! Bij de bank hebben ze altijd mensen van jouw niveau nodig, dan verdien je veel meer dan nu!'

'Je wil niet op vakantie? Je vindt het veel fijner om in je eigen huisje te zijn? Maar mis je dan niet veel?!'

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 29-01-2010 18:27:23 ]
pi_77425242
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Iedereen die het iets ander doet dan de rest en daarom vaak zijn keuzes uit moet leggen.

'Je wil geen kinderen? ik spreek je over toen jaar nog wel'

'Je verbouwt je eigen groeten? Ben je een antroposoof ofzo?

'Je neemt je kinderen een jaar mee op wereldreis? En je denk dat ze meer daar van leren dan nog een jaar op school? En hun leeftijdgenootjes dan? Worden ze dan geen sociale miskleunen?'

' Waarom blijf je in dit baantje hangen? Je vindt het leuk? Maar je kan zoveel meer! Bij de bank hebben ze altijd mensen van jouw niveau nodig, dan verdien je veel meer dan nu!'

'Je wil niet op vakantie? Je vindt het veel fijner om in je eigen huisje te zijn? Maar mis je dan niet veel?!'
En: "Houden jullie het bij 1 kind? Vinden jullie dat niet zielig? Ben je niet bang dat ie dan verwend en egoistisch wordt?"
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:29:32 #25
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77425459
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:20 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

En: "Houden jullie het bij 1 kind? Vinden jullie dat niet zielig? Ben je niet bang dat ie dan verwend en egoistisch wordt?"
De lijst is eindeloos. Er zit vaak waarheid in de adviezen maar ze worden vaak gegeven op het moment dat de ander daar ook al over heeft nagedacht en zijn keuzes gemaakt heeft.
pi_77425684
Herkenbaar... Ik zit niet echt te wachten op een 40+ uur per week baan, maar veel mensen vinden het raar dat ik niet zoveel mogelijk geld wil verdienen.
Klussen deel 1 en 2
pi_77426290
Ik werk al een paar jaar meestal 32 u/wk. En af en toe neem ik ontslag en dan werk ik een tijd niet.
Zo ook nu: ik heb mijn baas gezegd tot 1 mei te blijven, daarna ga ik weg.
Mijn collega's weten dat. En die vragen of ik al wat nieuws heb. Dan zeg ik dat ik dat niet heb, ook niet op zoek ben, en in juni wel eens ga kijken of ik een baantje in de buurt kan vinden.
Vorige week kreeg ik van een van hen een geprinte vacature. Per direct beginnen, aan de andere kant van het land . Het wil er niet in.

Mijn liefste heeft het beter voor elkaar: hij werkt 2 dagen per week. Ik geloof dat hij ook met regelmaat verantwoording moet afleggen aan z'n collega's - de sector is in de stress omdat ze binnenkort niet meer structureel meer dan 48 (!) uur per week mogen werken.

Oh en nee, geen subsidies hier. Nog geen zorgtoeslag. Ik heb vast nergens recht op, maar als ik het recht had wil ik het geld nog niet hebben. Bij nood en dood en eerder niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_77435625
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:37 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Herkenbaar... Ik zit niet echt te wachten op een 40+ uur per week baan, maar veel mensen vinden het raar dat ik niet zoveel mogelijk geld wil verdienen.
Hmm, ik wil best 60 uur in de week werken ( financiële sector ) maar moet niet denken aan huisje boompje beestje en die andere rotzooi
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77437659
Ik denk dat ook huisje boompje beestje vele invullingen kent. Ik wil ook best huisje boompje beestje, maar wel op mijn manier, en niet zoals het afgeschilderd wordt in bijvoorbeeld sommige Amerikaanse films.
pi_77437894
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:24 schreef RRGJL het volgende:
Ik denk dat ook huisje boompje beestje vele invullingen kent. Ik wil ook best huisje boompje beestje, maar wel op mijn manier, en niet zoals het afgeschilderd wordt in bijvoorbeeld sommige Amerikaanse films.
Oke, maar dan zie ik huisje boompje beestje als om de 3 / 4 jaar emigreren ivm. werk. Vriendin die uiteraard hier geen problemen mee heeft en we huren wel een tutor voor de kids.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77438122
De obsessie van mensen om veel te werken en allerlei nutteloze shit te kopen verbaast me echt. Vooral hoeveel geld mensen besteden aan uiterlijk vertoon zoals dure kleding, make-up, tasjes, schoenen etc. kan ik echt niet volgen, het liefst geef ik daar bijna niets aan uit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77441118
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:42 schreef heiden6 het volgende:
De obsessie van mensen om veel te werken en allerlei nutteloze shit te kopen verbaast me echt. Vooral hoeveel geld mensen besteden aan uiterlijk vertoon zoals dure kleding, make-up, tasjes, schoenen etc. kan ik echt niet volgen, het liefst geef ik daar bijna niets aan uit.
Herkenbaar, ik zie mijn ouders zich de kont van het lijf werken en hoor ze constant klagen als ik bij ze ben.
Nu zou ik voor een stukje geluk en dan misschien 1 vakantie minder erg graag een paar uur minder gaan werken.
Maar ze willen niet korten op hun levensstijl, dus dan maar hard werken, en hopen dat je niet dood bent voor je 60e en weinig aan al dat zuur verdiende geld heb gehad!
Ook zijn ze erg van veel en grote cadeau's met kerst, sinterklaas enz. Ik hou niet zo van dat materialistische, dus ik werk lekker 32 uur per week, waar ik prima rond van kan komen, en ik heb een knus, klein appartementje waar ik het prima naar mijn zin heb!
pi_77441164
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 03:47 schreef SuperNurse1986 het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik zie mijn ouders zich de kont van het lijf werken en hoor ze constant klagen als ik bij ze ben.
Nu zou ik voor een stukje geluk en dan misschien 1 vakantie minder erg graag een paar uur minder gaan werken.
Maar ze willen niet korten op hun levensstijl, dus dan maar hard werken, en hopen dat je niet dood bent voor je 60e en weinig aan al dat zuur verdiende geld heb gehad!
Ook zijn ze erg van veel en grote cadeau's met kerst, sinterklaas enz. Ik hou niet zo van dat materialistische, dus ik werk lekker 32 uur per week, waar ik prima rond van kan komen, en ik heb een knus, klein appartementje waar ik het prima naar mijn zin heb!

Pics?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77448501
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Pics?
Pics van wat, het appartementje of mn ouders die de kont van het lijf werken
pi_77454263
Het lijkt of veel mensen zijn vergeten waarom ze ook alweer werkten... Ik werk omdat ik het leuk vind, en om de noodzakelijke kosten te kunnen betalen. Maar het interesseert me eigenlijk vrij weinig of ik nou 1000 euro meer of minder in de maand verdien. Werken is op de eerste plaats een manier om je tijd in te vullen, zoals je het zelf graag wilt. Als ik elke dag met tegenzin aan het werk zou moeten gaan, zou ik doodongelukkig worden.

overigens zien mensen op vakantie gaan ook hoofdzakelijk als 2 of 3 weken van luxe. Ik heb zelf helemaal niks met luxe en 3 weken kamperen vind ik zelf dan ook veel leuker dan in een duur hotel met alles er op en er aan. De reden dat mensen naar een ander land vertrekken om daar iets op te bouwen is dan ook meer het realiseren van een droom. leven in een omgeving waar je niet gestoord wordt door allerlei aspecten van het haastige westerse leven.

Daarom hebben ook zoveel mensen de droom om backpakkend door australië of india te gaan. Omdat ze willen ontsnappen aan het voorspelbare leven waar je in zit als je in Nederland blijft. Echter je hebt altijd dezelfde soort mensen die zich negatief zullen uitlaten, dat het gras altijd groener lijkt en je weer met hangende pootjes terug zult komen.
pi_77454408
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:38 schreef Batsnek het volgende:
Werken is op de eerste plaats een manier om je tijd in te vullen, zoals je het zelf graag wilt.
Volgens mij is het in eerste plaats om een beter leven te hebben of zelfs om te overleven. Vroeger had je bv. een huis nodig en dan werkte je om deze te bouwen / te onderhouden. Nu is het allemaal een stuk complexer met iedereen zijn eigen vakgebied en geld als tussen middel maar het komt op hetzelfde neer.
pi_77454456
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:38 schreef Batsnek het volgende:
verhaal
Welk werk doe jij als ik vragen mag?

Ik werk omdat het moet. Ik vind ieder uur dat ik werk verspilling want ik had liever andere dingen gedaan.
pi_77454557
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:44 schreef mirved het volgende:

[..]

Welk werk doe jij als ik vragen mag?
Fotoboek van User

Ik ben overigens software engineer. En ik vind mijn werk ook wel leuk. Wat doe jij overigens?
pi_77454846
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:47 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Fotoboek van User

Ik ben overigens software engineer. En ik vind mijn werk ook wel leuk. Wat doe jij overigens?
Accountant. Maar dat ligt niet aan het beroep hoor. Het ligt aan mij. De dag gaat vrij snel om, het is niet dat ik het werk vervelend vindt. Maar er zijn veel leukere dingen om te doen en dus vind ik het zonde dat ik moet werken en die dingen niet kan doen. Ik snap ook wel dat werken nu eenmaal moet maar ik blijf wel objectief er tegen aan kijken en accepteer het niet zo maar.
pi_77455269
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:57 schreef mirved het volgende:

[..]

Accountant. Maar dat ligt niet aan het beroep hoor. Het ligt aan mij. De dag gaat vrij snel om, het is niet dat ik het werk vervelend vindt. Maar er zijn veel leukere dingen om te doen en dus vind ik het zonde dat ik moet werken en die dingen niet kan doen. Ik snap ook wel dat werken nu eenmaal moet maar ik blijf wel objectief er tegen aan kijken en accepteer het niet zo maar.
Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die alleen maar werken omdat ze het leuk vinden. Ik heb wel is 8 maanden nagenoeg niks hoeven doen. Op zich wel relax want ik heb genoeg voor mezelf te doen. De tijd vloog zo voorbij maar achteraf had ik toch het gevoel dat ik die tijd een beetje had verprutst. Denk dat veel mensen werken omdat ze dan sowieso productief bezig zijn. En natuurlijk om financiële redenen. En misschien sociale contacten.
pi_77455321
Tja, ik zou ook niet gelukkig worden op een flatje en een k auto.
Ieder zo zijn eigen ding
pi_77455497
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:11 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die alleen maar werken omdat ze het leuk vinden. Ik heb wel is 8 maanden nagenoeg niks hoeven doen. Op zich wel relax want ik heb genoeg voor mezelf te doen. De tijd vloog zo voorbij maar achteraf had ik toch het gevoel dat ik die tijd een beetje had verprutst.
Dat vind ik zo subjectief "tijd verprutst" als je toch plezier hebt gehad is het toch goed geweest.
pi_77455547
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:13 schreef draaijer het volgende:
Tja, ik zou ook niet gelukkig worden op een flatje en een k auto.
Ieder zo zijn eigen ding
Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.
pi_77455569
Ik werk me de tering, maar ik heb het enorm naar mijn zin. Dus werken is voor mij niet echt werken. Je moet dus iets vinden wat je bij je past !
pi_77455624
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef mirved het volgende:

[..]

Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.
Niks groter dan iemand anders. Mij boeit het helemaal niet wat anderen denken of wat anderen hebben. Ik ben een auto freak en dus heb ik mijn lijstje wel klaar. Dan neem je niet snel genoegen met iets simpels.. Ik in ieder geval niet.
Een mooi en ruim huis, is kwalitatief fijner leven
pi_77455661
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:19 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat vind ik zo subjectief "tijd verprutst" als je toch plezier hebt gehad is het toch goed geweest.
Klopt ook wel.

Maarja dat ben ik. Er zijn ook veel mensen die moeite hebben om hun dag naar voldoening te vullen.
pi_77456626
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:21 schreef draaijer het volgende:
Ik werk me de tering, maar ik heb het enorm naar mijn zin. Dus werken is voor mij niet echt werken. Je moet dus iets vinden wat je bij je past !
Ik wou dat ik dat ook had. Zou het leven een stuk aangenamer maken.
pi_77456776
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:56 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik wou dat ik dat ook had. Zou het leven een stuk aangenamer maken.
Absoluut. Wat voor mij veranderde was dat ik voor een Amerikaanse organisatie ging werken. Dat was een maatpak voor me.. Ik hou van resultaat en Amerikanen ook
pi_77457761
Ik vind mijn betaalde werk hartstikke leuk, echt waar. Maarrrr ik zit echt nóg veel liever onder een boompje in de zon met mijn liefste naast me.

Ok, als ik op een treurige flat woonde met uitzicht over andere flats, dan ging ik misschien liever werken. Misschien.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:51:35 #50
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77458427
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef mirved het volgende:

[..]

En dan mis jij precies het punt van deze discussie. Het gaat om het langs een meetlat leggen. Dat doe jij nu ook. Als hij materiele zaken fijn vind en zich er goed door voelt, who cares. Net als dat het niet interessant is of iemand 2 of 5 dagen werkt, als hij het maar goed doet en zich er goed bij voelt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 22:53:36 #51
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77464336
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

En dan mis jij precies het punt van deze discussie. Het gaat om het langs een meetlat leggen. Dat doe jij nu ook. Als hij materiele zaken fijn vind en zich er goed door voelt, who cares. Net als dat het niet interessant is of iemand 2 of 5 dagen werkt, als hij het maar goed doet en zich er goed bij voelt.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:03:29 #52
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77483273

Leuk joh

Gewoon leven zoals jij wilt! Als je gewoon netjes je rekeningen betaalt en verder niemand tot last bent, wat is dan het probleem?
  zondag 31 januari 2010 @ 18:19:14 #53
167595 mirved
Infobesitas
pi_77483612
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik mis niet het punt van de discussie. Ik kon me er gewoon niet in inleven. Nadat hij het verder toelichtte begreep ik zijn standpunt wel. Maar het punt is dat veel mensen liever meer vrije tijd hadden maar toch 40-50uur in de week zwoegen (met tegen zin) alleen maar om duurdere spullen te hebben dan de buurman.
pi_77488817
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Niks groter dan iemand anders. Mij boeit het helemaal niet wat anderen denken of wat anderen hebben. Ik ben een auto freak en dus heb ik mijn lijstje wel klaar. Dan neem je niet snel genoegen met iets simpels.. Ik in ieder geval niet.
Een mooi en ruim huis, is kwalitatief fijner leven
Ik woon op dit moment in een flatje op een A-locatie en dat lijkt mij toch echt prettiger dan in zo'n buurt wonen met alleen maar rijtjeshuizen.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 31 januari 2010 @ 21:24:01 #55
247161 ikke043
pi_77490706
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik woon op dit moment in een flatje op een A-locatie en dat lijkt mij toch echt prettiger dan in zo'n buurt wonen met alleen maar rijtjeshuizen.
Dat is natuurlijk ook relatief. Iemand die 60 uur per week moet werken heeft niet veel aan een mooie locatie.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 31 januari 2010 @ 22:29:14 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77494407
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mwoah. Als je 's avonds merels hoort fluiten ipv alleen herrie van brommers auto' en bussen, en er wat groen in de buurt is, dan is een rijtjeshuis prima voor mij.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:34:16 #57
198098 henkzijlstra
pi_77505196
de mensen die allemaal een geromantiseerd beeld hebben van leven van de lucht e.d. wonen waarschijnlijk nog thuis
pi_77506250
quote:

[..]

Jemig... de frustratie druipt er vanaf..
  maandag 1 februari 2010 @ 11:53:04 #59
167595 mirved
Infobesitas
pi_77507274
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:34 schreef henkzijlstra het volgende:
de mensen die allemaal een geromantiseerd beeld hebben van leven van de lucht e.d. wonen waarschijnlijk nog thuis
Als je het topuc door had gelezen had je kunnen zien dat dit dus niet zo is.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:10:27 #60
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_77520763
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:53 schreef mirved het volgende:

[..]

Pas op hoor, henkzijlstra heeft wsl. dit en het voorgaande topic volledig doorgespit, teneinde goed te kunnen trollen - beter niet op ingaan dus (wat overigens ook geldt als hij het wel meent en echt zo triest is...) (ik mag hopen dat het een troll is )
*Think outside the box*
pi_77523935
Why do you dont want to do a thing like that???
Choose not to choose life
Choose something else
and the reason?
....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 februari 2010 @ 20:08:31 #62
271876 copilco
Elvis is dead
pi_77526153
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:29 schreef Red_85 het volgende:
Why do you dont want to do a thing like that???
Choose not to choose life
Choose something else
and the reason?
....

There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?

Heroine is dan meteen ook wel weer het andere uiterste.
(doe dan toch maar huisje boompje beestje...)
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  maandag 1 februari 2010 @ 20:38:35 #63
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77527690
Figuren als henkzijlstra zijn de reden dat de smiley is uitgevonden. Of je zorgt voor huisjeboompjebeestje, of je sterft volgens hem ongelukkig en alleen. Mijn tante is laatst gestorven. Ze had geen kinderen, maar ze heeft in haar laatste maanden meerdere malen per dag bezoek gehad en er kwamen zoveel mensen op haar begravenis dat er stoelen uit andere zalen bijgesleept moesten worden. Waarschijnlijk omdat zij geen autistische droeftoeter als henk was, en door haar kinderloosheid zat tijd had om een gigantische vriendenkring op te bouwen.
pi_77531599
Ik zou willen dat ik zulke schoonouders had. Heerlijk!
Ik zou een hele avond kunnen vullen met alleen maar 'waarom?' 'ja maar waarom?' 'en dan, waarom?'

Mensen die denken dat dure spullen een doel op zich zijn
pi_77531739
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:38 schreef Lente_ninja het volgende:
Figuren als henkzijlstra zijn de reden dat de smiley is uitgevonden. Of je zorgt voor huisjeboompjebeestje, of je sterft volgens hem ongelukkig en alleen. Mijn tante is laatst gestorven. Ze had geen kinderen, maar ze heeft in haar laatste maanden meerdere malen per dag bezoek gehad en er kwamen zoveel mensen op haar begravenis dat er stoelen uit andere zalen bijgesleept moesten worden. Waarschijnlijk omdat zij geen autistische droeftoeter als henk was, en door haar kinderloosheid zat tijd had om een gigantische vriendenkring op te bouwen.
En als iemand al wel autistisch is wil dat nog niet zeggen dat die persoon niet gelukkig kan zijn. Misschien is Henk wel het voorbeeld ervan, en daarmee zijn eigen tegenstelling.
  maandag 1 februari 2010 @ 22:35:34 #66
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77533493
Soms heb ik het idee dat ' autist' verworden is tot scheldwoord voor mensen die de wereld niet kunnen/willen snappen.
pi_77533775
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Soms heb ik het idee dat ' autist' verworden is tot scheldwoord voor mensen die de wereld niet kunnen/willen snappen.
Dat is het ook.

Undercoverautist vind ik een mooie.
  maandag 1 februari 2010 @ 22:43:21 #68
247161 ikke043
pi_77533834
quote:
Het is bijna net zo erg als gingers
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:19:22 #69
198098 henkzijlstra
pi_77546064
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:38 schreef Lente_ninja het volgende:
maar was echt gelukkig? i doubt it. uiteindelijk heeft ze toch 'gefaalt' door geen man te kunnen vinden waarmee ze kinderen heeft gemaakt (primair doel als zoogdier)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:21:22 #70
198098 henkzijlstra
pi_77546135
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:53 schreef mirved het volgende:

[..]

nou...ik vind juist dat mensen die dromen van wonen aan het strand, elke dag surfen en leven van de lucht en liefde meer autistisch. enig realitietsbesef mag wat mij betreft wel. vandaar mijn mening dat deze mensen thuis wonen en geen levenservaring hebben en niet doorhebben dat papa en mama nu alles betalen en dat voor niets de zon opgaat
pi_77546136
Toch vraag ik me net als die schoonouders af, hoe hij die wereldreis gaat bekostigen?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:23:29 #72
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_77546213
Heerlijk van die schoonouders.
Mijn exschoonouders vonden dat ik mn honden maar weg moest doen want dan kon ik koekjes voor bij de koffie kopen
Ik lust geen eens koffie en voor die ene keer per maand dat zij welkom waren ging ik echt geen koekjes kopen hoor
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_77546275
ik snap het verband tussen honden en koekjes niet
pi_77546279
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:43 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Het is bijna net zo erg als gingers
Bijna. Bijna.

[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:30:05 #75
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_77546442
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik snap het verband tussen honden en koekjes niet
Honden kosten geld, honden weg hou je geld over en dan kan je koekjes voor bij de koffie kopen.

Mn ex had op een gegeven moment een eigen bedrijf en dus een sligro pas. Ik heb toen zo'n huge doos met die koffiekoekjes voor de horeca gekocht
Dat mens heeft nu nog koekjes voor bij de koffie uit die doos denk ik
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:41:09 #76
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77546830
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:19 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

maar was echt gelukkig? i doubt it. uiteindelijk heeft ze toch 'gefaalt' door geen man te kunnen vinden waarmee ze kinderen heeft gemaakt (primair doel als zoogdier)
Ze was 40 jaar gelukkig getrouwd, juist omdat ze alle tijd die ze hadden aan elkaar konden besteden. Lekker samen op vakantie buiten de schoolvakanties of gewoon zomaar een weekendje weg. Lekker spontaan een bioscoopje pakken zonder een oppas te regelen, of seks hebben waar en wanneer ze maar wilden, zonder bang te hoeven zijn dat er opeens een koter voor hun neus staat met een natte luier. Ze was hartstikke gelukkig, juist omdat ze niet gebonden was.

Oh, en als jij je niet boven je primaire doel als zoogdier kan verheffen en dus blijkbaar alleen kinderen neemt omdat je niets beters te doen hebt, dan is het wel heel triest met je gesteld. Jij bent er zeker zo een die niet enthousiast roept "mijn vrouw is zwanger! YES!!! " maar alleen je schouders ophaalt en zegt "mwah, we vonden dat het tijd werd voor de volgende stap..."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:46:45 #77
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77547042
quote:
Net zoiets als 'je slaat als een meisje'. Daarmee zeg je niet meteen dat je zelf blijkbaar een schijthekel aan vrouwen hebt, maar het is gewoon een soort scheldwoord geworden dat vrouwen zelf ook gebruiken. 'idioot' en 'debiel' zijn ook niet altijd scheldwoorden geweest
pi_77547228
'Soms heb ik het idee' Zou het, ja?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:29:03 #79
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_77548593
Interessant, ik ga volgend jaar in Italië wonen en heb nou niet de ilusie dat ik daar veel geld ga verdienen, wel dat ik er gelukkig word Ik krijg vaak de vraag waarom ik niet gewoon in NL blijf zodat ik meer geld kan verdienen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_77553017
Oh heerlijk, wat een belachelijke mensen. Ze willen zeker stellen dat jij dalijk hun dochter van alle gemakken voorziet zeker, heerlijk. Gewoon lekker doen wat je zelf wilt, fuck it
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:15:38 #81
198098 henkzijlstra
pi_77580888
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ze was 40 jaar gelukkig getrouwd, juist omdat ze alle tijd die ze hadden aan elkaar konden besteden. Lekker samen op vakantie buiten de schoolvakanties of gewoon zomaar een weekendje weg. Lekker spontaan een bioscoopje pakken zonder een oppas te regelen, of seks hebben waar en wanneer ze maar wilden, zonder bang te hoeven zijn dat er opeens een koter voor hun neus staat met een natte luier. Ze was hartstikke gelukkig, juist omdat ze niet gebonden was.

Oh, en als jij je niet boven je primaire doel als zoogdier kan verheffen en dus blijkbaar alleen kinderen neemt omdat je niets beters te doen hebt, dan is het wel heel triest met je gesteld. Jij bent er zeker zo een die niet enthousiast roept "mijn vrouw is zwanger! YES!!! " maar alleen je schouders ophaalt en zegt "mwah, we vonden dat het tijd werd voor de volgende stap..."
dus je tante was iemand van de seks maar niet van de relaties? ze kon wel hete seks met verschillende mannen hebben maar een schouder indien nodig ontbrak? ik denk dat ze dan toch erg eenzaam is gestorven (voor jou leg ik even uit dat eenzaam iets anders is dan alleen).
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:18:24 #82
198098 henkzijlstra
pi_77580946
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:15 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

dus je tante was iemand van de seks maar niet van de relaties? ze kon wel hete seks met verschillende mannen hebben maar een schouder indien nodig ontbrak? ik denk dat ze dan toch erg eenzaam is gestorven (voor jou leg ik even uit dat eenzaam iets anders is dan alleen).
ik lees net nog even terug en zie dat je tante wel getrouwd was. ik snap de relevantie van je tante en dit topic dan eigenlijk niet meer. omdat ze geen kinderen had was ze een vrijbuiter en leefde ze een leven waar velen van dromen

misschien was ze wel diep ongelukkig omdat ze geen kinderen kon krijgen. weet jij veel
pi_77581125
henkzijlstra, het gaat er niet om dat huisje-boompje-beestje verkeerd is, maar dat jij zegt dat het beter is.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:49:04 #84
198098 henkzijlstra
pi_77581556
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
henkzijlstra, het gaat er niet om dat huisje-boompje-beestje verkeerd is, maar dat jij zegt dat het beter is.
het is waar iedereen vanuit de oertijd naar streeft en wat de wereld laat draaien. natuurlijk blijven er mensen die hier niet aan kunnen voldoen omdat ze bv geen partner kunnen krijgen. zij doen net alsof ze heel gelukkig en vrij zijn maar sterven meestal een langzame en eenzame dood als ze ouder zijn
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:50:50 #85
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_77581579
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:49 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

het is waar iedereen vanuit de oertijd naar streeft en wat de wereld laat draaien. natuurlijk blijven er mensen die hier niet aan kunnen voldoen omdat ze bv geen partner kunnen krijgen. zij doen net alsof ze heel gelukkig en vrij zijn maar sterven meestal een langzame en eenzame dood als ze ouder zijn
Ik heb het idee dat jij juist heel ongelukkig bent en dat jij juist een langzame eenzame dood zal sterven.
Als jij een jaar of 70 ben zit je in een stoel voor het raam naar de geraniums te staren en je eigen af te vragen hoe je leven eruit had gezien als je dingen anders had gedaan.
Een leven vol spijt gok ik zo
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_77581728
quote:

zij doen net alsof ze heel gelukkig en vrij zijn maar sterven meestal een langzame en eenzame dood als ze ouder zijn
Ja en hebben de 40 jaar daarvoor misschien veel meer uit het leven gehaald dan andere personen. Jij ziet het veel te zwart-wit allemaal.
pi_77583000
quote:

[..]

Wat een crap..

Ik ben zelf een creatief persoon, en datgene wat de mens onderscheid van de neanderthalers en andere levensvormen is het creëren van cultuur. Het maken van kunst is de puurste vorm voor de mens om zich te uitten, omdat het geen direct nut dient. In tegenstelling tot jagen voor eten, en een huis bouwen voor onderdak.

Echter ik durf te wedden dat een meerderheid van de mensen op dit forum helemaal niks met kunst of uberhaupt creativiteit heeft, maar liever gewoon kennis opdoet of vermaak zoekt in een goede film. Cultuur is geen primaire levensbehoefte, ondanks dat het misschien wel de belangrijkste grond voor de moderne maatschappij is.

Jij kunt niet inzien dat mensen verschillende wezens zijn, wat vanzelfsprekend voor de 1 is, is totaal onbelangrijk voor een ander. Sommige mensen houden van hard werken, sommige mensen zijn liever lui, de 1 heeft honderden vrienden en de ander is liever alleen. Dat heeft geen reet te maken met wat ooit de bedoeling is geweest in de oertijd, maar met de geestelijke evolutie sindsdien.

Kijk verder dan jezelf, en je zult zien dat er geen gemeenschappelijk voorplantingsdoel bestaat. Iedereen heeft z'n eigen dromen en doelstellingen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:51:52 #88
198098 henkzijlstra
pi_77585164
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:50 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij juist heel ongelukkig bent en dat jij juist een langzame eenzame dood zal sterven.
Als jij een jaar of 70 ben zit je in een stoel voor het raam naar de geraniums te staren en je eigen af te vragen hoe je leven eruit had gezien als je dingen anders had gedaan.
nee hoor ik leef nu al het leven dat ik zou willen leven dus wat dat betreft zit het wel goed. jammer dat als je wat rake opmerkingen maakt mensen niet met tegenargumenten komen maar beginnen in het aloude 'wat je zegt ben je zelf'.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:56:37 #89
198098 henkzijlstra
pi_77585285
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:40 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Wat een crap..

Ik ben zelf een creatief persoon, en datgene wat de mens onderscheid van de neanderthalers en andere levensvormen is het creëren van cultuur. Het maken van kunst is de puurste vorm voor de mens om zich te uitten, omdat het geen direct nut dient. In tegenstelling tot jagen voor eten, en een huis bouwen voor onderdak.

Echter ik durf te wedden dat een meerderheid van de mensen op dit forum helemaal niks met kunst of uberhaupt creativiteit heeft, maar liever gewoon kennis opdoet of vermaak zoekt in een goede film. Cultuur is geen primaire levensbehoefte, ondanks dat het misschien wel de belangrijkste grond voor de moderne maatschappij is.

Jij kunt niet inzien dat mensen verschillende wezens zijn, wat vanzelfsprekend voor de 1 is, is totaal onbelangrijk voor een ander. Sommige mensen houden van hard werken, sommige mensen zijn liever lui, de 1 heeft honderden vrienden en de ander is liever alleen. Dat heeft geen reet te maken met wat ooit de bedoeling is geweest in de oertijd, maar met de geestelijke evolutie sindsdien.

Kijk verder dan jezelf, en je zult zien dat er geen gemeenschappelijk voorplantingsdoel bestaat. Iedereen heeft z'n eigen dromen en doelstellingen.
jij vindt wat jij doet cultuur sommige mensen vinden van niet en vinden een film van steven seagal cultuur wie ben jij om dat te beoordelen?

verder denk ik dat mensen die niks ondernemen en lui op de bank liggen ongelukkiger zijn dan mensen die wel hun best doen en iets van hun leven maken. in de oertijd overleefden zonderlingen niet nu wel door ons subsidiesysteem.

wat jij bedoelt zijn details. de ene houdt inderdaad van actiefilms en de ander van horror. het grote plan is toch echt wel voortplanting en een 'wijfje' zoeken en daarbij hard je best doen om dit gezin te onderhouden. vroeger werd dit gedaan door het jagen op dieren, nu door verschillende beroepen
pi_77585433
het plan is wat je zelf denkt dat het beste is henk
pi_77585718
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:56 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

jij vindt wat jij doet cultuur sommige mensen vinden van niet en vinden een film van steven seagal cultuur wie ben jij om dat te beoordelen?

verder denk ik dat mensen die niks ondernemen en lui op de bank liggen ongelukkiger zijn dan mensen die wel hun best doen en iets van hun leven maken. in de oertijd overleefden zonderlingen niet nu wel door ons subsidiesysteem.

wat jij bedoelt zijn details. de ene houdt inderdaad van actiefilms en de ander van horror. het grote plan is toch echt wel voortplanting en een 'wijfje' zoeken en daarbij hard je best doen om dit gezin te onderhouden. vroeger werd dit gedaan door het jagen op dieren, nu door verschillende beroepen
Uhm, zelfs een film van steven seagal is cultuur, hoe nep en clichématig het ook is, het blijft cultuur. Cultuur is eigenlijk iets dat door mensen gemaakt wordt om hun gevoelens te uiten. Hoe prententieus dan ook... Cultuur is geen detail van de samenleving, het is de belangrijkste reden waarom de mens zich ontwikkeld heeft tot een samenleving. Zonder cultuur, zonder normen, waarden en wetten zou er niet eens sprake zijn van een samenleving.

Ik ontken niet dat veel mensen de behoefte hebben om zich voort te planten, maar zoals meerdere malen in dit topic aangegeven zijn er ook een hoop mensen die dat helemaal niet willen. Sommigen blijven liever alleen of onafhankelijk. De verschillen tussen mensen zijn nou juist datgene wat mensen zo bijzonder maakt, de 1 wil het liefst keihard werken en centen verdienen, de ander ligt liever onder een palmboom.

Jij lijkt niet in te kunnen zien, dat er niet zoiets bestaat als een groter doel, iedereen heeft z'n eigen doelstellingen. Ik heb zelf totaal niet de behoefte om rijk te worden, omdat de dingen waar ik plezier aan beleef en veel waarde aan hecht nagenoeg gratis zijn. Er zijn ook mensen die geen kinderen willen, hell, er zijn zelfs mensen die aseksueel zijn.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:13:11 #92
182728 honda1990
pi_77585800
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:10 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Uhm, zelfs een film van steven seagal is cultuur, hoe nep en clichématig het ook is, het blijft cultuur. Cultuur is eigenlijk iets dat door mensen gemaakt wordt om hun gevoelens te uiten. Hoe prententieus dan ook... Cultuur is geen detail van de samenleving, het is de belangrijkste reden waarom de mens zich ontwikkeld heeft tot een samenleving. Zonder cultuur, zonder normen, waarden en wetten zou er niet eens sprake zijn van een samenleving.

Ik ontken niet dat veel mensen de behoefte hebben om zich voort te planten, maar zoals meerdere malen in dit topic aangegeven zijn er ook een hoop mensen die dat helemaal niet willen. Sommigen blijven liever alleen of onafhankelijk. De verschillen tussen mensen zijn nou juist datgene wat mensen zo bijzonder maakt, de 1 wil het liefst keihard werken en centen verdienen, de ander ligt liever onder een palmboom.

Jij lijkt niet in te kunnen zien, dat er niet zoiets bestaat als een groter doel, iedereen heeft z'n eigen doelstellingen. Ik heb zelf totaal niet de behoefte om rijk te worden, omdat de dingen waar ik plezier aan beleef en veel waarde aan hecht nagenoeg gratis zijn. Er zijn ook mensen die geen kinderen willen, hell, er zijn zelfs mensen die aseksueel zijn.

Je had hem zelf getekend kunnen hebben
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:28:30 #93
198098 henkzijlstra
pi_77586303
quote:

[..]

iedereen wil rijk zijn. en dat hoeft niet altijd in geld uitgedrukt te zijn. je maakt me alleen niet wijs dat mensen die liever lui dan moe zijn op het eind van hun leven terugkijken en dan denk 'damn ik heb er alles uitgehaald wat er in zat voor mij'. gelukkig zijn is voor mij niet hard werken om centen te verdien maar hard werken om je dromen waar te maken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:29:17 #94
198098 henkzijlstra
pi_77586332
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:13 schreef honda1990 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je had hem zelf getekend kunnen hebben
jammer dat er altijd pubers zijn die niet kunnen discussieren en dan maar roepen 'troll' naar iedereen die anders denkt dat hen.

ga maar naar mama
pi_77586435
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:28 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

iedereen wil rijk zijn. en dat hoeft niet altijd in geld uitgedrukt te zijn. je maakt me alleen niet wijs dat mensen die liever lui dan moe zijn op het eind van hun leven terugkijken en dan denk 'damn ik heb er alles uitgehaald wat er in zat voor mij'. gelukkig zijn is voor mij niet hard werken om centen te verdien maar hard werken om je dromen waar te maken.
wat nu als je droom is om zo min mogelijk te werken in je leven
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:44:15 #96
pi_77586818
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:29 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

jammer dat er altijd pubers zijn die niet kunnen discussieren en dan maar roepen 'troll' naar iedereen die anders denkt dat hen.

ga maar naar mama
Jammer dat er trollen zijn die in een discussie de tegenargumenten negeren of simpelweg ontkennen en dus ook niet kunnen discussieren en die juist iedereen veroordelen die anders denken dan hij, de obvious troll

Ik krijg meer en meer een hekel aan de naam henk, golden retrievers en die godvergeten posts van jou. Je bent of heel erg ongelukkig en gunt ons dat ook allemaal, en probeert dat te bewerkstelligen door zoveel mogelijk door te zeiken op dat vreselijk trieste punt, of ...nee dat is eigenlijk de enige optie.
*Think outside the box*
pi_77587123
Oke laat maar.
pi_77587475
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:44 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Jammer dat er trollen zijn die in een discussie de tegenargumenten negeren of simpelweg ontkennen en dus ook niet kunnen discussieren en die juist iedereen veroordelen die anders denken dan hij, de obvious troll

Ik krijg meer en meer een hekel aan de naam henk, golden retrievers en die godvergeten posts van jou. Je bent of heel erg ongelukkig en gunt ons dat ook allemaal, en probeert dat te bewerkstelligen door zoveel mogelijk door te zeiken op dat vreselijk trieste punt, of ...nee dat is eigenlijk de enige optie.
Beetje generaliseren over Golden Retrievers he.

Ja in mijn jonge jaren hadden we er ook eentje.
pi_77588137
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:29 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ga maar naar mama
Noem je dat discussieren? Gewoon je eigen werkelijkheid voor waar aannemen en ieder die anders doet is "zielig" of "eigenlijk ongelukkig".
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:20:10 #100
182728 honda1990
pi_77588271
quote:

[..]

woensdag 3 februari 2010 @ 13:21:26 #101
167595 mirved
Infobesitas
pi_77588326
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:28 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Dat jij zo oppervlakkig bent dat je dromen alleen met veel geld te verwezenlijken zijn betekend neit dat iedereen dat heeft. Ik heb ook verder geen primaire behoefte om mij voort te planten en een groot huis te hebben. Dat zijn idd oergedachte die veel mensen nog niet ontgroeit zijn. Ik zelf bekijk het leven realistisch en niet zo als het me opgedrongen wordt door de samenleving. Jij kijkt na 45 jaar hard werken terug op je leven en denkt: Shit 45 jaar lang dezelfde monotone handelingen verricht wat ieder ander had kunnen doen, nu ben ik oud en kan ik het niks meer. Ik denk terug "mijn heel leven gedaan wat ik leuk vond".
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:30:33 #102
pi_77588732
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:01 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Beetje generaliseren over Golden Retrievers he.

Ja in mijn jonge jaren hadden we er ook eentje.
Hey, kan ik niets aan doen: mijn associatie met een plaatje van zo'n beest is nu gewoon " !!!" inmiddels, daar kan ik ook niets aan doen.. Weet best dat ze lief zijn, zelfs die ene op die foto, want het zou wat zijn als dat henk zelf was
Maar hopelijk rot hij een keer op in dit topic, en verdwijnt die associatie weer
*Think outside the box*
pi_77589012
@ Henk
Als je nu ineens gaat praten over mensen die liever lui dan moe zijn heb je al meteen een hele andere categorie te pakken dan de vrijbuiters. Het is natuurlijk makkelijk om telkens je verhaal een paar graden bij te stellen. Sommige mensen trappen er blijkbaar nog in ook. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je het anders bedoeld had, of dat iemand anders je tot een bepaald inzicht gebracht heeft.
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:17:18 #104
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77595288
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:46 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Net zoiets als 'je slaat als een meisje'. Daarmee zeg je niet meteen dat je zelf blijkbaar een schijthekel aan vrouwen hebt, maar het is gewoon een soort scheldwoord geworden dat vrouwen zelf ook gebruiken. 'idioot' en 'debiel' zijn ook niet altijd scheldwoorden geweest
Idd.
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:34:57 #105
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77595989
quote:

[..]

Dan zit 'ie in zijn schommelstoel voor de deur van zijn aftandse vogelaarwijkwoninkje een oude kruiswoordpuzzel te maken, en het hoogtepunt van de dag is met zijn wandelstok naar kinderen zwaaien en roepen: "hé! Ga van mijn gazon, stelletje vlegels!". Daarna gaat hij binnen en zet 'ie SBS6 op, of misschien leest hij nog de roddelsectie van de Telegraaf omdat zijn kinderen het te druk hebben met werken voor hun eigen koters en woekerhypotheek, en hij zelf nooit echt verder hobbies heeft ontwikkeld. Je ziet zijn ogen gewoon stralen van geluk.
pi_77598993
quote:
[..]
Je draait oorzaak en gevolg om.
De mens leeft samen omdat dat enorme overlevingsvoordelen biedt. Samen leven maakt gewoon het verschil tussen leven en dood.
Cultuur is een gevolg van de intelligentie van de mens én van het feit dat de mens er tijd voor heeft (omdat hij niet 24/7 bezig is met overleven).
Cultuur is dus een gevolg van ontwikkeling, geen reden om zich te ontwikkelen.
De oermens heeft zich niet ontwikkeld omdat hij in zijn toenmalige lifestyle geen tijd kon plannen voor cultuur.
quote:
Henk heeft hier echter wel gelijk op de grote schaal.
Inderdaad kun je bij alles een voorbeeldje vinden.
Maar als iedereen onder een palmboom ging liggen of iedereen 'cultuur' ging doen, duurde het menselijk ras welgeteld één generatie.
Er is maar één manier waarop de mensheid blijft bestaan, en dat is door het maken van kindjes. Niet door het maken van schilderijen.
Mensen die geen kindjes maar cultuur maken kunnen dat alleen doen omdat voldoende anderen al voor de kindjes zorgen. Het is dus een beetje hypocriet om er op af te geven terwijl je er met je betoog impliciet van uitgaat dat het met de kindjes al goed geregeld is voordat jij je keuzes maakt.
pi_77599345
Waar het echter uiteindelijk om draait is de praktijk en niet de theorie. In de praktijk blijkt het prima mogelijk om geen kinderen te hebben, zolang maar niet iedereen dat doet / wil. Op het moment kan het prima en is het dus geen probleem.

Daarnaast is dat natuurlijk niet waar het topic over gaat. Wat al dan niet essentieel is voor het voortbestaan van de mensheid is niet relevant hier. Het gaat over wat mensen drijft, en wat mensen drijft bestaat niet enkel uit oerdriften. En voor zo ver als het wel uit oerdriften bestaat, worden die oerdriften nog steeds afgewogen tegen de omgeving en in een daaraan gelijk gestelde mate tot uitvoering gebracht.
Kortom komt het neer op neccesity is the mother of invention (maar dan in dit geval the mother of action, wat natuurlijk ten grondslag ligt aan invention).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2010 18:04:50 ]
pi_77599934
quote:
"Er is een man laatst dood gegaan
Die nog geen dag van zijn bestaan
Tevreden was
Maar dat begreep 'ie pas toen er geen weg terug meer was

Vlak voor zijn dood pas kreeg hij spijt
Van zoveel angst, verloren tijd
En hij vertelde mij
Over de hel die hij zijn leven lang had meegemaakt

Hij was nooit verliefd geweest, zelden verwonderd
Hij had nooit gegokt, dus hij was ook nooit bedonderd
Om ergens te komen had hij lopen moeten leren
Maar om iets te bereiken leerde hij marcheren

Hij is iets geworden, wat hij eigenlijk niet wilde
Z'n wereld verstilde, geen diepgang, geen top
Anderen huilden, dansten en lachten
Maar hij stond te wachten en hij wist niet waarop

En tegen zijn angst hielp geen een obligatie
Geen polis, geen aandeel, geen bank dacht meer mee
En aan het eind, op zijn crematie
Waaide zijn rook zelfs nog met alle winden mee

Er is een man laatst dood gegaan
die nog geen dag van zijn bestaan
Tevreden was
Maar dat begreep ie pas toen er geen weg terug meer was"
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:32:35 #109
182728 honda1990
pi_77600282
Deze past er ook wel redelijk bij:
quote:
Eens zat iemand te vissen aan het meer.
De zon scheen. De visser was rustig en gelukkig.

Er kwam iemand langs, die vroeg: 'Waarom gebruik je niet meer dan één hengel; dan kun je meer vangen.'
De visser zei: 'Nou, wat dan ?'
'Wel,' zei de voorbijganger, 'dan verdien je meer.'
'En wat dan ?', zei de visser.
'Dan kun je een boot kopen en het meer op gaan, om nog meer te kunnen vangen.'
'Ja, ja en wat dan ?' zei de visser.
'Na verloop van tijd kun je misschien een groot schip kopen en dan uitvaren en veel vis vangen.'
'En wat dan ?', zei de visser.
'Dan huur je een knecht', zei de voorbijganger, 'die met je vangt en zo verdien je veel geld met je vis.'
'En wat dan ?', zei de visser
'Nou, dan verdien je zoveel, dat je zelf niet meer hoeft te vissen', zei de voorbijganger.
'En wat dan ?' zei de visser.
'Ja, wat dan ?' zei de voorbijganger, 'ja, eens kijken, dan kun je bijvoorbeeld lekker gaan vissen en zitten in de zon.'

'Zo is het', zei de visser, 'laat mij dus maar rustig zitten...
pi_77600625
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:53 schreef mgerben het volgende:

Mensen die geen kindjes maar cultuur maken kunnen dat alleen doen omdat voldoende anderen al voor de kindjes zorgen. Het is dus een beetje hypocriet om er op af te geven terwijl je er met je betoog impliciet van uitgaat dat het met de kindjes al goed geregeld is voordat jij je keuzes maakt.
Dit is natuurlijk ook een omdraaing van de zaken. Het doel van een individu is niet, op geen enkele wijze, het voortbestaan van de soort. Het individu is wel een gevolg van een soort die blijkbaar tot dan voortbestond.

Het is dan ook volstrekte onzin te stellen dat de cultuurmaker dan kan doen bij de gratie van kindjesmakende generatiegenoten. Een gevolg van de kindjesmakende generatiegenoten is dat na het sterven van de kinderloze cultuurmaker er gerede kans is op een volgende kinderloze cultuurmaker.
pi_77603676
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:43 schreef sigme het volgende:
Dit is natuurlijk ook een omdraaing van de zaken. Het doel van een individu is niet, op geen enkele wijze, het voortbestaan van de soort. Het individu is wel een gevolg van een soort die blijkbaar tot dan voortbestond.
Tsja, welles nietes. De natuur heeft de individuen uitgerust met voortplantingsmechanismes, nesteldrang, hormonen en het vermogen om in een dolle bui het verstand te verliezen.
Dat werkt al met al afdoende, zelfs al vindt elk individu voor zichzelf dat hij/zij zijn eigen keuzes maakt.
quote:
Het is dan ook volstrekte onzin te stellen dat de cultuurmaker dan kan doen bij de gratie van kindjesmakende generatiegenoten. Een gevolg van de kindjesmakende generatiegenoten is dat na het sterven van de kinderloze cultuurmaker er gerede kans is op een volgende kinderloze cultuurmaker.
Waar wil je beginnen. Bij ironie? De kinderloze cultuurmaker heeft een mening, maar hij/zij is er alleen omdat zijn ouders een andere mening hadden.

Verder is de kinderloze culturist afhankelijk van anderen - om zijn kunst te waarderen, of zelfs te kopen. En in Nederland: om zijn subsidies te betalen. Jawel.

Het 'ik kan net zo goed alleen op een eiland zitten en ik bepaal volledig zelf wat ik doe' gaat gewoon niet op omdat ook een kunstenaar als een kurk drijft op de samenleving.
En dat geldt ook als hij ouder wordt. De jongeren betalen zijn AOW en bemensen de winkels en fabrieken en de vrachwagens en de boerderijen die ervoor zorgen dat hij zijn brood en zijn bier kan kopen.
Dus ook al vindt hij in die levensfase nog steeds dat hij het helemaal alleen heeft gedaan, hij drijft op dat moment op de jongere generatie die door anderen op de wereld is gezet.

Je doet er goed aan je te realiseren dat je die keuzes in vrijheid kunt maken omdat anderen andere keuzes maken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:03:17 #112
167595 mirved
Infobesitas
pi_77603896
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:57 schreef mgerben het volgende:

[..]

Tsja, welles nietes. De natuur heeft de individuen uitgerust met voortplantingsmechanismes, nesteldrang, hormonen en het vermogen om in een dolle bui het verstand te verliezen.
Dat werkt al met al afdoende, zelfs al vindt elk individu voor zichzelf dat hij/zij zijn eigen keuzes maakt.

Dierlijke instincten zijn het en ik ben toch van mening dat we voor een groot deel het dierlijke ontstegen zijn.
pi_77604013
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:57 schreef mgerben het volgende:

Je doet er goed aan je te realiseren dat je die keuzes in vrijheid kunt maken omdat anderen andere keuzes maken.
Juist. En dat geldt dus ook voor de mensen die de keuzes maken die -zeg- 90% van de mensen maken. Ook die hebben te maken met de keuzes van 10% afwijkenden.

Op individueel niveau leven mensen niet om de soort in stand te houden. Geilheid of niet.
Overigens heeft de mens een drang tot paren, niet tot baren.

Welke vrijheid er is tot kiezen hangt natuurlijk van héél veel zaken af. Groepsdruk. Wet- en regelgeving. Medische opties. Lichamelijke gesteldheid. Aantrekkelijkheid voor en tot eigen of andere sexe. Welvaart. Pensioenstelsel. Zeurende schoonouders.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:29:00 #114
182728 honda1990
pi_77607809
Mirved is denk ik van mening dat het egoïstisch is dat je er voor kiest om geen kinderen te nemen omdat als iedereen dat zou doen er geen mensheid meer zou zijn.

Even een vraagje mirved: Rijd jij auto? Waarschijnlijk wel, wat nou als iedereen dat zou doen? Dan zou er geen natuur meer over zijn. En toch rijd je auto (even ervan uitgaande dat je dat doet)

Als iedereen of niemand iets zou doen zou het in veel gevallen in de soep lopen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:32:23 #115
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77607984
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:29 schreef honda1990 het volgende:
Mirved is denk ik van mening dat het egoïstisch is dat je er voor kiest om geen kinderen te nemen omdat als iedereen dat zou doen er geen mensheid meer zou zijn.

Gelukkig kun je er altijd op verbouwen dat anderen die ' oerdrift' wel zullen hebben.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:07:55 #116
182728 honda1990
pi_77609556
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Gelukkig kun je er altijd op verbouwen dat anderen die ' oerdrift' wel zullen hebben.
En stel dat iedereen 2 kinderen zou nemen wat als niet egoïstisch te boek zou staan, dan zou er ook nog maar 1 generatie over zijn. Dus wat dat betreft klopt de theorie gewoon niet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:11:29 #117
167595 mirved
Infobesitas
pi_77609760
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:29 schreef honda1990 het volgende:

Even een vraagje mirved: Rijd jij auto? Waarschijnlijk wel, wat nou als iedereen dat zou doen? Dan zou er geen natuur meer over zijn. En toch rijd je auto (even ervan uitgaande dat je dat doet)

Als iedereen of niemand iets zou doen zou het in veel gevallen in de soep lopen.
huh? volgens mij moet je reageren op die andere gast. Ik ben het net eens met jou en andere dat mensen zelf keuzes moeten maken. Vandaar mijn reply "we zijn het dierlijke ontgroeit"
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:30:07 #118
182728 honda1990
pi_77610691
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:11 schreef mirved het volgende:

[..]

huh? volgens mij moet je reageren op die andere gast. Ik ben het net eens met jou en andere dat mensen zelf keuzes moeten maken. Vandaar mijn reply "we zijn het dierlijke ontgroeit"
Sorry ik bedoel mgerben
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:07:09 #119
198098 henkzijlstra
pi_77620022
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:21 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat jij zo oppervlakkig bent dat je dromen alleen met veel geld te verwezenlijken zijn betekend neit dat iedereen dat heeft. Ik heb ook verder geen primaire behoefte om mij voort te planten en een groot huis te hebben. Dat zijn idd oergedachte die veel mensen nog niet ontgroeit zijn. Ik zelf bekijk het leven realistisch en niet zo als het me opgedrongen wordt door de samenleving. Jij kijkt na 45 jaar hard werken terug op je leven en denkt: Shit 45 jaar lang dezelfde monotone handelingen verricht wat ieder ander had kunnen doen, nu ben ik oud en kan ik het niks meer. Ik denk terug "mijn heel leven gedaan wat ik leuk vond".
lees nog maar eens goed dan kun je zien dat ik het niet alleen over geld heb. werken is voor de meeste mensen wel leuk overigens. dat jij werk als een monotone handeling ziet ligt denk ik meer aan jou. als je toch had gestudeerd dan had je niet achter de lopende band hoeven staan

tip voor jou dus: eerst (goed) lezen en dan pas reageren!
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:07:33 #120
198098 henkzijlstra
pi_77620027
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:17 schreef mirved het volgende:

[..]

Noem je dat discussieren? Gewoon je eigen werkelijkheid voor waar aannemen en ieder die anders doet is "zielig" of "eigenlijk ongelukkig".
de pot verwijt de ketel!
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:09:11 #121
198098 henkzijlstra
pi_77620048
quote:

[..]

ik ben heel gelukkig heb veel vrije tijd en verdien toch goed (eigen baas he ). kan doen en laten wat ik wil. heb geen kinderen geen vrouw (tenminste geen vaste vriendin ). Uiteindelijk weet ik dat iktoch ook richting huisje boompje beeste ga

en jij?
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:09:58 #122
198098 henkzijlstra
pi_77620059
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:34 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Dan zit 'ie in zijn schommelstoel voor de deur van zijn aftandse vogelaarwijkwoninkje een oude kruiswoordpuzzel te maken, en het hoogtepunt van de dag is met zijn wandelstok naar kinderen zwaaien en roepen: "hé! Ga van mijn gazon, stelletje vlegels!". Daarna gaat hij binnen en zet 'ie SBS6 op, of misschien leest hij nog de roddelsectie van de Telegraaf omdat zijn kinderen het te druk hebben met werken voor hun eigen koters en woekerhypotheek, en hij zelf nooit echt verder hobbies heeft ontwikkeld. Je ziet zijn ogen gewoon stralen van geluk.
wat zijn jou hobbies dan bijvoorbeeld? wat maakt jou zo uniek? nou...?
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:43:29 #123
pi_77620638
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:07 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

de pot verwijt de ketel!
Wat je zegt ben je zelf!

Je zegt ergens dat wij ipv met tegenargumenten te komen zoiets zeggen. En wat doe je nu zelf? Zo kun je wel eindeloos doorgaan. Ik denk zelfs dat jij ermee begonnen bent.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:09 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ik ben heel gelukkig heb veel vrije tijd en verdien toch goed (eigen baas he ). kan doen en laten wat ik wil. heb geen kinderen geen vrouw (tenminste geen vaste vriendin ). Uiteindelijk weet ik dat iktoch ook richting huisje boompje beeste ga

en jij?
Ik geloof je niet. Ik denk dat je jezelf dit voor houdt. Oh en dat je 'weet' dat je richting huisje boompje beestje gaat... Je bent wel erg zeker van je zaak. Succes met het vinden van het betreffende vrouwtje en allebei vruchtbaar zijn etc.
Die laatste vraag hoef ik niet te beantwoorden, dat heeft weinig zin.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:09 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

wat zijn jou hobbies dan bijvoorbeeld? wat maakt jou zo uniek? nou...?
Henk..you totally miss the point. Flikker op.
*Think outside the box*
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:32:20 #124
198098 henkzijlstra
pi_77621827
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:43 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Wat je zegt ben je zelf!

Je zegt ergens dat wij ipv met tegenargumenten te komen zoiets zeggen. En wat doe je nu zelf? Zo kun je wel eindeloos doorgaan. Ik denk zelfs dat jij ermee begonnen bent.
[..]

Ik geloof je niet. Ik denk dat je jezelf dit voor houdt. Oh en dat je 'weet' dat je richting huisje boompje beestje gaat... Je bent wel erg zeker van je zaak. Succes met het vinden van het betreffende vrouwtje en allebei vruchtbaar zijn etc.
Die laatste vraag hoef ik niet te beantwoorden, dat heeft weinig zin.
[..]

Henk..you totally miss the point. Flikker op.
wat voegt jou post toe? waarschijnlijk was je ziek bij het vak communicatie/discussieren?

door alleen te roepen: flikker op, ik geloof je niet, wat je zegt ben je zelf.. zul je geen discussie winnen iig. Wat argumenten WAAROM iets zo zou zijn zou je iets serieuser maken

pi_77622265
Donder op inderdaad. Je enorm monotone kijk op alles verneukt de kans op een vervolg discussie.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:45:32 #126
198098 henkzijlstra
pi_77623909
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:49 schreef Fortitude het volgende:
Donder op inderdaad. Je enorm monotone kijk op alles verneukt de kans op een vervolg discussie.
mijn kijk op de wereld is niet dezelfde als die van jou dus die van mij is fout?

mensen die denken dat ze speciaal zijn omdat ze creatief zijn (zelf toegekend) of echt geen huisje boompje beestje willen zijn sowieso sneu . over 50-60 jaar ben je waarschijnlijk dood en 10 jaar later weet niemand meer wie je was...
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:40:31 #127
167595 mirved
Infobesitas
pi_77625775
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:07 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

lees nog maar eens goed dan kun je zien dat ik het niet alleen over geld heb. werken is voor de meeste mensen wel leuk overigens. dat jij werk als een monotone handeling ziet ligt denk ik meer aan jou. als je toch had gestudeerd dan had je niet achter de lopende band hoeven staan

tip voor jou dus: eerst (goed) lezen en dan pas reageren!
Welk werk doe je dan?
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:45:09 #128
198098 henkzijlstra
pi_77625962
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:40 schreef mirved het volgende:

[..]

Welk werk doe je dan?
ik koop en verkoop spullen waar veel vraag naar is. doe ik precies wanneer ik daar zin in heb. soms een dag niks, soms een dag 20 uur. verdien boven modaal. en jij?
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:22:28 #129
167595 mirved
Infobesitas
pi_77627119
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ik koop en verkoop spullen waar veel vraag naar is. doe ik precies wanneer ik daar zin in heb. soms een dag niks, soms een dag 20 uur. verdien boven modaal. en jij?
Ik voer wettelijke controles uit bij internationale NV's en geef daar verklaringen over af.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:45:07 #130
198098 henkzijlstra
pi_77627825
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:22 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik voer wettelijke controles uit bij internationale NV's en geef daar verklaringen over af.
dat is inderdaad killing op lange termijn. elke dag dezelfde handelingen uitvoeren.
pi_77628253
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

dat is inderdaad killing op lange termijn. elke dag dezelfde handelingen uitvoeren.
Maak me niet wijs dat jij niet vaak dezelfde handeling uitvoert. Ook al klinkt wat jij doet om in je levensonderhoud te voorzien als exact hoe ik dat ook wil gaan doen. Uiteindelijk gaat toch alles wel vervelen? Het enige waar ik nooit genoeg van krijg is geyle neuqseks, slapen en South Park. Dat blijft altijd leuk.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:00:19 #132
167595 mirved
Infobesitas
pi_77628411
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Iedere dag dingen inkopen en verkopen niet?
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:01:27 #133
198098 henkzijlstra
pi_77628445
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:00 schreef mirved het volgende:

[..]

Iedere dag dingen inkopen en verkopen niet?
nee het gaat steeds om andere spullen, andere tijden en andere mensen. elke dag stempels zetten daarentegen...
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:02:31 #134
198098 henkzijlstra
pi_77628480
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maak me niet wijs dat jij niet vaak dezelfde handeling uitvoert. Ook al klinkt wat jij doet om in je levensonderhoud te voorzien als exact hoe ik dat ook wil gaan doen. Uiteindelijk gaat toch alles wel vervelen? Het enige waar ik nooit genoeg van krijg is geyle neuqseks, slapen en South Park. Dat blijft altijd leuk.
wat ik doe verveelt absoluut niet. daarbuiten hoef ik na mijn 40e denk ik sowieso niet meer te werken aangezien ik dan genoeg heb verdient voor de rest van mijn leven
pi_77628989
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:02 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

wat ik doe verveelt absoluut niet. daarbuiten hoef ik na mijn 40e denk ik sowieso niet meer te werken aangezien ik dan genoeg heb verdient voor de rest van mijn leven
Dat is een logische doelstelling, die ik zelf ook wel heb. Onafhankelijk zijn en niet met het hele circus mee te hoeven doen om te kunnen overleven, en beginnen met volledig te leven.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:18:54 #136
167595 mirved
Infobesitas
pi_77629061
Ik ben nu ook ervaring op aan het doen zodat ik straks voor mij zelf kan beginnen. Als je zelfstandig bent dan is ieder uur die je erin steekt ook meteen een opbrengst voor jezelf. Dat motiveert al een stuk meer.
pi_77630637
Uiteindelijk is er weinig burgelijker dan je afzetten tegen de burgelijkheid. Dat zie je op het schoolplein al bij die alto's, dat worden later de grootste burgermannetjes
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:42:05 #138
pi_77636280
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:32 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

wat voegt jou post toe? waarschijnlijk was je ziek bij het vak communicatie/discussieren?

door alleen te roepen: flikker op, ik geloof je niet, wat je zegt ben je zelf.. zul je geen discussie winnen iig. Wat argumenten WAAROM iets zo zou zijn zou je iets serieuser maken

De reden dat ik die dingen zei, was omdat JIJ de hele tijd iedereen beschuldigt van ALLES wat JIJ zo gruwelijk irritant aan het doen bent, nl. niet communiceren, argumenten negeren en op de meest kinderachtige manier discussieren die je je voor kunt stellen. Je bent een triest ventje en je komt jezelf nog wel eens tegen, echt letterijk: aangezien je ook op zo'n manier communiceert en discussieert, alsof je een negatieve spiegel bent, alles wat wit is zwart maken, ofzo.

Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb zelden zoveel frustratie bij een topic ervaren als hier bij jou.
Je zal hier nu waarschijnlijk het volgende over zeggen:
quote:
Je vind t de discussie gewoon te moeilijk en je hebt gewoon niets terug te zeggen. Voor mij bewijs dat je heel ongelukkig bent en waanideeen hebt en... [insert alles wat ik gezegd hebt over 'hoe het hoort' en 'hoe/waarvan je gelukkig wordt' (aangezien ik dat zo goed weet)] en daarom haak je af
Copy paste maar, hoef je niet zoveel moeite te doen als je verder al moet doen om iedereen en zo ongeveer de hele samenleving af te zeiken en de discussie dood te slaan.

Wil iemand mij even PM-en als HappyHenk is opgerot? Dan kom ik weer terug.

(aan alle anderen dus, en wél gewoon aardig bedoeld)
*Think outside the box*
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:34:27 #139
198098 henkzijlstra
pi_77660998
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:42 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

De reden dat ik die dingen zei, was omdat JIJ de hele tijd iedereen beschuldigt van ALLES wat JIJ zo gruwelijk irritant aan het doen bent, nl. niet communiceren, argumenten negeren en op de meest kinderachtige manier discussieren die je je voor kunt stellen. Je bent een triest ventje en je komt jezelf nog wel eens tegen, echt letterijk: aangezien je ook op zo'n manier communiceert en discussieert, alsof je een negatieve spiegel bent, alles wat wit is zwart maken, ofzo.

Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb zelden zoveel frustratie bij een topic ervaren als hier bij jou.
Je zal hier nu waarschijnlijk het volgende over zeggen:
[..]

Copy paste maar, hoef je niet zoveel moeite te doen als je verder al moet doen om iedereen en zo ongeveer de hele samenleving af te zeiken en de discussie dood te slaan.

Wil iemand mij even PM-en als HappyHenk is opgerot? Dan kom ik weer terug.

(aan alle anderen dus, en wél gewoon aardig bedoeld)
jij bent het niet eens met mijn mening en je kunt niet 'winnen' door middel van argumenten en dan ben ik maar triest? rare manier van redeneren heb jij zeg. jij zult wel veel vrienden hebben. jij ook komt jezelf nog tegen als je op jezelf gaat wonen en de volwassenwereld binnen treedt

pi_77661347
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:34 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

jij bent het niet eens met mijn mening en je kunt niet 'winnen' door middel van argumenten en dan ben ik maar triest? rare manier van redeneren heb jij zeg. jij zult wel veel vrienden hebben. jij ook komt jezelf nog tegen als je op jezelf gaat wonen en de volwassenwereld binnen treedt

Winnen? Niemand heeft het hier over winnen. Het gaat er niet om of jij 100 keer meer gelijk dan een ander hebt of 100 keer gelukkiger bent. Mensen proberen hun mening te geven; niet om van jou te "winnen", maar om ervaringen met elkaar te delen.

Mijn ervaring is dat het jou niet uitmaakt wat je verdedigt, als je maar wint.
pi_77661430
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:43 schreef Batsnek het volgende:

Waar door hij dus hard faalt.
pi_77663581
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:03 schreef mirved het volgende:
[..]
Dierlijke instincten zijn het en ik ben toch van mening dat we voor een groot deel het dierlijke ontstegen zijn.
Ah, fundamenteel meningsverschil.
Ik ben van mening dat we dieren zijn die zichzelf héél bijzonder vinden.

Tell me: hoe is de mens het dierlijke (voor een groot deel) ontstegen dan?

Volgens mij verschilt de moderne mens namelijk niet heel erg veel van de aap die een half miljoen jaar geleden toevallig wat meer intelligentie kreeg dan hij nodig had.
Dat was een dier met intelligentie, en hetzelfde dier rijdt nu in een auto met navigatie en sportvelgen.
Als je met techniek het dierlijke ontstijgt dan is de golden retriever in de achterbak van die auto ook het dierlijke ontstegen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:51:43 #143
198098 henkzijlstra
pi_77663674
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:43 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Winnen? Niemand heeft het hier over winnen. Het gaat er niet om of jij 100 keer meer gelijk dan een ander hebt of 100 keer gelukkiger bent. Mensen proberen hun mening te geven; niet om van jou te "winnen", maar om ervaringen met elkaar te delen.

nee maar in deze vind ik dat ik gelijk heb en ga niemand achterlijk noemen omdat hij het niet met me eens is. sommige puberale users doen dit wel als iemand anders hun mening hun niet bevalt (of ze zijn gewoon aan het trollen)
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:34:32 #144
271876 copilco
Elvis is dead
pi_77712905
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:00 schreef tjoptjop het volgende:
Uiteindelijk is er weinig burgelijker dan je afzetten tegen de burgelijkheid. Dat zie je op het schoolplein al bij die alto's, dat worden later de grootste burgermannetjes
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  zondag 7 februari 2010 @ 00:06:49 #145
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_77719582
Schoonmoeder heeft wel gelijk. De babyboomers hebben het grootste deel van het geld opgemaakt en zullen het restant ook nog ruim opsouperen. Jij zult moeten werken en wel keihard om je levensstandaard een beetje voort te kunnen blijven zetten in de toekomst. En wat je oom betreft, die ambtenarenlevenstijl zullen we in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer kunnen blijven volhouden.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:09:53 #146
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77771882
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:06 schreef Mister1977 het volgende:
Schoonmoeder heeft wel gelijk. De babyboomers hebben het grootste deel van het geld opgemaakt en zullen het restant ook nog ruim opsouperen. Jij zult moeten werken en wel keihard om je levensstandaard een beetje voort te kunnen blijven zetten in de toekomst. En wat je oom betreft, die ambtenarenlevenstijl zullen we in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer kunnen blijven volhouden.
Betreffende oom is idd een ambtenaar .
  maandag 8 februari 2010 @ 21:00:27 #147
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_77784772
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:09 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Betreffende oom is idd een ambtenaar .
Dacht ik wel. Ziektekostenverzekering natuurlijk allemaal door de "baas" betaald. Reiskosten dubbel vergoed. Pensioen hellemaal goed (moeten wij gaan betalen) en alle andere secundaire arbeidsvoorwaarden natuurlijk ook dik in orde. Als ambtenaren zouden werken zoals mensen in een echt bedrijf dan konden we het met 66% minder doen.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_77965424
er was toch al een topic met deze titel?
maar dan met een mooi filmpje erbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')