Dat jij zo oppervlakkig bent dat je dromen alleen met veel geld te verwezenlijken zijn betekend neit dat iedereen dat heeft. Ik heb ook verder geen primaire behoefte om mij voort te planten en een groot huis te hebben. Dat zijn idd oergedachte die veel mensen nog niet ontgroeit zijn. Ik zelf bekijk het leven realistisch en niet zo als het me opgedrongen wordt door de samenleving. Jij kijkt na 45 jaar hard werken terug op je leven en denkt: Shit 45 jaar lang dezelfde monotone handelingen verricht wat ieder ander had kunnen doen, nu ben ik oud en kan ik het niks meer. Ik denk terug "mijn heel leven gedaan wat ik leuk vond".quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
iedereen wil rijk zijn. en dat hoeft niet altijd in geld uitgedrukt te zijn. je maakt me alleen niet wijs dat mensen die liever lui dan moe zijn op het eind van hun leven terugkijken en dan denk 'damn ik heb er alles uitgehaald wat er in zat voor mij'. gelukkig zijn is voor mij niet hard werken om centen te verdien maar hard werken om je dromen waar te maken.
Hey, kan ik niets aan doen: mijn associatie met een plaatje van zo'n beest is nu gewoon "quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:01 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Beetje generaliseren over Golden Retrievers he.
Ja in mijn jonge jaren hadden we er ook eentje.
Idd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:46 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Net zoiets als 'je slaat als een meisje'. Daarmee zeg je niet meteen dat je zelf blijkbaar een schijthekel aan vrouwen hebt, maar het is gewoon een soort scheldwoord geworden dat vrouwen zelf ook gebruiken. 'idioot' en 'debiel' zijn ook niet altijd scheldwoorden geweest
Dan zit 'ie in zijn schommelstoel voor de deur van zijn aftandse vogelaarwijkwoninkje een oude kruiswoordpuzzel te maken, en het hoogtepunt van de dag is met zijn wandelstok naar kinderen zwaaien en roepen: "hé! Ga van mijn gazon, stelletje vlegels!". Daarna gaat hij binnen en zet 'ie SBS6 op, of misschien leest hij nog de roddelsectie van de Telegraaf omdat zijn kinderen het te druk hebben met werken voor hun eigen koters en woekerhypotheek, en hij zelf nooit echt verder hobbies heeft ontwikkeld. Je ziet zijn ogen gewoon stralen van geluk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:50 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij juist heel ongelukkig bent en dat jij juist een langzame eenzame dood zal sterven.
Als jij een jaar of 70 ben zit je in een stoel voor het raam naar de geraniums te staren en je eigen af te vragen hoe je leven eruit had gezien als je dingen anders had gedaan.
Een leven vol spijt gok ik zo
Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:10 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Uhm, zelfs een film van steven seagal is cultuur, hoe nep en clichématig het ook is, het blijft cultuur. Cultuur is eigenlijk iets dat door mensen gemaakt wordt om hun gevoelens te uiten. Hoe prententieus dan ook... Cultuur is geen detail van de samenleving, het is de belangrijkste reden waarom de mens zich ontwikkeld heeft tot een samenleving. Zonder cultuur, zonder normen, waarden en wetten zou er niet eens sprake zijn van een samenleving.
Henk heeft hier echter wel gelijk op de grote schaal.quote:Jij lijkt niet in te kunnen zien, dat er niet zoiets bestaat als een groter doel, iedereen heeft z'n eigen doelstellingen. Ik heb zelf totaal niet de behoefte om rijk te worden, omdat de dingen waar ik plezier aan beleef en veel waarde aan hecht nagenoeg gratis zijn. Er zijn ook mensen die geen kinderen willen, hell, er zijn zelfs mensen die aseksueel zijn.
"Er is een man laatst dood gegaanquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:50 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb het idee dat jij juist heel ongelukkig bent en dat jij juist een langzame eenzame dood zal sterven.
Als jij een jaar of 70 ben zit je in een stoel voor het raam naar de geraniums te staren en je eigen af te vragen hoe je leven eruit had gezien als je dingen anders had gedaan.
Een leven vol spijt gok ik zo
quote:Eens zat iemand te vissen aan het meer.
De zon scheen. De visser was rustig en gelukkig.
Er kwam iemand langs, die vroeg: 'Waarom gebruik je niet meer dan één hengel; dan kun je meer vangen.'
De visser zei: 'Nou, wat dan ?'
'Wel,' zei de voorbijganger, 'dan verdien je meer.'
'En wat dan ?', zei de visser.
'Dan kun je een boot kopen en het meer op gaan, om nog meer te kunnen vangen.'
'Ja, ja en wat dan ?' zei de visser.
'Na verloop van tijd kun je misschien een groot schip kopen en dan uitvaren en veel vis vangen.'
'En wat dan ?', zei de visser.
'Dan huur je een knecht', zei de voorbijganger, 'die met je vangt en zo verdien je veel geld met je vis.'
'En wat dan ?', zei de visser
'Nou, dan verdien je zoveel, dat je zelf niet meer hoeft te vissen', zei de voorbijganger.
'En wat dan ?' zei de visser.
'Ja, wat dan ?' zei de voorbijganger, 'ja, eens kijken, dan kun je bijvoorbeeld lekker gaan vissen en zitten in de zon.'
'Zo is het', zei de visser, 'laat mij dus maar rustig zitten...
Dit is natuurlijk ook een omdraaing van de zaken. Het doel van een individu is niet, op geen enkele wijze, het voortbestaan van de soort. Het individu is wel een gevolg van een soort die blijkbaar tot dan voortbestond.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:53 schreef mgerben het volgende:
Mensen die geen kindjes maar cultuur maken kunnen dat alleen doen omdat voldoende anderen al voor de kindjes zorgen. Het is dus een beetje hypocriet om er op af te geven terwijl je er met je betoog impliciet van uitgaat dat het met de kindjes al goed geregeld is voordat jij je keuzes maakt.
Tsja, welles nietes. De natuur heeft de individuen uitgerust met voortplantingsmechanismes, nesteldrang, hormonen en het vermogen om in een dolle bui het verstand te verliezen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:43 schreef sigme het volgende:
Dit is natuurlijk ook een omdraaing van de zaken. Het doel van een individu is niet, op geen enkele wijze, het voortbestaan van de soort. Het individu is wel een gevolg van een soort die blijkbaar tot dan voortbestond.
Waar wil je beginnen. Bij ironie? De kinderloze cultuurmaker heeft een mening, maar hij/zij is er alleen omdat zijn ouders een andere mening hadden.quote:Het is dan ook volstrekte onzin te stellen dat de cultuurmaker dan kan doen bij de gratie van kindjesmakende generatiegenoten. Een gevolg van de kindjesmakende generatiegenoten is dat na het sterven van de kinderloze cultuurmaker er gerede kans is op een volgende kinderloze cultuurmaker.
Dierlijke instincten zijn het en ik ben toch van mening dat we voor een groot deel het dierlijke ontstegen zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:57 schreef mgerben het volgende:
[..]
Tsja, welles nietes. De natuur heeft de individuen uitgerust met voortplantingsmechanismes, nesteldrang, hormonen en het vermogen om in een dolle bui het verstand te verliezen.
Dat werkt al met al afdoende, zelfs al vindt elk individu voor zichzelf dat hij/zij zijn eigen keuzes maakt.
Juist. En dat geldt dus ook voor de mensen die de keuzes maken die -zeg- 90% van de mensen maken. Ook die hebben te maken met de keuzes van 10% afwijkenden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:57 schreef mgerben het volgende:
Je doet er goed aan je te realiseren dat je die keuzes in vrijheid kunt maken omdat anderen andere keuzes maken.
Gelukkig kun je er altijd op verbouwen dat anderen die ' oerdrift' wel zullen hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:29 schreef honda1990 het volgende:
Mirved is denk ik van mening dat het egoïstisch is dat je er voor kiest om geen kinderen te nemen omdat als iedereen dat zou doen er geen mensheid meer zou zijn.
En stel dat iedereen 2 kinderen zou nemen wat als niet egoïstisch te boek zou staan, dan zou er ook nog maar 1 generatie over zijn. Dus wat dat betreft klopt de theorie gewoon niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Gelukkig kun je er altijd op verbouwen dat anderen die ' oerdrift' wel zullen hebben.
huh? volgens mij moet je reageren op die andere gast. Ik ben het net eens met jou en andere dat mensen zelf keuzes moeten maken. Vandaar mijn reply "we zijn het dierlijke ontgroeit"quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:29 schreef honda1990 het volgende:
Mirved is denk ik van mening dat het egoïstisch is dat je er voor kiest om geen kinderen te nemen omdat als iedereen dat zou doen er geen mensheid meer zou zijn.
Even een vraagje mirved: Rijd jij auto? Waarschijnlijk wel, wat nou als iedereen dat zou doen? Dan zou er geen natuur meer over zijn. En toch rijd je auto (even ervan uitgaande dat je dat doet)![]()
Als iedereen of niemand iets zou doen zou het in veel gevallen in de soep lopen.
Sorry ik bedoel mgerbenquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:11 schreef mirved het volgende:
[..]
huh? volgens mij moet je reageren op die andere gast. Ik ben het net eens met jou en andere dat mensen zelf keuzes moeten maken. Vandaar mijn reply "we zijn het dierlijke ontgroeit"
lees nog maar eens goed dan kun je zien dat ik het niet alleen over geld heb. werken is voor de meeste mensen wel leuk overigens. dat jij werk als een monotone handeling ziet ligt denk ik meer aan jou. als je toch had gestudeerd dan had je niet achter de lopende band hoeven staanquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:21 schreef mirved het volgende:
[..]
Dat jij zo oppervlakkig bent dat je dromen alleen met veel geld te verwezenlijken zijn betekend neit dat iedereen dat heeft. Ik heb ook verder geen primaire behoefte om mij voort te planten en een groot huis te hebben. Dat zijn idd oergedachte die veel mensen nog niet ontgroeit zijn. Ik zelf bekijk het leven realistisch en niet zo als het me opgedrongen wordt door de samenleving. Jij kijkt na 45 jaar hard werken terug op je leven en denkt: Shit 45 jaar lang dezelfde monotone handelingen verricht wat ieder ander had kunnen doen, nu ben ik oud en kan ik het niks meer. Ik denk terug "mijn heel leven gedaan wat ik leuk vond".
de pot verwijt de ketel!quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:17 schreef mirved het volgende:
[..]
Noem je dat discussieren? Gewoon je eigen werkelijkheid voor waar aannemen en ieder die anders doet is "zielig" of "eigenlijk ongelukkig".
ik ben heel gelukkigquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:44 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Jammer dat er trollen zijn die in een discussie de tegenargumenten negeren of simpelweg ontkennen en dus ook niet kunnen discussieren en die juist iedereen veroordelen die anders denken dan hij, de obvious troll![]()
Ik krijg meer en meer een hekel aan de naam henk, golden retrievers en die godvergeten posts van jou. Je bent of heel erg ongelukkig en gunt ons dat ook allemaal, en probeert dat te bewerkstelligen door zoveel mogelijk door te zeiken op dat vreselijk trieste punt, of ...nee dat is eigenlijk de enige optie.
wat zijn jou hobbies dan bijvoorbeeld? wat maakt jou zo uniek? nou...?quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:34 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dan zit 'ie in zijn schommelstoel voor de deur van zijn aftandse vogelaarwijkwoninkje een oude kruiswoordpuzzel te maken, en het hoogtepunt van de dag is met zijn wandelstok naar kinderen zwaaien en roepen: "hé! Ga van mijn gazon, stelletje vlegels!". Daarna gaat hij binnen en zet 'ie SBS6 op, of misschien leest hij nog de roddelsectie van de Telegraaf omdat zijn kinderen het te druk hebben met werken voor hun eigen koters en woekerhypotheek, en hij zelf nooit echt verder hobbies heeft ontwikkeld. Je ziet zijn ogen gewoon stralen van geluk.![]()
![]()
Wat je zegt ben je zelf!quote:
Ik geloof je niet. Ik denk dat je jezelf dit voor houdt. Oh en dat je 'weet' dat je richting huisje boompje beestje gaat... Je bent wel erg zeker van je zaak. Succes met het vinden van het betreffende vrouwtje en allebei vruchtbaar zijn etc.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:09 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik ben heel gelukkigheb veel vrije tijd en verdien toch goed (eigen baas he
). kan doen en laten wat ik wil. heb geen kinderen geen vrouw (tenminste geen vaste vriendin
). Uiteindelijk weet ik dat iktoch ook richting huisje boompje beeste ga
en jij?
Henk..you totally miss the point. Flikker op.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:09 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
wat zijn jou hobbies dan bijvoorbeeld? wat maakt jou zo uniek? nou...?
wat voegt jou post toe? waarschijnlijk was je ziek bij het vak communicatie/discussieren?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:43 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Wat je zegt ben je zelf!
Je zegt ergens dat wij ipv met tegenargumenten te komen zoiets zeggen. En wat doe je nu zelf? Zo kun je wel eindeloos doorgaan. Ik denk zelfs dat jij ermee begonnen bent.
[..]
Ik geloof je niet. Ik denk dat je jezelf dit voor houdt. Oh en dat je 'weet' dat je richting huisje boompje beestje gaat... Je bent wel erg zeker van je zaak. Succes met het vinden van het betreffende vrouwtje en allebei vruchtbaar zijn etc.
Die laatste vraag hoef ik niet te beantwoorden, dat heeft weinig zin.
[..]
Henk..you totally miss the point. Flikker op.
mijn kijk op de wereld is niet dezelfde als die van jou dus die van mij is fout?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:49 schreef Fortitude het volgende:
Donder op inderdaad. Je enorm monotone kijk op alles verneukt de kans op een vervolg discussie.
Welk werk doe je dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:07 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lees nog maar eens goed dan kun je zien dat ik het niet alleen over geld heb. werken is voor de meeste mensen wel leuk overigens. dat jij werk als een monotone handeling ziet ligt denk ik meer aan jou. als je toch had gestudeerd dan had je niet achter de lopende band hoeven staan
tip voor jou dus: eerst (goed) lezen en dan pas reageren!
ik koop en verkoop spullen waar veel vraag naar is. doe ik precies wanneer ik daar zin in heb. soms een dag niks, soms een dag 20 uur. verdien boven modaal. en jij?quote:
Ik voer wettelijke controles uit bij internationale NV's en geef daar verklaringen over af.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik koop en verkoop spullen waar veel vraag naar is. doe ik precies wanneer ik daar zin in heb. soms een dag niks, soms een dag 20 uur. verdien boven modaal. en jij?
dat is inderdaad killing op lange termijn. elke dag dezelfde handelingen uitvoeren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:22 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik voer wettelijke controles uit bij internationale NV's en geef daar verklaringen over af.
Maak me niet wijs dat jij niet vaak dezelfde handeling uitvoert. Ook al klinkt wat jij doet om in je levensonderhoud te voorzien als exact hoe ik dat ook wil gaan doen. Uiteindelijk gaat toch alles wel vervelen? Het enige waar ik nooit genoeg van krijg is geyle neuqseks, slapen en South Park. Dat blijft altijd leuk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
dat is inderdaad killing op lange termijn. elke dag dezelfde handelingen uitvoeren.
Iedere dag dingen inkopen en verkopen niet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
dat is inderdaad killing op lange termijn. elke dag dezelfde handelingen uitvoeren.
nee het gaat steeds om andere spullen, andere tijden en andere mensen. elke dag stempels zetten daarentegen...quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:00 schreef mirved het volgende:
[..]
Iedere dag dingen inkopen en verkopen niet?
wat ik doe verveelt absoluut niet. daarbuiten hoef ik na mijn 40e denk ik sowieso niet meer te werken aangezien ik dan genoeg heb verdient voor de rest van mijn levenquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maak me niet wijs dat jij niet vaak dezelfde handeling uitvoert. Ook al klinkt wat jij doet om in je levensonderhoud te voorzien als exact hoe ik dat ook wil gaan doen. Uiteindelijk gaat toch alles wel vervelen? Het enige waar ik nooit genoeg van krijg is geyle neuqseks, slapen en South Park. Dat blijft altijd leuk.
Dat is een logische doelstelling, die ik zelf ook wel heb. Onafhankelijk zijn en niet met het hele circus mee te hoeven doen om te kunnen overleven, en beginnen met volledig te leven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:02 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
wat ik doe verveelt absoluut niet. daarbuiten hoef ik na mijn 40e denk ik sowieso niet meer te werken aangezien ik dan genoeg heb verdient voor de rest van mijn leven
De reden dat ik die dingen zei, was omdat JIJ de hele tijd iedereen beschuldigt van ALLES wat JIJ zo gruwelijk irritant aan het doen bent, nl. niet communiceren, argumenten negeren en op de meest kinderachtige manier discussieren die je je voor kunt stellen. Je bent een triest ventje en je komt jezelf nog wel eens tegen, echt letterijk: aangezien je ook op zo'n manier communiceert en discussieert, alsof je een negatieve spiegel bent, alles wat wit is zwart maken, ofzo.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:32 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
wat voegt jou post toe? waarschijnlijk was je ziek bij het vak communicatie/discussieren?
door alleen te roepen: flikker op, ik geloof je niet, wat je zegt ben je zelf.. zul je geen discussie winnen iig. Wat argumenten WAAROM iets zo zou zijn zou je iets serieuser maken
Copy paste maar, hoef je niet zoveel moeite te doen als je verder al moet doen om iedereen en zo ongeveer de hele samenleving af te zeiken en de discussie dood te slaan.quote:Je vind t de discussie gewoon te moeilijk en je hebt gewoon niets terug te zeggen. Voor mij bewijs dat je heel ongelukkig bent en waanideeen hebt en... [insert alles wat ik gezegd hebt over 'hoe het hoort' en 'hoe/waarvan je gelukkig wordt' (aangezien ik dat zo goed weet)] en daarom haak je af![]()
jij bent het niet eens met mijn mening en je kunt niet 'winnen' door middel van argumenten en dan ben ik maar triest? rare manier van redeneren heb jij zeg. jij zult wel veel vrienden hebben. jij ook komt jezelf nog tegen als je op jezelf gaat wonen en de volwassenwereld binnen treedtquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:42 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
De reden dat ik die dingen zei, was omdat JIJ de hele tijd iedereen beschuldigt van ALLES wat JIJ zo gruwelijk irritant aan het doen bent, nl. niet communiceren, argumenten negeren en op de meest kinderachtige manier discussieren die je je voor kunt stellen. Je bent een triest ventje en je komt jezelf nog wel eens tegen, echt letterijk: aangezien je ook op zo'n manier communiceert en discussieert, alsof je een negatieve spiegel bent, alles wat wit is zwart maken, ofzo.
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb zelden zoveel frustratie bij een topic ervaren als hier bij jou.
Je zal hier nu waarschijnlijk het volgende over zeggen:
[..]
Copy paste maar, hoef je niet zoveel moeite te doen als je verder al moet doen om iedereen en zo ongeveer de hele samenleving af te zeiken en de discussie dood te slaan.
Wil iemand mij even PM-en als HappyHenk is opgerot? Dan kom ik weer terug.
![]()
(aan alle anderen dus, en wél gewoon aardig bedoeld)
Winnen? Niemand heeft het hier over winnen. Het gaat er niet om of jij 100 keer meer gelijk dan een ander hebt of 100 keer gelukkiger bent. Mensen proberen hun mening te geven; niet om van jou te "winnen", maar om ervaringen met elkaar te delen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:34 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij bent het niet eens met mijn mening en je kunt niet 'winnen' door middel van argumenten en dan ben ik maar triest? rare manier van redeneren heb jij zeg. jij zult wel veel vrienden hebben. jij ook komt jezelf nog tegen als je op jezelf gaat wonen en de volwassenwereld binnen treedt
Waar door hij dus hard faalt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:43 schreef Batsnek het volgende:
Mijn ervaring is dat het jou niet uitmaakt wat je verdedigt, als je maar wint.
Ah, fundamenteel meningsverschil.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:03 schreef mirved het volgende:
[..]
Dierlijke instincten zijn het en ik ben toch van mening dat we voor een groot deel het dierlijke ontstegen zijn.
nee maar in deze vind ik dat ik gelijk heb en ga niemand achterlijk noemen omdat hij het niet met me eens is. sommige puberale users doen dit wel als iemand anders hun mening hun niet bevalt (of ze zijn gewoon aan het trollen)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:43 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Winnen? Niemand heeft het hier over winnen. Het gaat er niet om of jij 100 keer meer gelijk dan een ander hebt of 100 keer gelukkiger bent. Mensen proberen hun mening te geven; niet om van jou te "winnen", maar om ervaringen met elkaar te delen.
Mijn ervaring is dat het jou niet uitmaakt wat je verdedigt, als je maar wint.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:00 schreef tjoptjop het volgende:
Uiteindelijk is er weinig burgelijker dan je afzetten tegen de burgelijkheid. Dat zie je op het schoolplein al bij die alto's, dat worden later de grootste burgermannetjes
Betreffende oom is idd een ambtenaarquote:Op zondag 7 februari 2010 00:06 schreef Mister1977 het volgende:
Schoonmoeder heeft wel gelijk. De babyboomers hebben het grootste deel van het geld opgemaakt en zullen het restant ook nog ruim opsouperen. Jij zult moeten werken en wel keihard om je levensstandaard een beetje voort te kunnen blijven zetten in de toekomst. En wat je oom betreft, die ambtenarenlevenstijl zullen we in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer kunnen blijven volhouden.
Dacht ik wel.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:09 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Betreffende oom is idd een ambtenaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |