Hmm, ik wil best 60 uur in de week werken ( financiële sector ) maar moet niet denken aan huisje boompje beestje en die andere rotzooiquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:37 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Herkenbaar... Ik zit niet echt te wachten op een 40+ uur per week baan, maar veel mensen vinden het raar dat ik niet zoveel mogelijk geld wil verdienen.
Oke, maar dan zie ik huisje boompje beestje als om de 3 / 4 jaar emigreren ivm. werk. Vriendin die uiteraard hier geen problemen mee heeft en we huren wel een tutor voor de kids.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:24 schreef RRGJL het volgende:
Ik denk dat ook huisje boompje beestje vele invullingen kent. Ik wil ook best huisje boompje beestje, maar wel op mijn manier, en niet zoals het afgeschilderd wordt in bijvoorbeeld sommige Amerikaanse films.
Herkenbaar, ik zie mijn ouders zich de kont van het lijf werken en hoor ze constant klagen als ik bij ze ben.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:42 schreef heiden6 het volgende:
De obsessie van mensen om veel te werken en allerlei nutteloze shit te kopen verbaast me echt. Vooral hoeveel geld mensen besteden aan uiterlijk vertoon zoals dure kleding, make-up, tasjes, schoenen etc. kan ik echt niet volgen, het liefst geef ik daar bijna niets aan uit.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 03:47 schreef SuperNurse1986 het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik zie mijn ouders zich de kont van het lijf werken en hoor ze constant klagen als ik bij ze ben.
Nu zou ik voor een stukje geluk en dan misschien 1 vakantie minder erg graag een paar uur minder gaan werken.
Maar ze willen niet korten op hun levensstijl, dus dan maar hard werken, en hopen dat je niet dood bent voor je 60e en weinig aan al dat zuur verdiende geld heb gehad!
Ook zijn ze erg van veel en grote cadeau's met kerst, sinterklaas enz. Ik hou niet zo van dat materialistische, dus ik werk lekker 32 uur per week, waar ik prima rond van kan komen, en ik heb een knus, klein appartementje waar ik het prima naar mijn zin heb!
Volgens mij is het in eerste plaats om een beter leven te hebben of zelfs om te overleven. Vroeger had je bv. een huis nodig en dan werkte je om deze te bouwen / te onderhouden. Nu is het allemaal een stuk complexer met iedereen zijn eigen vakgebied en geld als tussen middel maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:38 schreef Batsnek het volgende:
Werken is op de eerste plaats een manier om je tijd in te vullen, zoals je het zelf graag wilt.
Welk werk doe jij als ik vragen mag?quote:
Fotoboek van Userquote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:44 schreef mirved het volgende:
[..]
Welk werk doe jij als ik vragen mag?
Accountant. Maar dat ligt niet aan het beroep hoor. Het ligt aan mij. De dag gaat vrij snel om, het is niet dat ik het werk vervelend vindt. Maar er zijn veel leukere dingen om te doen en dus vind ik het zonde dat ik moet werken en die dingen niet kan doen. Ik snap ook wel dat werken nu eenmaal moet maar ik blijf wel objectief er tegen aan kijken en accepteer het niet zo maar.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:47 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Fotoboek van User
Ik ben overigens software engineer. En ik vind mijn werk ook wel leuk. Wat doe jij overigens?
Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die alleen maar werken omdat ze het leuk vinden. Ik heb wel is 8 maanden nagenoeg niks hoeven doen. Op zich wel relax want ik heb genoeg voor mezelf te doen. De tijd vloog zo voorbij maar achteraf had ik toch het gevoel dat ik die tijd een beetje had verprutst. Denk dat veel mensen werken omdat ze dan sowieso productief bezig zijn. En natuurlijk om financiële redenen. En misschien sociale contacten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:57 schreef mirved het volgende:
[..]
Accountant. Maar dat ligt niet aan het beroep hoor. Het ligt aan mij. De dag gaat vrij snel om, het is niet dat ik het werk vervelend vindt. Maar er zijn veel leukere dingen om te doen en dus vind ik het zonde dat ik moet werken en die dingen niet kan doen. Ik snap ook wel dat werken nu eenmaal moet maar ik blijf wel objectief er tegen aan kijken en accepteer het niet zo maar.
Dat vind ik zo subjectief "tijd verprutst" als je toch plezier hebt gehad is het toch goed geweest.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:11 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die alleen maar werken omdat ze het leuk vinden. Ik heb wel is 8 maanden nagenoeg niks hoeven doen. Op zich wel relax want ik heb genoeg voor mezelf te doen. De tijd vloog zo voorbij maar achteraf had ik toch het gevoel dat ik die tijd een beetje had verprutst.
Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:13 schreef draaijer het volgende:
Tja, ik zou ook niet gelukkig worden op een flatje en een k auto.
Ieder zo zijn eigen ding
Niks groter dan iemand anders. Mij boeit het helemaal niet wat anderen denken of wat anderen hebben. Ik ben een auto freak en dus heb ik mijn lijstje wel klaar. Dan neem je niet snel genoegen met iets simpels.. Ik in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef mirved het volgende:
[..]
Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.
Klopt ook wel.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:19 schreef mirved het volgende:
[..]
Dat vind ik zo subjectief "tijd verprutst" als je toch plezier hebt gehad is het toch goed geweest.
Ik wou dat ik dat ook had. Zou het leven een stuk aangenamer maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:21 schreef draaijer het volgende:
Ik werk me de tering, maar ik heb het enorm naar mijn zin. Dus werken is voor mij niet echt werken. Je moet dus iets vinden wat je bij je past !
Absoluut. Wat voor mij veranderde was dat ik voor een Amerikaanse organisatie ging werken. Dat was een maatpak voor me.. Ik hou van resultaat en Amerikanen ookquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:56 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat ook had. Zou het leven een stuk aangenamer maken.
En dan mis jij precies het punt van deze discussie. Het gaat om het langs een meetlat leggen. Dat doe jij nu ook. Als hij materiele zaken fijn vind en zich er goed door voelt, who cares. Net als dat het niet interessant is of iemand 2 of 5 dagen werkt, als hij het maar goed doet en zich er goed bij voelt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef mirved het volgende:
[..]
Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |