abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77425684
Herkenbaar... Ik zit niet echt te wachten op een 40+ uur per week baan, maar veel mensen vinden het raar dat ik niet zoveel mogelijk geld wil verdienen.
Klussen deel 1 en 2
pi_77426290
Ik werk al een paar jaar meestal 32 u/wk. En af en toe neem ik ontslag en dan werk ik een tijd niet.
Zo ook nu: ik heb mijn baas gezegd tot 1 mei te blijven, daarna ga ik weg.
Mijn collega's weten dat. En die vragen of ik al wat nieuws heb. Dan zeg ik dat ik dat niet heb, ook niet op zoek ben, en in juni wel eens ga kijken of ik een baantje in de buurt kan vinden.
Vorige week kreeg ik van een van hen een geprinte vacature. Per direct beginnen, aan de andere kant van het land . Het wil er niet in.

Mijn liefste heeft het beter voor elkaar: hij werkt 2 dagen per week. Ik geloof dat hij ook met regelmaat verantwoording moet afleggen aan z'n collega's - de sector is in de stress omdat ze binnenkort niet meer structureel meer dan 48 (!) uur per week mogen werken.

Oh en nee, geen subsidies hier. Nog geen zorgtoeslag. Ik heb vast nergens recht op, maar als ik het recht had wil ik het geld nog niet hebben. Bij nood en dood en eerder niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_77435625
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:37 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Herkenbaar... Ik zit niet echt te wachten op een 40+ uur per week baan, maar veel mensen vinden het raar dat ik niet zoveel mogelijk geld wil verdienen.
Hmm, ik wil best 60 uur in de week werken ( financiële sector ) maar moet niet denken aan huisje boompje beestje en die andere rotzooi
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77437659
Ik denk dat ook huisje boompje beestje vele invullingen kent. Ik wil ook best huisje boompje beestje, maar wel op mijn manier, en niet zoals het afgeschilderd wordt in bijvoorbeeld sommige Amerikaanse films.
pi_77437894
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:24 schreef RRGJL het volgende:
Ik denk dat ook huisje boompje beestje vele invullingen kent. Ik wil ook best huisje boompje beestje, maar wel op mijn manier, en niet zoals het afgeschilderd wordt in bijvoorbeeld sommige Amerikaanse films.
Oke, maar dan zie ik huisje boompje beestje als om de 3 / 4 jaar emigreren ivm. werk. Vriendin die uiteraard hier geen problemen mee heeft en we huren wel een tutor voor de kids.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77438122
De obsessie van mensen om veel te werken en allerlei nutteloze shit te kopen verbaast me echt. Vooral hoeveel geld mensen besteden aan uiterlijk vertoon zoals dure kleding, make-up, tasjes, schoenen etc. kan ik echt niet volgen, het liefst geef ik daar bijna niets aan uit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77441118
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:42 schreef heiden6 het volgende:
De obsessie van mensen om veel te werken en allerlei nutteloze shit te kopen verbaast me echt. Vooral hoeveel geld mensen besteden aan uiterlijk vertoon zoals dure kleding, make-up, tasjes, schoenen etc. kan ik echt niet volgen, het liefst geef ik daar bijna niets aan uit.
Herkenbaar, ik zie mijn ouders zich de kont van het lijf werken en hoor ze constant klagen als ik bij ze ben.
Nu zou ik voor een stukje geluk en dan misschien 1 vakantie minder erg graag een paar uur minder gaan werken.
Maar ze willen niet korten op hun levensstijl, dus dan maar hard werken, en hopen dat je niet dood bent voor je 60e en weinig aan al dat zuur verdiende geld heb gehad!
Ook zijn ze erg van veel en grote cadeau's met kerst, sinterklaas enz. Ik hou niet zo van dat materialistische, dus ik werk lekker 32 uur per week, waar ik prima rond van kan komen, en ik heb een knus, klein appartementje waar ik het prima naar mijn zin heb!
pi_77441164
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 03:47 schreef SuperNurse1986 het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik zie mijn ouders zich de kont van het lijf werken en hoor ze constant klagen als ik bij ze ben.
Nu zou ik voor een stukje geluk en dan misschien 1 vakantie minder erg graag een paar uur minder gaan werken.
Maar ze willen niet korten op hun levensstijl, dus dan maar hard werken, en hopen dat je niet dood bent voor je 60e en weinig aan al dat zuur verdiende geld heb gehad!
Ook zijn ze erg van veel en grote cadeau's met kerst, sinterklaas enz. Ik hou niet zo van dat materialistische, dus ik werk lekker 32 uur per week, waar ik prima rond van kan komen, en ik heb een knus, klein appartementje waar ik het prima naar mijn zin heb!

Pics?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77448501
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Pics?
Pics van wat, het appartementje of mn ouders die de kont van het lijf werken
pi_77454263
Het lijkt of veel mensen zijn vergeten waarom ze ook alweer werkten... Ik werk omdat ik het leuk vind, en om de noodzakelijke kosten te kunnen betalen. Maar het interesseert me eigenlijk vrij weinig of ik nou 1000 euro meer of minder in de maand verdien. Werken is op de eerste plaats een manier om je tijd in te vullen, zoals je het zelf graag wilt. Als ik elke dag met tegenzin aan het werk zou moeten gaan, zou ik doodongelukkig worden.

overigens zien mensen op vakantie gaan ook hoofdzakelijk als 2 of 3 weken van luxe. Ik heb zelf helemaal niks met luxe en 3 weken kamperen vind ik zelf dan ook veel leuker dan in een duur hotel met alles er op en er aan. De reden dat mensen naar een ander land vertrekken om daar iets op te bouwen is dan ook meer het realiseren van een droom. leven in een omgeving waar je niet gestoord wordt door allerlei aspecten van het haastige westerse leven.

Daarom hebben ook zoveel mensen de droom om backpakkend door australië of india te gaan. Omdat ze willen ontsnappen aan het voorspelbare leven waar je in zit als je in Nederland blijft. Echter je hebt altijd dezelfde soort mensen die zich negatief zullen uitlaten, dat het gras altijd groener lijkt en je weer met hangende pootjes terug zult komen.
pi_77454408
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:38 schreef Batsnek het volgende:
Werken is op de eerste plaats een manier om je tijd in te vullen, zoals je het zelf graag wilt.
Volgens mij is het in eerste plaats om een beter leven te hebben of zelfs om te overleven. Vroeger had je bv. een huis nodig en dan werkte je om deze te bouwen / te onderhouden. Nu is het allemaal een stuk complexer met iedereen zijn eigen vakgebied en geld als tussen middel maar het komt op hetzelfde neer.
pi_77454456
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:38 schreef Batsnek het volgende:
verhaal
Welk werk doe jij als ik vragen mag?

Ik werk omdat het moet. Ik vind ieder uur dat ik werk verspilling want ik had liever andere dingen gedaan.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_77454557
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:44 schreef mirved het volgende:

[..]

Welk werk doe jij als ik vragen mag?
Fotoboek van User

Ik ben overigens software engineer. En ik vind mijn werk ook wel leuk. Wat doe jij overigens?
pi_77454846
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:47 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Fotoboek van User

Ik ben overigens software engineer. En ik vind mijn werk ook wel leuk. Wat doe jij overigens?
Accountant. Maar dat ligt niet aan het beroep hoor. Het ligt aan mij. De dag gaat vrij snel om, het is niet dat ik het werk vervelend vindt. Maar er zijn veel leukere dingen om te doen en dus vind ik het zonde dat ik moet werken en die dingen niet kan doen. Ik snap ook wel dat werken nu eenmaal moet maar ik blijf wel objectief er tegen aan kijken en accepteer het niet zo maar.
pi_77455269
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:57 schreef mirved het volgende:

[..]

Accountant. Maar dat ligt niet aan het beroep hoor. Het ligt aan mij. De dag gaat vrij snel om, het is niet dat ik het werk vervelend vindt. Maar er zijn veel leukere dingen om te doen en dus vind ik het zonde dat ik moet werken en die dingen niet kan doen. Ik snap ook wel dat werken nu eenmaal moet maar ik blijf wel objectief er tegen aan kijken en accepteer het niet zo maar.
Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die alleen maar werken omdat ze het leuk vinden. Ik heb wel is 8 maanden nagenoeg niks hoeven doen. Op zich wel relax want ik heb genoeg voor mezelf te doen. De tijd vloog zo voorbij maar achteraf had ik toch het gevoel dat ik die tijd een beetje had verprutst. Denk dat veel mensen werken omdat ze dan sowieso productief bezig zijn. En natuurlijk om financiële redenen. En misschien sociale contacten.
pi_77455321
Tja, ik zou ook niet gelukkig worden op een flatje en een k auto.
Ieder zo zijn eigen ding
pi_77455497
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:11 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die alleen maar werken omdat ze het leuk vinden. Ik heb wel is 8 maanden nagenoeg niks hoeven doen. Op zich wel relax want ik heb genoeg voor mezelf te doen. De tijd vloog zo voorbij maar achteraf had ik toch het gevoel dat ik die tijd een beetje had verprutst.
Dat vind ik zo subjectief "tijd verprutst" als je toch plezier hebt gehad is het toch goed geweest.
pi_77455547
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:13 schreef draaijer het volgende:
Tja, ik zou ook niet gelukkig worden op een flatje en een k auto.
Ieder zo zijn eigen ding
Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.
pi_77455569
Ik werk me de tering, maar ik heb het enorm naar mijn zin. Dus werken is voor mij niet echt werken. Je moet dus iets vinden wat je bij je past !
pi_77455624
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef mirved het volgende:

[..]

Want jij wilt graag je meer voelen omdat je een duurdere auto/groter huis hebt dan iemand anders? Terwijl je beide precies hetzelfde kunt. Slapen, eten maken, tv kijken en douchen. Of in het geval van de auto van A naar B rijden.
Niks groter dan iemand anders. Mij boeit het helemaal niet wat anderen denken of wat anderen hebben. Ik ben een auto freak en dus heb ik mijn lijstje wel klaar. Dan neem je niet snel genoegen met iets simpels.. Ik in ieder geval niet.
Een mooi en ruim huis, is kwalitatief fijner leven
pi_77455661
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:19 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat vind ik zo subjectief "tijd verprutst" als je toch plezier hebt gehad is het toch goed geweest.
Klopt ook wel.

Maarja dat ben ik. Er zijn ook veel mensen die moeite hebben om hun dag naar voldoening te vullen.
pi_77456626
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:21 schreef draaijer het volgende:
Ik werk me de tering, maar ik heb het enorm naar mijn zin. Dus werken is voor mij niet echt werken. Je moet dus iets vinden wat je bij je past !
Ik wou dat ik dat ook had. Zou het leven een stuk aangenamer maken.
pi_77456776
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:56 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik wou dat ik dat ook had. Zou het leven een stuk aangenamer maken.
Absoluut. Wat voor mij veranderde was dat ik voor een Amerikaanse organisatie ging werken. Dat was een maatpak voor me.. Ik hou van resultaat en Amerikanen ook
pi_77457761
Ik vind mijn betaalde werk hartstikke leuk, echt waar. Maarrrr ik zit echt nóg veel liever onder een boompje in de zon met mijn liefste naast me.

Ok, als ik op een treurige flat woonde met uitzicht over andere flats, dan ging ik misschien liever werken. Misschien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:51:35 #50
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77458427
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef mirved het volgende:

[..]

En dan mis jij precies het punt van deze discussie. Het gaat om het langs een meetlat leggen. Dat doe jij nu ook. Als hij materiele zaken fijn vind en zich er goed door voelt, who cares. Net als dat het niet interessant is of iemand 2 of 5 dagen werkt, als hij het maar goed doet en zich er goed bij voelt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')